abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 december 2017 @ 23:25:40 #1
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175635054
quote:
Trump herkent Jeruzalem als hoofdstad van Israël

President Trump zal in de loop van de dag bekendmaken dat de Verenigde Staten Jeruzalem erkennen als de hoofdstad van Israël. Dat hebben medewerkers van de president laten weten.

Ook zal hij de verhuizing van de Amerikaanse ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem in gang zetten. Trump heeft geen datum genoemd, maar volgens zijn staf kan het hele proces drie tot vier jaar duren. Er is nog geen geschikt gebouw en ook moet beveiligde huisvesting geregeld worden voor de diplomaten.

Trump zal voorlopig nog ieder half jaar zijn handtekening zetten onder een document dat uitstel van de verhuizing bevestigt. Dat hebben alle presidenten voor hem ook gedaan, sinds in 1995 in de wet werd vastgelegd dat de ambassade moest verhuizen naar Jeruzalem. Maar voorwaarde voor die verhuizing is dat vredesbesprekingen leiden tot een blijvende oplossing voor de status van Jeruzalem.

Verkiezingsbelofte
Volgens het Witte Huis komt Trump met het besluit een verkiezingsbelofte na en is het niet zijn bedoeling om de uitkomst van besprekingen over de uiteindelijke status van Jeruzalem of het vredesproces te beïnvloeden. Volgens Trump is Jeruzalem nu eenmaal de zetel van de Israëlische regering en het centrum van het joodse geloof en de facto al de hoofdstad.

De erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Israël staat haaks op het beleid van Trumps voorgangers. Die vonden dat een gewijzigde status van Jeruzalem alleen tot stand kon komen na onderhandelingen met de Palestijnen, die Oost-Jeruzalem als hoofdstad van hun toekomstige staat willen.

Gevaarlijke gevolgen
De afgelopen dag belde Trump met verschillende leiders in het Midden-Oosten om zijn beslissing kenbaar te maken. Dat leidde tot woedende reacties in de Arabische wereld. De Palestijnse president Abbas waarschuwde Trump voor "gevaarlijke gevolgen" en belde vervolgens andere wereldleiders. Hij riep hun hulp in om Trump op andere gedachten te brengen.

Ook andere Arabische leiders wezen op gevolgen voor de stabiliteit en veiligheid in de regio. EU-buitenlandcoördinator Mogherini zei dat elke actie die een tweestatenoplossing ondermijnt, voorkomen moet worden.

De enige die geen verklaring uitbracht na de belronde van Trump was de Israëlische premier Netanyahu. Israël juicht het besluit toe. Geen enkel ander land heeft een ambassade in Jeruzalem. Wel zijn er consulaten.

Niet iedereen in de regering-Trump steunt de zet. Minister Tillerson van Buitenlandse Zaken en minister Mattison van Defensie zijn ertegen.

https://nos.nl/artikel/22(...)stad-van-israel.html
De eerste rellende moslim in Nederland wegens dit onderwerp is opgepakt!
https://www.geenstijl.nl/5139776/schuld-van-trump/

Jodenhaat mag weer onder grote delen van de bevolking. En dan verbaasd en boos zijn dat er nog meer joden richting Israël en de illegale nederzettingen vertrekken.

blabla... und so weiter
pi_175635065
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het indirect klassiek goedpraten van het bombarderen van ziekenhuizen en scholen heeft maar 6 minuten op zich laten wachten, nieuw record denk ik zo.
Ach er is pas zo'n 50 jaar bewijs van. Bovendien snap ik wel waarom je een bom gooit op een school waar vanuit ze minder goede bommen op je eigen scholen afschieten. Jij niet?
  zondag 10 december 2017 @ 23:29:49 #3
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 10 december 2017 @ 23:29:55 #4
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175635138
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ach er is pas zo'n 50 jaar bewijs van. Bovendien snap ik wel waarom je een bom gooit op een school waar vanuit ze minder goede bommen op je eigen scholen afschieten. Jij niet?
Bommen gooi je alleen om geweld tot een halt te roepen.

