abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 december 2017 @ 22:18:49 #26
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175608212
Maar wat als het dan weer goed met je gaat en iets nuttigs wilt gaan doen ? Dan zit er niks anders op dan alleen vrijwilligerswerk. Niet dat vrijwilligerswerk slecht is, maar zou jij het prima vinden de rest van je leven afhankelijk te zijn van een uitkering en af en toe vrijwilligerswerk ?
pi_175608427
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:05 schreef Lot88 het volgende:
Maar 1 ding is zeker, de mens word niet gelukkig van isolement.
Ik denk dat je je eigen wensen projecteert. Er zijn genoeg mensen die het prima met zichzelf kunnen vinden en het liefst alleen zijn. Het beste lijkt mij het als keep_walking dit voor zichzelf kan bepalen in hoe verre hij alleen wilt zijn.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175608529
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:25 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik denk dat je je eigen wensen projecteert. Er zijn genoeg mensen die het prima met zichzelf kunnen vinden en het liefst alleen zijn. Het beste lijkt mij het als keep_walking dit voor zichzelf kan bepalen in hoe verre hij alleen wilt zijn.
Nee dat doe ik niet. Ik ben ook iemand die eigen tijd nodig heeft en niet hele dagen omringt wil zijn. Neemt niet weg dat je als mens een naar mens wordt als je geen sociaal contact meer hebt. Je krijgt geen complimenten meer, geen kritiek en dat zijn zaken die je als mens nodig hebt om oke te functioneren.
pi_175609906
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:25 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik denk dat je je eigen wensen projecteert. Er zijn genoeg mensen die het prima met zichzelf kunnen vinden en het liefst alleen zijn. Het beste lijkt mij het als keep_walking dit voor zichzelf kan bepalen in hoe verre hij alleen wilt zijn.
Punt is dat TS niet zo iemand is. Het is meer een gedwongen situatie.
pi_175611925
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:32 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Je gaat je niet beter voelen door je te isoleren. Een mens is een sociaal dier en heeft andere mensen nodig om te functioneren. Ik heb afgelopen maanden behoorlijk geïsoleerd geleefd en trust me het helpt je niet.
Dit is onzin. Een mens heeft niet perse andere nodig om te functioneren.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 10 december 2017 @ 00:28:43 #31
319979 Fok-it
All is well
pi_175612017
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 00:25 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Dit is onzin. Een mens heeft niet perse andere nodig om te functioneren.
Is gewoon 1 van de levensbehoeften van de mens hoor. Maslow dit dat
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_175612039
Opgeven mag altijd. En er zullen altijd mensen zijn die daar geen begrip voor hebben.
pi_175612056
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:28 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Nee dat doe ik niet. Ik ben ook iemand die eigen tijd nodig heeft en niet hele dagen omringt wil zijn. Neemt niet weg dat je als mens een naar mens wordt als je geen sociaal contact meer hebt. Je krijgt geen complimenten meer, geen kritiek en dat zijn zaken die je als mens nodig hebt om oke te functioneren.
Hoe weet jij dat nou? Dat geldt toch niet voor iedereen?
pi_175612081
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Is gewoon 1 van de levensbehoeften van de mens hoor. Maslow dit dat
Oh dan ben ik van een buitenaards ras?
pi_175612097
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 00:31 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Oh dan ben ik van een buitenaards ras?
of een ras autist.
pi_175612118
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Wanneer is het oké voor iemand om op te geven? Wanneer kan iemand niet meer kwalijk genomen worden dat hij niet meer wil doorgaan met zijn best doen?

Soms is iemand slachtoffer van zijn genen, of een ziekte, of een andere uitzichtloze situatie die niet meer veranderd kan worden. Dan wil deze persoon opgeven. Niet eens perse zelfmoord, maar gewoon terugtrekken uit het maatschappij. Wanneer is dit begrijpelijk?
Heb jij capaciteiten om te studeren? Heb je interesse in studie?
  Beste/leukste mod 2022 zondag 10 december 2017 @ 00:33:28 #37
319979 Fok-it
All is well
pi_175612142
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 00:31 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Oh dan ben ik van een buitenaards ras?
Geen idee, maar volgens mij hebben mensen die claimen 0,0 menselijk contact nodig te hebben voor zichzelf een verdedigingsmechanisme gecreëerd. Ieder mens is anders uiteraard maar volledig geïsoleerd zonder contact breekt je uiteindelijk op, denk ik.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_175612150
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:31 schreef Lot88 het volgende:

[..]

of een ras autist.
Nop, ik voel mensen prima aan. Geen problemen in sociale settings of met vrouwen.
pi_175612166
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Geen idee, maar volgens mij hebben mensen die claimen 0,0 menselijk contact nodig te hebben voor zichzelf een verdedigingsmechanisme gecreëerd. Ieder mens is anders uiteraard maar volledig geïsoleerd zonder contact breekt je uiteindelijk op, denk ik.
eens.
pi_175612198
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Geen idee, maar volgens mij hebben mensen die claimen 0,0 menselijk contact nodig te hebben voor zichzelf een verdedigingsmechanisme gecreëerd. Ieder mens is anders uiteraard maar volledig geïsoleerd zonder contact breekt je uiteindelijk op, denk ik.
Daar heb je inderdaad een heel goed punt te pakken. Ieder mens is anders. En bij de meeste mensen is de grijze spier wat zwakker idd.
pi_175612292
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:34 schreef Lot88 het volgende:

[..]

eens.
Oh, vertel me over mijn verdedigingsmechanisme?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 10 december 2017 @ 00:42:39 #42
74056 crew  ToT
pi_175612332
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:29 schreef Raskolnikow het volgende:
Opgeven mag altijd. En er zullen altijd mensen zijn die daar geen begrip voor hebben.
Dit ja.

