abonnement Unibet Coolblue
pi_175574675
[quote]0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:47 schreef Chicolade het volgende:
Overtoomse veld is stadsvernieuwingsgebied, daar wordt de laatste jaren veel bijgebouwd en gerenoveerd. Veel starters trekken deze kant op, omdat je hier (tot vorig jaar) nog redelijk betaalbaar een appartement kan kopen vergeleken met bijv oud-west of oost. Maar ik zou hier niet gaan wonen omdat je zo graag in Amsterdam wil wonen. Veel saaie jaren 50 bebouwing, weinig sfeer op straat en 'echte' Amsterdammers wonen er bijna niet. Maar mensen wonen er over het algemeen wel met plezier, en de meeste van mijn buren wonen al in de buurt sinds hun jeugd.

[..]
Ik wil natuurlijk niet zonder reden in Amsterdam wonen, voorzieningen zoals de Uni en werkgelegenheid zijn daar aanwezig. Overigens zou het schelen als het centrum bezoeken geen hele onderneming is. Ik begrijp dat er geen authenticiteit in deze buurt is, maar als het wooncomfort nog prima is, waarom niet.
pi_175574754
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:19 schreef L_ het volgende:
Ik wil natuurlijk niet zonder reden in Amsterdam wonen, voorzieningen zoals de Uni en werkgelegenheid zijn daar aanwezig. Overigens zou het schelen als het centrum bezoeken geen hele onderneming is. Ik begrijp dat er geen authenticiteit in deze buurt is, maar als het wooncomfort nog prima is, waarom niet.
Welke uni? VU is bijvoorbeeld prima te fietsen, net als de Uva locaties in het centrum, maar bijvoorbeeld UvA Sciencepark is een pokke-eind waarbij je een deel langs stadhouderskade rijdt (lees; toeristen en onoplettende wandelaars + veel stoplichten). OV verbinding met Oost is sowieso vrij traag.
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:48:08 #28
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175575179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:59 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Het is een van de mindere buurten in Amsterdam met inderdaad overwegend allochtonen.
Centrum is redelijk bereikbaar met de fiets ( ongeveer 20-25 min ) en met het OV ook ( ongeveer 20 min )
25 minuten fietsen van het centrum

maar dan kun je wel zeggen dat je in amsterdam woont

quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:47 schreef L_ het volgende:

[..]

Nee in zekere zin geen pussy, ik ga met een maat wonen en ben zelf geen klein iel mannentetje.

Maar her leuke aan Amsterdam lijkt mij de vrijgezelle dames, de sfeer en gelijkgestemde. Niet dat er in beginsel iets mis is met allochtonen, maar daar heb ik geen aansluiting bij. Als het centrun en andere voorzieningen dan zo ver weg zijn, is daarheen verhuizen waarschijnlijk niet de moeite waard.

Uit andere reacties begrijp ik dat Overtoomse Veld dus nog redelijk gunstig ligt, er wel wat minder bedeeld volk rondloopt en het centrum/voorzieningen nog redelijk berijkbaar zijn.

Bedankt alle. Ik ga binnenkort zelf eens kijken.
Kun je beter in Utrecht gaan wonen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175576589
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:48 schreef fathank het volgende:

[..]

25 minuten fietsen van het centrum

maar dan kun je wel zeggen dat je in amsterdam woont

[..]

Kun je beter in Utrecht gaan wonen.
Ik zeg ook niet dat Amsterdam de meeste singles van heel Nederland heeft, maar aanzienelijk meer dan waar ik op dit moment woon.

Ik ga ook niet naar A’dam zodat ik kan zeggen dat ik er woon, zoals in dr OP aangegeven heb ik de mogelijkheid en derhalve zou ik mensen hun mening willen vragen die de desbetreffende buurt kennen.
pi_175578588
De rellen waren alweer 20 jaar geleden, sindsdien maakt de buurt wel verbeteringen door. Maar het blijft een wederopbouw gebied en zal nooit zo populair worden als mercatorplein, Surinameplein en andere gebieden binnen de ring.
.
  vrijdag 8 december 2017 @ 17:41:02 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_175578792
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 01:12 schreef L_ het volgende:

