abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 december 2017 @ 11:14:04 #226
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_176103417
Kent iemand naast de Ardennen een leuk mountainbikegebied binnen 3 uur rijden vanaf Nederland?

Kan je rond Tecklenburg goed mountainbiken?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_176103637
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:14 schreef Fretwork het volgende:
Kent iemand naast de Ardennen een leuk mountainbikegebied binnen 3 uur rijden vanaf Nederland?

Kan je rond Tecklenburg goed mountainbiken?
Vanuit Bad Iburg kun je idd leuk biken!
  vrijdag 29 december 2017 @ 11:34:07 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_176104058
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Goed punt, moet ik ook nog regelen.
Voor wanneer moet dat?
geen idee, bij definitieve inschrijving ofzo?
pi_176111508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:14 schreef Fretwork het volgende:
Kent iemand naast de Ardennen een leuk mountainbikegebied binnen 3 uur rijden vanaf Nederland?

Kan je rond Tecklenburg goed mountainbiken?
Daar kan je prachtig mountainbiken. Je kunt in Tecklenburg mooier mountainbiken dan in de in Houffalize, veel meer singletracks en leuke uitdagende paden. Ik start meestal in Horstel en rij naar Tecklenburg en weer om. Bad Iburg een keer op de mountainbike geweest, gebied tussen Horstel en Tecklenburg vind ik mooier. Boven bij Bad Iburg heb je wel dikke afdalingen maar dat is meer downhill dan endura/ XC. Horstel > Tecklenburg is voor mij op sommige stukken al tricky met een fully. Jammer dat ik niet fit ben anders had ik je er zo keer rondleiden. Paden zijn rond deze periode niet goed, was er nu niet naar toe gegaan. Paden in Nederland liggen er slecht bij dan is het daar ook zo.
pi_176111528
Drenthe200 schijnt super zwaar te zijn geweest, veel van de club hier gereden
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:12:25 #231
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_176112013
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 14:59 schreef poiuytr het volgende:
Drenthe200 schijnt super zwaar te zijn geweest, veel van de club hier gereden
Het was inderdaad behoorlijk pittig :7 Heb nog steeds weinig gevoel in mijn vingertoppen. Wellicht typ ik nog wel even een verslagje
.
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:32:31 #232
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_176113028
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 14:58 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Daar kan je prachtig mountainbiken. Je kunt in Tecklenburg mooier mountainbiken dan in de in Houffalize, veel meer singletracks en leuke uitdagende paden. Ik start meestal in Horstel en rij naar Tecklenburg en weer om. Bad Iburg een keer op de mountainbike geweest, gebied tussen Horstel en Tecklenburg vind ik mooier. Boven bij Bad Iburg heb je wel dikke afdalingen maar dat is meer downhill dan endura/ XC. Horstel > Tecklenburg is voor mij op sommige stukken al tricky met een fully. Jammer dat ik niet fit ben anders had ik je er zo keer rondleiden. Paden zijn rond deze periode niet goed, was er nu niet naar toe gegaan. Paden in Nederland liggen er slecht bij dan is het daar ook zo.
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:20 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vanuit Bad Iburg kun je idd leuk biken!
Thanks, ik ga dit in de groep gooien.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_176113214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 14:59 schreef poiuytr het volgende:
Drenthe200 schijnt super zwaar te zijn geweest, veel van de club hier gereden
Zag foto's en verslagen ja :o

Gelukkig zelf de brm200 vanuit Boekelo gereden, hele dag prima weer :)
pi_176113425
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:12 schreef Yankee het volgende:

[..]

Het was inderdaad behoorlijk pittig :7 Heb nog steeds weinig gevoel in mijn vingertoppen. Wellicht typ ik nog wel even een verslagje
Held! Op crosser of ATB?

Ik ben wel blij dat ik m’n kaartje van de hand heb gedaan. Maar anderzijds was het wel heroïsch.
  vrijdag 29 december 2017 @ 17:02:04 #235
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_176116727
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:12 schreef Yankee het volgende:

[..]

Het was inderdaad behoorlijk pittig :7 Heb nog steeds weinig gevoel in mijn vingertoppen. Wellicht typ ik nog wel even een verslagje
^O^ _O_

Ik moest gistermiddag nog even naar de bouwmarkt, zag ze het kanaal oversteken bij Dieverbrug. Harde wind en regen. Thermometer gaf 1 graad aan. :X

Ze organiseren er nu ook 1 in juni. Dat is meer mijn seizoen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  vrijdag 29 december 2017 @ 19:27:45 #236
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_176121311
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:12 schreef Yankee het volgende:

[..]

Het was inderdaad behoorlijk pittig :7 Heb nog steeds weinig gevoel in mijn vingertoppen. Wellicht typ ik nog wel even een verslagje
ik zag ook meerdere dnfjes op mijn dashboard. En dan van jonges waar ik ook 400s en 500s mee heb gereden dus geen koekebakkers. Jij wel uitgereden?

