abonnement Unibet Coolblue
pi_175671648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:25 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Acties op voorhand bij een verkiezing hebben best wel effect, het is niet zonder reden waarom er nu een onderzoek gaande is door de FBI. Maar dit effect is meer virtueel dan concrete ballot fraude.
Geen idee wat je hier wilt zeggen, maar met de vraag of het selectief bemoeilijken van stemmen specifieke effecten heeft op de uitslag ten faveure van één partij heeft het in ieder geval weinig van doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175671745
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat die mensen best een ID zouden willen. Als je echter een geboortecertificaat nodig hebt om een ID te kunnen ophalen is dat lastig als je daarnaast je ID nodig hebt om je geboortecertificaat op te kunnen ophalen.
Kopieën van geboortecertificaten kunnen opgehaald worden door:

quote:
By Alabama law, birth certificates are confidential records with restricted access for 125 years from the date of birth. They may be obtained by the following persons, upon payment of the proper fee:

Person named on the certificate
Mother, father, or legal guardian
Husband or wife of person named on certificate
Son or daughter of person named on certificate
Sister or brother of person named on certificate
Legal representative of an authorized person
Hiervoor heeft men 1 van de volgende dingen nodig:

quote:
Primary IDs Including Photo

(need at least one, current, expired no more than 60 days)

Alabama Driver's License
Out-of-State Driver's License
State-Issued Non-Driver ID
U.S. or Foreign Passport
U.S. Certificate of Naturalization
Certificate of Citizenship
U.S. Military ID
Alien Resident Card (Temporary or Permanent)
U.S. Employment Authorization Card
Citizenship ID Card
Tribal ID
Pilot's License
Boating License
Concealed Weapons License
Ex-Felon ID
Inmate ID
Letter of release from institution if inmate has been released
School ID
Alabama Voter Identification Card
Maar de meeste mensen hebben natuurlijk gewoon nog een originele kopie omdat de ouders dat bij de geboorte geregeld hebben.

quote:
Om nog maar te zwijgen van de administratiekantoren die 200km verderop zijn en alleen de derde dinsdag van september tussen 10.00 en 11.00 open zijn, daar kom je ook lastig zonder vervoer of OV.
Tja, een groot land kan nou eenmaal niet om elke 2 kilometer een politiebureau, brandweerstation en administratiekantoor hebben. De meeste mensen wonen natuurlijk niet in de rimboe.

quote:
'Huh, maar dat is echt niet zo moeilijk om een ID te krijgen'.

Jawel, dat is het op sommige plekken dus wel, en dat is in veel van die plekken niet onbewust.
Nee, dat is het niet. Je belt met iemand van Alabama administratie en volgt de aanwijzingen. Het is iets wat je absoluut nodig hebt om mee te kunnen doen in de maatschappij en als je er een dag voor uit trekt heb je het gewoon. De meeste mensen die het niet regelen hebben daar voor gekozen.

De enige groep die er echt serieuze problemen mee heeft zijn mensen die uit een compleet gebroken familie komen waarin de ouders extreem nalatend zijn geweest. De maatschappij hoeft niet daarom logisch beleid af te schaffen.

Of wil je ook voor al die andere dingen waar ID voor nodig is het ID-vereiste afschaffen?

quote:
Daarom is het discriminatoir richting bepaalde groepen.
ID-vereiste is net zoals elk ander beleidspunt discriminatoir richting bepaalde groepen.

quote:
Dit is echt hele basale materie verder.
Inderdaad.
  dinsdag 12 december 2017 @ 15:50:38 #253
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_175671986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Geen idee wat je hier wilt zeggen, maar met de vraag of het selectief bemoeilijken van stemmen specifieke effecten heeft op de uitslag ten faveure van één partij heeft het in ieder geval weinig van doen.
Ik gaf al aan dat hispanics en natives latere werkdagen hebben dan de gemiddelde blanke Amerikaan. Stemmen gebeurt vooral overdag, dus het HEEFT effect. Je kunt er rustig van uit gaan dat het gros van die stemmers NIET op het conservatieve Republikeinse kamp gaan stemmen. Áls ze stemmen gaan. Als je doodmoe bent heb je er amper de fut voor, en er zijn bedrijven die vlak voor de verkiezingen een forse lading werk op die groep laat landen nét voor er verkiezingen zijn. En dat WETEN ze bij de Republikeinen. Voor dat die groepen stemrecht verkregen waren er veel minder pogingen om verkiezingen te beïnvloeden. Van beide kampen overigens. Het is subtieler dan je denkt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_175671993
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:16 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

wat moet ik hier lezen?

