abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:37:44 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175596196
Bij mij op mijn nieuwe werk werkt een vrouw die op basis van deze wet van 32 uur naar 20 uur per week is gegaan met werk waarbij continuïteit erg belangrijk is.

Zij is van 4 x 8 uur naar 4 x 5 uur gegaan (11 uur aan komen kakken om 15 uur naar huis).

De redenen hiervoor waren divers:
- geen doorgroeimogelijkheden want alleen een 2-jarige opleiding maar mevrouw is wel heel ambitieus
- te weinig waardering voor haar werk (ze heeft jarenlang de boel draaiende gehouden)
- meer tijd voor hond en vrije tijd (geen kinderen)
- ze is het werk ook een beetje zat (ze is vrij negatief)

Ondertussen houdt ze sindsdien wel vast aan haar oude rol van sturende senior medewerkster, hetgeen voor spanningen op de werkvloer zorgt. Mijn teamleider zegt dat ze vrij weinig aan het verzoek konden doen en er ook niet blij mee zijn. Haar takenpakket is aangepast waardoor ze nu nog meer 'minder leuk werk' moet doen, puur omdat er geen tijd meer is voor haar senior taken. Dit gelijk afnemen is ook weer zo wat. Ze weigert echter vaak het minder leuke werk te doen.

Ze is tevens vrij dominant en iedereen krimpt ineen als ze om 10 of 11 uur er weer is :{

Wat kan het bedrijf in dit geval doen?
pi_175596269
Zwaarwegende bedrijfs- of dienstbelangen zich daartegen verzetten gaan verzinnen zodat het geweigerd kan worden/ongedaan kan worden gemaakt. Het flexibel werken is geen absoluut recht.
pi_175596291
Je topic klinkt erg eenzijdig, er is schijnbaar geen zwaarwegend belang geweest om haar verzoek minder te werken af te wijzen, dus wat deze mevrouw doet is volledig correct. Dat jij er niet mee om kunt gaan is niet haar probleem maar dat van jou.
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:48:24 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175596357
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:43 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Je topic klinkt erg eenzijdig, er is schijnbaar geen zwaarwegend belang geweest om haar verzoek minder te werken af te wijzen, dus wat deze mevrouw doet is volledig correct. Dat jij er niet mee om kunt gaan is niet haar probleem maar dat van jou.
Het mag zeker, het is alleen niet handig, en in mijn optiek zou haar takenpakket er op aangepast moeten worden.
pi_175596700
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:48 schreef Mishu het volgende:

[..]

Het mag zeker, het is alleen niet handig, en in mijn optiek zou haar takenpakket er op aangepast moeten worden.
Ben je niet erg bemoeizuchtig bezig als nieuwe werknemer ? Laat dit lekker over aan de leidinggevende.
pi_175596706
Wat een problemen heb jij toch altijd met het werk en de zaken van anderen....
Ja doei.
pi_175597244
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een problemen heb jij toch altijd met het werk en de zaken van anderen....
Stiekem wil TS ook wel meer tijd om te kunnen Fokken.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175597653
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:37 schreef Mishu het volgende:
Bij mij op mijn nieuwe werk werkt een vrouw die op basis van deze wet van 32 uur naar 20 uur per week is gegaan met werk waarbij continuïteit erg belangrijk is.

Zij is van 4 x 8 uur naar 4 x 5 uur gegaan (11 uur aan komen kakken om 15 uur naar huis).

Wat kan het bedrijf in dit geval doen?
Ontslag aangezien ze dagelijks een uur te weinig werkt.
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:01:06 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175597961
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Wat een problemen heb jij toch altijd met het werk en de zaken van anderen....
Het is makkelijker om te zeiken over een ander dan over jezelf natuurlijk
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175598052
Wat is precies het probleem?
Make my day!
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:10:02 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175598180
En van 11 tot 15 uur is maar 4 uur dus geen 5. Hoe komt ze dan aan 4 x 5?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:10:32 #12
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175598187
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:04 schreef agter het volgende:
Wat is precies het probleem?
Ze draagt in feite niks meer bij aan de productie en heeft te weinig tijd om de seniortaken nu goed uit te voeren. De afdeling is ook niet goed ingelicht want iedereen komt de hele dag door bij ons naar haar vragen en dan zeggen wij 100x op een dag: 'Ze is er niet. Morgen is ze er weer.' En dat dan de volgende dagen elke keer hetzelfde.

