abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_175555858
Hoi allemaal,

Tot twee jaar terug was ik een echte fitgirl, alleen ik ben twee jaar geleden ontspoort en moest daardoor stoppen met sporten. Ik heb besloten het sporten weer op te pakken, alleen ik wil er minder extreem voorgaan dan eerder. Ik wil gewoon fit zijn (maar niet zoals toen drie uur per dag en amper eten). Ik wil absoluut niet weer zo'n spierbonk worden.

Dus ik zat te denken, als ik nu om de dag ga sporten. Een dag voor mijn romp, een voor mijn benen, een voor mijn armen en een echte cardiodag. Met telkens een dag ertussen. Dan blijft het wel leuk, denk ik. Ga ik er waarschijnlijk niet uitzien als een spierbonk en ben ik hopelijk fit.

Is dat een goed schema? En moet ik dan nog extra eten (afvallen is geen doel an sich, leuk als het gebeurt, maar daar doe ik het niet voor). Hebben jullie tips voor me?

Alvast bedankt!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator donderdag 7 december 2017 @ 18:23:56 #2
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175555914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
(maar niet zoals toen drie uur per dag en amper eten). Ik wil absoluut niet weer zo'n spierbonk worden.
Zal ook vast wel meevallen als je amper eet
  Spellchecker donderdag 7 december 2017 @ 18:24:35 #3
197773 crew  maily
Hoera het is vandaag!!
pi_175555923
Klinkt alsof je op de sportschool advies moet vragen.
**hare scherpigheid*binge-checker** Palm trees,
flapdrol disease, and L.A. has got me on my knees

wordfeudfan?
pi_175555930
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Zal ook vast wel meevallen als je amper eet
Dat doe ik nu niet ;) en ik was toen te gespierd om er leuk uit te zien in een jurkje bijvoorbeeld, dat wil ik niet weer. Paste ze wel gewoon hoor ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator donderdag 7 december 2017 @ 18:26:12 #5
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175555961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dus ik zat te denken, als ik nu om de dag ga sporten. Een dag voor mijn romp, een voor mijn benen, een voor mijn armen en een echte cardiodag. Met telkens een dag ertussen. Dan blijft het wel leuk, denk ik. Ga ik er waarschijnlijk niet uitzien als een spierbonk en ben ik hopelijk fit.
Je hebt ook een voor- en achterkant he. Je kan bijv ook biceps en rug op 1 dag doen en triceps en borst dag 2 en benen en schouders op dag 3.

Het is wat moeilijk om je armen en romp los van elkaar te trainen. Kan vast wel maja
pi_175556021
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je hebt ook een voor- en achterkant he. Je kan bijv ook biceps en rug op 1 dag doen en triceps en borst dag 2 en benen en schouders op dag 3.

Het is wat moeilijk om je armen en romp los van elkaar te trainen. Kan vast wel maja
Klopt, maar ik kan de ene dag de aandacht verleggen naar echt bicep en tricep en schouders, en de andere dag meer naar rug en buik, maar ik snap wat je bedoelt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175573014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal,

Tot twee jaar terug was ik een echte fitgirl, alleen ik ben twee jaar geleden ontspoort en moest daardoor stoppen met sporten. Ik heb besloten het sporten weer op te pakken, alleen ik wil er minder extreem voorgaan dan eerder. Ik wil gewoon fit zijn (maar niet zoals toen drie uur per dag en amper eten). Ik wil absoluut niet weer zo'n spierbonk worden.

Dus ik zat te denken, als ik nu om de dag ga sporten. Een dag voor mijn romp, een voor mijn benen, een voor mijn armen en een echte cardiodag. Met telkens een dag ertussen. Dan blijft het wel leuk, denk ik. Ga ik er waarschijnlijk niet uitzien als een spierbonk en ben ik hopelijk fit.

Is dat een goed schema? En moet ik dan nog extra eten (afvallen is geen doel an sich, leuk als het gebeurt, maar daar doe ik het niet voor). Hebben jullie tips voor me?

