abonnement Unibet Coolblue
pi_175548801
In het begin dacht ik dat Erdogan zelf achter de couppoging zat. Inmiddels heb ik zoveel bewijsstukken gezien, dat ik ervan overtuigd ben dat Gulen achter de couppoging zat. Ik zal hier een aantal bewijsstukken op een rijtje zetten.

1. Bekijk deze video

Deze Gulenist, professor Osman Özsoy praat een maand van tevoren over de coup. Hij denkt waarschijnlijk dat het geen consequenties zal hebben omdat de coup toch zal slagen. Het falen van de coup gaat niet eens door zijn hoofd



De dingen die hij zegt:

"Er komen goede tijden aan"

"Was ik maar een kolonel in plaats van een professor. Dan had ik een grotere bijdrage aan de oplossing geleverd". De interviewer vraagt "Wat zou deze bijdrage zijn?". Daarop antwoordt Osman Ozsoy "Je moet hierover geen vragen stellen".

"Dit (regering Erdogan) zal niet doorgaan. Kijk niet naar de 50% steun die ze krijgen vanuit de bevolking. Als er binnenkort een uitgaansverbod is, zal geen enkele AKP aanhanger de straat opgaan. "... "Alle coups vinden op een vrijdag plaats. Na een coup durven mensen niet eens naar de moskee te gaan". "Turken hebben niet de behoefte om op te komen voor democratie".


Wat hij probeert te zeggen is dat mensen niet de straat op zullen gaan om hun democratie op te eisen als er een coup plaatsvindt.

Hij gaat verder.

"Wat ik goed vind is dat de mensen in de Hizmet beweging (Gulenisten) experts zijn geworden wanneer het om geldstromen gaat"..... "Na twee dagen (als de coup succesvol is) zullen de Gulenisten alle geldstromen in kaart brengen van de AKP leden. Als ze vaststellen dat de AKP leden terreurorganisaties gesteund hebben, en als AKP leden veroordeeld worden voor het steunen van terreur, zal beslag gelegd worden op ALLE goederen van ALLE 6 miljoen AKP leden". "Misschien hebben we dan genoeg geld om de Turkse buitenlandse schulden af te lossen" . "Dit goede nieuws geef ik aan iedereen". .. "Was het maar niet zo ver gekomen". .."Ik zeg dit niet om het moreel van onze mensen op te vijzelen".... "Ik zweer in de naam van God dat ik geen enkele woord overdreven heb".


Het lijkt me duidelijk. Hij zweert zelfs in de naam van God dat hij geen enkele woord overdreven heeft.

2.
Adil Oksoz, een Gulenistische imam was aanwezig op Akinci luchtmachtbasis van waaruit de coup gecoördineerd werd. Hier zijn videobeelden van. Op 14 Juli (een dag van tevoren) kwam hij aan in Ankara vanuit de VS. Er zijn beelden van Adil Oksuz terwijl hij geknield zit naast Gulen. De man van Gulen's nichtje en de man van Adil's zus zijn ook nog eens broers van elkaar.

Kemal Batmaz, een hoge Gulenist, was ook aanwezig op Akinci luchtmachtbasis tijdens de coup. Hier zijn ook videobeelden van. Kemal Batmaz was een CEO bij een van de bedrijven van Akin Ipek. Ook een hoge Gulenist.

Mithat Aynaci, een Gulenistische politiecommisaris die ontslagen was, was gevonden in een tank in militaire kleding. Hij deed mee aan de coup.

Latif Erdogan, een ex-vertrouweling van Gulen, geeft aan dat hij Oksuz al 25 jaar kent. Hij geeft aan dat hij Oksuz al 25 jaar dicht bij Gulen staat.

Adil Oksuz gevangen genomen op Akinci Luchtmachtbasis na de couppoging:



Hier een video van Oksuz terwijl hij geknield bij Gulen zit:


Oksuz en Kemal Batmaz een dag voor de coup op de luchthaven.



3. Kemal Batmaz

Kemal Batmaz, een CEO van een Gulenistisch bedrijf, heeft gelogeerd in het verblijf van Fethullah Gulen. Kemal Batmaz was aanwezig op Akinci basis op de avond van de coup. Vanuit deze basis werd de coup geleid op 15 juli 2016. Hij is gevangen genomen.

Het document is afkomstig van homeland security in de VS.







