abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 april 2018 @ 23:06:55 #101
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178851031
"Vastzitten in het '7 dagen per week vlees anders is het niet goed' regime", klinkt toch niet heel erg als dat je accepteert dat andere mensen andere keuzes maken.
  maandag 30 april 2018 @ 23:16:04 #102
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178851328
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 22:59 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja ik kijk ook niet meer op van vegetariërs/veganisten maar een deel van mijn sociale kring zit toch echt vast in het '7 dagen per week vlees anders is het niet goed' regime.

Dat vind ik wel een goed antwoord in ieder geval, die ga ik onthouden. :)
Ik denk dat het ook te maken heeft met je eigen onzekerheid of angst je te moeten verklaren. Ik eet wel vlees maar heb graag kwaliteit en stel dus hoge eisen. Ik zal nooit een stukje worst uit de supermarkt, of een snackballetje of kipspiesje nemen als me dat op een feestje wordt aangeboden. Misschien een gehaktballetje als ik weet dat het zelfgekruid is maar dat is zeldzaam. Ik zeg gewoon "nee, dank je" als me iets wordt aangeboden dat ik niet lekker vind. Meestal is er zo'n drukte dat niemand tijd of zin heeft om daar verder bij stil te staan.
Spoilers!
  Redactie Sport dinsdag 1 mei 2018 @ 07:18:28 #103
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_178854781
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 23:06 schreef RobinOok het volgende:
"Vastzitten in het '7 dagen per week vlees anders is het niet goed' regime", klinkt toch niet heel erg als dat je accepteert dat andere mensen andere keuzes maken.
Ik bedoel dat ze zich niet eens kunnen voorstellen dat ze een dag geen vlees eten. Dat hebben ze gewoon letterlijk zo gezegd. Mij maakt het niet uit wat ze doen, ik zal ze daar nooit over aanvallen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 1 mei 2018 @ 07:22:35 #104
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178854809
Hier mensen met ervaringen/tips voor gegrillde watermeloen? Het bbq seizoen begint weer en wil dat toch eens gaan proberen.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:02:16 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178855071
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 07:22 schreef ChrisCarter het volgende:
Hier mensen met ervaringen/tips voor gegrillde watermeloen? Het bbq seizoen begint weer en wil dat toch eens gaan proberen.
Je zou die vraag ook hier kunnen stellen :P
CUL / BBQ Topic #6 Het belooft een mooie zomer te worden

Grillen en besprenkelen met balsamico, munt en feta :9~
Spoilers!
  dinsdag 1 mei 2018 @ 08:02:53 #106
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178855074
Bbq topic _O_ bedankt voor de tip
  dinsdag 1 mei 2018 @ 09:03:25 #107
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_178855576
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Je zou die vraag ook hier kunnen stellen :P
CUL / BBQ Topic #6 Het belooft een mooie zomer te worden

Grillen en besprenkelen met balsamico, munt en feta :9~
Oeh dat klinkt erg lekker!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_178856947
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 07:22 schreef ChrisCarter het volgende:
Hier mensen met ervaringen/tips voor gegrillde watermeloen? Het bbq seizoen begint weer en wil dat toch eens gaan proberen.
Nooit van gehoord maar dat klinkt wel als een goed idee. Gegrilde ananas heb ik wel gehad en dat is echt verrukkelijk :9

Ik heb die FB-groep van Vegan Nederland inmiddels gevonden. Alle 9000 leden hebben gisteren pizza gegeten volgens mij _O-
pi_178857349
Een ander fruit dat je kan grillen (en zelfs als vleesvervanger kan gebruiken) is jackfruit. Kun je in blik of in potten of diepgevroren in toko's kopen. Stevig en vlezig vruchtvlees, lekker in pittige aziatische gerechten.
pi_178859443
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 10:29 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nooit van gehoord maar dat klinkt wel als een goed idee. Gegrilde ananas heb ik wel gehad en dat is echt verrukkelijk :9

Ik heb die FB-groep van Vegan Nederland inmiddels gevonden. Alle 9000 leden hebben gisteren pizza gegeten volgens mij _O-
M de New York Pizza was het zelfs nog erger :D . (En eerlijk is eerlijk; ik vind het leuk dat die pizza's er zijn hoor, maar ik heb mijn NYP niet eens helemaal opgekregen. Ik was even vergeten hoe vies ik die Amerikaanse afhaalpizza's eigenlijk vind :') )

quote:
3s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 10:51 schreef Farenji het volgende:
Een ander fruit dat je kan grillen (en zelfs als vleesvervanger kan gebruiken) is jackfruit. Kun je in blik of in potten of diepgevroren in toko's kopen. Stevig en vlezig vruchtvlees, lekker in pittige aziatische gerechten.
Ik heb het nog nooit zelf klaargemaakt, maar bij 'Broei' (restaurant/lunchroom in Utrecht) heb ik ontzettend lekkere 'pulledjackfruit-rendang' gegeten. :Y

quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 23:06 schreef RobinOok het volgende:
"Vastzitten in het '7 dagen per week vlees anders is het niet goed' regime", klinkt toch niet heel erg als dat je accepteert dat andere mensen andere keuzes maken.
Zolang ze zelf niemand verbiedt om een worstje te pakken accepteert ze het toch gewoon? :)
Dat ze er wellicht vanbinnen wat minder begrip voor heeft is wat anders. Want even heel eerlijk; ik heb er zelf - op misschien een enkele uitzondering na - totaal geen begrip voor. Ik vind het echt een veel te grote aanslag op milieu, dier en ook mens (vooral degenen die te maken krijgen met de nadelige gevolgen zonder er zelf voor te kiezen.) maar ik maak er tijdens een feestje/een diner niet te pas en te onpas opmerkingen over . (Al zeg ik het zelf :D )

Dat laatste werkt overigens ook vooral averechts wanneer je als vegan de wereld een beetje diervriendelijker/schoner wilt krijgen. :N Lekkere gerechten, samenwerken met de reguliere grote jongens (denk bijvoorbeeld aan de genoemde Domino Pizza's, New York Pizza's, de vegan burgers bij de Mc, Vegan Cornetto's, Ben en Jerry's, maar ook Unilever die steeds meer dierlijke ingrediënten uit producten haalt...etc.) en en laten zien dat er ook leuke, niet altijd negatieve/ nooit tevreden en predikende vegans bestaan werkt naar mijn ervaring beter. :Y

Dus ja, ik eet wel eens een oranjetompouce wanneer die door oma speciaal gehaald is en er even vergeten is dat er eigenlijk van alles in zit wat ik liever niet wil eten. Het was namelijk oprecht lief bedoelt, er is tijd, moeite en geld ingestoken, en ik snap ook wel dat vegan net een stapje verder en lastiger is dan vegetarisch voor velen. Vlees sla ik overigens wél af, dat is tegenwoordig zo ontzettend makkelijk weg te laten, te vervangen of even apart te zetten, en dat is inmiddels voor alle naasten wel bekend. Sterker nog, meestal is er allang en breed over nagedacht en rekening mee gehouden (We bellen vaak ruim van tevoren even en vragen of we voor het gemak van de gastheer/gastvrouw nog wat mee moeten nemen. Als het niet kan, niks aan de hand, maar dan eten we gewoon thuis eerst nog even wat.)

