abonnement Unibet Coolblue
pi_175596188
Ha, jullie dachten zeker weer een traditioneel moslim/islam/links/vluchtelingen afzeik topic van J.A.R.V.I.S., helaas deze keer niet. Gezien er wat mensen kritiek hebben op mijn eenzijdige gekleurde berichten zal ik ook eens proberen vaker een andere kant/mening te laten horen.

quote:
Van de migranten die afgelopen jaar in Nederland een asielstatus krijgen, zijn nog nauwelijks mensen ingeburgerd. In sommige gemeenten zelfs nog niet één. Vluchtelingenwerk maakt zich zorgen over de situatie slaat alarm bij de Tweede Kamer.

Dat meldt het AD. ‘Er moet wat gebeuren,’ zegt een woordvoerder van Vluchtelingenwerk. Asielzoekers zijn zelf verantwoordelijk voor hun inburgering in Nederland, en moeten zich zelf inschrijven voor een cursus, waarna een examen kan worden afgelegd. Dat examen moet binnen drie jaar zijn gehaald. Sinds 2013 ligt de nadruk op eigen verantwoordelijkheid van de asielzoeker, maar de resultaten die dit oplevert zijn niet florissant.

‘Zoek het zelf maar uit’
‘Welkom in Nederland is de boodschap, en zoek het zelf maar uit. Er is een woud aan aanbieders, en mensen kunnen door de bomen het bos niet meer zien,’ aldus Annemiek Bots van Vluchtelingenwerk tegen het AD.

Dat het huidige systeem moeilijkheden met zich meebrengt, wijzen ook de cijfers uit. Het slagingspercentage van de inburgeringstoets halveerde van 80 procent naar 39 procent. Dat blijkt uit cijfers van DUO. Van de 10.500 duizend mensen die sinds 2014 moeten inburgeren, is dat nu minder dan 4000 gelukt.

Aanstaande woensdag is er in de Tweede Kamer een debat over de inburgering van asielzoekers. Vluchtelingenwerk maakt zich zorgen dat de slechte resultaten worden toegeschreven aan de migranten, terwijl het volgens de stichting de schuld is van het onwerbare beleid van de overheid.
Bron

Nu weet ieder die wel eens een bericht van mij gelezen heeft hoe ik denk over vluchtelingen, maar in dit geval ga ik het eens opnemen voor de vluchtelingen. Hoe, wat of waarom ze hier zijn is niet relevant in dit topic, ze zijn immers hier en we moeten er maar met z'n allen het beste van maken. Dat kan natuurlijk alleen als je een goede start hebt, stel je eens voor dat je migreert naar een land waar je de taal, cultuur en de mensen niet kent. Je hebt niet voldoende financiële middelen of mogelijkheden om binnen een korte periode de taal te leren zodat je een goede start kunt maken, hoe zou je het dan vinden dat je de juiste begeleiding krijgt om een fatsoenlijke start te maken? En juist daar gaat het mis in deze samenleving, wil je ervoor zorgen dat deze mensen iets gaan toevoegen aan de samenleving dan moet je ze ook de mogelijkheden geven. Vluchtelingen dienen vooral in het begin intensief begeleid te worden om zich zelfstandig te kunnen redden in Nederland.

Persoonlijk denk ik dat als je vluchtelingen beter begeleid in de beginjaren totdat ze de taal machtig zijn, het land en de cultuur beter kennen, en daardoor een opleiding of baan kunnen zoeken je dit op lange termijn meer oplevert. Je kunt mensen die in een compleet vreemd land komen niet aan hun lot overlaten en maar hopen op het beste. De kans dat mensen in een neerwaartse spiraal terecht komen en opzoek gaan naar wanhopige oplossingen is daardoor te groot. Of je nu voor of tegenstander bent van de vluchtelingen, we zullen het moeten doen met de vluchtelingen die hier een verblijfsvergunning krijgen want weg gaan ze niet meer.

