abonnement Unibet Coolblue
pi_175821599
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat een massamoordenaar handtekeningen zit uit te delen vanwege zijn walgelijke daad vind jij niet vreemd?
Nee, ik vind het ziek, maar dat er zieke mensen bestaan is niet vreemd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 december 2017 @ 21:35:32 #152
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175822140
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat een massamoordenaar handtekeningen zit uit te delen vanwege zijn walgelijke daad vind jij niet vreemd?
Politici doen het ook!
En die hebben nog meer bloed aan hun handen!
Kijk een Hitler Stalin Mao ongekend populair in hun land, deze persoon was de man die het vliegtuig vloog, niet de bom richter maar goed je punt is duidelijk!
En ik zou zijn handtekening ook niet willen hebben, maar hij is wel een van de vele personen die bloed aan zijn handen heeft in WW2
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_175822150
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:28 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Enola gay, you should have stayed at home yesterday
Oho it can't describe the feeling and the way you lied

These games you play, they're gonna end it all in tears someday
Oho Enola gay, it shouldn't ever have to end this way


*O*
Art Attacks. 1978. :)

Your daddy he hates me baby,
And so does your mum,
Gonna drive up to your place baby, with a ...neutron bomb,
Gonna park in your drive way baby,
Got all the plans I need for a neutron bomb....

Gonna wipe out your parents baby,
Gonna wipe out the neighbourhood baby,
Gonna keep all the furniture baby...
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_175822159
Nog zoiets.



De uitvinder van de neutronenbom, Samuel Cohen, kreeg gewoon een vredesprijs van paus Johannes Paulus II, voor zijn uitvinding.

Een vredesprijs voor de uitvinding van een bom die mensen wegvaagt, maar de infrastructuur grotendeels intact laat. 8)7
pi_175822254
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog zoiets.

[ afbeelding ]

De uitvinder van de neutronenbom, Samuel Cohen, kreeg gewoon een vredesprijs van paus Johannes Paulus II, voor zijn uitvinding.

Een vredesprijs voor de uitvinding van een bom die mensen wegvaagt, maar de infrastructuur grotendeels intact laat. 8)7
They all know it didn't happen quite like that.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_175822387
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel apart dat er slechts 1 foto van Paul Tibbets die de mensen uitzwaait is terwijl:

"Capt. Parson: After a photographing session that made us feel like a Hollywood premier, we got of at ..... "

Je zou na dergelijke uitspraken toch verwachten dat er tientallen foto's van dat moment zijn vastgelegd.

YT reactie:

[..]

Zit wat in.
Zeker ook 'n vaste bezoeker van Look Out Mountain....
“After the war, he participated in the Operation Crossroads nuclear weapon tests at Bikini Atoll in mid-1946,”

"Col. Paul W. Tibbets, Jr., pilot of the ENOLA GAY, the plane that dropped the atomic bomb on Hiroshima, waves from his cockpit before the takeoff, 6 August 1945.". (NWDNS-208-LU-13H-5)
https://www.archives.gov/(...)composite_group.html

http://www.gettyimages.co(...)-picture-id615305576

Veel ondertekende examplaren te koop op ebay etc. Misschien iets leuks voor 'n nuclear bomb fan als kerst kadoootje is.

Sommige fotos van de vliegtuig 'n verschillende 'G' in de 'GAY' hebben.

http://acepilots.com/usaaf_tibbets.html
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 18 december 2017 @ 21:46:12 #157
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175822458
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nog zoiets.

[ afbeelding ]

De uitvinder van de neutronenbom, Samuel Cohen, kreeg gewoon een vredesprijs van paus Johannes Paulus II, voor zijn uitvinding.