Ik ben natuurlijk ook geen heilige en er zullen vast mensen zijn die me toch een irritante (semi)vegan vinden :P . Maar ik doe m'n best anderen zo weinig mogelijk tot last te zijn zonder er zelf al te veel principes voor opzij te hoeven schuiven (en dat is dus wel eens moeilijk). Ik zal geen dodelijke blikken werpen als iemand zijn spareribs naar binnen werkt, maar ik denk er alleen toch wel af en toe stilzwijgend het mijne van en hoop dat diegene ooit andere keuzes zal maken. (net zoals diegene misschien wel stilzwijgend het mijne denkt over mijn linzenburger ;) )

(Dit was overigens niet als aanval oid bedoelt hè, gewoon even iets waar ik best vaak tegen aanloop. :) )
  Redactie Sport dinsdag 1 mei 2018 @ 20:09:01 #111
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_178873992
Candaasje, bedankt voor je inspirerende post :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_178874965
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 10:29 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nooit van gehoord maar dat klinkt wel als een goed idee. Gegrilde ananas heb ik wel gehad en dat is echt verrukkelijk :9

Ik heb die FB-groep van Vegan Nederland inmiddels gevonden. Alle 9000 leden hebben gisteren pizza gegeten volgens mij _O-
Ik niet ;) begrijp wel dat ze lekker zijn zo te lezen.

Heb net een operatie in t buikgebied gehad en er zitten teveel dingen in die ik niet kan eten helaas. Moet daarom sowieso mijn veganisme even op de schop gooien helaas. Moet nog kijken of dat permanent is. Voor nu weer even vegetarier.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  dinsdag 1 mei 2018 @ 23:05:33 #113
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178879727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 12:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

[..]

vlees sla ik overigens wél af, dat is tegenwoordig zo ontzettend makkelijk weg te laten, te vervangen of even apart te zetten, en dat is inmiddels voor alle naasten wel bekend. Sterker nog, meestal is er allang en breed over nagedacht en rekening mee gehouden (We bellen vaak ruim van tevoren even en vragen of we voor het gemak van de gastheer/gastvrouw nog wat mee moeten nemen. Als het niet kan, niks aan de hand, maar dan eten we gewoon thuis eerst nog even wat.)


Tsja, daarop kan ik dus zegen dat je lijkt vast te zitten in het '7 dagen per week geen vlees anders is het niet goed' regime.

Ik bedoel dat je je niet eens kunt voorstellen dat je een dag wel vlees eet. Dat zeg je gewoon letterlijk zo. Mij maakt het niet uit wat je doet, ik zal je daar nooit over aanvallen. Maar het is wel een star regime.
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:28:08 #114
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178885691
Nieuw in het topic hier, maar toch een vraag over die video van Jesse van der Velde in de OP.
Is dat eigenlijk gemeengoed over die L-Carnitine? Want ik heb daar werkelijk nog nooit van gehoord dat daar een tekort zou ontstaan.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Redactie Sport woensdag 2 mei 2018 @ 12:20:37 #115
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_178888119
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:05 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Tsja, daarop kan ik dus zegen dat je lijkt vast te zitten in het '7 dagen per week geen vlees anders is het niet goed' regime.

Ik bedoel dat je je niet eens kunt voorstellen dat je een dag wel vlees eet. Dat zeg je gewoon letterlijk zo. Mij maakt het niet uit wat je doet, ik zal je daar nooit over aanvallen. Maar het is wel een star regime.
Nu ga je alleen in op 'een regime'. In die zin zou niemand het goed doen want ik denk dat iedereen in een bepaalde regime zit. Ook als je bijvoorbeeld geen zuurkool of tomaten lust.

Ik zou persoonlijk als vegetariër niemand aanvallen op hun eetgedrag (je hebt ze uiteraard wel die dat doen), maar andersom gebeurt het veel vaker. Maargoed, ik hoop dat het mee gaat vallen...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:26:33 #116
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178889708
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 12:20 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nu ga je alleen in op 'een regime'. In die zin zou niemand het goed doen want ik denk dat iedereen in een bepaalde regime zit. Ook als je bijvoorbeeld geen zuurkool of tomaten lust.

Ik zou persoonlijk als vegetariër niemand aanvallen op hun eetgedrag (je hebt ze uiteraard wel die dat doen), maar andersom gebeurt het veel vaker. Maargoed, ik hoop dat het mee gaat vallen...
Mij maakt het niet veel uit, maar je neemt eerst iemand kwalijk dat hij nog geen dag zonder vlees wil. Maar jij doet exact hetzelfde, omgekeerd.

De vergelijking met geen tomaten lusten vind ik niet helemaal opgaan. Maar goed.
  Redactie Sport woensdag 2 mei 2018 @ 14:13:13 #117
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_178890775
Ik neem niemand iets kwalijk. Maargoed, prima. Deze discussie leidt tot niets inmiddels.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_178891958
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 23:05 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Tsja, daarop kan ik dus zegen dat je lijkt vast te zitten in het '7 dagen per week geen vlees anders is het niet goed' regime.

Ik bedoel dat je je niet eens kunt voorstellen dat je een dag wel vlees eet. Dat zeg je gewoon letterlijk zo. Mij maakt het niet uit wat je doet, ik zal je daar nooit over aanvallen. Maar het is wel een star regime.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand vlees eet, maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer je 7 dagen per week vlees eet, je dit voor jezelf oprecht goed kunt praten/ kan verantwoorden. Een of twee dagen per week kan ik nog wel begrijpen, hoewel ik er niet achter sta. Maar vlees bij de warme maaltijd en vlees op de boterham is ook wel wat jarenlang voorgeschoteld is als noodzakelijk voor een gezonde levensstijl, dus i kijk ik er niet echt van op.

Wat mezelf betreft kan ik me inderdaad niet (meer) voorstellen dat ik nog vlees zal eten. Met zuivel heb ik inmiddels al grote moeite. In die zin zit ik inderdaad in een star regime. Klopt. Ga ik Niet tegenspreken. Niet altijd even leuk, niet altijd even makkelijk, maar ik denk oprecht dat ik een goede levensstijl na te streef. Dus ik denk dat het een star maar goed regime is.
  woensdag 2 mei 2018 @ 15:08:52 #119
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178892025
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat iemand vlees eet, maar ik kan me niet voorstellen dat wanneer je 7 dagen per week vlees eet, je dit voor jezelf oprecht goed kunt praten/ kan verantwoorden.
Nou, ik makkelijk wel eerlijk gezegd. Er zijn zoveel mensen die het echt oprecht niet boeit of het gewoon niet verzonnen krijgen.
quote:
Wat mezelf betreft kan ik me inderdaad niet (meer) voorstellen dat ik nog vlees zal eten.
Dát. Ik kan mezelf niet voorstellen dat ik nog vlees eet.
Daarentegen eet ik wel vis. Vegan met vis... raar misschien. Die vis gaat ook nog wel ooit eraf, maar nu nog even niet.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 15:16:14 #120
236264 crew  capricia
pi_178892203
Denk dat de meeste vleesetende mensen best vaak vlees eten. Dat viel mij op toen ik zelf ging minderen met vlees.
Bedoel niet alleen met avondeten. Maar ook bijv. vlees voor lunch of ontbijt. En ook nog tussendoortjes met vlees, alla worstjes of zo in het weekend.

Overigens lees ik steeds vaker dat ook vanuit gezondheidsperspectief vleeswaren eigenlijk vaak gewoon slecht zijn. Te veel zout, toegevoegde zooi etc. Er is weinig eerlijks meer aan. Ook niet voor de consument.

Ik vind goed vlees overigens wel lekker.
#teamvleesetend
Definitely not CIA
  Moderator woensdag 2 mei 2018 @ 15:17:12 #121
236264 crew  capricia
pi_178892231
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:08 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nou, ik makkelijk wel eerlijk gezegd. Er zijn zoveel mensen die het echt oprecht niet boeit of het gewoon niet verzonnen krijgen.

[..]

Dát. Ik kan mezelf niet voorstellen dat ik nog vlees eet.
Daarentegen eet ik wel vis. Vegan met vis... raar misschien. Die vis gaat ook nog wel ooit eraf, maar nu nog even niet.
Ik ben ook gek op vis. Hoe vaak in de week eet jij vis?
En hoe zie jij dat vervuiling, kwik, kweekvissen etc?
Definitely not CIA
pi_178892459
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:16 schreef capricia het volgende:
teeds vaker dat ook vanuit gezondheidsperspectief vleeswaren eigenlijk vaak gewoon slecht zijn. Te veel
Ik hou wel van een stukje vlees, maar eet dat zeker niet iedere dag, ongeveer 50/50 denk ik (niet bewust, ik heb gewoon geen enorme voorkeur voor vlees). Buiten de avondmaaltijd eet ik zelden vlees.

