abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175547588
quote:
Trump erkent Jeruzalem als hoofdstad van Isral

President Trump zal in de loop van de dag bekendmaken dat de Verenigde Staten Jeruzalem erkennen als de hoofdstad van Isral. Dat hebben medewerkers van de president laten weten.

Ook zal hij de verhuizing van de Amerikaanse ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem in gang zetten. Trump heeft geen datum genoemd, maar volgens zijn staf kan het hele proces drie tot vier jaar duren. Er is nog geen geschikt gebouw en ook moet beveiligde huisvesting geregeld worden voor de diplomaten.

Trump zal voorlopig nog ieder half jaar zijn handtekening zetten onder een document dat uitstel van de verhuizing bevestigt. Dat hebben alle presidenten voor hem ook gedaan, sinds in 1995 in de wet werd vastgelegd dat de ambassade moest verhuizen naar Jeruzalem. Maar voorwaarde voor die verhuizing is dat vredesbesprekingen leiden tot een blijvende oplossing voor de status van Jeruzalem.

Verkiezingsbelofte
Volgens het Witte Huis komt Trump met het besluit een verkiezingsbelofte na en is het niet zijn bedoeling om de uitkomst van besprekingen over de uiteindelijke status van Jeruzalem of het vredesproces te benvloeden. Volgens Trump is Jeruzalem nu eenmaal de zetel van de Isralische regering en het centrum van het joodse geloof en de facto al de hoofdstad.

De erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Isral staat haaks op het beleid van Trumps voorgangers. Die vonden dat een gewijzigde status van Jeruzalem alleen tot stand kon komen na onderhandelingen met de Palestijnen, die Oost-Jeruzalem als hoofdstad van hun toekomstige staat willen.

Gevaarlijke gevolgen
De afgelopen dag belde Trump met verschillende leiders in het Midden-Oosten om zijn beslissing kenbaar te maken. Dat leidde tot woedende reacties in de Arabische wereld. De Palestijnse president Abbas waarschuwde Trump voor "gevaarlijke gevolgen" en belde vervolgens andere wereldleiders. Hij riep hun hulp in om Trump op andere gedachten te brengen.

Ook andere Arabische leiders wezen op gevolgen voor de stabiliteit en veiligheid in de regio. EU-buitenlandcordinator Mogherini zei dat elke actie die een tweestatenoplossing ondermijnt, voorkomen moet worden.

De enige die geen verklaring uitbracht na de belronde van Trump was de Isralische premier Netanyahu. Isral juicht het besluit toe. Geen enkel ander land heeft een ambassade in Jeruzalem. Wel zijn er consulaten.

Niet iedereen in de regering-Trump steunt de zet. Minister Tillerson van Buitenlandse Zaken en minister Mattison van Defensie zijn ertegen.

https://nos.nl/artikel/22(...)stad-van-israel.html
De eerste rellende moslim in Nederland wegens dit onderwerp is opgepakt!
https://www.geenstijl.nl/5139776/schuld-van-trump/

Jodenhaat mag weer onder grote delen van de bevolking. En dan verbaasd en boos zijn dat er nog meer joden richting Isral en de illegale nederzettingen vertrekken.
pi_175547685
En de politie staat erbij en kijkt er naar.
pi_175547775
De Amerikaanse BuZa is er tegen? :D
pi_175547812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:14 schreef MadameMossel het volgende:
En de politie staat erbij en kijkt er naar.
Moeten nog even toestemming krijgen van de baas voor ze een moslim aanraken. Voor je het weet staat de hele wijk in de fik.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:24:56 #5
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_175547895
Kristallnacht 2 is vroeg begonnen zo te zien
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 7 december 2017 @ 12:29:59 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_175548078
Op YouTube.



Religie van de vrede, zij zijn welkom, rijke en diverse cultuur jwz.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:37:36 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_175548128
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:34 schreef WammesWaggel het volgende:
Op YouTube.


Religie van de vrede, zij zijn welkom, rijke en diverse cultuur jwz.
Diversiteit is onze kracht,
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 7 december 2017 @ 12:38:04 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175548137
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De eerste rellende moslim in Nederland wegens dit onderwerp is opgepakt!
https://www.geenstijl.nl/5139776/schuld-van-trump/
Waarom gaat hij dan niet bij de Mac demonstreren?
pi_175548165
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom gaat hij dan niet bij de Mac demonstreren?
Ik snap deze niet.
pi_175548245
quote:
6s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:29 schreef Drugshond het volgende:
De eeuwige booslim.
As one does in His splitting image.
pi_175548267
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap deze niet.
Mac is net als Trump, Amerikaans.
pi_175548290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Mac is net als Trump, Amerikaans.
Ahh.
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom gaat hij dan niet bij de Mac demonstreren?
Nee natuurlijk niet wat de Amerikanen zijn ook gedeeltelijk slachtoffer van het grote joodse complot waar die restauranteigenaar overduidelijk bij betrokken is.
pi_175548350
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:34 schreef WammesWaggel het volgende:
Op YouTube.


Religie van de vrede, zij zijn welkom, rijke en diverse cultuur jwz.
Zit lekker veel agressie bij. Wel matig dat ze hem eerst de hele zaak laten slopen voordat ze ingrijpen. Maarja, tot over 5 jaar. :W

[ Bericht 0% gewijzigd door TheJanitor op 07-12-2017 12:59:48 ]
  donderdag 7 december 2017 @ 12:52:47 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175548393
Schuimbekkende moslims :')
  donderdag 7 december 2017 @ 12:59:18 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175548497
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:34 schreef WammesWaggel het volgende:
Op YouTube.


Religie van de vrede, zij zijn welkom, rijke en diverse cultuur jwz.
Wat een boel agressieve wappies komen er toch uit die streek.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:02:43 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175548551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat een boel agressieve wappies komen er toch uit die streek.
Pavlov-reactie van tribale religekkies.
pi_175548565
Sorry hoor, maar het zijn toch weer de Palestijnen en sympathisanten die nu weer met geweld dreigen.
pi_175548638
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:03 schreef Odaiba het volgende:
Sorry hoor, maar het zijn toch weer de Palestijnen en sympathisanten die nu weer met geweld dreigen.
Een pennenstreep kan net zo crimineel en uiteindelijk gewelddadig zijn als het inslaan van ruiten.
pi_175548642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:34 schreef WammesWaggel het volgende:
Op YouTube.


Religie van de vrede, zij zijn welkom, rijke en diverse cultuur jwz.
debieltje
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 7 december 2017 @ 13:09:02 #21
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175548649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:03 schreef Odaiba het volgende:
Sorry hoor, maar het zijn toch weer de Palestijnen en sympathisanten die nu weer met geweld dreigen.
Was te verwachten,teveel emotie. Ze worden geraakt en gaan wild om zich heen slaan.
Jammer dat ze zo dom blijven hierin, ze slopen hun eigen zaak. Maar of wij in hun schoenen het beter hadden gedaan, ik vraag het me af.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175548665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een pennenstreep kan net zo crimineel en uiteindelijk gewelddadig zijn als het inslaan van ruiten.
Door alle haat reacties van mensen op social media krijg je uiteindelijk van die lullo's die tot actie overgaan. Wat hebben die mensen in Nederland te maken met de situatie daar.
pi_175548697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een pennenstreep kan net zo crimineel en uiteindelijk gewelddadig zijn als het inslaan van ruiten.
Dan ga je lekker de ruiten van een Trump gebouw ingooien. Random joden aanvallen die nog niet naar Isral zijn gevlucht zijn maakt je minstens net zo erg als trump.
pi_175548783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zit lekker veel agressie bij. Wel matig dat ze hem eerst de hele zaak laten slopen voordat ze ingrijpen. Maarja, tot over 5 jaar. :W
Ja, ik dacht ook eerst: gaan ze nog wat doen of wat?
I´m back.
pi_175548817
Politiehuisjes nog maar even laten staan bij de Joodse objecten.
pi_175548879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:19 schreef Loekie1 het volgende:
Politiehuisjes nog maar even laten staan bij de Joodse objecten.
Die zijn al weg
pi_175548955
Ik vind Trump een dwaas, maar wat hij doet is gewoon de feitelijke situatie erkennen. Jerzualem is nooit Palestijns geweest en sinds 1967 volledig onder Isralisch bestuur. De Palestijnen horen een eigen staat te krijgen op de Gazastrook en de Westoever.
pi_175548964
Volgens de politie is de aangehouden persoon een 29-jarige man die in Nederland verblijft.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-jeruzalem~acde4376/

Wat willen ze daarmee zeggen? Vluchteling? Ik zie ook wel dat dit niet Belgi is.
pi_175548989
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dan ga je lekker de ruiten van een Trump gebouw ingooien. Random joden aanvallen die nog niet naar Isral zijn gevlucht zijn maakt je minstens net zo erg als trump.
Dat is ook erg maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat al die mooie bouwvergunningen, verordeningen, ministeriele regelingen van de Joodse Staat, waar we nooit van horen, net zo willekeurig Palestijnse levens vernietigen als een dwaas die een willekeurige Jood aanvalt.

Alleen welke beelden gaan nu de wereld over? Juist, een Palestijn die een restaurant aanvalt. Dat op dezelfde dag waarschijnlijk weet ik veel hoeveel Palestijnse woningen gesloopt worden zien we natuurlijk niet.

De Joden zijn minstens zo gewelddadig als de Palestijnen.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:29:53 #31
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175549044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:28 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waarom neemt geen moslimland ze op dan?
Vraag het aan die landen, ik bezit geen kristallen bol met magische krachten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:32:21 #32
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_175549111
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_175549157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is ook erg maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat al die mooie bouwvergunningen, verordeningen, ministeriele regelingen van de Joodse Staat, waar we nooit van horen, net zo willekeurig Palestijnse levens vernietigen als een dwaas die een willekeurige Jood aanvalt.