[..]

sure, net zoals elke beleidsmaker discrimineert tegen de mensen die op de andere partij stemmen.

maar voor beleid gaat het natuurlijk niet zozeer om de intenties van de beleidsmaker, het gaat om de effecten van het beleid. als beleidsmakers een regel maken die stelt dat je geen wapen het vliegtuig in mag nemen met de intentie daarmee wapeneigenaren een hak te zetten is dat discriminatie, maar verdomd goed beleid, net zoals een hele basale ID-check voor het stemmen.
En als je vervolgens de bureaus voor het ophalen van ID's sluit in een groot deel van de armste en meest democratisch gezinde districten? Is het dan nog steeds goed beleid?
pi_175672061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:09 schreef Monolith het volgende:

Dat is de Nederlandse situatie, niet de Amerikaanse. Voor vliegen heb je inderdaad een vrij formele vorm van foto-identificatie nodig, maar er zijn heel wat mensen in de VS die nooit vliegen hoor.
Nemen we het rijbewijs, dan geldt dat daarvoor juist helemaal niet zo'n formele standaard geldt wat betreft het bemachtigen van een rijbewijs. Neem bijvoorbeeld de eisen in New York. Veel van die andere zaken vereisen ook helemaal niet het soort IDs wat in veel van die voter laws opeens wordt vereist.

Het feit dat mensen niet kunnen autorijden was nou juist één van de factoren waardoor het bemachtigen van een voor stemmen geldige ID. Foto-identificatie is er in de VS ook in vele soorten en maten en een bezwaar tegen de wet in NC was dan ook dat er heel selectief werd gekozen wat wel en wat géén geldige foto-IDs waren:

[..]

Jij noemt het fantasie, Amerikaanse rechters beargumenteren vrij helder waarom het dat niet is. Nogmaals, je bent gewoon niet echt op de hoogte van de Amerikaanse situatie. Dat is verder niet erg, maar de Nederlandse situatie blijven projecteren op de Amerikaanse is niet heel zinvol.
De kern van het debat is dat Democraten blijkbaar het ID-vereiste voor alles willen afschaffen:



immers de bureaucratie zou niet op peil zijn.

Mijn punt is dat de maatschappij functioneert dus zal het niet dusdanig slecht gesteld zijn met de bureaucratie dat we hele logische regels moeten afschaffen omdat een hele kleine groep weigert iets heel simpel te regelen (wat je in een land met 320+ miljoen inwoners altijd hebt).

quote:
Stemrecht is een vrij fundamenteel recht in een zichzelf serieus nemende democratie. Het opkomstpercentage bij verkiezingen in de VS is al bedroevend genoeg. In Nederland wordt het je ook helemaal niet met de paplepel ingegoten, maar is er gewoon een fatsoenlijk functionerende bureaucratie die het verkrijgen van een vorm van wettelijk geldige identificatie faciliteert.
Ik projecteer de Nederlandse visie niet op de V.S. Nederland is 17 keer zo klein en is ook een stuk homogener (vooralsnog). Natuurlijk kun je hier dan een top bureaucratie regelen.

In de V.S. is dat heel anders. Het is geografisch heel groot, meer dan 320M inwoners, verschillende talen, decennia aan open grenzen, enzovoort. Een top bureaucratie in zo'n omgeving is een fata morgana. Daarnaast zul je altijd in zo'n groot land miljoenen mensen hebben die weigeren iets te doen ook al is het simpel genoeg, wat aangegrepen kan worden door sommigen om te doen alsof het extreem slecht gesteld is in heel veel gebieden. Het idee dat ze dan maar hele normale regels als ID-vereisten moeten afschaffen ligt heel ver weg van de ideale oplossing van de geclaimde problemen.
pi_175672287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:53 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

De kern van het debat is dat Democraten blijkbaar het ID-vereiste voor alles willen afschaffen:

[ afbeelding ]

Bron?

