abonnement Unibet Coolblue
pi_175622935
Hoi allemaal,

Ik heb me ingeschreven voor IBA aan de EUR, maar ik vroeg me af hoe groot de kansen zijn om aangenomen te worden. Ik studeer nu geneeskunde, maar wil een tweede bachelor beginnen/switchen. Voor wis a stond ik een 8,4 en voor Engels een 8. Verder heb ik een paar maanden in Italië gewoond en spreek ik Engels, Frans, Duits en Italiaans (en Nederlands natuurlijk). Mijn CV is redelijk, VWO (gem 7,7) en havo diploma, 2x socrates certificaat, 2x natuurkunde certificaat en een stuk of 5 bijbaantjes. Schatten jullie mijn kansen hoog in? Hebben jullie nog tips om mijn kansen te vergroten?
pi_175623127
Als die brief oké is word je gewoon toegelaten. Ik werd er op een dag ook voor toegelaten met enkel middelbare school. 8+ op wiskunde, Engels en economie is wel nodig ja, maar dat heb je ook al dus ach.
pi_175623302
In welk jaar ben je toegelaten? Nu zijn er 4 motivatievragen. Eentje daarvan is: What actions have you taken to prepare you for the IBA programme from both an international and business perspective? Ik heb daar maar gewoon geantwoord dat ik veel talen spreek en veel heb gereisd
pi_175623346
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:05 schreef student1775 het volgende:
In welk jaar ben je toegelaten? Nu zijn er 4 motivatievragen. Eentje daarvan is: What actions have you taken to prepare you for the IBA programme from both an international and business perspective? Ik heb daar maar gewoon geantwoord dat ik veel talen spreek en veel heb gereisd
In 2010. :P En ben toen een andere studie gaan doen, omdat IBA me persoonlijk bij nader inzien niet heel erg trok. Maar het klinkt alsof je de tweede vraag niet beantwoordt. Al zijn die eisen niet zo hoog als ze klinken hoor; zij snappen zelf ook wel dat een middelbare scholier zich niet de afgelopen jaren heeft zitten voorbereiden op ‘international business’.
pi_175623465
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 16:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

In 2010. :P En ben toen een andere studie gaan doen, omdat IBA me persoonlijk bij nader inzien niet heel erg trok. Maar het klinkt alsof je de tweede vraag niet beantwoordt. Al zijn die eisen niet zo hoog als ze klinken hoor; zij snappen zelf ook wel dat een middelbare scholier zich niet de afgelopen jaren heeft zitten voorbereiden op ‘international business’.
Ik kan die tweede vraag ook niet echt beantwoorden, omdat ik niet echt iets heb gedaan vanuit het 'business' perspectief. Ik hoopte er gewoon overheen te lullen
pi_175623515
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:13 schreef student1775 het volgende:

[..]

Ik kan die tweede vraag ook niet echt beantwoorden, omdat ik niet echt iets heb gedaan vanuit het 'business' perspectief. Ik hoopte er gewoon overheen te lullen
Wat is de reden dat je dit wil studeren? Kan me voorstellen dat je aankomt met iets als dat je tijdens je studie geneeskunde gefascineerd raakte door de farmaceutische industrie en wil verdiepen in de bedrijfskundige aspecten daarvan, omdat je in de toekomst graag blablabla.
pi_175623620
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 16:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat is de reden dat je dit wil studeren? Kan me voorstellen dat je aankomt met iets als dat je tijdens je studie geneeskunde gefascineerd raakte door de farmaceutische industrie en wil verdiepen in de bedrijfskundige aspecten daarvan, omdat je in de toekomst graag blablabla.
Dat is gedeeltelijk waar. Ik wil het studeren, omdat geneeskunde niet is wat ik ervan verwachtte, maar ik nog wel iets met de gezondheidszorg wil doen. Zo lijkt het me leuk om de consultancy in te gaan en dan voor de gezondheidszorg (vandaar dat ik misschien twee bachelors wil) of iets in public health. Daarnaast lijken de masters van RSM mij onwijs leuk (vooral sustainability management) dus vandaar dat ik IBA gewoon graag wil doen.
pi_175623765
Als je dat goed opschrijft maak je een goede kans.

En als alles mislukt, schrijf je je gewoon in voor bedrijfskunde. Dat is dezelfde studie met dezelfde hoorcolleges en dezelfde boeken. Toegang tot dezelfde masters ook. Alleen is het tentamen dan in het Nederlands en heb je minder ambitieuze studiegenoten.
pi_175623813
Bedankt! Zou jij misschien naar mijn motivatievragen willen kijken via dm (snap het ook als je het niet wilt haha)
pi_175623862
Geen probleem.
pi_175623903
Oh ik kan nog niks sturen omdat ik nieuw ben op fok... Kan jij mij wel iets sturen?
pi_176059400
Is de selectie zo streng dan?
Get right witcha
pi_176077958
Ben zelf derdejaars student IBA aan de EUR. Ze kunnen relatief streng zijn vanwege de populariteit van de studie. Afgelopen jaren tussen de 1200 en 1500 aanmeldingen terwijl er ca. 600 plekken zijn (en dit wordt ook steeds meer volgens mij).

Ik zou je niet te veel zorgen maken. Toen ik me in 2015 aanmeldde werd er voor Wis A minimaal een 7 geëist en voor Engels ook een 7. Hoger is altijd beter natuurlijk. Weet niet precies in hoeverre de eisen veranderd zijn maar het is echt niet zo moeilijk om binnen te komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')