abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175554951

Het topic voor degenen die al vaker dachten "ik zou ook wel wat bitcoin willen kopen maar ik heb echt geen fláuw benul waar ik moet beginnen". Het topic voor de absolute n00b-vragen. De basis. De eerste stappen. De sprong in het diepe. Enzo.

Op het moment dat ik dit topic maak ben ik zelf net een maand geleden begonnen. Ik wist NIETS, had geen benul van exchanges, wallets, altcoins. Nul. Ben toen wat rond gaan vragen bij de meer ervaren mensen op FOK! Daarna ben ik veel tutorial YouTube video's gaan kijken en veel gaan lezen op allerlei sites over deze onderwerpen.

Om jullie deze allereerste begin-uitzoekerij te besparen is hier dus nu dit topic. Je eerste stappen in de cryptowereld beginnen hier. Succes!

Disclaimer: zoek ook vooral dingen zelf uit. Verdiep je erin. Want het is nooit weg om nieuwe dingen te leren en een beetje in het wilde weg met crypto bezig gaan is nogal gevaarlijk. EN DOE DIT ALLEEN MET GELD DAT JE KUNT MISSEN. Want je kunt het zomaar kwijt zijn als je ergens een verkeerde stap zet. Dit kan niet vaak genoeg benadrukt worden. Investeer alleen geld dat je eventueel kunt verliezen zonder dat dat te veel kwaad kan. En BEGIN MET WEINIG.


Meteen even een misverstand uit de wereld helpen, je hoeft echt geen hele bitcoin te kopen. Op het moment van schrijven koop je 0.03230288 bitcoin voor 100 euro.

BITCOIN KOPEN MET IDEAL
Het allermakkelijkst als beginner om aan bitcoin te komen is simpelweg kopen met Ideal op bijvoorbeeld www.bitonic.nl Er zijn ook goedkopere opties maar die zijn nu te ingewikkeld om nu uit te leggen, probeer je eerste stappen eerst maar met een klein bedrag op deze manier. Later kan je het altijd nog uitbreiden als je het een beetje onder de knie hebt.

Als je BTC koopt heb je een 'adres' nodig waar zij je gekochte BTC naartoe kunnen sturen. Er zijn nu twee opties: 1) je BTC naar een exchange laten sturen waar je er andere coins mee kunt aankopen, of 2) je BTC naar een wallet op je computer laten sturen om simpelweg te bewaren zonder er iets mee te doen.

quote:
Aanvullende belangrijke beginnerstip van kthxbye:
bij nieuwe adressen, transacties: altijd eerst een testbedrag overmaken (0.1 of 1 coin bijv). Komt die goed aan, dan pas de rest overmaken!!
Optie 1. Je wilt met je aangekochte BTC op een exchange andere coins kopen.
In dit geval kan je de aangekochte BTC door Bitonic rechtstreeks naar de exchange laten sturen. (Een exchange is zeg maar de markt waar je met je BTC andere coins kunt kopen). Ik koos Bittrex als exchange als beginner, die werd me aangeraden en het is een exchange die goed bekend staat en gemakkelijk in gebruik is.

- Maak een account aan op www.bittrex.com
- Ga daarna in je account naar Wallets in het menu
- Klik vóór BTC op de +

Je krijgt nu dit scherm te zien:



- Kopieer het adres dat er in jouw scherm verschijnt
- Ga naar www.bitonic.nl, vul het bedrag aan euro in dat je wilt uitgeven en klik op KOOP
- Je krijgt nu een scherm waar je het exchange adres moet plakken dat je net had gekopieerd
CONTROLEER of je dat lange adres in z'n geheel goed hebt gekopieerd, anders ben je je geld kwijt
- Volg de iDeal instructies verder. Je krijgt na betaling een pagina waarop staat dat je BTC binnen enkele minuten worden verzonden.
- Na een tijdje (dit kan 5 minuten duren maar ook 30 minuten of langer) zie je op Bittrex op de Wallets-pagina meer naar onderen bij Pending Deposits je deposit verschijnen. Deze heeft een aantal confirmations nodig (dit gaat vanzelf) en kan even duren.
- Je ziet vanzelf achter BTC in je Wallets het aantal BTC verschijnen dat je kocht.

Optie 2. Je wilt je BTC naar een wallet op je computer sturen om te bewaren.
Ik heb na aanraden en inlezen gekozen voor de Electrum wallet. Deze heb ik op m'n computer geïnstalleerd om daarin het gedeelte BTC op te slaan waar ik niet mee wil handelen/aankopen, dus dat ik gewoon wil bewaren voor als het ooit een zestienziljoen euro waard is (dromen mag).