Niet vergeten alle kinderen dood te maken, anders komen die over 10 jaar achter je aan.
pi_175635166
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ach er is pas zo'n 50 jaar bewijs van. Bovendien snap ik wel waarom je een bom gooit op een school waar vanuit ze minder goede bommen op je eigen scholen afschieten. Jij niet?
De mentaliteit komt mij wel aardig bekend voor ja, zo heb je ook drones die bruiloften en ziekenhuizen vol met mensen platbombarderen waar er op dat moment een terrorist aanwezig is. Je zult het vast ook heel fijn vinden als een school of ziekenhuis waar jij bent op het moment dat er een terrorist een bom naar de veiligheidsdiensten gooit de lucht in wordt geblazen.
pi_175635418
Accepteer de realiteit mensen.
  zondag 10 december 2017 @ 23:53:18 #7
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175635594
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:45 schreef Odaiba het volgende:
Accepteer de realiteit mensen.
vaag concept is dat soms
pi_175636054
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:29 schreef Het_Peenvarken het volgende:

[..]

Bommen gooi je alleen om geweld tot een halt te roepen.

Niet vergeten alle kinderen dood te maken, anders komen die over 10 jaar achter je aan.
Ook in Nederland werden scholen tijdens de tweede wereld oorlog gebruikt als hoofdkwartier. Tijdens een oorlog moet je als verstandige ouders je kinderen thuishouden. In Nederland zou de staat je daartoe dwingen, maar de Palestijnse staat heeft je kind nodig als levend schild. Dus even voor jezelf denken.
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 23:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De mentaliteit komt mij wel aardig bekend voor ja, zo heb je ook drones die bruiloften en ziekenhuizen vol met mensen platbombarderen waar er op dat moment een terrorist aanwezig is. Je zult het vast ook heel fijn vinden als een school of ziekenhuis waar jij bent op het moment dat er een terrorist een bom naar de veiligheidsdiensten gooit de lucht in wordt geblazen.
Nee, maar volgens jou werd Hamas echt toegejuicht door de lokale bevolking en ik kan mij niet voorstellen dat de Nederlandse overheid snel alle cruciale militaire hardware naar mijn lokale ziekenhuis gaat verplaatsen in het geval van een oorlog met Rusland. Mochten ze dat wel doen zal de steun voor de oorlog en overheid ook niet land standhouden.

Edit: en als jouw favoriete naaste voor je neus aan stukken wordt gereten door een vanuit een ziekenhuis afgeschoten kachelpijp terwijl je eigen leger aan het toekijken was tijdens het opzetten van de lanceerinstallatie vanuit een drone ben je vast gelukkig met de humanitaire keuze niet eerst te schieten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Glazenmaker op 11-12-2017 00:19:30 ]
pi_175636185
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 00:13 schreef Glazenmaker het volgende:

Nee, maar volgens jou werd Hamas echt toegejuicht door de lokale bevolking
Nee hoor, lees het nog eens terug. Nergens heb ik dat gezegd.

quote:
en ik kan mij niet voorstellen dat de Nederlandse overheid snel alle cruciale militaire hardware naar mijn lokale ziekenhuis gaat verplaatsen in het geval van een oorlog met Rusland. Mochten ze dat wel doen zal de steun voor de oorlog en overheid ook niet land standhouden.
En dat is je grootste probleem meteen, je leeft veilig in Nederland en belangrijker, veilig achter je pc - en gelukkig maar - , je kunt je bepaalde dingen niet voorstellen omdat het niet relevant voor je is en maakt daarop vreemde vergelijkingen erbij. Nederland is een land met een rijke traditie van structuur en orde. Hamas is een verzetsbeweging zonder ervaring die een stukje grond probeert te besturen terwijl het bijna compleet is afgesloten van de rest van de wereld.

Ik zal het wat concreter voor je maken, ware het dat je ergens op vakantie was en je bent in een museum, school of ziekenhuis beland waar er op dat moment een terrorist actief aanwezig is, had je er begrip voor getoond dat je samen met de terrorist en rest van de samen om je heen de lucht in werd geblazen om iets wat jezelf niet in de hand hebt?