Overigens hou ik wel van een beetje experimenteren, dus al die rare vleesvervangers trekken wel eens de aandacht. Wat daarbij opvalt is dat die meuk over het algemeen takkezout is. Zelfs simpele tofu weet men te verbouwen tot tofustukjes die je eigenlijk het beste in de vuilnisbak kan gooien.

Zijn vleeswaren en ander bewerkt vlees slecht voor je? Jazeker, dat is onomstotelijk bewezen, maar al die mensen die aan de vleesvervangers gaan en vervolgens beweren dat dat zoveel gezonder is.....right, grapjassen.
pi_178893380
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:27 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Ik hou wel van een stukje vlees, maar eet dat zeker niet iedere dag, ongeveer 50/50 denk ik (niet bewust, ik heb gewoon geen enorme voorkeur voor vlees). Buiten de avondmaaltijd eet ik zelden vlees.

Overigens hou ik wel van een beetje experimenteren, dus al die rare vleesvervangers trekken wel eens de aandacht. Wat daarbij opvalt is dat die meuk over het algemeen takkezout is. Zelfs simpele tofu weet men te verbouwen tot tofustukjes die je eigenlijk het beste in de vuilnisbak kan gooien.

Zijn vleeswaren en ander bewerkt vlees slecht voor je? Jazeker, dat is onomstotelijk bewezen, maar al die mensen die aan de vleesvervangers gaan en vervolgens beweren dat dat zoveel gezonder is.....right, grapjassen.
Ik ben het met je eens, vleesvervangers zijn vaak akelig zout. Ik koop alleen het pure spul, dus tofu of tempeh zonder marinade. De rest alleen per uitzondering eens, net zoals een niet-vega soms ook weleens een kant en klare hamburger of worst eet. Qua zout zijn vleesvervangers misschien wat slechter dan bewerkt vlees, qua verzadigde vetten misschien weer wat beter, en het scheelt dierenleed en milieuschade.

Mensen die veel vleesvervangers eten voor hun gezondheid moeten de verpakkingen nog eens goed bekijken :')
pi_178893893
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 13:26 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mij maakt het niet veel uit, maar je neemt eerst iemand kwalijk dat hij nog geen dag zonder vlees wil. Maar jij doet exact hetzelfde, omgekeerd.

De vergelijking met geen tomaten lusten vind ik niet helemaal opgaan. Maar goed.
Dat is vaak zo met vegetariërs. Dat ze geen vlees eten. 7 dagen per week geen vlees.
Vreemd hè.. :')
  Redactie Sport woensdag 2 mei 2018 @ 17:00:05 #125
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_178894192
Vleesvervangers hebben in ieder geval niet de nadelen van dierlijke producten. Dat er veel zout in zit, tja... maar je mag 6 gram per dag en daar kom ik toch niet aan, ik eet zoveel mogelijk vers en ik voeg nooit ergens zout aan toe. Dusja, ik neem wel eens een vleesvervanger.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:23:36 #126
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178894733
quote:
9s.gif Op woensdag 2 mei 2018 14:13 schreef DeLuna het volgende:
Ik neem niemand iets kwalijk. Maargoed, prima. Deze discussie leidt tot niets inmiddels.
Klopt.
  woensdag 2 mei 2018 @ 17:26:52 #127
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_178894810
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:46 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dat is vaak zo met vegetariërs. Dat ze geen vlees eten. 7 dagen per week geen vlees.
Vreemd hè.. :')
Zoals gezegd, het kwartje wil niet vallen. Dus laat maar.
Mij maakt het echt allemaal niet uit. Iedereen moet lekker doen wat ie wil en daar star in zijn of niet star in zijn. Ik doe mijn eigen ding en het boeit me ook niet wat een ander daarvan vindt.
pi_178896642
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 17:26 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zoals gezegd, het kwartje wil niet vallen. Dus laat maar.
Mij maakt het echt allemaal niet uit. Iedereen moet lekker doen wat ie wil en daar star in zijn of niet star in zijn. Ik doe mijn eigen ding en het boeit me ook niet wat een ander daarvan vindt.
Ik vraag me wel eens af wat ze nou stiekem diep in hun hart vinden, van ons.. de vleesetende medemens.
  donderdag 3 mei 2018 @ 07:21:25 #129
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178906777
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 15:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben ook gek op vis. Hoe vaak in de week eet jij vis?
En hoe zie jij dat vervuiling, kwik, kweekvissen etc?
2 keer per week zoiets.
Ik heb wel moeite met idee van vervuiling en kweek, dus ik wil er nog wel ooit vanaf.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_178913680
Als een vegetariërs vis eet zijn dat dan geen pescotariers ?
En waarom is vis eten niet zielig en vlees van een koe of varken wel.
Ik vind dat als je overtuigd vegetariër bent je ook de vis zou moeten laten staan.
Zelf ben ik flextarier.
pi_178913991
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:15 schreef Sorella het volgende:
Als een vegetariërs vis eet zijn dat dan geen pescotariers ?
En waarom is vis eten niet zielig en vlees van een koe of varken wel.
Ik vind dat als je overtuigd vegetariër bent je ook de vis zou moeten laten staan.
Zelf ben ik flextarier.
Wat interessant dat jij dat vindt.
Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten. :P
pi_178919056
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:30 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Wat interessant dat jij dat vindt.
Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten. :P
Leven en laten leven natuurlijk. Iedereen moet doen en laten wat hij/zij zelf wil maar toch vraag ik me dit gewoon af, waarom geen vlees eten maar wel vis, wat is de reden daarvan: is het omdat vissen geen geluid maken en niet aaibaar zijn en koeien, varkens, kippen e.d. wel.
pi_178919238
Als je wel vis eet ben je inderdaad pescotariër. :)
pi_178919739
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:54 schreef Sorella het volgende:

[..]

Leven en laten leven natuurlijk. Iedereen moet doen en laten wat hij/zij zelf wil maar toch vraag ik me dit gewoon af, waarom geen vlees eten maar wel vis, wat is de reden daarvan: is het omdat vissen geen geluid maken en niet aaibaar zijn en koeien, varkens, kippen e.d. wel.
Misschien omdat (men denkt dat) vissen geen onderdeel van de bio-industrie zijn. Of misschien omdat vis gezonder dan vlees is. Hoe dan ook, er zijn veel meer redenen om geen vlees te eten behalve het "zielig" argument. Sowieso is het altijd een eigen keuze, wat je wel en niet eet, en ik vind dat je je daarvoor niet hoeft te verantwoorden.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:15:34 #135
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_178947443
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 14:15 schreef Sorella het volgende:
Als een vegetariërs vis eet zijn dat dan geen pescotariers ?
En waarom is vis eten niet zielig en vlees van een koe of varken wel.
Ik vind dat als je overtuigd vegetariër bent je ook de vis zou moeten laten staan.
Zelf ben ik flextarier.
Ik eet volgens het OMS (Overcoming MS) dieet. Dat is heel streng in vetten en verder dan vegan met alleen vis. Dus geen zuivel. Dat is vooral buiten de deur heel lastig vanwege die vetten en dus eet ik wel vis. Ik eet ook honing.
Gewoon even vegan kan namelijk ook niet. En als je dat vreemd vindt kijk maar eens hoevaak ergens palmvet of kokosolie gebruikt is (beiden een no-go).
In eerste instantie vanwege gezondheid dus. Ik ben wél blij dat ik van een heleboel dilemma’s af ben.
Als ik dit dieet niet hoefde doen, zou ik gewoon vegan gaan eten denk ik.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_179090283
Ik heb vandaag de Aldi sojayoghurt naturel geprobeerd. Die is licht gezoet met een lichte vanillesmaak. Ik vond 'm best prima te eten, maar ik denk dat ik die van AH (ongezoet) lekkerder vind omdat ik niet dol ben op vanille. Ik zou in ieder geval niet aanraden om de vanillesmaak sojayoghurt van de Aldi te kopen, want die is alleen maar zoeter en vanille heeft de naturel dus ook al :')
Het spul is 1,45 per halve liter. Ik vond de voedingswaarden best okee, 50 kcal per 100 g doordat er niet zo veel vet in zit.
Ze hebben ook bosbessensmaak, daar zitten echte bosbessen in maar die is wel ook een stuk zoeter.
pi_179090498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vandaag de Aldi sojayoghurt naturel geprobeerd. Die is licht gezoet met een lichte vanillesmaak. Ik vond 'm best prima te eten, maar ik denk dat ik die van AH (ongezoet) lekkerder vind omdat ik niet dol ben op vanille. Ik zou in ieder geval niet aanraden om de vanillesmaak sojayoghurt van de Aldi te kopen, want die is alleen maar zoeter en vanille heeft de naturel dus ook al :')
Het spul is 1,45 per halve liter. Ik vond de voedingswaarden best okee, 50 kcal per 100 g doordat er niet zo veel vet in zit.
Ze hebben ook bosbessensmaak, daar zitten echte bosbessen in maar die is wel ook een stuk zoeter.
Ah thnx voor de tip, zal eens kijken voor de naturel dan. Ik houd wel van vanille, heb nu de Alpro, maar die is wel duurder dan die van de Aldi. Dus daar maar eens heen.

