abonnement Unibet Coolblue
pi_175647283
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 15:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wellicht interessant om die index aan te passen met een transformatie functie die de cultuur van vluchtelingen meerekent.

Dat Jordanie mensen opvangt die dezelfde taal spreken, een soortgelijk opleidingsniveau hebben, dezelfde culturele waarden hebben... is niet hetzelfde als een westers land wat hetzelfde doet.

Niet elke vluchteling is hetzelfde.
Is inderdaad niet hetzelfde. De uitdaging om als minder welvarend ontwikkelingsland miljoen+ vluchtelingen op te vangen is natuurlijk vele male groter dan de problemen waar een land als Nederland tegenaan loopt wanneer het tienduizenden vluchtelingen opvangt. Als je enigszins bekend zou zijn met de geschiedenis van het Midden-Oosten dan had je kunnen weten dat die ogenschijnlijke geringe culturele verschillen niets af doen aan het feit dat lokale vluchtelingen een enorm socio-politieke (ontwrichtende) effect op de regio hebben gehad. En daar komt de situatie en vluchtelingenproblematiek in Nederland nauwelijks in de buurt van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stabiel op 11-12-2017 15:54:51 ]
pi_175647339
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:00 schreef Hathor het volgende:
Kan het nauwelijks geloven, Nederlanders zijn nogal zuur. :')
Heb jij dan aan Nederlanders gelikt of heb jij Nederlanders in de mond genomen, als jij weet dat Nederlanders zuur smaken ?
  maandag 11 december 2017 @ 15:51:31 #128
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175647400
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 15:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Sorry, ik vind het echt niet herkenbaar, het is een parodie van de 'deugder'. Tuurlijk zal je best ergens een verdwaalde gek vinden die zo denkt, maar algemeen is het zeer zeker niet.

Mij is vooral opgevallen dat als je de wederzijdse vooroordelen even laat voor wat het is mensen vaker dichterbij elkaar zitten dan ze denken.

Zo ben ik bv een groot voorstander van opvang in de eigen regio verbeteren en te doen wat we kunnen om arme regio's te verbeteren. Zorgen dat mensen niet meer de noodzaak voelen ergens anders heen te gaan.
Qua opvang dus voornamelijk gericht op in de eigen regio, maar anders dan nu, wat vaak een hopeloze bende is die maakt dat mensen daar gewoon niet te lang kunnen zitten. De selectie daar plaats laten vinden (want het gewicht zal toch wat verdeeld moeten worden om het te kunnen dragen) ipv hier met alle chaos die daarbij komt kijken.

Maar vooral zou ik zelf inzetten op milieu verbeteren, techniek verbeteren, kennis overdracht, innovatie. Help hen die zichzelf helpen, steun mensen daar met goede ideeën, steun ze met kennis en middelen.

Dus erop inzetten dat die gebieden niet verder afglijden, maar juist vooruit gaan. Daar heb ik best veel voor over.
Niet omdat ik zo bang ben voor Nederland anders, maar omdat het hoog tijd wordt dat we echt bezig gaan aan een betere wereld. Schoner, eerlijker, minder conflict. Minder gevolgen door klimaatverandering of waar dat niet kan het opvangen van de problemen die daardoor ontstaan.

Ik vind dat wij als rijk land zijnde daarin moeten bijdragen wat we kunnen. En we kunnen veel doen. Meer zelfs nog dan wat we al doen.
Het zou kunnen dat we overlappende meningen hebben. Natuurlijk. Het verschil ligt 'em vaak in het gewicht. Of in datgene wat niet genoemd wordt.

Voorbeeldje ongerelateerd aan dit topic. (wil hier ook verder geen discussie over beginnen maar het dient als wellicht handvat)

Ik ben een anti-feminist. En er is een feminist waarmee ik in discussie ga

Feminist: Vrouwen dienen gelijke rechten te hebben
Ik: Eens

Feminist: Mannen en vrouwen zouden voor hetzelfde werk en zelfde omstandigheden hetzelfde loon moeten ontvangen
Ik: Eens.

