Klinkt als zo'n merk waar Anita Witzier reclame voor maakt.quote:Op donderdag 7 december 2017 21:48 schreef Fer het volgende:
Ligt er ook maar aan. Hebben we het over een A-merk met defect/gebrek inruilen op een nieuwe A-merk 2018? Of ruilen we een A-merk zonder (echt) defect in op een C(hinees) merk 2018 in?
Het zou me niets verbazen als het een soort van scam is om de verkoopcijfers van het model 2018 vast op te krikken, of om als straks blijkt dat die modellen waar het nu om gaat idd waardeloze accu's hebben mooi weer te kunnen spelen met "we hebben klanten met zo'n model al een zeer aantrekkelijk inruilbod gedaan".quote:Op donderdag 7 december 2017 22:25 schreef zalkc het volgende:
Ik weet dat Stella de fietsen in china inkoopt en alleen assembleert in nederland. Ik weet ook dat ze vrij agressief zijn in hun marketing. Maar dit is voor mij een nieuwe methode
ach.quote:Op donderdag 7 december 2017 20:02 schreef zalkc het volgende:
Mijn vrouw werkt in de zorg en hoorde bij 2 oudere echtparen hetzelfde verhaal over een nederlandse e-bike verkoper.
Zij kregen ineens een gratis onderhoudsbeurt aangeboden voor hun e-bike. Na die beurt werd hun medegedeeld dat de accu niet meer in topconditie was. Bij de een door een bepaald model dat onder een coulance regeling zou vallen, bij de ander omdat de schuur te koud zou zijn.
Beide kregen de aanbieding dat zij hun oude fiets konden inruilen voor een nieuw model 2018 voor 500 euro, maar misschien zou 400 euro ook kunnen als er snel werd beslist.
Misschien ben ik te achterdochtig, maar ik hoor toch wel een soort van colportage hierin. Zijn hier meer verhalen van bekend?
Grote beurt + bandjes/remmen rondom + driem/waterpomp dat is dan 2500¤, of wilt u hem inruilen op de leen-aftrapbak eehh jonge occasion?quote:Op donderdag 7 december 2017 22:59 schreef YebCar het volgende:
[..]
ach.
gratis apk-tjes, zomer winterchecks etc, verzekering/energievergelijkers (onafhankelijk) werken toch allemaal zo
Heel veel blijkbaar. Ben ook een keer bij de fietsendealer van Anita geweest, kreeg een inruilwaarde voor mijn net 3 jaar oude elektrische fiets met goedwerkende accu waar je nog niet eens de accu van kon betalen, dus ben maar snel weggefietst daar en kom er nooit meer.quote:Op donderdag 7 december 2017 23:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Grote beurt + bandjes/remmen rondom + driem/waterpomp dat is dan 2500¤, of wilt u hem inruilen op de leen-aftrapbak eehh jonge occasion?
Terwijl die reparatie ergens anders voor de helft kunnen.
Maar terug naar de fietsen, stel dat die 500¤ hun inkoop is, dan “verdienen” ze dus hun oude fiets. Wat moet je als fabrikant nu met gebruikte spullen?
Ouderwetse lood-accu's zoals je ze in de auto vindt, slijten juist door hitte en ook de meeste andere types vinden het bij Sahara-temperaturen niet zo fijn.quote:Op vrijdag 8 december 2017 01:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
En het is wel zo dat een accu nu eenmaal niet blij wordt van kou en sneller slijt, als je dan ook nog eens niet opgeladen wordt en diepontladen bent, dan is het gebeurd met je accu.
Sowieso heeft een fiets geen lood accu en andere types hoeven niet per definitie kapot te gaan door de kou, maar laden in de kou kunnen ze dan weer minder goed tegen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 07:44 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ouderwetse lood-accu's zoals je ze in de auto vindt, slijten juist door hitte en ook de meeste andere types vinden het bij Sahara-temperaturen niet zo fijn.
Kou (en dan bedoel ik Nederlandse winterse temperaturen) levert voor de meeste accu-typen geen permanente schade op. Wel zorgt kou voor tijdelijk capaciteitsverlies.
Lekker handig met dit weer, dat die accu’s er niet tegen kunnen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 01:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Heel veel blijkbaar. Ben ook een keer bij de fietsendealer van Anita geweest, kreeg een inruilwaarde voor mijn net 3 jaar oude elektrische fiets met goedwerkende accu waar je nog niet eens de accu van kon betalen, dus ben maar snel weggefietst daar en kom er nooit meer.
Er gaan links en rechts wel verhalen dat de accu's van Anita's fietsen niet de beste zijn en sommige echt kuren hebben.
En het is wel zo dat een accu nu eenmaal niet blij wordt van kou en sneller slijt, als je dan ook nog eens niet opgeladen wordt en diepontladen bent, dan is het gebeurd met je accu.
