abonnement Unibet Coolblue
pi_175597479
quote:
DEN HAAG - Binnen GroenLinks is heibel ontstaan over het eigen eerdere plan om de publieke omroep te dwingen om openbaar te maken wat afzonderlijke televisieprogramma’s kosten.

Vorige week hield GroenLinks-Kamerlid Lisa Westerveld daar nog een warm pleidooi voor. Samen met de VVD diende ze in de Tweede Kamer een officieel plan in.

Inmiddels heeft ze haar handtekening onder het stuk weggehaald. „In mijn fractie zijn hier heel grote twijfels over. We moeten opnieuw een intern debat hierover houden”, aldus de politica.

Omroepbons

Westerveld bekent dat ze door NPO-baas Shula Rijxman is gebeld, nadat haar eerdere voorstel tot meer financiële transparantie bij de publieke omroep de publiciteit had gehaald. Ze bezweert niet door de omroepbons te zijn beïnvloed. „Ik had mijn besluit al genomen.”

VVD en GroenLinks dienden hun NPO-plan in, omdat ze meer inzage willen hebben in wat de publieke omroep de belastingbetaler nu eigenlijk kost. Jaarlijks gaat er meer dan 800 miljoen euro rijksgeld naartoe. De NPO hoeft daar slechts mondjesmaat verantwoording over af te leggen.

https://www.telegraaf.nl/(...)rdeeld-door-npo-plan
Prima plan om de NPO transparanter te willen maken maar bij GroenLinks wegen de belangen van hun omroepvriendjes kennelijk net even wat zwaarder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 13:40:08 ]
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:42:05 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175597523
Je handtekening weghalen als een deel van de uitkomst aan je wordt geopenbaard :')
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:45:36 #3
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175597595
Oei, gevalletje corruptie?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175597626
Giel Beelen verdient bij het commerciële Veronica minder dan bij de gesubsidieerde NPO

:')

Ach het is ons belastinggeld maar, waar bemoeien we ons mee. :')

800 miljoen euro belastinggeld, en dan bijna geen verantwoordelijk hoeven af te leggen.
pi_175597639
Wat doet Lisa Westerveld eigenlijk bij GroenLinks? Heeft ze het partijprogramma en de partijbeginselen nooit tot zich genomen? Is het naiviteit of is ze een mol van de AIVD?

Ik snap wel dat ze bij GroenLinks behoorlijk pissed zijn. Dit is een mes in de rug van iemand die je als kameraad dacht te kunnen beschouwen.
pi_175597691
Vraag mij toch af wat die NPO baas en Rijxman dan over gebeld hebben, denk niet over de bloemetjes en de bijtjes, misschien over de kosten van het propaganda item over Jesse Klaver, zou wel verklaren waarom Groenlinks nu opeens 180 graden draait.
pi_175597707
Dan moeten ze ook de opbrengsten meerekenen.
pi_175597879
Zal wel een enorme beerput zijn.
pi_175597980
Die 800 miljoen kan een mooie bezuiniging zijn.
Onder de 40 kijkt men nauwelijks nog TV, daarom lopen de STER inkomsten drastisch terug.
Opheffen die zaak
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175598066
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Vraag mij toch af wat die NPO baas en Rijxman dan over gebeld hebben, denk niet over de bloemetjes en de bijtjes, misschien over de kosten van het propaganda item over Jesse Klaver, zou wel verklaren waarom Groenlinks nu opeens 180 graden draait.
Zal wel iets in de trant zijn van dat GL hiermee de 'populisten' in de kaart speelt.
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:06:28 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175598095
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:51 schreef bamibij het volgende:
Dan moeten ze ook de opbrengsten meerekenen.
Ja dat lijkt me een goed plan, hoe meer de NPO zelf opbrengt, hoe minder subsidie je hoeft te geven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:13:03 #12
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175599263
Dus nu is het een publiek geheim dat het daar stinkt.
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:47:38 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175599808
Er mag best nog wat bezuinigd worden op reisbureau NPO.
pi_175601284
Onlangs me weer kapot geërgerd aan dat achterlijke Sinterklaasjournaal iedere dag.

Waarom precies moet hier ook weer belastinggeld naar toe?
pi_175601487
De publieke omroep is na alle bezuinigingsronden juist al supergoedkoop.

TV + radio + internet voor een schamele ¤ 9,50 per werkende Nederlander per maand en daar kan je dan onbeperkt naar kijken of luisteren.

Misschien kan je de kaasschaaf er nog een paar keer overheen halen maar of ik nu ¤7 of ¤ 9,50 per maand kwijt ben...

En het inzicht door de overheid? De overheid zou zich juist niet moeten bemoeien met de inhoud van programma's. Daar hebben we al landen als Turkije of S.A. voor.