- Download de desktop wallet Electrum via https://electrum.org/#download
- Creëer tijdens de set-up een nieuwe wallet
- LET OP: je krijgt tijdens dit proces een seed. Dit is een zin van een flink aantal woorden, bijvoorbeeld "chipmunk away person green sea coffee"' en dan nog wat woorden. schrijf deze zin over op een A4-tje, kopieer minimaal dertien keer of alles klopt, bewaar dit A4-tje met je leven of in elk geval op een veilige plaats waar je het terug kunt vinden. Mocht ooit je computer crashen ben je dan niet je BTC kwijt maar kan je met deze seed je wallet terugkrijgen. Heel belangrijk dus. Controleer nog maar even een veertiende keer.
- Onthoud uiteraard ook het gewone wachtwoord dat je aan je wallet hebt gegeven!
- Na het installeren klik je in je wallet op het tabblad "Receive"

Je krijgt nu dit scherm:



- Kopieer het receive-adres
- Ga naar www.bitonic.nl, vul het bedrag aan euro in dat je wilt uitgeven en klik op KOOP.
- Je krijgt nu een scherm waar je het exchange adres moet plakken dat je net had gekopieerd.
CONTROLEER of je dat lange adres in z'n geheel goed hebt gekopieerd, anders ben je je geld kwijt.
- Volg de iDeal instructies verder. Je krijgt na betaling een pagina waarop staat dat je BTC binnen enkele minuten worden verzonden.
- In je Electrum wallet zie je na een tijdje (kan 5 minuten duren maar ook 30) op het tabblad "History" een unconfirmed storting staan. Na nog een tijdje wachten op de confirmations - gaat vanzelf - zie je het aantal BTC in je wallet verschijnen dat je hebt aangekocht.

Bitcoins offline bewaren:
paper wallet of hardware wallet

Een paper wallet is een bitcoin wallet op papier. Dit is naast de hardware wallet de veiligste manier om je bitcoins te bewaren omdat eventuele hackers zo niet via het web bij jou wallet kunnen komen. De bitcoins kunnen zo dus alleen fysiek en niet meer online gestolen worden. Het idee van een paper wallet is dat je je private key op papier zet en zorgt dat het online niet meer aanwezig is. Je kan deze wallet in een kluis of een andere veilige plek bewaren.
Ook bestaan er apparaatjes waarop je je BTC op kunt slaan.
Over zowel de paper wallet (hoe het werkt, hoe aan te maken etc) en de hardware wallet kan je in onderstaand artikel alles lezen:

http://hardwarewallet.nl/paper-wallet/


Je hebt hierboven kunnen lezen hoe je BTC op de exchange Bittrex kunt krijgen. Als je daar eenmaal BTC hebt staan kan je er andere coins mee kopen. Welke coins je moet kopen kan niemand je vertellen. Dat is een kwestie van veel inlezen, meelezen op FOK! bij de meer ervaren mensen etc. Ik heb zelf bv op Twitter een crypto-lijst aangemaakt om mensen te volgen waarvan ik het idee had dat ze weten waar ze over praten. Geen idee of ze dat echt allemaal weten, maar het is sowieso leuk en interessant om te volgen en je kunt er altijd ideeën van krijgen.

Goed. Op Bittrex zie je op de homepage de 'markets'. Als je daar iets wilt kopen met je BTC klik je op de market page van de betreffende coin. Je ziet daarna bovenaan een grafiek met het verloop van de koers. Je kunt deze instellen op verschillende tijdsbestekken, dus het verloop van het laatste uur, week, maand etc.
Direct onder de grafiek zie je de laatst getrade prijs en de meest actuele koop/verkoopprijs. Dit zie je als je even blijft kijken steeds veranderen.

Daaronder zie je een BUY en een SELL scherm.

Dáár weer onder zie je het orderbook. Links BUY, rechts SELL. Links bovenaan dus de hoogste prijs die een andere koper op dat precieze moment voor die coin wil bieden. Rechts bovenaan de laagste prijs wat iemand op dat moment voor zijn/haar coin vraagt. Je ziet dit constant veranderen.

HOE KOOP IK DIE COINS
LET OP: dit plaatje heb ik gewoon van internet geplukt, dit is dus geen coin die ik adviseer ofzo. Gewoon een voorbeeld.