Alleen welke beelden gaan nu de wereld over? Juist, een Palestijn die een restaurant aanvalt. Dat op dezelfde dag waarschijnlijk weet ik veel hoeveel Palestijnse woningen gesloopt worden zien we natuurlijk niet.

De Joden zijn minstens zo gewelddadig als de Palestijnen.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:27 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat is ook erg maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat al die mooie bouwvergunningen, verordeningen, ministeriele regelingen van de Joodse Staat, waar we nooit van horen, net zo willekeurig Palestijnse levens vernietigen als een dwaas die een willekeurige Jood aanvalt.

Alleen welke beelden gaan nu de wereld over? Juist, een Palestijn die een restaurant aanvalt. Dat op dezelfde dag waarschijnlijk weet ik veel hoeveel Palestijnse woningen gesloopt worden zien we natuurlijk niet.

De Joden zijn minstens zo gewelddadig als de Palestijnen.
Weet je wat echt raar is!? In Japan worden ook mensen beroofd op straat en je niet het NOOIT op de NOS! Echt raarrrrrr. Een complot zeg ik je.

Ik snap er niks van waarom een gebeurtenis in Nederland in het Nederlandse nieuws komt. ONBEGRIJPELIJK! En ik heb al heel vaak de nederzettingen van Isral voorbij zien komen op het nieuws, alleen niet dagelijks want dat is geen nieuws.

''De joden''. Hoeveel Palestijnse huizen heeft de restaurant eigenaar al gesloopt? Moeten we alle moslims maar opsluiten of afschieten want tsja 911 en een hoop andere aanslagen? Zo nee waarom zijn wel ''de joden'' verantwoordelijk en moslims niet voor de acties van hun geloofsgenoten?
  donderdag 7 december 2017 @ 13:42:23 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175549297
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]


[..]

Weet je wat echt raar is!? In Japan worden ook mensen beroofd op straat en je niet het NOOIT op de NOS! Echt raarrrrrr. Een complot zeg ik je.

Ik snap er niks van waarom een gebeurtenis in Nederland in het Nederlandse nieuws komt. ONBEGRIJPELIJK! En ik heb al heel vaak de nederzettingen van Isral voorbij zien komen op het nieuws, alleen niet dagelijks want dat is geen nieuws.

''De joden''. Hoeveel Palestijnse huizen heeft de restaurant eigenaar al gesloopt? Moeten we alle moslims maar opsluiten of afschieten want tsja 911 en een hoop andere aanslagen? Zo nee waarom zijn wel ''de joden'' verantwoordelijk en moslims niet voor de acties van hun geloofsgenoten?
Wat mij betreft geld precies hetzelfde. Ik vind het ronduit idioot om een Joods iemand die hier woont aan te vallen op het beleid van Isral.
Sterker nog, ik vind zelfs de reactie van de Palestijnen zelf idioot en hun eigen zaak kwaad doen. Ze richten zich op de verkeerden (burgers) en op een manier die alleen maar meer ellende oplevert voor iedereen.

Kritiek op het beleid van Isral, prima, daar valt best veel over te zeggen. Mensen die joods zijn daarop aanspreken of erger, not done. Zelfs als mensen gestemd hebben op een partij die de huidige lijn voert betekend dat niet dat ze overal achter staan.

Het probleem is alleen dat ik ook niet zo snel in zie hoe de Palestijnen dit politiek kunnen spelen. Ze hebben zo weinig kaarten in handen en al zo vaak ernstige misstanden aangekaart zonder dat er wat mee gedaan wordt.
Daarom begrijp ik hun frustraties wel wat beter, ik begrijp alleen de manier waarop ze dat uiten niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175549311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:38 schreef Odaiba het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)ohingya-in-gang.html

Dit doe je overwegend je broeders niet aan toch?
Palestijnen zitten ook al jarenlang opgesloten door bijvoorbeeld Egypte. Maar als moslims andere moslims afmaken of discrimineren hoor je amper een piep. Sterker nog als er een miljoen Irakezen doodgaan door een burgeroorlog beweer je gewoon dat die allemaal dood zijn gemaakt met Amerikaanse bommen. Wanneer Isral wat stouts doet ga je rellen en dreigen want jodenhaat.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:47:02 #36
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175549389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Palestijnen zitten ook al jarenlang opgesloten door bijvoorbeeld Egypte. Maar als moslims andere moslims afmaken of discrimineren hoor je amper een piep. Sterker nog als er een miljoen Irakezen doodgaan door een burgeroorlog beweer je gewoon dat die allemaal dood zijn gemaakt met Amerikaanse bommen. Wanneer Isral wat stouts doet ga je rellen en dreigen want jodenhaat.
Moet je ook wel meenemen dat hulp van buitenaf gevolgen heeft voor zij die die hulp bieden. Egypte had niet echt veel keuze hierin, als ze helpen worden ze gelijk gezien als voorstanders van ellende, met alle gevolgen van dien.
Isral, maar ook andere landen, hebben in duidelijke taal gezegd dat er consequenties zouden zijn als ze zouden helpen, en fikse ook.

Daarnaast geld dan ook nog dat het idd waar is dat met die hulp je ook het extreme binnen laat, wat gevaarlijk is voor je eigen land.
Aan alle kanten geld dus dat hulp bieden je in de kont bijt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175549396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom niet? Broeder snijdt broeder de keel door omdat hij voor de 'verkeerde' partij vecht. Kijk je dan raar op van deportatie?
Voor mij is het niet vreemd, het is en blijven mensen, of je nu moslims bent of niet, of je allah vreest of niet. Weg met geloof en religie wat mij betreft
pi_175549414
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat mij betreft geld precies hetzelfde. Ik vind het ronduit idioot om een Joods iemand die hier woont aan te vallen op het beleid van Isral.
Sterker nog, ik vind zelfs de reactie van de Palestijnen zelf idioot en hun eigen zaak kwaad doen. Ze richten zich op de verkeerden (burgers) en op een manier die alleen maar meer ellende oplevert voor iedereen.

Kritiek op het beleid van Isral, prima, daar valt best veel over te zeggen. Mensen die joods zijn daarop aanspreken of erger, not done. Zelfs als mensen gestemd hebben op een partij die de huidige lijn voert betekend dat niet dat ze overal achter staan.

Het probleem is alleen dat ik ook niet zo snel in zie hoe de Palestijnen dit politiek kunnen spelen. Ze hebben zo weinig kaarten in handen en al zo vaak ernstige misstanden aangekaart zonder dat er wat mee gedaan wordt.
Daarom begrijp ik hun frustraties wel wat beter, ik begrijp alleen de manier waarop ze dat uiten niet.

Deze man heeft een hoop foute dingen gedaan en gezegd in zijn leven, maar hij begreep wel dat je niet met geweld een beter bewapende en georganiseerde vijand het land uitkrijgt zonder enorm veel leed aan jouw kant. De Palestijnen hebben zoveel gelegenheid gehad om de sympathieke slachtofferrol te krijgen, maar iedere keer is er toch weer een gek die random mensen doodmaakt en dan vervolgens de heldenstatus krijgt in Palestina. En als een Palestijn dan een keer een valide punt heeft blijft toch de nasmaak hangen van de eerdere gek hangen. Ik snap heel goed waarom een Israli liever een muur dan een dialoog wil met zulke psychopathische jodenhaters achter de muur.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:53:30 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175549527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze man heeft een hoop foute dingen gedaan en gezegd in zijn leven, maar hij begreep wel dat je niet met geweld een beter bewapende en georganiseerde vijand het land uitkrijgt zonder enorm veel leed aan jouw kant. De Palestijnen hebben zoveel gelegenheid gehad om de sympathieke slachtofferrol te krijgen, maar iedere keer is er toch weer een gek die random mensen doodmaakt en dan vervolgens de heldenstatus krijgt in Palestina. En als een Palestijn dan een keer een valide punt heeft blijft toch de nasmaak hangen van de eerdere gek hangen. Ik snap heel goed waarom een Israli liever een muur dan een dialoog wil met zulke psychopathische jodenhaters achter de muur.
Nou ja tja, heldenstatus... De situatie is daar nu zo dat die extremen veel macht hebben. Je daar kritisch over uitlaten kan weleens het laatste zijn wat je doet (en niet alleen jij, ook je familie).

Daarnaast is het ook zo dat die gek erg uitvergroot wordt en aangehaald wordt als iemand wel fatsoenlijke kritiek heeft.
Feit is dat onderzoek heeft uitgewezen dat de gemiddelde burger van Palestina ook gewoon rust en vrede wil, naast de Isralirs.
De extremen kapen de boel en worden misbruikt om maar niet te hoeven luisteren naar de zeer terechte kritiek.

Het is te simpel alles maar naar de Palestijnen te schuiven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:54:41 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175549551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

ls je een vraag niet van een opmerking kan onderscheiden weet ik niet of het nou verstandig is voor jou om het woord 'dom' te hanteren.
Een opmerking, een waardeoordeel, vermommen als vraag om dan daarna te janken als er doorheen wordt geprikt is nogal achterbaks. Ben beter gewend van je.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175549616
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Een opmerking, een waardeoordeel, vermommen als vraag om dan daarna te janken als er doorheen wordt geprikt is nogal achterbaks. Ben beter gewend van je.
Ik vind het begrip islamofobie al hypocriet, ik vind de hele naieviteit tegenover de intolerantie en haat vanuit moslims al hypocriet, dus de vraag is volledig gerechtvaardigd richting links die hun ogen maar blijft sluiten voor dit soort discriminatie en racisme.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175549622
BREAKING:
quote:
Palestinians recognize Texas as part of Mexico



JERUSALEM – In response to US President Donald Trump’s recognition of Jerusalem as the Israeli capital, the Palestinian National Authority has announced that it will recognize Texas as a state of Mexico since it was violently annexed by the United States in the 1840s.

