abonnement Unibet Coolblue
pi_175558724
Mijn vrouw werkt in de zorg en hoorde bij 2 oudere echtparen hetzelfde verhaal over een nederlandse e-bike verkoper.

Zij kregen ineens een gratis onderhoudsbeurt aangeboden voor hun e-bike. Na die beurt werd hun medegedeeld dat de accu niet meer in topconditie was. Bij de een door een bepaald model dat onder een coulance regeling zou vallen, bij de ander omdat de schuur te koud zou zijn.

Beide kregen de aanbieding dat zij hun oude fiets konden inruilen voor een nieuw model 2018 voor 500 euro, maar misschien zou 400 euro ook kunnen als er snel werd beslist.

Misschien ben ik te achterdochtig, maar ik hoor toch wel een soort van colportage hierin. Zijn hier meer verhalen van bekend?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Vis een optie? donderdag 7 december 2017 @ 20:21:14 #2
70532 loveli
N
pi_175559266
Misschien kun je dat beter bij Radar aankaarten dan hier.
crap in = crap out
pi_175559508
Het heeft inderdaad wel een hoog radar gehalte :D

Ik vraag me gewoon af of dit de laatste tijd vaker gebeurd, en of dit wel zuiver koffie is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_175560418
We hebben het hier over de verkoper van de oorsponkelijke e-bike? Of zomaar een onbekende monteur aan de deur?
.
pi_175560558
Winkelier steekt 500e in zijn zak + verkoop oude fiets 2e hands -> meer dan inkoop fiets 2018 ?
Dum de dum
pi_175561890
Ligt er ook maar aan. Hebben we het over een A-merk met defect/gebrek inruilen op een nieuwe A-merk 2018? Of ruilen we een A-merk zonder (echt) defect in op een C(hinees) merk 2018 in?
.
pi_175562533
Een accu is toch ook los te koop? Waarom zou je dan een nieuwe fiets kopen?
dag
  Vis een optie? donderdag 7 december 2017 @ 22:08:47 #8
70532 loveli
N
pi_175562630
Omdat verkopers weten welke verkooptechnieken werken.
crap in = crap out
pi_175562816
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:48 schreef Fer het volgende:
Ligt er ook maar aan. Hebben we het over een A-merk met defect/gebrek inruilen op een nieuwe A-merk 2018? Of ruilen we een A-merk zonder (echt) defect in op een C(hinees) merk 2018 in?
Klinkt als zo'n merk waar Anita Witzier reclame voor maakt.
Als je je een beetje inleest voor je een elektrische fiets koopt dan weet je dat je geen van die merken (Stella, Amslod, enz) wilt hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175562941
het is een e-bike van Anita idd. En de monteur is van het bedrijf zelf. Ik zie het ook als een makkelijke manier om omzet te draaien door de oude fiets te verkopen en het verschil te compenseren met de nieuwe.

Het is inruil tegen hetzelfde merk.

En de accu's zouden los 500 euro kosten en die passen natuurlijk niet in de oude houder en die moet er dan ook bij komen en dan zit je al snel op 1000 euro mevrouwtje, had u hem maar in een verwarmde schuur moeten zetten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 7 december 2017 @ 22:22:08 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175562962
Nou weet ik dat Gazelle ook beroerd is qua service als het om accu's gaat (onderdeel van Pon, dus slechte service is geen verrassing), maar die gebruiken iig accu's van reguliere merken (oa Bosch), dus dan kun je zelf besluiten of je gaat vervangen, want leverbaar.

[ Bericht 34% gewijzigd door Leandra op 09-12-2017 08:24:14 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175563062
Ik weet dat Stella de fietsen in china inkoopt en alleen assembleert in nederland. Ik weet ook dat ze vrij agressief zijn in hun marketing. Maar dit is voor mij een nieuwe methode
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 7 december 2017 @ 22:30:02 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175563208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:25 schreef zalkc het volgende:
Ik weet dat Stella de fietsen in china inkoopt en alleen assembleert in nederland. Ik weet ook dat ze vrij agressief zijn in hun marketing. Maar dit is voor mij een nieuwe methode
Het zou me niets verbazen als het een soort van scam is om de verkoopcijfers van het model 2018 vast op te krikken, of om als straks blijkt dat die modellen waar het nu om gaat idd waardeloze accu's hebben mooi weer te kunnen spelen met "we hebben klanten met zo'n model al een zeer aantrekkelijk inruilbod gedaan".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175564174
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:02 schreef zalkc het volgende:
Mijn vrouw werkt in de zorg en hoorde bij 2 oudere echtparen hetzelfde verhaal over een nederlandse e-bike verkoper.