[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 29-12-2017 19:34:10 ]
pi_176121512
Sale bij La Passione
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:03:08 #238
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176125360
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 19:32 schreef eentwee het volgende:
Sale bij La Passione
Oeh, winterkleding :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176125669
Jij fietst toch niet in de winter ;)
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:17:05 #240
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176125987
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:10 schreef bluemoon23 het volgende:
Jij fietst toch niet in de winter ;)
:@
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:24:18 #241
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_176126339
Als ik thuiskom van mn tripje Antwerpen morgen ligt er een gabba op me te wachten, was in de aanbieding en ik wilde graag een goed jack, ben benieuwd of ik er ook zo lyrisch over ben.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:40:31 #242
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_176127115
De Drenthe200

Begin november had ik besloten om voor een atb rond te gaan kijken. Kwam al snel een prima tweedehands Cannondale Lefty 29'er tegen, dus die aangeschaft. In de weken daarna zo nu en dan een tochtje gereden en zelf wat rondjes gemaakt. Had al wel eerder het idee gehad de Drenthe200 eens te gaan rijden, maar blijkbaar was ik daar nog niet helemaal van overtuigd. Ik ondernam namelijk geen poging mij daadwerkelijk in te schrijven. Tot een paar weken geleden een clubgenoot aangaf zijn startbewijs niet te gaan gebruiken. In een moment van verstandsverbijstering heb ik deze van hem overgenomen....

De start is natuurlijk in het donker, dus moest er o.a. een lamp worden aangeschaft. Deze heb ik op een kort avondritje getest (over de weg en redelijk verharde paden). Leek mij voldoende, ik gokte ook wel van het licht van anderen te kunnen profiteren.

Donderdag 28 december om ongeveer 06.15 was het zover: Ik ging van start in de Drenthe200. Het stuk in het donker was wel prima te doen. Ik had mij voorgenomen niet te hard van start te gaan en dat ging goed. Het weer was best aangenaam en op den duur verscheen er voorzichtig een zonnetje. Het parkoers was wel smerig zwaar door alle bagger en tussen kilometer 85 en 100 begon ik mij af te vragen waarom ik nog maar gestart was. Direct na de stop op 103 kilometer zat een ongelooflijk kutstuk gevolgd door klinkers en windkracht 5 tegen. Genieten...

Na een kilometer of 110 kwam ik er weer een beetje door en kreeg ik er weer een klein beetje plezier in. Vervolgens begon het alleen wel te hagelen / regenen en daarna kwamen weer veel singletracks....het leek dan ook een eeuwigheid te duren voordat ik eindelijk bij de volgende stop kwam. Daar hadden ze gelukkig pannenkoeken, lekker! Wel was het inmiddels weer gaan regenen.Snel verder dus!

Nog ongeveer veertig lange kilometers te gaan, met onder andere het 'Janpad'. Aan het begin van dit 'pad' stond een mooi bord 'Welcome to Hell - Let it burn'. Op meerdere stukken was het onmogelijk om hier te fietsen. Dit was vier kilometer pure ellende waarbij ik mijzelf en de hele tyfusbende heb vervloekt. Maar ook aan deze ellende kwam zowaar een eind. Snel door naar de laatste stop. Wel begon het inmiddels al weer donker te worden en toen ik weer het bos in moest was het ineens heel erg donker. Gelukkig ging dit prima met de lamp. Na de laatste stop was het nog ongeveer 15 kilometer, met wederom de nodige bagger en andere zooi, Mijn benen begonnen inmiddels ook redelijk pijn te doen en schakelen lukt steeds minder goed door een 'volle' cassette en verkrampte vingers.

Maar rond 18.20 was ik zowaar weer in Roden! Bam, Drenthe200 gefinisht!
.
pi_176127491
Tering wat een onderneming yankee. Respect!

Ik wil m ook wel eens rijden. Twijfel dan wel erg tussen crosser of de epic. Zitten er veel technische singletracks in ?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:51:48 #244
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_176127732
Yankee _O_ diep respect
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_176127768
Respect Yankee! _O_
  vrijdag 29 december 2017 @ 22:00:23 #246
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_176128242
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:48 schreef Gripper het volgende:
Tering wat een onderneming yankee. Respect!

Ik wil m ook wel eens rijden. Twijfel dan wel erg tussen crosser of de epic. Zitten er veel technische singletracks in ?
Als het wat droger is kan het ook wel op de crosser, heb er gisteren alleen weinig gezien.

