abonnement Unibet Coolblue
pi_175626448
Uitgerekende data:

2017
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018
1 januari: minilot (jongen)

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer
10 juni: Aure

17 juli: coccinelle

7 augustus: noix
8 augustus: noa11

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Jagärtrut op 10-12-2017 22:21:04 ]
pi_175627469
Er mag bij mij jongen achter :) @Jagartrut
pi_175627502
Ik wil er ook best al bij. Voorlopige datum: 7 augustus.
pi_175628126
Ik mag uit de OP ;)

Mijn kleine rooie man en ik zwaaien hier af. Ik wens iedereen net zo'n bevalling en kraamweek als ik heb. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175628220
Wat een moppie, Kris O+
pi_175628369
Ik wil ook wel in de OP! Ik heb er vertrouwen in en lijkt me leuk om er ‘echt’ te mogen staan nu 😍
Datum 8 augustus. Gezellig samen opgaan Noix!
pi_175628487
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:11 schreef noa11 het volgende:
Ik wil ook wel in de OP! Ik heb er vertrouwen in en lijkt me leuk om er ‘echt’ te mogen staan nu 😍
Datum 8 augustus. Gezellig samen opgaan Noix!
Zeker! 👊 Heb jij al een echo gepland staan?
pi_175628983
Dag lieve Kris! Blijf nog even lekker op je blauwe wolk O+

Wow, dan sta ik gewoon 10e op de lijst. Hoe dan!? Ik moet nog alles doen ook. Instant stress.

Even aftellen nog tot de echo woensdag ima, spannend!

En dikke knuffel voor Aventura. Logisch dat je je een tijdbom voelt. Het is ook allemaal niet niks. Hopelijk blijft je bloeddruk stabiel en de baby het ook goed doen. Ik denk aan jullie! :*
pi_175629019
En jeej nieuwe zwangeren in de lijst. *O* Maar jeetje augustus alweer. Gaat snel! Augustuskindjes zijn wel heel leuk trouwens O+
  zondag 10 december 2017 @ 20:03:20 #10
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175629772
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:01 schreef Krisvc het volgende:
Ik mag uit de OP ;)

Mijn kleine rooie man en ik zwaaien hier af. Ik wens iedereen net zo'n bevalling en kraamweek als ik heb. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Agos :)
pi_175630807
Lieve foto die 2 Kris!
Enne ik hoop inderdaad dat augustuskindjes heeel leuk zijn! Maar die uit de andere 11 maanden vast ook 😉
Ik heb 28 dec mijn eerste echo. Dan ben ik 8 weken en 1 dag. Gaat met inwendige echo, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik snap dat ik straks wel meer bloot moet geven dan alleen dat, maar een beetje spannend vind ik het wel! Nog nooit gyneacoloog bezocht bv dus 0 ervaring op dat gebied!
pi_175630922
Proberen ze niet eerst via de buik?

Ik heb zelf alleen via de buik gehad, nog nooit inwendig. Maar ik lees wel eens tips als draag een jurkje in plaats van een trui, dan voel je je wat minder bloot, mocht je dat een probleem vinden.
pi_175631007
Welkom nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!

IMA, spannend hoor, mijn duimen draaien woensdag.

Kris O+!! Wat een prachtige bos haar!

quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:42 schreef noa11 het volgende:
Lieve foto die 2 Kris!
Enne ik hoop inderdaad dat augustuskindjes heeel leuk zijn! Maar die uit de andere 11 maanden vast ook 😉
Ik heb 28 dec mijn eerste echo. Dan ben ik 8 weken en 1 dag. Gaat met inwendige echo, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Ik snap dat ik straks wel meer bloot moet geven dan alleen dat, maar een beetje spannend vind ik het wel! Nog nooit gyneacoloog bezocht bv dus 0 ervaring op dat gebied!
Ik had mijn eerste echo bij 7w en 3d en ze keken bij mij eerst uitwendig met daarbij de mededeling dat het vroeg was dus dat de kans erin zat dat het toch inwendig moest. Maar het was uitwendig al prima te zien.
Je kunt dus vragen of ze eerst uitwendig kijken.
Zorg voor een volle blaas, dat maakt het vaak makkelijker zichtbaar. En als je het blootgeven nog wat spannend vindt, trek een jurkje aan! Dan hoeft alleen je maillot/panty/legging naar beneden maar lig je voor je gevoel niet meteen in je nakende nakie.
pi_175631180
Mijn ervaring is dat ze eerst via de buik proberen, en dat dat met 8 weken al prima kan.
Inwendig ook een paar keer gehad. Voelt misschien wat onwennig eerst, maar is niet vervelend (in mijn ervaring).
pi_175631334
Dank voor de tips! Jurkje is een goede. Ze doen hier bij 8 weken standaard inwendig omdat het dan sneller en beter zichtbaar is en ook fotos met die termijn net wat mooier zijn. Vind ik prima maar dus blijkbaar niet standaard? Ik ben ook niet bang voor pijn oid maar zoals je zegt IMA, wel wat gek en onwennig misschien.
pi_175631796
Mijn eerste echo was rond de 6 weken ivm bloedingen. Was toen ook inwendig. Ik vond het best wel awkward toen. De tip van de jurk is el een goede, dat had ik toen niet.

Kris, wat een cutie! In het vorige topic werd ook al een verse baby gepost. Heerlijk. O+

Als Kris uit de OP is, sta ik op nr. 11. Pff!
Protčge moi de mes désirs.
pi_175631815
Hier ook een keertje inwendig gehad omdat de baby wat onhandig lag en niet wilde draaien. Het doet inderdaad geen pijn en voor mij was het ook niet vervelend, klein beetje wennen inderdaad maar verder niks aan de hand. Mijn vk beschreef ook heel duidelijk stap voor stap wat ze ging doen, dus geen onverwachte dingen.
pi_175631887
Een beetje ongemakkelijk is zo’n inwendige echo altijd wel. Meestal ga je niet half naakt met je benen wijd voor iemand die je net ontmoet. (Denk ik dan :P )
pi_175633293
Hier nooit een inwendige echo gehad. Het voelen naar ontsluiting zal binnenkort voor het eerst zijn dat één van de verloskundigen van de praktijk waar ik zit een bezoekje aan mijn binnenkant brengt. Ik zit wel een beetje te hopen dat de VK die ik het stiekem leukst vind dan dienst heeft, want.. nou ja.. Het lijkt me wel wat. :+ Al denk ik daar, eenmaal weeën hebbend, mogelijk wel anders over. Maar toch, maar toch. Ze is wel écht leuk, dus kom maar op met die vingers. *)

Hier al de hele dag én extreem veel beweging in buik en forse voorweeën. Morgen ben ik precies 37 weken, dus mag ik volgens de protocollen thuisbevallen en dat vind ik wel een heel prettige mijlpaal. O+ Al had ik een ziekenhuisbezoek toch wel afgewimpeld als het toevallig vandaag al zo ver was geweest hoor - die ene dag verschil, daar zou ik me niet veel van aangetrokken hebben. :)

Welkom nieuwe zwangeren! O+ Leuk, zoveel nieuwe aanwas en allemaal veel geluk en een goeie zwangerschap gewenst! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 11-12-2017 04:59:53 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_175633547
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:01 schreef Krisvc het volgende:
Ik mag uit de OP ;)

Mijn kleine rooie man en ik zwaaien hier af. Ik wens iedereen net zo'n bevalling en kraamweek als ik heb. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och, die foto! O+ Wat een gaaf haar ook!
Let me see you stripped down to the bone
pi_175634797
Kris, Wat lief! Heel veel geluk samen en tot in het baby topic!

Mini, bij jou al best veel actie dus. Hier echt nog nul voorweeën oid. Ben benieuwd of je straks met pijnlijke weeën nog aandacht hebt voor de aantrekkelijkheid van de vk ;)

En ik heb meerdere inwendige echo's gehad, vond het echt totaal niet spannend. Beetje ongemakkelijk in het begin, maar daar was ik wel snel overheen. Spanning en je baby kunnen zien maakt ook dat je vooral met de echo bezig bent en wat je kunt zien, dan daarmee bezig zijn :) Spannend deze periode hoor, voelt voor mij al echt als een eeuwigheid geleden (bijna 40 weken zwanger nu) :s)
pi_175635787
Leuk! Nieuwe zwangeren, welkom :)

Lieve foto Kris O+

Hier twee inwendige echo’s gehad. 1e keer was standaard bij de eerste afspraak in het ziekenhuis en bleek toen ook pas 4 weken. Was ook nog met een assistente erbij en ze hadden aan de telefoon gezegd dat ze eerst uitwendig zouden proberen, nou mooi niet dus :')

Tweede keer was met 8 weken bij de vk in de praktijk. Hier ook 0 ervaring met gynaecologen oid maar ik kon me er vrij makkelijk overheen zetten. De tweede keer had ik al zo’n idee en had ik een lang vest aangetrokken omdat het niet echt jurkjes weer was ook. Deed ook helemaal geen pijn en ze vertelde bij mij idd ook precies wat ze ging doen.

Ik heb al een week last van een fikse verkoudheid :( ik proef he-le-maal niks, ruik niks (heeft ook weer z’n voordelen mbt misselijke vlagen van sterke geuren :P). Maar ben er nu onderhand wel klaar mee. Word elke keer wakker omdat ik geen lucht krijg of omdat m’n keel zo droog is. Ook tijdens het eten of praten stik ik steeds half want kan niet door neus ademen :'). Hopelijk komende week aan de beterende hand!
pi_175637625
Beterschap, Vita!

Had voor het eerst gehoopt dat de trein niet zou rijden zodat ik niet naar werk hoefde. Maar helaas. :)
Zit nu met een druk voetballende baby in m’n buik in de trein. :)
Protčge moi de mes désirs.
pi_175637669
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 08:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Beterschap, Vita!

Had voor het eerst gehoopt dat de trein niet zou rijden zodat ik niet naar werk hoefde. Maar helaas. :)
Zit nu met een druk voetballende baby in m’n buik in de trein. :)
Haha als je dan een keer wilt dat ze niet rijden...

Ik ben supermoe. Slaap de laatste week erg slecht alsin ik kan simpelweg niet in slaap komen door maagzuur of drukke baby of druk hoofd of actieve darmen. Dus het wordt steeds laat terwijl ik wel vroeg er weer uit moet. Gaaaaaap

Hopelijk voel je je snel wat beter Vita! Niet proeven en ruiken vind ik altijd zo rot.
pi_175638175
Kriscv wat een leuke foto O+ Zweef heeerlijk verder op je blauwe wolk dame!

Ik las gisteren het bevallingsverhaal van blogger Martine op 2wmn.nl en toen bekroop me wel een beetje zo’n gevoel van “oefff”. Het lijkt me heel naar om een trauma over te houden aan de bevalling. Ik sta er heel nuchter in en voel me sterk als ik aan de bevalling denk maar deze kwam wel even binnen....

Nieuwe zwangeren in de lijst, joepie! O+

Jammer dat je trein reed DUMAN :P Vroeger altijd zo’n heerlijk excuus om niet naar college te hoeven oid. Ik werk vandaag wel thuis vanwege de waarschuwingen. Al een uur gewerkt, nu maar eens douchen :D

Minilot met de crush op de verloskundige. :P Ik denk dat je op dat moment met je gedachten heeeel ergens anders zit haha! Laatst wel eens gelezen over een vrouw die ging masturberen tijdens de bevalling. Het hielp geloof ik tegen de pijn...

IMA ik duim zo hard voor je voor woensdag :* Nog twee nachtjes slapen.

Aventura, kunnen ze nog iets zeggen over de groei van je meisje op dit moment?

Oh Vita wat balen van de verkoudheid! Beetje verkoudheidsboks... hopelijk is het snel weg!

Songeur wat moet je nog allemaal doen? Moet zeggen dat ik weekend ook even dacht: we moeten nog zoooveel kopen. :') En moe zijn sucks Songeur... hopelijk heb je vanavond of snel weer een goede nacht. Ik tel mijn zegeningen dat ik nog geen koters rond heb lopen en ik lekker nog in m’n eentje kan walvissen.

Ik heb ruime ervaring met benen wijd bij de gyn, ook pre zwangerschap, dus mij boeit het niet zo maar snap het als het je spannend lijkt! Wat mij in het begin “hielp” (ik ben heel nuchter dus zag er niet echt tegenop) is het bagetalliseren in m’n hoofd. “Ze doen dit 20x op een dag” “Het is maar een lichaamsdeel” “Die van mij is echt niet zo speciaal dat erover wordt nagepraat op verjaardagen” “Hij/zij heeft zelf voor dit vak gekozen”. En van dat jurkje vind ik de beste tip ever. Want dat vind ik nog het enige vervelende. Dat je in je blote tokus van dat gordijntje naar die stoel moet lopen. Waarom is die ruimte niet gewoon naast die stoel maar moet je drie meter afleggen?!?!

Succes!! Als je eenmaal je baby op het scherm ziet met kloppend hartje kun je alleen maar daar aan denken. O+
Dit, dat, alles.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 09:03:59 #26
382129 crew  Donna
pi_175638201
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 09:02 schreef Philomijn het volgende:

Ik heb ruime ervaring met benen wijd bij de gyn, ook pre zwangerschap, dus mij boeit het niet zo maar snap het als het je spannend lijkt! Wat mij in het begin “hielp” (ik ben heel nuchter dus zag er niet echt tegenop) is het bagetalliseren in m’n hoofd. “Ze doen dit 20x op een dag” “Het is maar een lichaamsdeel” “Die van mij is echt niet zo speciaal dat erover wordt nagepraat op verjaardagen” “Hij/zij heeft zelf voor dit vak gekozen”. En van dat jurkje vind ik de beste tip ever. Want dat vind ik nog het enige vervelende. Dat je in je blote tokus van dat gordijntje naar die stoel moet lopen. Waarom is die ruimte niet gewoon naast die stoel maar moet je drie meter afleggen?!?!

Hahaha, echt he? Bij de gyn in het ziekenhuis hier was dat ook zo. Bij het echocentrum was geen kleedhokje, maar kon je gewoon je broek laten vallen naast de stoel. Vond beide z'n voor en nadelen hebben. :)
pi_175638237
Oh ja das ook wel een goeie!
Inmiddels ben ik zelfs een beetje lui geworden en trek ik gewoon weer een broek aan als ik naar de gyn moet. Draag misschien 1x in de twee weken een rokje/jurkje. Vind panty’s zo’n gedoe. Schijt eraan, dan maar in de blote bips naar de stoel waggelen :+ :')
Dit, dat, alles.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 09:13:18 #28
382129 crew  Donna
pi_175638352
Ja ik draag nooit rokjes en jurkjes. Had wel een longsleeve aangetrokken die wat langer was bij m'n eerste echo begin dit jaar, maar vond het toen ik daar eenmaal in m'n blote bips stond toch niet zo bijzonder. Dus toen naar de gyn gewoon 'gewone' kleren aan gehad. Zelfs bij de nacontrole een gyn in opleiding erbij gehad haha. :')

Je kan hier bij het echocentrum bij een vroege echo op eigen verzoek ook ervoor kiezen om weer weg te gaan en een week (of 2) later nog eens uitwendig te proberen,
pi_175638898
Hier geen problemen met een inwendige echo. Ja wat akward alleen. En ik vind het niet prettig als er al te voorzichtig word gedaan. Maar goed... ik ben 37 dus drie spiraaltje en twee uitstrijkjes verder ;)

Heb ook het bevallingsverhaal van die blogster gelezen. Ik denk dat het beste wat je kunt doen voor een bevalling is niet al te veel verwachtingen hebben.

Ik had ook een heel beeld van de bevalling en uiteindelijk is het een keizersnede geworden zonder ook maar een wee gehad te hebben. Heel wat anders maar moet ik nou vinden dat mijn lichaam gefaald heeft? Het doel was bereikt, ik heb een heel mooi ventje laten groeien maar is er via een andere weg uitgekomen... doel was baby en dat is gelukt. Wij zijn alleen erg blij dat we nu leven en dat die mogelijkheid er was. Want als ik 100 jaar eerder had geleefd had ik het waarschijnlijk niet overleefd.
pi_175639224
Ja dat is helemaal zo DnD. Ik sta er ook open in. Zij wilde heeeeel graag thuisbevallen. Ik weet het nog niet.
Wat me eigenlijk vooral raakte is dat ze het inknippen zo traumatisch vond. En nu zie ik dan zelf niet per se op tegen zoiets, maar ik vond het meer naar dat zij er zo’n gevoel aan over had gehouden. Dus handeling > trauma. (Insert welke handeling dan ook & het trauma wat bij jou ontstaat.)

Maar goed. Ik kan er op dat moment niets aan veranderen :) en je weet nooit hoe het loopt. Maak me er verder gelukkig ook niet druk over.
Dit, dat, alles.
pi_175639281
Met mijn zoon toen ook voor de eerste echo een inwendige gehad.
Tja, beetje onwennig vond ik dat wel maar het hele idee van zwanger zijn vond ik überhaupt al eng dus ik vond het sowieso wel een vreemde, onwennige periode.
Maar inderdaad: die mensen hebben dit zelf al tig keer gedaan en zo nuchter moet je het maar proberen te zien. Het hoort erbij.
Al heb ik wel even gelet of ik niet te behaard ben daar en niet een panterprint string aan had. :P

Gistermiddag de vluchttas maar eens ingepakt.
Zul je zien dat ik daarmee dingen oproep. :P
En ik had van de vk 2 weken terug, bloed moeten laten prikken maar ben het helemaal vergeten. :%
Nu wil ik het net gaan doen, begint het te sneeuwen. Dus morgen dan maar. :@
pi_175639366
Wow Twist, wat een knapperd hebben jullie gemaakt!
En wat een rollercoaster bij Avontura, ik duim nog steeds, laat dat meisje nog maar zo lang mogelijk in je buik zitten.
Krisvc, aaaah wat lief! Geniet lekker.
Naar zeg Vita, stomme verkoudheid!

Mijn vrouw heeft bij de vorige en ook bij deze zwangerschap inwendige echo's gehad. Maar goed...ze is wel wat gewend door het hele voortraject met onderzoeken en inseminaties.

Donderdag hadden we de eerste afspraak bij de VK. Was allemaal prima, veel besproken. Alle testen waren goed. Mijn vrouw heeft weer wat energie sinds een paar dagen en is minder misselijk.

Vrijdag bij exact 11 weken een echo in het AMC, toch wel spannend. Ik kan de route naar het AMC ondertussen blind rijden, ook vreemd dat we daar niet meer terugkomen. 2 jaar lang aardig routine geworden.
Daarna gaan we het aan meer mensen vertellen :) Ook aan B, we hebben al 2 mooie boeken klaarliggen voor hem. 1 gewoon een grappig verhaal (wat zit er in je buik mama) en 1 is een doeboek speciaal voor hem.
pi_175642089
Hier weer goedgekeurd door de verloskundige. Al een maand niet aangekomen, dus ook goedgekeurd door mezelf. Het voelt het wel als een kleine prestatie dat ik met mijn extra eten ben weggekomen. :D
Volgende week gaan we kijken of er gestript kan worden, met 40+3. Al hoop ik natuurlijk dat hij voor die tijd er al uit floept. O+

Wel slecht geslapen, wat extra bevestigd werd door de verloskundige en een mevrouw in de supermarkt. Extra dutjes dan maar vandaag. :@
Gisteren nog een heerlijk rondje door de sneeuw gemaakt. Aangezien ik al als een penguin loop had manlief het een stuk lastiger met de gladheid. >:)

Lieve foto Kris! O+

Mini _O- Als je het bij de weeën niet zo boeiend vindt, misschien is het dan toch nog een leuke herinnering voor later. :D

Beterschap VitaBella. :*

Songeur vervelend dat je zo slecht slaapt. De meeste dingen zijn niet op te lossen maar als je een druk hoofd hebt, dan kun je misschien opschrijven waar je je druk om maakt. Zodat je er overdag eventueel weer wat mee kunt doen. :)

Philomijn dat is ook wel een heftig bevallingsverhaal. Heb wel vaker gehoord dat het geluid van de knip vreselijk is. :X Wat volgens mij ook belangrijk is, is dat zij echt niet geknipt wilde worden. Zulke zaken heb ik uit mijn bevalplan gehouden, want als er geknipt moet worden dan moet het.