Zij kregen ineens een gratis onderhoudsbeurt aangeboden voor hun e-bike. Na die beurt werd hun medegedeeld dat de accu niet meer in topconditie was. Bij de een door een bepaald model dat onder een coulance regeling zou vallen, bij de ander omdat de schuur te koud zou zijn.

Beide kregen de aanbieding dat zij hun oude fiets konden inruilen voor een nieuw model 2018 voor 500 euro, maar misschien zou 400 euro ook kunnen als er snel werd beslist.

Misschien ben ik te achterdochtig, maar ik hoor toch wel een soort van colportage hierin. Zijn hier meer verhalen van bekend?
ach.
gratis apk-tjes, zomer winterchecks etc, verzekering/energievergelijkers (onafhankelijk) werken toch allemaal zo :D
pi_175564466
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:59 schreef YebCar het volgende:

[..]

ach.
gratis apk-tjes, zomer winterchecks etc, verzekering/energievergelijkers (onafhankelijk) werken toch allemaal zo :D
Grote beurt + bandjes/remmen rondom + driem/waterpomp dat is dan 2500¤, of wilt u hem inruilen op de leen-aftrapbak eehh jonge occasion?

Terwijl die reparatie ergens anders voor de helft kunnen.

Maar terug naar de fietsen, stel dat die 500¤ hun inkoop is, dan “verdienen” ze dus hun oude fiets. Wat moet je als fabrikant nu met gebruikte spullen?

[ Bericht 9% gewijzigd door Fer op 07-12-2017 23:17:54 ]
.
pi_175566752
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Grote beurt + bandjes/remmen rondom + driem/waterpomp dat is dan 2500¤, of wilt u hem inruilen op de leen-aftrapbak eehh jonge occasion?

Terwijl die reparatie ergens anders voor de helft kunnen.

Maar terug naar de fietsen, stel dat die 500¤ hun inkoop is, dan “verdienen” ze dus hun oude fiets. Wat moet je als fabrikant nu met gebruikte spullen?
Heel veel blijkbaar. Ben ook een keer bij de fietsendealer van Anita geweest, kreeg een inruilwaarde voor mijn net 3 jaar oude elektrische fiets met goedwerkende accu waar je nog niet eens de accu van kon betalen, dus ben maar snel weggefietst daar en kom er nooit meer.

Er gaan links en rechts wel verhalen dat de accu's van Anita's fietsen niet de beste zijn en sommige echt kuren hebben.

En het is wel zo dat een accu nu eenmaal niet blij wordt van kou en sneller slijt, als je dan ook nog eens niet opgeladen wordt en diepontladen bent, dan is het gebeurd met je accu.

Iemand voor de gein weleens de voorwaarden gelezen van Anita's fietsen, ze hebben zich overal voor ingedekt mbt de accu, niet normaal meer.

Geen idee of het verhaal van TS normaal is of niet. Wel vreemd dat een monteur het aanbod doet en geen verkoper.. Nu staat Anita wel bekend om agressieve verkooptechnieken en deze passen ze dan ook toe.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2017 01:23:55 ]
pi_175567945
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 01:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

En het is wel zo dat een accu nu eenmaal niet blij wordt van kou en sneller slijt, als je dan ook nog eens niet opgeladen wordt en diepontladen bent, dan is het gebeurd met je accu.
Ouderwetse lood-accu's zoals je ze in de auto vindt, slijten juist door hitte en ook de meeste andere types vinden het bij Sahara-temperaturen niet zo fijn.

Kou (en dan bedoel ik Nederlandse winterse temperaturen) levert voor de meeste accu-typen geen permanente schade op. Wel zorgt kou voor tijdelijk capaciteitsverlies.
pi_175569974
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 07:44 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ouderwetse lood-accu's zoals je ze in de auto vindt, slijten juist door hitte en ook de meeste andere types vinden het bij Sahara-temperaturen niet zo fijn.