En blijf je dergelijke propaganda plaatjes plaatsen? Ook al gaf je net zelf toe dat het wetgeving was welke geimplementeerd werd op racistische gronden?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175672598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:53 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

De kern van het debat is dat Democraten blijkbaar het ID-vereiste voor alles willen afschaffen:

[ afbeelding ]

immers de bureaucratie zou niet op peil zijn.

Mijn punt is dat de maatschappij functioneert dus zal het niet dusdanig slecht gesteld zijn met de bureaucratie dat we hele logische regels moeten afschaffen omdat een hele kleine groep weigert iets heel simpel te regelen (wat je in een land met 320+ miljoen inwoners altijd hebt).
IK weet wat je punt is en daar reageer ik ook op. Je leest echter totaal niet wat ik zeg en flikkert er een variant op je eerder plaatjes / lijstjes tegenaan. Daarbij is je punt dat 'logische regels moeten worden afgeschaft' ook niet valide omdat het niet om de afschaffing van regels gaat, maar om de invoering van nieuwe.
Je kunt wel roepen dat je dit allemaal maar stom vindt, maar nogmaals, je wordt keer op keer met gerechtelijke uitspraken om de oren geslagen waarin de problematiek en de bezwaren vrij helder uit de doeken worden gedaan. Die negeer je echter gewoon.

quote:
[..]

Ik projecteer de Nederlandse visie niet op de V.S. Nederland is 17 keer zo klein en is ook een stuk homogener (vooralsnog). Natuurlijk kun je hier dan een top bureaucratie regelen.

In de V.S. is dat heel anders. Het is geografisch heel groot, meer dan 320M inwoners, verschillende talen, decennia aan open grenzen, enzovoort. Een top bureaucratie in zo'n omgeving is een fata morgana. Daarnaast zul je altijd in zo'n groot land miljoenen mensen hebben die weigeren iets te doen ook al is het simpel genoeg, wat aangegrepen kan worden door sommigen om te doen alsof het extreem slecht gesteld is in heel veel gebieden. Het idee dat ze dan maar hele normale regels als ID-vereisten moeten afschaffen ligt heel ver weg van de ideale oplossing van de geclaimde problemen.
Er wordt niets afgeschaft, er worden nieuwe wetten ingevoerd. Belangrijke landmark case van de SC was daarbij Shelby County v. Holder waardoor er niet eerst federale goedkeuring voor nieuwe stemwetten benodigd is onder de Voting Rights Act. Er kan nog steeds wettelijke toetsing a posteriori worden toegepast en dat gebeurt ook, maar dat is een langdurig en minder effectief proces dan a priori toetsing.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_175672763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:53 schreef wazzbeer het volgende:
De kern van het debat is dat Democraten blijkbaar het ID-vereiste voor alles willen afschaffen:
Nee, de kern is dat in de praktijk (het maakt dus niet uit hoe mooi het er op papier uitziet) geen enkele bepaalde groep / minderheid op geen enkele manier (het maakt niet uit of het veel of weinig is) bovengemiddeld de klos mag zijn.

Het is niet voor niets dat al die weggetjes die voornamelijk door Republikeinen worden gezocht om stemmen voor sommige groepen een fractie tot heel veel fracties moeilijker te maken, vroeg of laat vrijwel allemaal door een rechter van tafel worden geveegd. Dat weten ze, het is ingecalculeerd, maar ondertussen zijn ze toch mooi weer een aantal verkiezingen (en zetels) verder.

En als Democraten die weggetjes bij voorbaat willen afschaffen omdat keer op keer op keer blijkt dat er tóch een bepaalde groep / minderheid bovengemiddeld de klos is, hebben ze volkomen gelijk. Niet omdat het Democraten zijn, maar omdat discriminatie simpelweg niet mag - hoe mooi het er ook op papier uitziet.
pi_175673244
Trump Lawyers Want A Second Special Counsel
quote:
President Donald Trump’s legal team says it’s fed up with the Justice Department and FBI “witch hunt” into whether his campaign colluded with the Russian government.