Een vredesprijs voor de uitvinding van een bom die mensen wegvaagt, maar de infrastructuur grotendeels intact laat. 8)7
Eigenlijk had Stalin die moeten krijgen, de atoombom zorgde er voor dat de Japanners om de tafel wouden gaan zitten.
De inval door Rusland in China deed ze doen tekenen!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Augustusstorm
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_175822513
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat een massamoordenaar handtekeningen zit uit te delen vanwege zijn walgelijke daad vind jij niet vreemd?
Well not only that but....a re-enactment of the 1945 event....
http://conelrad.blogspot.(...)ctment-incident.html
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  maandag 18 december 2017 @ 22:31:04 #159
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_175823949
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Art Attacks. 1978. :)

Your daddy he hates me baby,
And so does your mum,
Gonna drive up to your place baby, with a ...neutron bomb,
Gonna park in your drive way baby,
Got all the plans I need for a neutron bomb....

Gonna wipe out your parents baby,
Gonna wipe out the neighbourhood baby,
Gonna keep all the furniture baby...
Fear mongering ook destijds door de Koude Oorlog de neutronenbommentijd en die eventuele atoomoorlog, nu de oorlog tegen terreur door die doorgedraaide moslims en de lone wolves. :O
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 18 december 2017 @ 22:39:59 #160
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_175824238
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 13:27 schreef Tingo het volgende:

[..]

It is claimed to be of quite an important historical event.
The 'Elona Gay' lettering should be slightly curved with the shape of the fuselage.
Hoe denk je ondertussen over dit standpunt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_175824628
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:43 schreef Tingo het volgende:

[..]

Zeker ook 'n vaste bezoeker van Look Out Mountain....
“After the war, he participated in the Operation Crossroads nuclear weapon tests at Bikini Atoll in mid-1946,”
Uiteraard!
:7

quote:
"Col. Paul W. Tibbets, Jr., pilot of the ENOLA GAY, the plane that dropped the atomic bomb on Hiroshima, waves from his cockpit before the takeoff, 6 August 1945.". (NWDNS-208-LU-13H-5)
https://www.archives.gov/(...)composite_group.html

http://www.gettyimages.co(...)-picture-id615305576

Veel ondertekende examplaren te koop op ebay etc. Misschien iets leuks voor 'n nuclear bomb fan als kerst kadoootje is.
Bizar hebbedingetje!

quote:
Sommige fotos van de vliegtuig 'n verschillende 'G' in de 'GAY' hebben.

http://acepilots.com/usaaf_tibbets.html
Ja, was me ook al opgevallen. Letters verschillen op diverse foto's.
pi_175824829
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 21:47 schreef Tingo het volgende:

[..]

Well not only that but....a re-enactment of the 1945 event....
http://conelrad.blogspot.(...)ctment-incident.html
quote:
In evaluating the stress levels involved in the Enola Gay mission versus the decidedly less deadly Fifi bombing runs, Tibbets told the Associated Press: “There certainly wasn’t as much to worry about compared to 1945.” The pilot then added: “I was not emotionally involved in the dropping of the first atomic bomb. To me, it was a military mission and I was relieved after it was over that it was a success. I’ve never lost a moment’s sleep over the fact that I commanded the bombing…” The AP reporter apparently did not ask the logical follow-up question, "So, in essence, you feel exactly the same now as you did then?"
:X
pi_175824919
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat een massamoordenaar handtekeningen zit uit te delen vanwege zijn walgelijke daad vind jij niet vreemd?
Ik vind jou ook vreemd. Dat verandert niets aan het feit dat je waarschijnlijk wel bestaat. Daarnaast zijn er, zeker in het geval van de bom in kwestie, ook een paar (uiteraard subjectieve en zeer speculatieve) argumenten te geven voor het gooien van de bom in plaats van een lange grondoorlog.
Conscience do cost.
pi_175825128
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:02 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik vind jou ook vreemd. Dat verandert niets aan het feit dat je waarschijnlijk wel bestaat.
Ik ontken het bestaan van die vent ook helemaal niet. Hoe kom je daar nou bij? Probleempje met begrijpend lezen of gewoon weer een kansloze trollpoging?

quote:
Daarnaast zijn er, zeker in het geval van de bom in kwestie, ook een paar (uiteraard subjectieve en zeer speculatieve) argumenten te geven voor het gooien van de bom in plaats van een lange grondoorlog.
Japan was militair al verslagen man.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2017 23:10:55 ]
pi_175825404
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ontken het bestaan van die vent ook helemaal niet. Hoe kom je daar nou bij? Probleempje met begrijpend lezen of gewoon weer een kansloze trollpoging?
Ah, het was gewoon weer een "ik zou niet zo reageren dus hij liegt/acteert" verhaal. Ik had het kunnen weten.

quote:
Japan was militair al verslagen man.
Vermaak ons met je uitgebreide militaire ervaring en inzichten.
Conscience do cost.
pi_175825619
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:16 schreef ems. het volgende:

[..]

