abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 december 2017 @ 09:28:21 #1
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_175593498
Goeiemorgen,

Ik heb een superleuke vriendin, alleen soms mis ik een beetje de diepgang in onze relatie. We praten wel over van alles, maar echt communiceren doen we eigenlijk niet. Dus écht tot de kern komen en het erover hebben wat je beweegt, hoe je je voelt en waarom je bepaalde keuzes maakt.

Ik merk ook dat ik wat meer 'ingelezen' ben dan haar. Bijvoorbeeld over Trump of over de uitdagingen waar onze wereld voor staat. Soms vind ik het gewoon leuk om daarover te discusseren, maar met mijn vriendin lukt dat niet want die lijkt een stuk minder geïnteresseerd in dat soort onderwerpen. Nu vind ik dat verder geen probleem want met vrienden, familie of op verjaardagen kun je het prima over dat soort onderwerpen hebben. Maar echt de emotionele connectie met mijn vriendin, daarvoor kan je niet bij een ander terecht.

Zoals de relatie nu gaat, staat het vlees op een laag pitje te sudderen en dat gaat gewoon z'n gangetje. Maar af en toe moet het vuurtje (voor mij) een beetje aangewakkerd worden, zodat je die band behoudt die je met ieder ander persoon niet hebt. We doen veel leuke dingen samen, maar een 'goed gesprek' is ook voeding voor een goede relatie.

Ik weet zeker dat ik ook bij mezelf te raden moet gaan. Ik ben niet zo'n prater, dat heb ik van huis uit nooit meegekregen. Dus daar zit ook een stukje waardoor diepgang soms mist. Mijn vriendin is een poos naar het buitenland gegaan en dat hebben we zonder kleerscheuren overleefd. Maar dit heeft best veel met me gedaan want ik vond het gewoon een onzekere tijd. Ik heb dit nog helemaal niet met mijn vriendin besproken, ook omdat ik het niet gewend ben om het over mijn gevoelens te hebben. Het praten over gevoelens is in die zin wel een aandachtspunt voor mij.

Mijn vraag is, zijn er mensen bij wie het missen van diepgang een rol speelt in de relatie of heeft gespeeld? En wat kan je nou doen om meer diepgang in je relatie te krijgen.
pi_175593793
Huh... Je beklaagt je over de intellectuele bagage en interesses van je vriendin wat betreft politiek etc. Maar geeft zelf aan geen prater te zijn over emotionele zaken. Juist dat laatste geeft diepgang in een relatie. Het vertrouwen in elkaar om je zelf te zijn en je twijfels te bespreken. Politiek en wereldproblemen zijn fijn voor op familiefeestjes met die oom die je zelden ziet en waar je het dan hartstikke met elkaar oneens kan zijn om elkaar weer weken niet te zien. Wat zijn jullie gezamenlijke interesses? Praat daar dan over...
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:13:28 #3
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_175594007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:57 schreef MrsDuck het volgende:
Huh... Je beklaagt je over de intellectuele bagage en interesses van je vriendin wat betreft politiek etc. Maar geeft zelf aan geen prater te zijn over emotionele zaken. Juist dat laatste geeft diepgang in een relatie. Het vertrouwen in elkaar om je zelf te zijn en je twijfels te bespreken. Politiek en wereldproblemen zijn fijn voor op familiefeestjes met die oom die je zelden ziet en waar je het dan hartstikke met elkaar oneens kan zijn om elkaar weer weken niet te zien. Wat zijn jullie gezamenlijke interesses? Praat daar dan over...
Ja dat zeg ik ook, een discussie over politiek hoef ik niet met mijn vriendin te doen, dat kan met iedereen. De emotionele zaken gaat het om. We hebben zeker gemeenschappelijke interesses. Maar emotionele belevingswereld en gemeenschappelijke interesses, dat zijn 2 verschillende dingen toch? Tenminste, die interesses zorgen ook voor een bepaalde band natuurlijk, maar er is wel iets meer nodig dan dat denk ik.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 10:15:04 #4
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175594020
Hoe lang hebben jullie een relatie ?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175594030
Je meent het.

Toekomst, politiek en visie is voor tussen mannen.

Sorry maar hier houden zo'n 80% van de vrouwen zich niet echt mee bezig. In oppervlakkige zin wel om geen gezicht te verliezen (wel een groot gevaar voor vrouwen). De diepte ingaan heeft voor hen geen enkele motivatie. Wel mooi en aantrekkelijk blijven voor 'the next thing'.

Het enige wat ze met haar 'gevoelens' praat (onbewust) probeert te bereiken is om jou verder een slaaf te maken.