4. Een andere civiele Gulenist die opgepakt was op Akinci luchtmachtbasis is Hakan Cicek.

Hakan Cicek was directeur van Anafartalar koleji, een Gulenistische school waar kinderen van Gulenistische generaals en officiers op zaten die betrokken waren bij de coup. Hakan Cicek verklaarde dat hij voor een sociale gebeurtenis op de Akinci luchtmachtbasis aanwezig was. Op deze foto is hij te zien naast couppleger generaal Akin Ozturk.



Anafartalar koleji:



5. Een andere civiele persoon die op coup hoofdkwartier Akinci gevangen was genomen is Nurettin Oruc. Hij was de gendarmerie imam van de Gulenisten. Hij heeft verklaard dat hij op de Akinci basis was om een documentaire over de veesector op te nemen. Nurettin Oruc was werkzaam bij SoyutMedya, een Gulenistisch bedrijf.



6. De Gulenistische broers Omer en Hasan Kulac waren beide bij de coup betrokken. Hun andere Gulenistische broer Huseyin Kulan was lid van het hooggerechtshof. De vrouw van Omer Kulac is het zusje van Gulenist Cihan Kansiz. Cihan Kansiz was Ergenekon aanklager. Ergenekon was een proces dat opgezet was door de Gulenisten om tegenstanders in de gevangenis te gooien.



De Kulac broers



Gulenist Cihan Kansiz (rechts op de foto) samen met Zekeriye Oz. De zus van Cihan Kansiz is getrouwd met Gulenist Huseyin Kulac.



7. Ex-Gulen vertrouweling Latif Erdogan heeft verklaard dat hij, op Akin Öztürk na, iedereen op de foto kent uit zijn Gulen tijd. Hij heeft aangegeven dat ze allemaal Gulenist zijn. De man aan de linkerkant met het witte shirt is Hasan Kulac. Deze generaals zijn tijdens de coup gevangen genomen.



De Kulac broers:

pi_175548856
Waren er niet piloten van een aanvalshelicopter die met 1 druk op de knop Erdogan om konden brengen, maar dat niet deden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175548976
> BNW.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175549265
Als de coup gelukt was, zou Gülen dan net zo'n dictator als Erdogan zijn of zou het dan beter worden? Of nog slechter?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:42:49 #5
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175549306
Er komt nogal wat binnen op die schotel van je.

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat George Soros er achter zit.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175549369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:42 schreef Mani89 het volgende:
Er komt nogal wat binnen op die schotel van je.

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat George Soros er achter zit.
Ik kijk al jaren geen schotel tv meer. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan.
pi_175549374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:40 schreef Hallojo het volgende:
Als de coup gelukt was, zou Gülen dan net zo'n dictator als Erdogan zijn of zou het dan beter worden? Of nog slechter?
Gisteren wilde Glazenmaker nog beweren dat Gulen tot een andere sekte van de Islam behoort. Ideologisch en theologisch zijn Erdogan en Gulen een pot nat. Gulen zou niet snel een grote bek trekken tegen het westen, maar wel de spanningen met de PKK, Rusland en sektarisch met Iran weer opzoeken. Verder heeft Erdogan nog altijd wel de populair support van het volk, dus welke objectief beter zou geweest zijn voor de Turkse bevolking is maar de vraag.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 13:46:19 ]
pi_175549405
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waren er niet piloten van een aanvalshelicopter die met 1 druk op de knop Erdogan om konden brengen, maar dat niet deden?
Het zou om een F-16 gaan die in de buurt van het vliegtuig vloog waar Erdogan in zat. Er zijn hier geen beelden van. Er wordt gezegd dat de piloot niet wist dat Erdogan in het vliegtuig zat.
pi_175549438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waren er niet piloten van een aanvalshelicopter die met 1 druk op de knop Erdogan om konden brengen, maar dat niet deden?
Niet echt, steeds meer details komen naar voren over de nacht. Toen Erdogan aan het opstijgen was werd Ataturk vliegveld langzamerhand al weer ingenomen door zijn aanhangers, zo ook de terminals en werd er gedreigd dat ieder niet geïdentificeerd toestel neergehaald zou worden boven Ankara en Istanbul en stegen er op bevel van de premier vanuit Eskisehir meerdere gevechtsvliegtuigen op om te patrouilleren rondom het gebied van Istanbul.
pi_175549444
Zelfs als dat zo is is het nog geen reden om alle Gulenisten te vervolgen zoals nu gebeurd. Turkije blijft gewoon een bananenrepubliek.
pi_175549507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het zou om een F-16 gaan die in de buurt van het vliegtuig vloog waar Erdogan in zat. Er zijn hier geen beelden van. Er wordt gezegd dat de piloot niet wist dat Erdogan in het vliegtuig zat.
Die zijn eigenlijk allemaal al tegengesproken, kijk naar