Ah, het was gewoon weer een "ik zou niet zo reageren dus hij liegt/acteert" verhaal. Ik had het kunnen weten.

[..]

Vermaak ons met je uitgebreide militaire ervaring en inzichten.
Jij wil zeggen dat de Japanse vloot en luchtmacht nog slagkracht hadden? Je weet niet van de bombardementen op vele Japanse steden, met bijvoorbeeld 100.000 doden in Tokio tot gevolg? De oppositie was slechts nog symbolisch.
  maandag 18 december 2017 @ 23:44:55 #167
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_175826427
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij wil zeggen dat de Japanse vloot en luchtmacht nog slagkracht hadden? Je weet niet van de bombardementen op vele Japanse steden, met bijvoorbeeld 100.000 doden in Tokio tot gevolg? De oppositie was slechts nog symbolisch.
Dat vertelde onze geschiedenisleraar destijds ook al op school. Maar daar werd hij voor berispt en op matje voor geroepen. De leugens waren er toen al. De geschiedenisboeken staan er vol mee en worden er nog steeds mee gevuld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 18 december 2017 @ 23:50:17 #168
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175826619
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat vertelde onze geschiedenisleraar destijds ook al op school. Maar daar werd hij voor berispt en op matje voor geroepen. De leugens waren er toen al. De geschiedenisboeken staan er vol mee en worden er nog steeds mee gevuld.
Berispt? Door wie en waarom dan? Ik heb grote moeite dit te geloven, sorry.
  maandag 18 december 2017 @ 23:53:43 #169
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_175826709
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 23:50 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Berispt? Door wie en waarom dan? Ik heb grote moeite dit te geloven, sorry.
Door de schoolleiding hij moest het gegeven verhaal volgen wat in het boek staat en niet dit soort dingen aankaarten. Heeft de man voor de klas moeten rectificeren. Dan geloof je het maar niet mij een biet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  maandag 18 december 2017 @ 23:56:39 #170
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_175826797
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Door de schoolleiding hij moest het gegeven verhaal volgen wat in het boek staat en niet dit soort dingen aankaarten. Heeft de man voor de klas moeten rectificeren. Dan geloof je het maar niet mij een biet.
Wat voor verhaal specifiek dan, want het klinkt allemaal wat onwaarschijnlijk op deze manier.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_175826911
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij wil zeggen dat de Japanse vloot en luchtmacht nog slagkracht hadden? Je weet niet van de bombardementen op vele Japanse steden, met bijvoorbeeld 100.000 doden in Tokio tot gevolg? De oppositie was slechts nog symbolisch.
Je noemt slechts enkele delen van de Japanse krijgsmacht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 19 december 2017 @ 00:06:11 #172
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175827077
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:53 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Door de schoolleiding hij moest het gegeven verhaal volgen wat in het boek staat en niet dit soort dingen aankaarten. Heeft de man voor de klas moeten rectificeren. Dan geloof je het maar niet mij een biet.
Hoe weet die schoolleiding dat dan?

Klinkt niet als regulier iets, ik heb hoogstens 2x per jaar iemand in mijn klas bijvoorbeeld.

Bovendien bemoeien die zich never met de inhoudelijke kant van de lessen. En voor een klas rectificeren heb ik nog nooit van gehoord. Best bizar idee.