Ook komt ze heel luidruchtig binnen/weg waardoor iedereen in zijn werk gestoord wordt.
pi_175598265
Weer zo'n juniormedewerker die na een paar weken wel even weet wat het management allemaal fout doet, daar op het werk niets over zegt, maar wel wil weten wat "het bedrijf" daar tegen kan doen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:15:13 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175598298
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:13 schreef nostra het volgende:
Weer zo'n juniormedewerker die na een paar weken wel even weet wat het management allemaal fout doet, daar op het werk niets over zegt, maar wel wil weten wat "het bedrijf" daar tegen kan doen.
Ik heb het al aangekaart en de teamleider is er mee bezig. Er speelt veel meer: ziekteverzuim van iemand die over 2 jaar met pensioen moet, ander verzuim en werk wat toeneemt (goed teken).
pi_175598339
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:15 schreef Mishu het volgende:
Er speelt veel meer: ziekteverzuim van iemand die over 2 jaar met pensioen moet, ander verzuim en werk wat toeneemt (goed teken).
Ja, dat is zo'n beetje wat er gebeurt op, neem ik aan, een HR-afdeling.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:18:45 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_175598367
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:13 schreef nostra het volgende:
Weer zo'n juniormedewerker die na een paar weken wel even weet wat het management allemaal fout doet, daar op het werk niets over zegt, maar wel wil weten wat "het bedrijf" daar tegen kan doen.
_O_
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_175598368
Kwa regelgeving niks, als de directie haar niet nodig acht, was ze er wel uit gevlogen.
.
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:25:24 #18
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175598485
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:18 schreef Fer het volgende:
Kwa regelgeving niks, als de directie haar niet nodig acht, was ze er wel uit gevlogen.
Ze is voorlopig zeker nog nodig om alle nieuwe medewerkers in te werken (wat ze niet echt goed en zorgvuldig doet) maar daarna weet ik niet :{ ik werk mezelf nu op eigen kracht in, met hulp van hogere collega's (die jarenlang gebouwd hebben op haar en 2 andere collega's die dus ziek thuis zitten). Die hogere collega's zijn van ons afhankelijk en hebben door de plotse wegval van collega's ook niet 100% kennis van de lagere werkprocessen. Er zijn in korte tijd 3 fulltime krachten verdwenen en zij is de enige met veel kennis van zaken die nog over is. Er zijn 3 nieuwe mensen aangetrokken.
pi_175598629
Ik lees een fragmentatiebom aan vrouwelijke frustraties, maar wat is nu precies je vraag?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175598639
Wat is je vraag precies TS?

Werp je je op als een soort advocaat voor het bedrijf om ‘iets’ voor elkaar te krijgen? Maar wat wil je voor elkaar krijgen? Waarover heb je informatie nodig?
En zit je organisatie hier wel op te wachten?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:42:59 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175598760
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is je vraag precies TS?

Werp je je op als een soort advocaat voor het bedrijf om ‘iets’ voor elkaar te krijgen? Maar wat wil je voor elkaar krijgen? Waarover heb je informatie nodig?
En zit je organisatie hier wel op te wachten?
Nou ik heb mijn zegje gedaan: vanuit mijzelf dat de werkdruk te hoog is en dat ik graag ziektevervanging wil voor langdurig zieke collega en dat ik niet geïntimideerd wil worden door senior collega (die deed echt raar). Omdat ik heel erg gestresst ervan raakte en me door senior collega niet meer kon concentreren op mijn werk.

Teamleider ging er heel pro-actief mee aan de slag. Maar ik moest ook die senior collega zelf aanspreken op een rustig moment. Meer mensen hebben last van haar zei ze.
pi_175598784
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Nou ik heb mijn zegje gedaan: vanuit mijzelf dat de werkdruk te hoog is en dat ik graag ziektevervanging wil voor langdurig zieke collega en dat ik niet geïntimideerd wil worden door senior collega (die deed echt raar). Omdat ik heel erg gestresst ervan raakte en me door senior collega niet meer kon concentreren op mijn werk.

Teamleider ging er heel pro-actief mee aan de slag. Maar ik moest ook die senior collega zelf aanspreken op een rustig moment. Meer mensen hebben last van haar zei ze.
Dus jij wil dat de organisatie een oplossing zoekt voor het probleem wat jij met je collega hebt, zonder dat je überhaupt met haar in gesprek bent gegaan?
En dat hang je op aan een vage TT over wet flexibel werken?

Beetje onlogisch, vind je niet?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:46:15 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175598813
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dus jij wil dat de organisatie een oplossing zoekt voor het probleem wat jij met je collega hebt, zonder dat je überhaupt met haar in gesprek bent gegaan?
En dat hang je op aan een vage TT over wet flexibel werken?

Beetje onlogisch, vind je niet?
Ze deed echt heel agressief tegen me, ik was bang voor haar. Ze komt vrij overspannen over. Ze had o.a. toen ik 1 dag vrij was spullen van mijn bureau afgegooid :{ terwijl daarvoor de relatie goed was.
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:57:19 #24
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175598974
Ik heb er nog niet eens bij verteld dat mijn teamleider een arbeidsconflict heeft met een andere niet functionerende collega met vast contract en 7 dienstjaren en dat ze gister stiekem haar plant heeft weggegooid _O-
pi_175599073
TS, get a life....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')