abonnement Unibet Coolblue
pi_175639162
Ziet er tof uit Lazi! Bij ons op school is programeren een van de workshops die ze kunnen kiezen en daarnaast is het werken met een bee-bot (een bij die je routes kan laten rijden) onderdeel van het standaardprogramma. Bij de kleuters hebben ze ook zoiets maar dan met een houten robot die je met plaatjes routes kan laten rijden. Die van ons vinden het erg leuk om te doen, werken ook met Code.org enzo. Vooral oudste is heel handig met de computer. Die kwam laatst thuis met een zelfgemaakte powerpoint, zelf op stickje gezet en met overgangen etc erin die ik zelfs niet kende. Ik vermoed dat we voor hem binnenkort een kleine laptop oid gaan aanschaffen, hij heeft ondanks fysio nog steeds veel moeite met schrijven, dus ik ga hem leren typen, dat gaat stukken sneller en kost dus minder frustratie. Weet iemand dit toevallig: ik wil hem een google account/adres geven. Kan ik dat dan vervolgens goed afschermen? Het is nu zo dat hij op mijn account op youtube zit bijvoorbeeld, maar dat is niet zo handig. Ik gebruik mijn account nogal eens in mijn lessen, studenten in een deuk als ze zien dat een of ander spelletje of vlog als laatste bekeken is. En andersom natuurlijk, niet alle filmpjes voor 18 jarigen zijn even goed voor een 8 jarige.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_175639186
DF, Daan zit toch i groep 3? Dan is ie sowieso kleuter af ;) Mijnes wordt in januari 6 en zit in groep 2 dus die is dan nog steeds kleuter :P

Zo'n iPad ding hebben ze op school ook. Vinden ze superleuk inderdaad.
pi_175639305
Mefke, ik heb voor Chris een google-adres aangemaakt met een alias. Die alias gebruikt hij ook online bij spellen etc. Het is een zelf verzonnen voor en achternaam. En hem ook verteld die te gebruiken en nooit zijn adres/telefoonnummer ergens in te vullen. Hij komt dan nog braaf vragen als dat gevraagd wordt ergens.

Ik heb de account daarvan(in overleg) ook op mijn mobiel ingesteld, dus ik kan het in de gaten houden. Hij gebruikt het ook om bijv een nieuwsbrief van een game-blog te ontvangen, stop-motion filmpjes op youtube te zetten en evt inschrijvingen voor spellen. Ik moet hem alleen nog even vertellen dat hij pinterest even anders moet instellen, aangezien hij nu dagelijk mail krijgt van pinterest :D . Maar hij kijkt er niet dagelijk naar..
Verder geen problemen met spam ofzo.
pi_175639375
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 09:57 schreef Kyara het volgende:
DF, Daan zit toch i groep 3? Dan is ie sowieso kleuter af ;) Mijnes wordt in januari 6 en zit in groep 2 dus die is dan nog steeds kleuter :P
Nee toch. 4&5 jarigen zijn kleuters. 6 jarigen schoolkinderen.. Ik heb gewoon nog echt een kleuter hoor :P

Maar ik ben echt blij met de keuze voor groep 3. Ik had destijds het idee dat hij ook in Januari geboren zou worden. Maar toen al eigenwijs wilde hij de kerst ook meemaken. Hij zit nu echt op zijn plek in groep 3 (bij januari was die discussie nog groter geweest). Hij werd de eerste weken echt gezien als kabouter en knuffelbeer. Maar inmiddels weten ze dat hij ook slim is, maar door zijn sociale insteek gaat dat heel soepel met de groep 4&5-ers in de klas..
pi_175639404
Wij zijn nu aan het nadenken over de middelbare schoolkeuze. In januari en februari zijn de open dagen. Dat is gewoon al bijna. Nu vooral brochures/gidsen doornemen en in gesprek gaan met andere kinderen en ouders.
Zoon van 10 zit gewoon al in groep 8. Ik moet er regelmatig even slikken bij het idee dat hij volgens jaar naar de middelbare school gaat. Hij doet er zelf nogal nuchter over en heeft er al zin in.
Afgelopen maand heeft een drempeltoets (soort van Cito, maar dan net anders) gemaakt en de uitslag hiervan was advies vwo. Zijn cito’s van de laatste jaren scoren op een enkel punt havo/vwo en de rest vwo en vwo hoog. Ik verwacht havo/vwo advies met zijn houding en alles erbij gerekend.

