abonnement Unibet Coolblue
pi_175552063
De standaardvisie op de westerse maatschappij luidt dat vrouwen (nog steeds) worden onderdrukt en achtergesteld. Denk aan 't glazen plafond voor carrièrevrouwen, maar ook aan ondervertegenwoordiging in de media en wat dies meer zij. Daarom heb je organisaties die opkomen voor 'vrouwenrechten' en wordt met 'seksediscriminatie' in de politiek standaard vrouwendiscriminatie bedoeld.

Mannenrechtenbeweging
In reactie op wat sommigen zien als doorgeslagen feminisme, is een beweging voor mannenrechten ontstaan die betwist dat vrouwen systematisch worden achtergesteld. Dit zou o.a. moeten blijken uit het feit dat:
- Vrijwel alle daklozen man zijn;
- Vrijwel alle zelfmoordplegers man zijn;
- Vrijwel alle riskante banen met levensgevaar door mannen worden uitgevoerd.

Specifiek met betrekkingen tot huwelijken stelt de mannenrechtenbeweging dat:
- Bij het verdelen van de huwelijksboedel en bij het overeenkomen van alimentatieregelingen vrouwen disproportioneel worden bevoordeeld;
- In voogdijzaken vrijwel altijd de vrouw wint.

Deze twee punten verschillen uiteraard per land (en wetgeving), maar ze verklaren (voor een deel) waarom minder vaak huwelijken worden afgesloten.

MGTOW-beweging
Men Going Their Own Way (MGTOW) gaat een stap verder en stelt dat mannen zichzelf zouden moeten terugtrekken uit de huwelijksmarkt of zelfs geheel relaties met (westerse) vrouwen moeten vermijden. Naast de hierboven genoemde punten, speelt mee dat veel (westerse) vrouwen leven conform dit advies van een Facebook-topvrouw:

quote:
When looking for a life partner, my advice to women is date all of them: the bad boys, the cool boys, the commitment-phobic boys, the crazy boys. But do not marry them. The things that make the bad boys sexy do not make them good husbands. When it comes time to settle down, find someone who wants an equal partner. Someone who thinks women should be smart, opinionated and ambitious. Someone who values fairness and expects or, even better, wants to do his share in the home. These men exist and, trust me, over time, nothing is sexier.

Citaat van Sheryl Sandberg (COO van Facebook) uit 'Lean In: Women, Work, and the Will to Lead' (bron)
Kortweg, komt 't erop neer dat vrouwen wordt aanbevolen om:
- Tot pakweg hun dertigste seksrelaties aan te gaan met de seksueel meest aantrekkelijke ~20%* van de mannen;
- Na hun dertigste een man te zoeken die feministisch is ingesteld en financieel (en anderszins) aan 't huishouden kan bijdragen.

*dit percentage is gebaseerd op o.a. dit (over OKCupid) en dit (over Tinder) onderzoek.

Dit behelst een commodificatie van (relaties met) mannen, waarbij alles draait om: what's in it for me?

MGTOW'ers draaien deze vraag om en concluderen dat, binnen deze parameters, een relatie met een (westerse) vrouw niet voordelig is.

Meer over MGTOW
De MGTOW-beweging is nu nog vooral een Amerikaanse toestand, maar begint ook in Nederland voet aan de grond te krijgen. Bijvoorbeeld Sid Lukkassen schreef er in Nederland al eens over (overigens zonder MGTOW expliciet te noemen). Wie zich erin wil verdiepen, is echter vooral op Engelstalige bronnen aangewezen:
- The Manipulated Man (pdf), een boek van Esther Vilar waarin zij beschrijft hoe 't in moderne westerse maatschappijen juist vrouwen zijn die mannen onderdrukken en niet omgekeerd.
- The Anatomy of Female Power (pdf), een boek van Chinweizu Ibekwe, een Nigeriaanse 'black power'-strijder die ook voor de belangen van mannen opkwam.
- Sandman, een Youtube-kanaal met bijna 100k subscribers;
- MGTOW subreddit.