“The territory north and east of the Rio Grande is very important to the Mexican people,” explained a PNA spokesperson. “Before American settlers showed up and implemented slavery, Mexico oversaw this land. Then, President Polk sent his armies to invade the rest of these Mexican territories, and force the country to give up California, New Mexico, most of Arizona, Nevada, and Utah, and parts of Wyoming and Colorado. We may soon recognize these states as part of Mexico too.”

Palestinian President Mahmoud Abbas says that this is a new approach to Mexican-US relations, and hopes it will help ease the tension between the two countries over security and immigration.

“We understand that the Mexican state of Texas is a sacred place for many large-buckled Americans, but they can rest assured that a two-state solution or a wall was not feasible,” explained Abbas.

“Besides, most people in Texas speak Spanish.”

The Palestinian consulate in Mexico City will soon be moved to Houston to formally recognize the seized territory as part of Mexico.

At press time, President Trump hopes that his recognition of Jerusalem as Israel’s capital will offer a new path for Middle East violence.
https://www.thebeaverton.(...)e-texas-part-mexico/
nee, jij dan!
pi_175550371
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175550855
quote:
Thousands of Palestinians protest US Jerusalem move

Heeding Palestinian Authority calls for day of protests, Palestinians demonstrate in Jerusalem, major West Bank cities, and the Gaza border, coming out against US decision to recognize Jerusalem as Israel's capital.
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5053472,00.html
  donderdag 7 december 2017 @ 14:44:24 #45
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175550962
En wat gebeurt er na de driftbui die de moslims de komende dagen wellicht zullen hebben? Helemaal niks. :')

Dus ze kunnen net zo goed binnen blijven.
  donderdag 7 december 2017 @ 14:46:49 #46
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175551030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:39 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Quote van die site:
quote:
A schoolgirl from east Jerusalem expressed disappointment of the lack of response among the Israeli Arab sector. "I won't be calm unless we fight against Trump's decision. After reading the condemnations on Facebook yesterday, I thought there was going to be war today, but unfortunately there is almost no response here," she said. "Me and many other students just want to be on the ground. If it's too difficult for the men, then us women have the strength to do a lot of things that would lead us to a right and just struggle, and not just talk."
Het lijkt erop dat het wel mee gaat vallen.
  donderdag 7 december 2017 @ 14:47:16 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175551040
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 7 december 2017 @ 14:50:13 #48
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175551208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:39 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Tja, tijd zat. Terwijl al die Isralirs wel werken. Dat klaag volk zou eens een voorbeeld moeten nemen aan joden. Luiaards. Al die moslim immigranten doen geen flikker. Terwijl je bergen chinezen hier hebt die 0 overlast schoppen, en ze werken allemaal. Net als Vietnamezen.
pi_175551382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:46 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Quote van die site:

[..]

Het lijkt erop dat het wel mee gaat vallen.
Het is maar wat je meevallen vindt
  donderdag 7 december 2017 @ 15:15:32 #51
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175551783
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:00 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Het is maar wat je meevallen vindt
Een paar dagen rellen, wellicht wat vuurwerk en wat doden. Misschien een paar aanslagen en wat raketten vanuit Gaza.

Allemaal het machteloze, impotente equivalent van dit:



[ Bericht 0% gewijzigd door BorisDeLul op 07-12-2017 15:21:09 ]
pi_175551992
Ik had dit jaar een grote aanslag op Amerikaanse troepen in het MO verwacht. Afwachten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  donderdag 7 december 2017 @ 17:13:14 #53
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_175554495
"If you are a Jew and you walk into East Jerusalem, your life is in danger. If you're an Arab and you walk into West Jerusalem, there's no problem at all, which signifies exactly why Jerusalem should be under Jewish control and not under Muslim control."
pi_175554562
Raketten richting Isral.
I´m back.
  donderdag 7 december 2017 @ 17:22:18 #55
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_175554643
Heeft Clinton al iets van zich laten horen in deze kwestie?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_175554647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:17 schreef Ryan3 het volgende:
Raketten richting Isral.
Geheel onverwacht.

Maar stel je even voor wat er bij hamas en een hoop Palestijnen door het hoofd gaat nu, die snappen waarschijnlijk ook dat het gedaan is met de "bek houden of we gebruiken geweld" tactiek.
pi_175554665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:17 schreef Ryan3 het volgende:
Raketten richting Isral.
Inderdaad....luchtalarm Zuid Israel.
pi_175554685
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:22 schreef havanagila het volgende:

[..]

Geheel onverwacht.

Maar stel je even voor wat er bij hamas en een hoop Palestijnen door het hoofd gaat nu, die snappen waarschijnlijk ook dat het gedaan is met de "bek houden of we gebruiken geweld" tactiek.
Vrees met grote vreze dat bij velen de berichten nog een beetje moeten indalen en dat je daar toch wel wat van gaat merken in Isral, zie de raketten al. En hier in het westen idem.
I´m back.
pi_175554691
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:23 schreef theNull het volgende:

[..]

Inderdaad....luchtalarm Zuid Israel.
Vanuit Gaza idd.
I´m back.
  donderdag 7 december 2017 @ 17:59:46 #60
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_175555361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:22 schreef havanagila het volgende:

[..]

Geheel onverwacht.

Maar stel je even voor wat er bij hamas en een hoop Palestijnen door het hoofd gaat nu, die snappen waarschijnlijk ook dat het gedaan is met de "bek houden of we gebruiken geweld" tactiek.
Voor hamas en een hoop palestijnen kan ik wel wat verzinnen om door hun hoofd te gaan...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_175557627
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:03 schreef Odaiba het volgende:
Sorry hoor, maar het zijn toch weer de Palestijnen en sympathisanten die nu weer met geweld dreigen.
Dat is weer het mooie hiervan.
Al die Arabische en islamistische leiders die dreigen met hel en verdoemenis en chaos voorspellen, dat laat weer mooi zien wat voor een achterlijke en aggressieve ideologie de islam is.
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:17 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, ik dacht ook eerst: gaan ze nog wat doen of wat?
Normaal is het beleid in Amsterdam natuurlijk dat moslims geen strobreed in de weg gelegd mag worden.
Ik snap wel dat het wennen is voor de politie als ze ineens moeten optreden.

[ Bericht 30% gewijzigd door bluemoon23 op 07-12-2017 19:29:18 ]
pi_175568182
Zijn er nou al rellen?
pi_175568449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:24 schreef TheJanitor het volgende:
Zijn er nou al rellen?
Na het middaggebed.
pi_175568464
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:56 schreef theNull het volgende:

[..]

Na het middaggebed.
Even bidden voor het rellen. Mooi man.
pi_175568815
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 08:24 schreef TheJanitor het volgende:
Zijn er nou al rellen?
ja in heel de west bank
pi_175569885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:17 schreef Ryan3 het volgende:
Raketten richting Isral.
Dan krijg je veel zwaardere raketten terug richting de Gazastrook. Met de hartelijke groeten van Donald Trump. Opnieuw een verkiezingsbelofte die Trump is nagekomen. Zijn zegetocht als wereldleider gaat onverminderd door.

Zoveel respect voor Donald Trump. Onze realist die er niet voor schroomt om deze achterhaalde foute idealistische dwaallichtjes omver te blazen. Dat vredesproces lag allang te verrotten in de woestijngrond. Waarom hoop blijven koesteren voor een inmiddels omver gevallen karkas? Dan moet je juist vooruit kijken en de eerlijke conclusie durven trekken. Donald Trump is degene die de eerlijke conclusie durft te trekken.
pi_175569928
Laatste zin 100% mee eens.

Rellen doen ze toch wel.
pi_175569953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:27 schreef Elzies het volgende:

Zijn zegetocht als wereldleider gaat onverminderd door.
Humor heb je wel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175570579
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:32 schreef nostra het volgende:

[..]

Humor heb je wel.
Natuurlijk. Een dag niet gelachen is immers een dag niet geleefd. Dat is en blijft mijn levensmotto.

Neemt tegelijkertijd niet weg dat Trumps directe benadering zijn vruchten begint af te werpen. Gisteren zag ik een Noord Koreaanse nieuwslezer ineens zeggen dat Noord Korea geen oorlog wil als reactie op de gezamenlijke militaire oefening van Amerika en Zuid Korea.

Inzake het Jeruzalem standpunt doet Trump wat zijn voorgangers niet durfde, maar feitelijk wel wilde. De erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Isral. Dat plan stamt al vanaf 1995.

Intern doet Trump het steeds beter. Zijn belastinghervorming gaat door en recent stemde een hoge rechter in met zijn inreisverbod van moslims uit risicolanden. Niet meer aan te vechten of te herroepen.

Zijn start dit jaar was moeilijk maar Trump raakt steeds beter verwikkeld in zijn rol als president en wereldleider. Trump sluit dit jaar niet onverdienstelijk af. Dit tot afgrijzen van zijn notaire tegenstanders. Tja, daar haal ik natuurlijk ook weer mijn dagelijkse dosis humor uit.
pi_175570758
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

#Fanboy
Valt ook wel weer mee. Het gaat helemaal niet zo slecht op grote lijnen. De extreme walging voor Trump van zijn tegenstanders in de politiek en media is nog het meest opzienbarend.
Die Wrde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schtzen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175570760
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

#Fanboy
Toch geen inhoudelijke reactie?

Ja, ik ben fan van Trump. Schaam ik me absoluut niet voor. Ik verafgood de man natuurlijk niet, zoals ik bij geen enkel mens zou doen, maar ik hou wel van zijn controversile benadering. Enorm verfrissend. Ik mis zoiets in Nederland.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:14:20 #73
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175570846
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:11 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toch geen inhoudelijke reactie?

