abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181657697
registreer om deze reclame te verbergen
Wat gebruik je als je redelijk wat eiwit wil eten?
Denk aan kipfilet 20 gram eiwit per 100 gram.
Wat is een goed vegetarisch alternatief?
pi_181658129
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:03 schreef pussycatdoll het volgende:
Hallo,

Mijn vriendin en ik worden vanaf 5 september ook vegetarisch (vanuit milieuoverwegingen). Ikzelf word een ovo-vegetarier en zij wordt een lacto-ovo-vegetarier.

We hebben al veel onderzoek gedaan alleen nu zit ikzelf dus met het B12 probleem. Technisch gezien haal ik B12 vitaminen nog steeds uit eieren, maar ik wil dus eigenlijk ook niet zoveel eieren eten. Nu las ik dus dat je lever ongeveer voor 3 jaar aan B12 vitaminen heeft opgeslagen, dus dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Nu is mijn vraag dus; is het voldoende om af en toe (2 3 keer per week) eieren te eten of moet ik daarnaast nog supplementen slikken? Kon verder niet echt een plantaardige vervanger voor B12 vinden of zie ik wat over het hoofd?

Verder iemand nog ideen/suggesties wat ik het best qua doen? Wat zijn veelvoorkomende beginnersfouten etc.?
Je hebt nog 2 dagen. Gaat het lukken met de deadline?
pi_181658151
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:29 schreef Black_Baron het volgende:
Wat gebruik je als je redelijk wat eiwit wil eten?
Denk aan kipfilet 20 gram eiwit per 100 gram.
Wat is een goed vegetarisch alternatief?
In het wit van een ei schijnt redelijk wat eiwit te zitten.
  maandag 3 september 2018 @ 10:54:31 #179
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181658875
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:29 schreef Black_Baron het volgende:
Wat gebruik je als je redelijk wat eiwit wil eten?
Denk aan kipfilet 20 gram eiwit per 100 gram.
Wat is een goed vegetarisch alternatief?
Waarvoor heb je het nodig? Echt voor (top)sport bv, of denk je meer nodig te hebben dan je werkelijk nodig hebt?

Hoe dan ook, de meeste eiwitten in plantaardig voedsel zijn minder goed opneembaar als in bv vlees. Je hebt als vegetarier (zonder topsport) dus meer intake van eiwitten via die weg nodig. Als vega die geen zeer intensieve sport/training doet heb je zat aan 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, als wel iintensief sporter heb je een 1,5/1,6 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig.

Sojabonen en bv lupinebonen zijn heel rijk aan eiwitten, 100 gram tempeh levert bv 12 gram eiwit.
Verder vooral noten, zaden, bonen, erwten, granen en linzen. Dat zijn de meest rijke plantaardig bronnen voor eiwitten. Linzen leveren bv 6.5 gram eiwit op 100 gram, amandelen zelfs 22 gram per 100 gram (maar noten zijn ook vetmakers, leun daar dus niet teveel op).
Havermout is ook vrij rijk aan eiwitten en zou eigenlijk powerfood moeten heten ipv al die dure dingen van ver weg. Havermout levert erg veel voedingswaarde. Daar mag je wel een eind op leunen.

Maar ook uit andere zaken kunnen een bijdrage leveren. Champignons bv leveren een 4 gram eiwit per 100 gram.

Als laatste heb je natuurlijk ook nog zuivel en eieren als vegetarier en zijn er voor bv extremen zoals (vergaande) bodybuilding vegetarische supplementen op allerlei gebieden inc eiwitten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181659546
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 10:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarvoor heb je het nodig? Echt voor (top)sport bv, of denk je meer nodig te hebben dan je werkelijk nodig hebt?

Hoe dan ook, de meeste eiwitten in plantaardig voedsel zijn minder goed opneembaar als in bv vlees. Je hebt als vegetarier (zonder topsport) dus meer intake van eiwitten via die weg nodig. Als vega die geen zeer intensieve sport/training doet heb je zat aan 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, als wel iintensief sporter heb je een 1,5/1,6 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig.

Sojabonen en bv lupinebonen zijn heel rijk aan eiwitten, 100 gram tempeh levert bv 12 gram eiwit.
Verder vooral noten, zaden, bonen, erwten, granen en linzen. Dat zijn de meest rijke plantaardig bronnen voor eiwitten. Linzen leveren bv 6.5 gram eiwit op 100 gram, amandelen zelfs 22 gram per 100 gram (maar noten zijn ook vetmakers, leun daar dus niet teveel op).
Havermout is ook vrij rijk aan eiwitten en zou eigenlijk powerfood moeten heten ipv al die dure dingen van ver weg. Havermout levert erg veel voedingswaarde. Daar mag je wel een eind op leunen.

Maar ook uit andere zaken kunnen een bijdrage leveren. Champignons bv leveren een 4 gram eiwit per 100 gram.