Feminist: Zie je wel.. we zijn het over de belangrijke dingen eens... je bent ook een feminist
Ik:.. hmm nah.

Onderwater is er iets anders aan de hand. Kan het zijn dat ik een feminist ben? Zou het? Of missen we een deel van het plaatje? Misschien zijn we het eens over de waarden maar niet over wat er daadwerkelijk aan de hand is.. Misschien zijn er waarden die essentieel zijn voor het label die voor het gemak achterwege worden gelaten (geloof in het patriachaat, toxic masculinity, etc..)

Ik ben er van overtuigd dat er een blinde vlek is in de discussie. Een essentieel ding waar jij en ik het nooit over eens kunnen worden maar wat dermate spurieus is dat we het niet per se direct kunnen benoemen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 11 december 2017 @ 15:55:22 #129
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175647502
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 15:46 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Is inderdaad niet hetzelfde. De uitdaging om als minder welvarend ontwikkelingsland miljoen+ vluchtelingen op te vangen is natuurlijk vele male groter dan de problemen waar een land als Nederland tegenaan loopt wanneer het tienduizenden vluchtelingen opvangt. Als je enigszins bekend zou zijn met de geschiedenis van het Midden-Oosten dan had je kunnen weten dat die ogenschijnlijke geringe culturele verschillen niets af doen aan het feit dat lokale vluchtelingen een enorm socio-politieke (ontwrichtende) effect op de regio hebben gehad. En daar komt de situatie en vluchtelingenproblematiek in Nederland nauwelijks in de buurt.
Ik ben het grotendeels met je eens dat een miljoen+ vluchtelingen opvangen een groter probleem zou kunnen zijn. Maar ik denk dat de gevolgen ook voor een groot deel subjectief zijn.

Die miljoen vluchtelingen worden goedkoper opgevangen dan hier. Als Nederland iets doet moet het voldoen aan allerhande hoge standaarden. Bovendien hebben we hier soms een pleuriswinter dus tentenkampen gaan niet werken.

Bovendien willen een hoop vluchtelingen blijven. Deze mensen willen gebruik maken van het systeem hier. Dus op langere termijn kost dit onze samenleving vele malen meer dan wanneer Jordanie even 5 jaar lang iemand moet opvangen die daarna gewoon weer 200km richting noorden terugloopt en permanent op rot.

Het is niet te vergelijken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175647561
Afghanistan niet op nr.1 zetten :')

In Afghanistan kun je zonder wachtlijst een 500 m² woning voor 25 euro een jaar lang huren of voor 450 euro kopen (fantastisch!). Dat land beschikt over prachtige bergen. 0% belasting. Grootste opiumvoorraad ter wereld. Het hele jaar door vuurwerk (Taliban) i.p.v. een dagje net als het geval is in verNederland met hun genderneutrale nonsens. We hebben helaas geen PS4 in Afghanistan, maar GTA kun je gewoon in het echt naspelen.

gr gr
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  maandag 11 december 2017 @ 15:58:50 #131
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175647600
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:57 schreef alilami het volgende:
Afghanistan niet op nr.1 zetten :')

In Afghanistan kun je zonder wachtlijst een 500 m² woning voor 25 euro een jaar lang huren of voor 450 euro kopen (fantastisch!). Dat land beschikt over prachtige bergen. 0% belasting. Grootste opiumvoorraad ter wereld. Het hele jaar door vuurwerk (Taliban) i.p.v. een dagje net als het geval is in verNederland met hun genderneutrale nonsens. We hebben helaas geen PS4 in Afghanistan, maar GTA kun je gewoon in het echt naspelen.

gr gr
Ga dan liever naar Noord-Korea daar mag je Kerbal Space Program in het echt naspelen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 11 december 2017 @ 16:01:01 #132
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175647641
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 15:51 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat we overlappende meningen hebben. Natuurlijk. Het verschil ligt 'em vaak in het gewicht. Of in datgene wat niet genoemd wordt.