en

pi_175549545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het zou om een F-16 gaan die in de buurt van het vliegtuig vloog waar Erdogan in zat. Er zijn hier geen beelden van. Er wordt gezegd dat de piloot niet wist dat Erdogan in het vliegtuig zat.
Ah, ik heb me altijd afgevraagd waarom die piloten de trekker niet overgehaald hadden. De wereld zou zoveel anders zijn geweest.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175549563
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:27 schreef 2thmx het volgende:
> BNW.
De feiten zijn duidelijk:
- Hooggeplaatste civiele Gulenisten op de luchtmachtbasis tijdens de couppoging
- Een Gulenistische professor die een maand van tevoren verklaart dat ze een coup gaan plegen
- Bijna alle generaals die opgepakt zijn tijdens de coup worden door Latif Erdogan en anderen aangewezen als Gulenist. Latif Erdogan is meer dan 30 jaar lang een vertrouweling van Gulen geweest.
- De Gulenistische Kulac broers die bij de coup betrokken waren
- De Gulenistische piloot Muslim Macit heeft verklaard dat het om een Gulenistische coup gaat. Hij heeft tijdens de coup 15 mensen gedood.
pi_175549578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ah, ik heb me altijd afgevraagd waarom die piloten de trekker niet overgehaald hadden. De wereld zou zoveel anders zijn geweest.
Zoveel erger.
pi_175549645
Coup-piloot Muslim Macit heeft verklaard dat het om een Gulenistische coup gaat. Er zijn geluidsopnames opgedoken van tijdens de coup. De geluidsopnames gaan over een gesprek tussen de piloot en ground control. Hij gaf aan dat hij succesvol een doel had gebombardeerd. Er waren bij het bombardement 15 mensen omgekomen.

pi_175549664
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoveel erger.
Hoe eerder Erdogan weggaat, hoe beter.
pi_175549690
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:58 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hoe eerder Erdogan weggaat, hoe beter.
Ehm nee.
pi_175549810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:55 schreef polderturk het volgende:

[..]

De feiten zijn duidelijk:
- Hooggeplaatste civiele Gulenisten op de luchtmachtbasis tijdens de couppoging
- Een Gulenistische professor die een maand van tevoren verklaart dat ze een coup gaan plegen
- Bijna alle generaals die opgepakt zijn tijdens de coup worden door Latif Erdogan en anderen aangewezen als Gulenist. Latif Erdogan is meer dan 30 jaar lang een vertrouweling van Gulen geweest.
- De Gulenistische Kulac broers die bij de coup betrokken waren
- De Gulenistische piloot Muslim Macit heeft verklaard dat het om een Gulenistische coup gaat. Hij heeft tijdens de coup 15 mensen gedood.
Feiten wellicht maar het bewijst echt niks.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_175549851
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoveel erger.
Turkije zou veel meer op het Westen gericht zijn. Het land zou er zelf zoveel beter voor staan. Zo'n beetje de halve economie in Turkije is ingestort omdat iedereen die ook maar iets met Gulen heeft in de bak is beland of is ontslagen.

De wereldpolitiek zou zoveel milder zijn geweest. Iedereen begrijpt dat de beledigingen, bedreigingen en oorlogstaal van Erdolf de wereld niets goeds brengt.

Spanningen tussen bevolkingsgroepen en politieke groeperingen zouden er niet geweest zijn of minder erg zijn geweest. In Nederland weten we daar helaas genoeg van.