Mocht je hier beledigd door voelen dan heb ik blijkbaar een gevoelig punt geraakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aap_deluxe op 09-12-2017 10:27:54 ]
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:26:01 #6
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_175594162
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:15 schreef puzziepie het volgende:
Hoe lang hebben jullie een relatie ?
Iets meer dan anderhalf jaar, kennen elkaar bijna 2 jaar nu. Heb me aan het begin wel eens afgevraagd of ik wel genoeg diepgang met haar zou kunnen vinden. Maar toen verder zo gelaten omdat ik de neiging heb om dingen te overdenken. Nu merk ik dat ik er toch wel gewoon waarde aan hecht.
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:28:06 #7
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_175594185
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:15 schreef Aap_deluxe het volgende:
Je meent het.

Toekomst, politiek en visie is voor tussen mannen.

Sorry maar hier houden zo'n 80% van de vrouwen zich niet echt mee bezig. In oppervlakkige zin wel om geen gezicht te verliezen (wel een groot gevaar voor vrouwen). De diepte ingaan heeft voor hen geen enkele motivatie. Wel mooi en aantrekkelijk blijven 'voor the next thing'.

Het enige wat ze met haar 'gevoelens' praat (onbewust) probeert te bereiken is om jou verder een slaaf te maken.

Mocht je hier beledigd door voelen dan heb ik blijkbaar een gevoelig punt geraakt.
Haha nou ik voel me niet beledigd hoor. Denk alleen dat wij nogal verschillen in wat we beide zoeken in een relatie en wat voor ons beiden de term diepgang inhoudt. Maar of politiek etc. meer een mannending is ja dat zou best kunnen.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 10:29:52 #8
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175594216
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:15 schreef Aap_deluxe het volgende:
Je meent het.

Toekomst, politiek en visie is voor tussen mannen.

Sorry maar hier houden zo'n 80% van de vrouwen zich niet echt mee bezig. In oppervlakkige zin wel om geen gezicht te verliezen (wel een groot gevaar voor vrouwen). De diepte ingaan heeft voor hen geen enkele motivatie. Wel mooi en aantrekkelijk blijven voor 'the next thing'.

Het enige wat ze met haar 'gevoelens' praat (onbewust) probeert te bereiken is om jou verder een slaaf te maken.

Mocht je hier beledigd door voelen dan heb ik blijkbaar een gevoelig punt geraakt.
Wat een onzin
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175594293
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:29 schreef puzziepie het volgende:

[..]

Wat een onzin
Typisch een vrouwenantwoord. Er zit wel een kern van waarheid in, vrouwen moeten algemene zaken altijd op zichzelf betrekken.
pi_175594503
Je lijkt een beetje half emotionele connectie met diepgaande onderwerpen te koppelen in je OP. Kan het zijn dat je niet zozeer per se over Trump wil praten met haar, maar dat je het idee hebt dat je niet echt dichterbij elkaar komt te staan omdat jij eigenlijk niet weet hoe zij tegen "belangrijke" zaken aankijkt? Dan is die diepgang niet zozeer in de zin van een diepgaand filosofisch of politiek gesprek, maar eerder een diepere blik in iemand persoonlijkheid, beweegredenen, visie, maatschappelijke interesses en ambities. Als je dat inderdaad is wat je eigenlijk mist, kun je er misschien gerichter naar vragen.

Kan ook absoluut niet zijn wat je bedoelt hoor, maar dan nog vraag ik me af of je wel echt concreet weet wat het nou precies is wat je mist. Mij wordt het namelijk niet direct helder.
Your opinion of me is none of my business.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 10:58:06 #11
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_175594586
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:35 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Typisch een vrouwenantwoord. Er zit wel een kern van waarheid in, vrouwen moeten algemene zaken altijd op zichzelf betrekken.
Ik heb er geen problemen mee dat je zo beperkt denkt hoor ;)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_175594653
Ik zou het ook wel als een gemis ervaren om een relatie te hebben met iemand die een duidelijke desinteresse in de wereld vertoont. Geen belangstelling hebben voor een onderwerp is één ding, maar als je telkens wanneer je zo'n gesprek begint een lauwe reactie terugkrijgt, zou dat voor mij wel een bron van frustratie zijn.
pi_175594857
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:28 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Haha nou ik voel me niet beledigd hoor. Denk alleen dat wij nogal verschillen in wat we beide zoeken in een relatie en wat voor ons beiden de term diepgang inhoudt. Maar of politiek etc. meer een mannending is ja dat zou best kunnen.
Ik heb dit ook gehad met een vriendinnetje. Dat soort dingen interesseren meisjes helemaal niet. En de meeste hebben gewoon geen algemene brede kennis of een algemene brede interesse in verschillende onderwerpen.

Ik ga met meisjes anders om. Ik gebruik ze om lekker plezier en fun mee te hebben. Die dingen die jij wilt kun je het beste met je (beste) vrienden bespreken. En met meisjes bereik je diepgang door open te zijn over je emoties etc, en niet je hart af te sluiten.

