abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:36:39 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176851025
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:05 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Maar dan kan je nooit weg. Zo vaak wordt er niet direct een vast-contract gegeven. Daarnaast vraag ik me ook af wat de waarde van m'n huidige vaste contract is. De afgelopen jaren heb ik het merendeel van m'n collega's, allen met een vast contract, van de een op de andere dag zien vertrekken, zonder enige aankondiging vooraf.
Misschien zit ik een luxe positie, maar ik heb een vast contract en dan presenteer ik me bij het volgende bedrijf niet alsof ik weg wil. Zij mogen een aanbieding doen om mij weg te lokken. Minder salaris, kort contract, minder vakantiedagen etc zijn goede redenen om het niet te doen.

Gevolg, ik krijg altijd wat ik wil of ze nemen me niet. Als ze me niet nemen zoek ik wel wat beters.

Heb ook vele ontslagen gezien. Waarbij duizenden euro’s in een grote jute zak meegaan, of waarbij geen nieuw contract wordt aangeboden. In die laatste gevallen heeft het niet alleen met performance te doen, maar ook veranderende marktomstandigheden. Proeftijd ok, daarna zitten ze er echter aan vast. Een jaarcontract heeft nul komma nul zin, ze willen me langer dus ze moeten dat commitment ook afgeven.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176855473
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 20:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
01: Bedrijfstak: Marketing, pr
02: Functie: Marketing
03: Opleiding: HBO journalistiek en communicatie en een master in de journalistiek
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 20
06: Aantal vakantiedagen: ongeveer 18
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 2000
09: Netto maand salaris: geen idee
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 5
12: Goodies: 8% vakantiegeld
13: Tevreden?: Begin er pas in maart, maar het is een leuk bedrijf en leuke mensen. Verder lekk dichtbij. Enige nadeel is de 20 uur. Hoop dat ze me uiteindelijk wat meer uren geven en ik naar 32 tot 36 uur kan.
Even checken hoor; is dat salaris op basis van 20 uur? Omgerekend naar 40 uur is het behoorlijk, gezien je leeftijd en ervaring. Denk dat veel studiegenoten (werkzaam in journalistiek of communicatie) jaloers zijn :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:37 schreef Schuifpui het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe baan. Ik vul liever niet zo'n heel lijstje in hier, maar vroeg me wel het volgende af:

Hoeveel salaris zouden jullie willen inleveren bij een overstap? Ik stap over naar een vergelijkbare functie in dezelfde branche. Van een klein bedrijf, naar een groot bedrijf. Ik zat echter qua bruto salaris redelijk hoog. Nu heb ik een aanbod wat 20% lager ligt en dat vind ik nogal fors. Ik ga nog in gesprek uiteraard, maar heb niet de illusie dat ik op hetzelfde uit ga komen. Ook een eerdere sollicitatie liep stuk op het salaris. Bij m'n huidige werkgever heb ik het niet meer naar m'n zin na drie reorganisaties, daardoor een leeg kantoor en nul doorgroeimogelijkheden. Echter weer evenveel verdienen als 3-4 jaar geleden op 6 jaar werkervaring vind ik een groot gat. Verdere voorwaarden zijn ook niet significant beter, alleen van 25 naar 30 vakantiedagen is wel fijn.
Bij mijn laatste (onvrijwillige) overstap heb ik grofweg 25% (bruto) ingeleverd. Een absolute daling in salaris, van 36 naar 40 uur fulltime en het wegvallen van 13e maand erin verdisconteerd.

Fijn? Nee. Maar hopelijk meer werkplezier, nieuwe kansen (en in mijn geval weer de ww uit). Aan jou om te vast te stellen of je het verlies kunt behappen en of je het het waard vindt.

[ Bericht 21% gewijzigd door baskick op 31-01-2018 09:04:09 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_176858434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 08:48 schreef baskick het volgende:

[..]

Even checken hoor; is dat salaris op basis van 20 uur? Omgerekend naar 40 uur is het behoorlijk, gezien je leeftijd en ervaring. Denk dat veel studiegenoten (werkzaam in journalistiek of communicatie) jaloers zijn :7

[..]

Bij mijn laatste (onvrijwillige) overstap heb ik grofweg 25% (bruto) ingeleverd. Een absolute daling in salaris, van 36 naar 40 uur fulltime en het wegvallen van 13e maand erin verdisconteerd.

Fijn? Nee. Maar hopelijk meer werkplezier, nieuwe kansen (en in mijn geval weer de ww uit). Aan jou om te vast te stellen of je het verlies kunt behappen en of je het het waard vindt.
Klopt. Moet zeggen, heb vroeger bijbaantje gehad in die wereld en die tellen ze mee als ervaring. Die heb ik dus niet opgenomen. Heb zeker niks te klagen. Nu hopen dat die 20 uurtjes meer worden, want ik wil toch echt minimaal 32 tot 40 uur werken.
pi_176870170
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 12:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Klopt. Moet zeggen, heb vroeger bijbaantje gehad in die wereld en die tellen ze mee als ervaring. Die heb ik dus niet opgenomen. Heb zeker niks te klagen. Nu hopen dat die 20 uurtjes meer worden, want ik wil toch echt minimaal 32 tot 40 uur werken.
In Marokko zit je toch?
pi_176871862
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

gegarandeerde bonus?
Bij goed functioneren. Is een hele lijst voor met voorwaarden maar komt erop neer dat als je gewoon je werk doet (=voldoende klanten binnenhaalt) je elk jaar meer bonus krijgt. Zo had ik het eerste jaar 750 euro, toen 2500 en nu 5000 (netto bedragen, bruto is bijna t dubbele vanwege bijz.belast.tarief). Ik hoop eigenlijk volgende jaar rond de 7k uit te komen, als het meezit meer.
pi_176872674
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:52 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Bij goed functioneren. Is een hele lijst voor met voorwaarden maar komt erop neer dat als je gewoon je werk doet (=voldoende klanten binnenhaalt) je elk jaar meer bonus krijgt. Zo had ik het eerste jaar 750 euro, toen 2500 en nu 5000 (netto bedragen, bruto is bijna t dubbele vanwege bijz.belast.tarief). Ik hoop eigenlijk volgende jaar rond de 7k uit te komen, als het meezit meer.
Bonus is leuk, maar vooral in combinatie met een goed basissalaris. 10-14k bonus op een basissalaris is een nogal kromme verhouding. Vergeet niet dat je geen ww / pensioen opbouwt over je bonus.