Verder begin ik hem een lange slungel te vinden, heeft hij deo nodig want de tijd van kinderzweet is voorbij en heeft hij overal een weerwoord op. Hij is niet zo heel groot maar zn broeken zijn dan ineens allemaal te kort en de mouwen van zijn vesten te kort. Hij groeit me nu echt bijna voorbij!! Hij is 1.50 en ik 1.55
Allerleukste vind ik zijn humor en dat hij zich nog niet te oud voelt om door me in bed gestopt te worden en lekker te knuffelen met me. O+
pi_175639900
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Mefke, ik heb voor Chris een google-adres aangemaakt met een alias. Die alias gebruikt hij ook online bij spellen etc. Het is een zelf verzonnen voor en achternaam. En hem ook verteld die te gebruiken en nooit zijn adres/telefoonnummer ergens in te vullen. Hij komt dan nog braaf vragen als dat gevraagd wordt ergens.

Ik heb de account daarvan(in overleg) ook op mijn mobiel ingesteld, dus ik kan het in de gaten houden. Hij gebruikt het ook om bijv een nieuwsbrief van een game-blog te ontvangen, stop-motion filmpjes op youtube te zetten en evt inschrijvingen voor spellen. Ik moet hem alleen nog even vertellen dat hij pinterest even anders moet instellen, aangezien hij nu dagelijk mail krijgt van pinterest :D . Maar hij kijkt er niet dagelijk naar..
Verder geen problemen met spam ofzo.
Goed idee! Die internetwijsheid etc daar worstel ik wel mee. Ik heb er nog niet echt een goede aanpak voor gevonden, terwijl het wel steeds actueler wordt en gaat worden.

Voorbeeld: kleuter (5) kijkt het liefste youtubefilmpjes op de ipad en tikt dan steeds zelf door naar het volgende filmpje. Hij bepaalt het graag zelf en wordt dus boos als ik voorstel iets op de tv te streamen want dan kan hij niet doortikken als hij wat anders wil zien.
Ik zou er liever wat meer controle op houden, maar hoe ik dat doe op een manier dat zowel kleuter als ik dat fijn vinden, ik heb nog geen oplossing.

Lazi, dat klinkt echt superleuk wat O heeft gekregen!
  maandag 11 december 2017 @ 10:41:50 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_175639907
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:10 schreef appelsap het volgende:
Wij zijn nu aan het nadenken over de middelbare schoolkeuze. In januari en februari zijn de open dagen. Dat is gewoon al bijna. Nu vooral brochures/gidsen doornemen en in gesprek gaan met andere kinderen en ouders.
Zoon van 10 zit gewoon al in groep 8. Ik moet er regelmatig even slikken bij het idee dat hij volgens jaar naar de middelbare school gaat. Hij doet er zelf nogal nuchter over en heeft er al zin in.
Afgelopen maand heeft een drempeltoets (soort van Cito, maar dan net anders) gemaakt en de uitslag hiervan was advies vwo. Zijn cito’s van de laatste jaren scoren op een enkel punt havo/vwo en de rest vwo en vwo hoog. Ik verwacht havo/vwo advies met zijn houding en alles erbij gerekend.