Ik ga samen met een vriend/huisgenoot wonen, zodat we de woonlasten wat kunnen verdelen, de woning heeft twee verdiepingen dus we hebben allebei de ruimte.
Ben je zelf ook man? Gaat goed vallen in die buurt, twee mannen die samenwonen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_175578971
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben je zelf ook man? Gaat goed vallen in die buurt, twee mannen die samenwonen
Ja haha daar moest ik zelf ook aan denken. Maar homo’s zullen waarschijnlijk wel wat anders uitstralen, tenslotte is de woningmarkt zo krap dat het hebben van huisgenoten ook weer niet zo uitzonderlijk is.
pi_175579467
Zemmel en dan van die kusgeluiden
.
pi_175591869
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:23 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Welke uni? VU is bijvoorbeeld prima te fietsen, net als de Uva locaties in het centrum, maar bijvoorbeeld UvA Sciencepark is een pokke-eind waarbij je een deel langs stadhouderskade rijdt (lees; toeristen en onoplettende wandelaars + veel stoplichten). OV verbinding met Oost is sowieso vrij traag.
Klopt, ik heb mijn pijlen op de VU, daar kan ik aansluiting vinden.
pi_175592125
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:51 schreef L_ het volgende:

[..]

Ja haha daar moest ik zelf ook aan denken. Maar homo’s zullen waarschijnlijk wel wat anders uitstralen, tenslotte is de woningmarkt zo krap dat het hebben van huisgenoten ook weer niet zo uitzonderlijk is.
Meh.. ben zelf ook weleens nageroepen met homo en straal dat niet uit.
Een blanke man die zijn woning deelt kan genoeg zijn, eenmaal dat label kan je leven in zo'n buurt verpesten.
In mijn geval viel het mee, woonde daar maar tijdelijk.
Dat was in een ander deel van Amsterdam.

Mocht het je gebeuren, meteen op af lopen en zeggen dat je huisgenoot je neef is en huizen duur zijn, jwz.

Dan begrijpt men het sneller, wel meteen doen.
pi_175595877
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 02:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Meh.. ben zelf ook weleens nageroepen met homo en straal dat niet uit.
Een blanke man die zijn woning deelt kan genoeg zijn, eenmaal dat label kan je leven in zo'n buurt verpesten.
In mijn geval viel het mee, woonde daar maar tijdelijk.
Dat was in een ander deel van Amsterdam.

Mocht het je gebeuren, meteen op af lopen en zeggen dat je huisgenoot je neef is en huizen duur zijn, jwz.

Dan begrijpt men het sneller, wel meteen doen.
Nou bedankt voor de tip! Ik ga wel mee op een pleintje voetballen en geef iedereen panna jwz
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:43:01 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175597542
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 02:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Meh.. ben zelf ook weleens nageroepen met homo en straal dat niet uit.
Een blanke man die zijn woning deelt kan genoeg zijn, eenmaal dat label kan je leven in zo'n buurt verpesten.
In mijn geval viel het mee, woonde daar maar tijdelijk.
Dat was in een ander deel van Amsterdam.

Mocht het je gebeuren, meteen op af lopen en zeggen dat je huisgenoot je neef is en huizen duur zijn, jwz.

Dan begrijpt men het sneller, wel meteen doen.
Welkom in tolerant Nederland O+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175598258
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben je zelf ook man? Gaat goed vallen in die buurt, twee mannen die samenwonen
Wat een onzin. Het is niet een of andere intolerante achterstandswijk.
pi_175598348
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:15 schreef L_ het volgende:

[..]

Nou bedankt voor de tip! Ik ga wel mee op een pleintje voetballen en geef iedereen panna jwz
Die mensen zijn nogal bezitterig wbt hun pleintjes en met panna tast je ze aan in hun vermeende eer, je kan je beter aanmelden bij een lokale sportschool voor kickboksen om daar mensen te ontmoeten.
pi_175598492
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:12 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het is niet een of andere intolerante achterstandswijk.
Uhm, in dat blokje tussen de Huizingalaan, Lelylaan, Postjesweg en de A10 woont nu niet het meest verlichte volk uit de wijk.
.
pi_175599488
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die mensen zijn nogal bezitterig wbt hun pleintjes en met panna tast je ze aan in hun vermeende eer, je kan je beter aanmelden bij een lokale sportschool voor kickboksen om daar mensen te ontmoeten.
Ik denk als je de behoefte voelt om heel krampachtig op kickboxles te moeten, je de de overweging voor jezelf moet maken om überhaupt in een ‘multi-culti’ wijk te gaan wonen.
pi_175599752
Ik heb er gewoond van 2006 tot 2009 (Wijnand Nuijenstraat). In die jaren hebben ze de wijk, die toen écht was verpauperd, vernieuwd door veel nieuwbouw en koopwoningen te plaatsen. Was mijn eerste appartement. Ik ben opgegroeid in Schalkwijk (Haarlem), dus was een achterstandswijk wel gewend en dacht dat het wel mee zou vallen.

