abonnement Unibet Coolblue
pi_175630076
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kun je uitleggen VEM, wat die obsessie met "winterbanden" nou precies is? Is het omdat je ze zelf wel hebt en dat "zij" die ze niet hebben derhalve "sukkels" zijn. Het is m.i niet normaal hoor en zelfs ongezond die gedrevenheid over wat in feite een futiliteit is. Jouw inzet vraagt om een hoger doel dan dit.
Gek genoeg vind ik veiligheid in het verkeer van belang.

Het is geen futiliteit.
pi_175630092
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
Veiligheid zit in de bestuurder, niet in de banden.
Ha! Zeer goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175630126
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Gek genoeg vind ik veiligheid in het verkeer van belang.

Het is geen futiliteit.
Zeer zeker. Maar er is dus aangetoond dat rijders met winterbanden MEER ongelukken veroorzaken. Dus beter zouden we dat niet doen. Als het ons tenminste om de veiligheid van het verkeer gaat. Bij jou schijnen er andere sentimenten te spelen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 10 december 2017 @ 20:19:29 #254
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175630142
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:17 schreef VEM2012 het volgende:

Gek genoeg vind ik veiligheid in het verkeer van belang.

Maar het onderzoek van de leasemaatschappij komt je even niet uit. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175630158
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er zijn geen onderzoeken die aantonen dat winterbanden bij winterse omstandigheden veiliger zijn. Er zijn misschien testen die aantonen dat winterbanden in de sneeuw meer grip leveren, maar dat is niet hetzelfde. Het onderzoek van de leasemaatschappij toont wel aan dat winterbanden niet veiliger zijn. De vraag is dus, waarvoor heb je winterbanden? Status of veiligheid?
Het onderzoek van de leasemaatschappij heeft hoe dan ook niet aangetoond dat winterbanden niet veiliger zijn. Ik vrees dat jij geen onderzoek kan lezen en/of begrijpen.

Doet mij denken aan een onderzoek in de begintijd van esp. Toen bleek ook uit cijfers dat mensen met esp vaker betrokken waren bij ongevallen.

En nu blijkt esp cs primair verantwoordelijk voor de spectaculaire daling van de verkeersdoden.
pi_175630166
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Oervervelend is dat inderdaad. Maar hij heeft een bewonderenswaardig uithoudingsvermogen om alsmaar zijn voorspelbare riedeltjes te spuien.
Ik had vorige maand een geweldige onderbouwde post met feiten over de hoeveelheid Nederlands gas, de politieke en praktische moeilijkheden van Russisch gas, de beperkingen die opgelegd zijn via klimaatverdragen en de verkortte afschrijvingstermijn van nieuwe aardgas infra en de enige weerlegging was: je zou wel een persoonlijk belang hebben.

Het is echt een ultiem zwaktebod. Zelfs al halen fokkers met een financieel belang je over: hoe groot is de kans dat jij een winterband gaat halen bij VEM in een land vol winterbandwinkels? En als VEM voor de winterbandenproducent werkt is dit toch echt wel de meest dure marketing die maar mogelijk is.
pi_175630188
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
Veiligheid zit in de bestuurder, niet in de banden.
Dat is een leuk tegeltje, maar wel onwaar. Het zijn geen tegengestelde krachten.
  zondag 10 december 2017 @ 20:21:31 #258
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175630207
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:19 schreef VEM2012 het volgende:

Het onderzoek van de leasemaatschappij heeft hoe dan ook niet aangetoond dat winterbanden niet veiliger zijn.
Dat heeft het wel. Het komt jou niet uit, maar dat is niet relevant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 10 december 2017 @ 20:22:01 #259
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175630225
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is een leuk tegeltje, maar wel onwaar. Het zijn geen tegengestelde krachten.
Dat zal best wezen, maar een onverantwoorde bestuurder met winterbanden is een veel groter gevaar in het verkeer dan een goede bestuurder op zomerbanden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 10 december 2017 @ 20:22:08 #260
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175630228
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:20 schreef VEM2012 het volgende:

Dat is een leuk tegeltje, maar wel onwaar.
Nee, hoor. Veiligheid zit in de bestuurder.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175630241
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Maar er is dus aangetoond dat rijders met winterbanden MEER ongelukken veroorzaken. Dus beter zouden we dat niet doen. Als het ons tenminste om de veiligheid van het verkeer gaat. Bij jou schijnen er andere sentimenten te spelen.
Er wordt hier door iemand beweerd dat een leasemaatschappij heeft beweerd dat dat uit hun onderzoek gebleken zou zijn.

Daarvoor ga ik toch niet al het wetenschappelijke onderzoek terzijde schuiven? Kom op, zelfs jij kan beter!
pi_175630256
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er zijn geen onderzoeken die aantonen dat winterbanden bij winterse omstandigheden veiliger zijn. Er zijn misschien testen die aantonen dat winterbanden in de sneeuw meer grip leveren, maar dat is niet hetzelfde. Het onderzoek van de leasemaatschappij toont wel aan dat winterbanden niet veiliger zijn. De vraag is dus, waarvoor heb je winterbanden? Status of veiligheid?
Kijk jij op de weg vol afgunst naar al die mensen met winterbanden ja? En als jij weet dat je met onaangepast gedrag nog steeds onveilig bent met winterbanden, ben je dan nog niet veiliger met meer controle ipv minder? Persoonlijk fiets ik liever langs iemand die 10km rijdt met winterbanden dan naast iemand die 10km rijdt met zomerbanden.
pi_175630258
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik had vorige maand een geweldige onderbouwde post met feiten over de hoeveelheid Nederlands gas, de politieke en praktische moeilijkheden van Russisch gas, de beperkingen die opgelegd zijn via klimaatverdragen en de verkortte afschrijvingstermijn van nieuwe aardgas infra en de enige weerlegging was: je zou wel een persoonlijk belang hebben.

