abonnement Unibet Coolblue
pi_175593062
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:16 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Van de zotten toch dit? Volgens mij klopt deze berekening gewoon, alhoewel ze uiteraard wel van het meest gunstige/ongunstige geval uitgegaan zijn.
Iemand die in de bijstand zit heeft dus een hoger besteedbaar inkomen dan iemand die per jaar 40.000 euro bruto verdient!

Als je je dan ook nog bedenkt dat iemand die werkt ook vaak een auto nodig heeft om bij zijn werk te komen, dan kom je dus nog schever uit. En de studie die betaald is om 40.000 euro te kunnen verdienen ook nog meegerekend...

Man man man, hoe kun je het zo slecht geregeld hebben in een land dat 40 uur per week werken achteruitgang betekent ten opzichte van helemaal niks doen. En de politiek doet helemaal niks eraan!
De politici werken zelf ook niet, die gaan dus nooit hun soortgenoten korten op de inkomsten.
pi_175593069
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

ja. Daaraan moet je wel blijven voldoem
Welke bank biedt dan tegenwoordig al hypotheken voor bijstandsgerechtigden aan?
pi_175593080
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Welke bank biedt dan tegenwoordig al hypotheken voor bijstandsgerechtigden aan?
Geen een.
  zaterdag 9 december 2017 @ 08:38:26 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_175593085
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:55 schreef Morrigan het volgende:
Plus ook een gezin waar beide ouders (partime) werken.
Ja, dat laat zien waar het probleem zit. Dat is niet de hoogte van de bijstand. Ten opzichte van een tweeverdienersgezin waar het gezamenlijke inkomen 40.000 euro is, betaalt een eenverdienersgezin met hetzelfde bruto inkomen aanzienlijk meer belasting (ruim 8000 euro meer), door de afbouw van de overdraagbare heffingskorting van niet-werkende partners (de 'aanrechtsubsidie'). Daarnaast is het bruto inkomen dan weer te hoog voor allerlei andere toeslagen.

Het lukt me niet om een plaatje te plaatsen, maar dit artikel uit het Reformatorisch Dagblad is wel interessant op dat punt: https://www.rd.nl/vandaag(...)-belasting-1.1128460
pi_175593103
Ik moet nog steeds een bank vinden die met mijn 35000 bruto een hypotheek voor mij heeft. Voor een gezinswoning dan , want met drie kinderen op een flatje in Groningen dat gaat niet als je in de randstad werkt. Dus ik moet huren voor 830.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_175593173
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 07:45 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Met 42.000 bruto kun je, als je niet perse in de meeste hippe wijk wilt wonen, prima een huis(je) kopen. Dat is de eerste paar jaar iets duurder, maar daarna doorgaans veel goedkoper. En tegen de tijd dat je met pensioen gaat, woon je bijna gratis.
Ja, goed te doen wanneer je nul studieschuld hebt en 10K op de bank, maar als je minder geluk hebt dan kun je kopen gewoon vergeten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_175593181
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:33 schreef torentje het volgende:

[..]

De politici werken zelf ook niet, die gaan dus nooit hun soortgenoten korten op de inkomsten.
Jouw oneliners doen het ongetwijfeld goed op feesten en partijen.

Met 40000 bruto kun je sowieso beter kopen? Bovendien heb je doorgaans mogelijkheden om te groeien in inkomen in tegenstelling tot de bijstand. Mocht de partner parttime werken dan gaat ook de inkomensafhankelijke combinatiekorting optreden waardoor de bruto extra inkomsten effectief netto extra inkomsten worden.
pi_175593222
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:42 schreef mar1m het volgende:
Ik moet nog steeds een bank vinden die met mijn 35000 bruto een hypotheek voor mij heeft. Voor een gezinswoning dan , want met drie kinderen op een flatje in Groningen dat gaat niet als je in de randstad werkt. Dus ik moet huren voor 830.
Misschien had je je wat minder als een konijn moet gedragen nu blijkt dat de combinatie van drie koters en 35k bruto wat lastig is.
pi_175593285
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Misschien had je je wat minder als een konijn moet gedragen nu blijkt dat de combinatie van drie koters en 35k bruto wat lastig is.
Wat eigenlijk van de pot gerukt is. Met een HBO salaris (net boven modaal) moet je prima in staat zijn om een gezin te kunnen onderhouden.