Ik zou zelf eerst inzetten op 500 euro pm bruto erbij ipv een verhoging van de bonus.
  woensdag 31 januari 2018 @ 22:42:50 #157
246614 KingsCrown
The opposite of Faith is Fear!
pi_176873598
01: Bedrijfstak: milieutechniek
02: Functie: sr.accountmanager
03: Opleiding: HBO CE
04: Leeftijd: 30-34
05: Aantal uren per week: 40ish
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: ja, halve
08: Bruto maand salaris: ca. 5k
09: Netto maand salaris: ca. 3k
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 9jr
12: Goodies: bonusregeling tot max 3 maandsalaris, 8% vakantiegeld, leuke lease auto naar keuze (ca 55k), heb ik niet meegenomen in bovenstaand salaris. Normaal dus lager ivm bijtelling.
13: Tevreden?: Dik. Veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Branche die flink in beweging is. Nog flinke groei mogelijk.
pi_176884637
01: Bedrijfstak: gezondheidszorg
02: Functie: gz-psycholoog
03: Opleiding: psychologie, daarna postdoct. opleiding tot gz-psycholoog (2 jr)
04: Leeftijd: 30-34
05: Aantal uren per week: 36, verspreid over vier dagen
06: Aantal vakantiedagen: ongeveer 25, wel altijd mogelijkheid tot onbetaald verlof
07: 13e maand: ja, 8,3 % eindejaarsuitkering
08: Bruto maand salaris: ongeveer 4500
09: Netto maand salaris: tegen de 3000
10: Overuren betaald: niet van toepassing
11: Werkervaring: 8 jr
12: Goodies: 8,3 % vakantiegeld, dus per jaar 14 maanden salaris
13: Tevreden?: Zeker, het is een fijne, steady job met veel werkgelegenheid. Daarnaast lekker gestructureerd, wat wel bij mij past: vier dagen werken, daarna drie dagen vrij. En nooit avond- of weekenddiensten. Daarnaast fijne positie tijdens sollicitatiegesprekken, het gaat er meer om wat de werkgever te bieden heeft dan dat je jezelf moet verkopen. Daarnaast haal ik inhoudelijk veel voldoening uit het werk en hoef ik me gelukkig niet met randzaken waar ik totaal niets mee heb (management, beleid) bezig te houden.

[ Bericht 6% gewijzigd door HomerStokes op 01-02-2018 15:27:55 (typo) ]
pi_176884872
Valt me trouwens wel op hoe groot het verschil bij mij is tussen bruto en netto. Zei ik laatst ook al tegen m'n vriend, die bij de overheid werkt. Hij verdient 3600 bruto maar houdt netto meer over dan ik elke maand. Draag ik dan zoveel pensioen af?
  Redactie Frontpage donderdag 1 februari 2018 @ 15:46:03 #160
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_176885042
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:35 schreef HomerStokes het volgende:
Valt me trouwens wel op hoe groot het verschil bij mij is tussen bruto en netto. Zei ik laatst ook al tegen m'n vriend, die bij de overheid werkt. Hij verdient 3600 bruto maar houdt netto meer over dan ik elke maand. Draag ik dan zoveel pensioen af?
Waarschijnlijk krijgt hij meer netto/netto uitgekeerd. Dat krijg ik ook (vergoedingen etc). Bij mij ligt het netto salaris op ongeveer 70% van het bruto loon.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_176885103
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:35 schreef HomerStokes het volgende:
Valt me trouwens wel op hoe groot het verschil bij mij is tussen bruto en netto. Zei ik laatst ook al tegen m'n vriend, die bij de overheid werkt. Hij verdient 3600 bruto maar houdt netto meer over dan ik elke maand. Draag ik dan zoveel pensioen af?
Dan verdient ie meer dan 3600 bruto, maar vermeldt hij z'n toeslagen niet.
pi_176885161
Dat zal het dan wel zijn :7
pi_176888208
Ik heb WO bedrijfskunde gedaan en heb daarna twee jaar werkervaring bij de overheid opgedaan. Mijn salaris was 2500 bruto + 13e maand (36u p/w). Nu ga ik binnenkort praten over een contract bij een klein commercieel bedrijf en dit wordt mijn eerste echte salarisonderhandeling. Er zijn wellicht nog andere kandidaten dus ik wil niet te hoog inzetten, maar ook niet jarenlang aan een te laag salaris vastzitten. Ik zit te denken om 3000 te vragen voor 40u p/w. Hoor graag jullie meningen hierover! :)
pi_176888274
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:03 schreef mattiepattiej het volgende:
Ik heb WO bedrijfskunde gedaan en heb daarna twee jaar werkervaring bij de overheid opgedaan. Mijn salaris was 2500 bruto + 13e maand (36u p/w). Nu ga ik binnenkort praten over een contract bij een klein commercieel bedrijf en dit wordt mijn eerste echte salarisonderhandeling. Er zijn wellicht nog andere kandidaten dus ik wil niet te hoog inzetten, maar ook niet jarenlang aan een te laag salaris vastzitten. Ik zit te denken om 3000 te vragen voor 40u p/w. Hoor graag jullie meningen hierover! :)
Ik zou hoger vragen zodat je op 3k eindigt. Is niet zo gek voor ie studie en ervaring.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_176888373
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:57 schreef Blue_note het volgende:

[..]

In Marokko zit je toch?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_176888460
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:11 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_176888712
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:35 schreef HomerStokes het volgende:
Valt me trouwens wel op hoe groot het verschil bij mij is tussen bruto en netto. Zei ik laatst ook al tegen m'n vriend, die bij de overheid werkt. Hij verdient 3600 bruto maar houdt netto meer over dan ik elke maand. Draag ik dan zoveel pensioen af?
Dat kan. Leaseauto's doen ook zeer ivm bijtelling. Werkkostenregeling en reiskosten zijn ook redenen voor grote verschillen. Daar staan vaak reiskosten.of uitgespaarde kosten (auto)tegenover.

En wat je aan extra belasting betaalt en aan toeslagen kwijtraakt (vooral tussen modaal en 2x modaal) schrik je al helemaal. Zeker.als.je kinderen hebt die naar opvang of BSO gaan.
Whatever...
pi_176892287
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 22:36 schreef XL het volgende:

[..]

