abonnement Unibet Coolblue
pi_175580680
Goedendag.
Ik ben voor een goede vriendin op zoek naar een laptop voor haar dochter.
Nu zal de dochter naast huiswerk, FB, etc. ook graag Minecraft willen spelen op de laptop.

Ik moet bekennen dat ik qua Minecraft erg weinig weet en via Google krijg ik diverse sites met allemaal verschillende informatie over de benodigde specs (iets met boom en bos).

Nu hebben zij geen groot budget (rond de ¤300,--).
Qua nieuwe laptops ben je dan al snel klaar en uitgekeken.

Nu heb ik gekeken bij gebruikte (refurbished) laptops en kwam een HP Elitebook 8570P laptop tegen met onderstaande specs:

• Intel Core i5 3360M 4x2.8Ghz
• Geheugen: 4GB DDR3 (uit te breiden naar 8GB)
• Harde schijf: 500GB HDD
• Grafische kaart: Intel HD 4000 grafische kaart

Zou zij met deze specs redelijk Minecraft kunnen spelen en eventueel uitbreidingen/mods kunnen installeren/gebruiken?
Het enige wat (naar mijn idee) een probleem zou kunnen opleveren is de grafische kaart, maar heeft Minecraft een zwaardere kaart nodig?
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:40:45 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_175594362
Van de site van de makers van Minecraft
quote:
Minimum Requirements:
Minimum Requirements:
CPU: Intel Core i3-3210 3.2 GHz / AMD A8-7600 APU 3.1 GHz or equivalent
RAM: 2GB
GPU (Integrated): Intel HD Graphics 4000 (Ivy Bridge) or AMD Radeon R5 series (Kaveri line) with OpenGL 4.4*
GPU (Discrete): Nvidia GeForce 400 Series or AMD Radeon HD 7000 series with OpenGL 4.4
HDD: At least 1GB for game core, maps and other files
OS:
- Windows: Windows 7 and up
- macOS: OS X 10.9 Maverick
- Linux: Any modern distributions from 2014 onwards
Internet connectivity is required for downloading Minecraft files, afterwards offline play is possible.
*Current minimum OpenGL requirements is 1.3, but modern GPUs often ship with newer versions of OpenGL

Recommended Requirements:
CPU: Intel Core i5-4690 3.5GHz / AMD A10-7800 APU 3.5 GHz or equivalent
RAM: 4GB
GPU: GeForce 700 Series or AMD Radeon Rx 200 Series (excluding integrated chipsets) with OpenGL 4.5
HDD: 4GB (SSD is recommended)
OS (recommended 64-bit):
- Windows: Windows 10
- macOS: macOS 10.12 Sierra
- Linux: Any modern distributions from 2014 onwards
Moet lukken dus met die laptop die je noemt. De grafische kaart zal inderdaad de bottleneck zijn, maar het is Minecraft. Als je even helpt met de instellingen moet het goed te spelen zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')