Voorbeeldje ongerelateerd aan dit topic. (wil hier ook verder geen discussie over beginnen maar het dient als wellicht handvat)

Ik ben een anti-feminist. En er is een feminist waarmee ik in discussie ga

Feminist: Vrouwen dienen gelijke rechten te hebben
Ik: Eens

Feminist: Mannen en vrouwen zouden voor hetzelfde werk en zelfde omstandigheden hetzelfde loon moeten ontvangen
Ik: Eens.

Feminist: Zie je wel.. we zijn het over de belangrijke dingen eens... je bent ook een feminist
Ik:.. hmm nah.

Onderwater is er iets anders aan de hand. Kan het zijn dat ik een feminist ben? Zou het? Of missen we een deel van het plaatje? Misschien zijn we het eens over de waarden maar niet over wat er daadwerkelijk aan de hand is.. Misschien zijn er waarden die essentieel zijn voor het label die voor het gemak achterwege worden gelaten (geloof in het patriachaat, toxic masculinity, etc..)

Ik ben er van overtuigd dat er een blinde vlek is in de discussie. Een essentieel ding waar jij en ik het nooit over eens kunnen worden maar wat dermate spurieus is dat we het niet per se direct kunnen benoemen.
Feminisme kent verschillende gradaties. Ieder weldenkend mens hier, ook jij dus, is in wezen een feminist.
Dat er ook feministen zijn die er extra zaken bij betrekken, bv feminazis, is wat anders. Daarin kan je de gemiddelde feminist de hand schudden, want ook die trekt daar de wenkbrauwen van op.
Het probleem is dus dat je uitersten neemt en dat tot het algemene verheft.

Ik zou niet weten wat het is wat we niet perse direct kunnen benoemen, iig niet aan mijn kant.
Er is echt wel wat nuance verschil, voor mij is bv klimaat en milieu echt een speerpunt, met de bio-industrie als doorn in mijn oog. Kan goed dat jij dat iets milder bekijkt.
Voor jou is (lijkt) immigratie een speerpunt, dat bekijk ik dan weer iets milder. Maar al met al zijn wij beiden geen mensen van de echte uitersten en is er minder verschil dan je denkt. Als we op zouden houden de koppen tegen elkaar te slaan zou er nog wat moois uit kunnen komen ook.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175647687
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:00 schreef Hathor het volgende:
Kan het nauwelijks geloven, Nederlanders zijn nogal zuur. :')
Die mensen snap ik dan ook echt totaal niet, in de meeste landen ga je het echt niet beter hebben dan in Nederland. Als je dan de gelegenheid hebt om naar een beter land te gaan dan NL, maar je doet het niet heb je dat echt aan jezelf te wijten.
  maandag 11 december 2017 @ 16:04:52 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175647736
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Feminisme kent verschillende gradaties. Ieder weldenkend mens hier, ook jij dus, is in wezen een feminist.
Dat er ook feministen zijn die er extra zaken bij betrekken, bv feminazis, is wat anders. Daarin kan je de gemiddelde feminist de hand schudden, want ook die trekt daar de wenkbrauwen van op.
Het probleem is dus dat je uitersten neemt en dat tot het algemene verheft.
Zoals ik al zei wil ik er geen discussie over beginnen maar mijn punt is jusit dat feminisme inherent bepaalde baggage met zich mee brengt.. waar een hoop mensen niet op letten. Net zoals pro-immigratie of mild zijn richting immigratie bepaalde baggage met zich mee brengt.

quote:
Ik zou niet weten wat het is wat we niet perse direct kunnen benoemen, iig niet aan mijn kant.
Er is echt wel wat nuance verschil, voor mij is bv klimaat en milieu echt een speerpunt, met de bio-industrie als doorn in mijn oog. Kan goed dat jij dat iets milder bekijkt.
Voor jou is (lijkt) immigratie een speerpunt, dat bekijk ik dan weer iets milder. Maar al met al zijn wij beiden geen mensen van de echte uitersten en is er minder verschil dan je denkt. Als we op zouden houden de koppen tegen elkaar te slaan zou er nog wat moois uit kunnen komen ook.
Milieu staat voor mijn op #1, immigratie (op Europees niveau) op #2 (ik vind interne Europese remigratie geen probleem maar mensen vanuit buiten Europa of het westen dient veel strenger te zijn ongeacht de situatie.