IMA ik duim voor je goede echo! En hoop met je mee dat je de laatste bloeding nou gehad hebt.

Aventura ik hoop dat je een fijn gesprek hebt met de kinderarts. Succes. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175642135
Hier lieten ze je liever scheuren dan knippen, omdat een scheur makkelijker schijnt te helen.

Morgen 20 weken echo, met net 18 weken. Beetje vroeg, maar goed. Wel spannend. Ben er nog steeds niet over uit of we het geslacht willen weten. De duutser zegt van niet, maar ik ben zoveel meer nieuwsgieriger. Deze zwangerschap is eigenlijk zowaar ook nog abstracter dan toen ik zwanger was van T, toen was ik er veel meer mee bezig.

Ik voel de baby nu wel duidelijk, dat is echt super fijn.
pi_175642213
Pannenkoekenmix, goeie instellig over het knippen! Inderdaad wat moet dat moet!
pi_175642481
Aventura sterkte de komende tijd :* Hopelijk kan jullie meisje nog even een tijdje blijven zitten.

Thomas is vandaag 2 weken en het gaat prima met hem. Wij hebben een geweldige kraamtijd gehad met een geweldige kraamhulp, waardoor wij heerlijk met zijn drietjes van elkaar aan het genieten zijn.

Wij gaan ook via de blauwe wolk naar het baby topic :Y Wij wensen alle zwangeren in dit topic een fijne zwangerschap, een voorspoedige bevalling en een geweldige ontmoeting met jullie kindje :* :*
pi_175643385
Ik word helemaal rammelig van alle supergelukkige verse moeders die zwaaien... O+ nog veel meer geluk meiden!
pi_175644938
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:25 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier lieten ze je liever scheuren dan knippen, omdat een scheur makkelijker schijnt te helen.

Morgen 20 weken echo, met net 18 weken. Beetje vroeg, maar goed. Wel spannend. Ben er nog steeds niet over uit of we het geslacht willen weten. De duutser zegt van niet, maar ik ben zoveel meer nieuwsgieriger. Deze zwangerschap is eigenlijk zowaar ook nog abstracter dan toen ik zwanger was van T, toen was ik er veel meer mee bezig.

Ik voel de baby nu wel duidelijk, dat is echt super fijn.
Heel herkenbaar!! Ik was bij Twix al nieuwsgierig, toen wisten we het niet. Nu was ik nog nieuwsgieriger, of nieuwsgierig op een andere manier dan bij Twix. Niet vanwege voorkeur, deze heb ik 0,0. Maar misschien vanwege de dynamiek in het gezin of zo? Twee jongens lijkt me echt zo tof O+! Maar een meisje erbij ook want van beide smaken eentje O+!

Maaaaar, we hebben onze nieuwsgierigheid weten te bedwingen. 20-weken echo gehad en gezegd dat we het niet wilden weten. En de gyn waarschuwde steeds keurig op tijd.

Succes morgen!
pi_175645035
Beterschap Vita!

Songeur, balen van het slapen. Helpt het misschien om voorafgaand aan het slapen lekker warm te douchen/in bad te gaan? Even ontspannen en warm en rozig worden?

Pannenkoekenmix, fijn dat alles goed is. Jij LLM, spannend hoor.
pi_175645218
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175645897
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:15 schreef Songeur het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
relax, lieve Songeur. Je hebt nog 3 maanden tot de baby er is, en echt niet alles hoeft perfect te zijn als de baby komt. Goed voor jezelf zorgen, fijn slapen en goed uitrusten waar je kan. Zoals het klinkt heb je een super man die ook goed om je denkt!
pi_175645960
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:15 schreef Songeur het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Malteser wat is LLM? Heb het een paar keer zien staan maar heb nog altijd geen idee. :D

Vandaag kwam de kroon op mijn nesteldrang. Na twee jaar is het eindelijk gelukt om de oven zo open te maken dat er tussen de glasplaten gepoetst kon worden. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175646076
quote:
3s.gif Op maandag 11 december 2017 14:49 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Malteser wat is LLM? Heb het een paar keer zien staan maar heb nog altijd geen idee. :D

Vandaag kwam de kroon op mijn nesteldrang. Na twee jaar is het eindelijk gelukt om de oven zo open te maken dat er tussen de glasplaten gepoetst kon worden. O+
Laatste loodjes moeder. 'vroeger' was het zo dat je vanaf 37 weken een LLM was, en hier meldplicht had, elke morgen even melden dat je nog zonder baby was. Dat is een beetje weggezakt geloof ik.

Wat fijn van je oven. Ik zie er zo naar uit om straks te verhuizen en in een heerlijk schoon huis fris te beginnen!
pi_175646788
Songeur:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
3s.gif Op maandag 11 december 2017 14:49 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Malteser wat is LLM? Heb het een paar keer zien staan maar heb nog altijd geen idee. :D

Vandaag kwam de kroon op mijn nesteldrang. Na twee jaar is het eindelijk gelukt om de oven zo open te maken dat er tussen de glasplaten gepoetst kon worden. O+
Wat Jagar zegt ;). Laatste loodjes moeder. Fokterm voor iedereen voorbij de 37 weken.
pi_175647057
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Laatste loodjes moeder. 'vroeger' was het zo dat je vanaf 37 weken een LLM was, en hier meldplicht had, elke morgen even melden dat je nog zonder baby was. Dat is een beetje weggezakt geloof ik.

Nou meld dan maar hier :+ Nog zonder baby. Woensdag 40 weken!
pi_175647712
Jagärtrut 20 wekenechoboks! Morgen ook de 20 weken echo.
Ben benieuwd waar jullie voor kiezen.

Zaterdag tijdens het rijden in de sneeuw, voelde ik de kleine voor het eerst heel duidelijk bewegen, als een soort steuntje in de rug ehh buik ;).

Songeur laat je niet gek maken :*
Kijk goed wat van het lijstje echt moet voor de bevalling. En plan ook dagen in dat je niets moet.
pi_175647859
Songeur :* Lijstje maken scheelt waarschijnlijk al de helft in je hoofd. Ik moet zeggen dat ik het zwanger zijn soms ook wel eens onderschat. Ik was het hele weekend moe. En dan denk ik: waarvan in hemelsnaam? Maar je lichaam is gewoon keihard aan het werk plus werken plus zorgen voor je gezin = extra extra hard werken! Niet te hard zijn voor jezelf.

20wekenechoboks deze week!! Ik heb ‘m vrijdag. Ik tel de uren af. :@
Dit, dat, alles.
pi_175648390
20wekenechoboks voor morgen, ik ben zo benieuwd!

Dit weekend ook lekker hormonaal gereageerd omdat het kamertje niet opschoot en dat mijn man naar mijn idee niets deed enzo. nu doet hij veel, maar net niet dat wat ik graag zou zien zegmaar. zoals de stukadoor bellen want het kamertje is al weken leeg en schoon en ik zit te wachten op die man.
nu heb ik de afgelopen dagen onze eigen slaapkamer maar helemaal opgeruimd en schoongemaakt. mijn kledingkast uitgemest en een lade leeg gemaakt zodat ik daar alvast wat babyspul neer kan leggen. verder nog een ikea ledikantje gevonden op marktplaats, deze week ophalen en dan ik die ombouwen tot co-sleeper.
dat kamertje is de eerste tijd helemaal niet nodig maar die hormonen :')
pi_175648502
Succes alvast allemaal met de 20 weken echo! Ik heb m volgende week donderdag omdat ik precies met kerstavond 20weken ben. Bij mijn praktijk doen ze alleen op maandag echo’s dus dan zou het pas tweede week januari worden.

Maar nu bleek dat ik een guo in het ziekenhuis krijg dus had minder uitgemaakt :)

Songeur :* wat de rest zegt. Laat je niet gekmaken en neem anders idd wat dagen voor jezelf op, dat je even tot rust komt en bij kan tanken.
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 16:43:43 #50
382129 crew  Donna
pi_175648571
Ja Songeur, rustig aan.

Ik heb tussen Kerst en O&N vrij genomen. Even tijd voor mezelf, ben ik echt wel aan toe.
pi_175648950
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ja Songeur, rustig aan.

Ik heb tussen Kerst en O&N vrij genomen. Even tijd voor mezelf, ben ik echt wel aan toe.
Heerlijk! Goede keuze.
Wij gaan met de familie een weekendje weg met kerst. Van 22-12 tot 27-12. Nu had ik de 28e ook vrij genomen want lekker rusten, maar we kampen echt met zware onderbezetting op het werk en een gebrek aan kennis bij het personeel wat er wel zit. Nu wil ik eigenlijk zorgen met alles klaar te zijn voor kerst of de 28e thuis te werken maar dat eigenlijk liever niet.
pi_175649036
37 weken hier en nestdrang - ik wacht er eigenlijk nog steeds op. :') Er staat een ledikantje in onze slaapkamer, verder is er nog niks af, loop ik een tikkie veel achter met regulier huishouden (was, schoonmaken, opruimen) en missen we nog altijd wat dingen van de semi-essentiele babyuitzetlijst. Was eigenlijk van plan om vandaag eens een boel te doen, maar ik heb om de haverklap stevige voorweeën en ik heb vooral geluierd. En het lukt me maar niet om me grondig bezig te houden met dingen die eigenlijk nog wel zouden moeten, alsof ik niet werkelijk in de gaten heb hoe dichtbij het allemaal komt.
Beetje het andere uiterste van je drukker makker dan nodig..

Een knuffel voor Songeur!
Let me see you stripped down to the bone
pi_175649082
Toch even nieuwsgierig Elleska: waarom bel je zelf de stukadoor dan niet? *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175649798
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:15 schreef Songeur het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedereen veel succes met de 20-wekenecho’s! Hopen op veel goed nieuws.
Protčge moi de mes désirs.
pi_175649819
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ja Songeur, rustig aan.

Ik heb tussen Kerst en O&N vrij genomen. Even tijd voor mezelf, ben ik echt wel aan toe.
Same! Ben er zķ aan toe.. :N
Protčge moi de mes désirs.
pi_175651112
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 17:05 schreef minilot het volgende:
Toch even nieuwsgierig Elleska: waarom bel je zelf de stukadoor dan niet? *)
ik heb een gruwelijke hekel aan bellen (dat is nog een understatement).
het visitekaartje ligt blijkbaar op kantoor anders had ik kunnen mailen. ik zou natuurlijk een ander kunnen zoeken maar we hebben begin dit jaar al een prutser gehad waardoor een deel van de benedenverdieping overnieuw moest.
pi_175652404
Thanks voor jullie lieve woorden :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en verder heb ik helemaal niet meegelezen, maaaar morgen is er weer een dag en dan ga ik weer gezellig zijn. Hoop ik. :P
pi_175652972
Niet bijgelezen maar morgen naar de praktijk omdat ze het willen zien, het begint ook in mn gezicht. Ik voel mij zo toegetakeld kwa korsten en wondjes, straks lekker in bad met zee zout en mocht het erger worden weer dan de HAP bellen. :X
pi_175653609
Oeh Bella dat klinkt vreselijk. Jeuk is zo'n gemeen iets. Ben benieuwd wat de vk zegt. Hou je taai.

Songeur och wat vervelend. Wat mijn voorgangers al zeggen. Neem indd rust. Dat is geen zwakte. :*

Mini 37 weken *O*

Hier 24 2/7 en nog helemaal niets gedaan aan spulletjes kopen of kamer ofzo. Komt volgende maand wel en we hoeven op dit moment niet zo veel. Wiegje naar boven en kast verplaatsen.
Morgen naar het zh. Ben benieuwd wat de vk zegt over die hartkloppingen, word er gek van!
Afgelopen nacht slechts 3 uurtjes geslapen. Heeft dit keer wel een andere oorzaak maar ook dan hoor ik bijna continu mn oor kloppen en heb ik zo'n 120 slagen pm.

Hoe gaat het met Aventura vandaag? Yay voor de 26 weken!
pi_175653901
Ik kwam ook even spieken of er al nieuws van Aventura is.
pi_175656212
Ben ook benieuwd naar Aventura.

Fijn dat je morgen even naar de verloskundige gaat Bella, het klinkt echt vreselijk hoeveel last je hebt. :*

Mini lekker dat je wat rust neemt. Er zijn maar heel weinig dingen die écht moeten voordat je baby er is. Hij heeft straks vooral jou nodig, liefst uitgerust. :)

Net nog een wandeling gemaakt door de sneeuw, heerlijk! *O* En een goed gesprek gehad met manlief. Ik roep wat vaker een "oeh" en "au" en merk dat hij dat maar lastig vindt. Dat baarde me wat zorgen want een bevalling is ook pijnlijk zeggen ze soms. :+
Ik zou vooral niet willen dat hij gaat aansturen op pijnstilling omdat hij me zielig vindt. Vooral omdat ik mezelf dan weleens zielig zou kunnen gaan vinden en dan toch pijnbestrijding zou willen. En ik wil me ook niet hoeven inhouden als het pijn doet. Hij vindt het wel lastig wanneer ik pijn heb maar zal rekening houden met mijn wensen. Heel opgelucht dat we dit gesprek achter de rug hebben. O+ En vlak daarna een steek in mijn buik waarbij ik mijn kaken stijf op elkaar hield maar mijn gezicht sprak boekdelen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175657145
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 19:31 schreef BellaaElisa het volgende:
Niet bijgelezen maar morgen naar de praktijk omdat ze het willen zien, het begint ook in mn gezicht. Ik voel mij zo toegetakeld kwa korsten en wondjes, straks lekker in bad met zee zout en mocht het erger worden weer dan de HAP bellen. :X
Waar zit de jeuk en de uitslag? Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een huidgriep gehad. Pyteriasis Rosea. Begon met flinke jeuk op m'n romp vooral als k onder de douche stond, en het werd steeds erger. Eerst vooral op m'n borstkas en nek maar breidde zich uiteindelijk ook uit tot m'n armen m'n bovenbenen m'n gezicht en m'n hoofdhuid. Het was echt verschrikkelijk. Succes met de jeuk!
  maandag 11 december 2017 @ 22:01:16 #63
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175658732
Vandaag goed nieuws. De baby doet het heel goed, zo vertelde de echo. De artsen vinden dat ze echt enorm beweeglijk was, de meting duurde daardoor zelfs eventjes. Ze gaan hierom nog geen ctg's doen. Maar wel elke dag naar het hartje luisteren en dan over een paar dagen weer een groeiecho.
pi_175658880
Wat een goed nieuws Aventura! Op naar de 27 weken en het liefst natuurlijk nog veel verder! Mijn duimen draaien voor nog veel goed nieuws en saaie dagen in het ziekenhuis :)
pi_175659170
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:22 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Waar zit de jeuk en de uitslag? Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een huidgriep gehad. Pyteriasis Rosea. Begon met flinke jeuk op m'n romp vooral als k onder de douche stond, en het werd steeds erger. Eerst vooral op m'n borstkas en nek maar breidde zich uiteindelijk ook uit tot m'n armen m'n bovenbenen m'n gezicht en m'n hoofdhuid. Het was echt verschrikkelijk. Succes met de jeuk!
Dat heb ik ook gehad. Dacht alleen dat dat nauwelijks in het gezicht voorkomt maar zoals mijn huisarts zei 'oud badpakmodel'.
Hoewel uitzonderingen heb je altijd natuurlijk. Ik heb het namelijk 3x gehad en dat schijnt ook vrij uitonderlijk te zijn :')
Menn die jeuk ja. Als ik daar asn terug denk. Vreselijk!

Goed nieuws Aventura. Fijn!
Hoe is het met je bloeddruk ennde eitwitten? Stabiel ook?
pi_175661301
Aventura fijn voor je, om ook een keer wat positiever nieuws te krijgen!

BellaaElisa, jeetje wat een jeuk heb je. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen.

Mabawa vermoeiend als je continu zo weinig kan slapen en dan nog eens die hartkloppingen, wat ook al zo'n gejaagd gevoel geeft.
pi_175661367
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:01 schreef Aventura het volgende:
Vandaag goed nieuws. De baby doet het heel goed, zo vertelde de echo. De artsen vinden dat ze echt enorm beweeglijk was, de meting duurde daardoor zelfs eventjes. Ze gaan hierom nog geen ctg's doen. Maar wel elke dag naar het hartje luisteren en dan over een paar dagen weer een groeiecho.
Fijn bericht om te lezen, vlak voor het slapengaan. :) Blij voor jullie en ik duim door! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_175662031
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:01 schreef Aventura het volgende:
Vandaag goed nieuws. De baby doet het heel goed, zo vertelde de echo. De artsen vinden dat ze echt enorm beweeglijk was, de meting duurde daardoor zelfs eventjes. Ze gaan hierom nog geen ctg's doen. Maar wel elke dag naar het hartje luisteren en dan over een paar dagen weer een groeiecho.
Oh, wat fijn! Op naar de 27 weken, elke week is er een :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175662619
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 21:22 schreef Fien10 het volgende:

[..]

Waar zit de jeuk en de uitslag? Ik heb ongeveer 4 jaar geleden een huidgriep gehad. Pyteriasis Rosea. Begon met flinke jeuk op m'n romp vooral als k onder de douche stond, en het werd steeds erger. Eerst vooral op m'n borstkas en nek maar breidde zich uiteindelijk ook uit tot m'n armen m'n bovenbenen m'n gezicht en m'n hoofdhuid. Het was echt verschrikkelijk. Succes met de jeuk!
Had een tijdje geleden er ookal last van, maar dit is level 100.

Het is dit keer begonnen op mn benen en langzaam werd het daar erger, en is het in hele korte tijd verspreidt over mn hele lichaam. (lees: Benen, armen, voeten, handen, armen, borsten en buik)
Het gekke is dat het alleen uitslag is - dus geen krassen maar allemaal rondjes :{ mn voetzolen branden alleen daar zijn ze niet te vinden. Ik probeer morgen wel even een foto te maken van hoe het eruit ziet. Het lijkt alsof ze in de nacht soort van "open gaan" en helemaal rood worden en ontzettend beginnen te jeuken :'( in bad gaan helpt nu ookal niet meer dus hopelijk kan de vk morgen iets voormij betekenen }:|
pi_175662626
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:01 schreef Aventura het volgende:
Vandaag goed nieuws. De baby doet het heel goed, zo vertelde de echo. De artsen vinden dat ze echt enorm beweeglijk was, de meting duurde daardoor zelfs eventjes. Ze gaan hierom nog geen ctg's doen. Maar wel elke dag naar het hartje luisteren en dan over een paar dagen weer een groeiecho.
Wat fijn! En goed nieuws dat de baby zoveel beweegt O+ Hopelijk blijft ze echt nog wel een tijdje zitten :*
pi_175663085
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:01 schreef Aventura het volgende:
Vandaag goed nieuws. De baby doet het heel goed, zo vertelde de echo. De artsen vinden dat ze echt enorm beweeglijk was, de meting duurde daardoor zelfs eventjes. Ze gaan hierom nog geen ctg's doen. Maar wel elke dag naar het hartje luisteren en dan over een paar dagen weer een groeiecho.
Geweldig! Zoveel beter dan verwacht. Ben heel blij voor je.

