abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 december 2017 @ 12:22:05 #1
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_175617547
Ik rook al een tijdje en wil ernee gaan stoppen!

Dus ik bedacht me dat ik ga afbouwen met een esigaret!

Maar hoor verschillende meningen erover.
De ene zegt dat het beter is dan een normale sigaret en de ander weer niet!

Nu is de vraag voldoet de esigaret psychologisch ook the needs of een sigaret?
God doesn't help stupid!
  zondag 10 december 2017 @ 12:24:31 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175617600
Is een hele reeks over in LIF
  zondag 10 december 2017 @ 12:26:57 #3
461713 Terminuz
Stop feeding me, I am a Troll!
pi_175617644
quote:
3s.gif Op zondag 10 december 2017 12:24 schreef hugecooll het volgende:
Is een hele reeks over in LIF
Dat gaat meer over esigaret zelf,

Ik heb het hier over sigaret vs esigaret
God doesn't help stupid!
  zondag 10 december 2017 @ 12:41:52 #4
54408 Parzival
Where it happens
pi_175618067
cold-turkey gewoon stoppen.. mij ook gelukt
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_175618117
Gewoon stoppen, dan stop je de verslaving en de gewoonte, de gewoonte is moeilijker af te leren.
pi_175618169
e-sig is 95% minder schadelijk dacht ik.
pi_175618231
Ik damp nu een half jaar en heb daarvoor bijna 20 jaar gerookt. Ik ben het type roker dat echt niet zonder kon en al in paniek schoot bij de gedachte van niet meer te roken. Wat dan in zware crisis momenten? :'(
Anyway... Ik heb een paar pogingen gedaan met de e-sigaret die niet gelukt zijn. Probleem was dat ik er toch steeds nog bij rookte, max 3-5 per dag maar toch. En dan lukt het niet. De gewone sigaret is veel sneller en komt heviger aan. De e-sigaret is trager en zachter. Dus als je beiden doet dan lukt het niet want de sigaret bevredigt sneller.
Maar nu is het dus wel gelukt! Van de ene op de andere dag en geen sigaret meer aangeraakt! Ik weet dat het ook om zeep is als ik nu weer een gewone sigaret zou roken.
Maar het gaat prima! Geen afkick gehad! Even een droge mond de eerste weken maar dat gaat over.
Zoek een hele lekkere smaak en begin zwaar genoeg. Het heeft geen zin om op 3mg te gaan zitten als je eerst een pakje rookte! Dan lukt het gewoon niet.
Oh en let even op met een 'overdosis' nicotine in het begin. Je voelt het pas later, dus denkt dat je nog wel even kan dampen en dan ben je te laat en voel je je 2u miserabel!
Succes!!! ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 10 december 2017 @ 13:05:47 #8
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175618748
Je moet klaar zijn met het gewone roken, en ja de e sigaret kan daar zeker wel aan voldoen jaren gelede stond het nog echt in de kinderschoenen...tegenwoordig heb je zulke goeie mods met zoveel damp.
En het is uiteindelijk gezonder en zoveel goedkoper ook nog eens.