Niet mijn OP
  donderdag 7 december 2017 @ 15:32:10 #2
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_175552280
Toch wel verder?

Nvm, feedback nu gelezen :)

[ Bericht 82% gewijzigd door ATuin-hek op 07-12-2017 15:43:07 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_175553305
Nog meer MGTOW's hier?
pi_175553647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:17 schreef MGTOW het volgende:
Nog meer MGTOW's hier?
Ik twijfel nog...
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175554592
Ik ben MGTOW geworden nadat ik gescheiden was en opnieuw ben gaan daten. Toen zocht ik op internet naar ervaringen met vrouwen en daten en stuitte ik op MGTOW videoos. Ik bekeek er een aantal en herkende heel veel. Er zijn nogal wat content producers die kennelijk in een soort red-pill rage zitten maar er zijn er ook genoeg die de boel goed kunnen analyseren. Die laatsten hebben dan ook mn voorkeur. De videoos waren best verhelderend. Soms ook grappig. Bijvoorbeeld terrence popp met 'where all the good men went'.

Omdat ik al een kind heb en geen dringende kinderwens ervaar is het voor mij makkelijk om geheel MGTOW te gaan.Een sporadische scharrel is voor mij voldoende. Ergens heb ik de hoop via een patent iets op te starten en daar investeer ik nu in. Ik merk dat wanneer ik niet in een relatie zit ik veel meer concentratie heb in werk en projecten en veel meer energie heb. Ik concludeer ook dat ik in voorgaande relaties vaak expliciet of impliciet toestemming nodig had om bepaalde zaken te mogen doen. Nu is het in een relatie altijd wel een kwestie van geven en nemen, maar ik zie dat het meer geven dan nemen is. Wanneer je in een relatie zit en van iemand houd ben je niet met balans van geven en nemen bezig. Liefde is immers geven zonder terug te verwachten. Maar ben je eenmaal langere tijd vrijgezel dan zie je het vanuit een rationeler perspectief. Op dit moment zie ik het aangaan van een relatie eerder als een last dan een verrijking daarom ben ik nog steeds MGTOW
pi_175554699
Ja poes, ik snap je. Mijn hart was ook een keer gebroken en toen had ik ook even nodig om weer tot m'n zinnen te komen en me weer open te durven stellen. Met al mn kwetsbaarheden en alle risico's die er aan vast kleven...

Komt wel goed schatje!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175554929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja poes, ik snap je. Mijn hart was ook een keer gebroken en toen had ik ook even nodig om weer tot m'n zinnen te komen en me weer open te durven stellen. Met al mn kwetsbaarheden en alle risico's die er aan vast kleven...

Komt wel goed schatje!
Het is meer dan een slecht moment. Dat was de aanleiding om te gaan analyseren. Op het moment dat je de dynamiek tussen mannen en vrouwen gaat bestuderen zie je dat er een helehoop gewoon bullshit is. Het is die bewustwording dat mij tot MGTOW heeft gemaakt.
pi_175555086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:35 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Het is meer dan een slecht moment. Dat was de aanleiding om te gaan analyseren. Op het moment dat je de dynamiek tussen mannen en vrouwen gaat bestuderen zie je dat er een helehoop gewoon bullshit is. Het is die bewustwording dat mij tot MGTOW heeft gemaakt.
Ik denk dat je gewoon niet zo'n goed onderscheid weet te maken tussen je idee van de wereld (ingegeven door allerlei media die niet het echte leven zijn, maar er alleen over menen te rapporteren) en het echte leven of in ieder geval jouw persoonlijke leven.

De mannen en de vrouwen zoals jij ze stereotiepeert, ken ik niet. Ik zie ze niet om me heen, ik hoor er nooit over, niemand heeft het er ooit over. Ja, in goede tijden slechte tijden, in bladen, in boeken, op schilderijen, noem het maar op. Niet irl...