- Vul bij Units in hoeveel coins je wilt kopen
- Klik daaronder bv op ASK, dan vult ie automatisch de vraagprijs van dat moment in. Of, als je de vraagprijs helemaal niet wilt betalen maar minder, klik je op BID en kies het bedrag dat je wilt betalen.
- Onderaan het venster verschijnt het totaalbedrag aan BTC dat je kwijt bent voor deze aankoop.
- Als je de vraagprijs wilde betalen krijg je waarschijnlijk meteen een groene melding in beeld met 'BUY ORDER FILLED'. Als je lager hebt geboden zie je je geboden prijs in het Orderbook verschijnen met een sterretje erachter wat jouw geboden bedrag is. Mocht je prijs omlaag gaan kom je uiteindelijk een keer aan de beurt. Daarna krijg je de aankoopmelding. Het kan ook zijn uiteraard dat de prijs blijft stijgen, dan kan je uren/dagen wachten tot de prijs ooit zakt en gaat je aankoop er alsnog door. Of je kunt iets lager op de pagina onder het Orderbook bij "Open Orders"je order annuleren door op het rode kruisje erachter te klikken.Helemaal onderaan de pagina (scroll scroll) vind je je afgesloten orders van die betreffende coin. Zo kan je precies zien hoeveel je ervan hebt gekocht of verkocht.
- Verkopen gaat hetzelfde als hierboven maar dan uiteraard via het SELL scherm en een ASK prijs.

Hier even e.e.a. in bewegend beeld:


WAAR BLIJVEN DIE COINS?
Als je op Bittrex op Wallets klikt zie je exact hoeveel je van welke coin op dat moment hebt.

PROBEREN WINST TE MAKEN
Lees je in, wat zijn de interessante coins van dat moment, koop er een paar. Nogmaals: begin met weinig als beginner! Als je dan een fout maakt en verlies maakt is dat niet zo erg als wanneer je er al je spaargeld tegenaan hebt gesmeten.

Probeer uiteraard altijd in een dip te kopen. Dus check de grafiek, lees mee in topics, wanneer je denkt 'ja nu is hij lekker laag en verwacht ik dat hij gaat stijgen binnenkort' koop je wat van die coins.

Je kunt na je aankoop twee dingen doen. Als je veel tijd en zin hebt dan blijf je in de uren/dagen/weken na aankoop zeer regelmatig het verloop van die koers volgen. Zodra je vindt dat je genoeg winst maakt verkoop je ze. Of een deel van je coins, net wat je wilt. Als de coin in prijs daalt na je aankoop paniek dan niet meteen. Koersen gaan nou eenmaal naar boven en naar beneden, dat is normaal. Wacht dan een tijdje tot de koers weer boven je aankoopbedrag is. Onthou: JE MAAKT PAS VERLIES ZODRA JE ONDER JE AANKOOPBEDRAG VERKOOPT. Nu denk je waarschijnlijk 'ja, duh...', maar veel mensen (lees: beginners en paniekvogels) (lees: ik ook, vooral in het begin) schrikken zich een ongeluk zodra de koers daalt na aankoop. Onthou dan dat je er toch maar om te proberen met weinig geld in bent gestapt - als je naar me geluisterd hebt tenminste - en nogmaals, dat je pas verlies hebt zodra je hebt verkocht voor minder dan je aankoop. Wacht dus gerust even tot het weer stijgt.
Hou het wel in de gaten, want als de coin echt lange tijd alleen maar blijft dalen (bijvoorbeeld door slecht nieuws in de media/Twitter over die coin) probeer dan je verlies te beperken.

Wat je ook kunt doen is BUY en SELL orders plaatsen uiteraard. Dus als je een coin hebt aangekocht op een bepaald bedrag bepaal je daarna (als je geen zin hebt om steeds de koers te volgen) een punt waarop de exchange voor jou automatisch je coins verkoopt voor een bepaalde prijs. Daarvoor vul je in het SELL venster het aantal coins in dat je wilt verkopen en de prijs die je ervoor wilt hebben. Plaats je die order dan worden ze automatisch verkocht voor je zodra die prijs bereikt is.

Omgekeerd werkt dat ook, als je bv wilt dat je coins automatisch verkocht worden als ze onder een bepaalde prijs komen (om je verlies te beperken). Stel dit niet te krap in onder je aankoopprijs, want stel dat de koers eerst even daalt na aankoop en daarna stijgt en onderweg tikt ie je verkoopprijs aan, dan worden ze automatisch verkocht voor die lage(re) prijs terwijl je - als je even gewacht had - wél winst had kunnen maken. Zelf gebruik ik deze optie dan ook nooit. Ik kies er tot nu toe altijd voor om zelf om de zoveel tijd de koers even te checken en om bv op Twitter de hashtag van die coin te volgen. Maar mocht je het wel willen werkt het als volgt:



Kies in je Sell scherm op de pagina van die coin bij Type voor "Conditional". Kies bij Condition daaronder voor "Less than or equal to" en vul je prijs in waarvoor je absoluut wilt verkopen zodra je coin onder die prijs komt. Maar nogmaals, ik gebruik dit zelf nooit.



