abonnement Unibet Coolblue
pi_175639317
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:00 schreef Chai het volgende:
Denkt ze zelf wel na over eventuele (professionele) oplossingen? Vind het niet kunnen om zelf geen actie te ondernemen en wel van jou allerlei aanpassingen te verlangen. Ook is het geen excuus voor allerlei manipulatieve spelletjes.

[..]

:? Ze laat anderen jullie (privé)gesprekken lezen om haar eigen gelijk te halen? En ja het kan zijn dat je niet zo tactisch bent geweest op Whatsapp, maar het is jullie beider verantwoordelijkheid om te zorgen dat zulke dingen irl worden besproken.

Zou het haar lekker laten uitzoeken met die white knight vriend van d'r.
Naja eerlijk gezegd vraag ik hier ook om hulp op een forum en je hebt gelijk je kan dit beter face to face bespreken dan via een telefoon. Dit is ook mijn voorkeur in dit geval, ik ben benieuwd of ik vanmiddag Single door het leven ga want als ik me hier niet op aanpas ben ik bang dat ze niet verder met me wil.

Omdat je mensen heimwee vaak onderschatten twijfelde ik over de juiste beslissing en of dit wel echt met heimwee te maken had, ik hoor steeds meer bericht van vrienden en hier op het forum dat ik knettergek ben als ik hiermee instem en dit erg ver gaat om het van de ander te vragen.

Ik wil iedereen die tot nu toe de moeite heeft genomen om te reageren ontzettend bedanken voor alle hulp en advies, ik ga er er even goed overna denken.
pi_175639394
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:05 schreef G_Dragon16 het volgende:

[..]

Naja eerlijk gezegd vraag ik hier ook om hulp op een forum en je hebt gelijk je kan dit beter face to face bespreken dan via een telefoon. Dit is ook mijn voorkeur in dit geval, ik ben benieuwd of ik vanmiddag Single door het leven ga want als ik me hier niet op aanpas ben ik bang dat ze niet verder met me wil.

Omdat je mensen heimwee vaak onderschatten twijfelde ik over de juiste beslissing en of dit wel echt met heimwee te maken had, ik hoor steeds meer bericht van vrienden en hier op het forum dat ik knettergek ben als ik hiermee instem en dit erg ver gaat om het van de ander te vragen.

Ik wil iedereen die tot nu toe de moeite heeft genomen om te reageren ontzettend bedanken voor alle hulp en advies, ik ga er er even goed overna denken.
Maar zij weigert dus zelfs om te overwegen hoe ze haar probleem zou kunnen oplossen? -O- Volgens mij is dit typisch zo'n probleem waarbij therapie voldoende handvaten kan bieden om ermee te dealen.

Als haar enige oplossing is om van jou te vragen je aan te passen zou ik er snel klaar mee zijn. Wanneer ze wel stappen onderneemt, maar in de tussentijd van jou vraagt (dus niet eist) om rekening met haar te houden totdat ze er beter mee kan dealen zou ik daar misschien nog toe bereid zijn.
pi_175639512
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:10 schreef Chai het volgende:

[..]

Maar zij weigert dus zelfs om te overwegen hoe ze haar probleem zou kunnen oplossen? -O- Volgens mij is dit typisch zo'n probleem waarbij therapie voldoende handvaten kan bieden om ermee te dealen.

Als haar enige oplossing is om van jou te vragen je aan te passen zou ik er snel klaar mee zijn. Wanneer ze wel stappen onderneemt, maar in de tussentijd van jou vraagt (dus niet eist) om rekening met haar te houden totdat ze er beter mee kan dealen zou ik daar misschien nog toe bereid zijn.
Ze weigert inderdaad om het probleem aan te pakken en zegt dat het nooit over zal gaan, ik moest eroverna denken of ik daarmee kon leven en waarvoor ik koos. Dat heeft ze wel al meerdere malen netjes met me gedeeld , daar kan ik niks over zeggen.

Ja als ze nou naar terapie ging dan had ik misschien nog gezegd van ik wil best even een stap terugnemen met de hoop dat het tijdelijk is , helaas is dit niet iets tijdelijk. Als ik zeg dat ik niet voor haar idee ga krijg ik te horen dat ze tenminste nog een tussenweg zoekt en ik niet opensta hiervoor en koppig ben
pi_175639595
Lol, dikke doei, laat zo iemand eerst maar in therapie gaan, en misschien dat we daarna een relatie kunnen beginnen.
Zo zou ik er tegenover staan.
pi_175639739
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:25 schreef LurkJeRot het volgende:
Lol, dikke doei, laat zo iemand eerst maar in therapie gaan, en misschien dat we daarna een relatie kunnen beginnen.
Zo zou ik er tegenover staan.
Dit. Kom op zeg. In een relatie zit je met z'n 2en, en werk je er met z'n 2en aan. Niet alleen maar aan je partner vragen (eisen) om dit en dat te doen (niet te doen) en verder gewoon de boel de boel laten :')
pi_175639776
Nou dat maakte ik uit, ik zou geen peuter willen, maar goed jou relatie, maar zou er niet in mee gaan, als ze zo dramatisch zit te bellen zou ik de telefoon wegleggen, dat gejank aan de telefoon is haar probleem niet de jouwe.
  maandag 11 december 2017 @ 10:39:41 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175639857
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 11-12-2017 10:43:46 ]
***
  maandag 11 december 2017 @ 10:40:52 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175639881
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 09:26 schreef G_Dragon16 het volgende:

[..]