Wat voor verhaal gaf hij dan? En wat was er mis mee?
  dinsdag 19 december 2017 @ 00:14:01 #173
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_175827313
Dat Pearl Harbor in de boeken de zoveelste leugen is, en dat we niet alles moesten geloven wat in de geschiedenisboeken staat en verder moesten kijken. Ook over de Koude Oorlog het was een storm in een glas water, we zaten er volop in die tijd. Kan me dit nog goed herinneren vanwege de nasleep later en het gezeik wat daardoor kwam. Op dat moment had ik er helemaal niets mee maar jaren na dato zie ik dat hij ons toen verder wilde laten kijken en dat de man gelijk had. Later heeft hij het aangekaart voor de klas dat hij zich voortaan aan het verhaal zoals in de boeken zou houden en geen andere info meer zou geven. Hij heeft toen nog een jaartje les gegeven en is vertrokken. Stiekem heeft hij toch dat zaadje bij me geplant. Ik ben hem dankbaar daarvoor.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 19 december 2017 @ 00:17:18 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_175827412
Er zit toch wel een ietsjepietsje verschil tussen dit:

quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij wil zeggen dat de Japanse vloot en luchtmacht nog slagkracht hadden? Je weet niet van de bombardementen op vele Japanse steden, met bijvoorbeeld 100.000 doden in Tokio tot gevolg? De oppositie was slechts nog symbolisch.
En dit :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 00:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Dat Pearl Harbor in de boeken de zoveelste leugen is, en dat we niet alles moesten geloven wat in de geschiedenisboeken staat en verder moesten kijken. Ook over de Koude Oorlog het was een storm in een glas water, we zaten er volop in die tijd. Kan me dit nog goed herinneren vanwege de nasleep later en het gezeik wat daardoor kwam. Op dat moment had ik er helemaal niets mee maar jaren na dato zie ik dat hij ons toen verder wilde laten kijken en dat de man gelijk had. Later heeft hij het aangekaart voor de klas dat hij zich voortaan aan het verhaal zoals in de boeken zou houden en geen andere info meer zou geven. Hij heeft toen nog een jaartje les gegeven en is vertrokken. Stiekem heeft hij toch dat zaadje bij me geplant. Ik ben hem dankbaar daarvoor.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 19 december 2017 @ 00:18:24 #175
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175827445
Maar dan blijft de vraag, hoe komt dat in vredesnaam bij die leiding terecht en welke bizarre school laat die man dat zo publiekelijk "rechtzetten"? Dat is werkelijk ongehoord.

Pearl Harbor een leugen vind ik een interessante, wie had er bij die leugen dan uberhaupt iets te winnen? Het is niet alsof er een soort van kickstart voor een conflict nodig was buiten Pearl Harbor om namelijk. Wie heeft daarvan geprofiteerd die leugen?

En waarom zou de goddelijke keizer, afgezant van de goden (volgens het beleid toen werd hij echt zo gezien) daaraan meewerken met de in zijn ogen historische grootste vijand? :?
  dinsdag 19 december 2017 @ 00:18:46 #176
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_175827452
Van het een kom je op het ander. Laten we het daar maar op houden. Ik ga slapen. Inshallah!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_175827816
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij wil zeggen dat de Japanse vloot en luchtmacht nog slagkracht hadden? Je weet niet van de bombardementen op vele Japanse steden, met bijvoorbeeld 100.000 doden in Tokio tot gevolg? De oppositie was slechts nog symbolisch.
Air raid sirens en shelters hadden ze nog. Goed georganiseerde emergency evacuatie proceduren ook.
Centrum van Hiroshima meestal van papier en hout gebouwd was. Beelden van incendiary bombardement of 'n 'nuclear' bom wel vergelijkbaar zijn. Testing out the new discovery – napalm.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_175827987
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 00:18 schreef ChrisCarter het volgende:
Maar dan blijft de vraag, hoe komt dat in vredesnaam bij die leiding terecht en welke bizarre school laat die man dat zo publiekelijk "rechtzetten"? Dat is werkelijk ongehoord.

Pearl Harbor een leugen vind ik een interessante, wie had er bij die leugen dan uberhaupt iets te winnen? Het is niet alsof er een soort van kickstart voor een conflict nodig was buiten Pearl Harbor om namelijk. Wie heeft daarvan geprofiteerd die leugen?