Ja, ik ben fan van Trump. Schaam ik me absoluut niet voor. Ik verafgood de man natuurlijk niet, zoals ik bij geen enkel mens zou doen, maar ik hou wel van zijn controversile benadering. Enorm verfrissend. Ik mis zoiets in Nederland.
Verfrissend?
Gewoon uitlatingen die niet politiek-correct zijn.
Hij gooit overall de knuppel in het hoenderhok en de politieke elite weet zich geen raad met hem.
Is wel lache uiteraard maar kan ook gevaarlijk zijn.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:16:37 #74
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175570898
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:11 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Valt ook wel weer mee. Het gaat helemaal niet zo slecht op grote lijnen. De extreme walging voor Trump van zijn tegenstanders in de politiek en media is nog het meest opzienbarend.
Ik walg niet extreem van hem. Sterker nog, bij aanvang van zijn presidentschap vond ik het idee van een zakenman als staatshoofd een interessant experiment. Ik vind dan ook dat je een leidinggevende, en daarmee ook een president, moet afrekenen op zijn resultaten.

En die zijn er gewoon nog niet te zien. Het enige wat hem blijft achtervolgen is zijn totale incompetentie en de manier waarop hij consequent alles op scherp zet. Vooralsnog niet met desastreuze gevolgen, maar het is afwachten tot het een keer fout gaat. De man is gewoon gestoord, simpelweg een psychiatrisch patint die onder valse voorwendselen genoeg stemmen heeft gekregen om President te worden.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:19:56 #75
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175570964
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik walg niet extreem van hem. Sterker nog, bij aanvang van zijn presidentschap vond ik het idee van een zakenman als staatshoofd een interessant experiment. Ik vind dan ook dat je een leidinggevende, en daarmee ook een president, moet afrekenen op zijn resultaten.

En die zijn er gewoon nog niet te zien. Het enige wat hem blijft achtervolgen is zijn totale incompetentie en de manier waarop hij consequent alles op scherp zet. Vooralsnog niet met desastreuze gevolgen, maar het is afwachten tot het een keer fout gaat. De man is gewoon gestoord, simpelweg een psychiatrisch patint die onder valse voorwendselen genoeg stemmen heeft gekregen om President te worden.
Gebeurd wel vaker in de USA.
pi_175570978
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik walg niet extreem van hem. Sterker nog, bij aanvang van zijn presidentschap vond ik het idee van een zakenman als staatshoofd een interessant experiment. Ik vind dan ook dat je een leidinggevende, en daarmee ook een president, moet afrekenen op zijn resultaten.

En die zijn er gewoon nog niet te zien. Het enige wat hem blijft achtervolgen is zijn totale incompetentie en de manier waarop hij consequent alles op scherp zet. Vooralsnog niet met desastreuze gevolgen, maar het is afwachten tot het een keer fout gaat. De man is gewoon gestoord, simpelweg een psychiatrisch patint die onder valse voorwendselen genoeg stemmen heeft gekregen om President te worden.
Dat valt wel mee. Persoonlijk ben ik geen fan, en genoeg op hem aan te merken (nepotisme, onfatsoenlijk, etc), maar hij doet het aardig. Ik vind zijn nationalistische geluid een verademing in een zee van extreme politieke-correctheid en ongebreidelde globalisering.
pi_175571009
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:20 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. Persoonlijk ben ik geen fan, en genoeg op hem aan te merken (nepotisme, onfatsoenlijk, etc), maar hij doet het aardig. Ik vind zijn nationalistische geluid een verademing in een zee van extreme politieke-correctheid en ongebreidelde globalisering.
In welke opzichten doet hij het precies aardig?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175571048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Verfrissend?
Gewoon uitlatingen die niet politiek-correct zijn.
Hij gooit overall de knuppel in het hoenderhok en de politieke elite weet zich geen raad met hem.
Is wel lache uiteraard maar kan ook gevaarlijk zijn.
Een gezonde dosis realisme vergelijken met de knuppel in het hoenderhok gooien is een vergelijking die vooral idealisten het meeste aanspreekt. Maar of dat altijd wel terecht is vraag ik me af.

Het Isralisch-Palestijns vredesproces is al jaren een dood en een zichzelf ontbindend karkas. Elke poging tot een werkelijke vrede werd steevast beantwoord met een Palestijns intifada. De Palestijnen zijn genoeg kansen aangeboden en die hebben ze telkens laten vallen. Dan wordt het tijd om daar een eerlijke conclusie uit te trekken. De erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Isral is daar een van.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:46:18 #79
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175571467
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een gezonde dosis realisme vergelijken met de knuppel in het hoenderhok gooien is een vergelijking die vooral idealisten het meeste aanspreekt. Maar of dat altijd wel terecht is vraag ik me af.

Het Isralisch-Palestijns vredesproces is al jaren een dood en een zichzelf ontbindend karkas. Elke poging tot een werkelijke vrede werd steevast beantwoord met een Palestijns intifada. De Palestijnen zijn genoeg kansen aangeboden en die hebben ze telkens laten vallen. Dan wordt het tijd om daar een eerlijke conclusie uit te trekken. De erkenning van Jeruzalem als hoofdstad van Isral is daar een van.
Doch kan het resultaat verwoestend zijn.

Toen in de jaren 90 Kroatie zich wilde losrukken van Yougoslavie erkende Duitsland direct een zelfstandig Kroatie, met alle gevolgen van dien.

Dit kan dus ook uit de klauwen lopen.
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:48:08 #80
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_175571498
Als Duitsland dat niet gedaan had, was het resultaat niet veel anders geweest denk ik.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:04:22 #81
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175571793
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:48 schreef nixxx het volgende:
Als Duitsland dat niet gedaan had, was het resultaat niet veel anders geweest denk ik.
Het was de katalysator in dit geval.
Of het anders was gegaan of niet zullen we nooit weten.
pi_175571848
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Doch kan het resultaat verwoestend zijn.

Toen in de jaren 90 Kroatie zich wilde losrukken van Yougoslavie erkende Duitsland direct een zelfstandig Kroatie, met alle gevolgen van dien.

Dit kan dus ook uit de klauwen lopen.
De Palestijnen hebben hun kans gehad. Iedere uitgestoken hand werd beantwoord met geweld. Nu dreigen de terroristen van Hamas weer met hun openstaande poorten van de hel.

Idealisme heeft al die decennia tot niets geleid. Louter tot valse verwachtingen, valse hoop en tot nog meer geweld. Laat nu het realisme spreken en het tot de definitieve oplossing leiden.
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:12:32 #83
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175571949
Er wordt al gevuurd met echte kogels. Wat een mogolen die joden daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 08-12-2017 15:15:39 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175571973
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Palestijnen hebben hun kans gehad. Iedere uitgestoken hand werd beantwoord met geweld. Nu dreigen de terroristen van Hamas weer met hun openstaande poorten van de hel.

Idealisme heeft al die decennia tot niets geleid. Louter tot valse verwachtingen, valse hoop en tot nog meer geweld. Laat nu het realisme spreken en het tot de definitieve oplossing leiden.
Hard gelachen weer, waarvoor mijn dank.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175572025
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hard gelachen weer, waarvoor mijn dank.
Ik tover altijd graag een glimlach op iemands gezicht.

Graag gedaan. :)
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:18:09 #86
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572069
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175572119
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:18 schreef _--_ het volgende:

Trump is echt een mogool :')
Hier zijn toch echt de Palestijnen zelf bij.
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:22:46 #88
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572161
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Hier zijn toch echt de Palestijnen zelf bij.
Die orangehead zou moeten weten dat deze dingen gingen gebeuren met zijn stupide keuzes.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175572186
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:12 schreef _--_ het volgende:
Er wordt al gevuurd met echte kogels. Wat een mogolen die joden daar.
Waar.
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:26:31 #90
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572238
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:24 schreef theNull het volgende:

[..]

Waar.
Het is zeker waar.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175572325
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:22 schreef _--_ het volgende:

[..]

Die orangehead zou moeten weten dat deze dingen gingen gebeuren met zijn stupide keuzes.
Ach, weer zo'n spreekwoordelijke reactie van een gefrustreerde anti-Trumpie. :')

Arabieren die zichzelf Palestijn noemen en zichzelf wijs blijven maken dat ze een Palestijnse staat hebben. En dan ook nog eens een deel van een Isralische hoofdstad claimen als hun eigen hoofdstad.

Dan siert het deze 'orangehead' deze Arabieren eens voorgoed uit hun misplaatste droom te helpen.
pi_175572353
quote:
De Arabieren die zichzelf Palestijnen plachten te blijven noemen terug sturen naar hun oorspronkelijke Arabische landen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 08-12-2017 15:21:09 ]
pi_175572354
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:22 schreef _--_ het volgende:

[..]

Die orangehead zou moeten weten dat deze dingen gingen gebeuren met zijn stupide keuzes.
Want Palestijnen zijn beesten die geen controle hebben over hun eigen gedrag?
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:34:14 #94
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572396
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach, weer zo'n spreekwoordelijke reactie van een gefrustreerde anti-Trumpie. :')

Arabieren die zichzelf Palestijn noemen en zichzelf wijs blijven maken dat ze een Palestijnse staat hebben. En dan ook nog eens een deel van een Isralische hoofdstad claimen als hun eigen hoofdstad.

Dan siert het deze 'orangehead' deze Arabieren eens voorgoed uit hun misplaatste droom te helpen.
Israel heeft geen hoofdstad. Overigens is het Palestijnse VOLK veel langer daar dan die joden die na de 2e wereldoorlog massaal naar het midden-oosten zijn gegaan met de hulp van de Engelsen. Dat het ottomaanse rijk weg is gegaan betekent toch niet dat de palestijnen ook maar weg moeten? Het is gewoon een stuk geannexeerd gebied door de joden.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175572436
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Arabieren die zichzelf Palestijnen plachten te blijven noemen terug sturen naar hun oorspronkelijke Arabische landen.
Ah, en welke zijn dat, die landen?