Ik ken veel mannen en vrouwen die totaal niet aan het generaliserende beeld dat jij hebt voldoen. Vrouwen die hun eigen boontjes doppen, vrouwen die updaten en vrouwen die downdaten (die het nooit zo zullen noemen, cause who the fuck cares), vrouwen met eigen bedrijven, vrouwen die goede banen hebben, vrouwen die werken voor het geld, vrouwen die zo min mogelijk werken, maar ook gewoon zorgen dat ze met minder rondkomen. Mannen die het prima redden in hun eentje, mannen die up- en downdaten (zullen het ook nooit zo noemen, cause who the fuck cares...) mannen met eigen bedrijven, mannen die goede banen hebben, mannen die klotebanen hebben voor het geld, mannen die zo min mogelijk werken (maar minder middelen ook gewoon heerlijk vinden). En daar tussendoor/omheen/tussen lopen ook mannen en vrouwen die om wat voor reden helemaal niet werken, soms pyschisch pech, soms lichamelijk pech, soms zijn het uitkaaiers. Punt: totaal geen rode draad.

Hetzelfde geldt voor uiterlijk. Bij de mannen EN de vrouwen om me heen ken ik poppetjes, types die de deur niet uitgaan voor ze een uur gefrot hebben, types die met moeite een vest over hun t-shirt gooien om naar de super te gaan, afgetrainde types, overgewicht, ondergewicht, tanden gebleekt, mond vol scheve tanden, ene uiterste naar het andere uiterste. Punt: totaal geen rode draad.

Hetzelfde geldt voor ouderdom en hoe dat op iemand toont, hetzelfde geldt voor kinderen en hoe iemand daar mee omgaat... hetzelfde geldt voor zoooveel.

Het feit dat jij denkt wel een rode draad te zien, en je keer op keer onderdompelt in het conformationbiasbad, maakt niet dat die rode draad er is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175556409
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:35 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Het is meer dan een slecht moment. Dat was de aanleiding om te gaan analyseren. Op het moment dat je de dynamiek tussen mannen en vrouwen gaat bestuderen zie je dat er een helehoop gewoon bullshit is. Het is die bewustwording dat mij tot MGTOW heeft gemaakt.
Tot je ineens weer tot over je oren verliefd wordt. Dan gaat de ratio het raam uit :W
pi_175558139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tot je ineens weer tot over je oren verliefd wordt. Dan gaat de ratio het raam uit :W
verliefdheid is een tijdelijk iets.

Ook ik ben overtuigd mgtow, al weet ik dat er genoeg mannen zijn die wel gaan voor een vaste relatie en huwelijk.
(en er vaak nogal bedrogen en gedesillusioneerd uit komen)

Iemand nog bekent met die EU subsidie voor een onderzoek om mannen wat vrouwelijker te maken door middel van injecties en/of door middel van sturing.
Het schoolvoorbeeld van dat het gewoon man zijn niet goed is (vooral door de ogen van vrouwen )
There is only one religion
pi_175558230
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:40 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

verliefdheid is een tijdelijk iets.

Ook ik ben overtuigd mgtow, al weet ik dat er genoeg mannen zijn die wel gaan voor een vaste relatie en huwelijk.
Dat is waar. Dat gaat voorbij en als het meezit komt daar uiteindelijk echte liefde uit voort.
pi_175568844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Het feit dat jij denkt wel een rode draad te zien, en je keer op keer onderdompelt in het conformationbiasbad, maakt niet dat die rode draad er is.
Ik denk dat de conformationbias eerder gegeven wordt door de samenleving. Het is de (gefeminiseerde) samenleving die ons telkens waanbeelden inprent. Het idee dat mannen hogere posities innemen ten koste van vrouwen bijvoorbeeld. Vaak geflankeerd door reportages van powerwomen met een hoge functie. Zo van, zie je wel, vrouwen kunnen echt wel allemaal hetzelfde als mannen. Je kan de krant niet meer openslaan of je leest weer een reportage over genderflauwekul. Waar het allemaal op neer komt is een ontkenning van mannelijke eigenschappen of het onderdrukken daarvan. Nu hebben we het hele me-too gebeuren waar mannen zonder dat ze aantoonbaar schuldig zijn bevonden aan de schandpaal kunnen worden genageld en hun hele carriere kunnen uitzwaaien.