Misschien zit ik een luxe positie, maar ik heb een vast contract en dan presenteer ik me bij het volgende bedrijf niet alsof ik weg wil. Zij mogen een aanbieding doen om mij weg te lokken. Minder salaris, kort contract, minder vakantiedagen etc zijn goede redenen om het niet te doen.

Gevolg, ik krijg altijd wat ik wil of ze nemen me niet. Als ze me niet nemen zoek ik wel wat beters.

Heb ook vele ontslagen gezien. Waarbij duizenden euro’s in een grote jute zak meegaan, of waarbij geen nieuw contract wordt aangeboden. In die laatste gevallen heeft het niet alleen met performance te doen, maar ook veranderende marktomstandigheden. Proeftijd ok, daarna zitten ze er echter aan vast. Een jaarcontract heeft nul komma nul zin, ze willen me langer dus ze moeten dat commitment ook afgeven.
Bij mij is het zo dat ik in principe een vast-contract heb, maar het gaat niet heel lekker met het bedrijf en ik heb het daardoor totaal niet meer naar m'n zin. De ontslagen waren dan ook allemaal door de bedrijfsresultaten. Dus ik zit niet in een positie waar ik alles maar moet accepteren, maar ik wil ook niet dat het te lang duurt. Daarnaast de huidige aanbieding zeker niet de enige die lager uit valt dan m'n huidige salaris. Een andere aanbieding was ook al flink lager en werving en selectiebureaus geven ook aan dat mijn huidige salaris niet haalbaar is.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 08:48 schreef baskick het volgende:
Bij mijn laatste (onvrijwillige) overstap heb ik grofweg 25% (bruto) ingeleverd. Een absolute daling in salaris, van 36 naar 40 uur fulltime en het wegvallen van 13e maand erin verdisconteerd.

Fijn? Nee. Maar hopelijk meer werkplezier, nieuwe kansen (en in mijn geval weer de ww uit). Aan jou om te vast te stellen of je het verlies kunt behappen en of je het het waard vindt.
Dat is een hoop, maar vanuit de ww zou ik zoiets ook sneller accepteren.

Ik twijfel nog heel erg. Inmiddels wel een nieuw aanbod gehad dat 10% hoger was dan het eerste aanbod, maar dus nog steeds lager dan m'n huidige salaris. Moeilijk. :{
  donderdag 1 februari 2018 @ 21:29:44 #169
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176892680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:15 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Bij mij is het zo dat ik in principe een vast-contract heb, maar het gaat niet heel lekker met het bedrijf en ik heb het daardoor totaal niet meer naar m'n zin. De ontslagen waren dan ook allemaal door de bedrijfsresultaten. Dus ik zit niet in een positie waar ik alles maar moet accepteren, maar ik wil ook niet dat het te lang duurt. Daarnaast de huidige aanbieding zeker niet de enige die lager uit valt dan m'n huidige salaris. Een andere aanbieding was ook al flink lager en werving en selectiebureaus geven ook aan dat mijn huidige salaris niet haalbaar is.

[..]

Dat is een hoop, maar vanuit de ww zou ik zoiets ook sneller accepteren.

Ik twijfel nog heel erg. Inmiddels wel een nieuw aanbod gehad dat 10% hoger was dan het eerste aanbod, maar dus nog steeds lager dan m'n huidige salaris. Moeilijk. :{
Zoals ik eerder zei: als je voor hetzelfde werk niet hetzelfde geld kunt krijgen moet je een stap omhoog maken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176893037
01: Bedrijfstak: Financieel / commercieel
02: Functie: Accountmanager / trader
03: Opleiding: Msc Finance
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: Basis 3800 + variabel (gemiddeld 3500)
09: Netto maand salaris: 4300
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Minimaal. Momenteel (tijdelijk) woning betaald door zaak. Veel vrijheid.
13: Tevreden?: Financieel zou het wel prima moeten zijn, maar gezien verantwoordelijkheden / werkdruk mag er meer tegenover staan.
pi_176896045
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:42 schreef Archan het volgende:
01: Bedrijfstak: Financieel / commercieel
02: Functie: Accountmanager / trader
03: Opleiding: Msc Finance
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: Basis 3800 + variabel (gemiddeld 3500)
09: Netto maand salaris: 4300
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Minimaal. Momenteel (tijdelijk) woning betaald door zaak. Veel vrijheid.
13: Tevreden?: Financieel zou het wel prima moeten zijn, maar gezien verantwoordelijkheden / werkdruk mag er meer tegenover staan.
Belangrijk om aan te geven waar je zit. Gezien je woning tijdelijk door je werkgever wordt betaald denk ik niet dat je in NL zit.
Gezien je 25% meer uren draait dan normaal valt je (uur)loon inderdaad een beetje tegen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  vrijdag 2 februari 2018 @ 03:43:27 #172
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176897596
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:03 schreef mattiepattiej het volgende:
Ik heb WO bedrijfskunde gedaan en heb daarna twee jaar werkervaring bij de overheid opgedaan. Mijn salaris was 2500 bruto + 13e maand (36u p/w). Nu ga ik binnenkort praten over een contract bij een klein commercieel bedrijf en dit wordt mijn eerste echte salarisonderhandeling. Er zijn wellicht nog andere kandidaten dus ik wil niet te hoog inzetten, maar ook niet jarenlang aan een te laag salaris vastzitten. Ik zit te denken om 3000 te vragen voor 40u p/w. Hoor graag jullie meningen hierover! :)
Ik vind dat een redelijk salaris. Desnoods gaat je werkgever er iets onder zitten (¤2800).
pi_176910353
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 23:49 schreef miro86 het volgende:

[..]

Belangrijk om aan te geven waar je zit. Gezien je woning tijdelijk door je werkgever wordt betaald denk ik niet dat je in NL zit.
Gezien je 25% meer uren draait dan normaal valt je (uur)loon inderdaad een beetje tegen.
Heb je gelijk in, woon gewoon in Amsterdam. Woning is van de zaak totdat mijn eigen woning klaar is. Nadeel van NL zitten is dit belachelijke belastingstelsel maakt dat 7K bruto maar 4300 netto is.. wat dus behoorlijk erin hakt.

Maar over secondaire zaken in gesprek dus wellicht dat we wat kunnen regelen
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:47:51 #174
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176917409
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 03:43 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vind dat een redelijk salaris. Desnoods gaat je werkgever er iets onder zitten (¤2800).
Ik vind leeftijd en opleiding niet genoeg informatie om een salaris te beoordelen. Levert je werk x meer omzet op, voorkomt je werk x meer kosten, hoeveel verantwoordelijkheid draag je en voor wat?

