abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176358834
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:16 schreef 010P het volgende:

Niet dat ik daar nou zo'n zin in heb maar de laatste is alweer een jaar of 2 geleden, ben toch erg benieuwd hoeveel verbetering er teweeg is gebracht door de humira.
Ik ook, laat het weten :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_176371860
Hoe zichtbaar verliezen jullie bloed als je een opvlamming hebt, met name van cu? Heel de pot rood?
pi_176372121
quote:
14s.gif Op maandag 1 januari 2018 01:17 schreef Aphrodyte het volgende:
Een gezond en gelukkig 2018 gewenst voor mijn mede IBD´ers! w/ B:)B

[ afbeelding ]
Zo jij was er snel bij!!
Ik wens jou en alle anderen hier voor zover mogelijk een gezond 2018!!
pi_176414107
Zo, ijzerinfuus gehad vandaag. Was ook wel nodig, voelde me een slappe vaatdoek. Voel me nu al wat beter (misschien placebo effect maar goed t werkt).

MDL verpleegkundige kon me vertellen dat mn labwaarden hetzelfde zijn gebleven, dat is mooi op 15 mg prednison. Maandag zie ik met haar de chirurg en horen we definitief wat de plannen zijn.

Dinsdag krijg ik nog een extra Entyvio shot, mdl arts zegt baat het niet dan schaadt het niet en beter dan niks.

Ik kijk er naar uit, ben hier wel klaar mee :)
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_176446693
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:00 schreef Papaap het volgende:
Hoe zichtbaar verliezen jullie bloed als je een opvlamming hebt, met name van cu? Heel de pot rood?
Verschilt per keer,de ene keer wel en de andere keer maar een beetje bloed bij de ontlasting.
Bij mij is er dus geen regelmaat per toiletbezoek.
pi_176523857
En nu dan het nieuws met de datum van de operatie..

Helaas, de datum weet ik nu nóg niet. Het wordt ergens tussen 3 en 6 weken van nu.

Dat komt omdat de chirurg opeens een hele andere operatie voorstelde dan was afgesproken; en ik ga in een consult van 10 minuten geen levensveranderende beslissing nemen.

Het wordt sowieso een stoma, maar wat voor soort is even de vraag. Een permanent of semi-permanent stoma is de keus. Bij optie 1 gaat de hele dikke darm + rectum eruit, bij optie 2 zo´n 30 cm dikke darm. Bij beide krijg ik een stoma, bij het laatste heb ik daarna de keus om hem eventueel weg te halen over een aantal jaar.

Op 23 januari horen jullie het definitieve plan.

Ik vind dit echt een hele moeilijke keus, wat zouden jullie doen?
Revolutionary Anarchist
XXX Straight Edge XXX
pi_176535315
quote:
5s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:09 schreef Aphrodyte het volgende:

Helaas, de datum weet ik nu nóg niet. Het wordt ergens tussen 3 en 6 weken van nu.

Dat komt omdat de chirurg opeens een hele andere operatie voorstelde dan was afgesproken; en ik ga in een consult van 10 minuten geen levensveranderende beslissing nemen.

Het wordt sowieso een stoma, maar wat voor soort is even de vraag. Een permanent of semi-permanent stoma is de keus. Bij optie 1 gaat de hele dikke darm + rectum eruit, bij optie 2 zo´n 30 cm dikke darm. Bij beide krijg ik een stoma, bij het laatste heb ik daarna de keus om hem eventueel weg te halen over een aantal jaar.

Dit is een lastige kwestie.
Ik snap dat je helemaal ingesteld was op gehele verwijdering en dat dit je wereld weer even op zijn kop zet.
Nu heb ik niet jouw leven en heb makkelijk praten,maar ben altijd van mening geweest om zo min mogelijk te laten doen en in dit geval zou mijn keuze optie 2 wezen.
Ik snap ook dat er angst is dat mocht je over een aantal jaar dan de stoma willen verwijderen dat je in dezelfde ellende terugkomt.
Wat zijn de antwoorden op de vraag wat er dan gedaan wordt .
Niet vergeten dat je dan natuurlijk een veel betere gezondheid zult hebben als nu en ook weer tegen een stootje kan.
Ik wens je veel succes met het nemen van je beslissing.
pi_176631242
Zo daar ben ik weer. Woensdag opgenomen in het ziekenhuis, het ging zo slecht en zonder uitzicht op verbetering of medicijnen (diagnose was er nog niet) heb ik met de arts besloten om mezelf te laten opnemen.

Dat was wel nodig. Tekort aan Kalium, half uitgedroogd en een verdrievoudigd CRP ten opzichte van vorige week. Woensdagavond meteen aan de Moviprep (verschrikkelijk) en donderdagochtend coloscopie gehad (waar ik niks van heb gemerkt overigens door het roesje. heerlijk!!)