Wel moet je even uitvogelen wat je qua smaak lekker vindt en op hoeveel MG nicotine je gaat zitten.
Maar dit is ook weer afhankelijk van het toestel waar je gebruik van maakt.
pi_175618829
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 12:47 schreef Lenny77 het volgende:
Ik damp nu een half jaar en heb daarvoor bijna 20 jaar gerookt. Ik ben het type roker dat echt niet zonder kon en al in paniek schoot bij de gedachte van niet meer te roken. Wat dan in zware crisis momenten?
Anyway... Ik heb een paar pogingen gedaan met de e-sigaret die niet gelukt zijn. Probleem was dat ik er toch steeds nog bij rookte, max 3-5 per dag maar toch. En dan lukt het niet. De gewone sigaret is veel sneller en komt heviger aan. De e-sigaret is trager en zachter. Dus als je beiden doet dan lukt het niet want de sigaret bevredigt sneller.
Maar nu is het dus wel gelukt! Van de ene op de andere dag en geen sigaret meer aangeraakt! Ik weet dat het ook om zeep is als ik nu weer een gewone sigaret zou roken.
Maar het gaat prima! Geen afkick gehad! Even een droge mond de eerste weken maar dat gaat over.
Zoek een hele lekkere smaak en begin zwaar genoeg. Het heeft geen zin om op 3mg te gaan zitten als je eerst een pakje rookte! Dan lukt het gewoon niet.
Oh en let even op met een 'overdosis' nicotine in het begin. Je voelt het pas later, dus denkt dat je nog wel even kan dampen en dan ben je te laat en voel je je 2u miserabel!
Succes!!!
Helemaal aan het begin dacht ik 'oh dan neem ik die van 18ML nicotine wel, want het zal wel niet veel wezen, dus dan maar de sterkste', maar die is echt niet lekker. :D Veel te sterk... of je moet er van houden, als je altijd zware shag hebt gerookt.
12ML is beter vind ik. Maar wil ook binnenkort eens naar 9 gaan, en dan ooit naar 6, 3, en dan nicotineloos.
pi_175618878
Gewoon stoppen ipv je nicotineverslaving te onderhouden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 10 december 2017 @ 13:12:05 #11
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175618911
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:08 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Helemaal aan het begin dacht ik 'oh dan neem ik die van 18ML nicotine wel, want het zal wel niet veel wezen, dus dan maar de sterkste', maar die is echt niet lekker. :D Veel te sterk... of je moet er van houden, als je altijd zware shag hebt gerookt.
12ML is beter vind ik. Maar wil ook binnenkort eens naar 9 gaan, en dan ooit naar 6, 3, en dan nicotineloos.
Het is zelf een beetje uitvogelen wat je nodig hebt inderdaad wat ook nog mee speelt is de verhouding van PG/VG.
Helaas maken veel mensen die willen stoppen met roken de fout dat ze zich niet echt inlezen in het dampen en zo fout op fout begaan en helaas dan weer terug grijpen naar de sigaret
pi_175618927
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:05 schreef RobjeGeus het volgende:
Je moet klaar zijn met het gewone roken, en ja de e sigaret kan daar zeker wel aan voldoen jaren gelede stond het nog echt in de kinderschoenen...tegenwoordig heb je zulke goeie mods met zoveel damp.
En het is uiteindelijk gezonder en zoveel goedkoper ook nog eens.

Wel moet je even uitvogelen wat je qua smaak lekker vindt en op hoeveel MG nicotine je gaat zitten.
Maar dit is ook weer afhankelijk van het toestel waar je gebruik van maakt.
Ik vind zelf het dampen echt lekkerder. Maar zoals Lenny hierboven ook zegt: de gewone sigaret/shag is sneller qua bevrediging. Na een peuk of shagiie zit je echt 'vol'. Bij de e-sigaret kun je vrij lang dampen. Maar eigenlijk is het wel lekkerder vind ik. Het is schoner, je hebt idd lekkere smaakjes, en je longen worden er niet zo gaar van. Aan het einde van een dag roken had ik altijd zo'n gaar brak gevoel in m'n longen. Het echte roken is gewoon een beetje viezig en verontreinigd, wat bovendien ook nog stinkt en je een gore smaak in je mond geeft na het roken.

Maar goed, af en toe een sigaret of shaggie kan heel lekker zijn 'voor de afwisseling', bevredigd lekker snel je behoefte. Daar moet je wel mee uitkijken.
  zondag 10 december 2017 @ 13:21:59 #13
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175619212
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:12 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ik vind zelf het dampen echt lekkerder. Maar zoals Lenny hierboven ook zegt: de gewone sigaret/shag is sneller qua bevrediging. Na een peuk of shagiie zit je echt 'vol'. Bij de e-sigaret kun je vrij lang dampen. Maar eigenlijk is het wel lekkerder vind ik. Het is schoner, je hebt idd lekkere smaakjes, en je longen worden er niet zo gaar van. Aan het einde van een dag roken had ik altijd zo'n gaar brak gevoel in m'n longen. Het echte roken is gewoon een beetje viezig en verontreinigd, wat bovendien ook nog stinkt en je een gore smaak in je mond geeft na het roken.