Tuurlijk als je 10 jaar een startersbaantje doet en ieder jaar 3% groeit ga je ook van 20.000 naar 30.000. Ik wilde iedere 4 jaar verdubbelen en nam dus ook grote stappen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176930777
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:35 schreef HomerStokes het volgende:
Valt me trouwens wel op hoe groot het verschil bij mij is tussen bruto en netto. Zei ik laatst ook al tegen m'n vriend, die bij de overheid werkt. Hij verdient 3600 bruto maar houdt netto meer over dan ik elke maand. Draag ik dan zoveel pensioen af?
En als je bij zorg en welzijn zit is de pensioenpremie ook vrij fors ja.

Onder welke cao zit je trouwens? Cao ggz geeft geen 8,3% vakantietoeslag toch?
pi_176930824
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En als je bij zorg en welzijn zit is de pensioenpremie ook vrij fors ja.

Onder welke cao zit je trouwens? Cao ggz geeft geen 8,3% vakantietoeslag toch?
Ik werk in een ziekenhuis en val zodoende onder de CAO ziekenhuizen. In die CAO is de vakantietoeslag vanaf 2018 8,33 % per jaar.
pi_176930965
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:08 schreef HomerStokes het volgende:

[..]

Ik werk in een ziekenhuis en val zodoende onder de CAO ziekenhuizen. In die CAO is de vakantietoeslag vanaf 2018 8,33 % per jaar.
Ah! Leuk lijkt me dat. Ik zou ook nog wel is de overstap naar de medische psychologie willen maken, maar eerst maar is door de gz-opleiding heen.
pi_176931151
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ah! Leuk lijkt me dat. Ik zou ook nog wel is de overstap naar de medische psychologie willen maken, maar eerst maar is door de gz-opleiding heen.
Persoonlijk vind ik het de leukste plek waar ik tot nu toe gewerkt heb! Ben ooit begonnen in de ouderenzorg, daarna gz-opleiding bij specifieke behandelprogramma's en integrale zorg, vervolgens kort als zelfstandige in de basis-ggz gewerkt, maar daarna al snel het ziekenhuis opgezocht omdat ik eigenlijk neuropsycholoog van origine ben.

Succes met je opleiding! In ieder geval mooi dat je er in zit (ga ik dan vanuit?).
pi_176943338
Nieuwe baan na heel lang zoeken:

01: Luchtvaart
02: senior communicatieadviseur
03: wo bachelor + Twee masters
04: 31 jaar
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris:4600
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:-
11: Werkervaring:6 jaar
12: Goodies:-
13: Tevreden?: Ik ben wel tevreden voor nu.

Ik ben trouwens een zwarte vrouw met een buitenlandse voor- en achternaam, die voor Nederlanders moeilijk uit te spreken is. Ik ben dus al blij als een bedrijf voorbij deze aspecten kijkt en ik op gesprek mag komen. Maar ik vraag me af hoeveel minder afwijzingen ik had gehad als ik bijvoorbeeld Maartje de Vries had geheten (zie Radar uitzending vorige week over discriminerende uitzendbureaus).

Ik zou het serieus niet erg vinden om mijn naam te veranderen, ben ik niet echt aan gehecht ofzo. Je mag in NL alleen je naam veranderen als een goede reden hebt, bijvoorbeeld omdat je ermee kan worden gepest. Is discriminatie dan geen goede reden? Is dat niet erger, een soort next-level pesten? Uit een proef bij de gemeente Den Haag bleek dat buitenlanders significant meer kans hadden op een baan als er anoniem werd gesolliciteerd. Als ik Maartje de Vries op mijn CV mag zetten zou ik in ieder geval vaker ergens binnenkomen en dan kunnen ze me alsnog discrimineren op basis van mijn donkere huid, maar je hebt meer kans dat mensen de vooroordelen die ze over "mijn soort mensen" hebben laten varen wanneer ze je als persoon leren kennen.

Vroeger dacht ik nog: ik trouw met een Nederlander dan gebruik ik zijn achternaam en neem een roepnaam aan als voornaam. Alleen ben ik toch verliefd geworden op iemand met een buitenlandse naam dus dat schiet niet echt op 😂😂😂.

It aint easy being a black woman.
  zondag 4 februari 2018 @ 10:42:37 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176943461
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:35 schreef Annabelle86 het volgende:
Nieuwe baan na heel lang zoeken:

01: Luchtvaart
02: senior communicatieadviseur
03: wo bachelor + Twee masters
04: 31 jaar
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris:4600
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:-
11: Werkervaring:6 jaar
12: Goodies:-
13: Tevreden?: Ik ben wel tevreden voor nu.

Ik ben trouwens een zwarte vrouw met een buitenlandse voor- en achternaam, die voor Nederlanders moeilijk uit te spreken is. Ik ben dus al blij als een bedrijf voorbij deze aspecten kijkt en ik op gesprek mag komen. Maar ik vraag me af hoeveel minder afwijzingen ik had gehad als ik bijvoorbeeld Maartje de Vries had geheten (zie Radar uitzending vorige week over discriminerende uitzendbureaus).

Ik zou het serieus niet erg vinden om mijn naam te veranderen, ben ik niet echt aan gehecht ofzo. Je mag in NL alleen je naam veranderen als een goede reden hebt, bijvoorbeeld omdat je ermee kan worden gepest. Is discriminatie dan geen goede reden? Is dat niet erger, een soort next-level pesten? Uit een proef bij de gemeente Den Haag bleek dat buitenlanders significant meer kans hadden op een baan als er anoniem werd gesolliciteerd. Als ik Maartje de Vries op mijn CV mag zetten zou ik in ieder geval vaker ergens binnenkomen en dan kunnen ze me alsnog discrimineren op basis van mijn donkere huid, maar je hebt meer kans dat mensen de vooroordelen die ze over "mijn soort mensen" hebben laten varen wanneer ze je als persoon leren kennen.

Vroeger dacht ik nog: ik trouw met een Nederlander dan gebruik ik zijn achternaam en neem een roepnaam aan als voornaam. Alleen ben ik toch verliefd geworden op iemand met een buitenlandse naam dus dat schiet niet echt op 😂😂😂.