Je zult er hopelijk ook geen begrip voor hebben dat IS-inc stelt dat het gerechtvaardigd is de Nederlandse bevolking aan te vallen omdat VVD zo populair is in Nederland?
pi_175636381
quote:
7s.gif Op maandag 11 december 2017 00:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee hoor, lees het nog eens terug. Nergens heb ik dat gezegd.

[..]

En dat is je grootste probleem meteen, je leeft veilig in Nederland en belangrijker, veilig achter je pc - en gelukkig maar - , je kunt je bepaalde dingen niet voorstellen omdat het niet relevant voor je is en maakt daarop vreemde vergelijkingen erbij. Nederland is een land met een rijke traditie van structuur en orde. Hamas is een verzetsbeweging zonder ervaring die een stukje grond probeert te besturen terwijl het bijna compleet is afgesloten van de rest van de wereld.

Ik zal het wat concreter voor je maken, ware het dat je ergens op vakantie was en je bent in een museum, school of ziekenhuis beland waar er op dat moment een terrorist actief aanwezig is, had je er begrip voor getoond dat je samen met de terrorist en rest van de samen om je heen de lucht in werd geblazen om iets wat jezelf niet in de hand hebt?

Je zult er hopelijk ook geen begrip voor hebben dat IS-inc stelt dat het gerechtvaardigd is de Nederlandse bevolking aan te vallen omdat VVD zo populair is in Nederland?
He verdomme je hebt gelijk.

Als mijn vakantie in Palestina was: ja. Als mijn vakantie in Frankrijk of Duitsland was: nee. Je had het in het door mij eerder slecht gelezen post over verdeel en heers. Ik kan het mis hebben, maar je impliceert een beetje een grote joodse samenzwering om de Palestijnen verdeeld te houden. Tenzij Israël ook de baas is over de rest van het MO lijkt de Israëlische invloed niet echt nodig voor de locals om elkaar af te slachten. Maar naast dat: na 70 jaar van terreuraanslagen wordt het misschien eens tijd om als Palestijn je verantwoordelijkheid te nemen en de terreurbaasjes niet langer te steunen. Als buitenstaander zie ik dat niet gebeuren. Ik zie wel hordes kinderen dodelijke wapens gebruiken tegen burgers en de politie, massale begrafenissen voor 'martelaren', een meerderheid van de stemmen voor een terreurbeweging, een geheel gebrek aan zelfreflectie en miljoenen mensen die het corrupte systeem in stand houden. Bovendien zie ik in Europa en op fok een hele hoop boze moslims oproepen tot genocide van Israel. Meneer _--_ wilde bijvoorbeeld Israël wegvagen en er zijn hier genoeg die hele complotte door joden vermoeden. Ik kan mij niet voorstellen dat de gemiddelde Palestijn veel vriendelijker is. Daarom blijf ik er ver van weg.

Ik had in de bovenstaande post nog deze edit geplaatst:
quote:
Edit: en als jouw favoriete naaste voor je neus aan stukken wordt gereten door een vanuit een ziekenhuis afgeschoten kachelpijp terwijl je eigen leger aan het toekijken was tijdens het opzetten van de lanceerinstallatie vanuit een drone ben je vast gelukkig met de humanitaire keuze niet eerst te schieten.
Moet je dat na 70 jaar terreur maar gewoon laten gebeuren?

Ik heb daar wel begrip voor. De VVD heeft de oorlog verklaard aan een terreurbeweging, dus natuurlijk gaat zo'n terreurbeweging proberen terug te slaan waar het pijn doet. Ik zou het zelf niet doen, maar begrip kun je hebben zonder het met ze eens te zijn.
pi_175636543
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 00:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

He verdomme je hebt gelijk.