Een relatie met een vrouw draait meestal uit op een eeuwig durend circus waarin jij moet zorgen dat ze vermaakt en tevreden gehouden wordt. Je merkt dat al bij de kennismaking (dating) waarbij alle inspanning en investering eenzijdig bij de man gelegd wordt. Uit nieuwsgierigheid heb ik mij eens aangemeld bij de bumble-app; een app waar vrouwen het initiatief moeten nemen en ik kan je zeggen dat deze app compleet heeft gefaald....) Het verklaart ook waarom het merendeel van de echtscheidingen op naam van de vrouw staat; na een poos is de lol er van af en is ze niet meer 'happy', dwz niet meer het middelpunt van alle aandacht. Je komt er pas achter hoeveel energie het allemaal kost als je niet meer meedraait in het circus.
  vrijdag 8 december 2017 @ 09:28:59 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175568868
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik denk dat je gewoon niet zo'n goed onderscheid weet te maken tussen je idee van de wereld (ingegeven door allerlei media die niet het echte leven zijn, maar er alleen over menen te rapporteren) en het echte leven of in ieder geval jouw persoonlijke leven.

De mannen en de vrouwen zoals jij ze stereotiepeert, ken ik niet. Ik zie ze niet om me heen, ik hoor er nooit over, niemand heeft het er ooit over. Ja, in goede tijden slechte tijden, in bladen, in boeken, op schilderijen, noem het maar op. Niet irl...

Ik ken veel mannen en vrouwen die totaal niet aan het generaliserende beeld dat jij hebt voldoen. Vrouwen die hun eigen boontjes doppen, vrouwen die updaten en vrouwen die downdaten (die het nooit zo zullen noemen, cause who the fuck cares), vrouwen met eigen bedrijven, vrouwen die goede banen hebben, vrouwen die werken voor het geld, vrouwen die zo min mogelijk werken, maar ook gewoon zorgen dat ze met minder rondkomen. Mannen die het prima redden in hun eentje, mannen die up- en downdaten (zullen het ook nooit zo noemen, cause who the fuck cares...) mannen met eigen bedrijven, mannen die goede banen hebben, mannen die klotebanen hebben voor het geld, mannen die zo min mogelijk werken (maar minder middelen ook gewoon heerlijk vinden). En daar tussendoor/omheen/tussen lopen ook mannen en vrouwen die om wat voor reden helemaal niet werken, soms pyschisch pech, soms lichamelijk pech, soms zijn het uitkaaiers. Punt: totaal geen rode draad.

Hetzelfde geldt voor uiterlijk. Bij de mannen EN de vrouwen om me heen ken ik poppetjes, types die de deur niet uitgaan voor ze een uur gefrot hebben, types die met moeite een vest over hun t-shirt gooien om naar de super te gaan, afgetrainde types, overgewicht, ondergewicht, tanden gebleekt, mond vol scheve tanden, ene uiterste naar het andere uiterste. Punt: totaal geen rode draad.

Hetzelfde geldt voor ouderdom en hoe dat op iemand toont, hetzelfde geldt voor kinderen en hoe iemand daar mee omgaat... hetzelfde geldt voor zoooveel.

Het feit dat jij denkt wel een rode draad te zien, en je keer op keer onderdompelt in het conformationbiasbad, maakt niet dat die rode draad er is.
Hulde.