One of Trump’s lawyers said the president’s legal team wants a second special counsel ― one to investigate the investigators ― after a Fox News report unearthed what the lawyer called a conflict of interest in the Department of Justice.

Trump has repeatedly complained Mueller’s probe into Russia and Trump’s campaign is a “witch hunt” and reportedly has considered firing the special counsel.

Nevertheless, the president’s legal team said they trust Mueller and want to “get to the finish line” with him. They said they plan to fully cooperate with Mueller’s investigation, confident that Trump will be cleared of wrongdoing.
En hierna:
quote:
[BREKOND] Washington, 1 april 2018 - President Trump stelt opnieuw een onderzoekscommissie aan die de onderzoekscommissie moet doorlichten die de onderzoekscommissie moet doorlichten die de onderzoekscommissie moet doorlichten die de onderzoekscommissie moet doorlichten die de onderzoekscommissie moet doorlichten die is aangesteld om Robert Mueller van heksenjagerij te beschuldigen.
Let maar op, dit gaat door tot iedereen minstens 2 anderen aan het onderzoeken is. :D
pi_175673612
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:02 schreef Ludachrist het volgende:
Het punt is natuurlijk niet dat er om een ID wordt gevraagd, he. Dat is best logisch en weinig mensen zijn daar tegen.

Het punt is dat het systeem óm een ID aan te vragen gericht dusdanig ingericht is dat bepaalde groepen grotere moeite moeten doen om een ID te kunnen krijgen, waardoor die groep in de praktijk minder zal stemmen.
Dit. Mijn hemel, wat een gedraai en gekronkel je hier allemaal leest.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:50:32 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175677501
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit. Mijn hemel, wat een gedraai en gekronkel je hier allemaal leest.
Nog erger vind ik dat mensen hun mening er keihard en superieur inknallen zonder zich ook maar even verdiept te hebben in de materie :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 12-12-2017 19:57:53 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:55:26 #263
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175677636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:38 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

Grappig want de rechterzijde is voornamelijk tegen massale immigratie uit derdewereldlanden en links is voor open grenzen.
Gaat me over veel meer dan enkele die ID's. Ook over dat walgelijke gerrymandering, waarin de Grand Old Party koningen zijn en waarbij ze ook elk verbod daarop in de weg zullen gaan liggen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175678696
Naar het schijnt is de opkomst een stuk hoger dan gedacht. Alleen 't is maar de vraag wie daar van gaat profiteren.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:33:52 #265
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175679016
Stemming sluit om 2 uur Nederlandse tijd denk ik, dus dan ook de eerste exit polls ws.
pi_175679120
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:33 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Stemming sluit om 2 uur Nederlandse tijd denk ik, dus dan ook de eerste exit polls ws.
Volgens the Independent komt er daarvoor al een Exitpoll. Heb alleen even geen linkje. Nja, ik ga er toch niet op wachten. We will see.
pi_175679627
Roy Moore (“I am not a polite rider. If you get in the way you will get run over”) Rode In To Vote On A Horse Named ‘Sassy’

HuffPost reporter Andy Campbell, on the ground in Gallant, even attempted to talk to Sassy:
AndyBCampbell twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 17:49:44 Asked whether he would comment on whether he’d write in a candidate, Sassy said “neigh” reageer retweet
That said, "Sassy" is a common description when older people talk about young (and usually female) people... :o
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 december 2017 @ 21:02:16 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175680099
Die kop op HuffPost.


SLEAZY RIDER
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:12:17 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175680401
Hoe zit het nou met het vernietigen van de ballots vlak na de uitslag, ik voorspel een enorme voter fraud zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_175680410
2017-lijstjes nummer #9834581123

In de rij 2017-lijstjes mag Merriam-Webster’s lijst van meest opgezochte woorden niet ontbreken, vooral omdat de eerste 5 best wel on-topic zijn:

1. Feminism ― The theory of the political, economic, and social equality of the sexes; organized activity on behalf of women’s rights and interests.