Inmiddels al bijna 3 weken op weg met mn challenge en het gaat nog steeds prima ^O^
Ontdek echt allemaal lekkere nieuwe recepten, waardoor ik ook weer echt meer plezier in koken heb gekregen. Vond voor alleen mezelf koken na mn scheiding niet echt leuk, maar nu krijg ik er wel weer plezier in :D

Mexicaanse bonensalade met tortilla chips



Krieltjessalade met groentenballetjes



Groenten met rijst en cashewnoten ( eet ook veel rode curry's, dat was sowieso al 1 van mn lievelingsgerechten)

  Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 21:46:22 #138
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179095256
Ik heb de sojayoghurt van de Aldi ook gekocht maar ik moet hem nog proberen. Ben benieuwd.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_179095421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 16:41 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ah thnx voor de tip, zal eens kijken voor de naturel dan. Ik houd wel van vanille, heb nu de Alpro, maar die is wel duurder dan die van de Aldi. Dus daar maar eens heen.

Inmiddels al bijna 3 weken op weg met mn challenge en het gaat nog steeds prima ^O^
Ontdek echt allemaal lekkere nieuwe recepten, waardoor ik ook weer echt meer plezier in koken heb gekregen. Vond voor alleen mezelf koken na mn scheiding niet echt leuk, maar nu krijg ik er wel weer plezier in :D

Mexicaanse bonensalade met tortilla chips

[ afbeelding ]

Krieltjessalade met groentenballetjes

[ afbeelding ]

Groenten met rijst en cashewnoten ( eet ook veel rode curry's, dat was sowieso al 1 van mn lievelingsgerechten)

[ afbeelding ]
Wat een leuke foto’s! Die helpen mij ook qua inspiratie.
Dank je daarvoor. ^O^
  zondag 13 mei 2018 @ 22:29:29 #140
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179143249
Iemand deze al een keer geprobeerd? Is het wat?

https://www.ah.nl/product(...)ni-7-soorten-groente
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_179143951
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Wat een leuke foto’s! Die helpen mij ook qua inspiratie.
Dank je daarvoor. ^O^
Dankje, graag gedaan :D
pi_179161468
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:46 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb de sojayoghurt van de Aldi ook gekocht maar ik moet hem nog proberen. Ben benieuwd.
voor de liefhebbers van sojayoghurt: deze week bij Plus Alpro yoghurt in de aanbieding voor 1 euro (zowel de bekers als de pakken mild&creamy)
pi_179183942
Vivera komt in juni met een 100% plantaardige "biefstuk". Ben wel benieuwd!

"culinair journalist" Felix Wilbrink van de Telegraaf mocht al proeven:

https://www.telegraaf.nl/(...)et-dit-is-geen-vlees

https://www.vivera.com/nl(...)0-plantaardige-steak

quote:
Vivera neemt 100% plantaardige biefstuk als eerste ter wereld in productie

Britse supermarktketen Tesco heeft wereldprimeur primeur met verkoop vanaf 21 mei a.s.

Het Nederlandse bedrijf Vivera neemt als eerste ter wereld 100% plantaardige biefstuk in productie. Vivera introduceert het product vanaf 21 mei a.s. in de Britse supermarktketen Tesco. Het bedrijf verwacht dit jaar nog miljoenen stuks te produceren. Met een weekproductie van meer dan 1 miljoen vleesvervangende producten is Vivera een van de drie grootste producenten in Europa. Vanaf juni 2018 is de plantaardige biefstuk ook in de Nederlandse supermarkt verkrijgbaar.

Britse supermarktketen Tesco heeft wereldwijde primeur

Als eerste supermarkt ter wereld verkoopt de Britse keten Tesco (de grootste supermarktketen in Europa) de 100% plantaardige biefstuk vanaf 21 mei 2018 in ruim 400 supermarkten. In juni 2018 volgen diverse grote supermarktketens in Nederland en vanaf de 2e helft van 2018 zal Vivera het product ook in andere landen in Europa gaan verkopen, te beginnen met de Duitse, Franse en Italiaanse markt. Bij de productie worden alleen plantaardige ingrediënten als tarwe en soja gebruikt. Dit maakt dat zowel vegetariërs, veganisten en flexitariërs van de producten kunnen genieten.

Gert Jan Gombert van Vivera: ‘Een grote groep vegetariërs, veganisten en flexitariërs heeft al vele jaren enorme interesse in een dergelijk product. Met de doorbraak van grootschalige productie kan een grote groep consumenten genieten van dit zeer smaakvolle plantaardige product. De geur, smaak en bite zijn nauwelijks te onderscheiden van echte biefstuk en wij zijn ervan overtuigd dat het in een grote behoefte voorziet. Het is van groot belang dat we minder vlees eten, zowel voor onze eigen gezondheid, dierenwelzijn en voor onze planeet. Innovatieve en hoogwaardige plantaardige producten kunnen hieraan een belangrijke bijdrage leveren.’

Officiële presentatie

Op 29 en 30 mei 2018 zal Vivera de plantaardige biefstuk officieel presenteren op de PLMA beurs in de RAI Amsterdam.

Grootschalige productie van plantaardige biefstuk belangrijk

De ontwikkeling van plantaardige biefstuk past in de ontwikkeling van gezonde en kwalitatief hoogwaardige vleesvervangende producten. De interesse van consumenten in gezondere en duurzamere voeding neemt in grote delen van Europa sterk toe. Zo eet inmiddels 2/3 van de Nederlanders een dag of meer per week geen vlees meer. Volgens de FAO (Food and Agriculture Organization van de VN) zal de wereldconsumptie bij onveranderd beleid verdubbelen in 2050. De productie van plantaardige voeding biedt aanzienlijke voordelen als gevolg van een veel lagere milieubelasting en druk op schaarse hulpmiddelen als landbouwgrond en water.



Beetje rolbevestigende reclame wel. :s)


[ Bericht 4% gewijzigd door Tourniquet op 15-05-2018 20:44:14 ]
  dinsdag 15 mei 2018 @ 20:52:17 #144
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179184195
Ben ik ook wel heel benieuwd naar idd!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 18 mei 2018 @ 18:11:25 #145
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_179246018
Leuk topic! Heb soms echt weinig inspiratie om te koken, maar staan goede recepten tussen.
pi_179256504
Welke groentenburger (merk/winkel) raden jullie aan? Ik eet nu amper AGV meer, maar gisteren wel zin in. Had een groentenburger van de Lidl maar vond die niet echt heel lekker. Zat weinig smaak aan.