Aan de ene kant wordt het voor éénverdieners bijna onmogelijk om een gezin te hebben en aan de andere kant wordt er dan geklaagd dat jongeren onopgevoed over straat rondzwerven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_175593356
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:51 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Jouw oneliners doen het ongetwijfeld goed op feesten en partijen.

Met 40000 bruto kun je sowieso beter kopen? Bovendien heb je doorgaans mogelijkheden om te groeien in inkomen in tegenstelling tot de bijstand. Mocht de partner parttime werken dan gaat ook de inkomensafhankelijke combinatiekorting optreden waardoor de bruto extra inkomsten effectief netto extra inkomsten worden.
Ik vat wat ik wil zeggen altijd krachtig samen zodat het gezegde ook blijft hangen. Zouden meer mensen moeten doen.

De bijstand gaat toch ook omhoog als de ondernemers hun prijzen verhogen ?
pi_175593372
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 08:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Misschien had je je wat minder als een konijn moet gedragen nu blijkt dat de combinatie van drie koters en 35k bruto wat lastig is.
Het voorbeeld geldt ook voor de fatsoensrakkers met twee kinderen of eentje lijkt me. Wat ben je dan voor dier eigenlijk ? En de combinatie is niet lastig, ik vind het alleen zonde om levenslang 830+ weg te geven, aan een volgevreten woningstichting. Maar bedankt voor je bijdrage schaap.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
pi_175593472
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:15 schreef mar1m het volgende:

[..]

Het voorbeeld geldt ook voor de fatsoensrakkers met twee kinderen of eentje lijkt me. Wat ben je dan voor dier eigenlijk ? En de combinatie is niet lastig, ik vind het alleen zonde om levenslang 830+ weg te geven, aan een volgevreten woningstichting. Maar bedankt voor je bijdrage schaap.
Je krijgt een dienst en daar betaal je voor en als de situatie je niet aanstaat moet je of je inkomen verhogen of in een andere regio gaan werken/wonen
Waarom duikt de nieuwe generatie zo graag in de slachtofferrol? Je bent de regiseur van je eigen leven.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_175593700
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:13 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik vat wat ik wil zeggen altijd krachtig samen zodat het gezegde ook blijft hangen. Zouden meer mensen moeten doen.

De bijstand gaat toch ook omhoog als de ondernemers hun prijzen verhogen ?
Ga er maar vanuit dat politici harder werken dan de gemiddelde fulltimer.
pi_175593736
Dit beeld krijg ik bevestigd als ik kijk naar mijn beste vriend, trekt een uitkering, werkt al 2 jaar niet meer, maar heeft (bijna) evenveel te spenderen als mij. Gaat lekker op vakantie, dan weer eens wat nieuwe spullen of games, ik kan dat natuurlijk ook maar werk er wel 40 uur in de week voor. Als ik kijk naar wat we beiden doen en kunnen zit er niet veel verschil in het bedrag welke we beiden kunnen spenderen.
pi_175593756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Dit beeld krijg ik bevestigd als ik kijk naar mijn beste vriend, trekt een uitkering, werkt al 2 jaar niet meer, maar heeft (bijna) evenveel te spenderen als mij. Gaat lekker op vakantie, dan weer eens wat nieuwe spullen of games, ik kan dat natuurlijk ook maar werk er wel 40 uur in de week voor. Als ik kijk naar wat we beiden doen en kunnen zit er niet veel verschil in het bedrag welke we beiden kunnen spenderen.
Dat komt dan waarschijnlijk omdat hij een goede baan gehad heeft, met veel arbeidsverleden, waardoor hij een hoge WW heeft.