En waarom zou de goddelijke keizer, afgezant van de goden (volgens het beleid toen werd hij echt zo gezien) daaraan meewerken met de in zijn ogen historische grootste vijand? :?
Om wat meer steun van 't Amerikaanse publiek te krijgen. Nog 'n oorlog niet populair was,
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_175828100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 00:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Om wat meer steun van 't Amerikaanse publiek te krijgen. Nog 'n oorlog niet populair was,
Japan heeft de VS de oorlog verklaard.
Dan kun je als land misschien geen zin hebben, maar je zit wel met een onvoldongen feit waar je niet omheen kunt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175828111
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 00:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

Air raid sirens en shelters hadden ze nog. Goed georganiseerde emergency evacuatie proceduren ook.
Centrum van Hiroshima meestal van papier en hout gebouwd was. Beelden van incendiary bombardement of 'n 'nuclear' bom wel vergelijkbaar zijn. Testing out the new discovery – napalm.
Dat je het eindresultaat ook op andere wijze zou kunnen bereiken is geen bewijs tegen de atoombom.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175828781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 00:18 schreef ChrisCarter het volgende:
Maar dan blijft de vraag, hoe komt dat in vredesnaam bij die leiding terecht en welke bizarre school laat die man dat zo publiekelijk "rechtzetten"? Dat is werkelijk ongehoord.


Kan me voorstellen dat ouders niet blij werden dat hun kinderen werden voorgelogen over pearl harbor door de leraar.
En er zullen wel meer voorvallen geweest zijn...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175828978
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Lookout Mountain L.A.- Studio that faked nuclear blast films

[ afbeelding ]

[..]

According to Sotheby’s, the Lookout Mountain Air Force Station on Wonderland Avenue, LA, was built in 1941 as the main WW11 air defence and radar communications headquarters on the west coast.

The base, just five minutes drive from the Sunset Strip, was used as an Air Force film studio between 1947 and 1969 and made 20,000 movies - more than the whole of Hollywood.

Films of the nuclear tests at Nevada were processed here under the tightest security controls and high-ranking military officials would come to view the footage.

[ afbeelding ]

It was not until the 1990s that the existence of the military base was revealed to the public.

The building was converted to a spacious residential property and is now back on the market.

At the height of its use by the Air Force, the compound had soundstages, screening rooms and film processing labs just like any other Hollywood film studio.

Over 250 people, including civilians seconded from Warner Brothers, worked as cameramen, producers and directors at the military facility.

Each one cleared to access top secret and restricted data and sworn to secrecy regarding the activities at the studio.


For 22 years the studio produced millions of feet of classified film and thousands of stills for the military.

Beginning with the first nuclear test in 1945, there was a need to capture the testing with still and moving pictures to help enhance the understanding knowledge of the behaviour of nuclear weapons.

Some of the best talent in the film industry were recruited to work at the studio to film the nuclear blasts.

Staff used specially constructed bunkers in the test area to house remotely-controlled cameras, and took to the skies in planes directly behind the bombers.

Bron

Only a few dozen of the films made at Lookout Mountain have been declassified.

Al die dingen die je vetgedrukt zet .. waarom zouden ze niet de beste filmploeg inhuren? Als je al een groot percentage van het nationaal budget gebruikt om de ruimte in te gaan, waarom zou je dan besparen en een of andere drol met een wegwerpcamera inhuren? Ik zou het ook op video willen hebben, jij niet?
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat een massamoordenaar handtekeningen zit uit te delen vanwege zijn walgelijke daad vind jij niet vreemd?
De één vindt het een walgelijke daad, de ander vindt het een heldendaad. Wederom oordeel je weer vanuit je eigen verwachtingskader.
pi_175828994
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij wil zeggen dat de Japanse vloot en luchtmacht nog slagkracht hadden? Je weet niet van de bombardementen op vele Japanse steden, met bijvoorbeeld 100.000 doden in Tokio tot gevolg? De oppositie was slechts nog symbolisch.
Wat maakt dit uit? De bommen op Japan zijn niet gegooid om ze te verslaan, dat waren ze al .. dus wat is je punt?
  dinsdag 19 december 2017 @ 03:19:58 #184
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175829097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 02:15 schreef illusions het volgende:

[..]