2. Complicit ― an accusation leveled at first daughter Ivanka Trump.

3. Recuse ― what Attorney General Jeff Sessions did from the Russia probe.

4. Empathy ― Trump was regularly criticized for having none.

5. Dotard :D :D :D ― North Korean dictator Kim Jong Un’s nickname for Trump.

meer: https://www.huffingtonpos(...)d37fe4b01598ac48045f
  dinsdag 12 december 2017 @ 21:15:56 #271
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175680533
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:12 schreef Re het volgende:
Hoe zit het nou met het vernietigen van de ballots vlak na de uitslag, ik voorspel een enorme voter fraud zo
Is denk ik overtrokken. Zoals ik hem nu snap zijn er papieren ballots die gescand worden. De scans werden niet digitaal bewaard, waar een rechtbank vond dat dat wel moest. De hoge raad van Alabama vond van niet, omdat, naar verluid, het niet op deze korte termijn te implementeren zou zijn. De papieren ballots zouden wel bewaard moeten blijven.
Die papieren ballots zouden bij een hertelling over de hele staat gebruikt kunnen worden.

Zie bv hier: https://www.alternet.org/(...)ractices-verify-vote

Hoewel er ook wel wat rare argumenten in staan, kan ik dit op zich wel begrijpen:

quote:
[...]

"Some voting machines take a digital image of voters' paper ballots, and presently most machines do not retain that image," the brief said. "Instead, the paper ballots are preserved in the event of an election contest or other need to examine the records."

The state went on to say that no county election official was capable of checking that box on the software operating the ballot scanners. The state also said the secretary of state, the top statewide election official and a constitutional office, has no jurisdiction over voting machines, which are essentially privatized.

"The voting machines are under the authority of the Probate Judges, not the Secretary of State, and the Secretary of State is not party to the contracts between Probate Judges and ES&S to maintain and program the voting machines," the brief said. "To change a machine's program would require a third-party vendor, ES&S, to go to 2000 machines around the state."

[...]


[ Bericht 11% gewijzigd door ExtraWaskracht op 12-12-2017 21:22:56 ]
pi_175681252
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:47 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

Je hebt een rare filosofie vind ik.

Goed beleid moet ingevoerd worden, ongeacht de intenties van de beleidsmakers. Het verbieden van vuurwapenbezit als je in een vliegtuig zit is goed beleid, ongeacht of de intenties van de beleidsmakers enkel waren om vuurwapenbezitters lastig te vallen. Idem voor het hebben van een ID voor stemmen, ook al is dat mogelijk enkel met een discriminatoire inzet gebeurd.

Je bent weer niet in gegaan op mijn voorbeeld. Misschien dat het nu lukt.

[..]

Waaruit blijkt precies dat het massaal enorm moeilijk is een ID te regelen? Hoe komen mensen dan volgens jou aan:

- Een rijbewijs;
- Woonruimte (voor huren heb je ID nodig);
- Gas/electra (voor abonnement heb je ID nodig);
- Mogelijkheid onderwijs te volgen (voor inschrijving heb je ID nodig);
- Enzovoort

De maatschappij zou niet kunnen functioneren als het krijgen van een ID ''enorm moeilijk'' zou zijn. Nu zie ik Alabama niet als het meest ontwikkelde gebied maar dat lijkt me toch wel een te sterke kwalificatie.
https://www.quora.com/You(...)-election-in-the-USA

Hier staan veel kleine subtiele dingetjes in hoe het moeilijk wordt gemaakt door de republikeinen om de typische democraat te laten stemmen. Alle beetjes helpen is het devies. Universiteitskaart niet geldig laten verklaren als voter ID? Mooi, weer een paar honderd (meestal democraat) studenten minder. Tuurlijk, ze zijn een beetje lui en je zou het de studenten zelf moeten aanrekenen. Maar tegelijkertijd: gun registration ID is wel geldig (want vaak republikein). Dat is een bewuste keuze. Je had het ook om kunnen draaien. Of beide kunnen verbieden. Of allebei wel toestaan. Maar nee, heel geniepig wordt het democraten telkens iets moeilijker gemaakt...
beter een knipoog dan een blauw oog
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 december 2017 @ 21:48:12 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175681678
Ik ben wel nieuwsgierig naar het aantal write-in stemmen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 12 december 2017 @ 22:01:48 #274
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175682101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:27 schreef westwoodblvd het volgende:
Naar het schijnt is de opkomst een stuk hoger dan gedacht. Alleen 't is maar de vraag wie daar van gaat profiteren.
Democraten. Kijk maar naar de laatste GE in het VK.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 dinsdag 12 december 2017 @ 22:07:09 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175682241
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:01 schreef Falco het volgende:

[..]