Het kwam zelfs zover dat ik sommige meisjes afdeed als “dom” of “kortzichtig”. Nee niet iedereen heeft die interesses die jij hebt, en je moet juist zoeken naar de gemeenschappelijke deler.

En als je toch echt merkt dat jouw behoeftes niet worden bevredigd, dan moet je dat of accepteren of haar dumpen en op zoek naar iemand die beter bij je past.

Ik heb het al meerdere keren gezegd en zeg het nu nogmaals: er zijn 3,5 miljard vrouwen op deze wereld.

En je tijd hier op aarde is kort, verspil je tijd niet aan nutteloze zaken.

En leer over je gevoelens te praten. Ik kom uit een jongensgezin en dat heb ik ook nooit geleerd of meegekregen. Ik was ook een binnenvetter.
Het is fucking belangrijk. Opkroppen geeft ellende.
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:12:53 #14
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_175594867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:53 schreef Sarasi het volgende:
Je lijkt een beetje half emotionele connectie met diepgaande onderwerpen te koppelen in je OP. Kan het zijn dat je niet zozeer per se over Trump wil praten met haar, maar dat je het idee hebt dat je niet echt dichterbij elkaar komt te staan omdat jij eigenlijk niet weet hoe zij tegen "belangrijke" zaken aankijkt? Dan is die diepgang niet zozeer in de zin van een diepgaand filosofisch of politiek gesprek, maar eerder een diepere blik in iemand persoonlijkheid, beweegredenen, visie, maatschappelijke interesses en ambities. Als je dat inderdaad is wat je eigenlijk mist, kun je er misschien gerichter naar vragen.

Kan ook absoluut niet zijn wat je bedoelt hoor, maar dan nog vraag ik me af of je wel echt concreet weet wat het nou precies is wat je mist. Mij wordt het namelijk niet direct helder.
Sorry je allereerste zin begrijp ik niet :p wat bedoel je hier precies mee?

Verder sla je de spijker wel op z'n kop denk ik. Het is idd dat ik iemands beweegredenen, visie, etc etc wil weten, in plaats van dat ik wil weten of je Trump een goede president vindt of niet.
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:17:00 #15
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_175594966
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:01 schreef Lokasenna het volgende:
Ik zou het ook wel als een gemis ervaren om een relatie te hebben met iemand die een duidelijke desinteresse in de wereld vertoont. Geen belangstelling hebben voor een onderwerp is één ding, maar als je telkens wanneer je zo'n gesprek begint een lauwe reactie terugkrijgt, zou dat voor mij wel een bron van frustratie zijn.
Het is niet dat zij desinteresse toont ofzo of niet weet wat er in de wereld gaande is. Maar als je doorgaat over een onderwerp dan komt ze niet verder dan 'ja idd dat is zo'. Dus dan merk je dat ze er verder weinig over weet.
Een bron van frustratie is het niet want genoeg andere mensen waarmee je het wel over dat soort dingen kan hebben.
pi_175595066
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met mijn nu ex-vriendin. Ik had geen diepgang met haar, ik heb ook tegen haar uitgesproken dat we geen gemeenschappelijke interesses hadden en toen kwam ze af met dat we wel samen naar 'muziek luisteren', 'series kijken', 'reizen' ,..

Maar voor mij was dat denk ik te oppervlakkig, omdat samen naar 'muziek' luisteren wel heel algemeen is. Ik heb liever dat we samen naar een specifiek genre luisteren. (Is nu een stom voorbeeld maar oke..)

Kan ook gewoon zijn dat ik te hoge eisen stel aan andere mensen, maar als ik het topic zo doorlees lijkt het me eerder missen van 'het kennen van de andere zijn persoonlijkheid'. En zoals hierboven dus al is gezegd, die persoon zijn beweegredenen en visie..

Probeer gewoon eens meer te weten te komen over de persoon zelf, en zelf meer 'diepgaande' vragen te stellen.
pi_175595104
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:17 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Het is niet dat zij desinteresse toont ofzo of niet weet wat er in de wereld gaande is. Maar als je doorgaat over een onderwerp dan komt ze niet verder dan 'ja idd dat is zo'. Dus dan merk je dat ze er verder weinig over weet.
Een bron van frustratie is het niet want genoeg andere mensen waarmee je het wel over dat soort dingen kan hebben.
Knap dat dat voor jou geen bron van frustratie is! Mijn ex reageerde soms ook zo terwijl ik graag verder wou praten waardoor ik me er wel aan begon te irriteren. Als een ander persoon altijd antwoord met 'Ja idd', 'Dat kan zo zijn ja', 'Misschien wel' of 'Dat weet ik niet'.. zou dat zeer vermoeiend zijn voor mij omdat je er dan alleen maar energie insteekt en er niets uitkrijgt.
pi_175595158
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:17 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Het is niet dat zij desinteresse toont ofzo of niet weet wat er in de wereld gaande is. Maar als je doorgaat over een onderwerp dan komt ze niet verder dan 'ja idd dat is zo'. Dus dan merk je dat ze er verder weinig over weet.
Een bron van frustratie is het niet want genoeg andere mensen waarmee je het wel over dat soort dingen kan hebben.
Vooral het gebrek aan pit en een eigen mening zou mij storen. Een slimme deskundige hoef je niet per se te zijn voor een leuke discussie.
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:44:10 #19
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_175595456
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:25 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Vooral het gebrek aan pit en een eigen mening zou mij storen. Een slimme deskundige hoef je niet per se te zijn voor een leuke discussie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:22 schreef OeiGeenIdee het volgende:

[..]

Knap dat dat voor jou geen bron van frustratie is! Mijn ex reageerde soms ook zo terwijl ik graag verder wou praten waardoor ik me er wel aan begon te irriteren. Als een ander persoon altijd antwoord met 'Ja idd', 'Dat kan zo zijn ja', 'Misschien wel' of 'Dat weet ik niet'.. zou dat zeer vermoeiend zijn voor mij omdat je er dan alleen maar energie insteekt en er niets uitkrijgt.
Mijn vriendin heeft wel gewoon haar eigen mening en pit op andere gebieden, als het altijd zo is dan kan ik me idd voorstellen dat het op je zenuwen gaat werken.
pi_175595753
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:44 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]


[..]

Mijn vriendin heeft wel gewoon haar eigen mening en pit op andere gebieden, als het altijd zo is dan kan ik me idd voorstellen dat het op je zenuwen gaat werken.
Waarom heb je er eigenlijk een topic over geopend?
pi_175595784
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:06 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom heb je er eigenlijk een topic over geopend?
Vraag ik me ook af dan, want als er wel diepgang is en je toch iets mist.. is het dus iets anders..
Misschien ben je gewoon onzeker over jezelf? (Wild guess)
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:17:10 #22
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_175595900
Wat jullie aankaarten is het missen van diepgang op bijv politiek vlak of wereldproblematiek. Dat daar diepgang mist is niet erg dat kan je opvullen met andere mensen. De diepgang die ik wel mis gaat om het emotionele vlak. Dus wat zijn iemands beweegredenen, visies, ambities, levensloop etc. etc. Daarom heb ik het topic geopend. Dat staat los van het hebben van een eigen mening.
pi_175596024
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:17 schreef Hondenfluitje het volgende:
Wat jullie aankaarten is het missen van diepgang op bijv politiek vlak of wereldproblematiek. Dat daar diepgang mist is niet erg dat kan je opvullen met andere mensen. De diepgang die ik wel mis gaat om het emotionele vlak. Dus wat zijn iemands beweegredenen, visies, ambities, levensloop etc. etc. Daarom heb ik het topic geopend. Dat staat los van het hebben van een eigen mening.
Die diepgang ga je dus alleen maar krijgen als je jezelf openstelt naar die andere persoon en meer gerichte vragen gaat stellen. Gewoon echt met elkaar praten en oprecht interesse tonen en dan maar hopen dat zij hetzelfde doet..
pi_175596060
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:17 schreef Hondenfluitje het volgende:
Wat jullie aankaarten is het missen van diepgang op bijv politiek vlak of wereldproblematiek. Dat daar diepgang mist is niet erg dat kan je opvullen met andere mensen. De diepgang die ik wel mis gaat om het emotionele vlak. Dus wat zijn iemands beweegredenen, visies, ambities, levensloop etc. etc. Daarom heb ik het topic geopend. Dat staat los van het hebben van een eigen mening.
Hmm, dat had ik helemaal niet begrepen uit je OP, maar dat is inderdaad een ander soort probleem. Weet je nog wat het precies is waardoor je haar als vriendin wilde? Want ik neem aan dat haar beweegredenen, visies, ambities etc daar ook bij hebben meegespeeld?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokasenna op 09-12-2017 12:55:43 ]
  Moderator zaterdag 9 december 2017 @ 12:34:48 #25
441859 crew  Lenny77
pi_175596154
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:17 schreef Hondenfluitje het volgende:
Wat jullie aankaarten is het missen van diepgang op bijv politiek vlak of wereldproblematiek. Dat daar diepgang mist is niet erg dat kan je opvullen met andere mensen. De diepgang die ik wel mis gaat om het emotionele vlak. Dus wat zijn iemands beweegredenen, visies, ambities, levensloop etc. etc. Daarom heb ik het topic geopend. Dat staat los van het hebben van een eigen mening.
Maar je zegt zelf dat je geen prater bent en moeilijk gevoelens kan delen.
Hoe verwacht je dan dat zij dat wel gaat doen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')