abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:48:43 #1
473829 Roocie16
Redlijke goed uitziende nerd
pi_175595522
Hallo iedereen.

Ik (16 jaar) heb een groot probleem, denk ik.
Ik ben namelijk verliefd op mijn stiefzus (16 jaar), althans. Ze is niet echt een stiefzus want haar vader en mijn moeder hebben alleen een relatie. En zijn nog niet getrouwd.
Mijn stiefzus is heel aardig en zeker ook heel mooi. Ik denk dat ze mij ook een geweldige kerel vind.
Mijn Stiefzus heeft een aantal problemen met haar zelfbeeld, maar ik zeg altijd tegen haar dat ze wel knap is en dat ze zich daar geen zorgen over hoeft te maken. Dit zeg ik ook voor de hele stief familie. Het maakt me echt niet uit wie het hoort. Alleen weet ik niet of ze hetzelfde voelt voor mij als ik voor haar. Ik mis haar namelijk al na 15 min niet gezien te hebben. En kan op school en bij mijn echte vader ook alleen maar aan haar denken. Het is dan ook erg vervelend dat zij al 2 relaties heeft gehad gedurende de tijd dat ik haar leuk vind. Maar dit waren niet echte relaties volgens mij.
Kan iemand mij helpen hoe ik erachter moet komen of zij hetzelfde voelt? Ik vertrouw erop dat als ik haar dit vraag via snapchat. Ze nog niks doorverteld aan anderen. Maar ik ben bang dat daardoor onze huidige relatie (broer / zus) kapot gaat. Iemand een idee?
pi_175595532
Maak je gevoelens kenbaar
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:51:11 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175595599
Zo vader, zo zoon.

Of in dit geval:
Zo moeder, zo zoon.
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:57:31 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175595632
Ik zou zelf toch proberen deze gevoelens te laten voor wat ze zijn. Heel vervelend voor jou, maar een gezonde situatie lijkt dit mij niet. Jullie vormen nu een gezin.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:59:25 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175595653
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:57 schreef Samzz het volgende:
Ik zou zelf toch proberen deze gevoelens te laten voor wat ze zijn. Heel vervelend voor jou, maar een gezonde situatie lijkt dit mij niet. Jullie vormen nu een gezin.
Wat is dit toch voor onzin? Als pa niet een relatie had met die vrouw was er niks aan de hand. Ik zie niet in hoe dat nu anders is.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_175595680
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:59 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat is dit toch voor onzin? Als pa niet een relatie had met die vrouw was er niks aan de hand. Ik zie niet in hoe dat nu anders is.
Go Ring Go Ring
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:01:53 #8
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175595688
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:59 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat is dit toch voor onzin? Als pa niet een relatie had met die vrouw was er niks aan de hand. Ik zie niet in hoe dat nu anders is.
Ze vormen een gezin. Ik zou me daar niet aan branden en geef TS dat als tip mee.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:03:41 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175595709
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ze vormen een gezin. Ik zou me daar niet aan branden en geef TS dat als tip mee.
Ik zou niet zo moeilijk doen.

Wie niet waagt blijft maagd.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:04:45 #10
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175595729
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik zou niet zo moeilijk doen.

Wie niet waagt blijft maagd.
Dat laatste is sowieso waar :D.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175595787
Gewoon doen, yolo toch
pi_175595811
Waarom zou je, als je dit vraagt, het in hemelsnaam via snapchat doen? Jullie wonen in hetzelfde huis toch?

Het is wel een lastige situatie. In principe zijn jullie geen familie. Op zich zou er niks verkeerds zijn als jullie dingen met elkaar uitspoken.

Aan de andere kant hebben jullie ouders een relatie. Je leeft praktisch als broer en zus en als het misgaat (waar een grote kans op is), dan is het onmogelijk elkaar te ontwijken. Alleen is dat laatste nu ook precies, waarom het heel lastig is om de gevoelens opzij te zetten.

Ik zou in jouw geval een gesprek aangaan, denk ik. Niet via snapchat, maar in het echt. Geen gesprek met als insteek je gevoelens kenbaar maken, in de hoop dat ze beantwoord worden, maar een gesprek over de situatie waar je in zit. Je vindt haar leuk, je beseft dat het niet handig is, gezien jullie stiefrelatie, maar je kunt het ook niet voor je houden en je eerste zorg is dat jullie gewoon altijd normaal met elkaar om kunnen blijven gaan.
pi_175595819
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:57 schreef Samzz het volgende:
Ik zou zelf toch proberen deze gevoelens te laten voor wat ze zijn. Heel vervelend voor jou, maar een gezonde situatie lijkt dit mij niet. Jullie vormen nu een gezin.
Het is misschien een beetje gek, maar het kan wel. Want ze is ja niet echt familie.
Smile and be happy!
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:17:29 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175595905
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:11 schreef Shakaloha het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje gek, maar het kan wel. Want ze is ja niet echt familie.
Ja tuurlijk kan het. Ik heb het niet over bloedband, een gezin vormen ze echter wel en derhalve kan het allerhande vervelende situaties opleveren.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175595913
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja tuurlijk kan het. Ik heb het niet over bloedband, een gezin vormen ze echter wel en derhalve kan het allerhande vervelende situaties opleveren.
vertel er eens een paar.
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:22:39 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175595971
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:18 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

vertel er eens een paar.
Dat kun je zelf niet bedenken?