HOU BIJ TRANSACTIES REKENING MET DE FEE
Bittrex krijgt per transactie een fee. Even een Nijntje-voorbeeld:
Stel je koop 10 coins voor 0.00030000 per stuk. Dan zie je in je controle-scherm nadat je alles bij je BUY order hebt ingevuld de fee staan voordat je definitief op BUY klikt. Dus stel je bent in dit geval 10 x 0.00030000 = 0.0030000 btc. kwijt en plus een fee is je totale bedrag dan bv 0.0030100. (Nogmaals, voorbeeld). Om winst te maken moet je je coins dus verkopen voor een prijs die ook die fee dekt. Klinkt simpel, maar ook daar ging ik de eerste keer mee de mist in, ik wist immers niks, dat wil ik jullie dus besparen. Kijk naar de koers, bepaal een beetje reëel punt in de grafiek waarvan je denkt dat hij die binnenkort wel zou kunnen bereiken. Vul dat verkoopbedrag in je SELL scherm en het aantal coins dat je verkoopt. Dan zie je automatisch onderaan dat scherm wat het totaalbedrag is dat je dat oplevert. Check de eerste keer dus vooral even of dat wel méér is inclusief fee dan wat je ervoor betaald hebt, anders ben je volledig voor de kat z'n viool aan het kloten. Geen dank, leer van mijn fouten.


** DOE DIT ALLEEN MET GELD DAT JE KUNT MISSEN
** Je wordt niet in drie dagen miljonair
** Begin in het klein
** Schiet niet direct in de paniek als de koers daalt
** Deze markt is zo onvoorspelbaar als de pest
** Controleer echt altijd die lange adressen goed als je btc verplaatst van bv wallet naar exchange

** Als je meeleest in andere topics hier wat veelgebruikte afkortingen:
FOMO betekent Fear Of Missing Out (als je een koers enorm omhoog ziet schieten en je denkt "oh god dat mag ik niet missen al die winst!!"en snel ook wat koopt maar dat dan blijkt dat de stijging net klaar is en jij veel te hoog hebt aangekocht.
FUD betekent Fear, Uncertainty, and Doubt "oh god ik heb net aangekocht en nu daalt de koers dus omg omg omg omg omg nagelbijt rode vlekken in mijn nek straks ben ik alles kwijt dus ik verkoop het maar snel met verlies". Je maakt pas verlies op het moment dat je onder je aankoop verkoopt, weet je nog?
HODL betekent Hold. Als in houwe-die-zooi, van afblijven met je tengels na aankoop, bewaren en een tijdje niet naar omkijken.

** Sommige mensen in dit forum zijn flink ervaren in deze wereld en willen je soms best even op weg helpen met wat algemene dingen, maar NIEMAND kan je vertellen wat je precies moet doen of kopen om winst te maken. Die gok en uitzoekerij is aan jou zelf.

Eventueel interessante linkjes om ook eens te bekijken:
https://coinmarketcap.com
https://tradeblock.com/bl(...)preting-order-books/
https://www.coinpursuit.com/pages/top-10/
https://cryptopotato.com/(...)ng-bitcoin-altcoins/
http://metacoin.co/fomo-fud-pump-dump-trading-caveats

Veel plezier en succes.
En wacht nog heel even met het bestellen van die nieuwe auto.

PS nog even één disclaimer: ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor jullie fouten, mijn fouten, fouten in bovenstaande tekst of welke fout dan ook. :+
pi_175555020
Dus het transferen van je BTC duurt nu even een duizend dollar verschil in waarde neem ik aan? :')
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 18:02:06 #3
163650 Greys
pi_175555409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:41 schreef DrSnuggle het volgende:
Dus het transferen van je BTC duurt nu even een duizend dollar verschil in waarde neem ik aan? :')
Dat zou zomaar kunnen..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175555411
Wazige shit is going on.
  donderdag 7 december 2017 @ 18:15:11 #5
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_175555685
Waves gekocht via changelly. Blijft op dit staan:



Hoe lang duurt zoiets?
pi_175556609
Ik snap echt geen flikker van die bitcoins
Ik heb 0.022 stuks gekocht
Ik kreeg er 0.044 in mijn wallet
Tegenwoordig zijn dat er 0.05nogwat

Hoe vermeerderen die coins zich? Word ik gescamd ofzo :')
Ga weg
  Leukste jonkie 2022 donderdag 7 december 2017 @ 18:52:30 #7
213457 engine
pi_175556724
Even een vraagje. Er is een maximum aan het totaal aantal bitcoin dat gemined kan worden.