En als die landen niet meewerken?
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:36:42 #96
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Arabieren die zichzelf Palestijnen plachten te blijven noemen terug sturen naar hun oorspronkelijke Arabische landen.
:')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175572465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Arabieren die zichzelf Palestijnen plachten te blijven noemen terug sturen naar hun oorspronkelijke Arabische landen.
Wederom hard gelachen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:37:25 #98
131800 Tarado
cap de fusca
pi_175572466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Arabieren die zichzelf Palestijnen plachten te blijven noemen terug sturen naar hun oorspronkelijke Arabische landen.
op basis van wat? Veel joden zijn toch ook immigranten
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:37:50 #99
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572472
quote:
Palestijnen zijn in principe de inwoners en hun afstammelingen van de regio Palestina in het Midden-Oosten. In de tijd van het Britse Mandaatgebied Palestina waren alle inwoners daarvan Palestijnen. Door de (zionistische) immigratie in dat gebied kwam er onderscheid tussen Joodse en Arabische Palestijnen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:49:24 #100
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572712
quote:
De stad is geannexeerd door Isral en wordt door dit land beschouwd als zijn hoofdstad, maar ze wordt ook (deels) opgeist door de staat Palestina.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jeruzalem

Duidelijker kan ik het niet maken.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175572805
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:34 schreef _--_ het volgende:

[..]

Israel heeft geen hoofdstad. Overigens is het Palestijnse VOLK veel langer daar dan die joden die na de 2e wereldoorlog massaal naar het midden-oosten zijn gegaan met de hulp van de Engelsen. Dat het ottomaanse rijk weg is gegaan betekent toch niet dat de palestijnen ook maar weg moeten? Het is gewoon een stuk geannexeerd gebied door de joden.
Isral heeft wel een hoofdstad en die heet nu Jeruzalem.

Er bestaat geen Palestijns volk. Louter Arabieren die al decennia lang onterecht claimen Palestijn te zijn met een nooit bestaande Palestijnse staat.

Ze hebben meerdere malen een uitgestoken hand voor vrede gekregen en die telkens beantwoord met geweld. Zelfs nadat ze een stuk grondgebied genaamd de Gazastrook kregen toebedeeld. Het werd een broeinest voor terroristisch geweld.
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:55:09 #102
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572830
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Isral heeft wel een hoofdstad en die heet nu Jeruzalem.

Er bestaat geen Palestijns volk. Louter Arabieren die al decennia lang onterecht claimen Palestijn te zijn met een nooit bestaande Palestijnse staat.

Ze hebben meerdere malen een uitgestoken hand voor vrede gekregen en die telkens beantwoord met geweld. Zelfs nadat ze een stuk grondgebied genaamd de Gazastrook kregen toebedeeld. Het werd een broeinest voor terroristisch geweld.
HAHAHAHAHAHAHA

Jongens er bestaan geen joden, dat claimen ze alleen maar het zijn eigenlijk moslims.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 08-12-2017 15:21:59 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:55:43 #103
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175572839
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Isral heeft wel een hoofdstad en die heet nu Jeruzalem.

Er bestaat geen Palestijns volk. Louter Arabieren die al decennia lang onterecht claimen Palestijn te zijn met een nooit bestaande Palestijnse staat.

Ze hebben meerdere malen een uitgestoken hand voor vrede gekregen en die telkens beantwoord met geweld. Zelfs nadat ze een stuk grondgebied genaamd de Gazastrook kregen toebedeeld. Het werd een broeinest voor terroristisch geweld.
een tiental eeuwen bedoel je?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:10:05 #105
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175573155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:46 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Doch kan het resultaat verwoestend zijn.

Toen in de jaren 90 Kroatie zich wilde losrukken van Yougoslavie erkende Duitsland direct een zelfstandig Kroatie, met alle gevolgen van dien.

Dit kan dus ook uit de klauwen lopen.
Ik denk dat het Midden-Oosten iets te druk met zichzelf bezig is daarvoor. De Palestijnen alleen hebben nog nooit een vuist kunnen maken tegen Isral, dus ik denk niet dat er heel veel staat te gebeuren.

Althans, dat is te hopen. Die mensen moeten, ondanks hun ziedende haat, toch ook beginnen door te krijgen dat intifada's, terreuraanvallen en al dat soort zaken, eigenlijk maar op n ding uitdraait: veel dode Palestijnen? Dat is niet lang vol te houden.
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:18:56 #107
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175573372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:10 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Ik denk dat het Midden-Oosten iets te druk met zichzelf bezig is daarvoor. De Palestijnen alleen hebben nog nooit een vuist kunnen maken tegen Isral, dus ik denk niet dat er heel veel staat te gebeuren.

Althans, dat is te hopen. Die mensen moeten, ondanks hun ziedende haat, toch ook beginnen door te krijgen dat intifada's, terreuraanvallen en al dat soort zaken, eigenlijk maar op n ding uitdraait: veel dode Palestijnen? Dat is niet lang vol te houden.
Ik blijf me afvragen hoe de oliestaten hierop reageren. Want als die slecht reageren kan het nog weleens zeer nadelig voor Isral worden. De voorzichtige openlijke toenadering die zou kunnen wegvallen omdat die staten het niet meer aan hun achterban verkocht krijgen zou de machtsverhoudingen tegen Iran kunnen verschuiven.
Als Iran meer voet aan de grond krijgt hierdoor, minder samenwerking tussen die oliestaten en Isral op dit gebied, zou dat potienteel gevaarlijk kunnen zijn voor Isral.

Zelfs zonder dat gaan we dan weer lekker terug naar de ellendige toestand waarin Isral niet erkent wordt door de islamitische wereld. Daar waar het ernaar uitzag dat daar een eind aan zou gaan komen.
En zo zijn we voor we het weten weer 70 jaar verder, vol ellende, conflict en geweld.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175573399
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:55 schreef _--_ het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHAHA

Jongens er bestaan geen joden, dat claimen ze alleen maar het zijn eigenlijk moslims.
Moslims konden pas bestaan 600 nc.

https://www.meneervanempe(...)pkomst-van-de-islam/

Hubal is niet voor niets met de grond gelijk gemaakt.

http://www.risallah.com/islam/index.php?i=basis

De Taurat is bij Moslims amper bekend, die volgen niet de geboden op.

Gij zult geen andere Goden voor Mijn aangezicht hebben.
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:26:15 #109
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175573582
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik blijf me afvragen hoe de oliestaten hierop reageren. Want als die slecht reageren kan het nog weleens zeer nadelig voor Isral worden. De voorzichtige openlijke toenadering die zou kunnen wegvallen omdat die staten het niet meer aan hun achterban verkocht krijgen zou de machtsverhoudingen tegen Iran kunnen verschuiven.
Als Iran meer voet aan de grond krijgt hierdoor, minder samenwerking tussen die oliestaten en Isral op dit gebied, zou dat potienteel gevaarlijk kunnen zijn voor Isral.

Zelfs zonder dat gaan we dan weer lekker terug naar de ellendige toestand waarin Isral niet erkent wordt door de islamitische wereld. Daar waar het ernaar uitzag dat daar een eind aan zou gaan komen.
En zo zijn we voor we het weten weer 70 jaar verder, vol ellende, conflict en geweld.
Ik heb het idee dat dit soort acties de boel weer op gang helpen en uiteindelijk wl tot erkenning leiden.

Ik blijf daarbij denken aan die uitspraak die ik in Bernard Lewis' boek The Middle East las, over een Arabier die na de zesdaagse oorlog een joodse voorbijganger op de wang kuste. Op de vraag waarom, antwoordde de Arabier dat hij de Isralirs dankbaar was dat ze goed duidelijk hadden gemaakt wie er de sterkste was. Arabieren waarderen dat blijkbaar.

Je hebt het over een potentile gevaarlijke situatie, maar de verdeeldheid is groter dan ooit. Er bestaat berhaupt geen militaire optie tegen Isral trouwens.
pi_175573745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:26 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat dit soort acties de boel weer op gang helpen en uiteindelijk wl tot erkenning leiden.

Ik blijf daarbij denken aan die uitspraak die ik in Bernard Lewis' boek The Middle East las, over een Arabier die na de zesdaagse oorlog een joodse voorbijganger op de wang kuste. Op de vraag waarom, antwoordde de Arabier dat hij de Isralirs dankbaar was dat ze goed duidelijk hadden gemaakt wie er de sterkste was. Arabieren waarderen dat blijkbaar.

Je hebt het over een potentile gevaarlijke situatie, maar de verdeeldheid is groter dan ooit. Er bestaat berhaupt geen militaire optie tegen Isral trouwens.
Vasthouden aan een doodgelopen vredesproces heeft in ieder geval geen kans van slagen.
pi_175573858
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:19 schreef Faz3D het volgende:

[..]


De Taurat is bij Moslims amper bekend, die volgen niet de geboden op.

Gij zult geen andere Goden voor Mijn aangezicht hebben.
wat ? :')
pi_175573947
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:39 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

[..]

[..]

Alle joden terug naar Treblinka!!!!11!!!!!
Waarom? Joden zijn ook mensen!
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 13:44:50 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_175574028
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_175574078
Jeruzalem, stad van Trump
Wees voor de Joden een veilig huis
Jeruzalem, stad van Donald
Breng ons weer thuis
pi_175574140
#IkBenVeilig
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:03:11 #116
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175574358
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vasthouden aan een doodgelopen vredesproces heeft in ieder geval geen kans van slagen.
Precies.
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:04:53 #117
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175574601
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:12 schreef _--_ het volgende:

[..]

Fractie van een procent ja.
Jeruzalem:

Moslims 1,025
Christenen 738
Joden : 630

Figures from Ben-Arieh, in Scholch 1985, p. 388.