Helaas paerlen voor de zwijnen. De hele wereld rijdt spook, behalve MGTOW ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175568892
Door het gezamenlijke en zelfde geklaag van al die "mannen" die zich mgtow noemen krijg je toch niet echt het idee dat die "mannen" hun eigen weg gaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2017 09:30:41 ]
pi_175568985
Eigenlijk vind ik dat dit nummer wel thuis hoort in de OP


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2017 09:37:48 ]
pi_175569063
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:30 schreef Chewie het volgende:
Door het gezamenlijke en zelfde geklaag van al die "mannen" die zich mgtow noemen krijg je toch niet echt het idee dat die "mannen" hun eigen weg gaan.
Herkauwer doet het graag af als geklaag.
Want dan hoef je er inhoudelijk niet op in te gaan.
pi_175569076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:40 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Herkauwer doet het graag af als geklaag.
Want dan hoef je er inhoudelijk niet op in te gaan.
Op dat geherkauw van jou is dan ook niet inhoudelijk in te gaan door het gebrek aan inhoud.
pi_175569253
De taktiek van figuren als herkauwer is het shamen en belachelijk maken. Je ziet dat al aan de titel van de vorige thread 'file op de eigen weg' waarin TS herkauwer al via de titel de toon zet.
Eerder op dit forum verwees ik al naar cijfers van het GGZ mbt verschil in aandoeningen tussen man en vrouw en toen kreeg ik direct een veeg uit de pan.
pi_175569329
Je kunt geblinddoekt de A2 tijdens de spits oversteken en heelhuids aan de overkant komen en taart eten. Maar is dat slim om te doen en is de taart het waard?

Kijk nu eens hoeveel relaties er een destructief effect op mannen hebben.
Heb ik het nog niet eens over de ongelukkige relaties waarin mannen gehandicapt zijn.
pi_175569437
Vrouwen zijn van nature hypergaam.
Maar genderneutraliteit en feminisme omarmen betekent dat hypergamie niet zou bestaan.
Maar je ziet hypergamie alom, tenminste als je even je roze bril afzet.
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:00:38 #21
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175569459
Maar Men going their own way is een soort van geuzennaam voor bewust vrijgezellen of wat?

Het komt op mij vooral over op Men who think the feminine world is out to get them.

Tenzij vrouwen echt zulke evil overlords zijn en mij al succesvol gebrainwashed hebben natuurlijk.
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:03:42 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175569518
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:55 schreef MGTOW het volgende:

Kijk nu eens hoeveel relaties er een destructief effect op mannen hebben.
Heb ik het nog niet eens over de ongelukkige relaties waarin mannen gehandicapt zijn.
Vind je dit zelf niet een enorm staaltje beroepsklagerij?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175569530
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:00 schreef ChrisCarter het volgende:
Maar Men going their own way is een soort van geuzennaam voor bewust vrijgezellen of wat?

Het komt op mij vooral over op Men who think the feminine world is out to get them.