Maar ik lees/hoor af en toe van mensen die hun code zijn kwijtgeraakt. Deze bitcoins komen nooit meer beschikbaar?

Met andere woorden, als de Winklevoss broertjes hun code(s) kwijtraken, zijn er ineens een stuk minder bitcoins beschikbaar om te verhandelen?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175556758
quote:
11s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:48 schreef Nikmans het volgende:
Ik snap echt geen flikker van die bitcoins
Ik heb 0.022 stuks gekocht
Ik kreeg er 0.044 in mijn wallet
Tegenwoordig zijn dat er 0.05nogwat

Hoe vermeerderen die coins zich? Word ik gescamd ofzo :')
Denk dat je naar de koers zit te kijken en niet het aantal. De koers fluctueert nogal dus ja je kan al deze verschillen zien.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 7 december 2017 @ 18:53:51 #9
213457 engine
pi_175556761
quote:
11s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:48 schreef Nikmans het volgende:
Ik snap echt geen flikker van die bitcoins
Ik heb 0.022 stuks gekocht
Ik kreeg er 0.044 in mijn wallet
Tegenwoordig zijn dat er 0.05nogwat

Hoe vermeerderen die coins zich? Word ik gescamd ofzo :')
Ik weet er niks van maar een zichzelf vermenigvuldigende bitcoin klinkt goed :D
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175556784
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:52 schreef eNGine10 het volgende:
Even een vraagje. Er is een maximum aan het totaal aantal bitcoin dat gemined kan worden.

Maar ik lees/hoor af en toe van mensen die hun code zijn kwijtgeraakt. Deze bitcoins komen nooit meer beschikbaar?

Met andere woorden, als de Winklevoss broertjes hun code(s) kwijtraken, zijn er ineens een stuk minder bitcoins beschikbaar om te verhandelen?
Klopt. Bekijk het positief, dit is goed voor de koers van de coins die niet kwijt zijn.
pi_175558418
Weet iemand waar ik nu altcoins kan kopen met ideal? litebit verkoopt niks op het moment..
pi_175558798
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:53 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ik weet er niks van maar een zichzelf vermenigvuldigende bitcoin klinkt goed :D
Vooral met de koers van afgelopen dagen :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 7 december 2017 @ 20:18:36 #13
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_175559173
Net ¤50 aan BTC gekocht via IEX, maar ik merkte al snel dat ik deze niet kan overplaatsen naar blockchain.. :s)
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_175561396
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:05 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Vooral met de koers van afgelopen dagen :D
Het mysterie is opgelost, inderdaad een systeemfout bij litebit waardoor hetzelfde bedrag twee keer is overgemaakt :')
Ga weg
pi_175561735
quote:
99s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:18 schreef Rockiejj het volgende:
Net ¤50 aan BTC gekocht via IEX, maar ik merkte al snel dat ik deze niet kan overplaatsen naar blockchain.. :s)
Ehm que?? Bitcoins bestaan puur en alleen op de blockchain.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175561921
Heeft iemand ervaring met het uitbetalen via BTCdirect?
Ik heb vanavond een stukje bitcoin verkocht. Deze was echter niet binnen 30 minuten aangekomen.
Volgens hun FAQ moet de transactie binnen 30 minuten binnen zijn, anders is deze niet geldig.
Ruim een uur later krijg ik echter een email dat de verkooporder met succes is uitgevoerd.
In Electrum zie ik de transactie echter nog op "unconfirmed staan" Ook als ik de transactie opzoek op blockchain.info staat deze nog op unconfirmed.

Weet iemand wat ik nu kan verwachten?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 21:50:06 #17
163650 Greys
pi_175561951
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:30 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Het mysterie is opgelost, inderdaad een systeemfout bij litebit waardoor hetzelfde bedrag twee keer is overgemaakt :')
Hoe ben je daar nou achter gekomen? En is het dubbele nu weer weg? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 december 2017 @ 21:58:40 #18
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_175562247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:15 schreef Helsinki het volgende:
Waves gekocht via changelly. Blijft op dit staan:

[ afbeelding ]

Hoe lang duurt zoiets?
Nog steeds bezig en geen waves ontvangen :')
Noice.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 22:04:42 #19
163650 Greys
pi_175562474
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:58 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Nog steeds bezig en geen waves ontvangen :')
Noice.
Ik ken changelly niet dus vergeef me m'n mss domme vraag maar waarmee kocht je je waves? Euro's? En is dat wel afgeschreven bij je?
Momenteel is alles traag geloof ik..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 december 2017 @ 22:09:43 #20
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_175562664
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik ken changelly niet dus vergeef me m'n mss domme vraag maar waarmee kocht je je waves? Euro's? En is dat wel afgeschreven bij je?
Momenteel is alles traag geloof ik..
USD (betaalde met m'n credit card en is in euro's afgeschreven).
Eerste keer dat ik daar heb gekocht, maar lees op internet meerdere verhalen waarbij het best even heeft geduurd -O- .
pi_175562894
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe ben je daar nou achter gekomen? En is het dubbele nu weer weg? :o
Omdat er twee transfers in mijn wallet stonden met dezelfde ID, en ik een goodguy ben die dan een mailtje naar de klantenservice stuurt.
Vooral omdat ik dacht dat het een scam was ofzo :') Maar ze gaan me een compensatie geven als bedankje, ik ben benieuwd wat dat precies wordt.
Ga weg
  vrijdag 8 december 2017 @ 05:38:57 #22
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_175567518
Welke exchange heeft de meeste coins?
Zoek er een die Vertcoin, RaiBlocks, MIOTA en Waves heeft.. of i.i.g. de meeste daarvan.

PS: Wilde net Binance downloaden in de App store, alleen kreeg ik een foutmelding dat deze app niet beschikbaar is in de Nederlandse App store.... wat nu?

[ Bericht 38% gewijzigd door Chaes op 08-12-2017 06:06:00 ]
pi_175568291
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 05:38 schreef Chaes het volgende:
Welke exchange heeft de meeste coins?
Zoek er een die Vertcoin, RaiBlocks, MIOTA en Waves heeft.. of i.i.g. de meeste daarvan.
Kijk even op Coinmarketcap bij de munten en dan naar market, dus voor Vertcoin de volgende link:
https://coinmarketcap.com/currencies/vertcoin/#markets

Daar kan je zien op welke exhanges je de munt kan kopen. MIOTA is sowieso niet op Bittrex te handelen, verder vind ik Bittrex wel een vrij breed aanbod hebben.

Binance ken/gebruik ik verder niet, maar die hebben dacht ik ook best veel munten.
pi_175568308
En ik heb weer een vraag:
Ik heb wat van mijn Ledger naar Kraken ( :') ) gestuurd, nu staat ie nog op 'confirming'. Domme vraag misschien maar ik hoef daar toch niet mijn Ledger voor aangesloten hebben, de order is al doorgestuurd lijkt mij.

edit: Waarom ik dit vraag? Het duurt verdomme veel te lang. :')

edit 2: Verdomme staat mijn order in een kilometers lange file, wat is dit? :'(

[ Bericht 15% gewijzigd door DrSnuggle op 08-12-2017 09:57:37 ]
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:50:21 #25
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_175570283
Ik had twee dagen geleden voor 57 euro in totaal bij Litebit wat BTC gekocht, stond gisteravond op 85 dus maar op sell gedrukt om te kijken wat er gebeurt. Transactie is nog steeds in behandeling.
Dit soort platforms zijn denk ik dus niet geschikt als iedereen zich ozp crypto stort. Ik ga eens naar een echte exchange enzo kijken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_175570388
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:40 schreef DrSnuggle het volgende:
En ik heb weer een vraag:
Ik heb wat van mijn Ledger naar Kraken ( :') ) gestuurd, nu staat ie nog op 'confirming'. Domme vraag misschien maar ik hoef daar toch niet mijn Ledger voor aangesloten hebben, de order is al doorgestuurd lijkt mij.

edit: Waarom ik dit vraag? Het duurt verdomme veel te lang. :')

edit 2: Verdomme staat mijn order in een kilometers lange file, wat is dit? :'(
Klopt klopt en klopt
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:16:14 #27
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_175570890
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ehm que?? Bitcoins bestaan puur en alleen op de blockchain.
Bedoel naar blockchain.info
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_175571410
Noob question. Ik ben van plan om in XRP te stappen voor de langere termijn. Ik verwacht geen megastijging zoals andere crypto valuta, maar ben wel benieuwd hoe jullie naar XRP kijken als investering?
pi_175571671
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef Nalbandian het volgende:
Noob question. Ik ben van plan om in XRP te stappen voor de langere termijn. Ik verwacht geen megastijging zoals andere crypto valuta, maar ben wel benieuwd hoe jullie naar XRP kijken als investering?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:57 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nee, klopt. Ik las alleen noob en voor de rest niet. :P Investeringsadvies beantwoorden we meestal gewoon met een glazenbol.
Mijn excuses dus daarvoor. Maar over het algemeen zijn we hier op FOK! geen Ripple fan. Ik zou persoonlijk aanraden om iets anders uit te zoeken.
Uitvinder van de biersmiley.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 december 2017 @ 12:00:04 #30
163650 Greys
pi_175571705
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:43 schreef Nalbandian het volgende:
Noob question. Ik ben van plan om in XRP te stappen voor de langere termijn. Ik verwacht geen megastijging zoals andere crypto valuta, maar ben wel benieuwd hoe jullie naar XRP kijken als investering?
Je werd iets te snel doorverwezen in het andere topic. Hij las alleen 'noobvraag' :P Dit is meer een topic voor de basisvragen over het allereerste begin. Investeringsadvies gaat niemand je hier kunnen geven ben ik bang. Omdat niemand in de toekomst kan kijken. Konden we het maar! :P