Alvast bedankt!
Je wilt geen spierbonk worden, maar je wilt wel om de dag krachttraining gaan doen? Als het bezigheidstherapie is kun je de gewichten niet verhogen wanneer je vindt dat je te gespierd wordt.
pi_175616189
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:03 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Je wilt geen spierbonk worden, maar je wilt wel om de dag krachttraining gaan doen? Als het bezigheidstherapie is kun je de gewichten niet verhogen wanneer je vindt dat je te gespierd wordt.
Vrouwen hebben zo weinig testosteron dat ze zonder anabolen kuurtje echt geen spierbonk worden.
pi_175622940
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:03 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Je wilt geen spierbonk worden, maar je wilt wel om de dag krachttraining gaan doen? Als het bezigheidstherapie is kun je de gewichten niet verhogen wanneer je vindt dat je te gespierd wordt.
Bezigheidstherapie _O- Ik wil gewoon weer lekker fit zijn en wat spieren hebben :) En ik weet waar mijn grens ongeveer ligt :)
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 10:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrouwen hebben zo weinig testosteron dat ze zonder anabolen kuurtje echt geen spierbonk worden.
Hangt een beetje van je interpretatie van spierbonk af. Biceps die strak in een verder goed zittend jurkje staan, vind ik minder mooi, maar gebeurt wel snel bij mij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175626809
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 10:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrouwen hebben zo weinig testosteron dat ze zonder anabolen kuurtje echt geen spierbonk worden.
Dit dus. Gewoon de gewichten omhoog als het je te gemakkelijk af gaat.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 11 december 2017 @ 10:11:23 #11
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_175639412
Waarom ga je specifiek armen trainen als je specifiek net wil dat je 'gespierde' armen krijgt?
WFPB!
pi_175639671
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dit dus. Gewoon de gewichten omhoog als het je te gemakkelijk af gaat.
Oooh, oke :)!

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:11 schreef Dizorn het volgende:
Waarom ga je specifiek armen trainen als je specifiek net wil dat je 'gespierde' armen krijgt?
Omdat ik de vetjes op mijn armen kwijt wil. En wat spieren mag wel, er is een verschil tussen gespierd en te gespierd ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175639696
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 10:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Vrouwen hebben zo weinig testosteron dat ze zonder anabolen kuurtje echt geen spierbonk worden.
Mwah. Dat verschilt ook nogal per vrouw.
Maar meestal hebben ze gewoon een vet% wat stukken hoger ligt dan bij mannen. En dus zie je de spieren niet zo.
Make my day!
pi_175639731
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:30 schreef agter het volgende:

[..]

Mwah. Dat verschilt ook nogal per vrouw.
Maar meestal hebben ze gewoon een vet% wat stukken hoger ligt dan bij mannen. En dus zie je de spieren niet zo.
Ik kan wel te gaan ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 11 december 2017 @ 10:34:16 #15
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_175639753
Je weet dat je niet lokaal vet kan verbranden h? Dus je hoeft je armen niet te trainen om daar vet te verliezen. Maar h, doe wat je wil. Mijn advies zou zijn om gewoon full-body aan de slag te gaan 2-3x per week, stuk efficinter en wat mij betreft leuker.
WFPB!
pi_175640103
om een spierbonk moet je behoorlijk wat moeite doen, dus dat is niet iets waar je bang voor hoeft te zijn.

Ik zou gaan voor fullbody ipv split schema. je traint te weinig om split te doen.
En als je wilt afvallen dan zou ik beginnen met 3 setjes per oefening van 12 a 15 herhalingen (afhankelijk van de oefening)
pi_175640352
Hoe bedoel je ontspoort? Jij vindt dat je er toen op een ongezonde manier mee bezig was? In dat geval zou ik eerst eens met een psycholoog gaan praten voordat je dit oppakt.