Tenzij vrouwen echt zulke evil overlords zijn en mij al succesvol gebrainwashed hebben natuurlijk.
Nee.
Nadat we de boel eens hebben geanalyseerd concluderen we dat er weinig te halen valt in geval van een relatie met een moderne vrouw. Sterker, ze is een blok aan het been. een concurrent ipv een metgezel.
Zonder permanente vrouw bereik je ook veel meer.
pi_175569538
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:30 schreef Chewie het volgende:
Door het gezamenlijke en zelfde geklaag van al die "mannen" die zich mgtow noemen krijg je toch niet echt het idee dat die "mannen" hun eigen weg gaan.
Ik heb deze opmerking vaker van je gelezen. Zie je nu werkelijk echt niet dat juist deze opmerking het punt bevestigt waartegen je jezelf probeert af te zetten? Deze beweging promoot geen eigen weg van iedere kerel afzonderlijk, het promoot de eigen weg van kerels in het geheel in relatie tot vrouwen. Hoe meer hetzelfde en collectief dit geklaag wordt, hoe meer de noodzaak (of doctrine) van de beweging wordt bevestigd. In plaats van dat je stellingname zoals bedoeld afbreuk doet aan deze beweging, vormt het zelfs een motief voor en voedt het deze beweging. Ik vind deze opmerking nogal ironisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2017 10:09:07 ]
pi_175569550
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vind je dit zelf niet een enorm staaltje beroepsklagerij?
De statistieken heb ik al eerder hier gepost, maar dat was objectief dus werd niet op gereageerd
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:06:01 #26
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175569564
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:04 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Nee.
Nadat we de boel eens hebben geanalyseerd concluderen we dat er weinig te halen valt in geval van een relatie met een moderne vrouw. Sterker, ze is een blok aan het been. een concurrent ipv een metgezel.
Zonder permanente vrouw bereik je ook veel meer.
Want alle vrouwen zijn hetzelfde? :?
pi_175569585
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:06 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Want alle vrouwen zijn hetzelfde? :?
Nee dat heb ik nooit beweerd.
Maar gemiddeld gezien en zeker na een bepaalde leeftijd hebben ze voor mij geen netto positieve (relatie)waarde
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:07:35 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175569594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:05 schreef MGTOW het volgende:

De statistieken heb ik al eerder hier gepost, maar dat was objectief dus werd niet op gereageerd
Je bedoelt dat onderzoekje van een datingsite? Zoiets kun je toch ook niet serieus nemen?

Al die zielige gehandicapte mannetjes, vastgeketend aan een kenau die ook nog eens meer geld verdient.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:08:29 #29
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175569609
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:07 schreef MGTOW het volgende:

[..]

Nee dat heb ik nooit beweerd.
Maar gemiddeld gezien en zeker na een bepaalde leeftijd hebben ze voor mij geen netto positieve (relatie)waarde
Wat is een "netto positieve relatiewaarde" dan?
pi_175569715
Vind het wel grappig dat ik volgens mgtow de herkauwer ben terwijl hij toch echt degene is die niet verder komt dan bekijk het "dating site" onderzoekje.

Maar ga nu eens een keer je eigen weg i.p.v. met je groep te klagen over hoe vervelend de moderne vrouw wel niet is. Overigens was de vorige TT geen shaming maar meer een constatering dat we nu niet echt te maken hebben met mensen die hun eigen weg gaan.
pi_175569748
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vind je dit zelf niet een enorm staaltje beroepsklagerij?
Ik snap niet zo goed wat er überhaupt te klagen valt als hij werkelijk gelooft wat hij beweert. Hij is nu toch bevrijd van het juk dat vrouw heet in tegenstelling tot alle andere domme schapen? Leef het Leven dan zou ik zeggen, in plaats van op een internetforum te oreren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175569770
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:04 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Ik heb deze opmerking vaker van je gelezen. Zie je nu werkelijk echt niet dat juist deze opmerking het punt bevestigt waartegen je jezelf probeert af te zetten? Deze beweging promoot geen eigen weg van iedere kerel afzonderlijk, het promoot de eigen weg van kerels in het geheel in relatie tot vrouwen. Hoe meer hetzelfde en collectief dit geklaag wordt, hoe meer de noodzaak (of doctrine) van de beweging wordt bevestigd. In plaats van dat je stellingname zoals bedoeld afbreuk doet aan deze beweging, vormt het zelfs een motief voor en voedt het deze beweging. Ik vind deze opmerking nogal ironisch.
Dus dan is de eigen weg voor mannen eigenlijk niks anders dan je gedragen als feminazi?

En als het om de collectieve eigen weg gaan gaat waarom dan de noodzaak om publiekelijk te gaan klagen over de moderne vrouw, dat geklaag geeft juist aan dat vrouwen nog bepalend zijn voor de route van die weg.