Van de bijstand kan je echt niet ruim leven inclusief vakanties hoor. :')
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:00:27 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175593837
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175593945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat komt dan waarschijnlijk omdat hij een goede baan gehad heeft, met veel arbeidsverleden, waardoor hij een hoge WW heeft.

Van de bijstand kan je echt niet ruim leven inclusief vakanties hoor. :')
Hij heeft gewerkt op een helpdesk, en maximaal 1550 euro (bruto) verdiend per maand. Ook hier was hij de laatste 2 jaar van zijn arbeidstijd veelvuldig langdurig ziek. Heeft geen opleiding (nog niet eens MBO). Hij zit in een anti-kraak pand, dus huur is er bijna niet bij, daar zal hij nog toeslagen over krijgen.

Ik kan natuurlijk niet in zijn boekhouding kijken, maar ik krijg niet de indruk dat hij minder te besteden heeft dan mij. Een tijd geleden hadden we het over de spaarrekening en hij had dik 9000 euro gespaard, maar ondertussen ook nieuwe spullen in huis, PS4, elke maand wel een nieuwe game, 2/3 weekjes vakantie per jaar en soms nog eens een weekendje weg, geregeld leuke dingen doen. Het zijn dingen, die ik met een 40-urige baan en modaal inkomen niet zomaar kan.

Een maand geleden had ik toevallig een soorgelijk gesprek met mijn kapster, een vriendin van haar heeft zelf een kind, is wel alleenstaand, maar werkt niet. Zij heeft ongeveer 1800 euro per maand te spenderen dankzij alle toeslagen, alimentatie etc, de dochter van een vriend van mijn vader kreeg zelfs nog een fiets van de gemeente (werkt ook niet, alleenstaand + kind). Die meid zei tegen mijn kapster dat het nutteloos was om te werken omdat ze er financieel niet veel op vooruit ging.

Dan krijg je wel het idee of er iets goed mis is, toen ik 10 jaar geleden begon met werken had ik 1600 euro per maand, woonde ook al op mijn eigen, in de tussentijd is mijn loon bijna verdubbeld, maar ik kan niet zeggen dat ik aan het einde van de maand echt veel meer overhoud, en ben niet anders gaan leven. Toen ik net de grens aantikte waardoor ik geen toeslagen meer kreeg had ik zelfs minder te spenderen in die periode.
pi_175593959
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:48 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat politici harder werken dan de gemiddelde fulltimer.
Toch heeft het bekend slecht nog steeds inkomsten - en niet te weinig ook - hier in Nederland. Dat is al decennia bekend en evenwel heeft geen enkele politici dat willen veranderen. Terwijl dat gemakkelijk zou kunnen, aangezien de politici op een goede plaats verblijven. Is slechts een kwestie van willen. Maar de wil is er niet bij de politici.
pi_175594027
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Hij heeft gewerkt op een helpdesk, en maximaal 1550 euro (bruto) verdiend per maand. Ook hier was hij de laatste 2 jaar van zijn arbeidstijd veelvuldig langdurig ziek. Heeft geen opleiding (nog niet eens MBO). Hij zit in een anti-kraak pand, dus huur is er bijna niet bij, daar zal hij nog toeslagen over krijgen.

Ik kan natuurlijk niet in zijn boekhouding kijken, maar ik krijg niet de indruk dat hij minder te besteden heeft dan mij. Een tijd geleden hadden we het over de spaarrekening en hij had dik 9000 euro gespaard, maar ondertussen ook nieuwe spullen in huis, PS4, elke maand wel een nieuwe game, 2/3 weekjes vakantie per jaar en soms nog eens een weekendje weg, geregeld leuke dingen doen. Het zijn dingen, die ik met een 40-urige baan en modaal inkomen niet zomaar kan.