Als mijn vakantie in Palestina was: ja. Als mijn vakantie in Frankrijk of Duitsland was: nee. Je had het in het door mij eerder slecht gelezen post over verdeel en heers. Ik kan het mis hebben, maar je impliceert een beetje een grote joodse samenzwering om de Palestijnen verdeeld te houden. Tenzij Israël ook de baas is over de rest van het MO lijkt de Israëlische invloed niet echt nodig voor de locals om elkaar af te slachten. Maar naast dat: na 70 jaar van terreuraanslagen wordt het misschien eens tijd om als Palestijn je verantwoordelijkheid te nemen en de terreurbaasjes niet langer te steunen. Als buitenstaander zie ik dat niet gebeuren. Ik zie wel hordes kinderen dodelijke wapens gebruiken tegen burgers en de politie, massale begrafenissen voor 'martelaren', een meerderheid van de stemmen voor een terreurbeweging, een geheel gebrek aan zelfreflectie en miljoenen mensen die het corrupte systeem in stand houden. Bovendien zie ik in Europa en op fok een hele hoop boze moslims oproepen tot genocide van Israel. Meneer _--_ wilde bijvoorbeeld Israël wegvagen en er zijn hier genoeg die hele complotte door joden vermoeden. Ik kan mij niet voorstellen dat de gemiddelde Palestijn veel vriendelijker is. Daarom blijf ik er ver van weg.
Een grote joodse samenzwering? Israël heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze Hamas hebben gesteund in haar vroege jaren tegen Fatah als alternatief. En eenmaal dat Hamas voldoende aanhang wierf ten koste van Fatah op z'n beurt weer Hamas aan het tegenwerken was. Dat is wmb de definitie van groepen tegen elkaar uitspelen en verdeel en overheers. Inmiddels mogen we ook weer concluderen dat Arafat hoogstwaarschijnlijk is vergiftigd, dus complotten en samenzwering hoeven we het niet te noemen denk ik. Eerder effectief strategie en tactiek.

Ironisch is toch wel ergens dat je begint over het corrupte systeem in stand houden. Een van de collectieve motivaties om op Hamas te stemmen was juist om het corrupte systeem van Fatah te doorbreken.

quote:
Corruption and incompetence in Yasser Arafat's faction are helping Hamas win support in run-up to Palestinian election
https://www.theguardian.com/world/2006/jan/24/israel

quote:
This brought a flood of foreign aid money into the occupied territories and with the “winner-takes-all” nature of Palestinian politics. Mr Arafat and his cronies grew not just wealthy but corrupt.

Untainted by corruption, Hamas began more as a social movement providing schools and clinics for the large cohort of Palestinians living below the poverty line.
http://www.telegraph.co.u(...)hate-each-other.html

FATAH INTERNAL STUDY FINDS CORRUPTION LIKELY TO HAND WEST BANK TO HAMAS


quote:
Is toch wel een van de weinige dingen waar de westerse media een consensus over heeft, Fatah was zo corrupt als de pest en dat voor decennia. Wat wij, Israel of Fatah ook van Hamas en haar activiteiten vond was laatstgenoemde niet echt onachtzaam te noemen voor het lijden van eigen volk.

Voor idioten die tot een genocide op joden oproepen of het vernietigen van de Israelische staat heb ik geen goed woord, dat moge duidelijk zijn. Wmb loopt een jood niet eens een bloedneus op, een Palestijn evenmin. Maar ook jij (de mens in het algemeen) zou niet zonder slag of stoot je huis overlaten aan mij als indringer, je niet laten beperken in je vrijheid en als ik jouw verzet dan terreur noem, zou je misschien zelfs er genoegen mee nemen jezelf een terrorist te noemen zolang je maar zelf weet waar jij voor strijdt. Dan winnen ze de verkiezingen en worden ze door Israël, de VS, EU en zelfs Fatah niet erkend. In andere woorden of je stemt op wat ik wil of fok jou.