Democraten. Kijk maar naar de laatste GE in het VK.
Het zou een leuke stunt zijn. Het conservatieve volk van Alabama dat een door Trump goedgekeurde pedofiel afwijst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 12 december 2017 @ 22:10:39 #276
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175682359
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het zou een leuke stunt zijn. Het conservatieve volk van Alabama dat een door Trump goedgekeurde pedofiel afwijst.
Daar word je toch als een enigszins fatsoenlijk mens toch door getriggered als je merkt dat de president het wel okee vindt als er een pedofiel jouw staat gaat representeren. Ik zou dan wel van mijn luie reet komen om te stemmen. Denk dat die drempel om te stemmen wel lager wordt. Die Republikeinse stemmers zouden toch wel sowieso opdagen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 12 december 2017 @ 22:18:27 #277
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175682641
Reken gewoon op 52% Moore ofzo, dan kan het alleen maar meevallen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175682790
Ik denk dat Moore het gaat redden, maar dat dan de ellende pas goed begint omdat zowel Moore als Trump het zullen uitleggen als goedkeuring en zelfs aanmoediging van God (Trump gaat ook steeds religieuzer worden, let maar op) en dan helemaal niet meer te houden zullen zijn. :{

.
en dan ook nog in de serie 2017-lijstjes nummer #9834581124

PolitiFact Leugen van het Jaar is toegekend aan.... *drum roll* Donald J. Trump! (goh, ja, tjonge hee, die zagen we echt niet aankomen)
quote:
PolitiFact on Tuesday revealed its 2017 "Lie of the Year," focusing on how President Donald Trump has regularly disputed whether Russia interfered in last year's election and questioned the widely held conclusion of U.S. intelligence agencies, which he has frequently undermined and dismissed as "political hacks."

The evidence that Russia interfered in the election is plentiful and demonstrates an elaborate and sophisticated scheme. Moscow has also attempted to infiltrate elections in Europe.

But "one man keeps saying it didn't even happen:" the president of the United States:

When the nation's commander-in-chief refuses to acknowledge a threat to U.S. democracy, it makes it all the more difficult to address the problem. For this reason, we name Trump's claim that the Russia interference is a hoax as our Lie of the Year for 2017.


[ Bericht 15% gewijzigd door brokjespoes op 12-12-2017 22:34:14 ]
  dinsdag 12 december 2017 @ 22:36:26 #279
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175683213
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 22:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is een hoop mis met bovenstaande post. Moore had toestemming van de ouders dus dan was het oké? Wat?

Maar Moore over homo's: Senate candidate Roy Moore in 2005: 'Homosexual conduct should be illegal'

En ik heb niet idee dat zijn standpunt is gewijzigd. Moore is een behoorlijke radicale gek.

Wat betreft moslims: ik zou dan ook nooit stemmen op een moslimpartij met oer-conservatieve standpunten en ik zou deze al helemaal niet verdedigen.
Dat stukje afkeuring van homoseksualiteit is nieuw voor mij. Het is aan de inwoners van Alabama om dit af te wegen. Ook al is Moore is christenfundi dan is dat is nog steeds geen rechtvaardiging voor valse beschuldigingen. De hoofdaanklaagster beweerde dat zij Moore na 1977 niet meer gezien had. Dat bleek niet te kloppen, want in 1999 behandelde Moore haar scheidingszaak. Dat betekent ook dat zij thuis en papiertje had liggen met de handtekening van Moore, gevolgd door D.A. District Attorney wat Moore na 1992 toevoegde. Dat staat ook in de handtekening die zogenaamd uit 1977 zou zijn.
Als de stemmen in Alabama geteld zijn zal de belangstelling voor Moore's verleden verflauwen en worden nieuwe campagnes gestart om andere republikeinen uit het ritme te halen. Ook voor Trump gaat dit opnieuw beginnen.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  dinsdag 12 december 2017 @ 22:38:31 #280
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_175683279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:22 schreef brokjespoes het volgende:
Ik denk dat Moore het gaat redden, maar dat dan de ellende pas goed begint omdat zowel Moore als Trump het zullen uitleggen als goedkeuring en zelfs aanmoediging van God (Trump gaat ook steeds religieuzer worden, let maar op) en dan helemaal niet meer te houden zullen zijn. :{