Maar goed, af en toe een sigaret of shaggie kan heel lekker zijn 'voor de afwisseling', bevredigd lekker snel je behoefte. Daar moet je wel mee uitkijken.
Als je echt klaar bent met het roken en je hebt je goed in het dampen verdiept dan hoeft af en toe een sigaret ook niet meer :)
pi_175619279
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 13:21 schreef RobjeGeus het volgende:
Als je echt klaar bent met het roken en je hebt je goed in het dampen verdiept dan hoeft af en toe een sigaret ook niet meer
Hoe bedoel je 'goed in het dampen verdiept'? :)
Wat valt er te ontdekken dan?
  zondag 10 december 2017 @ 13:28:24 #15
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175619407
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:23 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'goed in het dampen verdiept'? :)
Wat valt er te ontdekken dan?
Mensen maken veel fouten ermee wat ik veel om mij heen heb gehoord:

-Veel te hoog met nicotine beginnen, met wordt duizelig of krijgt een zeer hoofd.

- VG/PG verhouding, men begint met een hele hoge PG en hoest zich de kolere...

- DL of MTL

- hoe kan het dat mijn tank telkens lekt met bijvullen ?

- Mijn coil zijn na een dag verbrand hoe kan dat ?

- Droge keel door het dampen

Etc.

Je erin verdiepen kan dus absoluut geen kwaad.
pi_175619668
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 13:28 schreef RobjeGeus het volgende:
Mensen maken veel fouten ermee wat ik veel om mij heen heb gehoord:

-Veel te hoog met nicotine beginnen, met wordt duizelig of krijgt een zeer hoofd.

- VG/PG verhouding, men begint met een hele hoge PG en hoest zich de kolere...

- DL of MTL

- hoe kan het dat mijn tank telkens lekt met bijvullen ?

- Mijn coil zijn na een dag verbrand hoe kan dat ?

- Droge keel door het dampen

Etc.

Je erin verdiepen kan dus absoluut geen kwaad.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er ook niet zo goed in heb verdiept. :@
Ik heb de JustFog C16, flesje Exclusig Red Label. Bevalt me echter wel prima verder.
pi_175619685
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 13:12 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Het is zelf een beetje uitvogelen wat je nodig hebt inderdaad wat ook nog mee speelt is de verhouding van PG/VG.
Helaas maken veel mensen die willen stoppen met roken de fout dat ze zich niet echt inlezen in het dampen en zo fout op fout begaan en helaas dan weer terug grijpen naar de sigaret
je bedoelt dat ze de fout maken dat ze überhaupt gaan dampen. Zeg dat dan gewoon. :{w
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175619706
Verhouding PG/VG: 30% PG, 70% VG
  zondag 10 december 2017 @ 13:44:43 #19
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175619762
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:40 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er ook niet zo goed in heb verdiept. :@
Ik heb de JustFog C16, flesje Exclusig Red Label. Bevalt me echter wel prima verder.
80PG/20VG ?
  zondag 10 december 2017 @ 13:45:23 #20
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175619777
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:41 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Verhouding PG/VG: 30% PG, 70% VG
Gelukkig maar haha dat is een top verhouding
pi_175619903
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 13:45 schreef RobjeGeus het volgende:
Gelukkig maar haha dat is een top verhouding
Naar mijn idee ook. :)
  zondag 10 december 2017 @ 13:54:03 #22
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_175619987
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:51 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Naar mijn idee ook. :)
Dan heb je geluk gehad...ik ken iemand die begon op 80PG en 20 VG en die had mij zien dampen met goeie diepe halen.... Hij heeft 20 minuten lopen te hoesten/gieren/kokhalzen :')
pi_175620048
Sorry, maar dat mag echt verder in het centrale topic:
LIF / Elektronisch roken #43 RTA, RDA, RDTA wasda?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')