Ik ben er gillend weggegaan. Op een gegeven moment had de politie een Marokkaantje, die wegvluchtte na een inbraak of iets dergelijks, van zijn scooter afgereden en was die overleden. Hele wijk in opstand. Autobommen, politiebureau met molotovcocktails bestookt. Op een avond kwam ik thuis en stond de ME voor de toegangsweg naar mijn appartement. Mocht ik eerst aantonen dat ik daar woonde voordat ik verder mocht. In de Albert Heijn op het August Allebeplein staat er standaard drie man bewaking. De bioscoop daar is vervangen door een LIDL door de constante overlast van hangjeugd.

Dus nee, ik zou het niet weer doen. Er zijn ook een hoop voordelen hoor: de woningen (de nieuwe althans) zijn prima voor het geld (hoewel de prijzen ook daar sinds mijn vertrek met meer dan 50% zijn gestegen). Ligging is prima, ook ten opzichte van het centrum en uitvalswegen. En ik denk dat met de jaren de overlast wel minder zal worden (of inmiddels zijn), maar verdwijnen zal het niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175599985
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:47 schreef L_ het volgende:

[..]

Nee in zekere zin geen pussy, ik ga met een maat wonen en ben zelf geen klein iel mannentetje.

Maar her leuke aan Amsterdam lijkt mij de vrijgezelle dames, de sfeer en gelijkgestemde.
je zoekt sfeer en dan ga je in een lelijke depri wijk wonen. Kies dan Hoofddorp of zo, treinrit naar centraal is korter dan fietsen van Overtoomse veld naar centrum
pi_175601992
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:44 schreef nostra het volgende:
Ik heb er gewoond van 2006 tot 2009 (Wijnand Nuijenstraat). In die jaren hebben ze de wijk, die toen écht was verpauperd, vernieuwd door veel nieuwbouw en koopwoningen te plaatsen. Was mijn eerste appartement. Ik ben opgegroeid in Schalkwijk (Haarlem), dus was een achterstandswijk wel gewend en dacht dat het wel mee zou vallen.

Ik ben er gillend weggegaan. Op een gegeven moment had de politie een Marokkaantje, die wegvluchtte na een inbraak of iets dergelijks, van zijn scooter afgereden en was die overleden. Hele wijk in opstand. Autobommen, politiebureau met molotovcocktails bestookt. Op een avond kwam ik thuis en stond de ME voor de toegangsweg naar mijn appartement. Mocht ik eerst aantonen dat ik daar woonde voordat ik verder mocht. In de Albert Heijn op het August Allebeplein staat er standaard drie man bewaking. De bioscoop daar is vervangen door een LIDL door de constante overlast van hangjeugd.

Dus nee, ik zou het niet weer doen. Er zijn ook een hoop voordelen hoor: de woningen (de nieuwe althans) zijn prima voor het geld (hoewel de prijzen ook daar sinds mijn vertrek met meer dan 50% zijn gestegen). Ligging is prima, ook ten opzichte van het centrum en uitvalswegen. En ik denk dat met de jaren de overlast wel minder zal worden (of inmiddels zijn), maar verdwijnen zal het niet.
Woon er >3 jaar, maar wat jij zegt over het Allebéplein is niet (meer) waar. Wel veel verhalen over gehoord idd, maar dat was dus vroeger
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_175602109
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:12 schreef DeLoet het volgende:
Woon er >3 jaar, maar wat jij zegt over het Allebéplein is niet (meer) waar. Wel veel verhalen over gehoord idd, maar dat was dus vroeger
Mooi dat het verbeterd is dan, dat was ook uiteindelijk de bedoeling. Heb er het geduld niet voor gehad om het af te wachten.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 13 december 2017 @ 14:36:33 #46
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_175694388
Ik woon in Amsterdam, in de Bijlmer en zou voor geen goud in West gaan wonen. De 'ik eerst'-mentaliteit van de mensen daar wijkt nogal af van mijn normen en waarden.
O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')