It aint easy being a black woman.
Of discriminatie dezelfde rol speelt bij hoogopgeleid werk als bij ongeschoold werk?

Je kunt jezelf wel slachtofferen, maar je pakt een fors salaris voor een communicatiewetenschapper. Dus je ik ben een vrouw of buitenlander gehuil heb je misschien zelf meer last van dan je omgeving er last van heeft. Bij dat soort salarissen solliciteer je sowieso op basis van netwerk en reputatie. Niet meer met schoolpapiertjes en naam/uiterlijk.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176943843
quote:
99s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:42 schreef XL het volgende:

[..]

Of discriminatie dezelfde rol speelt bij hoogopgeleid werk als bij ongeschoold werk?

Je kunt jezelf wel slachtofferen, maar je pakt een fors salaris voor een communicatiewetenschapper. Dus je ik ben een vrouw of buitenlander gehuil heb je misschien zelf meer last van dan je omgeving er last van heeft. Bij dat soort salarissen solliciteer je sowieso op basis van netwerk en reputatie. Niet meer met schoolpapiertjes en naam/uiterlijk.
Grappig, eerste reactie is natuurlijk weer dat ik de discriminatie kaart trek. Waarom denk je dat discriminatie minder voor zou komen bij hooggeschoold werk? Waar baseer je dat op? Ik heb deze functie zeker niet gekregen op basis van mijn netwerk, dat heb ik namelijk niet (wel ervaring...maar vraag me niet hoe ik dat heb kunnen opbouwen). Zoals ik al zei; als ik op gesprek mag komen maak ik goede kans en dat bleek in dit geval ook zo te zijn. Overigens zegt mijn huidige manager (blanke vrouw) zelf tegen me dat ze het knap vindt hoe ver ik het heb geschopt ondanks de dingen die tegen me werken. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar dat je wel 2x zo hard je best moet doen, vandaar bijvoorbeeld mijn 2 masters. Dat deed ik niet omdat ik studeren zo leuk vond maar omdat Maartje met 1 master toch een streepje voor heeft alleen al om wie ze is. Dus ik ben zeker niet iemand die in een slachtoffer rol kruipt. Ik werk alleen 2x zo hard om hetzelfde te bereiken.

Ik zeg bijvoorbeeld tegen mijn zusje die nu studeert dat ze zichzelf nooit moet vergelijken met klasgenoten en moet zorgen dat ze beter is, dan pas staat ze een beetje gelijk. Is dat jezelf een slachtofferrol aanpraten? Ik vind van niet, dat is de realiteit accepteren en hard werken om toch hetgeen te bereiken waar je op hoopt. Ik kan ook slecht tegen mensen (ook buitenlanders) die niet hun best doen en dan anderen overal de schuld van geven.

Je leeft echt in een fantasiewereld als je denkt dat hoogopgeleide minderheden het makkelijker hebben. Juist omdat het dan steeds meer een ons kent ons wereldje wordt maak je minder kans.

[ Bericht 4% gewijzigd door Annabelle86 op 04-02-2018 11:20:31 ]
  zondag 4 februari 2018 @ 11:48:59 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176944712
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:59 schreef Annabelle86 het volgende:

[..]

Grappig, eerste reactie is natuurlijk weer dat ik de discriminatie kaart trek. Waarom denk je dat discriminatie minder voor zou komen bij hooggeschoold werk? Waar baseer je dat op? Ik heb deze functie zeker niet gekregen op basis van mijn netwerk, dat heb ik namelijk niet (wel ervaring...maar vraag me niet hoe ik dat heb kunnen opbouwen). Zoals ik al zei; als ik op gesprek mag komen maak ik goede kans en dat bleek in dit geval ook zo te zijn. Overigens zegt mijn huidige manager (blanke vrouw) zelf tegen me dat ze het knap vindt hoe ver ik het heb geschopt ondanks de dingen die tegen me werken. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar dat je wel 2x zo hard je best moet doen, vandaar bijvoorbeeld mijn 2 masters. Dat deed ik niet omdat ik studeren zo leuk vond maar omdat Maartje met 1 master toch een streepje voor heeft alleen al om wie ze is. Dus ik ben zeker niet iemand die in een slachtoffer rol kruipt. Ik werk alleen 2x zo hard om hetzelfde te bereiken.

Ik zeg bijvoorbeeld tegen mijn zusje die nu studeert dat ze zichzelf nooit moet vergelijken met klasgenoten en moet zorgen dat ze beter is, dan pas staat ze een beetje gelijk. Is dat jezelf een slachtofferrol aanpraten? Ik vind van niet, dat is de realiteit accepteren en hard werken om toch hetgeen te bereiken waar je op hoopt. Ik kan ook slecht tegen mensen (ook buitenlanders) die niet hun best doen en dan anderen overal de schuld van geven.

Je leeft echt in een fantasiewereld als je denkt dat hoogopgeleide minderheden het makkelijker hebben. Juist omdat het dan steeds meer een ons kent ons wereldje wordt maak je minder kans.
Nou ja, ik werk bij een bedrijf dat zeer positief discrimineert. Wij zouden het liefste vrouwelijke minderheden in ons team toevoegen. Alleen is dat erg moeilijk, als die er al zijn met de benodigde competenties wil iedereen ze hebben. Dat doet het goed naar de buitenwereld. Lekker inclusief zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_176945090
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:35 schreef Annabelle86 het volgende:
Nieuwe baan na heel lang zoeken:

01: Luchtvaart
02: senior communicatieadviseur
03: wo bachelor + Twee masters
04: 31 jaar
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris:4600
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:-
11: Werkervaring:6 jaar
12: Goodies:-
13: Tevreden?: Ik ben wel tevreden voor nu.

Ik ben trouwens een zwarte vrouw met een buitenlandse voor- en achternaam, die voor Nederlanders moeilijk uit te spreken is. Ik ben dus al blij als een bedrijf voorbij deze aspecten kijkt en ik op gesprek mag komen. Maar ik vraag me af hoeveel minder afwijzingen ik had gehad als ik bijvoorbeeld Maartje de Vries had geheten (zie Radar uitzending vorige week over discriminerende uitzendbureaus).