Ik meld hier met baby in buik en slaapgebrek.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175663304
Wat fijn, Aventura! :*

Bella, lijkt me echt verschrikkelijk! Succes vandaag, hopelijk vinden ze er wat op. :*

Na wederom een nacht niet geslapen te hebben zien dat de treinen niet rijden.... O+ O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_175664371
Wat goed Aventura! Dat die kleine nog maar lang mag rondspartelen in je buik! :*

Bella, succes vandaag, hopelijk is er iets aan te doen!

Duman, geniet van je dagje thuis :D

Volgens mij is bij mij de indaling ingezet. Lopen is ongemakkelijk, hele lage steken en mijn ribben doen een stuk minder pijn.
pi_175664395
He, wat goed Aventura!

Sethiwe, succes vandaag! Ik drink nog maar een flinke bak koffie voor de echo over een uurtje, zodat de kleine flink beweegt! :) (ook omdat ik bal geslapen heb)...
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:27:53 #75
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175664530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:
He, wat goed Aventura!

Sethiwe, succes vandaag! Ik drink nog maar een flinke bak koffie voor de echo over een uurtje, zodat de kleine flink beweegt! :) (ook omdat ik bal geslapen heb)...
een hyper-baby is voor je echo juist niet zo heel handig :) die van ons duurde daardoor best wel lang, omdat ze niet alles gelijk kon zien.
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:30:05 #76
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175664559
Bella, als ze kunnen uitsluiten dat het niks ernstigers is dat de jeuk veroorzaakt, kun je best om sat beters dan een mentholzalfje vragen. Volgens mij mag je ook wel een hormooncreme smeren. Als je vk moeilijk gaat doen zou ik dat eens met je huisarts bespreken.
pi_175664635
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:15 schreef OliviaIsTaken het volgende:

Volgens mij is bij mij de indaling ingezet. Lopen is ongemakkelijk, hele lage steken en mijn ribben doen een stuk minder pijn.
We gaan mooi gelijk op, die steken :X VK heeft van de week even gevoeld, hoofdje was inderdaad al een eindje gezakt O+

Aventura, wat een fijn nieuws! Ik duim nog weer voor saaie dagen ;)

Sterkte met de jeuk Bella

Succes bij de echo’s vandaag. Komen jullie nog toetjes showen? O+

Inimini werd hier gisteren ook opnieuw onder de probe gegooid. Mijn buik was gekrompen en door de bloedingen en harde buiken is er nog steeds zorg dat ze te vroeg komt dus even controle (de ha stond nog net niet te juichen dat ik langer dan 30 weken zwanger ben nu en stuurde me naar huis met “elke week is er eentje!”) Ze was gewoon goed gegroeid en mijn buik is ws. zo geslonken door het indalen. Ze is echt knap joh O+ Nu duimen dat ze nog even lekker warm blijft zitten en ondertussen nog steeds niet tillen en de hele dag zitten :O
Make your own kind of music.
pi_175664695
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:27 schreef Aventura het volgende:

[..]

een hyper-baby is voor je echo juist niet zo heel handig :) die van ons duurde daardoor best wel lang, omdat ze niet alles gelijk kon zien.
dat was ook een grapje. Maar ik had echt een kop koffie nodig om de dag te kunnen starten....
  Moderator dinsdag 12 december 2017 @ 09:38:02 #79
382129 crew  Donna
pi_175664713
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 22:01 schreef Aventura het volgende:
Vandaag goed nieuws. De baby doet het heel goed, zo vertelde de echo. De artsen vinden dat ze echt enorm beweeglijk was, de meting duurde daardoor zelfs eventjes. Ze gaan hierom nog geen ctg's doen. Maar wel elke dag naar het hartje luisteren en dan over een paar dagen weer een groeiecho.
Wat een fijne update!
pi_175665634
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:33 schreef CassElliot het volgende:

[..]

We gaan mooi gelijk op, die steken :X VK heeft van de week even gevoeld, hoofdje was inderdaad al een eindje gezakt O+

Aventura, wat een fijn nieuws! Ik duim nog weer voor saaie dagen ;)

Sterkte met de jeuk Bella

Succes bij de echo’s vandaag. Komen jullie nog toetjes showen? O+

Inimini werd hier gisteren ook opnieuw onder de probe gegooid. Mijn buik was gekrompen en door de bloedingen en harde buiken is er nog steeds zorg dat ze te vroeg komt dus even controle (de ha stond nog net niet te juichen dat ik langer dan 30 weken zwanger ben nu en stuurde me naar huis met “elke week is er eentje!”) Ze was gewoon goed gegroeid en mijn buik is ws. zo geslonken door het indalen. Ze is echt knap joh O+ Nu duimen dat ze nog even lekker warm blijft zitten en ondertussen nog steeds niet tillen en de hele dag zitten :O
Ook baby Cass moet nog even blijven zitten inderdaad, hoe knap ze ook is ;) ! Maar wel fijn dat ze gewoon goed groeit.
Ben benieuwd of wij redelijk tegelijk gaan bevallen!
pi_175665658
En Sethiwe en Jagär veel succes vandaag!
pi_175665740
Oi Duman wat lekker! Werk je nu thuis of heb je ijsvrij?

Indalingssteken :X au!

Bella ik heb enorm met je te doen! Ik heb (vroeger) regelmatig netelroos gehad en jeuk is zo verschrikkelijk. Hopelijk krijg je er snel iets tegen!!

Pannenkoekenmix: dutje vandaag?

Oh Aventura wat een fijn nieuws!! Hopelijk geeft de groeiecho ook goed nieuws.

Sethiwe en Jagar veel succes en plezier vandaag! Ben je er al uit of je het geslacht wilt weten Jagar? Ik moet nog drie nachtjes slapen en dan... O+
Dit, dat, alles.
pi_175666270
Dan wens ik Elleska ook veel succes en plezier met de SEO 8-)


Man ik had mij toch een nachtmerrie vannacht. Ben er nog naar van :'( We kregen een echo en het hartje klopte niet meer. Bah! En nu ben ik bang :'(
pi_175666330
Oei, scherp van je, Cocci! Elleska ook succes uiteraard!

Ah bah wat een nare droom Cocci :( Vervelend dat je er bang van wordt. Hoe ver ben je ook al weer?
pi_175666405
alles zag er goed uit! Ging erg snel, max een kwartiertje duurde het. Geen geslacht gezien. Beeb lag wel een week voor op de groei.

En ik ben nog steeds een halve kilo lichter als toen ik begon. Ik mag nu niet verder afvallen, zei de gyn. Dus nu eet ik maar een appelflap.
pi_175666419
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:19 schreef coccinelle het volgende:
Dan wens ik Elleska ook veel succes en plezier met de SEO 8-)

Man ik had mij toch een nachtmerrie vannacht. Ben er nog naar van :'( We kregen een echo en het hartje klopte niet meer. Bah! En nu ben ik bang :'(
ah bah, cocci, dat is zo'n nare droom...

Ik dacht dat elleska morgen SEO had!
pi_175666476
Hier niet een hele leuke uitslag. Grote afwijking in de long te zien. Hartje in de verdrukking, waardoor het niet goed in kaart gebracht kan worden. Later deze week een guo, voor hopelijk meer duidelijkheid.
Positieve noot, de rest zag er wel goed uit.
Verder is het afwachten wat het gevolg gaat zijn.
pi_175666547
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:30 schreef Sethiwe het volgende:
Hier niet een hele leuke uitslag. Grote afwijking in de long te zien. Hartje in de verdrukking, waardoor het niet goed in kaart gebracht kan worden. Later deze week een guo, voor hopelijk meer duidelijkheid.
Positieve noot, de rest zag er wel goed uit.
Verder is het afwachten wat het gevolg gaat zijn.
oh bah, wat vervelend. Wanneer heb je de GUO? Enige uitleg over wat de longafwijking zou kunnen zijn?
pi_175666564
Fijn jagärtrut dat je een goede echo had, nu nog 20 weken geduld voor je het geslacht weet.
Kindje leidt er niet onder dat je bent afgevallen en wel een week voor ligt op groei.
pi_175666629
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh bah, wat vervelend. Wanneer heb je de GUO? Enige uitleg over wat de longafwijking zou kunnen zijn?
De verloskundige kende het niet en kon er niets over zeggen, gynaecoloog die ze had gesproken ook niet, zonder beelden te zien.
Dr Google (die je niet moet raadplegen) zegt een afwijking die varieert tussen kan bijtrekken tijdens zwangerschap en kan overlijden voor de geboorte. Kan dus echt alle kanten op en die onzekerheid is niet fijn.
pi_175666988
Oh jeetje Sethiwe. Wat een heftig nieuws. Dat komt wel even binnen. Ik hoop dat de GUO meer duidelijkheid kan geven dat de boel voor de geboorte gewoon weer komt waar het hoort... :* :*

Jagar, fijn dat het bij jou goed was! De 20 weken echo duurt toch drie kwartier ofzo..? Knap dat je je nieuwsgierigheid kon bedwingen! Bij T wist je het geslacht wel toch?
Dit, dat, alles.
pi_175667004
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:37 schreef Sethiwe het volgende:

[..]

De verloskundige kende het niet en kon er niets over zeggen, gynaecoloog die ze had gesproken ook niet, zonder beelden te zien.
Dr Google (die je niet moet raadplegen) zegt een afwijking die varieert tussen kan bijtrekken tijdens zwangerschap en kan overlijden voor de geboorte. Kan dus echt alle kanten op en die onzekerheid is niet fijn.
oh bah. Maar niet googelen. ik hoop dat je de GUO snel hebt!
pi_175667011
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:56 schreef Philomijn het volgende:
Oh jeetje Sethiwe. Wat een heftig nieuws. Dat komt wel even binnen. Ik hoop dat de GUO meer duidelijkheid kan geven dat de boel voor de geboorte gewoon weer komt waar het hoort... :* :*

Jagar, fijn dat het bij jou goed was! De 20 weken echo duurt toch drie kwartier ofzo..? Knap dat je je nieuwsgierigheid kon bedwingen! Bij T wist je het geslacht wel toch?
nee, bij T wisten we het ook niet....
pi_175667361
Sethiwe, wat een rotnieuws :{ Hopelijk kunnen ze je bij de GUO meer vertellen en is het de best mogelijke uitkomst :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175667642
Wat heftig Sethiwe -O-
Die onzekerheid is killing, hoop dat de GUO snel zekerheid kan bieden, en dan met de best mogelijke uitslag. Sterkte!
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:07:56 #96
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175668257
Sethiwe, wat kut, niet wat je wil. De tijd tussen de eerste bevinding en het verder onderzoek is slopend weet ik helaas uit ervaring. Hopelijk kun je heel snel terecht voor het guo.
pi_175668867
Meld zonder baby :+

Sethiwe, wat vervelend zeg, hopelijk snel meer duidelijkheid en goed nieuws!

Aventura, wat fijn dat jullie kleintje het naar omstandigheden zo goed doet! Hopelijk blijft ze nog heel lang lekker actief artsen trollen met te actief in de buik zijn!

Jagar, fijn dat alles goed was! *O*

Bella Sterkte! Hopelijk kan vk iets doen en anders aan huisarts vragen hoor!

Cass, fijn dat alles er goed uit zag! Lekker rustig aan blijven doen dus!

Morgen moet ik weer naar vk. Wil toch gaan bespreken wat er gaat gebeuren als ik richting de 42 weken ga, mocht de kleine zich niet zelf melden. Ik lees horror verhalen over langer dan 42 weken zwanger zijn, dus zou denk ik toch wel daarvoor ingeleid zou willen worden. Hier ervaringen met inleiden op eigen verzoek, voors en tegens? Ik ben 42 weken op 27 december, dus dat zou dan wellicht inleiden met kerst of weekend worden. Dat nog iets om rekening mee te houden?
Ga er gewoon vanuit dat hij zich vanzelf meldt, maar wil wel graag het 'wat als senario' doorspreken en me daar even op voorbereiden.
pi_175669235
Wat vervelend Sethiwe. Hopelijk kan de guo snel ingepland worden en krijgen jullie dan duidelijkheid. Sterkte met het wachten :*
pi_175669428
Bella wat zei vk?

Aventura wat fijn dat er redelijk positief nieuws is! Houden zo :)

Jagar goeie sneltrein seo *O*

Sethiwe wat schrikken :( hopelijk geeft de guo meer duidelijkheid!! :*

Duman vrij vandaag?

Ellie bespreken met je vk is sowieso een goed idee! Hier is het zo dat ze tot 41 weken niks doen, daarna strippen als mogelijk is. En bij 42 weken inleiden als kindje dan nog niet is geboren. Dat is natuurlijk mits met moeder en kind alles goed gaat! Volgens mij verschilt het wel want ik weet dat ze in de gemeente hiernaast bij uiterlijk 41 weken al inleiden.

Ik heb vanochtend behangen op de grote jongenskamer *O* samen met mijn moeder. Ben echt gesloopt nu weer. Heb wel een wat betere nacht gehad gelukkig.
pi_175670040
Ben door gestuurd naar het ziekenhuis.. lig nu aan de ctg :{
pi_175670165
Oh nee, Bella, wat dan? :{

Sethiwe.. wat een naar nieuws.. hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid. :*

Fijn van de andere goede echo’s!

Songeur, fijn dat de kamer is behangen! Kan je dat weer afstrepen! :* Gaat ‘t al wat beter?

Geen vrij hier trouwens, ik werk thuis. Maar probeer dat zoveel mogelijk te verdelen over de hele dag. :)

Vanavond weer naar de vk.

[ Bericht 3% gewijzigd door arvensis op 12-12-2017 15:09:37 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_175670212
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh nee, Bella, wat dan? :{


De vk vertrouwde de jeuk niet en heeft me door gestuurd naar de gyn, voor ctg vanwege harde buiken en de hartslag van de baby. Ze heeft bloed afgenomen daarvan krijg ik pas volgende week woensdag de uitslag van wat absurd lang is! :{
En ze gaan zo naar mn wondjes kijken.
pi_175670915
Sethiwe, wat een vervelend nieuws. ik hoop op snel duidelijk en het best mogelijke scenario!

Bella, dat is schrikken! Heeft ze gezegd waarom ze de jeuk niet vertrouwde?

Jagär, dat is nog eens een snelle 20 weken-echo, fijn dat alles er goed uit ziet!!
  Moderator dinsdag 12 december 2017 @ 15:10:30 #104
382129 crew  Donna
pi_175671001
Sethiwe wat rot, hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid

Goede 20 weken voor Jagär, super fijn!

Wat vervelend Bella, en wat stom dat het zolang moet duren tot de uitslag. Jemig!.
pi_175671860
Is inderdaad best lang voordat je daar de uitslag van hebt Bella.. Waar ben je op geprikt? Succes in het ziekenhuis!
pi_175673086
Schrikken Bella. Wat een eind tot de uitslag.
Op goed geluk dan maar!
pi_175673627
Ze hebben een stuk of 5 buisjes afgenomen, het gal/lever duurt het langste omdat het naar een ander ziekenhuis word gestuurd, en dat andere waar op geprikt is weet ik niet. Daar wordt ik morgen voor gebeld. - Heb hormoonzalf gekregen dus als het iets met mn hormonen heeft te maken slaat die zalf aan. Zo niet moet ik tot volgende week woensdag wachten op die prik uitslagen EN dan weten we pas zeker wat ik heb. Heb ook 2 slaap pillen gehad wat een gedoe. Beide armen doen zeer van het prikken. En echt die wacht tijd zo lang, ze gingen mij ook lekker bang maken. "Ja als het zwangerschapscholestase is dan is het schadelijk voor de baby" en kom ik bij de gyn "De jeuk is niet de voornaamste reden dat ze je hier heen heeft gestuurd ze heeft twijfels over de conditie van de baby". Snelle echo gehad 3min ging ze naar mn vruchtwater kijken alles was gelukkig goed. Maar wat ben ik geschrokken zeg :'(

Sorry voor als er typfoutjes zijn ik ben heel erg emotioneel nu :'(
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:11:13 #108
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175673753
Lieve Bella, wat een schrik.

Mag ik je een advies geven? Ga morgen gewoon de verloskundige en de arts even opnieuw bellen. Je verhaal klinkt op sommige punten best verward en ik vind de dingen die je zegt niet allemaal goed met elkaar rijmen. Als je zoveel informatie op je af krijgt kan het heel goed zijn dat je dingen mist of door elkaar haalt. Je moet weten dat je dan gerust om meer uitleg mag vragen, of om een herhaling. Echt doen hoor. Ik zeg je dit omdat ik afgelopen week net als jij ben overspoeld met informatie. Ga niet naar huis voor je het helemaal snapt, en snap je het niet, dan doorvragen.

Veel sterkte!
pi_175674059
Sethiwe wat schrikken. hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en alles meevalt.

Goede echo voor Jagär *O*
Hier was de echo ook goed. De echo werd gedaan door iemand in opleiding dus extra lang kunnen kijken en veel uitleg gehad. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door Elleska op 14-12-2017 18:31:03 ]
pi_175674106
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:11 schreef Aventura het volgende:
Lieve Bella, wat een schrik.

Mag ik je een advies geven? Ga morgen gewoon de verloskundige en de arts even opnieuw bellen. Je verhaal klinkt op sommige punten best verward en ik vind de dingen die je zegt niet allemaal goed met elkaar rijmen. Als je zoveel informatie op je af krijgt kan het heel goed zijn dat je dingen mist of door elkaar haalt. Je moet weten dat je dan gerust om meer uitleg mag vragen, of om een herhaling. Echt doen hoor. Ik zeg je dit omdat ik afgelopen week net als jij ben overspoeld met informatie. Ga niet naar huis voor je het helemaal snapt, en snap je het niet, dan doorvragen.

Veel sterkte!
Ik word morgen gebeld door de gyn (voor de uitslagen de ze dan hebben gekregen) dan zal ik gelijk meer uitleg vragen waarom mn vk mij verder heeft door gestuurd. Want voor dat ze mij een door verwijzing gaf had ze mn buik gevoeld en het hartje geluisterd en alles was volgens haar goed. Kom ik na de ctg het kamertje binnen van de gyn zegt ze "ja de voornaamste reden was de conditie van de baby en daarnaast de jeuk klachten".