Kou (en dan bedoel ik Nederlandse winterse temperaturen) levert voor de meeste accu-typen geen permanente schade op. Wel zorgt kou voor tijdelijk capaciteitsverlies.
Sowieso heeft een fiets geen lood accu en andere types hoeven niet per definitie kapot te gaan door de kou, maar laden in de kou kunnen ze dan weer minder goed tegen.
pi_175571525
Die accu's van fietsen zijn gemaakt om binnen korte tijd defect te gaan. Is puur het winstmodel. Dat z eer iets bij verzinnen of een coulance aanbieden, doet daar niets aan af. Ik zou ook maar uitkijken dat ze er bij een beurt geen oude halve gare accu inzetten om zo extra omzet te genereren en degene die ze eruit halen, als nieuw te verkopen.

Zoiets gebeurde vroeger met uitlaten van auto's.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175572726
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 01:01 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Heel veel blijkbaar. Ben ook een keer bij de fietsendealer van Anita geweest, kreeg een inruilwaarde voor mijn net 3 jaar oude elektrische fiets met goedwerkende accu waar je nog niet eens de accu van kon betalen, dus ben maar snel weggefietst daar en kom er nooit meer.

Er gaan links en rechts wel verhalen dat de accu's van Anita's fietsen niet de beste zijn en sommige echt kuren hebben.

En het is wel zo dat een accu nu eenmaal niet blij wordt van kou en sneller slijt, als je dan ook nog eens niet opgeladen wordt en diepontladen bent, dan is het gebeurd met je accu.

Iemand voor de gein weleens de voorwaarden gelezen van Anita's fietsen, ze hebben zich overal voor ingedekt mbt de accu, niet normaal meer.

Geen idee of het verhaal van TS normaal is of niet. Wel vreemd dat een monteur het aanbod doet en geen verkoper.. Nu staat Anita wel bekend om agressieve verkooptechnieken en deze passen ze dan ook toe.
Lekker handig met dit weer, dat die accu’s er niet tegen kunnen.
  Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 12:54:56 #21
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175572823
Dit verhaal komt me heel bekend voor ja, bij een familielid hebben ze exact hetzelfde geprobeerd...

Dit terwijl de fiets nog in de garantie zit, maar toen kwam de 'monteur' met het verhaal dat er op de accu het tweede jaar maar 50% garantie zou zitten. Complete lulkoek, want op de accu zit gewoon twee jaar volledige garantie volgens de voorwaarden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175574150
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:49 schreef blomke het volgende:
Die accu's van fietsen zijn gemaakt om binnen korte tijd defect te gaan. Is puur het winstmodel. Dat z eer iets bij verzinnen of een coulance aanbieden, doet daar niets aan af. Ik zou ook maar uitkijken dat ze er bij een beurt geen oude halve gare accu inzetten om zo extra omzet te genereren en degene die ze eruit halen, als nieuw te verkopen.

Zoiets gebeurde vroeger met uitlaten van auto's.
Slechte cellen of slecht battery management?

Een goed 18650 pack zou minstens 8-10 jaar mee moeten gaan.
.
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:58:45 #23
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_175574284
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:51 schreef Fer het volgende:

[..]

Slechte cellen of slecht battery management?

Een goed 18650 pack zou minstens 8-10 jaar mee moeten gaan.
Een goed 18650 pack wel ja, met Sanyo of Panasonic, niet te diep ontladen, goede temperaturen, enz. Zo'n accupakket maak je voor 300 euro bijvoorbeeld.


Maar maak je zo'n accu met noname cellen, trek je ze te ver leeg om je actieradius te verhogen, gebruik je ze bij 0 graden, dan gaat het met een jaar wel stuk hoor. En die Chinese accu's kosten misschien 100 euro inkoop. En gaan minder lang mee dus kan je ze vaker verkopen.
pi_175576927
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:50 schreef CharlotteBOEM het volgende:

[..]

