abonnement Unibet Coolblue
pi_175551988
Het leven heeft pieken en dalen. Soms kan je goed herleiden wat de oorzaak is van een mindere periode. Denk aan problemen met familie, werk of de liefde.

Dan volgt soms een periode van rouw/tegenslag/een mentale dip of zelfs fysieke verwaarlozing.

Maar wat is de factor waardoor je weer opkrabbelt? Hoe gaat de knop om?

Hoe komen fokkers weer uit hun dip?

Momenteel sprekend vanuit mijn eigen dipje en zoekend naar inspiratie!
  donderdag 7 december 2017 @ 15:24:48 #2
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175552038
Een doel hebben. Iets hebben waar je je mentale kracht in kan putten, zodat je vergeet waarom je ellendig voelde.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175552122
Iemand als Pat Deegan inspireert mij om aan mijn herstel te blijven werken...

  Spellchecker donderdag 7 december 2017 @ 15:27:41 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175552137
Je goede voornemens niet overdrijven. Niet je hele boekenkast in een keer opruimen maar bv 2 planken per dag. Hou overzicht en wees tevreden over je voortgang. Succes!
pi_175553188
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:27 schreef maily het volgende:
Je goede voornemens niet overdrijven. Niet je hele boekenkast in een keer opruimen maar bv 2 planken per dag. Hou overzicht en wees tevreden over je voortgang. Succes!
dat is een goede tip :Y
Stapje voor stapje.
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 7 december 2017 @ 16:21:40 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175553408
Niet er tegenin gaan, als je wil janken ga je gewoon janken. als je boos wil zijn ben je lekker boos en ga zo maar door. Desnoods ram je er een jankfilm in om het op te jutten, doe dat voor 1 of 2 weken als je het nodig hebt of minder als je dat niet hebt en daarna met goede moed weer verder. De emoties van een tegenslag is wat mij betreft wel iets waar je doorheen moet in plaats van omheen, anders blijft het toch ergens etteren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175553526
Wat voor mij helpend is:
- Een goede dagstructuur oppakken. Dus op een normale tijd naar bed en op een normale tijd eruit. Balans zoeken tussen dingen die moeten en ontspannende activiteiten.
- Gezond eten en bewegen ( als ik minder goed in mn vel zit ben ik toch meer van de makkelijke maaltijden en bankhangen)
- Emoties er laten zijn en niet wegdrukken ( weg eten weg/ shoppen) of alleen maar afleiding zoeken om niet te hoeven voelen.
- Niet teveel willen. Zoals hierboven ook al gezegd is, stapje voor stapje. Dus als mn huis een zooi is omdat het steeds niet lukte wat te doen in het huishouden, het weer klein oppakken en niet verwachten meteen alles in 1 dag weer op orde te hebben.
- Schrijven over wat er is, hoe ik me voel of met een vriendin bellen om te spuien.
- Onder de mensen komen. Dat is voor mij eigenlijk echt het belangrijkste. Niet in mn eentje zielig en somber thuis blijven zitten, maar erop uit gaan.

Hopelijk ben je er snel weer uit!
pi_175554601
Hulp accepteren. Het is niet erg om te zeggen: ik kan het niet of het lukt me niet. Wil je me helpen?
Somebody that I used to know
pi_175556731
Ik ben behoorlijk psychiatrisch ziek en heb meerdere trucjes ervoor
- Creatief bezig zijn, echt iets scheppen, resultaat zien van wat je doet
- Sporten
- Praten met mensen
- Lijstjes maken met positieve dingen
- Een hobby zoeken
- Rust, reinheid en regelmaat
- Vaste slaap- en waaktijden
- Gezond eten

uuhm... er is zoveel dat je kan doen... je moet zoeken wat bij jou past. Dingen die mij helpen kunnen jou misschien frustreren
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_175569506
Mooi filmpje, een beetje zoals de quote "To begin, begin..."
pi_175570867
Mediteren deed wonderen voor mij.
1 + 1 = blauw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')