Ik zou het serieus niet erg vinden om mijn naam te veranderen, ben ik niet echt aan gehecht ofzo. Je mag in NL alleen je naam veranderen als een goede reden hebt, bijvoorbeeld omdat je ermee kan worden gepest. Is discriminatie dan geen goede reden? Is dat niet erger, een soort next-level pesten? Uit een proef bij de gemeente Den Haag bleek dat buitenlanders significant meer kans hadden op een baan als er anoniem werd gesolliciteerd. Als ik Maartje de Vries op mijn CV mag zetten zou ik in ieder geval vaker ergens binnenkomen en dan kunnen ze me alsnog discrimineren op basis van mijn donkere huid, maar je hebt meer kans dat mensen de vooroordelen die ze over "mijn soort mensen" hebben laten varen wanneer ze je als persoon leren kennen.

Vroeger dacht ik nog: ik trouw met een Nederlander dan gebruik ik zijn achternaam en neem een roepnaam aan als voornaam. Alleen ben ik toch verliefd geworden op iemand met een buitenlandse naam dus dat schiet niet echt op 😂😂😂.

It aint easy being a black woman.
Dus je registreert je speciaal voor dit topic? Leg je direct je salaris neer en een sector + identiteit die makkelijk te herleiden is. En je noemt jezelf hier Annabel? Bijzonder..
pi_176945278
quote:
99s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:48 schreef XL het volgende:

[..]

Nou ja, ik werk bij een bedrijf dat zeer positief discrimineert. Wij zouden het liefste vrouwelijke minderheden in ons team toevoegen. Alleen is dat erg moeilijk, als die er al zijn met de benodigde competenties wil iedereen ze hebben. Dat doet het goed naar de buitenwereld. Lekker inclusief zijn.
Mijn ervaring is dat 'diversiteit' alleen een show is voor de buitenwereld, niet iets waar serieus werk van wordt gemaakt. Positieve discriminatie als beleid bestaat bijna niet in Nederland, gelukkig maar ook. Ik zou niet willen dat ik word voorgetrokken omdat ze een 'excuus neger' willen terwijl andere kandidaten beter zijn.
pi_176945407
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 12:06 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Dus je registreert je speciaal voor dit topic? Leg je direct je salaris neer en een sector + identiteit die makkelijk te herleiden is. En je noemt jezelf hier Annabel? Bijzonder..
Zo makkelijk is mijn identiteit niet te herleiden hoor.. luchtvaart is een ruim begrip. En wat dan nog als ik herkenbaar ben, is er iets waar ik me voor zou moeten schamen? Of mijn werkgever? Wat is je punt met betrekking tot de naam Annabelle? Ik houd van horror dus ik koos deze naam (van die pop). En wat is raar aan het maken van een account om iets te posten in een topic wat ik al heel lang lees? Zo veel vragen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Annabelle86 op 04-02-2018 12:31:40 ]
pi_176945874
Mensen zijn wel snel op hun teentjes getrapt zeg.

Op de universiteit ook genoeg wetenschappelijke artikelen gelezen die haar punt bevestigen, maarja.
Inderdaad het topic niet echt voor verder. Maar iemand gelijk zo aanvallen is toch ook nergens voor nodig joh.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  zondag 4 februari 2018 @ 13:57:43 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_176947015
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 12:41 schreef Annabelle86 het volgende:

[..]

Ik schreef bestaat -bijna- niet, maar daar lees je natuurlijk graag overheen. En er wordt over zoveel gepraat.. maar vrouwenquotum bestaat niet? En dat van de politie lijkt me niet echt relevant voor mij en mijn sector, past wel in jouw idee van "je moet niet in een slachtofferrol kruipen" dus ik begrijp dat je daarnaar verwijst...moet ik nu een hele rits aan linkjes delen die mijn verhaal bevestigen?
Je sylvana-t. Je wil het niet zien. Het is keihard en het is een probleem. Je dacht toch niet dat je als blanke voor communicatiewetenschap 5000 euro per maand had gekregen. Die letterentroela’s pik je voor 3000 euro per maand op.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 4 februari 2018 @ 14:30:00 #188
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_176947569
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:35 schreef Annabelle86 het volgende:
Nieuwe baan na heel lang zoeken:

01: Luchtvaart
02: senior communicatieadviseur
03: wo bachelor + Twee masters
04: 31 jaar
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:25
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris:4600
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald:-
11: Werkervaring:6 jaar
12: Goodies:-
13: Tevreden?: Ik ben wel tevreden voor nu.

Ik ben trouwens een zwarte vrouw met een buitenlandse voor- en achternaam, die voor Nederlanders moeilijk uit te spreken is. Ik ben dus al blij als een bedrijf voorbij deze aspecten kijkt en ik op gesprek mag komen. Maar ik vraag me af hoeveel minder afwijzingen ik had gehad als ik bijvoorbeeld Maartje de Vries had geheten (zie Radar uitzending vorige week over discriminerende uitzendbureaus).

Ik zou het serieus niet erg vinden om mijn naam te veranderen, ben ik niet echt aan gehecht ofzo. Je mag in NL alleen je naam veranderen als een goede reden hebt, bijvoorbeeld omdat je ermee kan worden gepest. Is discriminatie dan geen goede reden? Is dat niet erger, een soort next-level pesten? Uit een proef bij de gemeente Den Haag bleek dat buitenlanders significant meer kans hadden op een baan als er anoniem werd gesolliciteerd. Als ik Maartje de Vries op mijn CV mag zetten zou ik in ieder geval vaker ergens binnenkomen en dan kunnen ze me alsnog discrimineren op basis van mijn donkere huid, maar je hebt meer kans dat mensen de vooroordelen die ze over "mijn soort mensen" hebben laten varen wanneer ze je als persoon leren kennen.

Vroeger dacht ik nog: ik trouw met een Nederlander dan gebruik ik zijn achternaam en neem een roepnaam aan als voornaam. Alleen ben ik toch verliefd geworden op iemand met een buitenlandse naam dus dat schiet niet echt op 😂😂😂.

It aint easy being a black woman.
Ik begrijp je punt niet zo goed. Je verdient 4600 euro in een vakgebied waar nou niet bepaald een gebrek aan mensen is. Dan gaat het je toch aardig voor de wind?
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_176948280
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Linux specialist
03: Opleiding: Niet IT gerelateerd
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26
07: 13e maand: 0
08: Bruto maand salaris: 4200
09: Netto maand salaris: 2900
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd
11: Werkervaring: 10 jaar IT-ervaring
12: Goodies: Niet
13: Tevreden?: Ja, uitdagend werk, veel vrijheid. Half uurtje fietsen naar kantoor.
pi_176952149
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 10:35 schreef Annabelle86 het volgende:

Ik ben trouwens een zwarte vrouw met een buitenlandse voor- en achternaam, die voor Nederlanders moeilijk uit te spreken is. Ik ben dus al blij als een bedrijf voorbij deze aspecten kijkt en ik op gesprek mag komen. Maar ik vraag me af hoeveel minder afwijzingen ik had gehad als ik bijvoorbeeld Maartje de Vries had geheten (zie Radar uitzending vorige week over discriminerende uitzendbureaus).