Als laatste heb je natuurlijk ook nog zuivel en eieren als vegetarier en zijn er voor bv extremen zoals (vergaande) bodybuilding vegetarische supplementen op allerlei gebieden inc eiwitten.
Dank voor je antwoord.
Heb het nodig voor sport: Macro's (in elk geval eiwit) halen binnen een bepaald calorie-budget.
En ik vind dat lastig om dit vegetarisch te doen.

Kwark met muesli of melk met havermout is meestal mijn ontbijt.
Lunch vaak iets van wraps met gerookte kip/tonijn, avocado, spinazie.
Avondeten is vaak iets met veel groente en vis of mager vlees.
Voor het slapen gaan de rest van de kwark of een proteine shake.

Bonen ben ik gek op. Eet ik ook regelmatig. Iets van 3 keer per week (lunch en avondeten meegerekend).

Kan mijn eiwitten van het avondeten wel eens vervangen door iets met tempeh. Maar het eiwit gehalte is toch stukken lager dan dat in vlees, helaas.
  maandag 3 september 2018 @ 15:07:21 #181
375456 pussycatdoll
Stem Forum voor Democratie!
pi_181663755
quote:
12s.gif Op maandag 3 september 2018 10:04 schreef thabit het volgende:

[..]

Je hebt nog 2 dagen. Gaat het lukken met de deadline?
Hey! Jazeker! We zijn eigenlijk al begonnen! Een weekje nu al en gaat me eigenlijk makkelijk af! Het grootste gedeelte eet ik zelfs veganistisch. Denk wel dat ik niet consequent ovo-vegetarier word aangezien ik het toch (voor nu) te moeilijk vind om van bepaalde kazen af te blijven :9~ .
pi_181665834
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:29 schreef Black_Baron het volgende:
Wat gebruik je als je redelijk wat eiwit wil eten?
Denk aan kipfilet 20 gram eiwit per 100 gram.
Wat is een goed vegetarisch alternatief?
Linzen, hennepzaad, bonen, kikkererwten, noten, pinda's. Tofu, tempeh, seitan. Eieren, zuivel.
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:47:34 #183
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_181678161
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 08:29 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Door producten te eten waar ijzer in zit of aan toe is gevoegd. Ijzer zit niet alleen in vlees. Maar ook in volkorenbrood, volkorenpasta, noten, gedroogd fruit (zoals rozijnen, abrikozen, appel, tutti frutti) en peulvruchten (zoals bruine bonen en linzen).

Gedroogd fruit eet ik niet omdat ik diabetes type1 heb en in gedroogd fruit erg veel suiker zit vergeleken met gewoon fruit. Maar volkoren producten, noten en peulvruchten eet ik wel veel. Ik eet niet veel vleesvervangers, maar daar is vaak vitamine B12 en ijzer aan toegevoegd.

Als vegetarir hoef je geen tekorten op te lopen als je gewoon gevarieerd eet. Alleen vitamine B12 moet je wel echt bijslikken, dat is niet uit plantaardig voedsel te halen.
Bedankt :) Veel van de producten die je opnoemt, eet ik dan weer niet omdat daar relatief veel koolhydraten inzitten. En ik ben van de club met versie 2 dus ik moet op die carbs letten. Maar ik ga eens zoeken naar noten met ijzer en naar verrijkte vleesvervangers :)
pi_182418450
Heeft iemand de Unox vega rookworst al geprobeerd?
Is sinds deze maand te koop.

https://www.unox.nl/producten/vegetarische-rookworst/
Americans think 100 years is a long time,
Europeans think 100 miles is a long way.
  Redactie Sport dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:54:42 #185
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182420942
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:56 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand de Unox vega rookworst al geprobeerd?
Is sinds deze maand te koop.

https://www.unox.nl/producten/vegetarische-rookworst/
Nee ik vind hem echt walgelijk duur.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182425646
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:56 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand de Unox vega rookworst al geprobeerd?
Is sinds deze maand te koop.

https://www.unox.nl/producten/vegetarische-rookworst/
Yup en hij is erg lekker. Hij lijkt in de verste verte qua uiterlijk niet op een echte rookworst maar heeft zeker de bite en de smaak. Vriendin en ik zijn enthousiast iig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_182436726
Karma is a fucking bitch.
pi_182436769
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:54 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee ik vind hem echt walgelijk duur.
Vrijwel 2x zo duur inderdaad (8/kg vs 15,50/kg).
Americans think 100 years is a long time,
Europeans think 100 miles is a long way.
pi_182442301
quote:
vind ik ook :Y

Die van Unox vind ik niet lekker :N
pi_182446342
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:48 schreef FANN het volgende:

[..]

vind ik ook :Y

Die van Unox vind ik niet lekker :N
O duh. Ik had het over die van de vegaslager :') Niet door dat Unox er ook een had.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_182447397
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O duh. Ik had het over die van de vegaslager :') Niet door dat Unox er ook een had.
oh..... ok... had ik heb zeker niet goed gelezen.
pi_182564219
Deze is lekker........

Smaeck-560x400.jpg

Gisteren voor het eerst geprobeerd.....
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')