Ik word er zelf ook een beetje warrig van omdat de verhalen niet overeen komen. De vk maakt mij eerst bang met "als het zwangerschapscholestase is is het schadelijk voor de baby". En dan wordt ik ook nog aan de ctg gelegt bij de gyn terwijl ik in mijn hoofd had dat ze alleen naar mn wondjes gaan kijken en bloed gaan prikken. :{
pi_175674729
bella ik moest even terug lezen, maar het is ook best een rollercoaster.
De eerste VK wilde je niet eens zien waarbij de jeuk werd afgedaan als zwangerschapsjeuk en vandaag zijn dezelfde klachten ineens wel reden voor actie.

hoop bij jou ook dat het allemaal meevalt.
  dinsdag 12 december 2017 @ 18:10:15 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175675041
Ja bella, precies, gek verhaal. Goed doorvragen dus. Ik wens je voor nu een goede nachtrust toe (is moeilijk) en probeer niet te Googlen.
pi_175676188
Sethiwe wat rot, hopelijk snel meer duidelijkheid en dat dan blijkt dat de zorgen niet nodig waren. -O-

Fijn Jagar die goede echo! O+

Wat verwarrend allemaal Bella, voor jou hoop ik ook dat je snel weet waar je aan toe bent. Heb je iemand meegenomen naar de gynaecoloog?
Het lijkt me wel goed om nog eens met de verloskundige te bellen, als je dat zelf ziet zitten, zodat je kunt navragen waarom hun verhaal niet helemaal klopt. Het is belangrijk dat je hun kunt vertrouwen en dan is het waarschijnlijk fijn voor je als dit weer opgehelderd is.
Ik hoop in ieder geval dat je vannacht lekker kunt slapen en dat de creme werkt, dat zou toch erg lekker zijn! :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175677474
Bella en sethiwe :* wat een onzekerheden. Ik zal aan jullie denken!
pi_175677927
Sethiwe, wat een rottig nieuws. Hopelijk kunnen jullie snel terecht voor een GUO. Sterkte :*.

Bella, wat een hoop onduidelijkheden. Vraag morgen om opheldering! Sterkte.

Jagär, fijn van de goede echo. Maar een kwartier?? Is die gyn een soort Speedy Gonzales? Of lag de baby er zo perfect voor?

Ik las nog over Songeur en behangen en verder zeef.
pi_175686707
Sethiwe en Bella een hele dikke knuffel voor jullie :* :* Hoop dat alles goed komt.

@Minilot wat ben jij stil. Heb je deze :% al nodig?
pi_175686792
Nope! De nieuwe Star Wars in premičre vandaag joh, dan kan er niet gebaard worden! :7
Straks naar de bios! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_175686865
Goede echo voor Elleska *O*

Ik moest vanmorgen ook nog aan je denken, Minilot! Hoop dat je de film nog kunt zien :D

Malteser, hoe is het met jou en met je zoontje?
pi_175686876
Gisteren trouwens een heel goeie, zeer informatieve voorlichtingsavond over borstvoeding gehad bij mijn kraamzorgorganisatie. ^O^ Ik heb er helemaal zin in! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_175686892
Minilot, ik moet zo vaak om je lachen. Veel plezier bij de film!

quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:26 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Goede echo voor Elleska *O*

Ik moest vanmorgen ook nog aan je denken, Minilot! Hoop dat je de film nog kunt zien :D

Malteser, hoe is het met jou en met je zoontje?
Twix knapt zienderogen op. Is weer levendig en blij. Hij hoest wel nog lelijk maar heeft er ogenschijnlijk weinig last van. Zijn kuur duurt nog een volle week, tegen die tijd zal het wel beter zijn qua hoest.
Mijn status is helaas ongewijzigd. Baby laat wel dagelijks echt goed van zich voelen, dat geeft vertrouwen.
pi_175686913
Poehee Malteser! Is de kans nou groot dat je de hele zwangerschap met een sonde opgescheept zit? Fijn dat de beeb in elk geval zit te wiebelen, dat maakt het vast een tikkie beter uit te houden. :)
En jeuj voor opknappende Twix! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_175687109
Mini O+ Of juist baren terwijl je de film zit te kijken, dat zie ik jou ook nog wel doen. :D

Bella, pff wat een chaos daar! Heeft de creme geholpen? En de slaappillen, lekker geslapen? Helpt je man je hiermee? :*

Malteser, fijn dat het zichbaar beter gaat met Twix! Volgens mij voel jij je ook weer iets beter, of niet? :) Mentaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 08:18:57 #123
382129 crew  Donna
pi_175687149
DUMAN Ik zou niet weten waarom een VK die dingen zo weglacht normaal is. Je verwacht toch wel wat meer inhoud hoor.
Beetje raar.
pi_175687297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 08:18 schreef DonnaRush het volgende:
DUMAN Ik zou niet weten waarom een VK die dingen zo weglacht normaal is. Je verwacht toch wel wat meer inhoud hoor.
Beetje raar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 09:05:21 #125
382129 crew  Donna
pi_175687681
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 08:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175688127
Iemand heeft vandaag de eerste echo en die wil ik even succes wensen! (sorry ik ben een warhoofd momenteel)

Stomme reactie Duman, kijk als je er even doorheen zit kunnen ze natuurlijk weinig voor je doen. Begrip, aandacht en goed advies omtrent je werk is dan wel zo prettig. Ook daar zijn ze voor zelfs al hebben ze geen oplossing. Het is gewoon goed als mensen je serieus nemen. :*

Hoe gaat het nu met de jeuk en de onzekerheid Bella?

UD mijlpaal voor Ellie! *O*

Aventura alles nog rustig?

Ik heb weer beter geslapen! Kan het merken, hopelijk gaat dit nog even zo door O+
pi_175688336
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:37 schreef minilot het volgende:
Poehee Malteser! Is de kans nou groot dat je de hele zwangerschap met een sonde opgescheept zit? Fijn dat de beeb in elk geval zit te wiebelen, dat maakt het vast een tikkie beter uit te houden. :)
En jeuj voor opknappende Twix! ^O^
Zou kunnen. Maar is ook niet te voorspellen. Bij Twix ging het bij 16 weken ineens beter en kon ik de tweede helft van de dag wel eten zonder te braken. Nu ben ik inmiddels ruim 20 weken maar dat wil niet zeggen dat het omslagpunt niet meer kan komen. We wachten af.
pi_175688407
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 08:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Mini O+ Of juist baren terwijl je de film zit te kijken, dat zie ik jou ook nog wel doen. :D

Bella, pff wat een chaos daar! Heeft de creme geholpen? En de slaappillen, lekker geslapen? Helpt je man je hiermee? :*

Malteser, fijn dat het zichbaar beter gaat met Twix! Volgens mij voel jij je ook weer iets beter, of niet? :) Mentaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mentaal wisselt het heel erg. Maar het doet me enorm goed dat ik de baby nu dagelijks goed voel. Dat laat me meer en meer beseffen dat alle sondeissues voor het allermooiste doel zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175688499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:08 schreef minilot het volgende:
Nope! De nieuwe Star Wars in premičre vandaag joh, dan kan er niet gebaard worden! :7
Straks naar de bios! *O*
Lol🙃 Veel plezier straks
pi_175689414
Ik meld me maar weer met baby nog in de buik. Soms zijn er wel echt venijnige steken maar niets dat doorzet. Afgelopen nacht wel weer goed geslapen en voel me tien keer beter dan gisteren.

Mini veel plezier bij de film!

Gisteren vergeten maar Elleska ook fijn voor jou die goede echo. :s)

Malteser jammer dat het nog niet beter met jou gaat. Ik vind het zo knap hoe je het volhoudt en duim voor je dat je tijdens de zwangerschap ook weer eens lekker wat mag kauwen en uit bed kunt. O+

Duman jouw verloskundige. :o Ik hoop ook dat het eenmalig was en zo niet dan mag je best eens je hormonen laten spreken. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175689704
Minilot en andere Star Wars fans 😃
Dit pakje heb ik van de week bij H&M gekocht 😁 http://m2.hm.com/nl_nl/productpage.0551070001.html
pi_175689885
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:13 schreef Waterdruppel het volgende:
Minilot en andere Star Wars fans 😃
Dit pakje heb ik van de week bij H&M gekocht 😁 http://m2.hm.com/nl_nl/productpage.0551070001.html
oh geweldig pakje!! O+
pi_175692858
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:59 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik meld me maar weer met baby nog in de buik. Soms zijn er wel echt venijnige steken maar niets dat doorzet. Afgelopen nacht wel weer goed geslapen en voel me tien keer beter dan gisteren.

Malteser jammer dat het nog niet beter met jou gaat. Ik vind het zo knap hoe je het volhoudt en duim voor je dat je tijdens de zwangerschap ook weer eens lekker wat mag kauwen en uit bed kunt. O+
Dat klinkt als prima voorwerk! Dat het maar gauw over mag gaan op het echte werk. Babytijd! O+

En thanks. Maar knap is het niet hoor. Ik heb namelijk geen keus. Want zonder sonde ontbreekt het me aan alle voedingsstoffen en bouw ik ernstige tekorten op. Schadelijk voor mij en voor de baby. Dus ik moet.
pi_175693090
Je hebt inderdaad geen keus Malteser, maar de manier waarop jij er mee om gaat is anders wel bewonderenswaardig hoor! Ik denk niet dat iedereen dat zo kan. Wel fijn dat je baby het zo goed doet! Gelukkig maar :)

Avontura hoe gaat het nu met jou en de baby? Zit ze nog lekker bij je? Ik hoop het!

Bella, wat vervelend allemaal! Ik hoop voor je dat het iets onschuldigs is en dat ze je jeuk kunnen verlichten met iets :*

Duman, dat klinkt rot zeg. Hopelijk is het iets eenmaligs :*

Sethiwe ;( wat een rotnieuws. Hopelijk heb je snel duidelijkheid over wat er precies is en valt het allemaal mee.

Jagar,een goede echo, fijn O+

Mini, veel plezier bij de film! Ik ga vanavond O+

Verder ben ik een zeef :D
pi_175693145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:40 schreef Songeur het volgende:
Iemand heeft vandaag de eerste echo en die wil ik even succes wensen! (sorry ik ben een warhoofd momenteel)
Dat was ik denk ik! Dankjewel!

Het was goed O+ Ik dacht 7, maar metingen waren 7,5/8 weken. Volgende week mogen we al weer komen :)
pi_175693166
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat was ik denk ik! Dankjewel!

Het was goed O+ Ik dacht 7, maar metingen waren 7,5/8 weken. Volgende week mogen we al weer komen :)
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Sethiwe, is er bij jou al een actieplan?
pi_175693172
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Mentaal wisselt het heel erg. Maar het doet me enorm goed dat ik de baby nu dagelijks goed voel. Dat laat me meer en meer beseffen dat alle sondeissues voor het allermooiste doel zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, je doet het voor je mooie baby in je buik. :)

Je hebt gelijk, hoor. Ik kijk even de volgende controle aan. Misschien had ik zelf mijn dag niet.
Protčge moi de mes désirs.
pi_175693178
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat was ik denk ik! Dankjewel!

Het was goed O+ Ik dacht 7, maar metingen waren 7,5/8 weken. Volgende week mogen we al weer komen :)
O+ *O* wat fijn!!!
pi_175693321
IMA! Joehoe!! *O* .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175693323
Fijn IMA! En volgende week alweer, dat is snel :D
pi_175693331
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat was ik denk ik! Dankjewel!

Het was goed O+ Ik dacht 7, maar metingen waren 7,5/8 weken. Volgende week mogen we al weer komen :)
JAAAAAAA!! Oh wat fijn! Nu duimen draaien dat het goed blijft gaan maar de eerste hobbel is genomen. Ik heb er gewoon kippenvel van!
pi_175693378
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:33 schreef Malteser het volgende:
Minilot, ik moet zo vaak om je lachen. Veel plezier bij de film!

[..]

Twix knapt zienderogen op. Is weer levendig en blij. Hij hoest wel nog lelijk maar heeft er ogenschijnlijk weinig last van. Zijn kuur duurt nog een volle week, tegen die tijd zal het wel beter zijn qua hoest.
Mijn status is helaas ongewijzigd. Baby laat wel dagelijks echt goed van zich voelen, dat geeft vertrouwen.
Wat fijn dat het met hem weer wat beter gaat! Nog steeds ontzettend balen van jouw situatie, maar heel goed dat je de baby elke dag kan voelen. Ik duim nog steeds dat ook jouw situatie mag verbeteren!
pi_175693483
IMA! *O* *O* Wat een goed nieuws!! *O*
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 14:34:14 #144
382129 crew  Donna
pi_175694336
Yes IMA, super! En fijn dat je volgende week alweer mag kijken. Ik vond dat zelf ook erg prettig! *O*
pi_175694363
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat was ik denk ik! Dankjewel!

Het was goed O+ Ik dacht 7, maar metingen waren 7,5/8 weken. Volgende week mogen we al weer komen :)
Dat is fantastisch! *O* Heb je nog bloedverlies gehad of is dat voorbij? :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 13 december 2017 @ 14:43:18 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175694542
Yes IMA! Eindelijk :) Gelijk een paar daagjes cadeau.

Wat een gaaf Star Warspakje. Kan dat ook voor een meisje? :)

Hier alles stabiel. We zijn beiden weer 'geslaagd' voor de tests (bloeddruk en ctg). Ze gaan nu twee keer per week een flowmeting doen en volgende week een groeiecho. Wat wel bizar is dat ze ook een suikertest willen doen. De reden, omdat mijn zoon toentertijd 4300 gram woog. Bizar!
pi_175695158
Waarom zou dat niet voor een meisje kunnen :D natuurlijk kan dat!

Fijn dat jullie weer geslaagd zijn! Hopelijk groeit ze lekker door.
pi_175695654
IMA, jee!

Aventura, fijn dat het zo stabiel blijft! We duimen gewoon voor uiteindelijk weer een baby van 4300 gram! :Y

Verder hier meld zonder baby. Bij vk geweest, en alles weer helemaal prima. Volgende week met 41 weken weer controle, dan strippen als hij er nog niet is (en het kan). Geen enkele voortekens nog, dus we wachten maar weer rustig af.
pi_175695843
Wat fijn IMA en Aventura!!

Ik ben vandaag 6 weken en voel me echt niet zo lekker. Heel misselijk en rillerig. Gister en eergister ook maar dat was maar heel even. Las hier ooit tip van vanillevla dus die heb ik gehaald. Verder nog tips tegen misselijkheid? Heb wel voldoende gegeten. Ik ben vrij vandaag dus dat is fijn. Hopelijk is het morgen met werken te doen!

O en Mini ik heb ook zin in de nieuwe Starwars film!! Wij gaan komend weekend 👍🏼
pi_175695881
IMA wat fijn dat alles goed is.

Aventura fijn dat het stabiel is, op naar een gezond kindje!
pi_175697632
IMA *O* O+
  woensdag 13 december 2017 @ 17:11:20 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175697842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:32 schreef elliebell het volgende:
IMA, jee!

Aventura, fijn dat het zo stabiel blijft! We duimen gewoon voor uiteindelijk weer een baby van 4300 gram! :Y

Verder hier meld zonder baby. Bij vk geweest, en alles weer helemaal prima. Volgende week met 41 weken weer controle, dan strippen als hij er nog niet is (en het kan). Geen enkele voortekens nog, dus we wachten maar weer rustig af.
dat wordt het niet, maar met de helft zou ik al zo blij zijn :)

Sterkte met de laatste loodjes!!
pi_175697908
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:11 schreef Aventura het volgende:

[..]

dat wordt het niet, maar met de helft zou ik al zo blij zijn :)

Sterkte met de laatste loodjes!!
Ja snap ik! Elke dag is er weer 1 voor jou! :*
pi_175697970
Noa, vervelend misselijkheid! Vaak kleine beetjes eten hielp hier wel, en zo snel mogelijk na wakker worden. Blijft het heel erg dan heb je ook medicatie, zijn hier wel wat ervaringsdeskundigen volgens mij. Ik ben niet super misselijk meer geweest na de eerste 3 maanden, maar hang nog steeds 1 keer in de zoveel weken boven de WC, vanochtend was het ook weer raak }:|
pi_175698100
Dankjullie O+

Het blijft spannend, maar het goede begin geeft moed, zeker omdat ze al verder kwamen met de metingen :)

Vette O+ voor onze praktijk en deze VK trouwens. Die hebben ons natuurlijk al vaak gezien in mindere omstandigheden. Dus bij binnenkomst was het echo-apparaat al aan, niks geen overbodige vragen, ‘ga maar snel liggen, dan gaan we kijken’.

Overigens zag ze iets bij m’n eileider wat ze niet helemaal zeker wist. Kon een tweede (gestopte) zwangerschap zijn buiten de baarmoeder. Dat wilde ze toch even laten checken door de echoscopist in het ziekenhuis. Die heeft ze meteen gebeld en we konden meteen doorrijden en tussendoor even komen. Die heeft ook uitgebreid nog weer naar het vruchtje gekeken (met weer een beter apparaat, dus hartje was nog wat beter te zien daar O+ En hij vond het helemaal mooi, lekker hoog, goed in het midden ;) ) en naar de andere vlek. Waarschijnlijk een of andere cyste met een ingewikkelde naam die daar wel hoort of in elk geval vaker voor komt. Checkt ze volgende week nog weer even.

Dus even een vette +1 voor de zorgverleners van vandaag :)

Fijn dat de berichten zo goed zijn Aventura, hopelijk zet de lijn nog een tijdje door :)

En verder weet ik t zo niet. Als het goed blijft gaan ga ik weer wat meer meelezen denk ik :)
pi_175698202
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat was ik denk ik! Dankjewel!

Het was goed O+ Ik dacht 7, maar metingen waren 7,5/8 weken. Volgende week mogen we al weer komen :)
Ah yes! Ik dacht al dat jij het was maar wilde niet weer de verkeerde naam zeggen haha. :@

Maar supergoed nieuws wat fijn! en volgende week weer, ook heel fijn O+
  woensdag 13 december 2017 @ 18:14:16 #157
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_175699303
IMA, wat een mooi nieuws!

Aventura, wat goed dat jullie zo gemonitord worden en de uitslagen so far so good zijn.

Bella, hoe is het nu?

Duman, heb je de vk nog gesproken of heb ik er overheen gelezen?

Songeur, knuffels! Heel herkenbaar hoor in deze fase. Mijn lijf is er van de een op de andere dag ook een beetje klaar mee. Heel gek want het ging zo goed en nu is het plots een beetje op. Hou vol, bijna kerst(vakantie) :*

Hier bijna 29 weken nu en alles wel in orde! Niks wat er niet bij hoort, zeg maar, maar dat begint wel een beetje zwaar te worden nu icm een heel drukke baan en volle agenda. Ik kijk zelf dus ook hard uit naar kerst! Kreeg ik vandaag echte bonbons van een van mijn managers als blijk van waardering voor mijn inzet op een project, onder het mom van, chocolade is altijd goed. Is de eerste bonbon er 1 met likeur(aroma). Meh! Die had ik natuurlijk volledig in m’n bakkes gepropt dus het leed was al geschied voor ik er erg in had en nu durf ik niet meer }:|

Waarom hebben alcoholbonbons niet gewoon een soort markerinkje? Er zijn toch veel meer mensen die geen alcohol kunnen/willen/mogen? :|W
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_175703398
IMA, gefeliciteerd! En wat een kordate aanpak, fijn!

En Aventura, so far so good... Gelukkig maar!