Ik zou het serieus niet erg vinden om mijn naam te veranderen, ben ik niet echt aan gehecht ofzo. Je mag in NL alleen je naam veranderen als een goede reden hebt, bijvoorbeeld omdat je ermee kan worden gepest. Is discriminatie dan geen goede reden? Is dat niet erger, een soort next-level pesten? Uit een proef bij de gemeente Den Haag bleek dat buitenlanders significant meer kans hadden op een baan als er anoniem werd gesolliciteerd. Als ik Maartje de Vries op mijn CV mag zetten zou ik in ieder geval vaker ergens binnenkomen en dan kunnen ze me alsnog discrimineren op basis van mijn donkere huid, maar je hebt meer kans dat mensen de vooroordelen die ze over "mijn soort mensen" hebben laten varen wanneer ze je als persoon leren kennen.

Vroeger dacht ik nog: ik trouw met een Nederlander dan gebruik ik zijn achternaam en neem een roepnaam aan als voornaam. Alleen ben ik toch verliefd geworden op iemand met een buitenlandse naam dus dat schiet niet echt op 😂😂😂.

It aint easy being a black woman.
Ach ja, ik ben zelf ook getint (en dan niet een beetje) met een buitenlandse naam, maar ik werd zowel in Nederland als in Amerika en London (voor mijn stages) niet gediscrimineerd. Ach ja, verschillende ervaringen.
Get right witcha
pi_176952333
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 23:49 schreef miro86 het volgende:

[..]

Belangrijk om aan te geven waar je zit. Gezien je woning tijdelijk door je werkgever wordt betaald denk ik niet dat je in NL zit.
Gezien je 25% meer uren draait dan normaal valt je (uur)loon inderdaad een beetje tegen.
Naja, 85k~ met 3 jaar ervaring en 50 uur valt nog wel mee (het is een heel goed salaris hoor, daar niet van!) Ik zal all-in (dus incl. eindejaarsbonus en tekenbonus) er boven zitten, maar ik zal ook gemiddeld 80~ uur per week maken.
Get right witcha
pi_176952773
01 sector automotive/industrie
02 leidingevende / meewerkend chef werkplaats
03: MBO +aanvullend cursussen etc
04: 42 jaar
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen:38r incl ADV
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris:3450
09: Netto maand salaris:2350
10: Overuren betaald:-
11: Werkervaring:22jaar
12: Goodies:-reiskostenvergoeding
13: Tevreden?: Ik ben wel tevreden voor nu
  zondag 4 februari 2018 @ 18:44:40 #193
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_176954047
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 10:30 schreef Metalfreak het volgende:
01: Bedrijfstak: Werkeloze zonder WW
02: Functie: Zie 01 ;)
03: Opleiding: HBO Hogere Informatica, diverse certificaten
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 0
06: Aantal vakantiedagen: 0
07: 13e maand: 0
08: Bruto maand salaris: 0
09: Netto maand salaris: 0
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 13 jaar IT-ervaring
12: Goodies: Veel vrije tijd :P
13: Tevreden?: Nee, werkeloos thuis zitten is echt saaier dan ik dacht. Maar waarschijnlijk vanaf 1 februari weer aan de slag, dan heb ik welgeteld 1 maand zonder baan of inkomen thuis gezeten :P
En slechts een maand thuis gezeten zonder WW. Nieuwe situatie:

01: Bedrijfstak: Onderwijs
02: Functie: Systeembeheer
03: Opleiding: hbo Hogere Informatica, diverse certificaten
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 40, maar contract heeft 36,nog iets uur, compensatie door vrije dagen.
06: Aantal vakantiedagen: 30 standaard + de extra compensatiedagen, ongeveer 17 tot 20 extra.
07: 13e maand: Ja, volledige 13e maand.
08: Bruto maand salaris: ¤ 3091,-
09: Netto maand salaris: Nog niet zeker: zit ergens rond de ¤ 2200,-
10: Overuren betaald: Ja, TvT
11: Werkervaring: 13 jaar ongeveer
12: Goodies: Korting op fitnessabonnement, tegemoetkoming in ziektekostenverzekering, korting op verzekeringen en nog wat dingetjes.
13: Tevreden?: Ja, heel erg, vooral de vele vrije dagen zijn voor mij onbetaalbaar. :)
Don't let my username fool you...
pi_176968135
01: Bedrijfstak: Automatisering (o.a. klimaatregelingen van stallen)
02: Functie: Sales Engineer
03: Opleiding: HBO Elektrotechniek (Commercieel-Technisch afgestudeerd)
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40.
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 13 ADV dagen (staan er een aantal van vast).
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤ 2900,-
09: Netto maand salaris: Rond de ¤2080,- (o.a. door redelijk hoge premie PMT pensioen)
10: Overuren betaald: Is hier echt 8:00 tot 17:00 mentaliteit, dus overuren zijn niet echtvan toepassing.
11: Werkervaring: 3,5 jaar als service engineer. 1 maand als sales engineer
12: Goodies: Geen
13: Tevreden?: Jep, tot dusver wel. Werk pas 1 maand bij de huidige werkgever. Ben geswitcht van werkgever omdat de reistijd me teveel werd en ik geen voldoening meer haalde uit mijn werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door CK1991 op 05-02-2018 12:02:56 ]
pi_176996944
Na veel lezen hier eindelijk mijn eigen rijtje! Vandaag arbeidsvoorwaarden getekend voor mijn promotie.

Oude situatie :

1: Bedrijfstak: overheid
02: Functie: jr medewerker beleidsuitvoering
03: Opleiding: hbo veiligheid
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20 dagen dacht ik
07: 13e maand: ja maar gecombineerd met vakantiegeld IKB 16,8% bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: 1934
09: Netto maand salaris: 1614 ongeveer
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring:4 maanden
13: Tevreden?: jawel. Mooie opstart.