Of het nu om het collectief gaat of het individu, een eigen weg is het niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2017 10:21:59 ]
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:21:38 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175569789
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:18 schreef nostra het volgende:

Ik snap niet zo goed wat er überhaupt te klagen valt als hij werkelijk gelooft wat hij beweert. Hij is nu toch bevrijd van het juk dat vrouw heet in tegenstelling tot alle andere domme schapen? Leef het Leven dan zou ik zeggen, in plaats van op een internetforum te oreren.
Juist. hij heeft klaarblijkelijk het licht gezien, maar kan niet stoppen met janken over het donker.
Daar spreekt imo toch ietwat (...) frustratie uit. En ben je klaarblijkelijk toch nog niet helemaal klaar voor je zelfverkozen mgtow-weg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175569954
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dus dan is de eigen weg voor mannen eigenlijk niks anders dan je gedragen als feminazi?

Ik heb geen flauw idee. Ik ben amper bekend met de doctrine van de feminazi of mgtow. Ik ben ook niet van plan om mezelf daarmee te vervoegen. Ik lees en reageer enkel op hetgeen hier in dit topic feitelijk besproken wordt.

quote:
En als het om de collectieve eigen weg gaan gaat waarom dan de noodzaak om publiekelijk te gaan klagen over de moderne vrouw, dat geklaag geeft juist aan dat vrouwen nog bepalend zijn voor de route van die weg.

Je bevestigt hiermee wederom de noodzaak van een beweging zoals mgtow.

quote:
Of het nu om het collectief gaat of het individu, een eigen weg is het niet.
Het is ook niet relevant of het werkelijk een eigen weg is. Je probeert iets op te spelden wat er niet toe doet en bevestigt daarbij zelfs ongemerkt de kern van de beweging.
pi_175569993
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:21 schreef Copycat het volgende:

[..]

Juist. hij heeft klaarblijkelijk het licht gezien, maar kan niet stoppen met janken over het donker.
Daar spreekt imo toch ietwat (...) frustratie uit. En ben je klaarblijkelijk toch nog niet helemaal klaar voor je zelfverkozen mgtow-weg.
Grappig al die jankers en herkauwers hier.
pi_175570002
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:32 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Je bevestigt hiermee wederom de noodzaak van een beweging zoals mgtow.
Nou nee niet echt, je eigen weg gaan houdt namelijk in dat klagen er over niet nodig is. Dus waarschijnlijk gaan jij en ik meer onze eigen weg dan mgtow.

[..]

quote:
Het is ook niet relevant of het werkelijk een eigen weg is. Je probeert iets op te spelden wat er niet toe doet en bevestigt daarbij zelfs ongemerkt de kern van de beweging.
Nou nee dus.
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:35:06 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175570009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:34 schreef MGTOW het volgende:

Grappig al die jankers en herkauwers hier.
Simply following your lead ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175570015
In BNW nu ja? :D
Ja doei.
pi_175570062

In deze hilarische video legt terrence uit waarom het op een gegeven moment weinig zin heeft om nog te investeren in een vrouw.
Natuurlijk met een knipoog, maar helaas veel waarheden.
Zeker voor een 40+ man als ik
pi_175570126
Je bent er nog niet achter dat de gemiddelde leeftijd in dit topic ook zo ongeveer 40+ is en dat het daarom niet echt een valide argument is aangezien "iedereen is gek behalve ikke" ook geen argument is.
pi_175570183
Waarom krijgt deze troll een podium? Ookal is het in BNW, dit is toch gewoon... mensen kinderen :')
Ja doei.
pi_175570215
Is dat ontmenselijken door de vijand enkel als een labeltje te zien en deze ook enkel op die manier blijven toe- aan- en bespreken niet een typisch sekte/indoctrineerkunstje?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:47:34 #43
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175570228
Op deze manier heeft het ook hier geen plek. Opnieuw proberen heeft ook geen zin :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')