De vluchtelingencrises zou veel beperkter zijn geweest zonder Erdolf.Turkije zou veel minder een theologische dictatuur en veel meer een seculiere democratie zijn geweest.

enz enz
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175549870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Feiten wellicht maar het bewijst echt niks.
Het bewijst dat er vele hooggeplaatste Gulenisten betrokken waren bij de coup.
pi_175549910
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Feiten wellicht maar het bewijst echt niks.
Wat bewijst niks? Dat alle coupgeneraals die opgepakt zijn Gulenisten zijn? Dat bewijst niks? Dat hoogeplaatste civiele Gulenisten op de basis waren van waaruit de coup geleid werd? Dat bewijst niks? Wie is er dan verantwoordelijk voor de coup? De paashaas?
pi_175550111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Turkije zou veel meer op het Westen gericht zijn. Het land zou er zelf zoveel beter voor staan. Zo'n beetje de halve economie in Turkije is ingestort omdat iedereen die ook maar iets met Gulen heeft in de bak is beland of is ontslagen.

De wereldpolitiek zou zoveel milder zijn geweest. Iedereen begrijpt dat de beledigingen, bedreigingen en oorlogstaal van Erdolf de wereld niets goeds brengt.

Spanningen tussen bevolkingsgroepen en politieke groeperingen zouden er niet geweest zijn of minder erg zijn geweest. In Nederland weten we daar helaas genoeg van.

De vluchtelingencrises zou veel beperkter zijn geweest zonder Erdolf.Turkije zou veel minder een theologische dictatuur en veel meer een seculiere democratie zijn geweest.

enz enz
Ik ben er niet helemaal uit of ik je een optimist, pessimist of een slecht geïnformeerde pessimist/optimist vind met je reactie.

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar nog in september:

Turkse economie opnieuw flink gegroeid


quote:
Het economisch vertrouwen in Turkije is inmiddels weer gestegen naar het hoogste niveau in jaren.
Turkse auto-export op koers voor record


Verder denk jij dat je even een leider waar zo een 44-51% van het volk voor staat even -gewelddadig- buitenspel zet en er geen spanningen gaan ontstaan? Dat was het recept geweest voor een burgeroorlog in Turkije, weet je wat een burgeroorlog met zich meebrengt? Massa-arrestaties en vluchtelingen. Ff serieus, get real zeg.

Verder hoop ik niet dat je denkt dat met Gulenisten aan de macht, arrestaties, inperking van vrijheid van meningsuiting etc anders er uit zou hebben gezien?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 14:13:49 ]
pi_175550170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Turkije zou veel meer op het Westen gericht zijn. Het land zou er zelf zoveel beter voor staan. Zo'n beetje de halve economie in Turkije is ingestort omdat iedereen die ook maar iets met Gulen heeft in de bak is beland of is ontslagen.

De wereldpolitiek zou zoveel milder zijn geweest. Iedereen begrijpt dat de beledigingen, bedreigingen en oorlogstaal van Erdolf de wereld niets goeds brengt.

Spanningen tussen bevolkingsgroepen en politieke groeperingen zouden er niet geweest zijn of minder erg zijn geweest. In Nederland weten we daar helaas genoeg van.

De vluchtelingencrises zou veel beperkter zijn geweest zonder Erdolf.Turkije zou veel minder een theologische dictatuur en veel meer een seculiere democratie zijn geweest.

enz enz
De Gulenisten speelden een smerig spelletje. Als ze eenmaal op een machtige positie zaten zorgden ze ervoor dat er zoveel mogelijk Gulenisten aangenomen werden. Zie de link hieronder. Een Gulenistische rector heeft 1991 'Academici' in dienst genomen op een universteit. Gulenisten gaven elkaar promoties en maakten elkaar doctors etc. Anderen werden benadeeld. Een Gulenistische student had verklaard dat ze slechte cijfers kreeg nadat ze de banden met de Gulenisten had verbroken. Toen de banden hersteld werden, kreeg ze weer goede cijfers. Ook waren de Gulenisten berucht voor het stelen van vragen en antwoorden. Deze werden onder Gulenistische studenten verspreid.

http://www.sozcu.com.tr/2(...)yen-alinmis-2121104/
pi_175550244
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Gulenisten speelden een smerig spelletje. Als ze eenmaal op een machtige positie zaten zorgden ze ervoor dat er zoveel mogelijk Gulenisten aangenomen werden. Zie de link hieronder. Een Gulenistische rector heeft 1991 'Academici' in dienst genomen op een universteit. Gulenisten gaven elkaar promoties en maakten elkaar doctors etc. Anderen werden benadeeld. Een Gulenistische student had verklaard dat ze slechte cijfers kreeg nadat ze de banden met de Gulenisten had verbroken. Toen de banden hersteld werden, kreeg ze weer goede cijfers. Ook waren de Gulenisten berucht voor het stelen van vragen en antwoorden. Deze werden onder Gulenistische studenten verspreid.