Het is echt een ultiem zwaktebod. Zelfs al halen fokkers met een financieel belang je over: hoe groot is de kans dat jij een winterband gaat halen bij VEM in een land vol winterbandwinkels? En als VEM voor de winterbandenproducent werkt is dit toch echt wel de meest dure marketing die maar mogelijk is.
Ja, ik geef toe: het is soms te makkelijk. Maar die reactie vind ik wel te begrijpen als jouw eerste alinea de samenvatting is van het betoog.

VEM is een zeer hardlinende VVDér waarvan ik zeker weet dat hij altijd voor zijn eigenbelang gaat. Dat is inherent.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175630262
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar het onderzoek van de leasemaatschappij komt je even niet uit. :)
Nee, het is hoogstens interessant om eens te lezen, maar ja... dat lukt niet zonder bronvermelding.
  zondag 10 december 2017 @ 20:23:56 #265
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175630275
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:22 schreef VEM2012 het volgende:

Daarvoor ga ik toch niet al het wetenschappelijke onderzoek terzijde schuiven?
Wetenschappelijk onderzoek? Van de ANWB? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175630334
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat heeft het wel. Het komt jou niet uit, maar dat is niet relevant.
Nee, want hoogstens heeft het blootgelegd dat ondanks de verhoogde veiligheid er toch meer ongevallen geregistreerd worden.

Het is een beetje een tegenhanger van epidemiologisch onderzoek. Dat is ook totaal ongeschikt voor conclusies. Dat is wel eventueel een aanleiding voor meer onderzoek (als het herhaalbaar is in meerdere groepen).
pi_175630370
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, ik geef toe: het is soms te makkelijk. Maar die reactie vind ik wel te begrijpen als jouw eerste alinea de samenvatting is van het betoog.

VEM is een zeer hardlinende VVDér waarvan ik zeker weet dat hij altijd voor zijn eigenbelang gaat. Dat is inherent.
Zelfs al zou ik werken bij een energieboer en aandelen hebben in alle groene clubjes die je maar kan verzinnen: in welke wereld zou zeiken op het internet tegen anonieme mensen een goede manier zijn om een blukproduct te verkopen. Net zo bij VEM. Wat doet hij waardoor het voor hem winstgevend is om hierover te fokken?
Onderbouw dat eigenbelang dan.
pi_175630372
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, want hoogstens heeft het blootgelegd dat ondanks de verhoogde veiligheid er toch meer ongevallen geregistreerd worden.

Het is een beetje een tegenhanger van epidemiologisch onderzoek. Dat is ook totaal ongeschikt voor conclusies. Dat is wel eventueel een aanleiding voor meer onderzoek (als het herhaalbaar is in meerdere groepen).
Meer onderzoek is nodig. Dat is onze conclusie. We weten daar veel te weinig van. Geeft daarom allen met gulle hand. :) Zo houdt dit soort schertsonderzoek zichzelf in stand.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_175630380
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zal best wezen, maar een onverantwoorde bestuurder met winterbanden is een veel groter gevaar in het verkeer dan een goede bestuurder op zomerbanden.
Wederom een onzinnig vergelijk. Een dwaas in een auto met goede remmen is ook gevaarlijker dan een bejaarde met remmen die minder dan 5,7 m/s2 (even uit mijn hoofd, dat is volgens mij de wettelijke norm) vertragen.

Maar dat is geen reden om geen eisen meer te stellen aan de remvertraging!
  zondag 10 december 2017 @ 20:29:40 #270
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175630409
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:23 schreef Glazenmaker het volgende:

Persoonlijk fiets ik liever langs iemand die 10km rijdt met winterbanden dan naast iemand die 10km rijdt met zomerbanden.
Of zoals VEM zegt; je kunt ook gewoon thuis blijven. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175630420
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:23 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja, ik geef toe: het is soms te makkelijk. Maar die reactie vind ik wel te begrijpen als jouw eerste alinea de samenvatting is van het betoog.

VEM is een zeer hardlinende VVDér waarvan ik zeker weet dat hij altijd voor zijn eigenbelang gaat. Dat is inherent.
Je weet dat ik in het vastgoed zit en nog kakel je als kip zonder kop dat ik wel een persoonlijk belang moet hebben.

Klassieke ad hominem. En het zegt heel veel over jou. Niets over mij.
  zondag 10 december 2017 @ 20:30:21 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175630426
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Welke kern? Dat winterbanden in Nederland bullshit zijn?

Onderzoek door leasemaatschappij: leaserijders met winterbanden zijn vaker bij aanrijdingen betrokken dan leaserijders zonder winterbanden. Ergo, winterbanden (in Nederland) zijn niet veiliger.
_O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175630438
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wetenschappelijk onderzoek? Van de ANWB? :)
Nee.
pi_175630446
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet dat ik in het vastgoed zit en nog kakel je als kip zonder kop dat ik wel een persoonlijk belang moet hebben.

Klassieke ad hominem. En het zegt heel veel over jou. Niets over mij.
Nou, gelukkig maar dan. Ik terg je gewoon tot op het bot omdat je zo een verschrikkelijke irritante kerel bent. Meer is het niet hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 10 december 2017 @ 20:31:23 #275
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175630465
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:23 schreef VEM2012 het volgende:

Nee, het is hoogstens interessant om eens te lezen, maar ja... dat lukt niet zonder bronvermelding.
Dat is waar. Maar ik heb het gelezen en het de cijfers waren duidelijk. Dus ik gebruik dat voor mijn conclusies. Wat jij doet kan me niet zo veel schelen. Als je maar genoeg afstand houdt als je achter me rijdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')