Iemand voor de gein weleens de voorwaarden gelezen van Anita's fietsen, ze hebben zich overal voor ingedekt mbt de accu, niet normaal meer.
Geen idee of het verhaal van TS normaal is of niet. Wel vreemd dat een monteur het aanbod doet en geen verkoper.. Nu staat Anita wel bekend om agressieve verkooptechnieken en deze passen ze dan ook toe.
Slechte cellen of slecht battery management?quote:Op vrijdag 8 december 2017 11:49 schreef blomke het volgende:
Die accu's van fietsen zijn gemaakt om binnen korte tijd defect te gaan. Is puur het winstmodel. Dat z eer iets bij verzinnen of een coulance aanbieden, doet daar niets aan af. Ik zou ook maar uitkijken dat ze er bij een beurt geen oude halve gare accu inzetten om zo extra omzet te genereren en degene die ze eruit halen, als nieuw te verkopen.
Zoiets gebeurde vroeger met uitlaten van auto's.
Een goed 18650 pack wel ja, met Sanyo of Panasonic, niet te diep ontladen, goede temperaturen, enz. Zo'n accupakket maak je voor 300 euro bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 december 2017 13:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Slechte cellen of slecht battery management?
Een goed 18650 pack zou minstens 8-10 jaar mee moeten gaan.
Lees het boekje van Anita's fietsen maar, accu dient gebruikt te worden tussen +15 en +30 graden Celsius max.quote:Op vrijdag 8 december 2017 12:50 schreef CharlotteBOEM het volgende:
[..]
Lekker handig met dit weer, dat die accu’s er niet tegen kunnen.
Echt? Staat er tussen de 15 en 30 graden?quote:Op vrijdag 8 december 2017 16:11 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Lees het boekje van Anita's fietsen maar, accu dient gebruikt te worden tussen +15 en +30 graden Celsius max.
Terwijl mijn Bosch accu vrolijk door weer en wind fietst, 3 jaar oud en bijna geen capaciteit verloren, goede cellen én management (ook van mijzelf).
Dat ligt eraan of ik de volgende dag de capaciteit nodig heb. Soms heb ik 30 km over en soms gaat ie helemaal leeg tot 2 km ofzo. Het BMS (Battery Management System) dient alles goed af te regelen, zowel met ontladen als laden. Maar dat is met alles waar een accu inzit.quote:Op vrijdag 8 december 2017 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt? Staat er tussen de 15 en 30 graden?
Met hoeveel resterende km's leg jij hem weer aan de lader?
Ah, ik rij hem meestal leeg tot de laatste 10 km (eco-stand) maar ik gebruik ook maar zo'n 10-15 km per dag.quote:Op vrijdag 8 december 2017 17:52 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of ik de volgende dag de capaciteit nodig heb. Soms heb ik 30 km over en soms gaat ie helemaal leeg tot 2 km ofzo. Het BMS (Battery Management System) dient alles goed af te regelen, zowel met ontladen als laden. Maar dat is met alles waar een accu inzit.
Wat is Anita, ook weer zo’n plotseling opgedoken hip merk? Ik ken wel Stella fietsen en die zijn al te goedkoop en gewoon duurkoop.quote:Op vrijdag 8 december 2017 16:11 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Lees het boekje van Anita's fietsen maar, accu dient gebruikt te worden tussen +15 en +30 graden Celsius max.
Terwijl mijn Bosch accu vrolijk door weer en wind fietst, 3 jaar oud en bijna geen capaciteit verloren, goede cellen én management (ook van mijzelf).
Wie maakt reclame voor het merk dat je wel kent?quote:Op zaterdag 9 december 2017 00:38 schreef CharlotteBOEM het volgende:
[..]
Wat is Anita, ook weer zo’n plotseling opgedoken hip merk? Ik ken wel Stella fietsen en die zijn al te goedkoop en gewoon duurkoop.
Volgens mij is er ook veel verpaupering in de fietsenbranche in het algemeen.
Het is praktisch nooit exact tussen die temperaturen in Nederland.quote:Op maandag 11 december 2017 15:38 schreef CharlotteBOEM het volgende:
Lol, al die elektrische fietsen gaan vandaag kapot omdat het vandaag bij lange na geen 15 tot 30 graden is.
Hoe kan je in Nederland eigenlijk altijd je fiets bij die temperatuur bewaren en gebruiken? Dat is toch geen degelijk product meer als de accu zo snel kapot gaat?
Dan is het dus een ondegelijk product.quote:Op maandag 11 december 2017 16:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het is praktisch nooit exact tussen die temperaturen in Nederland.
1 regenbui en je zou al kans hebben dat de batterij stuk gaat.. dat 't verkocht mag worden is mij een raadsel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |