abonnement Unibet Coolblue
pi_175548117
Mevrouw Mia Merrill uit New York heeft een petitie gestart om een, volgens haar, omstreden werk uit het Metropolitan Museum of Art te laten verwijderen.
miazmerrill twitterde op donderdag 30-11-2017 om 22:57:57 I put together a petition asking the Met to take down a piece of art that is undeniably romanticizing the sexualiza… https://t.co/UlW9X5c7Eb reageer retweet
Op het schilderij staat een meisje afgebeeld in een pose die blijkbaar seksueel opgevat kan worden. Daarnaast is haar (19e eeuwse :') ) ondergoed te zien. In het huidige klimaat van seksueel misbruik (#metoo), zorgt dit schilderij voor seksualisering en objectivering van kinderen, aldus mevrouw Merrill.

Het schilderij in kwestie.


Het museum heeft inmiddels laten weten dat mevrouw de kerstboom in kan. ^O^
https://www.huffingtonpos(...)engmodushpmg00000003
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175548227
Dat gaat in Nederland wel anders:
NWS / Schilderijen met varkens verwijderd
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 7 december 2017 @ 12:51:00 #3
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_175548362
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_175548463
Geil
  donderdag 7 december 2017 @ 13:05:27 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175548589
Die grote poes vind ik aanstootgevender!
pi_175548737
Best wel een kutkop.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:16:47 #7
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_175549042
Het is niet de schilder die een seksobject van dat meisje maakt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:30:49 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175549068
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:29 schreef Jordy-B het volgende:
Het is niet de schilder die een seksobject van dat meisje maakt.
Dit dus.
And so is the past
  donderdag 7 december 2017 @ 13:33:20 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175549133
Zo schilder je toch geen kat? :D
Was dat een invaller die het even af moest maken ofzo?
  donderdag 7 december 2017 @ 13:34:16 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175549159
Props voor het museum. ^O^.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175549201
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175550677
Voor iemand die geen afwijking heeft qua seksuele voorkeur is het gewoon een kind, ook nog aangekleed ook, dus geen probleem.

Voor pedoseksuelen is het meeste wat een ander gewoon vindt al een lustobject dus zou ik t probleem eerder daar neergooien dan bij het schilderij.

Als een kind het leuk vindt om zich bv in een kostuum van een zangeres te hijsen dan zien de ouders dat als hoe het is. Voor een kind is dat ook gewoon zoals het is. Een pedo zal dat wel anders zien, maar dan hou je die pedo maar mooi op afstand.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 07-12-2017 14:39:30 ]
  donderdag 7 december 2017 @ 14:36:48 #14
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_175550788
'tis maar wat je er in ziet zeg, ik zie gewoon een meisje dat aan het relaxen is, mensen die lopen te schuimbekken vanwege 'vunzigheid' zijn ZELF gewoon zelf dirty-minded :')
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  donderdag 7 december 2017 @ 14:40:41 #15
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175550871
Doet me altijd denken aan deze quote van een zekere meneer Hitchens:
quote:
About this censorious instinct, we basically know all that we need to know and we've known it for a long time. It comes from an old story about a great Englishman, Dr. Samuel Johnson the great lexicographer, compiler of the first great dictionary of the English language. When it was complete, Dr. Johnson was waited on by both delegations of; the people to congratulate him of the nobility of the quality; of the commons; of the Lords; and also by delegations of respectable ladies of London, who tended on him in his Fleet Street lodgings and congratulated him: "Dr. Johnson," they said, "We are delighted to find that you have not included any indecent or obscene words in your dictionary." "Ladies," said Dr. Johnson, "I congratulate you on being able to look them up".
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175550893
Wat een grote poes.
pi_175550921
Ik begin de alliantie tussen links en de islam steeds beter te begrijpen.



https://www.thesun.co.uk/(...)ian-leaders-blushes/
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_175551090
Niet om t kind, maar schilders uit de renaissance en barok stopten geregeld verwijzingen in het schilderij die iets moesten symboliseren.

En met dat gegeven vraag ik me af wat die likkende kat daarbij doet en of t ergens symbool voor staat of niet. Als dat iets verkeerds voorstelt of een verkeerde wens uitspreekt dan zou de discussie wel terecht zijn.

Al is het imho niet genoeg om het te verwijderen omdat t beeld zelf voor de gewone man niets doet.
  donderdag 7 december 2017 @ 15:05:09 #19
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_175551515
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:49 schreef Beathoven het volgende:
Niet om t kind, maar schilders uit de renaissance en barok stopten geregeld verwijzingen in het schilderij die iets moesten symboliseren.