.
en dan ook nog in de serie 2017-lijstjes nummer #9834581124

PolitiFact Leugen van het Jaar is toegekend aan.... *drum roll* Donald J. Trump! (goh, ja, tjonge hee, die zagen we echt niet aankomen)

[..]

Voor het congress legde John Brennan van de CIA en Clapper van de NSA dezelfde verklaring af: er zijn geen aanwijzingen gevonden dat Russen de Amerikaanse verkiezingsuitslag beïnvloedt hebben. Ondanks grootschalig afluisteren is er niks gevonden.
Het is een giga conspiracytheory.

Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_175683457
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:36 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Dat stukje afkeuring van homoseksualiteit is nieuw voor mij. Het is aan de inwoners van Alabama om dit af te wegen. Ook al is Moore is christenfundi dan is dat is nog steeds geen rechtvaardiging voor valse beschuldigingen. De hoofdaanklaagster beweerde dat zij Moore na 1977 niet meer gezien had. Dat bleek niet te kloppen, want in 1999 behandelde Moore haar scheidingszaak. Dat betekent ook dat zij thuis en papiertje had liggen met de handtekening van Moore, gevolgd door D.A. District Attorney wat Moore na 1992 toevoegde. Dat staat ook in de handtekening die zogenaamd uit 1977 zou zijn.
Als de stemmen in Alabama geteld zijn zal de belangstelling voor Moore's verleden verflauwen en worden nieuwe campagnes gestart om andere republikeinen uit het ritme te halen. Ook voor Trump gaat dit opnieuw beginnen.
Maar waarom hoop jij dat christenfundamentalist Moore wint? Want die indruk wek je.

Dat is alsof je in Nederland hoopt op verkiezingswinst van de SGP in het kwadraat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175683561
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:38 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Voor het congress legde John Brennan van de CIA en Clapper van de NSA dezelfde verklaring af: er zijn geen aanwijzingen gevonden dat Russen de Amerikaanse verkiezingsuitslag beïnvloedt hebben. Ondanks grootschalig afluisteren is er niks gevonden.
Het is een giga conspiracytheory.

Hey Mr Irrationeel. Kan jij mij uitleggen wat het verschil is tussen "I have seen no evidence" en "There is niet evidence"?
pi_175683626
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het zou een leuke stunt zijn. Het conservatieve volk van Alabama dat een door Trump goedgekeurde pedofiel afwijst.
Het blijft wel een race in Alabama of all places. Ik voorspel 48-45 voor Moore met nog wat write ins, voor wat mijn voorspelling waard is. Maar als je naar Trumps marge kijkt nog steeds een goed resultaat. Het is natuurlijk een apart geval, maar met dat soort marges mag Cruz zich ook zorgen gaan maken.
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:10:24 #284
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175684022
Lol. Niet het helderste licht die campagne woordvoerder van Moore: https://mobile.twitter.com/stevenromo/status/940700665264910337
pi_175684140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lol. Niet het helderste licht die campagne woordvoerder van Moore: https://mobile.twitter.com/stevenromo/status/940700665264910337
Echt deze man :|W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175684220
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom hoop jij dat christenfundamentalist Moore wint? Want die indruk wek je.