Zelf ben ik wel meer voorstander van een verblijfsvergunning op basis van prestatie, ik zou daarom ook graag een traject opgezet zien worden welke vluchtelingen opvangt, waarna ze voldoende begeleiding krijgen om een start te maken in hun nieuwe land waardoor ze op basis van hun inzet een verblijfsvergunning krijgen. Ik denk dat je zo ook sneller de rotte appels in het vizier krijgt, en het beloond de vluchtelingen die hun 2e kans wel met beide handen willen aangrijpen. Nu krijgen velen een verblijfsvergunning "cadeau" en laten we ze aan hun lot over, en dan kunnen wij ook niet verwachten dat ze allemaal een voorbeeld burger zullen zijn en op eigen houtje de regels, cultuur en taal in dit land leren.
pi_175596356
Typisch, afzeiktopic en binnen 5 minuten zitten we op pagina 2, eindelijk eens een "positieve" noot van mij en na 10 minuten nog altijd geen animo. :P
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:58:05 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175596527
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Typisch, afzeiktopic en binnen 5 minuten zitten we op pagina 2, eindelijk eens een "positieve" noot van mij en na 10 minuten nog altijd geen animo. :P
_O-
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175596805
Inburgering is nergens voor nodig want de opvang moet gericht zijn op een zo snel mogelijke terugkeer. De meesten kunnen al uitgezet worden nu dat de oorlog in Syrië voorbij is.
pi_175596881
Die aanbieders van inburgeringscursussen zijn niets meer dan parasieten die snel goed geld verdienen, zoals een VWN. Onbegrijpelijk dat de overheid dit weer aan dit soort volk overlaat. Dit moet door professionals gedaan worden.
pi_175596900
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Typisch, afzeiktopic en binnen 5 minuten zitten we op pagina 2, eindelijk eens een "positieve" noot van mij en na 10 minuten nog altijd geen animo. :P
Misschien is daar minder vraag naar.
wooblabalurg
pi_175597058
Er moet en zal geld aan verdiend worden he....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175597101
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:12 schreef Confetti het volgende:
Die aanbieders van inburgeringscursussen zijn niets meer dan parasieten die snel goed geld verdienen, zoals een VWN. Onbegrijpelijk dat de overheid dit weer aan dit soort volk overlaat. Dit moet door professionals gedaan worden.
VVD beleid. Een getraumatiseerde oorlogsvluchteling heeft natuurlijk wel een eigen verantwoordelijkheid. Dat schimmige bureaus eraan verdienen is bijzaak :')

VVD :r
pi_175597279
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:12 schreef Confetti het volgende:
Die aanbieders van inburgeringscursussen zijn niets meer dan parasieten die snel goed geld verdienen, zoals een VWN. Onbegrijpelijk dat de overheid dit weer aan dit soort volk overlaat. Dit moet door professionals gedaan worden.
In de regel zijn de aanbieders 'vrindjes'. Het is in feite georganiseerde corruptie. Maar omdat alles geheel volgens de regels verloopt is er tóch niets aan de hand, en kunnen we ons op de borst kloppen met een top tien positie in de lijst van minst corrupte landen!
pi_175597309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:20 schreef Barbusse het volgende:
Er moet en zal geld aan verdiend worden he....
Ten koste van de leving die alles behalve samen is.
wooblabalurg
pi_175597383
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:22 schreef bamibij het volgende:

[..]

VVD beleid. Een getraumatiseerde oorlogsvluchteling heeft natuurlijk wel een eigen verantwoordelijkheid. Dat schimmige bureaus eraan verdienen is bijzaak :')

VVD :r
Ja, ik denk idd dat het hiermee fout is gaan lopen. Plus uiteraard dat de inburgering decentraal naar de gemeenten werd weg gesluisd en die komen toch al om in de werkzaamheden mbt andere gedecentraliseerde taken.
I´m back.
pi_175597417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik denk idd dat het hiermee fout is gaan lopen. Plus uiteraard dat de inburgering decentraal naar de gemeenten werd weg gesluisd en die komen toch al om in de werkzaamheden mbt andere gedecentraliseerde taken.
Klassieke zet. Om laten komen in bureaucratie zodat er de facto weinig tot niks gedaan kan worden.
wooblabalurg
pi_175597419
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Inburgering is nergens voor nodig want de opvang moet gericht zijn op een zo snel mogelijke terugkeer. De meesten kunnen al uitgezet worden nu dat de oorlog in Syrië voorbij is.
Dat is een andere discussie, ik ben het ook niet eens met het vluchtelingen beleid, maar er is nu eenmaal voor gekozen om deze mensen een verblijfsvergunning te geven, dus terug gaan ze niet meer. Vandaar dat we er ook maar het beste van dienen te maken dan.
pi_175597422
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