Nog 3 dagen en de VeggieChallenge zit er al op, die maand is echt omgevlogen :o
Maar ik ga het vegetarische en zoveel mogelijk plantaardige wel doorzetten ^O^
  zaterdag 19 mei 2018 @ 10:33:01 #147
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179258496
Bijna volledig vegan nu, alleen wel klaar met dat gezeik op werk. Mijn baas eet geen melkproducten want lactoseintolerant en daar doet niemand moeilijk over, maar als ik geen boter met vis en melk wil of geen salade met ei dan ben ik moeilijk....

Frustrerend... zeker de stap naar vegan. (Even voor de context, we kopen lunch voor iedereen).
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_179258650
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:33 schreef maniack28 het volgende:
Bijna volledig vegan nu, alleen wel klaar met dat gezeik op werk. Mijn baas eet geen melkproducten want lactoseintolerant en daar doet niemand moeilijk over, maar als ik geen boter met vis en melk wil of geen salade met ei dan ben ik moeilijk....

Frustrerend... zeker de stap naar vegan. (Even voor de context, we kopen lunch voor iedereen).
In zo'n geval zou ik voor mijn eigen lunch gaan zorgen. Veganistisch eten is gewoon best moeilijk en eigenlijk vind ik ook dat je daar anderen niet teveel mee lastig moet vallen.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 11:30:22 #149
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179259259
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:44 schreef Farenji het volgende:

[..]

In zo'n geval zou ik voor mijn eigen lunch gaan zorgen. Veganistisch eten is gewoon best moeilijk en eigenlijk vind ik ook dat je daar anderen niet teveel mee lastig moet vallen.
Ik vind het wel meevallen, brood kan gewoon vegan, een kuipje boter kan ook van soja en broodbeleg voor op een vegan sandwich (pindakaas, chocopasta, humus, avocado, courgette, aubergine, tomaat, komkommer) kan ook gewoon gegeten worden door mensen die niet vegan zijn.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij eet maar ik vind het persoonlijk van de zotte dat er 4 verschillende worstsoorten op tafel liggen en een bakje humus dan teveel geraagd is (of meteen leeg is omdat iedereen het zo lekker vind).

En voor mijn baas kopen we wel brood zonder melk en eet hij bepaalde melkproducten niet en daar doet men niet moeilijk over. Het kan dus wel ;)

Ik ga het volgende week wel even vragen, maar buiten het feit dat we wel of niet een lunch delen zijn de reacties vooral irritant. Dat was met vegetarisch al zo, maar met vegan zal dat nog wel erger worden..
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 12:13:31 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179259928
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:30 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen, brood kan gewoon vegan, een kuipje boter kan ook van soja en broodbeleg voor op een vegan sandwich (pindakaas, chocopasta, humus, avocado, courgette, aubergine, tomaat, komkommer) kan ook gewoon gegeten worden door mensen die niet vegan zijn.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij eet maar ik vind het persoonlijk van de zotte dat er 4 verschillende worstsoorten op tafel liggen en een bakje humus dan teveel geraagd is (of meteen leeg is omdat iedereen het zo lekker vind).

En voor mijn baas kopen we wel brood zonder melk en eet hij bepaalde melkproducten niet en daar doet men niet moeilijk over. Het kan dus wel ;)

Ik ga het volgende week wel even vragen, maar buiten het feit dat we wel of niet een lunch delen zijn de reacties vooral irritant. Dat was met vegetarisch al zo, maar met vegan zal dat nog wel erger worden..
Chocopasta: melk.

Dus de rest heeft maar rekening te houden met jou ipv jij met de rest?

Wat maakt jou zo speciaal dan? Als jij zo speciaal wil eten, moet je het zelf regelen ipv van een ander alles verwachten. Lekkere denkfout.

Of je collega's zeggen eigenlijk non verbaal tegen je: 'ga weg'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 19 mei 2018 @ 13:10:35 #151
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_179261292
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Chocopasta: melk.

Dus de rest heeft maar rekening te houden met jou ipv jij met de rest?

Wat maakt jou zo speciaal dan? Als jij zo speciaal wil eten, moet je het zelf regelen ipv van een ander alles verwachten. Lekkere denkfout.

Of je collega's zeggen eigenlijk non verbaal tegen je: 'ga weg'.
Er is gewoon vegan pasta, die de baas dan ook kan eten want er zit geen melk in. En ik zeg niet dat iedereen hetzelfde moet eten. Ik zeg alleen dat er in een vleesdieet ook ruimte is voor groente en dat we die prima kunnen aanschaffen om samen van te eten. Waarom verwar je een carnivoor met het niet eten van groente?

Daarbij; we betalen allemaal gewoon een deel van ons salaris voor die lunch, dus dan kan je toch ook eten kopen dat iedereen kan eten?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_179512980
Hallo,

Mijn vriendin en ik worden vanaf 5 september ook vegetarisch (vanuit milieuoverwegingen). Ikzelf word een ovo-vegetarier en zij wordt een lacto-ovo-vegetarier.

We hebben al veel onderzoek gedaan alleen nu zit ikzelf dus met het B12 probleem. Technisch gezien haal ik B12 vitaminen nog steeds uit eieren, maar ik wil dus eigenlijk ook niet zoveel eieren eten. Nu las ik dus dat je lever ongeveer voor 3 jaar aan B12 vitaminen heeft opgeslagen, dus dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Nu is mijn vraag dus; is het voldoende om af en toe (2 á 3 keer per week) eieren te eten of moet ik daarnaast nog supplementen slikken? Kon verder niet echt een plantaardige vervanger voor B12 vinden of zie ik wat over het hoofd?

Verder iemand nog ideeën/suggesties wat ik het best qua doen? Wat zijn veelvoorkomende beginnersfouten etc.?
pi_179513086
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:03 schreef pussycatdoll het volgende:
Hallo,

Mijn vriendin en ik worden vanaf 5 september ook vegetarisch (vanuit milieuoverwegingen).
Altijd goed om de zaken 3 maanden vooruit te plannen! Mijn eigen agendatechnische vaardigheden laten wat dat betreft een beetje te wensen over.
pi_179513608
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:07 schreef thabit het volgende:

[..]

Altijd goed om de zaken 3 maanden vooruit te plannen! Mijn eigen agendatechnische vaardigheden laten wat dat betreft een beetje te wensen over.
Ben erg gemotiveerd om het te doen dus wil het dan ook vooral goed doen!
Ben nu vooral bezig met het uitzoeken van recepten, alternatieven, welke deficiënties er vaak optreden bij vegetariërs/veganisten dat soort dingen! Heb op zich wel een vrij goed beeld van wat me te wachten staat en wat ik zoal kan eten ´s ochtends, alleen het is altijd handig om wat ervaringen te horen!
  donderdag 31 mei 2018 @ 16:33:03 #155
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_179515237
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:03 schreef pussycatdoll het volgende:
Hallo,

Mijn vriendin en ik worden vanaf 5 september ook vegetarisch (vanuit milieuoverwegingen). Ikzelf word een ovo-vegetarier en zij wordt een lacto-ovo-vegetarier.

We hebben al veel onderzoek gedaan alleen nu zit ikzelf dus met het B12 probleem. Technisch gezien haal ik B12 vitaminen nog steeds uit eieren, maar ik wil dus eigenlijk ook niet zoveel eieren eten. Nu las ik dus dat je lever ongeveer voor 3 jaar aan B12 vitaminen heeft opgeslagen, dus dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Nu is mijn vraag dus; is het voldoende om af en toe (2 á 3 keer per week) eieren te eten of moet ik daarnaast nog supplementen slikken? Kon verder niet echt een plantaardige vervanger voor B12 vinden of zie ik wat over het hoofd?