Als je dan toch wil bezuinigen, laat de publieke omroep dan (gefaseerd) commerciëel gaan.
Accepteer dan ook dat je in een uitzending van Pauw 20x "Coca Cola" en "Heineken" als sluikreclame in beeld ziet.
pi_175602118
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:37 schreef MaGNeT het volgende:
TV + radio + internet voor een schamele ¤ 9,50 per werkende Nederlander per maand en daar kan je dan onbeperkt naar kijken of luisteren.
Ik vind ¤9,50 per maand ander vrij fors voor een platform dat grote delen van de bevolking niet meer weet te bereiken. De rol van de publieke omroep is al jaren achterhaald nu dat er legio van andere (gratis) alternatieven zijn. Wat mij betreft wordt de publieke omroep teruggebracht tot één TV zender waarop enkel nog actualiteiten en kwalitatieve documentaires wordt uitgezonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 18:20:35 ]
pi_175602353
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:45 schreef Lothiriel het volgende:
Oei, gevalletje corruptie?
Na de 2Doc Beerput Nederland, de niet kloppende rapporten van vliegveld Lelystad en de WODC-affaire kijk ik helemaal nergens meer van op momenteel.
pi_175602468
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik vind ¤9,50 per maand ander vrij fors voor een platform dat grote delen van de bevolking niet meer weet te bereiken. De rol van de publieke omroep is al jaren achterhaald nu dat er legio van andere (gratis) alternatieven zijn. Wat mij betreft wordt de publieke omroep teruggebracht tot één TV zender waarop enkel nog actualiteiten en kwalitatieve documentaires wordt uitgezonden.
Jongeren kijken er niet veel meer naar, daar ben ik het mee eens. Streaming en on-demand nemen dat over. StukTV is daar wel een goed voorbeeld van.

Maar de publieke omroep in Nederland kost maar 1/3 per inwoner als je het vergelijkt met Duitsland of het VK.

Als we terug gaan naar 1 zender denk ik wel dat je als overheid de bestaande zenders de kans moet geven om op eigen benen te gaan staan. Dan zal je ook meer commercie moeten toestaan.
pi_175602719
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:48 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Wat doet Lisa Westerveld eigenlijk bij GroenLinks? Heeft ze het partijprogramma en de partijbeginselen nooit tot zich genomen? Is het naiviteit of is ze een mol van de AIVD?

Ik snap wel dat ze bij GroenLinks behoorlijk pissed zijn. Dit is een mes in de rug van iemand die je als kameraad dacht te kunnen beschouwen.
? Kameraad. Communisme is al ff dood meisje.
pi_175604108
Links. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_175604548
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:58 schreef Maverick_tfd het volgende:
Zal wel een enorme beerput zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175604580
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Na de 2Doc Beerput Nederland, de niet kloppende rapporten van vliegveld Lelystad en de WODC-affaire kijk ik helemaal nergens meer van op momenteel.
Beerput Nederland is echt wel steengoed inderdaad.

En dan mag de consument 'milieu opslag' gaan betalen.
Dikke middelvinger.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 december 2017 @ 17:58:34 #23
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175626309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:26 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Onlangs me weer kapot geërgerd aan dat achterlijke journaal.

Waarom precies moet hier ook weer belastinggeld naar toe?
  zondag 10 december 2017 @ 18:05:20 #24
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175626454
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:28 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Na de 2Doc Beerput Nederland, de niet kloppende rapporten van vliegveld Lelystad en de WODC-affaire kijk ik helemaal nergens meer van op momenteel.
https://www.2doc.nl/speel(...)e-bollenstreek~.html

:P
  zondag 10 december 2017 @ 18:11:43 #25
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175626570
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:37 schreef MaGNeT het volgende:
De publieke omroep is na alle bezuinigingsronden juist al supergoedkoop.

TV + radio + internet voor een schamele ¤ 9,50 per werkende Nederlander per maand en daar kan je dan onbeperkt naar kijken of luisteren.

Misschien kan je de kaasschaaf er nog een paar keer overheen halen maar of ik nu ¤7 of ¤ 9,50 per maand kwijt ben...

En het inzicht door de overheid? De overheid zou zich juist niet moeten bemoeien met de inhoud van programma's. Daar hebben we al landen als Turkije of S.A. voor.

Als je dan toch wil bezuinigen, laat de publieke omroep dan (gefaseerd) commerciëel gaan.
Accepteer dan ook dat je in een uitzending van Pauw 20x "Coca Cola" en "Heineken" als sluikreclame in beeld ziet.
Drastisch bezuinigen op de zenders van de overheid zal geen positief effect hebben op het regeringsbeleid, omdat de overheid een groot belang heeft bij de positieve beeldvorming vanuit de publieke omroep.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')