Er zal echt een kernwaarde zijn waar wij het fundamenteel over oneens zullen zijn. Daar twijfel ik niet aan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175647803
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:30 schreef LXIV het volgende:
Als je meerekent hoeveel Nederland -relatief en absoluut- heeft bijgedragen en bijdraagt aan wetenschap, vooruitgang en technologie dan snap ik het wel.
Een provincie als Brabant alleen al doet meer voor de technologische voorutigang dan het subcontinent India. Ook op landbouw etc zijn wij de top.
Heb je ze al eens aardbeien zien plukken?
I´m back.
pi_175647805
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 15:55 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben het grotendeels met je eens dat een miljoen+ vluchtelingen opvangen een groter probleem zou kunnen zijn. Maar ik denk dat de gevolgen ook voor een groot deel subjectief zijn.

Die miljoen vluchtelingen worden goedkoper opgevangen dan hier. Als Nederland iets doet moet het voldoen aan allerhande hoge standaarden. Bovendien hebben we hier soms een pleuriswinter dus tentenkampen gaan niet werken.

Bovendien willen een hoop vluchtelingen blijven. Deze mensen willen gebruik maken van het systeem hier. Dus op langere termijn kost dit onze samenleving vele malen meer dan wanneer Jordanie even 5 jaar lang iemand moet opvangen die daarna gewoon weer 200km westerlijker terugloopt en permanent op rot.

Het is niet te vergelijken.
Je weet klaarblijkelijk niet waar je het over hebt.

Het is daar een veel groter probleem. Op alle vlakken. Jordanië betaalt ongeveer $2.5 miljard per jaar om vluchtelingen op te vangen. Hier geeft het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) in een jaar net iets boven de ¤1 miljard uit aan vluchtelingenopvang. Los gezien van de plotselinge influx van goedkope arbeiderskrachten (vluchtelingen) in landen als Jordanië en Libanon met als gevolg dat lokale arbeiders veelal hun baan verliezen.

In Jordanië verblijven al decennia vluchtelingen. De claim dat ze binnen vijf jaar terugkeren wordt niet gesteund door de feiten.
  maandag 11 december 2017 @ 16:11:34 #137
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175647914
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zoals ik al zei wil ik er geen discussie over beginnen maar mijn punt is jusit dat feminisme inherent bepaalde baggage met zich mee brengt.. waar een hoop mensen niet op letten. Net zoals pro-immigratie of mild zijn richting immigratie bepaalde baggage met zich mee brengt.

[..]

Milieu staat voor mijn op #1, immigratie (op Europees niveau) op #2.
Er zal echt een kernwaarde zijn waar wij het fundamenteel over oneens zullen zijn. Daar twijfel ik niet aan.
Tuurlijk, je kan het niet overal over eens zijn. Maar nogmaals, ik denk echt dat dat verschil minder groot is dan je denkt.

En nee hoor,feminisme hoeft helemaal geen bepaalde bagage met zich mee te brengen.
Zo heb ik niets met dat derde golfs feminisme. Erken ik wel dat vrouwen vroeger onderdrukt werden en op teveel plaatsen nogsteeds. Maar het hier in Nederland toch wel vrij prima geregeld is. Er nog wat kleine (onbelangrijke) overblijfselen van vroeger zijn, maar die vanzelf uit zullen sterven. Actief feminisme is hier niet meer nodig, we moeten enkel zorgen niet terug af te glijden (wat ik niet snel zie gebeuren).