Sommige mensen zullen altijd direct een oordeel klaar hebben.
pi_175612355
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 00:40 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Oh, vertel me over mijn verdedigingsmechanisme?
Nee, want in een eerder topic wilde jij ook al in het middelpunt van de belangstelling staan terwijl het daar ook niet om jou ging. Open je eigen topic maar.
pi_175612684
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:44 schreef Lot88 het volgende:

[..]

Nee, want in een eerder topic wilde jij ook al in het middelpunt van de belangstelling staan terwijl het daar ook niet om jou ging. Open je eigen topic maar.
Huh, wtf? 😂 Wielie jij spoort echt niet man. Ik reageer op stellingen, die vaak onzin zijn. Middelpunt van de belangstelling? Je raakt me diep... heel diep...
pi_175612741
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 01:00 schreef KipRijstBroccoli het volgende:

[..]

Huh, wtf? 😂 Wielie jij spoort echt niet man. Ik reageer op stellingen, die vaak onzin zijn. Middelpunt van de belangstelling? Je raakt me diep... heel diep...
  † In Memoriam † zondag 10 december 2017 @ 01:58:24 #47
460494 naoomx
pi_175613558
Ik heb al snel begrip voor dat iemand zichzelf terug wilt trekken uit de maatschappij. Namelijk al als een persoon vindt dat de maatschappij zich tegen diegene keert en/of zich uitgeput voelt door de maatschappij om wat voor reden dan ook.

Dat betekent niet gelijk dat ik het verstandig vind.
Verstandig kan het alleen maar zijn in twee omstandigheden imo:
1: Wanneer je één van de mensen bent die én oprecht gelukkig kan zijn in complete isolatie én hiernaast ook redenen ziet om een geïsoleerd leven boven een maatschappelijk leven te prefereren.
2: Wanneer deze isolatie voor jou een bepaald doel voor ogen heeft die voor jou belangrijker is dan jouw geluksgevoel.

quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Geen idee, maar volgens mij hebben mensen die claimen 0,0 menselijk contact nodig te hebben voor zichzelf een verdedigingsmechanisme gecreëerd. Ieder mens is anders uiteraard maar volledig geïsoleerd zonder contact breekt je uiteindelijk op, denk ik.
Overal zijn uitzonderingen op. Freaks of natures mag je het gerust noemen want het is inderdaad niet hoe de mens geprogrammeerd is, maar er bestáán wel echt mensen die compleet geïsoleerd gelukkig kunnen zijn.
pi_175615669
Zonde om op te geven als je een tijdje geleden nog zo optimistisch was vanwege je afstuderen.

Geef jezelf de tijd om te leren omgaan met de nieuwe situatie. Bekijk welke kleine dingen je op dit moment geluk en eigenwaarde uit kunt putten. Wen een tijdje aan de medicatie. Wees niet te hard tegen jezelf. Stel je verwachtingen bij, maar niet te ver omlaag.

Je weet niet hoe je je in de toekomst gaat voelen. Het is logisch dat je nu in een (enorme) dip zit, of misschien zelfs depressie, maar dat komt door meer dan alleen je diagnose. Je valt in een gat na je studie, onzekerheid over de toekomst, je relatie is net uit, etc. Te vroeg om te zeggen wat jouw 'normaal' gaat worden.
  zondag 10 december 2017 @ 10:19:19 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175615837
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar stel dat iemand niet geholpen kan worden?
Zolang jij nog goed leesbare en duidelijk geformuleerde stukken tekst op Fok! kunt produceren, is jouw situatie zeker niet uitzichtloos. Ik begrijp dat je je ontzettend rot voelt, maar het stadium vsn kasplant heb je nog lang niet bereikt. Ergo: met de juiste begeleiding zou je er bovenop geholpen kunnen worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator zondag 10 december 2017 @ 10:46:17 #50
441859 crew  Lenny77
pi_175616141
Niet opgeven!
Je bent zo goed bezig!!!
Ik kan verder geen goede raad of advies geven... Ik heb er veel te weinig kennis over. Ik geloof je meteen dat je je nu niet lekker voelt, maar geef het aub tijd!
Ik lees jouw stukken graag en vind je een inspiratie voor velen!
O+ O+ O+
Van mij mag je rustig een tijdje op de maatschappij teren als je dat nodig hebt om je weer beter te voelen. Maar sluit je niet op!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')