http://www.sozcu.com.tr/2(...)yen-alinmis-2121104/
Vermeld er dan ook ff bij dat het nieuws voortkomt uit DHA, een groep wat een kritisch is over Erdogan.
pi_175550332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Gulenisten speelden een smerig spelletje. Als ze eenmaal op een machtige positie zaten zorgden ze ervoor dat er zoveel mogelijk Gulenisten aangenomen werden. Zie de link hieronder. Een Gulenistische rector heeft 1991 'Academici' in dienst genomen op een universteit. Gulenisten gaven elkaar promoties en maakten elkaar doctors etc. Anderen werden benadeeld. Een Gulenistische student had verklaard dat ze slechte cijfers kreeg nadat ze de banden met de Gulenisten had verbroken. Toen de banden hersteld werden, kreeg ze weer goede cijfers. Ook waren de Gulenisten berucht voor het stelen van vragen en antwoorden. Deze werden onder Gulenistische studenten verspreid.

http://www.sozcu.com.tr/2(...)yen-alinmis-2121104/
Oh ik geloof best dat ook Gulenisten een smerig spelletje speelden. En ik geloof ook dat de politieke alternatieven die Turkije hun burgers bied om te huilen zijn.

Toch hoef ik geen seconde na te denken of Turkije en de wereld op vooruit zou zijn gegaan als die F16 wel gevuurd had.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175550497
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oh ik geloof best dat ook Gulenisten een smerig spelletje speelden. En ik geloof ook dat de politieke alternatieven die Turkije hun burgers bied om te huilen zijn.

Toch hoef ik geen seconde na te denken of Turkije en de wereld op vooruit zou zijn gegaan als die F16 wel gevuurd had.

Kan je dat ook ergens mee concreet onderbouwen?
pi_175550509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Oh ik geloof best dat ook Gulenisten een smerig spelletje speelden. En ik geloof ook dat de politieke alternatieven die Turkije hun burgers bied om te huilen zijn.

Toch hoef ik geen seconde na te denken of Turkije en de wereld op vooruit zou zijn gegaan als die F16 wel gevuurd had.
Turkije is beter af zonder Gulen én Erdogan.
Er is een nieuwe partij opgericht in Turkije: IYI parti. Bij de polls krijgen ze 19%.
Misschien kunnen ze bij de volgende verkiezingen samen met CHP Erdogan wegwippen.
Laten we het hopen.
Dan moet er niet vals gespeeld worden tijdens de verkiezingen.
pi_175550538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kan je dat ook ergens mee concreet onderbouwen?
Mijn onderbouwing staat in post# 19.
Ik weet dat jij er een compleet andere visie over Erdogan op na houd.

Let's agree to disagree
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175550541
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:22 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije is beter af zonder Gulen én Erdogan.
Er is een nieuwe partij opgericht in Turkije: IYI parti. Bij de polls krijgen ze 19%.
Misschien kunnen ze bij de volgende verkiezingen samen met CHP Erdogan wegwippen.
Laten we het hopen.
Dan moet er niet vals gespeeld worden tijdens de verkiezingen.
Hoe zie je dat gebeuren dan?
pi_175550587
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn onderbouwing staat in post# 19.
Ik weet dat jij er een compleet andere visie over Erdogan op na houd.

Let's agree to disagree
Als ik het omschrijf zie jij dan een scenario in Turkije waarbij wanneer Erdogan naar het hiernamaals was geschoten het daarna allemaal pais en vree zou zijn in Turkije en het volk zich er bij zou neerleggen?

If so... dan idd let's agree to strongly disagree.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 14:29:03 ]
pi_175550644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben er niet helemaal uit of ik je een optimist, pessimist of een slecht geïnformeerde pessimist/optimist vind met je reactie.

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar nog in september:

Turkse economie opnieuw flink gegroeid


[..]

Turkse auto-export op koers voor record


Verder denk jij dat je even een leider waar zo een 44-51% van het volk voor staat even -gewelddadig- buitenspel zet en er geen spanningen gaan ontstaan? Dat was het recept geweest voor een burgeroorlog in Turkije, weet je wat een burgeroorlog met zich meebrengt? Massa-arrestaties en vluchtelingen. Ff serieus, get real zeg.