Dat zijn de zaken die maken dat ik trots ben een Nederlandse te zijn. Om daarmee weer een beetje terug te komen op het onderwerp van de topic. De zaken die meetellen in deze ranglijst maken me blij, dat wil ik behouden, uitbreiden. Dat is het land waar ik van hou. Dat zijn de zaken waarvan ik wil dat we op richten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 11 december 2017 @ 16:12:21 #138
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175647929
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:07 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Je weet klaarblijkelijk niet waar je het over hebt.

Het is daar een veel groter probleem. Op alle vlakken. Jordanië betaalt ongeveer $2.5 miljard per jaar om vluchtelingen op te vangen.
Geld wat ongetwijfeld deels wordt opgehoest door Europa of de VN gok ik.

quote:
Hier geeft het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) in een jaar net iets boven de ¤1 miljard uit aan vluchtelingenopvang.
En per vluchteling geven wij meer geld uit. Was mijn originele punt waar je dus volledig langs loopt gezien je het over absolute getallen gaat hebben.

quote:
Los gezien van de plotdelinge influx van goedkope arbeiderskrachten (vluchtelingen) met als gevolg dat lokale arbeiders veelal hun baan verliezen.

In Jordanië verblijven al decennia vluchtelingen. De claim dat ze binnen vijf jaar terugkeren wordt niet gesteund door de feiten.
Het gaat wat dat betreft om de stroom. Dat er al decennia vluchtelingen zijn betekent niet hetzelfde als dat vluchtelingen er decennia zijn. Wat is de doorstroom? Een lage doorstroom is overweldigend en veroorzaakt long-stay... een hoge doorstroom is... tijdelijk een tent en eten bieden en dan lekker wegwezen voordat er andersoortige schade toegebracht kan worden.

Als je het al over schade kan hebben. Een hoop syriers zullen hoger opgeleid zijn dan jordaniers.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 11 december 2017 @ 16:16:12 #139
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175648005
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Geld wat ongetwijfeld deels wordt opgehoest door Europa of de VN gok ik.

[..]

En per vluchteling geven wij meer geld uit. Was mijn originele punt waar je dus volledig langs loopt gezien je het over absolute getallen gaat hebben.

[..]

Het gaat wat dat betreft om de stroom. Dat er al decennia vluchtelingen zijn betekent niet hetzelfde als dat vluchtelingen er decennia zijn. Wat is de doorstroom? Een lage doorstroom is overweldigend en veroorzaakt long-stay... een hoge doorstroom is... tijdelijk een tent en eten bieden en dan lekker wegwezen voordat er andersoortige schade toegebracht kan worden.

Als je het al over schade kan hebben. Een hoop syriers zullen hoger opgeleid zijn dan jordaniers.
Je onderschat hoeveel vluchtelingen daar blijven. Dat aantal is veel groter dan hier. En zet enorme druk op die landen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 11 december 2017 @ 16:18:43 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175648058
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je onderschat hoeveel vluchtelingen daar blijven. Dat aantal is veel groter dan hier. En zet enorme druk op die landen.
Ongetwijfeld. En ik ben die landen dankbaar. En ik denk dat Nederland die landen hulp moet bieden om met die cijfers om te gaan. Ik denk dat de internationale gemeenschap die landen dat schuldig is. En weet je... die internationale gemeenschap verlicht die lasten ook gewoon.

Maar doe het DAAR.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175648114
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:12 schreef SpecialK het volgende:
Geld wat ongetwijfeld deels wordt opgehoest door Europa of de VN gok ik.


[..]

En per vluchteling geven wij meer geld uit. Was mijn originele punt waar je dus volledig langs loopt gezien je het over absolute getallen gaat hebben.

[..]

Het gaat wat dat betreft om de stroom. Dat er al decennia vluchtelingen zijn betekent niet hetzelfde als dat vluchtelingen er decennia zijn. Wat is de doorstroom? Een lage doorstroom is overweldigend en veroorzaakt long-stay... een hoge doorstroom is... tijdelijk een tent en eten bieden en dan lekker wegwezen voordat er andersoortige schade toegebracht kan worden.