Edit: oh ik was alweer te laat. Chaosss :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175571773
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Je werd iets te snel doorverwezen in het andere topic. Hij las alleen 'noobvraag' :P Dit is meer een topic voor de basisvragen over het allereerste begin. Investeringsadvies gaat niemand je hier kunnen geven ben ik bang. Omdat niemand in de toekomst kan kijken. Konden we het maar! :P

Edit: oh ik was alweer te laat. Chaosss :D
Helder, helder! Dank voor je antwoord :) !
pi_175571987
Waarom kies je voor ripple?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175572130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Waarom kies je voor ripple?
Omdat er diverse banken in de techniek gestapt zijn. Tevens speelt mee dat de prijs laag is O-) , en ik wil iets voor de langere termijn. Zie ik iets over het hoofd?
  Moderator vrijdag 8 december 2017 @ 12:22:16 #34
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_175572153
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:20 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Omdat er diverse banken in de techniek gestapt zijn. Tevens speelt mee dat de prijs laag is O-) , en ik wil iets voor de langere termijn. Zie ik iets over het hoofd?
Dat er 38 van de 100 miljard coins in omloop zijn. De kans dat Ripple 1 dollar wordt is bijzonder klein.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_175572195
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat er 38 van de 100 miljard coins in omloop zijn. De kans dat Ripple 1 dollar wordt is bijzonder klein.
Klopt, ik verwacht ook geen BTC taferelen. Niettemin 1-2 dollar moet haalbaar zijn.
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:26:47 #36
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_175572245
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat er 38 van de 100 miljard coins in omloop zijn. De kans dat Ripple 1 dollar wordt is bijzonder klein.
Hoezo dan?
pi_175572807
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:20 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Omdat er diverse banken in de techniek gestapt zijn. Tevens speelt mee dat de prijs laag is O-) , en ik wil iets voor de langere termijn. Zie ik iets over het hoofd?
Dat banken verhaal moet je met een grote pot zout nemen, of doe maar rustig een vrachtwagen vol zout.

XRP gaat nooit veel stijgen, misschien in een uiterst geval rond de $0.50 als je mazzel hebt volgend jaar, het staat ook al ruim een half jaar nagenoeg stil.
٩๏̯͡๏)۶
pi_175573035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:54 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat banken verhaal moet je met een grote pot zout nemen, of doe maar rustig een vrachtwagen vol zout.

XRP gaat nooit veel stijgen, misschien in een uiterst geval rond de $0.50 als je mazzel hebt volgend jaar, het staat ook al ruim een half jaar nagenoeg stil.
Ik mag toch aannemen dat als banken geïnteresseerd zijn in de techniek, dat dat niet is vanwege vrijgevigheid. Die willen er toch ook gewoon geld aan verdienen?
pi_175574402
Even een account hiervoor aangemaakt. Ik heb mijn (BTC, ARK, Dash, waves) via de exchange bittrex gekocht. Hoe kan ik deze munten offline maken? Wie kan mij dit uitleggen.
Het gaat om aanzienlijke bedragen, daarom vertrouw ik het niet op de exchange.
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:09:17 #40
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_175574453
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:05 schreef Gietertje1 het volgende:
Even een account hiervoor aangemaakt. Ik heb mijn (BTC, ARK, Dash, waves) via de exchange bittrex gekocht. Hoe kan ik deze munten offline maken? Wie kan mij dit uitleggen.
Het gaat om aanzienlijke bedragen, daarom vertrouw ik het niet op de exchange.
Verplaatsen naar je (offline) wallet kan via https://bittrex.com/Balance en dan de "-" bij je currency. Daar kan je het adres invoeren waar je het naartoe wilt verplaatsen.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_175574488
Dankjewel, welke offline / online 'Wallet' raadt jij aan om te gebruiken? Dacht zelf aan electrum.
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:12:28 #42
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_175574523
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:10 schreef Gietertje1 het volgende:
Dankjewel, welke offline / online 'Wallet' raadt jij aan om te gebruiken? Dacht zelf aan electrum.
Ikzelf ben ook net begonnen, dus pin me er niet op vast, maar ik gebruik (voor dat wat ik langer wil bewaren) ook Electrum. Je zou eventueel een paperwallet kunnen gebruiken..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_175575778
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:10 schreef Gietertje1 het volgende:
Dankjewel, welke offline / online 'Wallet' raadt jij aan om te gebruiken? Dacht zelf aan electrum.
Electrum ondersteunt alleen bitcoin voor zover ik weet. Ik gebruik zelf Jaxx (ondersteunt meerdere coins), maar ik ben nog maar een n00b, dus er zullen vast betere zijn. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 december 2017 @ 15:28:37 #44
163650 Greys
pi_175576123
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:10 schreef Gietertje1 het volgende:
Dankjewel, welke offline / online 'Wallet' raadt jij aan om te gebruiken? Dacht zelf aan electrum.
Electrum is prima voor BTC.
Staat ook eea over beschreven in de openingspost.