Noa, hier hetzelfde. Ik ben ook heel slap, de hele dag door een beetje misselijk en echt zo moe
:z. Volgens mij is m'n bloeddruk nu ook al laag, als ik opsta of als ik te lang sta dan zie ik sterretjes en krijg ik een beetje het gevoel alsof er een band om mijn hoofd zit. Maar goed, hopelijk zijn dat in elk geval gunstige tekenen v.w.b. de zwangerschap ;).
pi_175704057
Kim: nee, niet gesproken. Ik wacht de volgende controle af. :)

Eén chocolaatje is niet zo erg, toch? :) Of hou je er sowieso niet van? :P
We zijn ongeveer net zo ver en ik denk dat het idd aan het termijn ligt. Dat zwaar worden. :P Fijn dat je verder geen klachten hebt!

IMA: gefeliciteerd, wat fijn!

Noa: vervelend de misselijkheid! Helaas heb ik er geen tips voor.. sterkte!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 20:57:53 #160
382129 crew  Donna
pi_175705001
Goedgekeurd bij de VK.

Mag de suikertest proberen in het ziekenhuis omdat die toch het meest betrouwbaar is. Lukt het niet dan kan ik gewoon een lunchcurve komen prikken bij de VK. Helemaal prima. Zit er iig geen druk op, dat scheelt al.
pi_175705003
Ergens vind ik t fijn dat het even zwaarder worden herkenbaar is voor jullie Duman en Kim. Klinkt niet heel lief dat weet ik, maar dan voel ik me niet zo’n zeur :p

Helpt eten tegen de misselijkheid noa? Of juist niet?

Noix irritant zo’n lage bloeddruk mijne is ook vaak laag. Langzamer opstaan, veeeeeel water drinken helpt hier wel redelijk.
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 21:02:14 #162
382129 crew  Donna
pi_175705155
Stom van die bonbons Kimpossible, maar wel herkenbaar dat het zwaarder wordt. Ik kijk ook echt enorm uit naar m'n vrije week rond kerst. Heerlijk.
pi_175705730
Oh er was nog een bericht van Donna haha. Mobiel mis ik soms wel eens wat. Fijn dat je bent goedgekeurd. Waarom moet je de suikertest eigenlijk?
  woensdag 13 december 2017 @ 22:30:15 #164
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_175708243
Nah, dat ene chocolaatje zal vast niet zoveel gevolgen hebben, maar ik ben wel van het type ‘ook geen rode wijn saus of stoofschotel of toetjes met een vleugje alcohol’ dus ik baal er wel van. En ik weet niet eens zeker of het alcohol of aroma was :P

Spannend dat interview!

Donna, das fijn! Ik ben benieuwd. Hopelijk komt er niets uit :)

Lage bloeddruk check, 90/50 hier. Forceer niets en probeer geregeld iets kleins te eten en goed te drinken. Lang staan is funest vind ik, lopen gaat wel, dus blijf in beweging.

Songeur dat mag natuurlijk he :p ik heb dat ook: ‘oh het ligt niet aan mij’. Ik heb veeeel last van mijn maag(zuur) en slokdarm, m’n bekken piept en kraakt en ik slaap onwijs slecht, maaaar het ligt niet aan mij - wel aan de termijn. Hahaha. Gaat wel weer over. Zo met de dertig weken voor de deur gaat ook zo onwijs rap ineens, man man man!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  Moderator woensdag 13 december 2017 @ 22:30:16 #165
382129 crew  Donna
pi_175708245
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:18 schreef Songeur het volgende:
Oh er was nog een bericht van Donna haha. Mobiel mis ik soms wel eens wat. Fijn dat je bent goedgekeurd. Waarom moet je de suikertest eigenlijk?
Mijn vader had (is overleden) diabetes dus dan val ik automatisch in de risicogroep.
pi_175712770
Fijn nieuws zeg IMA! *O* En Jagar, Elleska een goede 20 weken echo!

Aventura, ķķk goed nieuws. Hopelijk zet dit zich nog een hele tijd voort zo. O+

Sethiwe, wat een rotnieuws zeg, ik kan me goed indenken dat je je veel zorgen maakt. Die onzekerheid moet slopend zijn.

Songeur, Duman en Kim, ik herken het zwaarder worden ook hoor. Ik had vorige week ook even een instortmomentje, moest mezelf echt weer even bijeen rapen. Opeens voelen de weken tot aan verlof nog heel lang.

Bella, hoe is het met de jeuk?

Verder las ik nog over indalende baby's van o.a. Cass. Schrikken van je krimpende buik trouwens, gelukkig was alles goed. Doe rustig aan. :*

Ik dacht echt van 'huh, indalen, nu al?' Die van mij gaat dus nog nergens heen. :') Mijn eerste is dus nooit ingedaald, ook tijdens de bevalling niet dus geen ervaring mee. Ik hoop wel heel erg dat deze het wel gaat doen, dat zou voor mijn gevoel de kans op een geslaagde vaginale baring groter maken.

Ik heb een groeiecho gehad van de week, mijn baby die 2 weken geleden nog P20 was, is nu opeens P40. Groeispurtje. :o Wel geruststellend dus. :Y Dit lijkt ook erg op hoe het bij mijn eerste ging, die schoot ook omhoog in gewicht het laatste trimester. Hopelijk wordt deze wel iets minder groot. Mijn ouders waren mee maar ik had iemand in opleiding die niet wist hoe de 3d werkte. Jammer. :P
  donderdag 14 december 2017 @ 08:54:57 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175712888
Wat geruststellend, LuDann!

Suikertest boks met Donna! Ik zit nu aan het drankje. En waarom, omdat mijn eersteling 4300 gram woog bij de geboorte. Ik vind het bijna een belediging dat dit nu moet want het is wel overduidelijk dat deze dat gewicht bij lange na niet haalt. Ik ga zo nog eens even vragen waarom dit ook alweer moet.
pi_175712928
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:54 schreef Aventura het volgende:
Wat geruststellend, LuDann!

Suikertest boks met Donna! Ik zit nu aan het drankje. En waarom, omdat mijn eersteling 4300 gram woog bij de geboorte. Ik vind het bijna een belediging dat dit nu moet want het is wel overduidelijk dat deze dat gewicht bij lange na niet haalt. Ik ga zo nog eens even vragen waarom dit ook alweer moet.
Klinkt als een gevalletje protocol. Hoe vind je grote het dat mama in het zkh is trouwens?
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 09:06:15 #169
382129 crew  Donna
pi_175712995
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:54 schreef Aventura het volgende:
Wat geruststellend, LuDann!

Suikertest boks met Donna! Ik zit nu aan het drankje. En waarom, omdat mijn eersteling 4300 gram woog bij de geboorte. Ik vind het bijna een belediging dat dit nu moet want het is wel overduidelijk dat deze dat gewicht bij lange na niet haalt. Ik ga zo nog eens even vragen waarom dit ook alweer moet.
Veel succes! Ik mag maandagochtend.
Het zal ook wel protocol zijn bij jou, maar het is wel stom. Al kan je geloof ik ook weer zwangerschapsdiabetes hebben zonder een grote baby of andere opvallende symptomen. Mijn baby is ook niet groot, kleiner dan gemiddeld. Het is voor mij ook puur protocol. :{w
pi_175713007
Kim, ik had dat laatst ook met bonbons. Echt heel stom! Er zaten wel plaatjes met beschrijvingen bij, maar bij eentje waren ze vergeten er bij te zetten dat er ook alcohol in zat :{ ik probeer het liever ook te vermijden
:P

Als er hier nog iemand is met een goed recept voor alcoholvrije kaasfondue dan hoor ik het graag :D

Ludann, fijn dat baby een groeispurt heeft gehad!

Ik voel mezelf nog zo in niemandsland. Met 10 weken laatste echo gehad. Volgende week pas weer controle (dan ben ik 15w) en dat is meteen in het ziekenhuis vanwege mijn te hoge bloeddruk, maar ik heb dus al die tijd geeeen idee gehad hoe het met de baby is :') ook omdat je nog niks zelf voelt. Soms maak ik mezelf echt helemaal gek daardoor :')
  donderdag 14 december 2017 @ 09:07:50 #171
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_175713013
Wat veel suikertests! Ik heb hem afgewimpeld want das protokol is niet zo m’n ding, maar de weegschaal stijgt de laatste week zo rap dat ik misschien toch maar overstag moet :{ echt heel stom.

Ik word chagrijnig van die kilo’s. Maar echt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 14 december 2017 @ 09:09:56 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175713026
Ja, puur protocol zal het zijn.
Zoon gaat lekker, hij vindt het natuurlijk wel gek en raar dat mama niet thuis is, maar ik geloof wel dat we het goed konden uitleggen. Hij komt twee keer per week op bezoek,en elke woensdag volgt dan aansluitend een bezoek aan de Mac. :) En we appen en facetimen veel.
pi_175713073
Aventura, volgens mij kunnen ook kleine babietjes verborgen suiker hebben als de moeder dat heeft. Ze hebben dan als ze geboren zijn meer moeite om hun suiker op peil te houden en moeten keihard knokken, ondanks dat het geen overduidelijke suikerbaby is. Zo is het mij uitgelegd iig. Sterkte met de test. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175713082
Bij mij is zo'n suikertest nog nooit ter sprake gebracht, prima. Kim, ik merk ook dat ik nu echt zwaarder aan het worden ben (en ik begon al niet superfit aan deze zwangerschap...) Ik vind het best lastig!
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 09:26:25 #175
382129 crew  Donna
pi_175713232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:07 schreef Aure het volgende:

Ik voel mezelf nog zo in niemandsland. Met 10 weken laatste echo gehad. Volgende week pas weer controle (dan ben ik 15w) en dat is meteen in het ziekenhuis vanwege mijn te hoge bloeddruk, maar ik heb dus al die tijd geeeen idee gehad hoe het met de baby is :') ook omdat je nog niks zelf voelt. Soms maak ik mezelf echt helemaal gek daardoor :')
Herkenbaar gevoel, daarom had ik in die periode om de week controle om even het hartje te luisteren. En ik mocht ook altijd bellen om even te komen luisteren.
pi_175713312
IMA wat een goed nieuws!!! *O* *O*

Sethiwe, hoe gaat het bij jou?

Malteser, hang in there :*

Bij mij hielp niks tegen de misselijkheid. Oh ja, smintjes een beetje! Ik dronk ook verse gemberthee maar had niet het idee dat het hielp. Gewoon eten waar je zin in hebt!

Lagebloeddrukboks. 90/50 de laatste keer ook als ik me niet vergis.

Hebben we al goed SEO-nieuws van Elleska voorbij zien komen?

Wat klote van die bonbon zeg. Ik zou er ook van balen. :(

Aure, heel bekend van dat niemandsland! Ik had dat ook. Laatste echo met 12 weken en was zo blij met m’n bonusecho met 17 wkn. Meer dan afwachten kun je niet doen maar ik heb ook geregeld gedacht: doettiehetnog? Nu denk ik dat nog steeds wel eens (zeker na het verhaal van SilverSjois wiens baby’s waren overleden bij de SEO :'() maar meer dan afwachten en een beetje positief denken kun je denk ik niet doen... En Dr Google weet vast wel een recept voor alcoholvrije kaasfondue toch?! :)

LuDann wat fijn van de groeispurt!!

DUMAN, als ik iets vervelend vind, dan is het als mensen je emoties wegwuiven. Die zijn er nou eenmaal. Dikke :* voor jou.

Hier nog een nachtje tot de SEO O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Philomijn op 14-12-2017 11:30:26 ]
Dit, dat, alles.
pi_175713319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:26 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Herkenbaar gevoel, daarom had ik in die periode om de week controle om even het hartje te luisteren. En ik mocht ook altijd bellen om even te komen luisteren.
Dat is wel fijn :) ik weet niet of ze dat hier doen en ik durf dat ook niet zo goed te vragen :@

Maar nu duurt het toch niet zo lang meer tot controle (as maandag) dus ik wacht het wel af.
pi_175713358
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Philomijn het volgende:

Aure, heel bekend van dat niemandsland! Ik had dat ook. Laatste echo met 12 weken en was zo blij met m’n bonusecho met 17 wkn. Meer dan afwachten kun je niet doen maar ik heb ook geregeld gedacht: doettiehetnog? Nu denk ik dat nog steeds wel eens (zeker na het verhaal van SilverSjois wiens baby’s waren overleden bij de SEO :'() maar meer dan afwachten en een beetje positief denken kun je denk ik niet doen... En Dr Google weet vast wel een recept voor alcoholvrije kaasfondue toch? :)


Hier nog een nachtje tot de SEO O+
Joah ik denk dat inderdaad ook wel eens, maar goed, we gaan het zien maandag :) ik heb geen tekenen dat het slecht zou gaan, maar je weet het natuurlijk nooit. Volgens de vk gaan ze in het ziekenhuis maandag sowieso een echo maken, dus dat vind ik wel fijn. Even baby spieken.


Heb inderdaad wel wat recepten gevonden hoor, maar misschien is hier iemand laaiend enthousiast over een bepaald recept, dan geef ik daar de voorkeur aan ;)

Succes morgen! Spannend :)
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 09:38:59 #179
382129 crew  Donna
pi_175713361
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Aure het volgende:

[..]

Dat is wel fijn :) ik weet niet of ze dat hier doen en ik durf dat ook niet zo goed te vragen :@

Maar nu duurt het toch niet zo lang meer tot controle (as maandag) dus ik wacht het wel af.
Ik zei dat ik het zo lang vond duren en toen zeiden ze het zelf dat ik best vaker kon komen of anders gewoon kon bellen om even te luisteren. Daar zijn ze voor hoor! Beter een keer vaker luisteren dan een zwangere in de stress.
Je bent echt niet de eerste zwangere die onzeker is. Gewoon vragen! O+
pi_175713400
Je zou ook nog een pretecho kunnen doen, maar dat kost natuurlijk geld...

Oh ja en wat Donna zegt! Ik vertelde ook aan de gyn dat ik het zo’n niemandsland vond en dat ik me afvroeg of de baby het “nog wel deed”...
Dit, dat, alles.
pi_175713430
Ik hoef nu nog maar een paar dagen, met genoeg afleiding, daar kom ik wel door heen. Maar voor een volgende keer misschien wel goed om te doen. Als er weer 5 weken tussen zit. Thanks O+
pi_175713764
Mijn VK heeft elke avond een uur lang hartjesspreekuur voor die onzekere periode, kun je zonder afspraak gewoon binnenlopen. Misschien heeft jouw VK ook zoiets Aure?

Hopelijk is de test gewoon goed Aventura. Je eerste was ook best een flinke zeg.

Ik zit trouwens inmiddels aan de Lactulose vanwege obstipatie. Iemand anders nog last van dit leuke laatste trimester kwaaltje? :') Ik hoop ermee aambeien te voorkomen, nog nooit gehad maar lijkt me echt supernaar. Ik las ergens dat iets van 85% van de zwangeren aambeien ontwikkeld, dat lijkt me echt bizar veel te hoog eigenlijk. :o

Oh en even iets heel anders wat ik net hoorde: de uitslag van mijn moeders operatie was het best denkbare! *O* Schone snijranden en een schone poortwachtersklier. *O* Echt een enorme opluchting.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 10:11:39 #183
382129 crew  Donna
pi_175713810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:08 schreef LuDann het volgende:

Ik zit trouwens inmiddels aan de Lactulose vanwege obstipatie. Iemand anders nog last van dit leuke laatste trimester kwaaltje? :') Ik hoop ermee aambeien te voorkomen, nog nooit gehad maar lijkt me echt supernaar. Ik las ergens dat iets van 85% van de zwangeren aambeien ontwikkeld, dat lijkt me echt bizar veel te hoog eigenlijk. :o

Oh en even iets heel anders wat ik net hoorde: de uitslag van mijn moeders operatie was het best denkbare! *O* Schone snijranden en een schone poortwachtersklier. *O* Echt een enorme opluchting.
Wat een super nieuws zeg!

Ik zit al vanaf het begin van m'n zwangerschap aan de movicolon (van de huisarts, zakjes met vezels van 1 of andere plant) omdat ik anders niet naar de WC kan. Heb normaal al heel gevoelige darmen, maar zonder die zakjes doen ze gewoon niks meer (1x per week snoeiharde poep en veel pijn).
pi_175713825
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:08 schreef LuDann het volgende:
Mijn VK heeft elke avond een uur lang hartjesspreekuur voor die onzekere periode, kun je zonder afspraak gewoon binnenlopen. Misschien heeft jouw VK ook zoiets Aure?

Hopelijk is de test gewoon goed Aventura. Je eerste was ook best een flinke zeg.

Ik zit trouwens inmiddels aan de Lactulose vanwege obstipatie. Iemand anders nog last van dit leuke laatste trimester kwaaltje? :') Ik hoop ermee aambeien te voorkomen, nog nooit gehad maar lijkt me echt supernaar. Ik las ergens dat iets van 85% van de zwangeren aambeien ontwikkeld, dat lijkt me echt bizar veel te hoog eigenlijk. :o

Oh en even iets heel anders wat ik net hoorde: de uitslag van mijn moeders operatie was het best denkbare! *O* Schone snijranden en een schone poortwachtersklier. *O* Echt een enorme opluchting.
Wat fijn van je moeder!

Ik had na de geboorte van t obstipatie en aambeien. Goed de tijd nemen, eventueel pruimen sap drinken... Vervelend! Volgens mij trouwens niet perse een laatste trimester kwaaltje, ik had er in het eerste trimester ook last van...
pi_175713874
Lu wat een goed nieuws van je moeder. Heeeeel fijn *O* voor je kwaaltje. Heb er ook last van ben al blij als ik 1x in de week op de wc zit. Kiwi’s, vezels en heel veel drinken. Oh en koffie!

Aure die termijn is ook niemandsland. Volgens mij ervaren heel veel mensen dat zo. Vraag anders bij je vk of je volgende keer even tussendoor kan komen. Meestal zijn ze daarin wel meedenkend :)

Verder las ik iets over aankomen en suikertests. Worden jullie bij vk gewogen? Daar is bij mij nog nooit over gesproken. Ik heb zelf geen weegschaal dus ik ben een struisvogel :P
pi_175713875
Hier ook eerste trimester kwaaltje en nu nog steeds trouwens. Ik probeer elke dag een glas roosvicee laxo te drinken, dat helpt wel.

Bedankt voor de hartjesspreekuurtip! Ik ga eens kijken op de site.
pi_175713886
Wat een goed nieuws over je moeder, LuDann!! Wat een opluchting! *O* Hoe gaat het mentaal gezien met haar?

Ik had ook last van obstipatie (net als in het eerste trimester) maar sinds ik aan de ijzerpillen zit, gek genoeg niet meer. Best apart, want obstipatie zou juist een bijwerking moeten zijn...Bij de oudste had ik er ook last van en inderdaad, ook van aambeien helaas. Sterkte!
pi_175714012
En Ludann, goed nieuws voor je moeder O+ wat een opluchting moet dat zijn ja!
  donderdag 14 december 2017 @ 10:30:23 #189
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175714112
Had jij trouwens geen termijnecho dan, Aure? Omdat je zegt dat je met tien weken de laatste echo had?
pi_175714201
Wat een topnieuws LuDann!! *O*

Hier heel even last gehad van obstipatie en volgens mij ook aambei maar nu gelukkig weer as usual. Wel een vervelend probleem hoor! Gedroogde abrikozen snacken dan maar?