Precies , alleen ik ben dan ver weg en daar heeft ze volgens haar moeite mee.
Ze eet bijna niet , huilt alleen maar en slaapt amper
Never stick your dick in crazy! :N

Serieus, op zo'n jonge leeftijd is de kans dat dit 'for ever ever after' is toch al vrij klein, dan zou ik mijn tijd met dit soort gezanik echt niet verdoen. :N

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 09:42 schreef G_Dragon16 het volgende:

[..]

Familie en vrienden weten het ook, een vriend van haar die heeft ons gesprek gelezen en die zei van waar is hij in godsnaam mee bezig. mijn vrienden zeggen juist weer waar is ze zelf mee bezig,
Omdat je een weekend weg bent? :o :D
Laat ze dan lekker verkering nemen met die gozer... die is toch al hard bezig zichzelf haar broekje in te kletsen. ;)

quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zulke hevige heimwee op die leeftijd is vaak een symptoom van iets anders. Hoeft niet zwaar of heftig te zijn, maar de heimwee beperkt haar (en jou) nu al. Dus ze kan er beter mee aan de slag gaan.
Ik vind je niet onredelijk met je nachtjes weg. Hou dat vast en geef niet toe aan haar door angst ingegeven eisen.
En dit.
***
pi_175639924
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 09:26 schreef G_Dragon16 het volgende:

[..]

Precies , alleen ik ben dan ver weg en daar heeft ze volgens haar moeite mee.
Ze eet bijna niet , huilt alleen maar en slaapt amper
Kan ze niet goed tegen verandering? Heeft ze een diagnose?
pi_175639949
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kan ze niet goed tegen verandering? Heeft ze een diagnose?
Nee ze heeft geen diagnose, heb nooit gemerkt dat ze slecht tegen verrandering kon in de relatie.
Het komt puur omhoog wanneer we samen een weekend weg willen of als ik een weekend weg wil naar vrienden, ook heeft ze er moeite mee als een ander familielid weg zou gaan.
pi_175639983
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:18 schreef G_Dragon16 het volgende:

[..]

Ze weigert inderdaad om het probleem aan te pakken en zegt dat het nooit over zal gaan, ik moest eroverna denken of ik daarmee kon leven en waarvoor ik koos. Dat heeft ze wel al meerdere malen netjes met me gedeeld , daar kan ik niks over zeggen.
En waar baseert ze dat op? Slechte ervaringen met hulpverlening?

Jij ervaart gaandeweg pas echt wat haar problematiek inhoudt, dus vervolgens zeggen 'Je wist waar je aan begon' laat wel erg weinig ruimte voor erkenning van jouw kant van het verhaal.
pi_175640006
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:45 schreef Chai het volgende:

[..]

En waar baseert ze dat op? Slechte ervaringen met hulpverlening?

Jij ervaart gaandeweg pas echt wat haar problematiek inhoudt, dus vervolgens zeggen 'Je wist waar je aan begon' laat wel erg weinig ruimte voor erkenning van jouw kant van het verhaal.
Ze zei het op een manier van denk er goed overna en wees je bewust wat heimwee is voordat je accepteerd om ermee te willen leven, was meer een wakkerschud moment van haar wat ik wel waardeerde.

geen idee waar ze dat op baseerd, heb het idee op haar eigen gevoel en mening.
Want ze heeft nooit hulpverlening gehad
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 11 december 2017 @ 10:52:12 #38
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175640078
Ook handig dat je meteen de hele OP hebt aangepast , ik was net aan het lezen ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 10:53:37 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175640107
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:47 schreef G_Dragon16 het volgende:

[..]

Ze zei het op een manier van denk er goed overna en wees je bewust wat heimwee is voordat je accepteerd om ermee te willen leven, was meer een wakkerschud moment van haar wat ik wel waardeerde.

geen idee waar ze dat op baseerd, heb het idee op haar eigen gevoel en mening.
Want ze heeft nooit hulpverlening gehad
Wow jij kust de grond waarop ze loopt. Die vriend van dr probeert zich dr broekje in te praten en je vriendin gebruikt dit om te manipuleren.

Van mij had ze al 100x naar de klote kunnen lopen, hier had ik echt geen trek in.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175640126
quote:
3s.gif Op maandag 11 december 2017 10:52 schreef puzziepie het volgende:
Ook handig dat je meteen de hele OP hebt aangepast , ik was net aan het lezen ;(
oh sorry dacht dat ik alles had laten staan, dit was namelijk wel de bedoeling... :N
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 11 december 2017 @ 10:55:15 #41
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175640141
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:54 schreef G_Dragon16 het volgende:

[..]

oh sorry dacht dat ik alles had laten staan, dit was namelijk wel de bedoeling... :N
Ah vandaar :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175640165
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:44 schreef G_Dragon16 het volgende:

[..]