Verder hoop ik niet dat je denkt dat met Gulenisten aan de macht, arrestaties, inperking van vrijheid van meningsuiting etc anders er uit zou hebben gezien?
als je groei 5% is maar je inflatie 13% kan je nou niet zeggen dat er een netto groei is.
http://nl.inflation.eu/in(...)nflatie-turkije.aspx
  donderdag 7 december 2017 @ 14:30:30 #32
447397 SpaanseVlieg
2 + 2 = 4 - 1 = 3
pi_175550666
Die propaganda-onzin kan je beter ergens anders vermelden, in Turkije ofzo.
pi_175550825
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:22 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije is beter af zonder Gulen én Erdogan.
Er is een nieuwe partij opgericht in Turkije: IYI parti. Bij de polls krijgen ze 19%.
Misschien kunnen ze bij de volgende verkiezingen samen met CHP Erdogan wegwippen.
Laten we het hopen.
Dan moet er niet vals gespeeld worden tijdens de verkiezingen.
Ik ben Rotterdammer. Ik heb aan den lijve ondervonden hoe mijn stadgenoten deze dictator vereren. Ik heb gezien welke haat en afgunst zij met zich mee dragen.

En net als iedere wereldburger die het nieuws volgt heb ik gezien hoe Erdogan de haat en woede die hij bewust oproept door groepen tegen elkaar op te zetten cultiveert voor persoonlijk gewin.

Wat mij betreft is elke verandering ten kostte van Erdogan een vooruitgang.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175551095
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:22 schreef polderturk het volgende:
Er is een nieuwe partij opgericht in Turkije: IYI parti. Bij de polls krijgen ze 19%.
Misschien kunnen ze bij de volgende verkiezingen samen met CHP Erdogan wegwippen.
hahaha :')
pi_175551128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:29 schreef Pendora het volgende:

[..]

als je groei 5% is maar je inflatie 13% kan je nou niet zeggen dat er een netto groei is.
http://nl.inflation.eu/in(...)nflatie-turkije.aspx
De groei is ondanks de Turkse hoge inflatie. Netto groei is wat anders, maar daar sprak ik verder ook niet over.
pi_175551136
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:49 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

hahaha :')
pi_175551375
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 07-12-2017 15:24:34 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_175551407
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:30 schreef SpaanseVlieg het volgende:
Die propaganda-onzin kan je beter ergens anders vermelden, in Turkije ofzo.
Als je niet weet waar je het over hebt hou dan gewoon serieus je mond. :')
Erdogan mag zo dood neervallen als het aan Polderturk ligt. Zelden tot niet ook maar enig woord uit z'n mond gekomen voor het behouden of verdedigen van Erdogan in al die jaren. Voor je iemand gaat betichten van propaganda onzin te vermelden kom eerst met inhoudelijke argumenten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 15:02:36 ]
pi_175551720
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:22 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije is beter af zonder Gulen én Erdogan.
Er is een nieuwe partij opgericht in Turkije: IYI parti. Bij de polls krijgen ze 19%.
Misschien kunnen ze bij de volgende verkiezingen samen met CHP Erdogan wegwippen.
Laten we het hopen.
Dan moet er niet vals gespeeld worden tijdens de verkiezingen.
Denk je serieus dat Erdogan ooit nog eerlijke verkiezingen gaat toestaan :')
pi_175551727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mijn onderbouwing staat in post# 19.
Ik weet dat jij er een compleet andere visie over Erdogan op na houd.

Let's agree to disagree
De Turkse maatschappij is enorm gepolariseerd, een radicale verandering brengt enorme onrust met zich mee. Grote kans dat er bij het neerschieten van Erdogan de situatie zo enorm zou escaleren, dat er gereld en gevochten zou worden tussen (groepen) burgers. Dat zou zo uit de hand lopen dat het niet makkelijk in toom gehouden kan worden, waardoor er dus nog meer geweld moet gebruikt worden om de orde te herstellen. Met als gevolg veel materiële en immateriële schade; ergo: veel doden.

Nog los of een opvolger van Erdogan 'de verwachtingen' waar kan maken, want je hebt 40/50% van de bevolking tegen je.