Je kunt over Hamas en Hezbollah veel zeggen, maar ze zijn buiten de gebieden wat we Israel/Palestina noemen nagenoeg niet gewelddadig tegen joden. Een jihadist hier, een Marokkaanse kutjoch daar die joden aanvalt, maar weinig tot niets vanuit Hamas of Hezbollah buiten de conflictgebieden. Waarmee ik ze eerder kwalificeer als nationale verzetsgroepen met terreur als tactiek, iets wat ik ook Israël verwijt.


quote:
Moet je dat na 70 jaar terreur maar gewoon laten gebeuren?
Exact dezelfde vraag kan je ook als Palestijn jezelf afvragen denk ik dan, no?

quote:
Ik heb daar wel begrip voor. De VVD heeft de oorlog verklaard aan een terreurbeweging, dus natuurlijk gaat zo'n terreurbeweging proberen terug te slaan waar het pijn doet. Ik zou het zelf niet doen, maar begrip kun je hebben zonder het met ze eens te zijn.
Duidelijk, bedankt voor je antwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 01:16:51 ]
  maandag 11 december 2017 @ 01:14:58 #12
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175636552
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 00:13 schreef Glazenmaker het volgende:

Nee, maar volgens jou werd Hamas echt toegejuicht door de lokale bevolking en ik kan mij niet voorstellen dat de Nederlandse overheid snel alle cruciale militaire hardware naar mijn lokale ziekenhuis gaat verplaatsen in het geval van een oorlog met Rusland.
Mwoa, hier is het maar ietsje anders hoor.

Waar denk je bijvoorbeeld dat die twee verdiepingen atoombunker onder het AMC voor is?

De academische centra zijn als onderdeel van defensie als de pleuris uitbreekt.
pi_175636567
Waarom gaat het hier over Israel terwijl de Amerikaanse President een uitspraak doet?
  maandag 11 december 2017 @ 01:17:28 #14
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175636570
Als je Noord-Holland platbombardeert en afsluit van de wereld, dan wordt het AMC eenzelfde soort ziekenhuis / commandopost.

Noord-Hollandse Strook
pi_175636594
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 01:17 schreef Slaro het volgende:
Waarom gaat het hier over Israel terwijl de Amerikaanse President een uitspraak doet?
Omdat het niet Israël is die de VS een favor doet, maar de VS een wens van Israël in vervulling laat gaan ten koste van de Palestijnen? Omdat een heel Jeruzalem onder Israëlisch gezag vredesbesprekingen nog moeilijker gaat maken? Omdat de Israëlische lobby de VS er toe beweegt om het in gang te zetten? Omdat het gaat over de eventuele nieuwe hoofdstad van Israël? Hoe wil je precies Israël buiten beschouwing laten?
  maandag 11 december 2017 @ 01:26:19 #16
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175636683
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 01:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een grote joodse samenzwering? Israël heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze Hamas hebben gesteund in haar vroege jaren tegen Fatah als alternatief. En eenmaal dat Hamas voldoende aanhang wierf ten koste van Fatah op z'n beurt weer Hamas aan het tegenwerken was. Dat is wmb de definitie van groepen tegen elkaar uitspelen en verdeel en overheers. Inmiddels mogen we ook weer concluderen dat Arafat hoogstwaarschijnlijk is vergiftigd, dus complotten en samenzwering hoeven we het niet te noemen denk ik. Eerder effectief strategie en tactiek.

Ironisch is toch wel ergens dat je begint over het corrupte systeem in stand houden. Een van de collectieve motivaties om op Hamas te stemmen was juist om het corrupte systeem van Fatah te doorbreken.

[..]

https://www.theguardian.com/world/2006/jan/24/israel

[..]

http://www.telegraph.co.u(...)hate-each-other.html

FATAH INTERNAL STUDY FINDS CORRUPTION LIKELY TO HAND WEST BANK TO HAMAS


[..]

Is toch wel een van de weinige dingen waar de westerse media een consensus over heeft, Fatah was zo corrupt als de pest en dat voor decennia. Wat wij, Israel of Fatah ook van Hamas en haar activiteiten vond was laatstgenoemde niet echt onachtzaam te noemen voor het lijden van eigen volk.