Nee ze heeft geen diagnose, heb nooit gemerkt dat ze slecht tegen verrandering kon in de relatie.
Het komt puur omhoog wanneer we samen een weekend weg willen of als ik een weekend weg wil naar vrienden, ook heeft ze er moeite mee als een ander familielid weg zou gaan.
Ik denk wel dat het haar en jou zodanig belemmert dat therapie de beste optie is. Iemand moet met haar tot de kern komen waar die gevoelens vandaan komen. Wrs weet ze dat zelf niet eens.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 10:58:10 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175640208
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het haar en jou zodanig belemmert dat therapie de beste optie is. Iemand moet met haar tot de kern komen waar die gevoelens vandaan komen. Wrs weet ze dat zelf niet eens.
Maar dat wil ze niet. Ze wil dat de hele wereld zich aan haar aanpast en zodra iemand tegenstribbelt deelt ze (zegt ze) info met derden om hun reactie dan tegen TS te gebruiken.

Ja dag.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 11 december 2017 @ 10:59:42 #44
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175640235
quote:
11s.gif Op maandag 11 december 2017 10:55 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Ah vandaar :+
Heb m al teruggezet. Lees ze.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 11 december 2017 @ 11:00:38 #45
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175640251
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Heb m al teruggezet. Lees ze.
Oh thnx! :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175640287
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat wil ze niet. Ze wil dat de hele wereld zich aan haar aanpast en zodra iemand tegenstribbelt deelt ze (zegt ze) info met derden om hun reactie dan tegen TS te gebruiken.

Ja dag.
Daaronder zit angst denk ik. Maar zeker geen ding waar TS licht over moet denken. Dit patroon gaat alleen maar meer problemen veroorzaken op de lange termijn en iemand die niet aan zichzelf wil werken... heb je niks aan.
  maandag 11 december 2017 @ 11:04:14 #47
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175640301
Heimwee? Klinkt meer als iemand die iedereen om haar heen emotioneel uitzuigt.
And so is the past
pi_175640466
Ik denk dat het geen goede oplossing is dat je maar 1 nacht weg gaat. Want die ene nacht moet ze dan nog steeds huilen en kan ze nog steeds niet slapen en is ze nog steeds verdrietig.

Ze zal dan denk ik gaan vragen om ook die nacht niet weg te gaan, want ze voelt zich namelijk nog steeds heel kut en denkt dat het opgelost wordt als jij niet weggaat.

Als je steeds hierin mee gaat kun jij steeds minder en jullie samen ook. Dat beperkt jou, en haar ook.

Het helpt haar niet om alle angstige dingen te vermijden. Ze zou het juist aan moeten gaan. Ga dagjes weg en heb het erover hoe dat gaat en wat haar helpt. Lukt dit niet, ga dan samen naar haar huisarts zodat ze hierbij wat ondersteuning kan krijgen. Het kan best zijn dat ze met een duwtje in de rug alweer geholpen is. Het kan ook dat er een langer traject aan zit. Maar het kan echt makkelijker worden allemaal.

Een tip voor je gesprek met haar:
Kies een positieve insteek, namelijk jullie leven zo leuk mogelijk te maken.
Als je die insteek kiest ipv de 'ik wil weg kunnen' insteek, heb je wat meer kans dat het aanslaat omdat je dan het ego-stukje overslaat. Met ego-stukje bedoel ik haar belang (thuisblijven) die tegenover jouw belang (weggaan) staat en de strijd over wie dat wint of verliest. Bij de 'ik wil weg kunnen' zal zij moeten toegeven en 'verliest' zij. Dit zal ze minder snel doen dan als je kiest voor een positieve insteek waarbij jullie een gezamenlijk belang hebben en niemand verliest.
Dus focus op dat jullie leven zo leuk mogelijk is, dat jullie samen leuke dingen kunnen doen en dat zij zich niet de hele tijd zo naar hoeft te voelen. Hopelijk is ze het daarmee eens en wil ze ermee aan de slag
  maandag 11 december 2017 @ 11:18:02 #49
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_175640546
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 11:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Heimwee? Klinkt meer als iemand die iedereen om haar heen emotioneel uitzuigt.
Dit ja, volgens mij manipuleert ze alles en iedereen bij elkaar. Emotionele chantage is niet iets wat goed is, in geen enkel geval.
Don't let my username fool you...
  maandag 11 december 2017 @ 11:54:22 #50
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175641381
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:18 schreef G_Dragon16 het volgende:
Als ik zeg dat ik niet voor haar idee ga krijg ik te horen dat ze tenminste nog een tussenweg zoekt en ik niet opensta hiervoor en koppig ben
De volgende keer dus zeggen dat je een week gaat. Wellicht dat ze dan 2 nachten wel als een goede tussenweg ziet. ;)

Maar even serieus. Als je hier in meegaat wordt je een enabler en komt ze er nooit vanaf.
Ik zou het uitmaken nu ze het kennelijk niet voor jou over heeft om haar (en daarmee ook jullie) probleem aan te pakken. (Ja dat argument van haar kan je ook omdraaien.)
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')