Bij mijn vk word je wel gewogen, maar ik weiger. Ik weet nu al dat ik me alleen maar klote voel als ik dat nummer op de weegschaal zie en dan in paniek raak en denk dat ik minder moet eten ofzo. Terwijl ik rationeel dondersgoed weet dat het gewoon baby plus bloed plus placenta etc is. (De stress dan komt omdat ik de afgelopen 2 jaar erg met afvallen/shapen/voeding/spieropbouw/sport bezig ben geweest.) Ik eet normaal en verder vind ik het wel best.
De vk zei dat het was om het verloop in de gaten te houden. Opeens een enorme toename zou mss suiker of vocht kunnen betekenen?

Overigens “moet” ik vanwege de PCOS de glucosetest doen en zou ik niks doen dat niet goed is voor de baby dus als zij zich zorgen maakt ga ik wel op dat ding staan, maar voor nu sla ik even over.
Dit, dat, alles.
pi_175714382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:30 schreef Aventura het volgende:
Had jij trouwens geen termijnecho dan, Aure? Omdat je zegt dat je met tien weken de laatste echo had?
Dat was mijn termijnecho :)
  donderdag 14 december 2017 @ 10:46:18 #192
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175714449
Aha.hier de uitslag van de glucose test, 8.7. Dat is hoog geloof ik, zometeen komen ze het bespreken, zucht.
pi_175714749
Vervelend :{ succes met wachten :*
pi_175715038
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:46 schreef Aventura het volgende:
Aha.hier de uitslag van de glucose test, 8.7. Dat is hoog geloof ik, zometeen komen ze het bespreken, zucht.
Dat is inderdaad wel hoog ja. -O- Lekker dan, dat kon je er echt ook bij hebben. -O-
pi_175715078
Eerste trimester had ik juist last van het omgekeerde van obstipatie. :P Dit nog niet eerder gehad, ook niet mijn eerste zwangerschap. Ik heb al wat dingen qua eten geprobeerd maar geen succes. Ik heb daarnaast ook behoorlijk wat last van een geprikkelde blaas. Ik moet echt om de haverklap naar de wc, de hele dag door om het halve uur a uur. Om gek van te worden. En dan ga je eenmaal en zijn het 5 druppels. }:|
pi_175715202
Ik meld me zonder bijzonderheden en verwacht dat mijn dag ook ongeveer zo zal zijn. :z

Poeh Aventura, het zit ook niet mee. :* Wel fijn dat je de test hebt gedaan, je kunt het maar beter weten als die waarden verhoogd zijn.

De laatste tijd heb ik ook hardere ontlasting maar wel twee of drie keer per dag. Wat voor mij in het eerste trimester hielp waren frambozen en druiven maar frambozen zijn nu echt duur en de druiven smaken me niet. :{ Dan maar heel veel extra fruit om het een beetje door te laten lopen.
Volgens mij heb ik eens gelezen dat aambeien soms ook nog ontstaan bij het persen van de bevalling. Daar kan die 85% dan ook wel mee te maken hebben.

Fijn nieuws van je moeder en de groeiecho LuDann! :s)

Noix vervelend die eerste kwaaltjes. Hopelijk trekt het snel weer bij. :)

Bonbons, door die verrassingen hou ik er niet van. :+ Ben toch al niet weg van alcohol.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175715249
Ludann wat een positief nieuws, wat een opluchting.

Aure het is ook zo'n Niemandsland die weken dat je nog niets voelt.

Aventura, hopelijk blijft het maar bij een afwijkende meting. Dit is niet wat je er ook nog bij wilt hebben.

Hier een rot uitslag van de guo. Het is ccam, zeer ernstig zit in gehele re-long. Hartje in verdrukking, is vergroot, wat ze er van konden zien. 50% dat het spontaan hersteld, maar ook 40% dat het erger wordt en 10% kans op overlijden. De gynaecoloog gaf aan dat we eerder rekening moeten houden met de negatieve vakantie, gezien de grote en hoeveelheid cystes.
Volgende week afspraak in WKZ, maar diagnose zal niet ineens veranderen. Je kan er niets aan doen, afwachten hoe het gaat lopen en dat is zenuwslopend. Begin januari opnieuw echo om proces te volgen.
pi_175715316
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:46 schreef Aventura het volgende:
Aha.hier de uitslag van de glucose test, 8.7. Dat is hoog geloof ik, zometeen komen ze het bespreken, zucht.
Bluh!
Niet stiekem twaalf ziekenhuistoetjes per avond op zeker? ;)
Succes daar! :*
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 14 december 2017 @ 11:31:44 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175715376
Ow sethiwe, wat ongelooflijk klote en onzeker. Sterkte met de onzekere periode die nu gaat volgen.
  donderdag 14 december 2017 @ 11:33:28 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175715401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Bluh!
Niet stiekem twaalf ziekenhuistoetjes per avond op zeker? ;)
Succes daar! :*
het stomme is, ik eet uit mezelf gezond. Dwz volkorenboterhammen, yoghurt, water en thee zonder suiker. Maar. Gisteren tijdens het tv kijken bewoog mijn hand zomaar ineens naar de zak winegums die toevallig zo in m'n laatje lag. En tien minuten later was die zak een stuk leger. Ik ga dat voorval zeker even noemen straks..
pi_175715418
Hier is de obstipatie aardig onder de duim te houden met gedroogde vijgen, een beetje lichaamsbeweging en af en toe een glas Roosvicee Laxo. Als het van één van die dingen te weinig komt, dan poep ik meteen niet meer.. En daar doe ik dan meteen wat aan. ik heb gewoonlijk elke dag ontlasting en als het langer dan twee dagen duurt vind ik dat echt heel ellendig.

Ik word overigens wel bij elke afspraak gewogen, standaard procedure bij onze verloskundepraktijk. Al denk ik niet dat ze er een punt van zouden maken als ik het niet zou willen. Mijn gewicht boeit me echter geen zak, dus ik vind het prima. :)

Op de valreep trouwens nog even een goed macaber zwangerschapsshirtje gekregen van één van de Doctor Who-fans in mijn vriendenkring! *) _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 11:42:04 #202
382129 crew  Donna
pi_175715597
Nee Sethiwe! Wat een kutnieuws zeg.
pi_175715654
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:25 schreef Sethiwe het volgende:

Hier een rot uitslag van de guo. Het is ccam, zeer ernstig zit in gehele re-long. Hartje in verdrukking, is vergroot, wat ze er van konden zien. 50% dat het spontaan hersteld, maar ook 40% dat het erger wordt en 10% kans op overlijden. De gynaecoloog gaf aan dat we eerder rekening moeten houden met de negatieve vakantie, gezien de grote en hoeveelheid cystes.
Volgende week afspraak in WKZ, maar diagnose zal niet ineens veranderen. Je kan er niets aan doen, afwachten hoe het gaat lopen en dat is zenuwslopend. Begin januari opnieuw echo om proces te volgen.
Allemachtig, wat een heftig bericht voor jullie. En wat moet het ook een bizar gevoel zijn, dat contrast tussen spontaan herstellen en overlijden en de bijbehorende percentages. Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd en natuurlijk gaan we hier keihard duimend dat het toch nog richting herstel gaat. -knuffel-

[ Bericht 8% gewijzigd door minilot op 14-12-2017 11:51:21 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_175715690
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:33 schreef Aventura het volgende:

[..]

het stomme is, ik eet uit mezelf gezond. Dwz volkorenboterhammen, yoghurt, water en thee zonder suiker. Maar. Gisteren tijdens het tv kijken bewoog mijn hand zomaar ineens naar de zak winegums die toevallig zo in m'n laatje lag. En tien minuten later was die zak een stuk leger. Ik ga dat voorval zeker even noemen straks..
Zeker doen. Zo had ik ook in het begin van mijn zwangerschap ineens een hoge waarde omdat ik uit loeiveel zenuwen voor bloedprikken de hele ochtend fudge en spekkies had zitten eten en bij een nuchtere hermeting bleek er niks meer aan de hand. Dus wel even aangeven ja. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_175715873
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:25 schreef Sethiwe het volgende:
Ludann wat een positief nieuws, wat een opluchting.

Aure het is ook zo'n Niemandsland die weken dat je nog niets voelt.

Aventura, hopelijk blijft het maar bij een afwijkende meting. Dit is niet wat je er ook nog bij wilt hebben.

Hier een rot uitslag van de guo. Het is ccam, zeer ernstig zit in gehele re-long. Hartje in verdrukking, is vergroot, wat ze er van konden zien. 50% dat het spontaan hersteld, maar ook 40% dat het erger wordt en 10% kans op overlijden. De gynaecoloog gaf aan dat we eerder rekening moeten houden met de negatieve vakantie, gezien de grote en hoeveelheid cystes.
Volgende week afspraak in WKZ, maar diagnose zal niet ineens veranderen. Je kan er niets aan doen, afwachten hoe het gaat lopen en dat is zenuwslopend. Begin januari opnieuw echo om proces te volgen.
Jemig Sethiwe, wat een heftige uitslag. Zo moeilijk om niet te weten hoe de kaarten gaan vallen voor jullie. Heel veel sterkte met alles wat nu op je pad komt. Als ik iets kan betekenen, moet je een gil geven.
pi_175716130
Wow sethiwe, wat ontzettend heftig. Sterkte :*
pi_175716206
Jeetje sethiwe wat een heftige uitslag. Heel veel sterkte :*
pi_175716212
Sethiwe wat heftig en wat een onzekerheid ook ;( sterkte :*
pi_175716425
Sethiwe, wat een heftig uitslag. Heel veel sterkte :*
pi_175716446
Dank jullie wel.
pi_175716481
Och sethiwe wat een vreselijk nieuws! Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het beter word! :*
pi_175716621
Sethiwe, wat een vervelend nieuws zeg! Ik duim voor verbetering, veel sterkte!
pi_175716629
Oh nee Sethiwe, dat is precies wat je niet wilt horen. Wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte.
pi_175716742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:15 schreef LuDann het volgende:
Eerste trimester had ik juist last van het omgekeerde van obstipatie. :P Dit nog niet eerder gehad, ook niet mijn eerste zwangerschap. Ik heb al wat dingen qua eten geprobeerd maar geen succes. Ik heb daarnaast ook behoorlijk wat last van een geprikkelde blaas. Ik moet echt om de haverklap naar de wc, de hele dag door om het halve uur a uur. Om gek van te worden. En dan ga je eenmaal en zijn het 5 druppels. }:|
Dat had ik ook! Idd hele eerste trimester onwijs aan de race geweest...

En wb je blaas: heb je geen blaasontsteking dan? Met diarree is die kans namelijk extra groot...

Edit: lalalaaa je bent in je laatste trimester inmiddels natuurlijk. Sorry. Sporadisch lurken en niet kunnen tellen...

Fijn trouwens van de goede uitslag van je moeder!

@sethiwe wat een klotenieuws!
Kwak
pi_175716783
Sethiwe :* sterkte! dit is niet de uitslag die je had willen horen. duimen dat jullie aan de goede kant van de 50% zitten. is de linker long wel helemaal gezond?

LuDann *O* voor de goede uitslag van je moeder en dat de kleine een groeispurt heeft gemaakt.

ik heb bij de VK nog geen enkele keer op de weegschaal gestaan. bij de intake werd het startgewicht gevraagd.
in het begin stond ik thuis wel op de weegschaal om in de gaten te houden of ik niet teveel zou afvallen maar sinds ik weer voorbij het startgewicht ben vind ik het wel weer prima.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:33 schreef Philomijn het volgende:
Hebben we al goed SEO-nieuws van Elleska voorbij zien komen?
:Y alles was goed.
Echofoto op pagina 5, zal hem nog iets langer laten staan.
pi_175716794
Jeetje Sethiwe, wat een rotnieuws! Het lijkt me verschrikkelijk voor jullie nu, totaal niet weten waar je aan toe bent, en of het wel of niet goed zal komen.
Heel veel sterkte voor jullie :*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  donderdag 14 december 2017 @ 12:57:55 #217
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175716823
Ennnn het is zwangerschapsdiabetes. Mijn bingokaart loopt aardig vol zo. Ik moet mezelf nu vier keer per dag prikken. Bah.
pi_175716875
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:57 schreef Aventura het volgende:
Ennnn het is zwangerschapsdiabetes. Mijn bingokaart loopt aardig vol zo. Ik moet mezelf nu vier keer per dag prikken. Bah.
Wat klote aventura!

Hoop dat het met gewoon eten goed te controleren is, ik hoefde op een gegeven moment zelfs nog maar 1 keer per week een dagje te prikken.

Soms is t alleen de grote slok glucose in 1 keer die je slecht verwerkt en blijkt t verder wel mee te vallen. :*
Kwak
pi_175716933
Sterkte Sethiwe, wat een vreselijk nieuws. Ik duim voor jullie. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175717017
Sethiwe, oh nee toch. En wat een onzekerheid. Vreselijk. :'( Heel veel sterkte voor jullie.

Aventura, wat rottig dat je nu ook nog zwangerschapsdiabetes hebt. Jouw kaart was nog niet vol genoeg.... jeetje.

LuDann, fijn van het goede nieuws over je mama!

Elleska, ook nog helemaal niet op jou gereageerd volgens mij. Sorry. Fijn van de goede echo! Weten jullie het geslacht nu ook?
pi_175717373
@ Kwak, nee geen blaasontsteking. Heb ik een week of 8 geleden een keer laten testen en sindsdien is het gewoon hetzelfde, de ene dag wat meer last dan de andere. Denk gewoon overprikkeld, en wat je dan eigenlijk moet doen is minder vaak naar de wc gaan las ik maar dat is dus bijna onmogelijk want moeilijk te negeren aandrang.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:57 schreef Aventura het volgende:
Ennnn het is zwangerschapsdiabetes. Mijn bingokaart loopt aardig vol zo. Ik moet mezelf nu vier keer per dag prikken. Bah.
Supersuf dit, echt niet leuk joh. -O-
  donderdag 14 december 2017 @ 13:32:04 #222
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175717379
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:00 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat klote aventura!

Hoop dat het met gewoon eten goed te controleren is, ik hoefde op een gegeven moment zelfs nog maar 1 keer per week een dagje te prikken.

Soms is t alleen de grote slok glucose in 1 keer die je slecht verwerkt en blijkt t verder wel mee te vallen. :*
dat is mij mij denk ik echt wel zo. Ik leef gezond, ik eet normaal, ik heb geen overgewicht en niemand in de familie heeft diabetes. Hopelijk laten de staaltjes nu gewoon goede waarden zien. De internist is net geweest, en ze gaf al aan dat 80% van de zwangeren met deze diagnose niet aan de spuiten moet.

Nou ja, en verder lijkt het me wel weer oke dat ze dit in elk geval weten, want ons meiske staat al met 1-0 achter en dan weten ze in elk geval dat ze op de suikerhuishouding moeten letten na de geboorte.
pi_175717455
Aventura dat ook nog. in het ziekenhuis valt het vaak ook niet mee om goed en gezond te eten maar duimen dat de dagcurvers netjes blijven.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:11 schreef Malteser het volgende:
Elleska, ook nog helemaal niet op jou gereageerd volgens mij. Sorry. Fijn van de goede echo! Weten jullie het geslacht nu ook?
geeft niet joh, het is ook onmogelijk om op iedereen te reageren.
geslacht wisten we al en is bij de SEO bevestigd .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We houden het geheim maar hier op fok heeft de oplettende lezer het vast al gemerkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 14-12-2017 18:30:24 ]
pi_175717503
Sethiwe, wat een vreselijk rotnieuws :{ Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, buiten dat ik jullie heel veel sterkte wens :*

Aventura; het zit jou ook niet mee zeg :o Maar misschien is het met aangepast eten wel gewoon goed onder controle te houden.

LuDann ik las goed nieuws over je moeder; wat fijn!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175718090
Sethiwe wat een rotnieuws en onzekerheid zeg! Sterkte! :*

Aventura ben je een strippenkaart aan het vol maken? Dat is niet de bedoeling. Hopelijk doen ze een hermeting want denk wel dat de winegums een rol kunnen spelen. Hoe gaat het met de kleine? :*

Hier net naar de vk geweest, heb gelijk opheldering gevraagt vanwege het vage contact met de gyn.
Naar haar zeggen was er niets verder aan de hand dus hoe die gyn nou er bij kwam blijft een raadsel :? Verder hebben we het over het slordige van de gyn gehad - ik zou gister voor 16:00 uur gebeld worden - andere uitslagen als die van galzuren/zouten. Maar tot heden nog geen telefoontje ontvangen.
Dus als ze vandaag nog niet voor 16:00 uur hebben gebeld gaan hun er achter aan. Verder hebben we het over die slaappillen gehad die ik heb gehad van de gyn, ik durf ze namelijk niet in te nemen. Ook omdat ik er geen bijsluiter bij heb gekregen, dus de verloskundige ging even voorlezen - het is best een sterke tablet wat verslavend kan werken (ook voor de baby) - dus ze gaf aan leg het in je nachtkastje als het echt "nood" word kun je er eentje innemen.

Jeuk: nog steeds het zelfde, jammer genoeg heeft het zalfje geen effect :'( Maar ze kunnen niets anders voormij doen. We moeten afwachten tot volgende week woensdag super veel onzekerheid dus nog.

Echo van vandaag (groeiecho): alles zag er goed uit. Maag was goed gevuld buik liep op de gemiddelde lijn. Hoofdje en bovenbeen iets onder gemiddeld maar ze vond het niet zorgwekkend ook omdat ik zelf niet groot ben. (P50-9 en P5-50 en P25-9) Ik weet niet wat het allemaal inhoudt maar dit kon ik vinden in de app. :D Ze ligt nog steeds in stuit ligging dus met 36 weken weer een echo.
pi_175718121
LuDann wat goed van de groeispurt! *O* En wat een tof nieuws over je moeder! Hopelijk knapt ze snel op! O+ *O*

Elleska *O*
pi_175718124
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:31 schreef LuDann het volgende:
@ Kwak, nee geen blaasontsteking. Heb ik een week of 8 geleden een keer laten testen en sindsdien is het gewoon hetzelfde, de ene dag wat meer last dan de andere. Denk gewoon overprikkeld, en wat je dan eigenlijk moet doen is minder vaak naar de wc gaan las ik maar dat is dus bijna onmogelijk want moeilijk te negeren aandrang.

[..]

Supersuf dit, echt niet leuk joh. -O-
Heb ook veel last gehad met plassen. Wat voor mij helpt is meer drinken, ook 's nachts. Na elk toiletbezoekje een glas water erin. 's Nachts moet je er dan gegarandeerd een keer uit maar dat moet je waarschijnlijk toch al. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175718350
WupWup / Mignonne als jullie mee lezen : Fargon levomenthol 1% carbomeer-watergel 1% - Dit is het zalfje wat ik heb gehad. Hebben jullie nog wat anders in gedachten wat kan helpen? Of in ieder geval de jeuk wat verminderd?
pi_175718362
quote:
3s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Heb ook veel last gehad met plassen. Wat voor mij helpt is meer drinken, ook 's nachts. Na elk toiletbezoekje een glas water erin. 's Nachts moet je er dan gegarandeerd een keer uit maar dat moet je waarschijnlijk toch al. ;)
Meer drinken juist ja? Ik drink juist met opzet eigenlijk te weinig omdat ik er gillend gek van word zo nu en dan. :')

En snachts moet ik er dus ook een paar keer voor uit ja. Helemaal fijn omdat we nu op zolder slapen, waar geen wc is. -O-
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 14:15:17 #230
382129 crew  Donna
pi_175718394
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:57 schreef Aventura het volgende:
Ennnn het is zwangerschapsdiabetes. Mijn bingokaart loopt aardig vol zo. Ik moet mezelf nu vier keer per dag prikken. Bah.
Die winegums hebben vast wel invloed gehad. Kan zomaar zijn dat het prikken straks zo weer over is als je waardes steeds goed zijn.
Mijn waardes zijn op random prik momenten ook altijd goed, maar ik ben wel bang voor die sugar overload eigenlijk. Ik heb snel last van suikers (jeuk etc.) dus ik weet niet zo goed hoe ik ga reageren op die drank.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 14:18:29 #231
382129 crew  Donna
pi_175718490
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:14 schreef LuDann het volgende:

[..]