Verder iemand nog ideeën/suggesties wat ik het best qua doen? Wat zijn veelvoorkomende beginnersfouten etc.?
Suppleren.
Ofwel, gewoon een b12 pilletje nemen.
Waarom je zo lang plant en niet gewoon begint om stapgewijs de boel weg te laten is mij een raadsel eigenlijk. :@
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_179528007
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 16:33 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Suppleren.
Ofwel, gewoon een b12 pilletje nemen.
Waarom je zo lang plant en niet gewoon begint om stapgewijs de boel weg te laten is mij een raadsel eigenlijk. :@
Top dankje! Ja snap ik! Ik wil ook graag de impact op m´n lichaam zien/ervaren en dus m´n lichaam de tijd geven zich aan te passen (had gelezen dat als je je dieet gaat veranderen het 3 maand duurt voordat je alle voordelen ervaart). Aangezien we een maand op vakantie ga waaronder naar familie in Griekenland kan ik me dus niet 3 maanden strikt aan dit dieet houden. Vandaar dat we ervoor gekozen heb om het na mijn vakantie te doen! Maar dit geeft ons genoeg tijd om te experimenteren met gerechten, alles goed uit te zoeken etc.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 17:54:26 #157
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179993986
Net de biefstuk geprobeerd van Vivera. Verrassend lekker! Structuur lijkt behoorlijk op echte biefstuk. Ga het zeker vaker kopen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_179994485
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:54 schreef LPFAN het volgende:
Net de biefstuk geprobeerd van Vivera. Verrassend lekker! Structuur lijkt behoorlijk op echte biefstuk. Ga het zeker vaker kopen.
en de smaak?
pi_179995389
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 17:54 schreef LPFAN het volgende:
Net de biefstuk geprobeerd van Vivera. Verrassend lekker! Structuur lijkt behoorlijk op echte biefstuk. Ga het zeker vaker kopen.
Hij is lekker he! Ik vond het wel bizar dat hij een soort van 'bloedde'.
Karma is a fucking bitch.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 19:35:38 #160
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179995677
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 18:27 schreef Prego het volgende:

[..]

en de smaak?
Heeft ook wel wat weg van echte biefstuk.

quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:22 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Hij is lekker he! Ik vond het wel bizar dat hij een soort van 'bloedde'.
haha ja, vond hem echt vlezig aan voelen toen ik hem in de pan legde. Bizar! En ja hij is echt heel lekker. Alleen wel jammer dat een pakje 3.50 kost. Had hem nu gekocht bij Coop, die had hem in de aanbieding met 50% korting.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_179996688
Kun je iets zeggen over de ingrediënten? Ik ben daar heel benieuwd naar.
pi_179996704
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 12:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Chocopasta: melk.

Dus de rest heeft maar rekening te houden met jou ipv jij met de rest?

Wat maakt jou zo speciaal dan? Als jij zo speciaal wil eten, moet je het zelf regelen ipv van een ander alles verwachten. Lekkere denkfout.

Of je collega's zeggen eigenlijk non verbaal tegen je: 'ga weg'.
Ik haal gewoon pure chocopasta hier in de super zit geen melk in.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 20:21:24 #163
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179996830
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:16 schreef Prego het volgende:
Kun je iets zeggen over de ingrediënten? Ik ben daar heel benieuwd naar.
https://www.vivera.com/nl/product/vivera-biefstukc
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_179997516
Ik heb ook de biefstukc van Vivera geprobeerd. Vond hem erg lekker(qua smaak echt vlezig) maar de structuur niet echt als biefstuk. Niet dat ik dat erg vind trouwens. Ben ook blij dat ze de visburgers van Vivera ook hebben bij de Albert Heijn, daar ben ik echt fan van. O+
&lt;a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  zaterdag 23 juni 2018 @ 20:55:28 #166
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_179997927
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:42 schreef Lotteh het volgende:
Ik heb ook de biefstukc van Vivera geprobeerd. Vond hem erg lekker(qua smaak echt vlezig) maar de structuur niet echt als biefstuk. Niet dat ik dat erg vind trouwens. Ben ook blij dat ze de visburgers van Vivera ook hebben bij de Albert Heijn, daar ben ik echt fan van. O+
Die visburgers wil ik ook nog proberen idd, hoe smaken die?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_180040318
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 20:55 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Die visburgers wil ik ook nog proberen idd, hoe smaken die?
Ik vind het een lekkere afwisseling van andere burgers. Lichte visamaak, maar wel een goede wat grovere vis-achfige structuur.

Lekker op een broodje met wat zelfgemaakte remouladesaus of, wat wij de laatste tijd vaak doen, een soort vistaco's. Witte kool en paprika roerbakken met komijn en gerookte paprika, visburgers bakken en in reepjes snijden en dan taco's ermee vullen. Avocado erbij en een sausje van (vegan) mayo, sojayoghurt, mosterd, dille en limoen sap. Heerlijk. O+
&lt;a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;Last.fm&lt;/a&gt;
  maandag 25 juni 2018 @ 19:32:21 #168
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_180041451
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 18:49 schreef Lotteh het volgende:

[..]

Ik vind het een lekkere afwisseling van andere burgers. Lichte visamaak, maar wel een goede wat grovere vis-achfige structuur.

Lekker op een broodje met wat zelfgemaakte remouladesaus of, wat wij de laatste tijd vaak doen, een soort vistaco's. Witte kool en paprika roerbakken met komijn en gerookte paprika, visburgers bakken en in reepjes snijden en dan taco's ermee vullen. Avocado erbij en een sausje van (vegan) mayo, sojayoghurt, mosterd, dille en limoen sap. Heerlijk. O+
Oh dat klinkt goed ja! Zeker even een keer uitproberen!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_180053676
Ik vind de visburgers van SoFine lekkerder, maar goed, ik heb/had ook een 'guilty pleasure' voor Iglo vissticks, dus misschien geen recht van spreken :D :P

Afgelopen weekend de bruiloft van goede vrienden gehad. Er waren redelijk wat vegetariërs en ook enkele (semi)veganisten, waar voor beide groepen menu's waren geregeld. Supertof, en het was echt heerlijk! Niks geen bakje rauwkost, maar echt heel lekkere gerechten O+ (Ik ben alleen niet zo goed in de ingrediënten herkennen in een gerecht, en op de website staat alleen het vegetarische menu en dat verschilt nog behoorlijk van het veganistische menu. Maar het voorgerecht was iets met paddenstoelen, bietjes, kappertjes, chips van zoete aardappel en nog wat ingrediënten ( :@ ), het hoofdgerecht was een heerlijke risotto met walnoten en heel lekker klaargemaakte gegrilde courgettes, en het dessert bestond uit aardbeien, blauwe bessen en iets van aardbeienmousse/saus. ). 's Avonds op het einde van het feest kwam de bediening ook nog speciaal naar mij en mijn vriend toe met patat zonder mayo, hoefden we niet eens aan te geven.

Dat was dus echt een heel fijne ervaring, mag ook wel eens gedeeld worden toch? :) Ik denk dat mijn vriend en ik nog wel eens teruggaan voor een romantisch diner O+ . (Residence Rhenen, voor wie het wil weten)
  dinsdag 26 juni 2018 @ 10:26:58 #170
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180054288
Leuke ervaring hierboven bij Residence! Rhenen is in de buurt, dus eens even checken :).
pi_180054357
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 09:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind de visburgers van SoFine lekkerder, maar goed, ik heb/had ook een 'guilty pleasure' voor Iglo vissticks, dus misschien geen recht van spreken :D :P

Afgelopen weekend de bruiloft van goede vrienden gehad. Er waren redelijk wat vegetariërs en ook enkele (semi)veganisten, waar voor beide groepen menu's waren geregeld. Supertof, en het was echt heerlijk! Niks geen bakje rauwkost, maar echt heel lekkere gerechten O+ (Ik ben alleen niet zo goed in de ingrediënten herkennen in een gerecht, en op de website staat alleen het vegetarische menu en dat verschilt nog behoorlijk van het veganistische menu. Maar het voorgerecht was iets met paddenstoelen, bietjes, kappertjes, chips van zoete aardappel en nog wat ingrediënten ( :@ ), het hoofdgerecht was een heerlijke risotto met walnoten en heel lekker klaargemaakte gegrilde courgettes, en het dessert bestond uit aardbeien, blauwe bessen en iets van aardbeienmousse/saus. ). 's Avonds op het einde van het feest kwam de bediening ook nog speciaal naar mij en mijn vriend toe met patat zonder mayo, hoefden we niet eens aan te geven.