En dan samen eens overleggen hoe je de balans tussen leuk en ongezond fanatiek gaat vinden en kijken wat je valkuilen zijn. Blijkbaar haal je enerzijds veel plezier uit dat fanatieke, maar vind je wel dat het niet teveel je leven moet gaan beheersen en dat dat 2 jaar geleden wel het geval was. Daarbij is puur je eigen grens leidend, dus niet wat anderen vinden.
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
pi_175641278
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:34 schreef Dizorn het volgende:
Je weet dat je niet lokaal vet kan verbranden h? Dus je hoeft je armen niet te trainen om daar vet te verliezen. Maar h, doe wat je wil. Mijn advies zou zijn om gewoon full-body aan de slag te gaan 2-3x per week, stuk efficinter en wat mij betreft leuker.
Ik ben zeker fullbody bezig, die tip heb ik al opgepakt en dat is leuk :)! Verheug me op elk sportmoment.
En dat van lokaal vetverbranden, ow... weer wat geleerd
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175641301
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
om een spierbonk moet je behoorlijk wat moeite doen, dus dat is niet iets waar je bang voor hoeft te zijn.

Ik zou gaan voor fullbody ipv split schema. je traint te weinig om split te doen.
En als je wilt afvallen dan zou ik beginnen met 3 setjes per oefening van 12 a 15 herhalingen (afhankelijk van de oefening)
Ik mag helaas niet meer trainen. Dus ik doe idd een full body. Drie setjes, de eerste twintig en de rest vijftien (ik ben niet sterk genoeg voor drie keer twintig)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175641346
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:06 schreef Chai het volgende:
Hoe bedoel je ontspoort? Jij vindt dat je er toen op een ongezonde manier mee bezig was? In dat geval zou ik eerst eens met een psycholoog gaan praten voordat je dit oppakt.

En dan samen eens overleggen hoe je de balans tussen leuk en ongezond fanatiek gaat vinden en kijken wat je valkuilen zijn. Blijkbaar haal je enerzijds veel plezier uit dat fanatieke, maar vind je wel dat het niet teveel je leven moet gaan beheersen en dat dat 2 jaar geleden wel het geval was. Daarbij is puur je eigen grens leidend, dus niet wat anderen vinden.
Dat heb ik zeker gedaan, ben nog in behandeling voor een eetstoornis en voordat ik een "sportverbod" kreeg, trainde ik drie uur op een dag. Dus ik zoek een beetje naar het normale en effectieve. Ik mag vier uur in de week. Dus op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag of zondag.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175641547
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik mag helaas niet meer trainen. Dus ik doe idd een full body. Drie setjes, de eerste twintig en de rest vijftien (ik ben niet sterk genoeg voor drie keer twintig)
je mag niet meer trainen? snap niet wat je bedoeld.
en 20 herhalingen is belachelijk veel.
pi_175641604
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

je mag niet meer trainen? snap niet wat je bedoeld.
en 20 herhalingen is belachelijk veel.
Eetstoornis, behandelaren vinden me nog niet stabiel genoeg. Alleen nu zijn er heel duidelijke afspraken over hoe vaak, hoelang en wat te eten (onder het motto beter onder afspraken dan verzwijgen)

Dan snap ik waarom ik 20 maar n keer volhoud ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175641644
oke, dus je mag niet sporten, maar je doet het toch?
pi_175641690
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat heb ik zeker gedaan, ben nog in behandeling voor een eetstoornis en voordat ik een "sportverbod" kreeg, trainde ik drie uur op een dag. Dus ik zoek een beetje naar het normale en effectieve. Ik mag vier uur in de week. Dus op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag of zondag.
Effectief = gewoon omdat lichaamsbeweging gezond en leuk is
en dus geen proberen steeds meer kg te bankdrukken, bijvoorbeeld? Of wel, maar dan alleen als je wel enigszins recreatief blijft trainen waardoor je dat soort doelen (mits niet te ambitieus) wel kan halen, maar er wat trager over doet.

Is gewoon even helemaal geen sportschool geen optie? En dan gewoon proberen zelf wat bootcampdingen lekker buiten te doen, liefst bij daglicht.

En waar ligt de grens qua effectief gezond eten? Beetje op je eiwit/kh/vet inname letten is ok lijkt me, maar superstrikt als een bodybuilder die zich voorbereid op een wedstrijd is t. Waar ligt dan die grens?
Op maandag 2 oktober 2017 21:58 schreef 8777 het volgende:
De vrouwelijke fokkers zijn halve mannen. Vooral Chai.
pi_175641696
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oke, dus je mag niet sporten, maar je doet het toch?
Ik mag nu sporten, onder stikte afspraken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')