Nog wat cijfers:

Startbewijzen: 1650
Daadwerkelijk gestart: ongeveer 1300
Volledige afstand gereden: Nog geen 500

Ik kwam als 131ste over de streep. Een hele grote groep heeft dus nog veel langer in het donker door de bagger etc gereden, dat moet wel heel erg ellendig geweest zijn
.
pi_176129094
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:00 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als het wat droger is kan het ook wel op de crosser, heb er gisteren alleen weinig gezien.

Nog wat cijfers:

Startbewijzen: 1650
Daadwerkelijk gestart: ongeveer 1300
Volledige afstand gereden: Nog geen 500

Ik kwam als 131ste over de streep. Een hele grote groep heeft dus nog veel langer in het donker door de bagger etc gereden, dat moet wel heel erg ellendig geweest zijn
200km offroad? De tering.. 8)7 Klasseprestatie Yankee!
pi_176129920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:40 schreef Yankee het volgende:
De Drenthe200

Begin november had ik besloten om voor een atb rond te gaan kijken. Kwam al snel een prima tweedehands Cannondale Lefty 29'er tegen, dus die aangeschaft. In de weken daarna zo nu en dan een tochtje gereden en zelf wat rondjes gemaakt. Had al wel eerder het idee gehad de Drenthe200 eens te gaan rijden, maar blijkbaar was ik daar nog niet helemaal van overtuigd. Ik ondernam namelijk geen poging mij daadwerkelijk in te schrijven. Tot een paar weken geleden een clubgenoot aangaf zijn startbewijs niet te gaan gebruiken. In een moment van verstandsverbijstering heb ik deze van hem overgenomen....

De start is natuurlijk in het donker, dus moest er o.a. een lamp worden aangeschaft. Deze heb ik op een kort avondritje getest (over de weg en redelijk verharde paden). Leek mij voldoende, ik gokte ook wel van het licht van anderen te kunnen profiteren.

Donderdag 28 december om ongeveer 06.15 was het zover: Ik ging van start in de Drenthe200. Het stuk in het donker was wel prima te doen. Ik had mij voorgenomen niet te hard van start te gaan en dat ging goed. Het weer was best aangenaam en op den duur verscheen er voorzichtig een zonnetje. Het parkoers was wel smerig zwaar door alle bagger en tussen kilometer 85 en 100 begon ik mij af te vragen waarom ik nog maar gestart was. Direct na de stop op 103 kilometer zat een ongelooflijk kutstuk gevolgd door klinkers en windkracht 5 tegen. Genieten...

Na een kilometer of 110 kwam ik er weer een beetje door en kreeg ik er weer een klein beetje plezier in. Vervolgens begon het alleen wel te hagelen / regenen en daarna kwamen weer veel singletracks....het leek dan ook een eeuwigheid te duren voordat ik eindelijk bij de volgende stop kwam. Daar hadden ze gelukkig pannenkoeken, lekker! Wel was het inmiddels weer gaan regenen.Snel verder dus!

Nog ongeveer veertig lange kilometers te gaan, met onder andere het 'Janpad'. Aan het begin van dit 'pad' stond een mooi bord 'Welcome to Hell - Let it burn'. Op meerdere stukken was het onmogelijk om hier te fietsen. Dit was vier kilometer pure ellende waarbij ik mijzelf en de hele tyfusbende heb vervloekt. Maar ook aan deze ellende kwam zowaar een eind. Snel door naar de laatste stop. Wel begon het inmiddels al weer donker te worden en toen ik weer het bos in moest was het ineens heel erg donker. Gelukkig ging dit prima met de lamp. Na de laatste stop was het nog ongeveer 15 kilometer, met wederom de nodige bagger en andere zooi, Mijn benen begonnen inmiddels ook redelijk pijn te doen en schakelen lukt steeds minder goed door een 'volle' cassette en verkrampte vingers.

Maar rond 18.20 was ik zowaar weer in Roden! Bam, Drenthe200 gefinisht!
Klasse.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:48 schreef Gripper het volgende:
Tering wat een onderneming yankee. Respect!

Ik wil m ook wel eens rijden. Twijfel dan wel erg tussen crosser of de epic. Zitten er veel technische singletracks in ?
Je kunt 'm dit jaar ook in de zomer fietsen; Bartje 200. Heb ook nog ticket over voor Dutch Masters MTB in Haarle is in maart. Meer singletracks en hoogtemeters dan Drenthe 200.
pi_176130003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:40 schreef Yankee het volgende: verstandsverbijstering
Eens.

Wel klasse ^O^
in a crowd you lose humanity
pi_176131041
Heel straffe kost Yankee! Zeker gezien de omstandigheden!

@Gripper; Ik heb hem vorig jaar op de crosser gereden. Is te doen hoor, als het niet te nat ligt. Op een 29er ben je wel sneller. Met name in de tweede helft heb je singletracks omdat je dan over mountainbikeroutes gaat.

Uiteindelijk ga je toch dood.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')