Meer drinken juist ja? Ik drink juist met opzet eigenlijk te weinig omdat ik er gillend gek van word zo nu en dan. :')

En snachts moet ik er dus ook een paar keer voor uit ja. Helemaal fijn omdat we nu op zolder slapen, waar geen wc is. -O-
Ja dat werkt voor mij ook. Als ik goed drink, ook voor de nacht, kan ik tenminste normale 'plassen' plassen ipv de hele nacht door 4 druppeltjes.
pi_175718822
Aventura, dat kan er ook nog wel bij zeg :(
  donderdag 14 december 2017 @ 14:48:43 #233
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175719265
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:15 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Die winegums hebben vast wel invloed gehad. Kan zomaar zijn dat het prikken straks zo weer over is als je waardes steeds goed zijn.
Mijn waardes zijn op random prik momenten ook altijd goed, maar ik ben wel bang voor die sugar overload eigenlijk. Ik heb snel last van suikers (jeuk etc.) dus ik weet niet zo goed hoe ik ga reageren op die drank.
Ik heb net prikinstructie gehad en alweer een x geprikt, en nu is het alweer 5. En dat vlak na de lunch. Grr, het was echt dat drankje.
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 14:50:25 #234
382129 crew  Donna
pi_175719312
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb net prikinstructie gehad en alweer een x geprikt, en nu is het alweer 5. En dat vlak na de lunch. Grr, het was echt dat drankje.
Fijn dat je nu een goede waarde had!
Hopelijk ben je er gauw weer vanaf. Wat een gedonder zeg. -O-
pi_175720422
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:14 schreef LuDann het volgende:

[..]

Meer drinken juist ja? Ik drink juist met opzet eigenlijk te weinig omdat ik er gillend gek van word zo nu en dan. :')

En snachts moet ik er dus ook een paar keer voor uit ja. Helemaal fijn omdat we nu op zolder slapen, waar geen wc is. -O-
:Y Dan kun je tenminste een flinke plas doen, in plaats van druppelen. Ik ben ermee begonnen nadat ik begin tweede trimester dacht dat ik een blaasontsteking had. Als ik nou te weinig drink begint het ook al snel pijn te doen aan mijn urineleider. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175720626
Pfff aventura het houdt ook niet op zo! :*

Mijn heupen staan in de fik! Iets te veel gefietst gisteren en vandaag. Maar vandaag kan niet stuk want... klaar met moeders.voor moeders!!!! Nooit meer kannetje plassen!!!! *O*
pi_175721584
Pff, wat een dag vandaag.
Setihiwe, wat een rotnieuws.. ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze komende tijd. Altijd uit blijven gaan van het goede. :*

Aventura, ook dat nog. :(
Hoe voel je jezelf op dit moment?

Bella, wat naar dat het zalfje niks doet voor je.. hopelijk is het snel woensdag. ;(

:* voor jullie allemaal.

LuDann, wat fijn dat jij (je moeder) goed nieuws hebt! :*

Elleska, ik zag net het snoetje. Wat schattig. O+ Gefeliciteerd!

Mini, leuk shirt! :)

Veel plassen niet echt merkbaar last van. Wel van heel veel water drinken. Heb zo’n dorst de laatste tijd.

Ik zit in een trein met storing. Altijd leuk!

Wie ben ik vergeten? O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_175722119
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:03 schreef BellaaElisa het volgende:

Echo van vandaag (groeiecho): alles zag er goed uit. Maag was goed gevuld buik liep op de gemiddelde lijn. Hoofdje en bovenbeen iets onder gemiddeld maar ze vond het niet zorgwekkend ook omdat ik zelf niet groot ben. (P50-9 en P5-50 en P25-9) Ik weet niet wat het allemaal inhoudt maar dit kon ik vinden in de app. :D Ze ligt nog steeds in stuit ligging dus met 36 weken weer een echo.
P50 is precies gemiddeld. 50% van de kinderen zit beneden deze waarde, 50% van de kinderen zit boven deze waarde. P25 houdt dus in dat 25% kleiner is en 75% groter. Beetje Jip en Janneke taal maar snap je wat ik bedoel?
  donderdag 14 december 2017 @ 18:14:30 #239
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175723105
Sethiwe, als je behoefte hebt aan een verhaal over ccam met goede afloop, laat dan maar weten! Wil het je niet zomaar sturen want het zegt natuurlijk niet heel veel over jullie.
En sterkte met deze rottige onzekerheid! ;(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175723165
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:38 schreef Aure het volgende:

Heb inderdaad wel wat recepten gevonden hoor, maar misschien is hier iemand laaiend enthousiast over een bepaald recept, dan geef ik daar de voorkeur aan ;)
Ik zou de wijn vervangen door alcoholvrije wijn van de AH. Deed ik ook toen ik mosselen ging maken, kan heel goed. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175723421
Wat een enorm naar nieuws Sethiwe :'( Ook de onzekerheid waar je nu inzit. :*
Ook een :* voor Aventura, het is niet mis allemaal ...
pi_175723638
Wat fijn IMA dat je een goede echo hebt gehad *O* En Elleska en Jagar ook *O*

En ik las ook nog over nieuwe zwangeren, welkom :s)

LuDann, wat een fijn nieuws over je moeder! Wat een opluchting *O*
Wat een verhaal BellaaElise :{ En nog veel vervelender dat je nog steeds die vreselijke jeuk hebt en dat je nog zolang moet wachten op de bloedtest.

Had Philomijn niet vandaag de 20 weken echo?

Ik heb 'm volgende week. Eigenlijk had het deze week gemoeten, maar ik heb zelf een beetje lopen rommelen met afspraken in het ziekenhuis. Voor de rest ben ik sowieso een enorm warhoofd al en ik doe in overleg met mijn leidinggevende alleen nog maar simpel werk :D Ik voel me best wel knullig daaronder maar aan de andere kant is het ook wel een opluchting. Anders ben ik een werkverschaffer voor anderen.

Ben nu een week helemaal vrij van bloed *O* De vorige keren kreeg ik na vijf weken weer een nieuwe bloeding, dat is aankomend weekend. Er zit natuurlijk geen enkele logica in, maar toch ben ik blij als ik de aankomende dagen goed doorkom :)

Voor de rest heb ik last van een ander kwaaltje, veel waterige afscheiding :X Ik denk dat ik maar katoenen onderbroeken ga kopen, hopen dat het helpt. Het is best wel ranzig.
pi_175723711
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 18:17 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik zou de wijn vervangen door alcoholvrije wijn van de AH. Deed ik ook toen ik mosselen ging maken, kan heel goed. :)
Wow waarom heb ik daar niet aan gedacht. Thanks!!!
pi_175724906
Jeetje Sethiwe, wat heftig. Nogmaals veel sterkte, en ik hoop mee voor de best mogelijke uitkomst.
pi_175731824
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 18:43 schreef Aure het volgende:

[..]

Wow waarom heb ik daar niet aan gedacht. Thanks!!!
Geen probleem. :D De alcoholvrije wijn is nog niet zo algemeen ingeburgerd als het alcoholvrije bier denk ik.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175733706
Dank je wel, voor de lieve reacties.
Lemijn, Ik hoor graag een positief verhaal, hoop doet leven.
We zijn erg verdrietig, de onzekerheid is slopend en ook lastig, om het aan de kinderen te vertellen, is voor ons nauwelijks te bevatten, laat staan voor hen.
Maar kids zijn ons tot steun, want voor hen moeten we door en dat wil ik ook. Ik probeer te genieten en dankbaar te zijn dat we 2 gezonde kinderen hebben en heel hard te hopen dat we ons derde kindje gezond in de armen mogen sluiten.

Verder voel ik de kleine vandaag heel veel bewegen en put ik daar hoop uit, van het komt goed mama! Tegelijkertijd besef ik mij ook dat er een grote kans is dat ik binnenkort, geen beweging meer voel, waardoor ik weer begin te huilen. Emoties vliegen alle kanten op.
pi_175734054
Jeetje Sethiwe, wat een rotnieuws! Het lijkt me verschrikkelijk voor jullie nu, totaal niet weten waar je aan toe bent, en of het wel of niet goed zal komen.
Heel veel sterkte voor jullie :*

Adventura sterkte met de zwangerschapssuiker hoop dat je het met eten alleen onder controle kan houden :*
pi_175734597
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:59 schreef Sethiwe het volgende:
Dank je wel, voor de lieve reacties.
Lemijn, Ik hoor graag een positief verhaal, hoop doet leven.
We zijn erg verdrietig, de onzekerheid is slopend en ook lastig, om het aan de kinderen te vertellen, is voor ons nauwelijks te bevatten, laat staan voor hen.
Maar kids zijn ons tot steun, want voor hen moeten we door en dat wil ik ook. Ik probeer te genieten en dankbaar te zijn dat we 2 gezonde kinderen hebben en heel hard te hopen dat we ons derde kindje gezond in de armen mogen sluiten.

Verder voel ik de kleine vandaag heel veel bewegen en put ik daar hoop uit, van het komt goed mama! Tegelijkertijd besef ik mij ook dat er een grote kans is dat ik binnenkort, geen beweging meer voel, waardoor ik weer begin te huilen. Emoties vliegen alle kanten op.
Hartverscheurend dit :'( .
Ik hoop zo op een enigszins positieve afloop.
pi_175734684
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 23:04 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Geen probleem. :D De alcoholvrije wijn is nog niet zo algemeen ingeburgerd als het alcoholvrije bier denk ik.
Ik heb hier wel standaard rode alcoholvrije wijn in huis :D had er niet aan gedacht dat er ook gewoon een witte variant is :')


Ach Sethiwe, wat lijkt me dat moeilijk en zwaar :* ik hoop dat jullie straks ook een positief verhaal kunnen vertellen...
pi_175734993
Lieve Sethiwe, wat een afschuwelijke situatie toch :'( Hoop dat je veel steun hebt uit je omgeving. En dat je uiteindeijk aan de 'goede' kant zit :*
pi_175735110
Hmm.. het wordt al lastiger om te slapen met mijn buik. Ik ben in principe een buikslaper maar op mijn zij gaat op zich ook prima. Maar ik merk toch dat ik spierpijn krijg in mijn buik, zeker na een hele nacht. Ik lig eigenlijk nooit echt lekker. Nu heb ik de laatste half jaar weinig aan mijn conditie gedaan dus mijn lichaam zal het wel zwaar hebben :)

Wat is nu een goede oplossing? Is het handig om zo'n monster als dit in huis te halen? Of kan ik beter een ondersteunend shirt aan?
  vrijdag 15 december 2017 @ 08:42:50 #252
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175735143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:39 schreef DorothyGale het volgende:
Hmm.. het wordt al lastiger om te slapen met mijn buik. Ik ben in principe een buikslaper maar op mijn zij gaat op zich ook prima. Maar ik merk toch dat ik spierpijn krijg in mijn buik, zeker na een hele nacht. Ik lig eigenlijk nooit echt lekker. Nu heb ik de laatste half jaar weinig aan mijn conditie gedaan dus mijn lichaam zal het wel zwaar hebben :)

Wat is nu een goede oplossing? Is het handig om zo'n monster als dit in huis te halen? Of kan ik beter een ondersteunend shirt aan?
Ik ben een zijslaper en kon in het begin maar slecht slapen zonder zo'n kussen (ik heb er dus eentje en het helpt). En na 12 weken niet meer gebruikt eigenlijk.
  Moderator vrijdag 15 december 2017 @ 09:29:33 #253
382129 crew  Donna
pi_175735778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:39 schreef DorothyGale het volgende:
Hmm.. het wordt al lastiger om te slapen met mijn buik. Ik ben in principe een buikslaper maar op mijn zij gaat op zich ook prima. Maar ik merk toch dat ik spierpijn krijg in mijn buik, zeker na een hele nacht. Ik lig eigenlijk nooit echt lekker. Nu heb ik de laatste half jaar weinig aan mijn conditie gedaan dus mijn lichaam zal het wel zwaar hebben :)

Wat is nu een goede oplossing? Is het handig om zo'n monster als dit in huis te halen? Of kan ik beter een ondersteunend shirt aan?
Ik heb een voedingskussen, maar die vind ik te dik. Ik heb nu een opgevouwen handdoek (als vierkant) met een kussensloop eromheen en die leg ik onder m'n buik als ik op m'n zij lig. Ik slaap alleen nog maar lekker op 1 zij, dus meestal blijf ik zo wel de hele nacht liggen :P
pi_175736178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:39 schreef DorothyGale het volgende:
Hmm.. het wordt al lastiger om te slapen met mijn buik. Ik ben in principe een buikslaper maar op mijn zij gaat op zich ook prima. Maar ik merk toch dat ik spierpijn krijg in mijn buik, zeker na een hele nacht. Ik lig eigenlijk nooit echt lekker. Nu heb ik de laatste half jaar weinig aan mijn conditie gedaan dus mijn lichaam zal het wel zwaar hebben :)

Wat is nu een goede oplossing? Is het handig om zo'n monster als dit in huis te halen? Of kan ik beter een ondersteunend shirt aan?
Ik heb deze https://www.roomture.nl/p(...)e-night-170-x-30-cm/ Is 170cm in de lengte en kan je in alle houdingen neerleggen, dus ook in de lengte naast je. Dat doe ik altijd en dan leg ik 1 been op het kussen. Dan voelt het nog een beetje of ik half op mijn buik ligt. Dan kan je het kussen ook een beetje onder je buik plooien voor steun, wat ik eerder ook deed omdat buik pijn deed. Hier zitten allemaal van die microkorrels in, dus is niet echt gewoon kussen materiaal.

En tevens meld, zonder baby.
pi_175736282
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 07:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hartverscheurend dit :'( .
Ik hoop zo op een enigszins positieve afloop.
Inderdaad, ik moest ook even slikken bij die zin. :X

Sethiwe, een hele dikke knuffel voor jou. <3

@ DG: Poeh, wat een gevaarte. :D Kan manlief iig niet je plek innemen 's nachts. ;)
Ik ben ook een buikslaper. Heb destijds een normale voedingskussen gekocht bij Prenatal. Heb mijn eigen kussen weggeflikkerd en slaap nu enkel met mijn voedingskussen. Ligt het fijn? Nee. :') Maar je kan hem zo positioneren dat 'ie onder je hoofd kan, en tegelijk ook tegen je buik en tussen je benen. Dus je buik krijgt zo steun.
Ik vind het iig een aanrader. :)

@ Ellie: 40+2? Spannend, hoor. O+
@ Pannenkoek: Vandaag UD voor jou! *O*
Protčge moi de mes désirs.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:00:03 #256
409579 LuDann
All the way
pi_175736404
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:59 schreef Sethiwe het volgende:
Dank je wel, voor de lieve reacties.
Lemijn, Ik hoor graag een positief verhaal, hoop doet leven.
We zijn erg verdrietig, de onzekerheid is slopend en ook lastig, om het aan de kinderen te vertellen, is voor ons nauwelijks te bevatten, laat staan voor hen.
Maar kids zijn ons tot steun, want voor hen moeten we door en dat wil ik ook. Ik probeer te genieten en dankbaar te zijn dat we 2 gezonde kinderen hebben en heel hard te hopen dat we ons derde kindje gezond in de armen mogen sluiten.

Verder voel ik de kleine vandaag heel veel bewegen en put ik daar hoop uit, van het komt goed mama! Tegelijkertijd besef ik mij ook dat er een grote kans is dat ik binnenkort, geen beweging meer voel, waardoor ik weer begin te huilen. Emoties vliegen alle kanten op.
Pfoe, wat heftig allemaal. We hopen natuurlijk met jullie mee. Heel veel sterkte joh, 1 dag tegelijk maar denk ik he.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:07:59 #257
409579 LuDann
All the way
pi_175736568
UD voor Pannekoek! *O* En Ellie 40+2, spannend joh.

Slapen gaat hier eigenlijk nog wel prima, maar ik heb ook nog zo'n voedingskussen liggen. Maar eens tevoorschijn halen, is eigenlijk wel chill natuurlijk.

Bedankt voor de tips van het drinken, ik zal vandaag eens wat meer drinken. Zal ook wel helpen met de obstipatie. :P Ik werk thuis vandaag dus de wc is wat makkelijker bereikbaar.

Verder ben ik al een vreselijke lapzwans in thuiswerken, en vandaag helemaal want er stampen 3 bouwvakkers rond en er worden allerlei spullen bezorgd voor de kinderkamers. :') Eigenlijk zou mijn man vandaag thuiswerken want die is onverstoorbaar, maar die moest helaas last-minute toch op locatie zijn dus ben ik de lul. :P Ik ga echt niks uit mijn handen krijgen vandaag vrees ik, ik werk vooral goed in een omgeving waarin andere mensen ook heel hard met hetzelfde bezig zijn.
pi_175737111
Inderdaad uitgerekende datum vandaag! Volgens mij zit hij nog wel lekker want hij was vannacht nog flink druk. Meestal wordt hij wel rustiger als ik me omdraai maar vannacht was zelfs rugslapen nog een groot feest in de buik.
Ik riep weken geleden al dat ik vanuit het bevalbad Serious Request zou kunnen kijken dus ik reken erop dat hij nog heel even blijft zitten. :+

DGN fijn he als je klaar bent met Moeders voor Moeders. Ik vond het geen probleem om te doen maar die laatste weken was ik er ook wel klaar mee.

Slaap hier al tijden met voedingskussen, helpt ook heel goed tegen bekkenklachten. En manlief probeert hem soms ook te stelen omdat het lekker slaapt. Ik ga er vaak half op hangen, dan voelt het nog het meest als buikslapen.

Succes vandaag LuDann, hopelijk krijg je toch nog wat gedaan.

Spannende dag vandaag voor jou Philomijn, ik duim voor je goede SEO.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:40:11 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175737157
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 00:59 schreef Sethiwe het volgende:
Dank je wel, voor de lieve reacties.
Lemijn, Ik hoor graag een positief verhaal, hoop doet leven.
Ik stuur je een PM :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:55:05 #260
409579 LuDann
All the way
pi_175737428
Drukke baby. O+ Kun je nog een beetje lekker rugslapen ja Pannekoek? Ik had afgelopen nacht eigenlijk voor het eerst dat ik merkte dat de boel een beetje in de verdrukking kwam, werd met steken in mijn zij wakker.