Ze gaan een relatie aan, het gaat uit maar moeten elkaar blijven zien en normaal met elkaar omgaan, want gezin/familie. Kan awkward zijn.

Ze gaan een relatie aan, het gaat helemaal goed, stiefvader en moeder gaan trouwen, ze worden officieel familie. Kan awkward zijn.

Ze gaan een relatie aan, ouders gaan uit elkaar en er ontstaat ruzie. Kan awkward zijn.

Ze gaan een relatie aan, ouders zien het totaal niet zitten en kunnen er niet mee omgaan. Kan awkward zijn.

Kan. I know. De kans bestaat ook dat er geen vuiltje aan de lucht is. Het is aan TS te bepalen of hij met de what if's om kan gaan.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175595980
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:18 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

vertel er eens een paar.
1). TS ziet het helemaal verkeerd en het meisje schrikt zo van zijn bekentenis dat ze elkaar de komende jaren niet eens meer aan kunnen kijken. 2). Ze is opgelucht dat hij het vertelt, want ze voelde precies hetzelfde, ze krijgen een (stiekeme) relatie, maar na een aantal heftige ruzies gaat het uit. 3). Ze voelt eigenlijk niks voor TS op die manier, maar vindt hem wel heel lief en wil hem niet kwetsen. Ze gaat er dus in mee en ze onderhouden een tijdje een (stiekeme) relatie, uiteindelijk stapelen de gevoelens van spijt en walging van zichzelf op en klapt de situatie.
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:24:31 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175595995
Als je de relatie van jullie ouders dwarsboomt, hebben jij en je stiefzus trouwens wel vrij spel
pi_175596004
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:24 schreef hugecooll het volgende:
Als je de relatie van jullie ouders dwarsboomt, hebben jij en je stiefzus trouwens wel vrij spel
:o
pi_175596015
Het hele leven is awkward sowieso.
Net als je gevoelens verstoppen.

Neem een stap en zie wat er van komt.

Beren op de weg zien :')

Yolo

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 12:28:24 ]
pi_175596037
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:23 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

1). TS ziet het helemaal verkeerd en het meisje schrikt zo van zijn bekentenis dat ze elkaar de komende jaren niet eens meer aan kunnen kijken. 2). Ze is opgelucht dat hij het vertelt, want ze voelde precies hetzelfde, ze krijgen een (stiekeme) relatie, maar na een aantal heftige ruzies gaat het uit. 3). Ze voelt eigenlijk niks voor TS op die manier, maar vindt hem wel heel lief en wil hem niet kwetsen. Ze gaat er dus in mee en ze onderhouden een tijdje een (stiekeme) relatie, uiteindelijk stapelen de gevoelens van spijt en walging van zichzelf op en klapt de situatie.
:')
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:48:59 #22
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_175596376
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:03 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik zou niet zo moeilijk doen.

Wie niet waagt blijft maagd.
Ja, en wie zeurt krijgt een beurt :s)
To BG or not to BG!
pi_175596534
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:27 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

:')
Alle drie realistische opties.
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:34:28 #24
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_175597377
Mijn bescheiden idee:

De beste oplossing is om met haar te praten daarover. Face to face wel te verstaan. Je vreet jezelf nu op en zoiets gaat - zeg ik uit eigen ervaring - niet over. Zoals jezelf aangeeft vind je het vervelend dat ze (kortstondige) relaties heeft met andere en dat gevoel is te begrijpen. Tenminste, ik kan mij voorstellen dat de liefde jou op die momenten stevig in de weg zit.

Komt zij vroeg of laat in een vaste relatie terecht, dan wordt het pas echt moeilijk om daarmee om te gaan. Je mag het eigenlijk niet hopen, maar dan heb je kans dat je toch maand in maand uit zit te wachten op het moment dat haar relatie stukloopt. Ondertussen weet je donders goed dat dat misschien nooit gaat gebeuren en bovendien weet je dat zij een relatie met jou misschien (toch) niet ziet zitten.

Volgende probleem: welke houding meet je je dan aan tegenover haar en tegenover haar partner? Heb je aanleg voor jaloezie? Dat is absoluut niet relaxt. Daarom: ga praten. Toon je gevoel, vertel haar hoe je ermee worstelt. Probeer niet de drama-queen uit te hangen zou ik daaraan nog willen toevoegen.

Ziet zij kans op een relatie, dan kunnen jullie samen nadenken over hoe het verder moet. Als zij het niet ziet zitten ben je gelijk een groot deel van je 'verliefdheid' kwijt en dat lucht op. Als de onderlinge band goed is, gaat daar verder niets stuk aan. Eerlijkheid en oprechtheid heeft heel veel waarde. Dat bijzondere en wellicht vreemde moment dat jullie het over jouw liefde hebben gehad kom je dan wel door.

Dit is wat ik erover kan "adviseren". Haal die last van je schouders, maar stort geen dramatische verhalen over haar heen.
pi_175597483
Lastig......... maar niet onmogelijk....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')