Als je het al over schade kan hebben. Een hoop syriers zullen hoger opgeleid zijn dan jordaniers.
Mijn punt is dat de opvang van vluchtelingen een veel grotere belasting is voor de landen in het Midden-Oosten dan voor welvarende landen als Nederland. Dat is geen verschil van mening, maar een feit.

quote:
AMMAN — The influx of more than 630,000 Syrian refugees into Jordan has cost the Kingdom over $2.5 billion a year, according to the World Bank's estimates.

The estimated cost amounts to 6 per cent of Jordan's gross domestic product (GDP) and one-fourth of the government’s annual revenues, said the World Bank’s latest Quarterly Economic Brief (QEB), which was sent to The Jordan Times on Friday.

Jordan and Lebanon — which, along with Turkey, are bearing the global responsibility of hosting Syrian refugees — are facing tremendous fiscal pressures, the QEB said.

The World Bank announced last week that it plans to offer $200 million in concessional financing to Jordan and Lebanon in response to the Syrian refugee crisis.

According to the report, countries bordering conflict zones, many of which are already in fragile situations, are facing tremendous budgetary pressure.

The World Bank said the Kingdom’s estimates show that each refugee costs the Jordanian government $3,750 (JD2,500) per year.

“The influx of more than 630,000 Syrian refugees is thus estimated to have cost Jordan over $2.5 billion a year,” the report said.

“Under this situation, government debt is accumulating fast — estimated at 90 per cent of GDP in 2015,” the report added.

According to the latest population census conducted late last year, 1.26 million of Jordan’s population are Syrians, but only 50 per cent is registered as refugees.

The World Bank’s QEB indicated that unemployment rates in Jordan increased to 12.5 per cent in the first half of 2015, compared to 11.4 per cent during the same period in 2014.

It added that increased insecurity and uncertainty have lowered foreign and domestic investments in Jordan and Lebanon as well.

In Jordan, it explained, investment as a share of the GDP declined to an estimated 27.4 per cent in 2015, from its peak of 28.1 per cent in 2013.

“These factors are expected to keep growth between 2.5-3.8 per cent in 2016 and 2017 for both countries [Jordan and Lebanon], well below their potential.”
http://www.jordantimes.co(...)-billion-year-—;-report

En het zijn naar alle verwachting lange-termijn vluchtelingen. De situatie in Nederland is bij lange na niet zo nijpend en ingrijpend als in Jordanië of Libanon.
  maandag 11 december 2017 @ 16:28:21 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175648255
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:22 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de opvang van vluchtelingen een veel grotere belasting is voor de landen in het Midden-Oosten dan voor welvarende landen als Nederland. Dat is geen verschil van mening, maar een feit.

[..]

http://www.jordantimes.co(...)-billion-year-—;-report

En het zijn naar alle verwachting lange-termijn vluchtelingen. De situatie in Nederland is bij lange na niet zo nijpend en ingrijpend als in Jordanië of Libanon.
Juist.

De economische schade voor Jordanie is hoog, maar te ondersteunen en niet per se permanent.
De culturele schade voor Europa is matig, kruipend richting hoog en onomkeerbaar.

Als je die 2 factoren naast elkaar legt en zegt "die economische schade van Jordanie is hoger dan de culturele schade van landen x,y,z... " sorry maar ik vind die conclusie echt bullshit.

Ik vind persoonlijk dat culturele schade zwaarder weegt. Ik geef jordanie liever 2,5 miljard zodat we zelf 0,0 culturele schade op hoeven te lopen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_175648288
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Juist.

De economische schade voor Jordanie is hoog, maar te ondersteunen en niet per se permanent.
De culturele schade voor Europa is matig, kruipend richting hoog en onomkeerbaar.

Als je die 2 factoren naast elkaar legt en zegt "die economische schade van Jordanie is hoger dan de culturele schade van landen x,y,z... " sorry maar ik vind die conclusie echt bullshit.
Culturele schade? Vertel. Welke grote culturele veranderingen hebben zich hier intrinsiek plaatsgevonden sinds de vluchtelingenstroom?
  maandag 11 december 2017 @ 16:34:18 #144
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175648361
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. En ik ben die landen dankbaar. En ik denk dat Nederland die landen hulp moet bieden om met die cijfers om te gaan. Ik denk dat de internationale gemeenschap die landen dat schuldig is. En weet je... die internationale gemeenschap verlicht die lasten ook gewoon.