Verder begin ik hem een lange slungel te vinden, heeft hij deo nodig want de tijd van kinderzweet is voorbij en heeft hij overal een weerwoord op. Hij is niet zo heel groot maar zn broeken zijn dan ineens allemaal te kort en de mouwen van zijn vesten te kort. Hij groeit me nu echt bijna voorbij!! Hij is 1.50 en ik 1.55
Allerleukste vind ik zijn humor en dat hij zich nog niet te oud voelt om door me in bed gestopt te worden en lekker te knuffelen met me. O+
Haha, ik had precies dit kunnen schrijven Appelsap! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_175639934
Jullie verhalen over pubers en bijna pubers O+ Van die grote zoons he, dat lijkt me zo tof! En de interactie ook met elkaar Lily O+
pi_175640018
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:41 schreef AwayTL het volgende:
En wat voor elektrische borstel hebben jullie dan? Merk je echt verschil? (Voor in hoeverre je daar wat over kan zeggen ) Wij hebben de normale nog, maar zit wel altijd te kijken naar een elektrische. Ze zijn niet zo van t poetsen.
wij en A poetsen met de Philips sonicare. T heeft een sonicare voor kinderen met Bluetooth en muziek
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_175640057
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:43 schreef Mineola het volgende:
Jullie verhalen over pubers en bijna pubers O+ Van die grote zoons he, dat lijkt me zo tof! En de interactie ook met elkaar Lily O+
je mag de mijne wel een dagje lenen hoor 😉😉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_175640069
Dat mediawijs zijn moet je wel gewoon in mee. Op school leren ze Engels met behulp van liedjes (Groove me methode) en die liedjes zoeken ze ook op via YouTube. Oudste speelt ook veel Lego Dimensions op de Wiiu, daar zoeken ze ook vanalles voor op. En dat is ondertiteld, maar is kennelijk ook al geen drempel meer. Hij speelt op de tablet dan ook nog wat andere spelletjes in het engels en dat gaat prima. Ik monitor wel wat hij doet, maar helemaal mee krijg ik het toch niet.
Jongste doet dat veel minder, het enige dat hij opzoekt zijn filmpjes waarin lego dozen worden opgebouwd of nieuwe modellen gemaakt, die bouwt hij dan na. Dat kan hij wel enorm goed, zelfs de technische dingen, terwijl hij pas zes is. Tegelijk is hij ook nog echt fan van Paw Patrol, die tegenstelling is zo leuk. Een stoere jongen die tegelijk heel blij is met zijn PP dekbed en pyjama met Sint.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_175640100
Oja, poetsen. Oral b, allemaal. De jongens hebben een eigen met daarop een Mickey Mouse borstel. Werd inderdaad aangeraden door de tandarts. Ik poets zelf ook elektrisch en dan met paradontax en om de dag iets met wat meer schurends erin. De jongens hebben de befaamde Efteling tandpasta van de Jumbo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_175641031
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:41 schreef Mineola het volgende:

[..]

Goed idee! Die internetwijsheid etc daar worstel ik wel mee. Ik heb er nog niet echt een goede aanpak voor gevonden, terwijl het wel steeds actueler wordt en gaat worden.

Voorbeeld: kleuter (5) kijkt het liefste youtubefilmpjes op de ipad en tikt dan steeds zelf door naar het volgende filmpje. Hij bepaalt het graag zelf en wordt dus boos als ik voorstel iets op de tv te streamen want dan kan hij niet doortikken als hij wat anders wil zien.
Ik zou er liever wat meer controle op houden, maar hoe ik dat doe op een manier dat zowel kleuter als ik dat fijn vinden, ik heb nog geen oplossing.
Het is hier ook echt leren met het groeien van het kind mee. Kijken waar behoefte aan is. Gelukkig is Chris heel open en vraagt hij om raad.
Net zoals keuze voor mobiel: ik wilde eerst als hij naar de middelbare ging. Maar het is gewoon praktisch voor de 2 middagen dat hij zelf naar huis komt, dat hij kan bellen of een vriendinnetje mee kan/hij daarheen. Dus hij heeft nu een mobiel, maar gebruikt hem naast die 2 momenten maar weinig.

