abonnement Unibet Coolblue
pi_175623350
Hallo allemaal,
Ik heb een mooie Macbook op Marktplaats gezien inclusief bon en doos en alles, alleen nu is de laadcycli 170. Hij is 11 maanden oud en via Apple zelf gekocht.
Is dit al een grote laadcycli?
Ik las dat de accu bij 1000 cycli ongeveer “op” is. Is zo’n accu bij Apple dan makkelijk te vervangen? Hoe duur is dit ongeveer? Het gaat om de Macbook Pro 13 inch, nieuwere model met Touchbar.
Alvast bedankt.
pi_175623413
Je kan de accu niet vervangen, althans niet zonder gedoe. Maar als hij nu op 170 zit dan haalt hij de 100 in meer dan 5 jaar. Ik gok dat je de macbook dan wel vervangen hebt.
Powered by JanetjeŽ
pi_175623448
Oh oke, bedankt voor je reactie!
Dan zit dat wel goed.
pi_175624483
Controleer het serienummer ook even online.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_175628780
Ja, ik denk dat ik morgen ga kijken, bedankt voor de tip!
Ik heb ook nog naar andere advertenties gekeken en wat me opvalt is dat bij redelijk veel Macbooks van max 1/1.5 jaar oud, de laad cycli nog erg laag is. (25-75) Bij deze is die dus 170 en hij is 11 maanden oud en is een late 2016 model. Is 170 veel voor een jaar gebruik of is zo’n lage cycli juist “vreemd”?
pi_175629233
Die cycli kan je geen pijl op trekken. Als iemand zn Mac elke dag gebruikt is die hoger. Interessanter vind ik de capaciteit en de max capaciteit. Te zien met coconut
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_175648204
Dank je wel voor de tip. Heb de verkoper gevraagd om die gegevens te laten zien. De full charge capacity is: 81.3 % en design capacity: 89.5 %
Current change: 3142 mAh
Full charge capacity: 3863 mAh
Battery status: good
Ik heb er niet zo veel verstand van, dus ben benieuwd of deze cijfers positief zijn voor een Macbook pro van 11 maanden oud en met het vooruitzicht dat ik zeker nog zeg maar 5 jaar met de laptop vooruit wil. De vraagprijs is ook(nog) behoorlijk hoog.
pi_175663553
Mijn Macbook Pro is nu ongeveer 4 jaar oud en ik zit op een cycli van 575.
pi_175683638
Oh oke, dus cycli van 150 per jaar is vrij normaal als je hem intensief gebruikt?
Ik heb uiteindelijk toch besloten gewoon een nieuwe te kopen, voor die paar honderd euro ga ik het risico maar niet lopen als ik al zo veel geld uitgeef.
Topic kan op slot!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')