Senin Kafana.
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:15:50 #119
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175574611
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jeruzalem:

Moslims 1,025
Christenen 738
Joden : 630

Figures from Ben-Arieh, in Scholch 1985, p. 388.

Senin Kafana.
Jeruzalem was zo klein voor jezus was geboren misschien. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175574621
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vergeet de Circassiers niet jah!?!?!!
Die mochten naar de Harems :9-
pi_175574637
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die mochten naar de Harems :9-
En soldaatjes spelen, ies koeltoer.
pi_175574641
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:15 schreef _--_ het volgende:

[..]

Jeruzalem was zo klein voor jezus was geboren misschien. :')
Hay senin, gaat om gezinnen lan. :') x gezinnen.
pi_175574661
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:17 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En soldaatjes spelen, ies koeltoer.
Sorry he nog daarvoor :@
pi_175574698
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sorry he nog daarvoor :@
No worries, alles beter dan een waardeloze geenzins productieve Arabier zijn :7
pi_175574745
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:20 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

No worries, alles beter dan een waardeloze geenzins productieve Arabier zijn :7
Zelfs in het Ottomaanse rijk kon je een movement starten voor Arab/Black lives matter :')
pi_175574785
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zelfs in het Ottomaanse rijk kon je een movement starten voor Arab/Black lives matter :')
Ja Armenian Lives Matter ook, of het daadwerkelijk nut heeft... :P
Je kan beter gewoon lobbyen en waarde toevoegen.
pi_175574796
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:23 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat betekent 'Okay, bedankt' in het Gronings. :Y
Oldutjes dan maar mien jong.
pi_175574807
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:15 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

[..]

Popjes, met deze opmerking bedoel ik natuurlijk niet letterlijk dat de Isralische joden terug zouden moeten naar transitiekamp Treblinka, waar volgens de verhalen 700.000-900.000 mensen in 15 maanden (~50.000/maand ~1600 per dag, elke dag) met inefficinte dieselmotoren op een wisse dood vergast zijn, begraven in de harde Poolse grond, toen opgegraven en toch maar verbrand, zonder een spoortje achter te laten, want de Duitse Nazis stonden zo bekend om hun inefficintie en slechte organisatie.

Dat bedoel ik dus niet. :')
Wat dan wel?
pi_175574826
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:25 schreef gynaika het volgende:

[..]

Wat dan wel?
Een gebbetje, lieverd.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175574831
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:24 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja Armenian Lives Matter ook, of het daadwerkelijk nut heeft... :P
Je kan beter gewoon lobbyen en waarde toevoegen.
Luister, als je in Turkije een beweging kunt starten waarin ze random Turken 'hepimiz Ermeniyiz' ( we zijn allemaal Armenirs) laten zeggen, is geen enkel kritiek meer geloofwaardig.
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:28:14 #131
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175574850
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Luister, als je in Turkije een beweging kunt starten waarin ze random Turken 'hepimiz Ermeniyiz' ( we zijn allemaal Armenirs) laten zeggen, is geen enkel kritiek meer geloofwaardig.
Je flikkerflickr werkt niet.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175574879
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Luister, als je in Turkije een beweging kunt starten waarin ze random Turken 'hepimiz Ermeniyiz' ( we zijn allemaal Armenirs) laten zeggen, is geen enkel kritiek meer geloofwaardig.
Of het geloofwaardig is doet er niet toe, zonder kritiek worden koffiehuizen ook maar saai.
Voor je het weet zitten mensen er alleen maar naar een scherm of krant te staren :')
pi_175574922
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:29 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Of het geloofwaardig is doet er niet toe, zonder kritiek worden koffiehuizen ook maar saai.
Voor je het weet zitten mensen er alleen maar naar een scherm of krant te staren :')
Meteen een beetje de kanker van het Midden Oosten, wereldproblemen bespreken en oplossingen bedenken in koffiehuizen. Geen wonder dat Isral al in 6 dagen wint. :')
pi_175574952
quote:
12s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:26 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Een gebbetje, lieverd.
Kan eerlijk gezegd niet zo lachen om dit grapje. Zal wel aan mij liggen.
pi_175574990
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Meteen een beetje de kanker van het Midden Oosten, wereldproblemen bespreken en oplossingen bedenken in koffiehuizen. Geen wonder dat Isral al in 6 dagen wint. :')
In Amsterdamse achterbuurten probeert men het ook vooralsnog zonder succes in coffeeshops en shisba lounges :')
Het keren van het tij kan dus niet lang meer duren :7
pi_175575081
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

In Amsterdamse achterbuurten probeert men het ook vooralsnog zonder succes in coffeeshops en shisba lounges :')
Het keren van het tij kan dus niet lang meer duren :7
Tsjaaah

pi_175575104
quote:
Jaja zo even naar de Gall&Gall, wij gaan voor lam als een Tong80 deze weekend lannen!
pi_175575583
Net even wat Palestijnen verwend met rubberkogels
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:14:16 #139
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175575835
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:05 schreef jamesdeen het volgende:
Net even wat Palestijnen verwend met rubberkogels
Ah, mocht je meedoen?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175576063
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:05 schreef jamesdeen het volgende:
Net even wat Palestijnen verwend met rubberkogels
fuck it, nu komen we er aan.

  vrijdag 8 december 2017 @ 15:34:45 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175576250
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

fuck it, nu komen we er aan.

[ afbeelding ]
Die meneer moet Şehzade Bayezid voorstellen, zo te googlen.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175576365
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die meneer moet Şehzade Bayezid voorstellen, zo te googlen.
Oke, misschien niet helemaal van toepassing.

Nu komen we er echt aan:



[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2017 15:40:50 ]
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:42:57 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175576416
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, misschien niet helemaal van toepassing.

Nu komen we er echt aan:

[ afbeelding ]
Jaa dat zijn ze.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:46:51 #144
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175576488
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, misschien niet helemaal van toepassing.

Nu komen we er echt aan:

[ afbeelding ]
:') :') :') :') :') :') :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175576497
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, misschien niet helemaal van toepassing.

Nu komen we er echt aan:

[ afbeelding ]
Stoere Armenirs.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_175576642
Obama zei toch ook dat Jeruzalem de hoofdstad van Isral is? Waarom viel daar niemand over?
pi_175576649
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oke, misschien niet helemaal van toepassing.

Nu komen we er echt aan:

[ afbeelding ]
Omg nog steeds fan
pi_175576653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:55 schreef Prego het volgende:
Obama zei toch ook dat Jeruzalem de hoofdstad van Isral is? Waarom viel daar niemand over?
Hij verhuisde niets.
pi_175576665
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:55 schreef Prego het volgende:
Obama zei toch ook dat Jeruzalem de hoofdstad van Isral is? Waarom viel daar niemand over?
Ik geloof niet dat dat een "officiele" erkenning was.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175576707
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ah, mocht je meedoen?
^O^
pi_175577935
Dit is gewoon zeer, zeer fout van een debiele gestoorde als Trump om partij te kiezen in een eeuwenoude strijd, er zal door hem veel onnodig bloed vloeien.
pi_175578077
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 16:56 schreef Hdero het volgende:
Dit is gewoon zeer, zeer fout van een debiele gestoorde als Trump om partij te kiezen in een eeuwenoude strijd, er zal door hem veel onnodig bloed vloeien.
Amerika heeft al lang gelden partij gekozen, Israel is gewoon een bondgenoot van ze.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175578128
Ik snap de steun voor de Palestijnen niet zo. Zij hebben dat land ook ooit bezet ten koste van het volk wat daar al leefde.
pi_175578832
Hysterische moslims schieten raketjes naar Tel Aviv, Israel knalt ze uit de lucht met de Iron Dome en beantwoord met artillerie en air strikes. 8-)

Weer een zooi terroristen dood en dat alleen, omdat Trump een gebouw verplaatst. _O-

Hoe vaak moet je verliezen voor je door hebt dat je verloren hebt? :')
pi_175578985
Er staan bij de rellen meer Turkse journalisten dan bij de rellen in Istanbul in het verleden volgens Olaf op Twitter :D
pi_175579511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:43 schreef Nintex het volgende:
Hysterische moslims schieten raketjes naar Tel Aviv, Israel knalt ze uit de lucht met de Iron Dome en beantwoord met artillerie en air strikes. 8-)

Weer een zooi terroristen dood en dat alleen, omdat Trump een gebouw verplaatst. _O-

Hoe vaak moet je verliezen voor je door hebt dat je verloren hebt? :')
Ja, te gek voor woorden.
pi_175580002
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:05 schreef Odaiba het volgende:
Ik snap de steun voor de Palestijnen niet zo. Zij hebben dat land ook ooit bezet ten koste van het volk wat daar al leefde.
Decennialang bewust aanvallen op burgerdoelen uitlokken om vervolgens "Vieze joden blazen zomaar onze kleuterklasjes op" te schreeuwen.....

Hamas heeft een PR afdeling waar menig conglomeraat jaloers op kan zijn.
pi_175580171
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:40 schreef havanagila het volgende:

[..]

Decennialang bewust aanvallen op burgerdoelen uitlokken om vervolgens "Vieze joden blazen zomaar onze kleuterklasjes op" te schreeuwen.....

Hamas heeft een PR afdeling waar menig conglomeraat jaloers op kan zijn.
En door social media verspreid het geweld naar de rest van de wereld, waar onschuldige joden het slachtoffer van zijn. Vervolgens krijg je dan weer moslims die gaan zeggen, geweld is niet goed, maar.... En vervolgens roepen ze wij zijn de nieuwe joden... Kijk eens even goed naar jezelf en je geloofsgemeenschap zou ik dan zeggen.
pi_175580324
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 18:47 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En door social media verspreid het geweld naar de rest van de wereld, waar onschuldige joden het slachtoffer van zijn. Vervolgens krijg je dan weer moslims die gaan zeggen, geweld is niet goed, maar.... En vervolgens roepen ze wij zijn de nieuwe joden... Kijk eens even goed naar jezelf en je geloofsgemeenschap zou ik dan zeggen.
Jongere generaties klaarmaken om te haten (zie filmpje)

Zoiets vind ik overigens zware vorm van kinder mishandeling

  vrijdag 8 december 2017 @ 19:42:10 #161
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175581577
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

fuck it, nu komen we er aan.