In de regel zijn de aanbieders 'vrindjes'. Het is in feite georganiseerde corruptie. Maar omdat alles geheel volgens de regels verloopt is er tóch niets aan de hand, en kunnen we ons op de borst kloppen met een top tien positie in de lijst van minst corrupte landen!
Wel waar.
pi_175597440
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:20 schreef Barbusse het volgende:
Er moet en zal geld aan verdiend worden he....
En het kost de samenleving achteraf meer geld aan uitkeringen of de bestrijding van criminaliteit.
pi_175597467
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En het kost de samenleving achteraf meer geld aan uitkeringen of de bestrijding van criminaliteit.
De vraag is eerder in hoeverre er sprake is van een samenleving.
wooblabalurg
pi_175597495
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De vraag is eerder in hoeverre er sprake is van een samenleving.
Hoe bedoel je?
pi_175597601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En het kost de samenleving achteraf meer geld aan uitkeringen of de bestrijding van criminaliteit.
Klopt helaas. Maar dat zal die aanbieders van die zogenaamde inburgeringscursussen aan hun reet roesten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175597655
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Klopt helaas. Maar dat zal die aanbieders van die zogenaamde inburgeringscursussen aan hun reet roesten.
Klopt, niet hun probleem, zij hebben de subsidie immers weer binnen.

Maar dat is de standaard tegenwoordig, het mag allemaal niks kosten zodat er meer geld in de zakken van de subsidieclubjes kan verdwijnen.
pi_175597748
Tsja, in deze is de oplossing heel simpel. Het probleem wordt namelijk veroorzaakt door de liberalisering van de inburgeringscursus. Alleen gaat deze regering dat niet terugdraaien natuurlijk, dus dit moeten we maar gewoon accepteren met zijn allen. Hier hebben we op gestemd.
pi_175597902
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:12 schreef Confetti het volgende:
Die aanbieders van inburgeringscursussen zijn niets meer dan parasieten die snel goed geld verdienen, zoals een VWN. Onbegrijpelijk dat de overheid dit weer aan dit soort volk overlaat. Dit moet door professionals gedaan worden.
Niks bijzonders. Die statushouders moeten geld lenen bij DUO voor hun cursus, dat hoeven ze vast niet terug te betalen als ze niet goed gaan verdienen. De meesten gaan dat niet, dus is het geld van de hardwerkende Nederlander dat via DUO wordt verplaatst naar parasitsaire bedrijfjes die geen fatsoenlijke dienst leveren. Gewoon VVD-beleid dus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175598018
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:53 schreef AnanYaw het volgende:
. Alleen gaat deze regering dat niet terugdraaien natuurlijk, dus dit moeten we maar gewoon accepteren met zijn allen. Hier hebben we op gestemd.
En achteraf zitten wij met de gebakken peren, en vragen ze zich af waarom steeds meer mensen op een extreem-rechtse partij stemmen.

Vluchtelingen zou je in principe kunnen opdelen in 3 groepen, vluchtelingen die willen en de kennis of het niveau hebben het ook allemaal zelf te regelen, vluchtelingen die hier alleen maar komen voor een lui en lekker leven, en een groep die wel wilt maar niet weet hoe. Vele geboren Nederlanders worden vaak gek van de wirwar aan regels in Nederland, hoe moet dat wel niet zijn voor iemand die hier als vreemdeling komt en geen idee heeft hoe het in dit land aan toe gaat.
pi_175598345
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Typisch, afzeiktopic en binnen 5 minuten zitten we op pagina 2, eindelijk eens een "positieve" noot van mij en na 10 minuten nog altijd geen animo. :P
Als jij advocaat van de duivels wel spelen moet jij dat zelf weten. Kan je niet van ons verwachten dat wij jou munitie leveren om te kunnen schieten. Toch ?
pi_175599784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ha, jullie dachten zeker weer een traditioneel moslim/islam/links/vluchtelingen afzeik topic van J.A.R.V.I.S., helaas deze keer niet. Gezien er wat mensen kritiek hebben op mijn eenzijdige gekleurde berichten zal ik ook eens proberen vaker een andere kant/mening te laten horen.