En met dat gegeven vraag ik me af wat die likkende kat daarbij doet en of t ergens symbool voor staat of niet. Als dat iets verkeerds voorstelt of een verkeerde wens uitspreekt dan zou de discussie wel terecht zijn.

Al is het imho niet genoeg om het te verwijderen omdat t beeld zelf voor de gewone man niets doet.
Ook in de kunstgeschiedenis is een aardappel soms gewoon een aardappel.
pi_175551570
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ook in de kunstgeschiedenis is een aardappel soms gewoon een aardappel.
En huidige associaties hoeven niet dezelfde te zijn als destijds.
pi_175552070
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:05 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ook in de kunstgeschiedenis is een aardappel soms gewoon een aardappel.
Vaak ook niet, qua symboliek begreep men perfect welke boodschap er van een bepaald dier of object uitging binnen een bepaalde context. Dus daarom schreef ik ook dat de discussie an sich best op z'n plaats is over dit schilderij en kunst in het algemeen. Maar daarom hoeft het van mij nog niet te verdwijnen en dat iets op dat niveau wordt besproken is misschien ook wel waarom iets kunst is.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

En huidige associaties hoeven niet dezelfde te zijn als destijds.
Zo'n groot gat zit er nu ook weer niet tussen de tijd waarin het geschilderd is en de huidige tijd, dat eventuele symboliek moeilijk te raden valt.

Edit, ff wat achtergrondinfo opgezocht

Het schilderij komt dus uit 1938, dat staat geen lichtjaren van ons vandaan.

Verder lijkt het erop dat de schilder, Balthus, weinig te raden overliet wat z'n andere schilderijen betreft. Dit lijkt nog de mildste te zijn. Ik zou 'm gewoon laten hangen, mochten die andere schilderijen ergens publiekelijk hangen dan lijkt het me beter die ter discussie te stellen. Maar het punt met focussen op iets is dat het veel meer publiekelijke attentie krijgt dan het ooit zou krijgen als het niet besproken zou worden. Gewoon met rust laten en het er niet over hebben dus.

[ Bericht 19% gewijzigd door Beathoven op 07-12-2017 15:56:01 ]
pi_175553086
Adolf Hitler zou het met deze mevrouw eens zijn, het is "entarte Kunst" en moet worden verbrand.
Vrouwen dien slechts als moeder te worden afgebeeld en mannen als werkers of nog beter als dappere soldaten.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175553112
Not my proudest fap.
pi_175553135
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:29 schreef Jordy-B het volgende:
Het is niet de schilder die een seksobject van dat meisje maakt.
bij nader inzien zitten de kreukels in die doek links wel typisch.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175553276
Tja, objectief gezien is het gewoon een schilderij waarbij een net iets te jong meisje een onschuldige doch prikkelende pose aanneemt. Helemaal gezien de achtergrond van de schilder.
Denk niet dat de discussie daar over zou moeten gaan. Meer dat zoiets in deze context niet zou moeten boeien. Het is een schilderij ffs
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_175553940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:15 schreef Knipoogje het volgende:
Tja, objectief gezien is het gewoon een schilderij waarbij een net iets te jong meisje een onschuldige doch prikkelende pose aanneemt. Helemaal gezien de achtergrond van de schilder.
Denk niet dat de discussie daar over zou moeten gaan. Meer dat zoiets in deze context niet zou moeten boeien. Het is een schilderij ffs
Kunst moet in principe door de eeuwen in musea blijven hangen, blijkbaar vond men dit in de jaren '30 niet zo'n probleem als nu en in de jaren '70 al helemaal niet. Tijden veranderen en kunst is ook documentatie en vertelt iets over een bepaalde tijd.
pi_175554937
Haar poes is wel duidelijk te zien.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 7 december 2017 @ 17:45:40 #28
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175555084
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:36 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Haar poes is wel duidelijk te zien.
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175556277
mmmm lijkt me een gezicht van een 30 jarige vrouw die eerder gewoon een soort lichaam heeft dat op een kinderlichaam ) 15 ) lijkt
pi_175556612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:37 schreef Edwin_Posse het volgende:
mmmm lijkt me een gezicht van een 30 jarige vrouw die eerder gewoon een soort lichaam heeft dat op een kinderlichaam ) 15 ) lijkt
Dat is jouw zieke geest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')