In post 19 ga je er vooral vanuit dat de opvolger van Erdogan zonder gedoe geaccepteerd wordt door de bevolking én ook nog eens voor Turkije zou werken (ipv voor zichzelf/haarzelf of mensen die hem/haar aan de leiding hielpen), en geen vriendjespolitiek zou bedrijven.

De klassieke fout die de Nederlanders vaak maken is denken/verwachten dat het poldermodel dat wél werkt in Nederland ook zou kunnen werken in Turkije. Dat men dus wel concessies kan doen en kijkt waar men overeenkomt e.d. Helaas, zo zitten de Turken niet in elkaar. Er is vaak geen middenweg...
pi_175551914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En net als iedere wereldburger die het nieuws volgt heb ik gezien hoe Erdogan de haat en woede die hij bewust oproept door groepen tegen elkaar op te zetten cultiveert voor persoonlijk gewin.

Wat mij betreft is elke verandering ten kostte van Erdogan een vooruitgang.
En die groepen, die al jaren een hekel aan elkaar hebben ontwikkeld, gaan zich na een drastische verandering netjes aan de regels en wetten houden?

De tegenstellingen bevinden zich op alle lagen van de bevolking; je hebt gezien hoe snel het in Rotterdam uit de hand kan lopen; moet je je voorstellen hoe dat gaat met miljonen tegen over elkaar.
pi_175555316
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:55 schreef polderturk het volgende:

[..]

De feiten zijn duidelijk:
- Hooggeplaatste civiele Gulenisten op de luchtmachtbasis tijdens de couppoging
- Een Gulenistische professor die een maand van tevoren verklaart dat ze een coup gaan plegen
- Bijna alle generaals die opgepakt zijn tijdens de coup worden door Latif Erdogan en anderen aangewezen als Gulenist. Latif Erdogan is meer dan 30 jaar lang een vertrouweling van Gulen geweest.
- De Gulenistische Kulac broers die bij de coup betrokken waren
- De Gulenistische piloot Muslim Macit heeft verklaard dat het om een Gulenistische coup gaat. Hij heeft tijdens de coup 15 mensen gedood.
Iedereen die niet onder een portret van Erdolf slaapt wordt voor 't gemak door Erdolf en zijn vriendjes 'Gülenist' genoemd. Ja, dan is iedereen die betrokken was bij de coup al snel een Gülenist.

Kortom, -> BNW.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175556485
right...
pi_175556810
De argumenten tegen zijn wel meesterlijk. :')
pi_175558419
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:57 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Iedereen die niet onder een portret van Erdolf slaapt wordt voor 't gemak door Erdolf en zijn vriendjes 'Gülenist' genoemd. Ja, dan is iedereen die betrokken was bij de coup al snel een Gülenist.

Kortom, -> BNW.
Bij deze mensen is het vastgesteld dat het om Gulenisten gaat. Adil Oksuz was een civiel persoon die deelnam aan de coup. Er is een video van hem waarbij hij gehurkt zit tegenover Gulen. Er is een video waar hij dineert met andere hoge Gulenisten. Volgens ex-Gulen vertrouweling Latif Erdogan is Oksuz een Gulenist en een zeer belangrijk figuur. Hij kent hem al 25 jaar. Kemal Batmaz was ook een civiel persoon die deelnam aan de coup en aanwezig was op de basis van waaruit de coup geleid werd. Volgens een document van homeland security verbleef hij vaak bij Gulen in de VS. Hij was CEO bij een bedrijf van Gulenist Akin Ipek. Een dag van tevoren had hik Oksuz opgehaald van het vliegveld.

Osman Ozsoy had een maand van tevoren verklaard dat ze een coup gaan plegen op tv. Hij heeft tientallen keren op tv verklaard een Gulenist te zijn en hij heeft tientallen keren de Gulenisten verdedigd.