Een maand geleden had ik toevallig een soorgelijk gesprek met mijn kapster, een vriendin van haar heeft zelf een kind, is wel alleenstaand, maar werkt niet. Zij heeft ongeveer 1800 euro per maand te spenderen dankzij alle toeslagen, alimentatie etc, de dochter van een vriend van mijn vader kreeg zelfs nog een fiets van de gemeente (werkt ook niet, alleenstaand + kind). Die meid zei tegen mijn kapster dat het nutteloos was om te werken omdat ze er financieel niet veel op vooruit ging.

Dan krijg je wel het idee of er iets goed mis is, toen ik 10 jaar geleden begon met werken had ik 1600 euro per maand, woonde ook al op mijn eigen, in de tussentijd is mijn loon bijna verdubbeld, maar ik kan niet zeggen dat ik aan het einde van de maand echt veel meer overhoud, en ben niet anders gaan leven. Toen ik net de grens aantikte waardoor ik geen toeslagen meer kreeg had ik zelfs minder te spenderen in die periode.
Vreemd verhaal.

Toen ik begon met werken harkte ik 2000 bruto p/m binnen. Nu bijna het dubbele. En ik kan je verzekeren dat ik echt een stuk meer heb te besteden.

Snap dus niet waar jouw geld precies heengaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594299
Ik ben ook een eenverdiener met 2 kinderen (co-ouderschap). Ik verdien wel een stuk meer dan het voorbeeld. Ja, die huurwoning is een grote hap uit mn budget maar dan woon ik wel in een fijne buurt en niet in een achterstandswijk tussen de tokkies en Marokkanen. Dat is ook heel veel waard, met name voor je kinderen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_175594317
Dit is algemeen bekend. De eenverdiener wordt gigantisch genaaid omdat het belastingstelsel op het individu is afgesteld. Het verschil tussen 2x20k en 1x40k is bizar. Ik snap niet waarom de belastingdruk niet per fiscaal partnerschap wordt bepaald.

Ondernemers maken hier trouwens ook handig gebruik van. Dan geven ze hun niet-werkende vrouwtje een baan op papier in hun onderneming en voila, ze pakken nog even de volle heffingskortingen mee.
pi_175594409
Toch zou ik niet willen ruilen, een beetje inhoud aan mijn leven is toch wel belangrijk en de voldoening na een dag weken onbetaalbaar, een beetje de parasiet uithangen hou je geestelijk en sociaal echt niet vol.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:45:57 #48
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175594432
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben ook een eenverdiener met 2 kinderen (co-ouderschap). Ik verdien wel een stuk meer dan het voorbeeld. Ja, die huurwoning is een grote hap uit mn budget maar dan woon ik wel in een fijne buurt en niet in een achterstandswijk tussen de tokkies en Marokkanen. Dat is ook heel veel waard, met name voor je kinderen.
Alleen jammer dat die kinderen opgescheept zitten met een kortzichtige vader met een ietwat vochtig gelaat. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:47:15 #49
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175594444
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:44 schreef halfway het volgende:
Toch zou ik niet willen ruilen, een beetje inhoud aan mijn leven is toch wel belangrijk en de voldoening na een dag weken onbetaalbaar, een beetje de parasiet uithangen hou je geestelijk en sociaal echt niet vol.
Je spreekt hier een waarheid als een huis. Mensen die niet werken worden vreemd. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175594456
Toch zou ik liever willen werken in bovenstaande voorbeeld. Het bijstandgezin wordt geconfronteerd met gemeentelijke bemoeizucht, sollicitatielicht, participatieplicht en de kinderen hebben moeite om wat geld bij te verdienen wat weer gekort wordt en met weer bureaucratie tot gevolg. De mensen die werken krijgen vaak loonsverhogingen en hebben mogelijkheden een huis te kopen, daarnaast zijn de duurdere huurhuizen vaak wat luxer en groter en staan vaak in wat betere buurten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')