[ afbeelding ]
Wat is deze *O*
Re-enactment? Verdomme, maar ik zou graag een katafrakt willen zijn _O_
  vrijdag 8 december 2017 @ 19:42:12 #162
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_175581580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

fuck it, nu komen we er aan.

[ afbeelding ]
Heb je er toch tot moslim geforceerde christenen voor nodig?

Deus Vult.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:10:58 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175582430
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:42 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Wat is deze *O*
Re-enactment? Verdomme, maar ik zou graag een katafrakt willen zijn _O_
Voorlopers van de ridders lees ik, gepantserde cavalerie. Weer wat geleerd.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175583547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:42 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Wat is deze *O*
Re-enactment? Verdomme, maar ik zou graag een katafrakt willen zijn _O_
:7
pi_175583708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 19:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Heb je er toch tot moslim geforceerde christenen voor nodig?

Deus Vult.
Check!

pi_175585195
Het enige wat dit nog mooier had gemaakt is als Trump naar Jerusalem was gevlogen met zijn gevolg om het aldaar aan te kondigen. :7
pi_175585413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 21:22 schreef Nintex het volgende:
Het enige wat dit nog mooier had gemaakt is als Trump naar Jerusalem was gevlogen met zijn gevolg om het aldaar aan te kondigen. :7
En vervolgens Abu Mazen met een WWE move uitschakelen.
  vrijdag 8 december 2017 @ 23:47:05 #168
28033 Pek
je moet wat
pi_175589779
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:43 schreef Nintex het volgende:
Hysterische moslims schieten raketjes naar Tel Aviv, Israel knalt ze uit de lucht met de Iron Dome en beantwoord met artillerie en air strikes. 8-)

Weer een zooi terroristen dood en dat alleen, omdat Trump een gebouw verplaatst. _O-

Hoe vaak moet je verliezen voor je door hebt dat je verloren hebt? :')
Iets met een ezel en een steen _O-
Best sneu, als je er over nadenkt...doe ik dus ook niet :O
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_175592532
Net alsof het zo bijzonder is om een ambassade in Jeruzalem te hebben. Nederland had jarenlang een ambassade in Jeruzalem totdat jodenhater Van Agt premier werd. Toen moest alles opeens anders.
pi_175592607
Een ver verleden, de mooie jaren '70. Toen was het nog een taboe om joden te haten, was een ambassade in Jeruzalem vanzelfsprekend. Tegenwoordig deug je als je joden haat. Times they are a-changin'. ;(
pi_175592646
De jaren '60 en '70. O+ De jaren waarin Nederland vooruitliep in de wereld, de jaren waarin Nederland soeverein was en toch alles goed op zijn plaats viel. En toen kwamen daar de regressieven die zichzelf progressief noemen en opeens moest alles anders, Nooit meer die verschrikkelijke jaren '60 en '70. :( Wij Nederlanders zijn achterlijk en debiel en moeten ons laten leiden door de rest van de EU, een verzameling van landen die net van het communisme verlost zijn en net van dictators verlost zijn. Wij Nederlanders moeten ons laten leiden door de VN, een samenraapsel van corrupte achterlijke landen. JA DAN, PAS DAN WORDT ALLES BETER. |:(
pi_175593313
Twee doden en meer dan 700 gewonden bij Palestijnse rellen:

https://nos.nl/artikel/22(...)estijnse-rellen.html
pi_175594408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:04 schreef gynaika het volgende:
Twee doden en meer dan 700 gewonden bij Palestijnse rellen:

https://nos.nl/artikel/22(...)estijnse-rellen.html
Alsof die arabieren met hun allah gekrijs denken een verschil te kunnen uitmaken.

Hebben ze nog steeds niet hun harde lesje geleerd?

Jeruzalem is de hoofdstad van Isral. De droom van een gedeelde hoofdstad onder Palestijns bestuur is voorgoed vervlogen. Er is geen Palestina, er komt geen Palestina. Verzet zal leiden tot grootschalige bombardementen. Er bestaat geen enkele kans om dit te kunnen winnen.
pi_175594460
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Alsof die arabieren met hun allah gekrijs denken een verschil te kunnen uitmaken.

Hebben ze nog steeds niet hun harde lesje geleerd?

Jeruzalem is de hoofdstad van Isral. De droom van een gedeelde hoofdstad onder Palestijns bestuur is voorgoed vervlogen. Er is geen Palestina, er komt geen Palestina. Verzet zal leiden tot grootschalige bombardementen. Er bestaat geen enkele kans om dit te kunnen winnen.
Ik wil niet de Isral ---> Nazi vergelijking maken, maar wel de vergelijking met de bezetting. Als je al berhaupt dit soort dingen had geroepen - laat staan van mening was - over de tweede wereldoorlog, dat verzet geen verschil gaat maken, maar alleen gaat leiden tot grootschalige bombardementen had je hoogstwaarschijnlijk de kwalificatie collaborateur gekregen.

Er is juist zoveel aandacht en verdeelde meningen over Jeruzalem omdat de Palestijnen hun ongenoegen en laten zien en horen, dat ze dat met primitieve middelen doen zou er niet ertoe moeten doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 10:51:07 ]
pi_175594756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik wil niet de Isral ---> Nazi vergelijking maken, maar wel de vergelijking met de bezetting. Als je al berhaupt dit soort dingen had geroepen - laat staan van mening was - over de tweede wereldoorlog, dat verzet geen verschil gaat maken, maar alleen gaat leiden tot grootschalige bombardementen had je hoogstwaarschijnlijk de kwalificatie collaborateur gekregen.

Er is juist zoveel aandacht en verdeelde meningen over Jeruzalem omdat de Palestijnen hun ongenoegen en laten zien en horen, dat ze dat met primitieve middelen doen zou er niet ertoe moeten doen.
Nogmaals, Arabieren die zichzelf Palestijnen plachten te noemen hebben geen aanspraak op hun denkbeeldige Palestina. Er is dus geen sprake van een bezetting. Hoogstens van het tolereren van de ander.
pi_175594811
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nogmaals, Arabieren die zichzelf Palestijnen plachten te noemen hebben geen aanspraak op hun denkbeeldige Palestina. Er is dus geen sprake van een bezetting. Hoogstens van het tolereren van de ander.
Maar joodse migranten uit Noord-Afrika, Europa en Azi hebben wel een aanspraak op hun denkbeeldige Isral? De Arabieren wonen daar al honderden jaren, de meeste joden daar net een generatie of 2/3. For fuck sake, zelfs de VS, EU en VN noemen het bezetting. Zelfs Isral noemt het kolonisten en bezetting, waar de fok heb jij het over?

Je hebt overigens niet gereageerd op mijn vraag, had je dezelfde uitspraken ook gedaan als het ging om Nederland en de bezetting ten tijde van de 2e WO?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 11:36:37 ]
pi_175595197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:04 schreef gynaika het volgende:
Twee doden en meer dan 700 gewonden bij Palestijnse rellen:

https://nos.nl/artikel/22(...)estijnse-rellen.html
Een Deens stripje kost meer levens.
pi_175595363
Maakt Jeruzalem-besluit Trump de vredesmissie van Kushner onmogelijk?

https://nos.nl/artikel/22(...)hner-onmogelijk.html
pi_175595475
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:43 schreef Nintex het volgende:
Hysterische moslims schieten raketjes naar Tel Aviv, Israel knalt ze uit de lucht met de Iron Dome en beantwoord met artillerie en air strikes. 8-)

Weer een zooi terroristen dood en dat alleen, omdat Trump een gebouw verplaatst. _O-

Hoe vaak moet je verliezen voor je door hebt dat je verloren hebt? :')
Dus gewoon moslims?
pi_175605704
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar joodse migranten uit Noord-Afrika, Europa en Azi hebben wel een aanspraak op hun denkbeeldige Isral? De Arabieren wonen daar al honderden jaren, de meeste joden daar net een generatie of 2/3. For fuck sake, zelfs de VS, EU en VN noemen het bezetting. Zelfs Isral noemt het kolonisten en bezetting, waar de fok heb jij het over?

Je hebt overigens niet gereageerd op mijn vraag, had je dezelfde uitspraken ook gedaan als het ging om Nederland en de bezetting ten tijde van de 2e WO?
Uit recente studies blijkt dat veel joden ook hun voorouders hebben daar wat Israel grondgebied nu is.

Het is niet alsof het recht dat ze claimen op grondgebied helemaal op niets is gebaseerd.
pi_175605912
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar joodse migranten uit Noord-Afrika, Europa en Azi hebben wel een aanspraak op hun denkbeeldige Isral? De Arabieren wonen daar al honderden jaren, de meeste joden daar net een generatie of 2/3. For fuck sake, zelfs de VS, EU en VN noemen het bezetting. Zelfs Isral noemt het kolonisten en bezetting, waar de fok heb jij het over?

Je hebt overigens niet gereageerd op mijn vraag, had je dezelfde uitspraken ook gedaan als het ging om Nederland en de bezetting ten tijde van de 2e WO?
Wat is er denkbeeldig aan israel? Waarom hebben de arabieren alleen recht? Zo gaat dat ook met irak en midden oosten. Joden zijn op 1 of ander manier buitenstaanders?