Voor idioten die tot een genocide op joden oproepen of het vernietigen van de Israelische staat heb ik geen goed woord, dat moge duidelijk zijn. Wmb loopt een jood niet eens een bloedneus op, een Palestijn evenmin. Maar ook jij (de mens in het algemeen) zou niet zonder slag of stoot je huis overlaten aan mij als indringer, je niet laten beperken in je vrijheid en als ik jouw verzet dan terreur noem, zou je misschien zelfs er genoegen mee nemen jezelf een terrorist te noemen zolang je maar zelf weet waar jij voor strijdt. Dan winnen ze de verkiezingen en worden ze door Israël, de VS, EU en zelfs Fatah niet erkend. In andere woorden of je stemt op wat ik wil of fok jou.

Je kunt over Hamas en Hezbollah veel zeggen, maar ze zijn buiten de gebieden wat we Israel/Palestina noemen nagenoeg niet gewelddadig tegen joden. Een jihadist hier, een Marokkaanse kutjoch daar die joden aanvalt, maar weinig tot niets vanuit Hamas of Hezbollah buiten de conflictgebieden. Waarmee ik ze eerder kwalificeer als nationale verzetsgroepen met terreur als tactiek, iets wat ik ook Israël verwijt.

[..]

Exact dezelfde vraag kan je ook als Palestijn jezelf afvragen denk ik dan, no?

[..]

Duidelijk, bedankt voor je antwoord.
Mensen met een hekel aan het partijkartel stappen niet over van de VVD naar het CDA of de PvdA. Misschien dat Palestina wat achterloop qua politieke ontwikkelingen, maar overstappen van Fatah naar Hamas lijkt mij niet de weg.

Hamas en co plegen zelf niet zoveel aanslagen buiten Israël nee, maar je kan ook moeilijk ontkennen dat ze geen onderdeel zijn van de jihad propaganda machine hoe slecht de joden en het westen zijn. Als Amerika direct of indirect een aandeel heeft in zo'n beetje alle huidige onrusten in het MO, dan hebben de Hamassen van de wereld dat ook met de terreur.

Ik heb mij dat afgevraagd. Er is een fundamenteel verschil tussen de Palestijnen en de Israëli's. De Israëli's hebben daadwerkelijk de mogelijkheid om op echt grote schaal de boel naar de tering te schieten en de Palestijnen niet. Ghandi zat in een vergelijkbare situatie met een buitenlandse bezetter en hij is ondanks wat tegenslagen veel succesvoller geweest. Waarom? Omdat hij doorhad dat je niet gaat knokken met stenen tegen mensen met machinegeweren, maar hun positie onhoudbaar maakt door het morele gelijk geheel aan jouw kant te krijgen. Stenen gooien met moordwapens uit de oudheid, oproepen tot etnische zuivering, random mensen op straat neersteken, martelaarbegrafenissen, bomaanslagen en jarenlang duizenden ongeleide raketten bewoond gebied inschieten maken dat nogal moeilijk.
pi_175636701
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 01:14 schreef Het_Peenvarken het volgende:

[..]

Mwoa, hier is het maar ietsje anders hoor.

Waar denk je bijvoorbeeld dat die twee verdiepingen atoombunker onder het AMC voor is?

De academische centra zijn als onderdeel van defensie als de pleuris uitbreekt.
Ik ben een keer in een atoombunker geweest onder een parkeergarage. Die parkeergarage was vast ook het middelpunt van het militaire verzet geworden.

Wist je dat ziekenhuizen in de waterlinie ook allemaal op een heuvel zijn gebouwd? Het is net alsof defensie niet wil dat mensen in het ziekenhuis doodgaan in een oorlog.
  maandag 11 december 2017 @ 07:26:10 #19
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175637300
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:29 schreef Het_Peenvarken het volgende:

[..]