Dat was dus echt een heel fijne ervaring, mag ook wel eens gedeeld worden toch? :) Ik denk dat mijn vriend en ik nog wel eens teruggaan voor een romantisch diner O+ . (Residence Rhenen, voor wie het wil weten)
Zulke ervaringen mogen wat mij betreft zeker gedeeld worden. Wat tof! ^O^
pi_180054421
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 10:26 schreef Helsinki het volgende:
Leuke ervaring hierboven bij Residence! Rhenen is in de buurt, dus eens even checken :).
Het vegetarische menu staat wel op de website, voor een veganistisch menu zou je denk ik even van tevoren moeten bellen.

Misschien ben ik erg positief hoor (ik ben geen culinair expert) maar goed, mijn laatste restaurantervaringen waren allemaal 'mwoah' en dus was ik dit weekend echt heel aangenaam verrast. :P
pi_181449778
Dit topic is per direct alleen nog over vegetarisch eten. Voor veganisme kan je terecht in het spiksplinternieuwe CUL / [VEGAN] Vrij van dierlijke producten - deel 1
Spoilers!
  maandag 3 september 2018 @ 07:37:30 #174
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_181656811
Hoe komen jullie aan je ijzer?
!!! Go 49-ers !!!
pi_181657086
quote:
2s.gif Op maandag 3 september 2018 07:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hoe komen jullie aan je ijzer?
Door producten te eten waar ijzer in zit of aan toe is gevoegd. Ijzer zit niet alleen in vlees. Maar ook in volkorenbrood, volkorenpasta, noten, gedroogd fruit (zoals rozijnen, abrikozen, appel, tutti frutti) en peulvruchten (zoals bruine bonen en linzen).

Gedroogd fruit eet ik niet omdat ik diabetes type1 heb en in gedroogd fruit erg veel suiker zit vergeleken met gewoon fruit. Maar volkoren producten, noten en peulvruchten eet ik wel veel. Ik eet niet veel vleesvervangers, maar daar is vaak vitamine B12 en ijzer aan toegevoegd.

Als vegetariër hoef je geen tekorten op te lopen als je gewoon gevarieerd eet. Alleen vitamine B12 moet je wel echt bijslikken, dat is niet uit plantaardig voedsel te halen.
pi_181657697
Wat gebruik je als je redelijk wat eiwit wil eten?
Denk aan kipfilet 20 gram eiwit per 100 gram.
Wat is een goed vegetarisch alternatief?
pi_181658129
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:03 schreef pussycatdoll het volgende:
Hallo,

Mijn vriendin en ik worden vanaf 5 september ook vegetarisch (vanuit milieuoverwegingen). Ikzelf word een ovo-vegetarier en zij wordt een lacto-ovo-vegetarier.

We hebben al veel onderzoek gedaan alleen nu zit ikzelf dus met het B12 probleem. Technisch gezien haal ik B12 vitaminen nog steeds uit eieren, maar ik wil dus eigenlijk ook niet zoveel eieren eten. Nu las ik dus dat je lever ongeveer voor 3 jaar aan B12 vitaminen heeft opgeslagen, dus dat hoeft op zich geen probleem te zijn. Nu is mijn vraag dus; is het voldoende om af en toe (2 á 3 keer per week) eieren te eten of moet ik daarnaast nog supplementen slikken? Kon verder niet echt een plantaardige vervanger voor B12 vinden of zie ik wat over het hoofd?

Verder iemand nog ideeën/suggesties wat ik het best qua doen? Wat zijn veelvoorkomende beginnersfouten etc.?
Je hebt nog 2 dagen. Gaat het lukken met de deadline?
pi_181658151
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:29 schreef Black_Baron het volgende:
Wat gebruik je als je redelijk wat eiwit wil eten?
Denk aan kipfilet 20 gram eiwit per 100 gram.
Wat is een goed vegetarisch alternatief?
In het wit van een ei schijnt redelijk wat eiwit te zitten.
  maandag 3 september 2018 @ 10:54:31 #179
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181658875
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:29 schreef Black_Baron het volgende:
Wat gebruik je als je redelijk wat eiwit wil eten?
Denk aan kipfilet 20 gram eiwit per 100 gram.
Wat is een goed vegetarisch alternatief?
Waarvoor heb je het nodig? Echt voor (top)sport bv, of denk je meer nodig te hebben dan je werkelijk nodig hebt?

Hoe dan ook, de meeste eiwitten in plantaardig voedsel zijn minder goed opneembaar als in bv vlees. Je hebt als vegetarier (zonder topsport) dus meer intake van eiwitten via die weg nodig. Als vega die geen zeer intensieve sport/training doet heb je zat aan 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, als wel iintensief sporter heb je een 1,5/1,6 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig.

Sojabonen en bv lupinebonen zijn heel rijk aan eiwitten, 100 gram tempeh levert bv 12 gram eiwit.
Verder vooral noten, zaden, bonen, erwten, granen en linzen. Dat zijn de meest rijke plantaardig bronnen voor eiwitten. Linzen leveren bv 6.5 gram eiwit op 100 gram, amandelen zelfs 22 gram per 100 gram (maar noten zijn ook vetmakers, leun daar dus niet teveel op).
Havermout is ook vrij rijk aan eiwitten en zou eigenlijk powerfood moeten heten ipv al die dure dingen van ver weg. Havermout levert erg veel voedingswaarde. Daar mag je wel een eind op leunen.

Maar ook uit andere zaken kunnen een bijdrage leveren. Champignons bv leveren een 4 gram eiwit per 100 gram.

Als laatste heb je natuurlijk ook nog zuivel en eieren als vegetarier en zijn er voor bv extremen zoals (vergaande) bodybuilding vegetarische supplementen op allerlei gebieden inc eiwitten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181659546
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 10:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Waarvoor heb je het nodig? Echt voor (top)sport bv, of denk je meer nodig te hebben dan je werkelijk nodig hebt?

Hoe dan ook, de meeste eiwitten in plantaardig voedsel zijn minder goed opneembaar als in bv vlees. Je hebt als vegetarier (zonder topsport) dus meer intake van eiwitten via die weg nodig. Als vega die geen zeer intensieve sport/training doet heb je zat aan 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht, als wel iintensief sporter heb je een 1,5/1,6 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht nodig.

Sojabonen en bv lupinebonen zijn heel rijk aan eiwitten, 100 gram tempeh levert bv 12 gram eiwit.
Verder vooral noten, zaden, bonen, erwten, granen en linzen. Dat zijn de meest rijke plantaardig bronnen voor eiwitten. Linzen leveren bv 6.5 gram eiwit op 100 gram, amandelen zelfs 22 gram per 100 gram (maar noten zijn ook vetmakers, leun daar dus niet teveel op).
Havermout is ook vrij rijk aan eiwitten en zou eigenlijk powerfood moeten heten ipv al die dure dingen van ver weg. Havermout levert erg veel voedingswaarde. Daar mag je wel een eind op leunen.

Maar ook uit andere zaken kunnen een bijdrage leveren. Champignons bv leveren een 4 gram eiwit per 100 gram.