Wat maakt dit uit? De bommen op Japan zijn niet gegooid om ze te verslaan, dat waren ze al .. dus wat is je punt?
Japan heeft EER hoog in het vaandel staan, ze zouden zich echt niet zomaar gewonnen geven, het gooien van de bommen, was met als doel de oorlog eerder beindigen en een invasie van het vaste land van Japan te vermijden.
De reden hiervoor is erg simpel.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Okinawa
Alleen een eiland als okinawa ( wat Japans is) koste 20.000 amerikanen het leven, de schattingen voor een invasie liep in de vijfhonderd duizend tot een miljoen militaire slachtoffers.
Doordat Rusland een tweede front begon, zagen de Jappaners dat verder vechten gewoon geen nut had.
En JA ook de Atoombom had zijn aandeel daarin!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_175830671
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 02:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Al die dingen die je vetgedrukt zet .. waarom zouden ze niet de beste filmploeg inhuren? Als je al een groot percentage van het nationaal budget gebruikt om de ruimte in te gaan, waarom zou je dan besparen en een of andere drol met een wegwerpcamera inhuren? Ik zou het ook op video willen hebben, jij niet?

[..]

Als ze een wegwerpcamera hadden gebruikt, dan was dat het bewijs geweest dat het nep was...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175831897
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als ze een wegwerpcamera hadden gebruikt, dan was dat het bewijs geweest dat het nep was...


Geef jij eens een verklaring voor dat deel van de explosie dat stil staat?
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:42:19 #187
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_175832231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geef jij eens een verklaring voor dat deel van de explosie dat stil staat?
Kan jij ons vertellen waarom dat deel niet veel langzamer kan zijn?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_175832622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geef jij eens een verklaring voor dat deel van de explosie dat stil staat?
Ben je nu ook al explosie-expert?
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:38:26 #189
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_175833710
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 19 december 2017 @ 12:30:30 #191
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_175835119
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:59 schreef illusions het volgende:

[..]

Vind 'm wel grappig. :D
Same here :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_175835302
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geef jij eens een verklaring voor dat deel van de explosie dat stil staat?
Als jij de originele beelden hebt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_175835820
-nvm-
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:15:24 #194
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175836120
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Geef jij eens een verklaring voor dat deel van de explosie dat stil staat?
omdat gifje!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:18:15 #195
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_175836174
quote:
:D modjes mag deze in de OP van plaatjes topic, hij is Leip!
Thnx CAD voor delen van dit pareltje ^O^ :*
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:24:28 #196
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_175836330
Logisch dat jullie het geweldig vinden. Meer mag ik er niet over zeggen anders wordt het gewist :+
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_175836423
Tja, als je mensen voor dat soort dingen gaat uitmaken, is dat wel ook wel een klein beetje logisch. Ik vind het zelf een leuke ludieke manier om de draak te steken met iedereen die gevaar ziet in een driehoekje. Daarentegen, in het verkeer staat een driehoek ook voor gevaar. ;)
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:32:47 #198
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_175836513
Ik maak niemand voor iets uit. Ik heb alleen gezegd dat de msmgekkiesgelovers het alllemaal (grappig) vinden en helemaal niets achter zoeken. Dat iemand zich daardoor aangesproken voelt kan ik niets aan doen. Men voelt zich al snel beledigt op dit forum.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_175836840
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:15 schreef theguyver het volgende:

[..]

omdat gifje!
Uhuh... :')

In het filmpje is het ook zo. ;)
pi_175836899
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:32 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik maak niemand voor iets uit. Ik heb alleen gezegd dat de msmgekkiesgelovers het alllemaal (grappig) vinden en helemaal niets achter zoeken. Dat iemand zich daardoor aangesproken voelt kan ik niets aan doen. Men voelt zich al snel beledigt op dit forum.
Aha, dus als je het woordje "jullie" gebruikt, dan hoeft niemand zich aangesproken te voelen? Ik zelf ben overigens absoluut niet beledigd hoor, dus no worries. :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')