abonnement Unibet Coolblue
pi_175554438
Gewaardeerde lezer,

Hoe maakt u het? :Y) Hier in het duurzame en hoogwaardige milieu hebben wij niets te klagen. :N w/

Enfin, gisteravond laat besprak ik in de schitterende ambiance van de ambachtelijke Jopenkerk met enkele hoogwaardigheidsbekleders uit Aerdenhout, Heemstede, Bloemendaal en Amsterdam de huidige situatie in Isra๋l. :7 :Y) Onder het genot van een overheerlijke Jopen viergranen Bok kwam ter sprake dat de door ons zo geliefde Paus Franciscus zijn zorgen heeft geuit omtrent het besluit van de huidige President van de VS om Jeruzalem als hoofdstad van Isra๋l te erkennen. :o O-)

Wat kan ik zeggen? U zult begrijpen dat mijn partner en ik als vrome kerkgangers, en tevens grote aanhangers van de Paus, ons vierkant scharen achter de visie en kundigheid van Franciscus. Hoe kan het ook anders? B-) Hoewel wij Isra๋l vanzelfsprekend een warm hart toedragen en het allerbeste toewensen, verliezen wij zeker niet uit het oog dat er mensen zijn die hier minder content mee zijn. :N Immers: waar twee kijven hebben twee schuld. o|O

Wij zullen de nijpende situatie In Isra๋l op de voet blijven volgen, en gaan er vanuit dat op langere termijn een vreedzaam compromis bereikt gaat worden. *; ;)

Goed, tot zover de OP. Rest mij niets anders dan u alvast eet smakelijk te wensen en een prettige voortzetting van de avond!!

Bakfietsmoeder

quote:
Paus is bezorgd over Trump en Jeruzalem


beeld ap / Alessandra Tarantino

Paus Franciscus heeft zijn grote bezorgdheid geuit over de plannen van president Trump om Jeruzalem als hoofdstad te erkennen en de Amerikaanse ambassade daar te vestigen. De Palestijnse president Abbas belde de paus om de ontstane crisissituatie te bespreken.

‘Mijn gedachten zijn bij Jeruzalem en ik kan mijn grote zorgen over de situatie die zich de afgelopen dagen heeft ontwikkeld niet verzwijgen’, zei Franciscus woensdagochtend aan het eind van de algemene audi๋ntie in het Vaticaan.

Volgens de paus moeten de Verenigde Naties ‘de status van de stad beschermen, volgens de aangenomen resoluties’. Jeruzalem is ‘een unieke en heilige stad voor joden, christenen en moslims’ en heeft volgens Franciscus een bijzondere roeping als stad van vrede.

ND


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 17:37:35 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 7 december 2017 @ 17:17:35 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175554565
De Paus :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175554609
Wie? :')
´
pi_175556896
quote:
6s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:17 schreef Nikonlover het volgende:
De Paus :')
pi_175568477
Ik maak me eerder zorgen over zo'n beetje alles wat de paus uitkraamt, uit z'n fabeltjesboek.

Trouwens:"Jeruzalem is ‘een unieke en heilige stad voor joden, christenen en moslims’ en heeft volgens Franciscus een bijzondere roeping als stad van vrede.
Dus in uitstekende handen van de joden, het waren de moslims en christenen die met geweld de stad innamen.
Racist
pi_175568843
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:59 schreef Toga het volgende:
Ik maak me eerder zorgen over zo'n beetje alles wat de paus uitkraamt, uit z'n fabeltjesboek.

Maar niet om de claim van een stuk grond op basis van datzelfde fabeltjesboek? Bijzonder. Of gewoon hypocriet.
pi_175568930
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar niet om de claim van een stuk grond op basis van datzelfde fabeltjesboek? Bijzonder. Of gewoon hypocriet.
FOK!-logica:

Ik haat moslims dus daarom moet Jeruzalem volledig toekomen aan de joden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175569821
Wat een baas is deze paus toch _O_
Radio Espantoso
pi_175569947
De paus is een mongool.... ik verdenk hem letterlijk van het hebben van down syndroom.

Moslim vluchtelingen der voet kussen......
pi_175569977
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:59 schreef Toga het volgende:
Ik maak me eerder zorgen over zo'n beetje alles wat de paus uitkraamt, uit z'n fabeltjesboek.

Trouwens:"Jeruzalem is ‘een unieke en heilige stad voor joden, christenen en moslims’ en heeft volgens Franciscus een bijzondere roeping als stad van vrede.
Dus in uitstekende handen van de joden, het waren de moslims en christenen die met geweld de stad innamen.
Ik verdenk de paus ervan een athe๏st te zijn die niet wil dat de katholieken zich verenigen. Want eenheid maakt macht.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:46:39 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_175571474
Als de paus zich zorgen maakt moet hij maar tegen zijn onzichtbare vriendje gaan praten. Meer kan hij eigenlijk niet doen...

Of een organisatie van priester-assassins opzetten die Trump, Abbas en Bibi omleggen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Redactie Sport vrijdag 8 december 2017 @ 12:22:04 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175572148
Raar de kritiek op deze paus.

Willen jullie soms een conservatieve zure zak zoals de laatste paar sinds JPII?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_175576202
Jezus TS, wat is dit voor scheinheilige kut-OP? :') Wannabe-scjvb? :?

En deze opmerking van je geldt niet voor de paus?
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 01:05 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..] een volwassen vent die nog gelooft in een sprookjesfiguur is behoorlijk sneu!
nee, jij dan!
pi_175576664
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:32 schreef Gehenna het volgende:
Jezus TS, wat is dit voor scheinheilige kut-OP? :') Wannabe-scjvb? :?

En deze opmerking van je geldt niet voor de paus?

[..]

De OP is een ode aan Scjvb, wiens schrijfstijl ik mateloos bewonder. Verder dient u de inhoud met een korreltje zout te nemen. ;)
pi_175576696
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:27 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar niet om de claim van een stuk grond op basis van datzelfde fabeltjesboek? Bijzonder. Of gewoon hypocriet.
Nee, om historische redenen, niet uit religieuze.
Racist
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:02:02 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175576763
quote:
Jeruzalem is ‘een unieke en heilige stad voor joden, christenen en moslims’ en heeft volgens Franciscus een bijzondere roeping als stad van vrede.
Wat een compleet absurde uitspraak :D!

Dit moet wel een van de meest bizarre dingen zijn die deze paus gezegd heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175576866
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:58 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, om historische redenen, niet uit religieuze.
Welke redenen, niet ouder dan 2000 jaar, zijn dat precies?
pi_175576902
Goeie OP, rest niet gelezen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:12:22 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175576949
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een compleet absurde uitspraak :D!

Dit moet wel een van de meest bizarre dingen zijn die deze paus gezegd heeft.
Wat is er zo absurd aan?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 8 december 2017 @ 16:18:54 #21
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175577065
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat is er zo absurd aan?
Stad van de vrede? Als er al zo'n absurde titel bestaat dan is Jeruzalem wel de laatste plaats die dat verdient. Meer dan twee millennia haat, oorlog en ander dood en verderf allemaal voortgekomen uit die ene kleine regio.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175577521
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Stad van de vrede? Als er al zo'n absurde titel bestaat dan is Jeruzalem wel de laatste plaats die dat verdient. Meer dan twee millennia haat, oorlog en ander dood en verderf allemaal voortgekomen uit die ene kleine regio.
Als Islam de religie van vrede is, dan is Jeruzalem de stad van de vrede.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')