Bommen gooi je alleen om geweld tot een halt te roepen.
Ehm... bommen gooi je om spullen stuk te maken en mensen "uit te schakelen".
quote:
Niet vergeten alle kinderen dood te maken, anders komen die over 10 jaar achter je aan.
Oh ja, dat was ook zo, bij de patentaanvraag "bom" stond: "(Meede) ten behoeve van het doodtmaecken van kynderen". :')
  maandag 11 december 2017 @ 07:51:28 #20
473543 ErikHolten
We take pride in our erik holt
pi_175637501
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 01:17 schreef Slaro het volgende:
Waarom gaat het hier over Israel terwijl de Amerikaanse President een uitspraak doet?
Want een juut heeft Trump 20M betaald voor deze zet
  maandag 11 december 2017 @ 07:55:26 #21
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175637530
Wat heeft kritiek hebben op de Israëlische bezetting te maken met Jodenhaat?

Mag ik geen kritiek op iemands handelen hebben zonder daar meteen zijn hele religie mee te willen beledigen/uitroeien?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 11 december 2017 @ 08:24:40 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175637757
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:55 schreef DustPuppy het volgende:
Wat heeft kritiek hebben op de Israëlische bezetting te maken met Jodenhaat?

Mag ik geen kritiek op iemands handelen hebben zonder daar meteen zijn hele religie mee te willen beledigen/uitroeien?
Helemaal niks. Maar het is bij veel mensen een ontzettende dun lijntje. Zo stond er bij de vorige grote Palestina-demonstratie in Nederland een vent met schuimende bek "fuck de talmoed" te roepen. Verder zijn veel mensen verbolgen wanneer je ze antisemiet noemt maar hebben diezelfde mensen het wel de godganse tijd over "de joodse lobby" "de joodse invloed" "het joodse geld". Ook in het Midden-Oosten is de meeste kritiek op Israel natuurlijk wel gewoon gebouwd op de virulente jodenhaat die in de regio heerst, dat ziet zelfs een blinde. Dan krijg je vanzelf de schijn tegen.

Het is gewoon een lastige kwestie waarbij nuanceren voor veel mensen niet mogelijk is. Zo zijn er natuurlijk ook genoeg mensen die voor Israel juichen alleen omdat ze tegen islamieten zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 11-12-2017 08:32:38 ]
pi_175639574
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 23:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De mentaliteit komt mij wel aardig bekend voor ja, zo heb je ook drones die bruiloften en ziekenhuizen vol met mensen platbombarderen waar er op dat moment een terrorist aanwezig is. Je zult het vast ook heel fijn vinden als een school of ziekenhuis waar jij bent op het moment dat er een terrorist een bom naar de veiligheidsdiensten gooit de lucht in wordt geblazen.
Dat komt omdat deze moslim-terroristen zich lafhartig achter burgers verschuilen. Hamas plaatst doelbewust zijn raketinstallaties in drukke woonwijken zodat ze zichzelf kunnen ver slachtofferen voor de linkse internationale media als Israël terug slaat.

Dat spelletje houdt natuurlijk een keertje op. Je kunt niet onbeperkt burgers ontzien als de vijand zijn wapentuig verschanst achter de ruggen van diezelfde burgers.

Uiteindelijk gaat het om het recht van de sterkste. Was het omgekeerd geweest dan waren alle joden allang uit Jeruzalem verdreven of afgeslacht uit naam van Allah. Dat is dus de andere kant van het verhaal.

Maar goed, Israël is militair bezien veruit de sterkste, heeft een sterke bondgenoot aan de VS en is bovendien een onofficiële kernmacht. De Palestijnen willen geen vrede. Ze willen datgene wat ze nooit kunnen krijgen. Dan moet je mijnsinziens de eerlijke conclusie trekken en het land erkennen aan de sterkste. Dat is wat Trump gedaan heeft. Mijnsinziens geen man overboord, maar gewoon datgene benoemen wat allang de werkelijkheid is.
pi_175639599
Als dit nou 'de hele wereld in vuur en vlam' was, is het mij nog meegevallen.
pi_175640339
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 10:25 schreef TheJanitor het volgende:
Als dit nou 'de hele wereld in vuur en vlam' was, is het mij nog meegevallen.
Over een maand zijn we het allemaal weer vergeten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')