Wat betreft het thuiswerken: ik denk ik het meest relaxed blijf als ik deze dag gewoon als verloren beschouw. De verwarming en het water zijn ook nog eens afgekoppeld dus het wordt er hier niet knusser op. :P Ik ben maar overgegaan op het bestellen van de kerstboodschappen. *O* Zou zo'n all-in gourmetbox van de AH wat zijn?
pi_175738654
Rugslapen lukt nog prima ja maar ik merk dan wel dat ik duizelig word. Meestal begin ik op mijn zij en word ik weer wakker op mijn rug.
Heb jij echt steken als je verkeerd ligt? :{

Die gourmetbox ziet er goed uit! Zit zelfs pannenkoekenmix in. :D Maar ik heb mijn twijfels wel over die prijs als ik kijk naar wat er in zit, kun je niet beter zelf wat samenstellen?

Bestellen van kerstboodschappen ben ik gisteren mee begonnen, als het bestellen van kerstkransjes meetelt. :9
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:34:23 #262
409579 LuDann
All the way
pi_175739333
Nja, afgelopen nacht die steken wel ja, verder niet eerder gehad hoor. Kan best iets eenmaligs zijn.

Ik wist het niet zo goed van die prijs idd, maar ben nu zelf aan het samenstellen ja. Ook omdat ik genoeg glutenvrije en vegetarische dingen nodig heb. Dan komt er nog best een hoop bij. Plus, die pannenkoekenmix hebben ze ook los.

Kerstkransjes. :9
pi_175740288
Ik heb mezelf voorgenomen geen kerstkransjes meer te kopen. At een zakje per dag op. :') :@ En ook geen fatsfood meer, op morgenavond na. :P

Pff, net de 4e op werk die vroeg "of het allemaal nog wel gaat" en of ik "nog lang moet". Tijd om goed uit te rusten, volgens mij. _O- ;(
Protčge moi de mes désirs.
pi_175740480
Meldt! :W Nog altijd een paar keer per dag oefenweeën, nog altijd geen baby :) Houden zo!

Eens met de kerstkransjes D.U.M.A.N. Teminste, als je die kransjes met mierzoete witte vulling bedoelt, en dan een laagje pure chocolade en dan van die spikkels. Daar kan ik er werkelijk eindeloos veel van op. :') Ik zet ze even op de boodschappenlijst voor straks, want ik heb ze toch al wel een dag of vier niet meer gegeten. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_175740578
Nee, ik vind die met vulling niet lekker. Gewoon chocola met spikkels. Die van de AH zijn lekker, maar meteen ¤3,00 ofzo voor een klein zakje. Zonde. :D

Edit: Ik bedoel deze, AH musketboompjes en -sterren. O+
https://www.ah.nl/product(...)tboompjes-en-sterren
Protčge moi de mes désirs.
pi_175740702
Verder gisteren overigens eindelijk de tweedehands commode in elkaar gezet en de messing&glas-ladeknopjes die ik op Etsy vond erop gedraaid:

Progressie! *O*

En omdat koter wat aan de grote kant lijkt te worden volgens de verloskundige, net ook maar even wat extra kleren aangeschaft.
Zoals trui. O+


En, na enig peinzen, het lollige lama-pakje van H&M. :+


Jullie hier toevallig nog olijke aankopen gedaan? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175740772
Oh wat een naar nieuws Sethiwe! ;( Bij dat zinnetje wat Malteser quote brak ook even mijn hart. :* voor jullie.

Philo succes met de SEO vandaag! *O*

UD voor Pannenkoek! *O* Ohja SR! Gaat hier ook weer op de komende tijd.

LuDann, ik zag dat ze ook goede aanbiedingen hebben bij de Lidl voor Gourmetvleesjes! Ook vegetarisch.

DG, ik was ook zooo blij dat ik klaar was met MvM. Vond het niet vervelend om te doen, maar voelde me wel rot als ik vergeten was in het kannetje te plassen ofzo.

Hier gisteren controle bij de vk gehad, bloeddruk weer goed laag en hartje van de kleine meid klonk goed! Was wel grappig want ze was links aan het zoeken, maar heb nu al een paar keer tegen mijn vriend gezegd dat ik het idee had dat de kleine vaak rechts ligt omdat het daar veel hoger voelt. Dus toen de vk links geen hartslag kon vinden opperde mn vriend heel voorzichtig: 'nou we denken dat ze vaak rechts ligt.' Rechts voelen en bam gelijk een hartslag O+. Vk zei ook meteen: 'ja altijd naar de mama's luisteren he, die weten het het beste'.

Volgende week hebben wij de guo in het ziekenhuis en ik kijk er heel erg naar uit om haar weer te zien. Een dag later gaan we een lang weekend weg met de familie voor kerst, zin in!

En dan zijn de feestdagen gewoon al bijna weer voorbij ;(.
pi_175740789
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:39 schreef minilot het volgende:
Verder gisteren overigens eindelijk de tweedehands commode in elkaar gezet en de messing&glas-ladeknopjes die ik op Etsy vond erop gedraaid:
[ afbeelding ]
Progressie! *O*

En omdat koter wat aan de grote kant lijkt te worden volgens de verloskundige, net ook maar even wat extra kleren aangeschaft.
Zoals trui. O+
[ afbeelding ]

En, na enig peinzen, het lollige lama-pakje van H&M. :+
[ afbeelding ]

Jullie hier toevallig nog olijke aankopen gedaan? :)
Leuk! Dat lamapakje ook O+

Hier nog niet echt aankopen gedaan, behalve een schattige lamp voor de babykamer en een knuffel.
pi_175740833
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:45 schreef VitaBella het volgende:

[..]
Behalve een schattige lamp voor de babykamer
Linkje/foto?

Hier al wel een cheapass, simpele papieren plafondlamp ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90300103/ ) maar ik zoek nog een kleiner lampje voor bij de commode :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175740948
Ik doe even geen kleding aankopen meer voor de baby. We starten met genoeg en gaandeweg zien we wel weer.
Ik twijfel wel of we geen sjaals en wollen mutsjes moeten halen..maar dat is toch niet voor de eerste dagen. :P
Het is zo bijgekocht.

Verder zo emotioneel als de pest. Ik kreeg een brok in mijn keel van Mariah Carey’s: All I want for Christmas is you, omdat ik dan aan mijn baby denk. :')
Of huilen om die kerstreclame van Plus en laatst een brok omdat Sint bij mijn zoontje op school kwam en ik mijn zoontje met zn zelfgemaakte Sint-muts met zn klasgenootjes vol spanning op de Sint zag wachten.
Wat een emotionele periode weer. O+
pi_175741001
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:54 schreef vencodark het volgende:
Ik doe even geen kleding aankopen meer voor de baby.
Ik had tot nu toe juist nog maar heel weinig gekocht, dus een beetje aanvulling is zo met bijna 38 weken misschien toch wel handig. :)

Hoe voel jij je intussen fysiek, als bijna-tegelijk-uitgerekende?
Ik begin toch wel wat last van grote buik te krijgen inmiddels.. Lastiger lopen, lastiger alles. Naja. Nog eventjes. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175741048
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Linkje/foto?

Hier al wel een cheapass, simpele papieren plafondlamp ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90300103/ ) maar ik zoek nog een kleiner lampje voor bij de commode :)
Kan zo snel geen foto vinden en ik heb hem via westwing gekocht dus ook geen linkje. Dit was overigens ook een plafondlamp, zoiets als onderstaand maar met sterretjes.



Ik vind overigens die ballon nachtlampjes echt zo leuk! Maar twijfel nog een beetje.


Deze is van Ikea en daar hebben ze nu ook leuke wolkjes O+

pi_175741188
Oooooh lampjes! Ik wil deze voor babykamer: https://www.hethoutlokael(...)rtijd-3-5-werkdagen/ Kan mobiel even niet makkelijk plaatje plaatsen.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:11:26 #274
409579 LuDann
All the way
pi_175741263
@Vita: ik zag het ja, maar die bezorgen niet thuis. En dat is echt wel een voorwaarde. :P

Dat lamapakje. O+ Superleuk. Maar ik heb echt al genoeg kleding, kind is het eerste jaar wel voorzien. :')

In de babykamer houden we het saai qua lamp, de plafonničre die er al hangt blijft gewoon (met Hue lamp erin, dat wel. Kunnen we dimmen en verschillende kleurtjes geven).

Peuter krijgt deze op haar ruimtethema kamer. :7

pi_175741334
Duman het is lief bedoeld van je collega's maar het maakt wel echt dat je je zielig kunt gaan voelen he? :*

Kerstkransjes met vulling! :r Snoepen valt bij mij eigenlijk wel mee. Gisteren at ik wel de laatste truffelpepernoten op maar het zegt genoeg dat die nog steeds in de kast lagen. :D

Ziet er goed uit Mini! En dat lamapakje.. O+

Venco bij precies dat liedje heb ik ook steeds moeite om de tranen erin te houden. :s) Kan wel merken dat als ik wil huilen dat ik dan gewoon erg moe ben.

Songeur jouw lampje. O+ Misschien moet ik mijn middag ook maar wijden aan het zoeken naar een leuke lamp.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:15:51 #276
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175741340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:07 schreef Songeur het volgende:
Oooooh lampjes! Ik wil deze voor babykamer: https://www.hethoutlokael(...)rtijd-3-5-werkdagen/ Kan mobiel even niet makkelijk plaatje plaatsen.
Die is echt heel erg leuk!

Ik wil een kwantum Boreas of Zelus lamp aan het plafond, maar ik zoek ook nog iets kleins en het liefst van hout of rotan.

Trouwens over kleding gesproken.. kreeg net een hele lading maat 56 H&M binnen O+, maar valt dat nou zo klein of?

Of moet ik dit in het kledingtopic vragen? :D

[ Bericht 17% gewijzigd door SacreCoeur op 15-12-2017 14:24:27 ]
pi_175741430
Oh die emoties herken ik venco. Ik had het laatst bij een ah reclame.

Dat lamapakje minilot is te leuk O+

Ud voor pannekoekenmix *O*

Oh en ik wil nu ook gourmetten, goed idee!
pi_175741521
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:11 schreef LuDann het volgende:
Peuter krijgt deze op haar ruimtethema kamer. :7

[ afbeelding ]
Heh. Ik vind het onmogelijk om naar de Ikea te gaan zonder zesduizend keer die lamp open en dicht te doen. _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:07 schreef Songeur het volgende:
Oooooh lampjes! Ik wil deze voor babykamer: https://www.hethoutlokael(...)rtijd-3-5-werkdagen/ Kan mobiel even niet makkelijk plaatje plaatsen.
Mooi! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_175741574
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Linkje/foto?

Hier al wel een cheapass, simpele papieren plafondlamp ( http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90300103/ ) maar ik zoek nog een kleiner lampje voor bij de commode :)
Lamp boks haha! En dat lamapakje had ik ook nog in m'n winkelmandje zitten, maar vond 'm eigenlijk te duur :@
pi_175741593
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:29 schreef elliebell het volgende:

[..]

Lamp boks haha! En dat lamapakje had ik ook nog in m'n winkelmandje zitten, maar vond 'm eigenlijk te duur :@
Ik ook, maar ik had nog een cadeaubon en zelf verder niks nodig en steeds als ik op de H&M-site zat viel -ie me op, dus ik vond dat het wel kon :+

En zelfde lamp, ja? *O* Of zoek jij er ook nog eentje voor bij de commode? *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175741724
Die van de hema is super, mini. Misschien wil je die tegen de tijd dat mijn mini er is wel kwijt? O-)

Hier nog niets gekocht, eerst maar e nu zien wat we nog hebben van T na de verhuizing...
pi_175741773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Die van de hema is super, mini. Misschien wil je die tegen de tijd dat mijn mini er is wel kwijt? O-)
H&M, niet Hema! :)

Ik zal proberen 'm zo braak- en spuitpoepvrij mogelijk voor je te houden - bij deze beloofd! O-)
Ik heb het net ook alvast even aan De Buik gemeld en er werd instemmend geschopt. Komt goed. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_175741815
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:30 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik had nog een cadeaubon en zelf verder niks nodig en steeds als ik op de H&M-site zat viel -ie me op, dus ik vond dat het wel kon :+

En zelfde lamp, ja? *O* Of zoek jij er ook nog eentje voor bij de commode? *)
IKEA lamp! Ik vond 'm wel tof, en cheap *)
pi_175741988
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:39 schreef minilot het volgende:

[..]

H&M, niet Hema! :)

Ik zal proberen 'm zo braak- en spuitpoepvrij mogelijk voor je te houden - bij deze beloofd! O-)
Ik heb het net ook alvast even aan De Buik gemeld en er werd instemmend geschopt. Komt goed. ^O^
Perfect!
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:27:28 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175742663
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:33 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Nee, ik vind die met vulling niet lekker. Gewoon chocola met spikkels. Die van de AH zijn lekker, maar meteen ¤3,00 ofzo voor een klein zakje. Zonde. :D

Edit: Ik bedoel deze, AH musketboompjes en -sterren. O+
https://www.ah.nl/product(...)tboompjes-en-sterren
Psst, 99 cent bij de Lidl [terugnaarlurk]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_175744466
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik had tot nu toe juist nog maar heel weinig gekocht, dus een beetje aanvulling is zo met bijna 38 weken misschien toch wel handig. :)

Hoe voel jij je intussen fysiek, als bijna-tegelijk-uitgerekende?
Ik begin toch wel wat last van grote buik te krijgen inmiddels.. Lastiger lopen, lastiger alles. Naja. Nog eventjes. :)
Op wat rugpijn en pijn in de rechterrib af en toe na, gaat het best goed.
Ik voel me wel regelmatig heel zwak en wat duizelig. Weinig spierkracht in mijn armen en benen. Alsof ik marathons loop.
Lichamelijk ben ik er wel klaar mee hoor. :)
pi_175746104
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:39 schreef minilot het volgende:
Verder gisteren overigens eindelijk de tweedehands commode in elkaar gezet en de messing&glas-ladeknopjes die ik op Etsy vond erop gedraaid:
[ afbeelding ]
Progressie! *O*

En omdat koter wat aan de grote kant lijkt te worden volgens de verloskundige, net ook maar even wat extra kleren aangeschaft.
Zoals trui. O+
[ afbeelding ]

En, na enig peinzen, het lollige lama-pakje van H&M. :+
[ afbeelding ]

Jullie hier toevallig nog olijke aankopen gedaan? :)
Die ladeknopjes zijn mooi!
Heb je een precieze link van deze?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_175746312
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:33 schreef Miniem het volgende:

[..]

Die ladeknopjes zijn mooi!
Heb je een precieze link van deze?
Ze worden op meer plekken binnen Etsy verkocht, bijvoorbeeld hier:
https://www.etsy.com/shop/knobpologie
Let me see you stripped down to the bone
pi_175746338
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:07 schreef vencodark het volgende:

[..]

Op wat rugpijn en pijn in de rechterrib af en toe na, gaat het best goed.
Ik voel me wel regelmatig heel zwak en wat duizelig. Weinig spierkracht in mijn armen en benen. Alsof ik marathons loop.
Hier ook duidelijk wat zwakker aan het worden. Als ik met een volle wasmand twee trappen op loop moet ik op zolder even bijkomen - zulks ben ik niet van mezelf gewend. :)

Word je tegen je rib geschopt dat -ie zeer doet?
Let me see you stripped down to the bone
pi_175746477
Dat lamapakje had ik ook bijna gekocht. Tochmaarnietwantduur.
En tof dat ze ballonlamjes nu bij Ikeeejaaa hebben, ik kwam ze tegen van een duur merk en wilde hebben op de prijs na :D.
pi_175747422
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Hier ook duidelijk wat zwakker aan het worden. Als ik met een volle wasmand twee trappen op loop moet ik op zolder even bijkomen - zulks ben ik niet van mezelf gewend. :)

Word je tegen je rib geschopt dat -ie zeer doet?
Ja precies. Ik red het soms amper in 1 keer naar boven te lopen. :')
Ik betwijfel of daar nu echt geschopt wordt of dat ze daar voorheen gewoon schade heeft aangericht.
Het is in ieder geval alleen rechtsboven.
pi_175748571
Ik schrok me een ongeluk toen ik naar het toilet ging en er rozerode smurrie in mijn ondergoed zat. Excuses voor de details. :@

Gelijk de verloskundige gebeld omdat ik geen idee had wat dit nou was, het is waarschijnlijk de slijmprop en geen vruchtwater. Ik ontdekte het ook op het meest ranzige toilet die ik in tijden gezien heb, wel passend. :')
Heb ook wel flinke krampen maar nog niets met regelmaat. Maar ik ga wel braaf zo slapen want dit kan best eens de laatste goede nacht slaap worden. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175748610
Jaaaaa, gefeliciteerd met je losgekomen slijmprop, Pkmix! *)
Spannend! *O*
En nog op je uitgerekende datum ook! :D Trusten! -x-
Let me see you stripped down to the bone
pi_175749011
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik schrok me een ongeluk toen ik naar het toilet ging en er rozerode smurrie in mijn ondergoed zat. Excuses voor de details. :@

Gelijk de verloskundige gebeld omdat ik geen idee had wat dit nou was, het is waarschijnlijk de slijmprop en geen vruchtwater. Ik ontdekte het ook op het meest ranzige toilet die ik in tijden gezien heb, wel passend. :')
Heb ook wel flinke krampen maar nog niets met regelmaat. Maar ik ga wel braaf zo slapen want dit kan best eens de laatste goede nacht slaap worden. :D
Het is in ieder geval wat. :P
Kan nog wel dag of wat duren geloof ik, maar komt vast gauw op gang.
Ik had dit met mijn zoon op maandagmorgen en de volgende dag was er hij toen.
Spannend en slaap wel. :)
pi_175749113
Oeh, baby in aantocht! *O*

@ Tink: ik probeer juist geen chocola meer te eten. O-)
Protčge moi de mes désirs.
pi_175749588
Ik neem mij trouwens elke avond voor om echt vroeg te gaan slapen omdat het weleens de laatste normale nacht kan zijn en ik zo uitgerust mogelijk wil zijn als de bevalling serieus gaat beginnen maar toch gaat iets te vaak het licht pas om 22:00 uur ofzo uit. :')
En dan de volgende dag weer spijt hebben dat ik niet eerder ben gaan slapen.
pi_175749679
Wooehooe spannend Venco! *O*

Nog dank dames voor de tips van de kussens. Denk dat ik het kussen wat Elliebel aanraadde ga kopen. Niet zo'n enorm gevaarte en toch groot genoeg denk ik :)

Zo leuk om al dat babyspul voorbij te zien komen O+ We hebben hier nog heel wat te doen, in ieder geval eerst maar eens het dakraam vervangen in de babykamer = verrot.
pi_175749720
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:57 schreef DorothyGale het volgende:
Wooehooe spannend Venco! *O*

Nog dank dames voor de tips van de kussens. Denk dat ik het kussen wat Elliebel aanraadde ga kopen. Niet zo'n enorm gevaarte en toch groot genoeg denk ik :)

Zo leuk om al dat babyspul voorbij te zien komen O+ We hebben hier nog heel wat te doen, in ieder geval eerst maar eens het dakraam vervangen in de babykamer = verrot.
Hier gebeurt niks spannend nog hoor. :D
pi_175749741
Lampen. Ik ben verliefd op deze https://www.babypark.nl/m(...)wEAQYBSABEgJKGfD_BwE maar ja wel een hoop geld voor een lamp.
pi_175749773
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:58 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hier gebeurt niks spannend nog hoor. :D
:@ oeps.. bedoelde Pannenkoekenmix :D
pi_175750542
Pannenkoekenmix spannend!! *O* O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')