Lekker handig met dit weer, dat die accu’s er niet tegen kunnen.
Lees het boekje van Anita's fietsen maar, accu dient gebruikt te worden tussen +15 en +30 graden Celsius max. _O-

Terwijl mijn Bosch accu vrolijk door weer en wind fietst, 3 jaar oud en bijna geen capaciteit verloren, goede cellen én management (ook van mijzelf).
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:29:28 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175577247
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:11 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Lees het boekje van Anita's fietsen maar, accu dient gebruikt te worden tussen +15 en +30 graden Celsius max. _O-

Terwijl mijn Bosch accu vrolijk door weer en wind fietst, 3 jaar oud en bijna geen capaciteit verloren, goede cellen én management (ook van mijzelf).
Echt? Staat er tussen de 15 en 30 graden? :D

Met hoeveel resterende km's leg jij hem weer aan de lader?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175577543
500 euro voor een accu nice. Heb zelf een e-fiets gefrabiceerd. 3x Victron deep cycle 12v accuutjes achterop. 36 volt. Die dingen kan ik in de schuur neerzetten zonder ze op te laden 5 jaar lang.
pi_175578996
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Echt? Staat er tussen de 15 en 30 graden? :D

Met hoeveel resterende km's leg jij hem weer aan de lader?
Dat ligt eraan of ik de volgende dag de capaciteit nodig heb. Soms heb ik 30 km over en soms gaat ie helemaal leeg tot 2 km ofzo. Het BMS (Battery Management System) dient alles goed af te regelen, zowel met ontladen als laden. Maar dat is met alles waar een accu inzit.
  vrijdag 8 december 2017 @ 18:01:12 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175579160
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:52 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of ik de volgende dag de capaciteit nodig heb. Soms heb ik 30 km over en soms gaat ie helemaal leeg tot 2 km ofzo. Het BMS (Battery Management System) dient alles goed af te regelen, zowel met ontladen als laden. Maar dat is met alles waar een accu inzit.
Ah, ik rij hem meestal leeg tot de laatste 10 km (eco-stand) maar ik gebruik ook maar zo'n 10-15 km per dag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175591038
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:11 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Lees het boekje van Anita's fietsen maar, accu dient gebruikt te worden tussen +15 en +30 graden Celsius max. _O-

Terwijl mijn Bosch accu vrolijk door weer en wind fietst, 3 jaar oud en bijna geen capaciteit verloren, goede cellen én management (ook van mijzelf).
Wat is Anita, ook weer zo’n plotseling opgedoken hip merk? Ik ken wel Stella fietsen en die zijn al te goedkoop en gewoon duurkoop. :D

Volgens mij is er ook veel verpaupering in de fietsenbranche in het algemeen.
  zaterdag 9 december 2017 @ 08:22:50 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175593023
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:38 schreef CharlotteBOEM het volgende:

[..]

Wat is Anita, ook weer zo’n plotseling opgedoken hip merk? Ik ken wel Stella fietsen en die zijn al te goedkoop en gewoon duurkoop. :D

Volgens mij is er ook veel verpaupering in de fietsenbranche in het algemeen.
Wie maakt reclame voor het merk dat je wel kent?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175647104
Lol, al die elektrische fietsen gaan vandaag kapot omdat het vandaag bij lange na geen 15 tot 30 graden is.

Hoe kan je in Nederland eigenlijk altijd je fiets bij die temperatuur bewaren en gebruiken? Dat is toch geen degelijk product meer als de accu zo snel kapot gaat?
pi_175648186
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:38 schreef CharlotteBOEM het volgende:
Lol, al die elektrische fietsen gaan vandaag kapot omdat het vandaag bij lange na geen 15 tot 30 graden is.

Hoe kan je in Nederland eigenlijk altijd je fiets bij die temperatuur bewaren en gebruiken? Dat is toch geen degelijk product meer als de accu zo snel kapot gaat?
Het is praktisch nooit exact tussen die temperaturen in Nederland.
1 regenbui en je zou al kans hebben dat de batterij stuk gaat.. dat 't verkocht mag worden is mij een raadsel.
pi_175679843
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is praktisch nooit exact tussen die temperaturen in Nederland.
1 regenbui en je zou al kans hebben dat de batterij stuk gaat.. dat 't verkocht mag worden is mij een raadsel.
Dan is het dus een ondegelijk product.

Of zij willen zich indekken tegen garanties, productschades etc. Ik vraag me alleen of het dan werkt om te schrijven dat je er eigenlijk bijna nooit buiten mee kan fietsen vanwege die temperatuurseisen. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')