abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 december 2017 @ 21:13:11 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_175631708
Allen gegroet,

De smakelijke inhoud van het kerstpakket in het artikel dat hieronder volgt, nam ons de woorden uit de mond :X tijdens dit winterse weekend. ~:) Wat u? Het is immers de hoogste tijd voor passende aandacht voor de aankomende feestdagen want over twee weken is het weer zover!

Het is veel lezers op FOK! intussen bekend dat mijn partner en ik, naast onze wandel en gangen in de beste Haerlemsche sferen met alles erop en eraan :Y) B:)B , soms ook vertoeven bij vermogende vrienden in het meest chique gedeelte van London City. :B Er gebeurt daar best het een en ander, want met de brexit in het vooruitzicht heeft NL intussen het Medicijnschap (EMA) binnengehaald, hetgeen onlangs op de Zuidas stevig gevierd werd. ;)

Maar het uitdelen en verzenden van de meest bijzondere, maar bovenal prijzige, kerstpakketten is daar al jaren 'n veel gebruikelijker fenomeen. Luxe artikelen voor de inwendige mens passeren in een sneltreintempo de revue, om uiteindelijk in een feestelijke verpakking te worden verzonden aan mensen op stand. *)

Afgelopen vrijdag keerden wij weer huiswaarts van ons bezoek aan hen, en deelden we tijdens een diner in één van de betere Haerlemsche horecagelegenheden onze 'do and don'ts' tijdens onze aangename periode in deze metropool. Voor een aangename lunch in de ambiance van 'n niet alledaagse Londense horecagelegenheid kwamen wij met speciaal vervoer, omdat wij ons niet in de drukke metro wensen te begeven aldaar.

Hoewel ik in de regio vrij bekend ben vanwege mijn goede functie en net als u geheel anoniem op FOK! verkeer ;), onze families tot één van de twintig rijksten behoren in Haarlem & omgeving *) , gaat mij het meest prijzige item in het artikel hieronder ook best wat ver. :o
''De peperdure champagne van Moet & Chandon Dom Perignon, geproduceerd begin zestiger jaren en twintig jaar later waardig geschonken op het huwelijk van Charles & Diana ^) , zou voor ons niet per se hoeven.

Maar het kan nog gekker: het voor velen duizelingwekkende bedrag van maar liefst 85.000 euro voor een potje kaviaar, doet menig burger soms letterlijk flink achter de oren krabben.'' :|W Afijn, in onze bescheidenheid ten overstaan van vele anderen waaronder zich nog steeds mensen bevinden die de crisis nog niet te boven zullen zijn, zouden wij ergens ook genoegen willen nemen met 'n kerstpakket ter waarde van 700 pond, hoewel mensen die in onze gunstige positie verkeren en bijzonder gewaardeerd worden een exclusiever pakket :Y) zeker niet zouden weigeren.'' B:)B

Welnu, vanmiddag in de Jopenkerk, onder genot van een smakelijke Jopen Bokbier en 'n kaasplankje :9~ :Y) :9 , evalueerden we het onderwerp nog even.
Misschien dat het 'n beetje tegenstrijdig klinkt, maar ik moet toegeven dat het prijzige pakket van maar liefst 6000 pond - als cadeau met zeer eetbare artikelen 'The Imperial Hamper' afkomstig van de ons bekende Britse winkel Fortnum and Mason - zeker niet te versmaden valt voor de kerstdagen binnen goed-geproportioneerde kringen en familie waar 7000 pond of 85.000 euro eigenlijk maar 'n habbekrats is.

Komende week op de Zuidas verwachten we een flink aantal kerstpakketten per vliegtuig vanuit Heathrow te Londen. Deze zijn speciaal bestemd voor gewaardeerde ambtsbekleders en diverse zakenlieden uit de provincie Noord Holland, waarvan wij Haerlemmers uiteraard ook sinds jaar en dag belangrijk deel uitmaken.
Alle producten die hieronder door de weledele artikelschrijfster worden genoemd, kunnen onze goedkeuring prima wegdragen en zijn bovendien 'n waar genot voor de smaakpapillen, me dunkt. 14.gif :Y)

Goed, met dank aan de waardige schrijfster Frederique Dormaar - zij die mij vandaag heeft geïnspireerd om u op de hoogte te brengen van het al het moois dat onmiskenbaar bij de feestdagen hoort voor de meest gelukkige mens - sluit ik mijn bijdrage aan het artikel af.

Fijne avond!!

Scjvb

-------

Champagne en kaviaar: meest extravagante kerstpakket is Brits

quote:

Beeld © Fortnum and Mason

Laat die geurkaarsen, kaasstengels en onduidelijke bubbelwijn maar zitten. Wie zijn werknemers echt goed wil belonen, haalt de kerstpakketten dit jaar in Groot-Brittannië.

Gemiddeld geven bedrijven in Nederland zo'n 40 euro uit per kerstpakket. De meest luxe pakketten komen uit op 150 euro. Maar het kan altijd extravaganter. Wat dacht je van een doos ter waarde van 6000 pond (6800 euro)? Maar het kan nog veel gekker: 's werelds duurste kerstpakket ooit heeft de waarde van een Tesla.

Kaviaar van Beluga

Het Britse Harrods biedt een kerstpakket aan van 5000 pond, The Ultimate. Daarin zit vooral veel drank, waaronder een aantal flessen exclusieve wijn, een fles champagne, cognac en single malt whisky. Ook zitten er bijzondere theeën en kazen in en een potje kaviaar van Beluga ter waarde van zo'n 700 pond.


Dit is het meest exclusieve kerstpakket van Harrods: The Ultimate (Bron: Harrods)

Truffels, florentines

De eveneens Britse winkel Fortnum and Mason doet daar nog een schepje bovenop. Voor 6000 pond per stuk kun je je personeel The Imperial Hamper cadeau doen.

Daarin zit roze en gouden champagne, een fles met 40 jaar oude port, allerlei soorten koffie en thee, truffels, florentines, griottes, kerstpuddings, macarons, nootjes en honing. Ook de gerookte zalm, ham en kaviaar ontbreken niet.


Dit kerstpakket The Imperial Hamper van Fortnum and Mason kost 6000 pond per stuk. (Bron: Fortnum and Mason)

Champagne van Lady Diana

Het duurste kerstpakket ooit werd in 2014 aangeboden door de online webshop VeryFirstTo, die zich richt op de welgestelden.

Voor het duizelingwekkende bedrag van 85.000 euro kreeg je onder andere een potje zeer zeldzame Almas-kaviaar. Die wordt geoogst uit de albinosteur. Dit potje alleen al kost 6250 pond.

Een ander topproduct in dit pakket is een champagne van Moet & Chandon Dom Perignon uit 1961, die geschonken werd op het huwelijk van of Prince Charles and Lady Diana. Waarde: 7000 pond.



RTL Z
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_175631756
Schuldgevoelpakket!

Zal dit jaar wel weer een boekje met veel te dure uit te kiezen nutteloze zooi worden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 10 december 2017 @ 21:38:21 #3
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_175632458
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 21:14 schreef halfway het volgende:
Schuldgevoelpakket!

Zal dit jaar wel weer een boekje met veel te dure uit te kiezen nutteloze zooi worden.
Nutteloze zooi? Daar denken wij dus anders over. :o

Over schuldgevoel en zulks gesproken: uiteraard gunnen wij iedereen het beste. Derhalve mag het ook zo zijn dat wij Haerlemmers, waaronder vele andere goed-geproportioneerde mensen uit andere regio's, soms kunnen meevoelen met hen die het financieel niet goed kunnen bolwerken en wat dan ook. :7

Feit blijft: helaas kunnen wij niet iedereen de wind uit de zeilen nemen dus gaan we gewoon door met ons leven. :Y)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_175633037
quote:
Hoewel ik in de regio vrij bekend ben vanwege mijn goede functie en net als u geheel anoniem op FOK! verkeer ;), onze families tot één van de twintig rijksten behoren in Haarlem & omgeving *)
Welke functie bekleed u, en wat is het vermogen van uw familie? Bezit u meerdere huizen/villa's? :o

Verder weer een mooie OP: werkelijk een lust voor het oog. Tevens ben ik blij dat u weer terug bent op Nederlandse bodem. Een FOK! zonder Scjvb is namelijk kaal en saai. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 23:21:25 ]
pi_175633964
Mooi pakket hoor, ik heb die van mij nog niet gehad.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  zondag 10 december 2017 @ 23:15:50 #6
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175634847
altijd smullen weer van de stukjes mandarijn op sterk water hmm c_/
pi_175635688
Een echte Brit heeft voor de Brexit gestemd en drinkt geen Champagne want dat is Frans en dus een EU product.
pi_175652858
Mijn personeel heeft liever een goede bonus en een goede fles champagne dan zo’n picknickmand vol met spullen die deels wel en deels niet in de smaak vallen.

Wie ben ik om dan toch die picknickmand te geven...
pi_175653476
Geef mij gewoon het geld dan. Iets minder mag ook.
pi_175933479
Kaviaar nooit gegeten
Lijkt me ranzig :r
Are you nuts??
  vrijdag 22 december 2017 @ 22:07:54 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175933928
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:55 schreef whosvegas het volgende:
Kaviaar nooit gegeten
Lijkt me ranzig :r
Wel gegeten (al zal het niet de hoogste kwaliteit geweest zijn) maar ik vond het ook tegenvallen. Zelfde met truffel eigenlijk.
pi_175933950
Britten doen helemaal niet aan kerstpakketten...

Ik heb wel zo'n pakket gehad bij mijn 5-jarig jubileum. Een fles champagne en truffels van Fortnum en Mason O+ .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  zaterdag 23 december 2017 @ 08:54:27 #13
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175940359
Geen alinea begonnen met "Enfin,..", derhalve niet gelezen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:32:09 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175940686
quote:
6s.gif Op zondag 10 december 2017 23:56 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Een echte Brit heeft voor de Brexit gestemd en drinkt geen Champagne want dat is Frans en dus een EU product.
Een echte Brit heeft voor de Brexit gestemd en drinkt appelsap met bubbels, gemaakt in de fabriek om de hoek en 'champagne' genoemd omdat Britten zich niet meer aan de EU-regels voor streekproducten hoeven te noemen.
pi_175940839
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een echte Brit heeft voor de Brexit gestemd en drinkt appelsap met bubbels, gemaakt in de fabriek om de hoek en 'champagne' genoemd omdat Britten zich niet meer aan de EU-regels voor streekproducten hoeven te noemen.
Ze maken er zelf een mousserende witte wijn welke van zeer hoge kwaliteit is. Daar hebben ze Frankrijk dus ook niet voor nodig.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:24:59 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175941288
Ik zou al blij zijn geweest met een paar flessen Jopenbier B:)B als kerstpakket :7 hoewel ik geen echte boekenliefhebber ben.

Nodeloos te zeggen dat dure kerstpakketten in Nederland geen zakelijk relatiegeschenk kunnen zijn als je als politicus niet eens een lullig appartementje cadeau mag krijgen :(

Het echte kerstpakket draait natuurlijk om de aandacht, dat iemand moeite heeft gedaan om (binnen het budget) de beste geschenken voor je uit te zoeken. Dat dat is gedaan met de gedachte dat jij ervan gaat genieten, of dat nu een sixpack gevarieerd Jopenbier in geschenkverpakking is, of visseneitjes met verluchtigde wijn - het gaat om dat gebaar van aandacht en verwennerij
:Y)

En dus niet om bij de receptie een envelop met een code afhalen zodat je zelf je tikd moet verdoen met het uitzoeken van het minst nutteloze geschenk in een online winkel, waarbij je direct kunt afleiden dat je zakelijke relatie (multinationale werkgever met een schitterende winst in 2017) slechts 25¤ overhad voor het "verwennen" van zijn zakelijke relaties |:(

Het gebaar van een goed en aandachtig samengesteld pakket is op zich al goud waard O+ heb je verder weinig voor nodig.
Het moge duidelijk zijn dat de heerlijkheden die in de OP worden genoemd met de cadeaukaarten niet in die webwinkels zijn te bestellen. Dat is toch vooral B-merk dat het geld dat ze ervoor vragen niet waard is. -O- Zelfs als je niet van champagne, truffels, kaviaar of saffraan houdt. O-)
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:26:33 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175941301
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze maken er zelf een mousserende witte wijn welke van zeer hoge kwaliteit is. Daar hebben ze Frankrijk dus ook niet voor nodig.
Britse cider is altijd beter dan wijn :s) zelfs als het uit Klein-Brittannië komt.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:56:47 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175941686
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze maken er zelf een mousserende witte wijn welke van zeer hoge kwaliteit is. Daar hebben ze Frankrijk dus ook niet voor nodig.
Tja, maar champagne koop je toch vooral voor het label. Oftewel, als je dat een beetje slim aanpakt, kun je zo bakken met geld verdienen voor je appelsap met bubbels.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')