Voorlopige diagnose: Colitis Ulcerosa, ze hebben een flinke ontsteking gezien van mijn dikke darm. Donderdag is daarom meteen met prednison gestart (40mg). Vrijdag daalden mijn ontstekingswaarden al, was ik koortsvrij en nu zit ik weer thuis met een boodschappentas prednison en mesalazine. Voel me nog flink beroerd en slap maar de weg omhoog is ingeslagen hopelijk.
pi_176631267
quote:

Sjee wat spannend allemaal zeg Aphrodyte en wat een keuzes. Ik zou in eerste instantie gaan voor een semi-permanente stoma zodat je eventueel nog een pouch zou kunnen krijgen. Dat is toch nét even wat minder belastend dan een stoma, maar ik ben ontzettend blij dat ook voor jou een definitieve oplossing eraan komt. Je kwaliteit van leven gaat er flink van vooruit heb ik om me heen gezien.
pi_176646760
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2018 12:07 schreef Papaap het volgende:
Zo daar ben ik weer. Woensdag opgenomen in het ziekenhuis, het ging zo slecht en zonder uitzicht op verbetering of medicijnen (diagnose was er nog niet) heb ik met de arts besloten om mezelf te laten opnemen.

Dat was wel nodig. Tekort aan Kalium, half uitgedroogd en een verdrievoudigd CRP ten opzichte van vorige week. Woensdagavond meteen aan de Moviprep (verschrikkelijk) en donderdagochtend coloscopie gehad (waar ik niks van heb gemerkt overigens door het roesje. heerlijk!!)

Voorlopige diagnose: Colitis Ulcerosa, ze hebben een flinke ontsteking gezien van mijn dikke darm. Donderdag is daarom meteen met prednison gestart (40mg). Vrijdag daalden mijn ontstekingswaarden al, was ik koortsvrij en nu zit ik weer thuis met een boodschappentas prednison en mesalazine. Voel me nog flink beroerd en slap maar de weg omhoog is ingeslagen hopelijk.
Ai sterkte :{
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit bij jouw ziekenhuis, maar als je de moviprep niet kunt verdragen moet je eens vragen naar pico prep dit is een kleine hoeveelheid vies spul ipv liters zoutzoete drap :Y
Hier moet je wel minstens 3 liter vocht tot je nemen maar dit is vele male minder erg natuurlijk :P
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_176675847
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 00:44 schreef 010P het volgende:

[..]

Ai sterkte :{
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit bij jouw ziekenhuis, maar als je de moviprep niet kunt verdragen moet je eens vragen naar pico prep dit is een kleine hoeveelheid vies spul ipv liters zoutzoete drap :Y
Hier moet je wel minstens 3 liter vocht tot je nemen maar dit is vele male minder erg natuurlijk :P
O da's een goeie. Ga ik de volgende keer zeker doen! Nu aan de Prednison, maar dat spul geeft bij mij wel hartkloppingen achter elkaar door. Even naar de huisarts geweest, heeft het gevoeld en beluisterd maar die ziet er geen kwaad in. Hoort erbij zegt ie. Alles beter dan een opvlamming!
pi_176686225
quote:

Heb je een besluit kunnen maken?
Ik heb meerdere keren proberen een reactie te schrijven over wat ik zou doen in jouw geval maar vind het erg lastig..
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_176711454
Hallo allemaal, vraagje, ik ben vorige week donderdag gestart met 40 mg Prednison en Pentasa, maar de buikkrampen en de diarree zijn nog steeds lekker aanwezig zeg maar. Buikkrampen zelfs sinds vorige week wat toegenomen.

Hoe lang duurt het ongeveer voor je daar iets verbetering in merkt? De echte waterdunne diarree is inmiddels wel weg maar bloedverlies nog steeds aanwezig 3 keer per dag.
pi_176711742
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:39 schreef Papaap het volgende:
Hallo allemaal, vraagje, ik ben vorige week donderdag gestart met 40 mg Prednison en Pentasa, maar de buikkrampen en de diarree zijn nog steeds lekker aanwezig zeg maar. Buikkrampen zelfs sinds vorige week wat toegenomen.

Hoe lang duurt het ongeveer voor je daar iets verbetering in merkt? De echte waterdunne diarree is inmiddels wel weg maar bloedverlies nog steeds aanwezig 3 keer per dag.
Wat vervelend. Ik merkte meestal na de eerste pil al verbetering, maar het verloop is nou eenmaal bij iedereen anders. misschien even met de poli bellen en checken wat zij ervan vinden? Sterkte!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')