[..]

Bron

Nu weet ieder die wel eens een bericht van mij gelezen heeft hoe ik denk over vluchtelingen, maar in dit geval ga ik het eens opnemen voor de vluchtelingen. Hoe, wat of waarom ze hier zijn is niet relevant in dit topic, ze zijn immers hier en we moeten er maar met z'n allen het beste van maken. Dat kan natuurlijk alleen als je een goede start hebt, stel je eens voor dat je migreert naar een land waar je de taal, cultuur en de mensen niet kent. Je hebt niet voldoende financiële middelen of mogelijkheden om binnen een korte periode de taal te leren zodat je een goede start kunt maken, hoe zou je het dan vinden dat je de juiste begeleiding krijgt om een fatsoenlijke start te maken? En juist daar gaat het mis in deze samenleving, wil je ervoor zorgen dat deze mensen iets gaan toevoegen aan de samenleving dan moet je ze ook de mogelijkheden geven. Vluchtelingen dienen vooral in het begin intensief begeleid te worden om zich zelfstandig te kunnen redden in Nederland.

Persoonlijk denk ik dat als je vluchtelingen beter begeleid in de beginjaren totdat ze de taal machtig zijn, het land en de cultuur beter kennen, en daardoor een opleiding of baan kunnen zoeken je dit op lange termijn meer oplevert. Je kunt mensen die in een compleet vreemd land komen niet aan hun lot overlaten en maar hopen op het beste. De kans dat mensen in een neerwaartse spiraal terecht komen en opzoek gaan naar wanhopige oplossingen is daardoor te groot. Of je nu voor of tegenstander bent van de vluchtelingen, we zullen het moeten doen met de vluchtelingen die hier een verblijfsvergunning krijgen want weg gaan ze niet meer.

Zelf ben ik wel meer voorstander van een verblijfsvergunning op basis van prestatie, ik zou daarom ook graag een traject opgezet zien worden welke vluchtelingen opvangt, waarna ze voldoende begeleiding krijgen om een start te maken in hun nieuwe land waardoor ze op basis van hun inzet een verblijfsvergunning krijgen. Ik denk dat je zo ook sneller de rotte appels in het vizier krijgt, en het beloond de vluchtelingen die hun 2e kans wel met beide handen willen aangrijpen. Nu krijgen velen een verblijfsvergunning "cadeau" en laten we ze aan hun lot over, en dan kunnen wij ook niet verwachten dat ze allemaal een voorbeeld burger zullen zijn en op eigen houtje de regels, cultuur en taal in dit land leren.
De inburgering is niet makkelijk. Je hebt oa taalniveau a1 nodig en dat lijkt niet hoog maar Engels en Nederlands zijn voor sprekers van niet-germaanse talen erg lastig.

En daarbuiten moet je dan logische aanvulzinnen maken die, als je de structuur en logica van de taal niet goed genoeg beheerst diepe valkuilen zijn want aanvullingen die in het Engels of bv Portugees werken, doen het helemaal niet lekker in het Nederlands. Amerikanen zouden er bv ook op kapotgaan, maar die hoeven niet in te burgeren.

Thank Rita Verdonk...

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 09-12-2017 15:51:18 ]
pi_175600968
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:37 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Hoe, wat of waarom ze hier zijn is niet relevant in dit topic, ze zijn immers hier en we moeten er maar met z'n allen het beste van maken.
Waarom? Waarom kunnen we ze niet gewoon conform het vluchtelingenverdrag doorsturen naar een veilig land? Of gewoon terug naar hun eigen land zodra of indien dat weer veilig is. Waarom moeten 's werelds problemen allemaal per se in Nederland worden opgelost?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')