Nu na 4 maanden! Kreeg ik al promotie en is mijn nieuwe situatie per 1 feb.
1: Bedrijfstak: overheid (zelfde organisatie)
02: Functie: specialist /sr medewerker
03: Opleiding: hbo
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week:36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja 6000 per jaar zelfde verhaal als hierboven qua IKB
08: Bruto maand salaris: 2554
09: Netto maand salaris: ??
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: nog steeds 4 maanden
12:
13: Tevreden?: helemaal overdonderd! Zit wel in aanloopschaal omdat ik nog zo kort in dienst ben. Maar mag denk ik niet klagen voor mijn leeftijd!
pi_176997926
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:03 schreef Summer25 het volgende:
Na veel lezen hier eindelijk mijn eigen rijtje! Vandaag arbeidsvoorwaarden getekend voor mijn promotie.

Oude situatie :

1: Bedrijfstak: overheid
02: Functie: jr medewerker beleidsuitvoering
03: Opleiding: hbo veiligheid
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20 dagen dacht ik
07: 13e maand: ja maar gecombineerd met vakantiegeld IKB 16,8% bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: 1934
09: Netto maand salaris: 1614 ongeveer
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring:4 maanden
13: Tevreden?: jawel. Mooie opstart.

Nu na 4 maanden! Kreeg ik al promotie en is mijn nieuwe situatie per 1 feb.
1: Bedrijfstak: overheid (zelfde organisatie)
02: Functie: specialist /sr medewerker
03: Opleiding: hbo
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week:36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja 6000 per jaar zelfde verhaal als hierboven qua IKB
08: Bruto maand salaris: 2554
09: Netto maand salaris: ??
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: nog steeds 4 maanden
12:
13: Tevreden?: helemaal overdonderd! Zit wel in aanloopschaal omdat ik nog zo kort in dienst ben. Maar mag denk ik niet klagen voor mijn leeftijd!
Niet persoonlijk, maar na 4 maanden specialist en senior :') :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2018 19:41:47 ]
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 20:57:51 #197
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_177000167
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:03 schreef Summer25 het volgende:
Na veel lezen hier eindelijk mijn eigen rijtje! Vandaag arbeidsvoorwaarden getekend voor mijn promotie.

Oude situatie :

1: Bedrijfstak: overheid
02: Functie: jr medewerker beleidsuitvoering
03: Opleiding: hbo veiligheid
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20 dagen dacht ik
07: 13e maand: ja maar gecombineerd met vakantiegeld IKB 16,8% bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: 1934
09: Netto maand salaris: 1614 ongeveer
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring:4 maanden
13: Tevreden?: jawel. Mooie opstart.

Nu na 4 maanden! Kreeg ik al promotie en is mijn nieuwe situatie per 1 feb.
1: Bedrijfstak: overheid (zelfde organisatie)
02: Functie: specialist /sr medewerker
03: Opleiding: hbo
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week:36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja 6000 per jaar zelfde verhaal als hierboven qua IKB
08: Bruto maand salaris: 2554
09: Netto maand salaris: ??
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: nog steeds 4 maanden
12:
13: Tevreden?: helemaal overdonderd! Zit wel in aanloopschaal omdat ik nog zo kort in dienst ben. Maar mag denk ik niet klagen voor mijn leeftijd!
sterk. Maar heel leuk en zo.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_177001310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:03 schreef Summer25 het volgende:
Na veel lezen hier eindelijk mijn eigen rijtje! Vandaag arbeidsvoorwaarden getekend voor mijn promotie.

Oude situatie :

1: Bedrijfstak: overheid
02: Functie: jr medewerker beleidsuitvoering
03: Opleiding: hbo veiligheid
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20 dagen dacht ik
07: 13e maand: ja maar gecombineerd met vakantiegeld IKB 16,8% bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: 1934
09: Netto maand salaris: 1614 ongeveer
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring:4 maanden
13: Tevreden?: jawel. Mooie opstart.

Nu na 4 maanden! Kreeg ik al promotie en is mijn nieuwe situatie per 1 feb.
1: Bedrijfstak: overheid (zelfde organisatie)
02: Functie: specialist /sr medewerker
03: Opleiding: hbo
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week:36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja 6000 per jaar zelfde verhaal als hierboven qua IKB
08: Bruto maand salaris: 2554
09: Netto maand salaris: ??
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: nog steeds 4 maanden
12:
13: Tevreden?: helemaal overdonderd! Zit wel in aanloopschaal omdat ik nog zo kort in dienst ben. Maar mag denk ik niet klagen voor mijn leeftijd!
24 jaar, 4 maanden werkervaring en dan al een specialist/senior? :')
pi_177001433
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:03 schreef Summer25 het volgende:
02: Functie: jr medewerker beleidsuitvoering

Nu na 4 maanden! Kreeg ik al promotie en is mijn nieuwe situatie per 1 feb.
02: Functie: specialist /sr medewerker

11: Werkervaring: nog steeds 4 maanden
13: Tevreden?: helemaal overdonderd!
Sorry, maar :')
Get right witcha
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:30:00 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_177003229
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:03 schreef Summer25 het volgende:
Na veel lezen hier eindelijk mijn eigen rijtje! Vandaag arbeidsvoorwaarden getekend voor mijn promotie.

Oude situatie :

1: Bedrijfstak: overheid
02: Functie: jr medewerker beleidsuitvoering
03: Opleiding: hbo veiligheid
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20 dagen dacht ik
07: 13e maand: ja maar gecombineerd met vakantiegeld IKB 16,8% bruto jaar salaris
08: Bruto maand salaris: 1934
09: Netto maand salaris: 1614 ongeveer
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring:4 maanden
13: Tevreden?: jawel. Mooie opstart.

Nu na 4 maanden! Kreeg ik al promotie en is mijn nieuwe situatie per 1 feb.
1: Bedrijfstak: overheid (zelfde organisatie)
02: Functie: specialist /sr medewerker
03: Opleiding: hbo
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week:36
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja 6000 per jaar zelfde verhaal als hierboven qua IKB
08: Bruto maand salaris: 2554
09: Netto maand salaris: ??
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: nog steeds 4 maanden
12:
13: Tevreden?: helemaal overdonderd! Zit wel in aanloopschaal omdat ik nog zo kort in dienst ben. Maar mag denk ik niet klagen voor mijn leeftijd!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')