Daan wil ook graag een eigen emailadres, of een eigen telefoon. Maar met net geen 6 vind ik dat geen goed idee. Youtube klinkt hij ook zelf door. Ze doen het wel in de woonkamer, dus ik hou het in de gaten. Maar meestal kiest hij zelf wel de leuke fimpjes uit. Nu ziet Daan al een hoop mee van Chris bij de games op de pc, dus ik hoef ook niet zoveel te censureren. Merk dat ik dat bij Chris wel meer deed.
pi_175644979
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:41 schreef Mineola het volgende:

[..]

Goed idee! Die internetwijsheid etc daar worstel ik wel mee. Ik heb er nog niet echt een goede aanpak voor gevonden, terwijl het wel steeds actueler wordt en gaat worden.

Voorbeeld: kleuter (5) kijkt het liefste youtubefilmpjes op de ipad en tikt dan steeds zelf door naar het volgende filmpje. Hij bepaalt het graag zelf en wordt dus boos als ik voorstel iets op de tv te streamen want dan kan hij niet doortikken als hij wat anders wil zien.
Ik zou er liever wat meer controle op houden, maar hoe ik dat doe op een manier dat zowel kleuter als ik dat fijn vinden, ik heb nog geen oplossing.

Lazi, dat klinkt echt superleuk wat O heeft gekregen!
Hier loop ik inderdaad ook tegenaan.

DF, wat fijn dat het zo goed gaat. Hier juist wel blij dat ze alledrie 2,5 jaar kleuteren. M is cognitief al wel wat verder, hoewel zijn focus vooral op cijfers ligt en niet op lezen en schrijven :D Hij maakt sommen voor zichzelf en lost die dan op. Gaat op zich best goed, hij kan al sommetjes tot 20 maken. Maar hij is ook heel onzeker en faalangstig en door dat extra jaar kleuteren krijgt hij net wat meer ruggengraat.
pi_175646592
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:07 schreef livelink het volgende:

[..]

Klinkt goed, Ingrid!
Dat wat je zegt over Tyler herken ik hier ook. Hij komt kennelijk nu ook op het punt dat hij zijn verstand gaat gebruiken en niet alleen primair vanuit zijn emoties reageert. Positieve ontwikkeling zeg. Ik kan me voorstellen dat dat een enorme opluchting voor je is.
En met Kim gaat het zo te horen ook goed. Ze zit in groep 8 neem ik aan? Gaat ze straks naar het VSO?
Het is zeker een opluchting! Sinds kort zit hij op kickboksen, dat vind hij wel erg cool. En kan hij zijn energie goed in kwijt.
Kim zit idd in groep 8. Zoals het er nu naar uit ziet gaat ze naar praktijkonderwijs. Ze hebben nu ook een samenwerkingsproject met school. (sbo) De ene week komen er leraren van de praktijkschool ( pro Assen) op school les geven en de andere week gaan ze naar die school toe. En krijgen ze daar les en rondleidingen en uitleg. Vorige keer was het groenvoorziening, gingen ze een paddestoel maken. Moesten ze stukken hout zagen en iets met beton doen. En deze week gaan ze koken. Schoonmaken is ook al aan bod gekomen. Kim vind het erg leuk.
Vorig jaar al bij een paar scholen naar de open dag geweest. En januari/februari gaan we zeker naar pro toe. Ik twijfel nog of het nut heeft om naar andere scholen te gaan voor de open dagen.
pi_175648546
Man en ik hebben sonicare, oudste Oral B (volwassen versie op aanraden van de tandarts, die poetst wat beter als in meer poetsbewegingen per minuut), jongste heeft de kinder Oral B nog.
Kinderen gebruiken Elmex 5-12.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator maandag 11 december 2017 @ 16:53:01 #192
5428 crew  miss_sly
pi_175648755
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:41 schreef AwayTL het volgende:
En wat voor elektrische borstel hebben jullie dan? Merk je echt verschil? (Voor in hoeverre je daar wat over kan zeggen ) Wij hebben de normale nog, maar zit wel altijd te kijken naar een elektrische. Ze zijn niet zo van t poetsen.
Ik las laatst een artikel hierover waarvan de conclusie was dat electrisch, indien mogelijk, altijd de voorkeur geniet boven handmatig, omdat je zelf met de hand simpelweg niet die snelheid van borstelen kunt creëren. En zeker bij kinderen die toch vaak al niet heel erg goed poetsen, is iedere seconde die ze dan electrisch poetsen meegenomen,
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_175648807
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 14:07 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier loop ik inderdaad ook tegenaan.