Laten we nu naar de generaals kijken. Ex-Gulen vertrouweling Latif Erdogan zegt dat hij alle coup-generaals (op één na) kent en dat het om Gulenisten gaat. Volgens de seculiere generaals gaat het allemaal om Gulenistische generaals. De meeste coupplegers werden gepromoveerd nadat een groot deel van de seculiere generaals in de gevangenis waren gegooid door de Gulenisten. De meeste coup-generaals hadden een rekening bij de Gulenistische Bank Asya. De kinderen van de meeste coup generaals gingen naar Gulenistische scholen. Bijvoorbeeld de Anafartalar koleji.
pi_175558533
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:50 schreef polderturk het volgende:

[..]
-niet eens gelezen-
Maar serieus, denk je dat je ook maar één iemand overtuigt hiermee? Iedereen weet dat Erdolf ('Nederland heeft Bosnische moslims vermoord', 'Nederland haalt pasgeboren baby's bij moslimouders weg') schaamteloos en onophoudelijk liegt, bedriegt en 'bewijs' vervalst. Daar gaan wat Youtube-video's geen verandering in brengen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175558673
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:54 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Maar serieus, denk je dat je ook maar één iemand overtuigt hiermee? Iedereen weet dat Erdogan ('Nederland heeft Bosnische moslims vermoord', 'Nederland haalt pasgeboren baby's bij moslimouders weg') schaamteloos en onophoudelijk liegt, bedriegt en 'bewijs' vervalst. Daar gaan wat Youtube-video's geen verandering in brengen.
Dit is niet wat Erdogan zegt of bedacht heeft. Dit zijn vastgestelde feiten. Dit zijn videobeelden, foto's, verklaringen van seculieren, verklaringen van ex-vertrouwelingen etc etc. Er zit o.a. een video tussen van een Gulenistische prof die verklaart dat ze een coup gaan plegen. De Kemalistische oppositie is ook van mening dat de Gulenisten achter de coup zitten. Ik ben zelf anti-Erdogan. Ik ben seculier. Maar ik ben niet blind.
pi_175558821
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:00 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dit is niet wat Erdogan zegt of bedacht heeft. Dit zijn vastgestelde feiten. Dit zijn videobeelden, foto's, verklaringen van seculieren, verklaringen van ex-vertrouwelingen etc etc. Er zit o.a. een video tussen van een Gulenistische prof die verklaart dat ze een coup gaan plegen. De Kemalistische oppositie is ook van mening dat de Gulenisten achter de coup zitten. Ik ben zelf anti-Erdogan. Ik ben seculier. Maar ik ben niet blind.
Extra jammer dan dat Erdolf de Turkse rechtsstaat compleet heeft afgebroken waardoor iedereen weet dat deze verdachten (of Gülen, mocht'ie ooit uitgeleverd worden -- wat uiteraard nooit zal gebeuren) geen eerlijk proces zullen krijgen, ondanks al het overweldigende 'bewijs' van een Gülen-complot.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175559165
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 19:54 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Maar serieus, denk je dat je ook maar één iemand overtuigt hiermee? Iedereen weet dat Erdolf ('Nederland heeft Bosnische moslims vermoord', 'Nederland haalt pasgeboren baby's bij moslimouders weg') schaamteloos en onophoudelijk liegt, bedriegt en 'bewijs' vervalst. Daar gaan wat Youtube-video's geen verandering in brengen.
En jouw reactie is precies een illustratie van wat er mis is met mensen die simpelweg gewoon geen idee hebben met wat zich afspeelt in Turkije. Het leger, de Kemalisten, de republikeinen, de nationalisten, de Alevieten, de liberalen en zelfs Koerden roepen al 20 jaar dat Gulen de staat aan het infiltreren is en een staatsgreep wil plegen. De enige mensen in Turkije die hier geen gehoor aan gaven was Erdogan en zijn kliek van de AKP. If any is Erdogan een laatkomer in zijn beschuldiging richting het adres van Gulen(isten) en is hij medeverantwoordelijk aan het feit dat de Gulenisten zo machtig en invloedrijk zijn geworden in het staatsapparaat. Erdogan zegt het, dus het zal wel niet waar zijn is niets meer dan aanduiden dat je compleet onwetend bent over de Gulenistische geschiedenis van Turkije en hoe zelfs de pro-Westerse Kemalisten Gulen beschouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 20:19:47 ]
pi_175559327
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 20:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mensen die simpelweg gewoon geen idee hebben met wat zich afspeelt in Turkije.
Ent terecht. Nederland en Nederlanders moeten zich richten op vooruitstrevende, ontwikkelde landen, niet op dictatoriale eenmansrepublieken die niets toevoegen aan de wereld. Met Turkije kunnen beter alle banden worden verbroken (inclusief BDS-campagne). Mocht 't land ooit seculier en beschaafd worden, dan kan die beslissing altijd nog heroverwogen worden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')