Let op: daar kan je alleen BTC heen sturen.

Voor elke coin moet je even een eigen officiële wallet zoeken. Kijk even op de sites van de betreffende coin welke wallet ze zelf aanraden ervoor.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:02:49 #45
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_175576775
Een maat van me raad me aan om eerst via CoinBase bitcoin of ethereum te kopen en die dan te verplaatsen naar een andere exchange, zoals Bittrex, Bitfinex or Binance. En om daar vervolgens de btc/eth te verkopen voor andere altcoins.

Is dit een goede manier?

Edit: CoinBase ondersteund geen Buy/Sell orders in het land waar ik momenteel verblijf, en VPN locatie veranderen werkt ook niet aangezien mijn account al is geregistreerd in dit land...

Dus wat nu? Paar weken wachten totdat ik terug ben in Nederland, of een alternatieve website zoeken?

[ Bericht 36% gewijzigd door Chaes op 08-12-2017 16:47:10 ]
pi_175576785
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:55 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Klopt klopt en klopt
Haha thanks ^O^
pi_175578174
Ik heb mijn eerste investering 25 coins IOTA gekocht. Wat kost een koop/verkoop in USD (binance)

Met andere woorden: stel dat ik mijn 25 coins verkoop op USD 4.20 en dan weer inkoop op bv 3.80, is dat zinvol of kost het dan meer dan dat het oplevert?

Geloof dat ik 0.015 IOTA inlever bij verkoop. Zou dan momenteel USD 0.06 zijn per transactie.

Natuurlijk zijn het kleine bedragen, maar is dit een goede manier om uit te bereiden?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 8 december 2017 @ 17:28:29 #48
163650 Greys
pi_175578564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:08 schreef MGeraads het volgende:
Ik heb mijn eerste investering 25 coins IOTA gekocht. Wat kost een koop/verkoop in USD (binance)

Met andere woorden: stel dat ik mijn 25 coins verkoop op USD 4.20 en dan weer inkoop op bv 3.80, is dat zinvol of kost het dan meer dan dat het oplevert?

Geloof dat ik 0.015 IOTA inlever bij verkoop. Zou dan momenteel USD 0.06 zijn per transactie.

Natuurlijk zijn het kleine bedragen, maar is dit een goede manier om uit te bereiden?
Zolang de fee maar niet meer is inderdaad. Weet niet uit m'n hoofd hoeveel dat is maar op Bittrex zie ik exact in een klein overzichtje steeds bij elke buy en sell wat er aan fee wordt berekend voordat ik definitief op Buy of Sell klik. Is dat op Binance niet zo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175578662
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Zolang de fee maar niet meer is inderdaad. Weet niet uit m'n hoofd hoeveel dat is maar op Bittrex zie ik exact in een klein overzichtje steeds bij elke buy en sell wat er aan fee wordt berekend voordat ik definitief op Buy of Sell klik. Is dat op Binance niet zo?
Op de app niet, ik kocht er 25 en ik kreeg 24.975

Ga er derhalve eigenlijk vanuit dat 0.015 dan de fee is, of zie ik dat mis?
  vrijdag 8 december 2017 @ 18:42:17 #50
199696 JtodaX
Dat ben ik. Jij. Ons.
pi_175580043
Waarom verschillen de koersen zo per exchange? (het verschil in transactiekosten is kleiner dan de verschillen van tot 20 procent)
Ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door mij geplaatste berichten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')