DF, wat fijn dat het zo goed gaat. Hier juist wel blij dat ze alledrie 2,5 jaar kleuteren. M is cognitief al wel wat verder, hoewel zijn focus vooral op cijfers ligt en niet op lezen en schrijven :D Hij maakt sommen voor zichzelf en lost die dan op. Gaat op zich best goed, hij kan al sommetjes tot 20 maken. Maar hij is ook heel onzeker en faalangstig en door dat extra jaar kleuteren krijgt hij net wat meer ruggengraat.
Bij mijn M precies zo. We hebben er getwijfeld vorig jaar maar ik ben blij dat hij nog een jaartje kleutert. Cijfers waren al een poos favoriet en met een hoop geduld is de enigigheid van de letters eraf en nu is hij ook lekker aan het oefenen ermee.

Ik ben ook een beetje huiverig voor YouTube. Hij kijkt vooral graag naar Lego- en transformerfilmpjes maar klikt ook door naar dingen die te eng zijn. We hebben nu de afspraak dat hij de ene dag op YT mag en de andere dat Netflix en ik hou er steeds een oogje op.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 11 december 2017 @ 17:02:04 #194
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175648990
Mijn dochter wilde een eigen YT kanaal.
Heb het vooralsnog verboden.
pi_175651319
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 17:02 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter wilde een eigen YT kanaal.
Heb het vooralsnog verboden.
Hier hetzelfde, wij hebben nu de afspraak: niet zelf in beeld, evenals omgeving/huis dat soort dingen. Eerst aan ons laten zien wat ze willen uploaden. En dat gaat tot nu toe wel goed. Maar vooral de oudste wil nog steeds youtuber worden... ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_175651382
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Bij mijn M precies zo. We hebben er getwijfeld vorig jaar maar ik ben blij dat hij nog een jaartje kleutert. Cijfers waren al een poos favoriet en met een hoop geduld is de enigigheid van de letters eraf en nu is hij ook lekker aan het oefenen ermee.

Ik ben ook een beetje huiverig voor YouTube. Hij kijkt vooral graag naar Lego- en transformerfilmpjes maar klikt ook door naar dingen die te eng zijn. We hebben nu de afspraak dat hij de ene dag op YT mag en de andere dat Netflix en ik hou er steeds een oogje op.
Je kunt de kids modus aanzetten. En ja ik hou nog steeds toezicht maar het is een handige optie.
Met een meidenkwartet
pi_175651551
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 17:02 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter wilde een eigen YT kanaal.
Heb het vooralsnog verboden.
hier idem
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 11 december 2017 @ 18:43:12 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175651601
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:28 schreef Nijna het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, wij hebben nu de afspraak: niet zelf in beeld, evenals omgeving/huis dat soort dingen. Eerst aan ons laten zien wat ze willen uploaden. En dat gaat tot nu toe wel goed. Maar vooral de oudste wil nog steeds youtuber worden... ;)
Ja. Ze wil uiteraard zelf in beeld.
  maandag 11 december 2017 @ 18:44:31 #199
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_175651640
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 18:31 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Je kunt de kids modus aanzetten. En ja ik hou nog steeds toezicht maar het is een handige optie.
Ik heb daar laatst een topic over geopend. MAar daar werd niet enthousiast gereageerd. Ik gebruik nu Kids Lox om het tablet gebruik te beheren.
  maandag 11 december 2017 @ 19:14:42 #200
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175652392
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 17:02 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter wilde een eigen YT kanaal.
Heb het vooralsnog verboden.
Ik ook & facebook ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')