Maar doe het DAAR.
Alleen daar gaat niet lukken, is gewoon teveel.
Maar ik ben het met je eens dat we veel meer moeten inzetten op in de eigen regio (fatsoenlijk!) opvangen.
Dan daarnaast daar (!) selectie over wat je hier opvangt.

Ik ben blij te zien dat je hierin realistisch bent, dat je begrijpt dat de opvang daar beter moet en dat 'wij' daarin moeten bijdragen.
Wat ik eraan toe zou willen voegen (weet niet hoe jij daarover denkt) is dat we na moeten denken aan hoe voorkomen we meer vluchtelingen. Zeker met de klimaatverandering die nu al plaats vindt en alleen maar grotere gevolgen gaat hebben weten we dat er enorme vluchtelingen stromen aan zitten te komen als we op onze handen blijven zitten. Dat wat we tot nu toe hebben gezien enkel een klein voorproefje is.

Die gevolgen opvangen/verminderen in combi met de probleem regio's helpen te ontwikkelen is in ieders belang.
Neem bv Bangladesh, de grond zero van klimaatverandering. Nu al zien we zelfs hier een vluchtelingen stroom daar vandaan.
Het grootse probleem is de verzilting van land door de zeespiegel stijging. We hebben de kennis en ervaring middelen om dat te verminderen/tegen te gaan. Daar mee bezig gaan is zinnige ontwikkelingshulp. Als mensen hun brood nog kunnen verdienen via hun land zullen ze minder geneigd zijn te verkassen.

Kennisoverdracht, middelen inzetten, educatie, innovatie, het is hard nodig. Niet alleen omdat het bij onze waarden past, maar ook om onszelf te beschermen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 11 december 2017 @ 16:35:33 #145
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175648388
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:30 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Culturele schade? Vertel. Welke grote culturele veranderingen hebben zich hier intrinsiek plaatsgevonden sinds de vluchtelingenstroom?
Zweden is nu rape-capital #1. Grote gemeenschappen in Duitsland en Frankrijk hebben te kampen met islamisering. In de UK lopen in bepaalde steden sharia-figuren rond die voor "hun" buurt de nieuwe wet aan het afdwingen zijn. Het bespreken van dit soort problemen, ons liberaal recht op vrijheid van meningsuiting wordt nu door Europese overheden en op universiteiten onderdrukt voor de bescherming der gevoelens van nieuwe europeanen... de notie dat Europa een continent is wat gedeeld dient te worden met de hele wereld voet de boventoon. Kritiek op islam (zelfs het soort wat constructief bedoeld wordt) wordt afgedaan met het woord "islamofobie". Steeds meer openbare plekken en gebeurtenissen worden ingericht om met de gevoeligheden van moslims rekening te houden tot aan de restrictie van het gedrag van anderen aan toe.

Zat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 11 december 2017 @ 16:38:24 #146
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175648446
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zweden is nu rape-capital #1. Grote gemeenschappen in Duitsland en Frankrijk hebben te kampen met islamisering. In de UK lopen in bepaalde steden sharia-figuren rond die voor "hun" buurt de nieuwe wet aan het afdwingen zijn. Het bespreken van dit soort problemen, ons liberaal recht wordt nu door Europese overheden en op universiteiten onderdrukt... de notie dat Europa een continent is wat gedeeld dient te worden met de hele wereld voet de boventoon. Kritiek op islam (zelfs het soort wat constructief bedoeld wordt) wordt afgedaan met het woord "islamofobie". Steeds meer openbare plekken en gebeurtenissen worden ingericht om met de gevoeligheden van moslims rekening te houden tot aan de restrictie van het gedrag van anderen aan toe.