Dat is alsof je in Nederland hoopt op verkiezingswinst van de SGP in het kwadraat.
SGP zou de meest keurige hoek zijn binnen de RNC.
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:24:29 #287
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175684355
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

SGP zou de meest keurige hoek zijn binnen de RNC.
Nop. SGP is wellicht beschaafd maar ik heb toch liever de Rockefeller Republicans. De groep die je tegenwoordig met een lichtje moet zoeken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:25:06 #288
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175684375
Vroege exitpoll:
Trump job approval/disapproval: 48/48
Abortion should be legal/illegal: 40/54
Moore allegations true/false: 49/44
Republican Party favorable/unfavorable: 43/51
Democratic Party favorable/unfavorable: 44/52
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:25:38 #289
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175684392
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Vroege exitpoll:
Trump job approval/disapproval: 48/48
Abortion should be legal/illegal: 40/54
Moore allegations true/false: 49/44
Republican Party favorable/unfavorable: 43/51
Democratic Party favorable/unfavorable: 44/52
Tering dit wordt spannend.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175684395
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:24 schreef Euribob het volgende:

[..]

Nop. SGP is wellicht beschaafd maar ik heb toch liever de Rockefeller Republicans. De groep die je tegenwoordig met een speld moet zoeken.
Oja, goed. Die kan ik dan ook allemaal weer niet. Bedoelde meer dat SGP hier dan een vreemde eend is, het zeker niet zo verwerpelijk is als Moore/Bannon.

Hoelaat kunnen we een uitslag verwachten, weet jij dat toevallig.
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:26:30 #291
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175684418
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:25 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oja, goed. Die kan ik dan ook allemaal weer niet. Bedoelde meer dat SGP hier dan een vreemde eend is, het zeker niet zo verwerpelijk is als Moore/Bannon.

Hoelaat kunnen we een uitslag verwachten, weet jij dat toevallig.
Uurtje of twee, drie zal er wel een exit poll komen neem ik aan? Weet niet in welke tijdzone Alabama zit.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175684419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Vroege exitpoll:
Trump job approval/disapproval: 48/48
Abortion should be legal/illegal: 40/54
Moore allegations true/false: 49/44
Republican Party favorable/unfavorable: 43/51
Democratic Party favorable/unfavorable: 44/52
Misschien heb ik het mis, maar er was toch ophef omdat die Jones schijnbaar ook pro life is?
pi_175684434
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

Uurtje of twee, drie zal er wel een exit poll komen neem ik aan? Weet niet in welke tijdzone Alabama zit.
Oh dat maak ik dan nog wel mee.

Die exitpoll ziet er redelijk goed uit voor Jones zou ik zeggen.
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:28:09 #294
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175684454
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:26 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Misschien heb ik het mis, maar er was toch ophef omdat die Jones schijnbaar ook pro life is?
Pro choice. Pro life is iedereen denk ik wel :-p
pi_175684488
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Pro choice. Pro life is iedereen denk ik wel :-p
Oh dat. Oh oke en dat zit in Alabama natuurlijk niet echt goed in het electoraat daar.
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:31:11 #296
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175684498
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

Uurtje of twee, drie zal er wel een exit poll komen neem ik aan? Weet niet in welke tijdzone Alabama zit.
Om twee uur vannacht Nederlandse tijd stopt het stemmen.
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:32:32 #297
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_175684517
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:30 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh dat. Oh oke en dat zit in Alabama natuurlijk niet echt goed in het electoraat daar.
Klopt. Dit was een impopulair standpunt daar van hem.
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:33:12 #298
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175684526
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:31 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Om twee uur vannacht Nederlandse tijd stopt het stemmen.
Ja, precies. En dan binnen een kwartiertje een exit poll en als het dan nog niet duidelijk is wordt het dat ook niet meer tot alle write-ins geteld zijn.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_175684540
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Pro choice. Pro life is iedereen denk ik wel :-p
Noemen de anti abortions zich niet pro life? Mede daarmee implicerend dat de anderen anti life zijn.
  dinsdag 12 december 2017 @ 23:34:14 #300
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_175684543
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Klopt. Dit was een impopulair standpunt daar van hem.
Maarja, tegelijkertijd kon ie als Democraat ook niet echt anders. Dan was z'n get-out-to-vote wel een stuk lastiger geworden.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')