Als laatste heb je natuurlijk ook nog zuivel en eieren als vegetarier en zijn er voor bv extremen zoals (vergaande) bodybuilding vegetarische supplementen op allerlei gebieden inc eiwitten.
Dank voor je antwoord.
Heb het nodig voor sport: Macro's (in elk geval eiwit) halen binnen een bepaald calorie-budget.
En ik vind dat lastig om dit vegetarisch te doen.

Kwark met muesli of melk met havermout is meestal mijn ontbijt.
Lunch vaak iets van wraps met gerookte kip/tonijn, avocado, spinazie.
Avondeten is vaak iets met veel groente en vis of mager vlees.
Voor het slapen gaan de rest van de kwark of een proteine shake.

Bonen ben ik gek op. Eet ik ook regelmatig. Iets van 3 keer per week (lunch en avondeten meegerekend).

Kan mijn eiwitten van het avondeten wel eens vervangen door iets met tempeh. Maar het eiwit gehalte is toch stukken lager dan dat in vlees, helaas.
pi_181663755
quote:
12s.gif Op maandag 3 september 2018 10:04 schreef thabit het volgende:

[..]

Je hebt nog 2 dagen. Gaat het lukken met de deadline?
Hey! Jazeker! We zijn eigenlijk al begonnen! Een weekje nu al en gaat me eigenlijk makkelijk af! Het grootste gedeelte eet ik zelfs veganistisch. Denk wel dat ik niet consequent ovo-vegetarier word aangezien ik het toch (voor nu) te moeilijk vind om van bepaalde kazen af te blijven :9~ .
pi_181665834
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 09:29 schreef Black_Baron het volgende:
Wat gebruik je als je redelijk wat eiwit wil eten?
Denk aan kipfilet 20 gram eiwit per 100 gram.
Wat is een goed vegetarisch alternatief?
Linzen, hennepzaad, bonen, kikkererwten, noten, pinda's. Tofu, tempeh, seitan. Eieren, zuivel.
  dinsdag 4 september 2018 @ 08:47:34 #183
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_181678161
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 08:29 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Door producten te eten waar ijzer in zit of aan toe is gevoegd. Ijzer zit niet alleen in vlees. Maar ook in volkorenbrood, volkorenpasta, noten, gedroogd fruit (zoals rozijnen, abrikozen, appel, tutti frutti) en peulvruchten (zoals bruine bonen en linzen).

Gedroogd fruit eet ik niet omdat ik diabetes type1 heb en in gedroogd fruit erg veel suiker zit vergeleken met gewoon fruit. Maar volkoren producten, noten en peulvruchten eet ik wel veel. Ik eet niet veel vleesvervangers, maar daar is vaak vitamine B12 en ijzer aan toegevoegd.

Als vegetariër hoef je geen tekorten op te lopen als je gewoon gevarieerd eet. Alleen vitamine B12 moet je wel echt bijslikken, dat is niet uit plantaardig voedsel te halen.
Bedankt :) Veel van de producten die je opnoemt, eet ik dan weer niet omdat daar relatief veel koolhydraten inzitten. En ik ben van de club met versie 2 dus ik moet op die carbs letten. Maar ik ga eens zoeken naar noten met ijzer en naar verrijkte vleesvervangers :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_182418450
Heeft iemand de Unox vega rookworst al geprobeerd?
Is sinds deze maand te koop.

https://www.unox.nl/producten/vegetarische-rookworst/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Sport dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:54:42 #185
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182420942
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:56 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand de Unox vega rookworst al geprobeerd?
Is sinds deze maand te koop.

https://www.unox.nl/producten/vegetarische-rookworst/
Nee ik vind hem echt walgelijk duur.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182425646
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 19:56 schreef Aether het volgende:
Heeft iemand de Unox vega rookworst al geprobeerd?
Is sinds deze maand te koop.

https://www.unox.nl/producten/vegetarische-rookworst/
Yup en hij is erg lekker. Hij lijkt in de verste verte qua uiterlijk niet op een echte rookworst maar heeft zeker de bite en de smaak. Vriendin en ik zijn enthousiast iig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_182436726
Karma is a fucking bitch.
pi_182436769
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 21:54 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee ik vind hem echt walgelijk duur.
Vrijwel 2x zo duur inderdaad (¤8/kg vs ¤15,50/kg).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_182442301
quote:
vind ik ook :Y

Die van Unox vind ik niet lekker :N
pi_182446342
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:48 schreef FANN het volgende:

[..]

vind ik ook :Y

Die van Unox vind ik niet lekker :N
O duh. Ik had het over die van de vegaslager :') Niet door dat Unox er ook een had.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_182447397
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 09:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O duh. Ik had het over die van de vegaslager :') Niet door dat Unox er ook een had.
oh..... oké... had ik heb zeker niet goed gelezen.
pi_182564219
Deze is lekker........



Gisteren voor het eerst geprobeerd.....
  maandag 29 oktober 2018 @ 18:45:17 #193
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182820180
Komen hier wel eens kooktips en aanrader van recepten voorbij? Wil wat vaker vegetarisch eten.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:18:24 #194
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_182820858
quote:
14s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 07:13 schreef FANN het volgende:
Deze is lekker........

[ afbeelding ]

Gisteren voor het eerst geprobeerd.....
Waar heb je die vandaan?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_182821296
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:45 schreef Trashcanman het volgende:
Komen hier wel eens kooktips en aanrader van recepten voorbij? Wil wat vaker vegetarisch eten.
weet ik niet, maar ik ben er vrij recent achter gekomen hoe je tofu zo kunt bereiden dat het echt lekker is (misschien ben ik de enige die het al jaren liep te proberen en iedere keer moest constateren dat tofu ronduit smerig smaakt, maar goed)

Anyway, ik haal nu bij de toko een blok "pressed tofu" van unicurd, snij dat door de helft en vervolgens in dunne plakjes van omgeveer 1 cm, dep ze even droog met wat keukenpapier.
Dan verhit ik van (olijf)olie in een koekenpan en bak ze rustig (op medium temperatuur) tot ze aan beide kanten goudbruin zijn. (Dus zo af en toe voorzichtig omkeren)

Als de tofu goudbruin is, dan wordt het keren ook steeds makkelijker, omdat het spul z'n vocht kwijt is. De buitenkant is nu wat krokant, de binnenkant nog romig.

Dit is het moment om je sausje of "marinade" er bij te gooien en de boel aan beide kanten nog even kort te laten bakken, dan krijg je een mooi smaakvol laagje....een simpele zoete chilisaus is al prima, trouwens!

Dus mocht je nog geen tofu-fan zijn, probeer dit dat eens uit, ik kan het je van harte aanbevelen!
En mocht je een tofu-goeroe zijn, negeer mijn post dan gerust ;)

Verder nog een tip: de Indische keuken is van nature grotendeels vegetarisch, daar dus geen rare kronkels of vleesvervangers, maar gewoon gerechten die van nature vegetarisch zijn.
  maandag 29 oktober 2018 @ 19:53:51 #196
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_182821741
Heb nog nooit tofu klaar gemaakt dus dat deze kan ik best eens gaan klaar maken. Thanks!

Ik maak zelf vaak vega stamppotten en soepen als ik zonder vlees kook.

Mn doperwt-munt is goed te doen.
pi_182822327
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 19:18 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Waar heb je die vandaan?
Jumbo :P
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:26:14 #198
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_182822492
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:18 schreef FANN het volgende:

[..]

Jumbo :P
Van de week eens kijken :P
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_182822510
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 18:45 schreef Trashcanman het volgende:
Komen hier wel eens kooktips en aanrader van recepten voorbij? Wil wat vaker vegetarisch eten.
Hier zijn heerlijke recepten :Y

https://www.evavzw.be/recepten
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:32:15 #200
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_182822635
quote:
14s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:27 schreef FANN het volgende:

[..]

Hier zijn heerlijke recepten :Y

https://www.evavzw.be/recepten
Thanks voor de tip! Al paar lekkere dingen gezien ja :9
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')