Zat.
Zweden aanhalen is nogal, tja...

Vooral omdat Zweden ook graag aangehaald wordt als voorbeeld van doorschieten op dat gebied (overdreven feminisme wordt het dan genoemd, behalve als de dader niet Zweeds is).
De cijfers in Zweden komen gewoon anders (naar mijn idee eerlijker) tot stand. Maar de werkelijk is dat het daar niet erger is dan hier.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175648477
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 16:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zweden is nu rape-capital #1. Grote gemeenschappen in Duitsland en Frankrijk hebben te kampen met islamisering. In de UK lopen in bepaalde steden sharia-figuren rond die voor "hun" buurt de nieuwe wet aan het afdwingen zijn. Het bespreken van dit soort problemen, ons liberaal recht wordt nu door Europese overheden en op universiteiten onderdrukt... de notie dat Europa een continent is wat gedeeld dient te worden met de hele wereld voet de boventoon. Kritiek op islam (zelfs het soort wat constructief bedoeld wordt) wordt afgedaan met het woord "islamofobie". Steeds meer openbare plekken en gebeurtenissen worden ingericht om met de gevoeligheden van moslims rekening te houden tot aan de restrictie van het gedrag van anderen aan toe.

Zat.
Wat een boel kolder zeg. De vluchtelingenstroom heeft hier nauwelijks tot significante veranderingen geleid. Het dagelijkse levenspatroon is onveranderd, men is nog steeds gelijk voor de wet en de berichten van Islamisering zijn overtrokken.
  maandag 11 december 2017 @ 16:43:34 #148
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175648568
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:39 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Wat een boel kolder zeg. De vluchtelingenstroom heeft hier nauwelijks tot significante veranderingen geleid. Het dagelijkse levenspatroon is onveranderd, men is nog steeds gelijk voor de wet en de berichten van Islamisering zijn overtrokken.
Volgens jouw gevoelens.

In de jaren 60 en 70 hebben we een macht aan Turken en Marokkanen naar binnen gehaald die de randstad compleet hebben veranderd. De gevolgen werden pas eind jaren 90 goed zichtbaar. Deze vluchtelingenstroom zal een soortgelijk effect hebben over heel Europa met een vertraging. Hoe meer we van dit soort golven door laten komen hoe meer we dit continent en de Europese culturen permanent transformeren.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 11 december 2017 @ 16:45:14 #149
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_175648594
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zweden aanhalen is nogal, tja...

Vooral omdat Zweden ook graag aangehaald wordt als voorbeeld van doorschieten op dat gebied (overdreven feminisme wordt het dan genoemd, behalve als de dader niet Zweeds is).
De cijfers in Zweden komen gewoon anders (naar mijn idee eerlijker) tot stand. Maar de werkelijk is dat het daar niet erger is dan hier.
Nee dat is achterhaald.

Die cijfers zijn daadwerkelijk omhoog geschoten met het grote aantal migranten. De meetmethode is gelijk te trekken aan andere Europese landen en het resultaat is nogal schokkend.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 11 december 2017 @ 16:46:09 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_175648611
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 14:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Leuk voor je, jong. Wil je een sticker? Er zullen zat "moslims moeten ons volledig vervangen" mensen in Turkse/Marokkaanse buurten wonen. Je bent nog steeds onderdeel van het probleem in de zin dat je politieke meningen schade veroorzaken voor ons land... maar je bent iig bereid die schade zelf deels te ondergaan. Dat kan je van een hoop grachtengordel/salon-socialisten niet zeggen.
Haha dem fighting words, je gaat steeds overdrevener reageren.

Ik vind het een beetje hypocriet dat je zo ontzettend begaan bent met homo-emancipatie dat je mij toxisch noemt, maar schijnbaar niet met vrouwenemancipatie, of immigrantenemancipatie, of al die andere dingen waar Nederland gidsland in was voordat zogenaamd de moslims alles kapodt verneukt hebben, maar stiekem jij en de moslims het goed met elkaar kunnen vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')