abonnement Unibet Coolblue
pi_175564107
Hallo Fokkers

Voor mijn thesis ben ik aan het onderzoeken of het zinvol is of niet om RFID tags te gebruiken als postzegels hiervoor wil ik ook graag de mening weten van een (toekomstige) klant.

De enquête die ik heb gemaakt is kort 4 vragen en 8 stellingen, gemiddeld duurt het 4-5 minuten om in te vullen. Linkje: https://www.thesistoolspro.com/survey/olhsf5a19f98195dfa/nl

Alvast bedankt!
pi_175564529
Heb je voor temperatuurregistratie en gps geen actieve tag nodig? Valt dat wel te rijmen met de kosten?

Ik begrijp niet helemaal hoe rfid gaat helpen met GPS/bezorgmoment timen. Dat zit hem meer in de scanner zelf toch? Of die nou streepjescode scant of RFID, maakt weinig uit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175564923
Voor de temperatuurregistratie bestaan er semi-passieve tags. De tags zelf zijn passief en verbruiken geen stroom, voor de temperatuursensor zijn er kleine accupakketjes aanwezig. De sensoren kun je eraf halen en hergebruiken om de kosten te gebruiken. En de kosten zijn bij bulkaankopen zodanig laag geworden dat enkele supermarkten dit inmiddels al vereisen van hun leveranciers, het zou dus ook kunnen bij pakketverzendingen.

En het klopt dat een barcode systeem in principe ook een accurater bezorgmoment en realtime kan aangeven maar dit vereist aanzienlijk meer werk in de systemen. Zoals een barcode kun je maar op 1 manier scannen en ook maar 1 tegelijk terwijl bij RFID de tag maar in de buurt moet zijn en kan tot 1000 tags tegelijk scannen (afhankelijk van merk en soort tag).

Ik waardeer je opmerking en mocht er nog vragen zijn of ben je niet overtuigd wil ik er wel meer over praten.
pi_175578015
Its all about the money

http://www.computerweekly(...)g-for-small-packages

Duurder transport werkt er al lang mee, wij werken veel voor ASML, hun paketten zijn zelfs voorzien G force sensoren en weet ik t allemaal.

Totaal niet realistisch op een brief van een paar cent. Het bekende streepjescode doet zn werk prima. En barcode scannen gaat zo snel en meerdere langs elkaar, dat is een non issue.
pi_175596987
Klopt, het is een kosten-baten verhaal.

En zoals in het artikel, van 2006, staat dat de kosten van RFID zodanig gedaald moeten zijn dat ze er pas iets mee kunnen doen, inmiddels is dat gebeurd en gebruikt ook UPS RFID in hun logistieke processen. Net zoals hun concurrent DHL, TNT, USPS en nog talloze anderen.

Op een brief is een RFID moeilijk te verantwoorden, de leesbaarheid van de tags van een postzak is nog niet hoog genoeg om er efficient iets mee te doen. Maar voor pakketleveringen, zeker bijzondere zendingen zoals in jouw geval: ASML die breekbaar spul wilt beschermen en daar ben ik onderzoek aan het doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')