Palestijnen is ook geen homogene groep en je weet best dat er geen palestijnen bestaan
Ik weet dat de propganda goed gewerkt heeft en men het idee heeft dat er een palestijnse volk bestaat dat de oorspronkelijke bewoners zijn van het land palestina. Een land dat bestaat sinds dinos

Maar dit idee van een palestina en palestijnse volk was het doel om israel te delegatimiseren en de recht van joden om te gaan wonen te vervange met palestijnse volk
Plus zorgt het idee van een palestijnse volk er ook voor dat de vrede tussen arabieren en israel blokkeert en wordt de haat en oorlog tegen israel door arabieren gerechtvaardigd hiermee

De mythe is gemaakt door arabieren en hun westerse communistische aanhangers. En zij claimen nu dat de palestijnse volk bestaat sinds de pre historie
Dit is natuurlijk gewoon een leugen

Zie zien we dat na het congres van berlijn in 1878 de machthebbers veranderen. En zien we oa bosnie veranderen.
Vele bosnische moslims wilden voortaan verder leven onder islamtische heerschappij in het overgebleven ottomaanse rijk.
Dus vertrokken vele bosniers naar delen van het ottomaanse rijk. En de ottomaanse rijk bood deze bosnische moslims land aan in verschillende delen van het ottomaanse rijk waaronder dus het huidige israel
Gevolg was dat de kust gebied van israel een centrum werd van 'kolonisten' van allerlei afkomsten
Vooral caesarea werd slavisch. Sommigen spraken gebrekkig turks want arabisch kende zij natuurlijk nog niet. Het arabische leerden zij uiteindelijk wel maar deze bonisiche 'kolonisten' spraken wel hun arabisch met een slavisch dialect

Toen er prblemen ontstonden in de ottomaanse provincies van bosnie leide dit tot een russische turkse oorlog. En dus tot groei bosniers die naar oa palestina gingen maar naast de bosniers kwamen ook vele circassiers
Ook de ottomanen gaven deze circassiers grond en huisvestigingen waaronder in het huidige israel. Ze werden ovrtigens vooral geplaatst in de grensgebieden omdat deze volk strijdvaardig waren en zo konden zij het ottomaanse rijk beschermen tegen de bedoeienen

Ook kwamen er andere groepen in palestina waaronder de iraakse turmenen ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Iraakse_Turkmenen )
Opnieuw een migratie richting palestina. Deze irkaanse turkmenen behoren tot de seljuk en kwamen vooral terecht in de : https://en.wikipedia.org/wiki/Sharon_plain

Hier hoopten zij worden te ontvangen door de andere stammen in dit gebied. Maar dat was niet altijd het geval en daarom vertrokken vele iraakse turkmenen naar de kermelgebergte (israel)
Daar kregen ze te maken met de bedoeienen waar ze erg goed mee overweg konden :)

We zien dus dat er 3 vrschillende moslims naar israel/palestina gingen verhuizen en settelen in de 19e eeuw:

- de bosniers
- de circassiers
- de iraakse turkmenen

Alle drie zijn geen arabieren he

Maar er kwamen ook arabieren inderdaad richting israel/palestina om zich in dit gebied te settelen. Zo kwamen er arabierne uit algerije. Maar ook egyptenaren
Dat weten we door mehmed zilli ( zie wikipedia) geboren in 1611 en 1682. Meneer zilli was een turkse reiziger en zijn teksten zijn de oudste wat we volgens mij hebben. Mehmed schrijft dat er joden leefden in safed en omgeving. Ook noemt hij koerden in palestina

Verder woonden er altijd non stop joden in palestina. In de 10e eeuw kwamen tientlalen joodse families uit perzie naar israel.
De eerste echte zionisten kwamen er al in de 17e eeuw en dat waren de jemitische joden.

Verder woonden er veel christenen waar onder grieken , armenen en arabische christenen. Maar naast de bosniers, turken, circassiers, arabieren, joden, irakezen, algerijnen, marokanen ectera ook nog eens aantal duizenden albaniers

Zeker na de overwinning van malaria (1920?) in dat gebied kwamen er meer en meer migratie van omringende landen. En sinds de komst van de britten werd de migratie van arabierne niet gestopt wel de joodse migratie

En tuurlijk woonde in dat gebied arabieren voor eeuwen maar het idee van palestijnen is niet waar. Net zoals er geen palestijnse arabieren zijn
Dit idee komt gewoon van de britten

Ottomaanse rijk was een soenitische moslim staat. En de meeste arabieren die soenitische zijn waren loyaal hieraan natuurlijk. Natuurlijk woonden er al voor eeuwen arabieren in dat gebied maar dat zijn geen palestijnen.

De meeste arabieren zijn families waar we nu nog steeds gekut van hebben. Arabische families die hard waren tegen de bevolking (jood , chrisren of moslim maakt niets uit)
Zij kregen alle macht in de heersende soenitische ottomaanse rijk.

De bekendste en meest invloedrijke familie stam dat daar al voor eeuwen woont is natuurlijk de al hoesany familie: https://en.wikipedia.org/wiki/Al-Husayni_clan. En deze familie claimt afstammeling te zijn van mohammed. Ene musa hoeseini : https://en.wikipedia.org/wiki/Musa_al-Husayni studeerde in istanbul. En was een governeur (kaymakam) van aantal plaatsen en ook een de governeur (mutadarrif) in aranische schiereiland en ook in anatolie en jordanie

De britten wezen hem (uiteraard) aan als burgemeester van jeruzalem. Een jeruzalem die een joodse meerderheid had sinds 1850 he

De zoon van musa was abd hoeseini : https://en.wikipedia.org/wiki/Abd_al-Qadir_al-Husayni
En hij leidde samen met amin hoeseini de arabische opstand in palestina (1936) : zie 1939_Arab_revolt_in_Palestine

Deze hoeseinnis werkten samen met de nazis. Amin hoesseini kreeg van hitler veel geld en mocht radio gebruiken om de holocaust te brengen in de arabische wereld.
Abd hoesseini leidde een terreur groep tegen de joden en de arabieren
Vluchtte uiteindelijk samen met amin naar bagdad samen. En toen kwam er een nieuwe kindje: faisal hoesseini https://en.wikipedia.org/wiki/Faisal_Husseini

Terwijl faisal werd geboren werkte amin hoesseini samen met de nazis tegen de joden en werden er in bagdad een pogrom gepleegd waar honderden joden vermoord werden (farhud)

Faisal hoesseini zal later deel uit maken van de plo : de nationale arabische terreur groep die geweld pleegden tegen mede arabieren in jeruzalem.

Prachtige familie

Oke op naar de voolgende bekende arabische familie. De al khalidi familie. Een familie die ruzie maakte met de hoesseini familie
De britten waren net als de ottomanen ook erg gesteld op deze familie. Net zoals bij de hoesseini familie. Ene muftafa werd (uiteraard) als burgemeester van jeruzalem aangesteld door de britten

He waarom wijzen de britten steeds een arabier uit zulke families aan als burgemeester van een stad waarvan al sinds 1850 een joodse meerderheid heeft? Nouja de britten hadden een hekel aan de joodse meerderheid. En om deze arabishe families te vriend te houden stel je toch de white paper in :D

Dan hebben we nog een arabische familie die we zeker niet moeten vergeten: de hadi familie
Die komen uit nabloes. Ze hebben wel minder invloed gehad dan de families hierboven
Maar ook deze leden van deze familie werden door de britten aangewezen om te werken voor ze. Ze kregen de beste possities van de britten. Maar dat vinden we niet meer gek meer omdat we de reden weten

Wat ik wil aantonen is de hypocrisie want de stik arme arabieren werden ondedrukt door hun eigen etnische en religieuze broeders
Deze arabische families waren de hogere klasse en waren altijd onderdeel van het ottmaanse machtige rijk en toen de ottomaanse rijk viel kregen deze arabische familie zeer machtige possities in het brits palestijnse mandaat gebied. En heulden sommige met de nazis en brachten ze antisemitisme in de moslim wereld
En deze arabische familie leden werden later lid van terreur organistaties zoals de plo die alles en iedereen opblazen

Niet alleen onderdrukten ze de arabieren die arm waren maar ook moslims en joden in het gehele ottomaanse rijk en later in het britse mandaatgebieden. Ze genoten ook nog eens van goede possities tijdens de ottomaanse en britse macht en de joden werden ondertussen gediscrimineerd door de britten
En de moslims en arabieren die niet uit zo n familie kwamen? Die moesten het vuile werk opknappen voor ze

En diezelfde machtige families hebben samen met de jodenhaters de palestijnse volk gecreerd
Zo claimt de p.a dat de kaanieten arabieren waren. Leugen natuurlijk. Kanieten spraken een taal dat overigens dicht bij het hebreeuws staat. Door sommige taalgeleerden wordt het kannietische dialect gezien als hebreeuws
Zegt de profeten van de tanakh overigns ook maar goed dat is een ander verhaal

Verder staat er verzen in de koran die akkoord gaan dat de joden/israelieten de rechtmatige eigenaars zijn van het land israel (in de koran heilig land genoemd wordt)

Zij hebben samen met de linkse europeaenen er dus voorgezorgd dat de joodse geschiedenis en band met het land wordt verstopt.

Palestijnen en palestina is nep. Het bestaat niet. En je kan dat blijven herhalen en usefull idiots zullen daarin trappen (soweiso trekt de kwestie palestina altijd van die usefull idiots aan) maar het is natuurlijk niet zo

En ja arabieren die daar al generatie lang wonen hebben recht om daar te wonen maar ze wonen daar toch? Ik bedoel 25% van de bevolking is arabisch dus wat is nu het proleem?

Ik vind dat men niet de joodse identiteit moet uitwissen door een nep volk te creeren om vervolgens te gaan roepen dat de palestijnen de ware joden zijn. Haha dan moeten ze gauw het jodendom gaan volgen en islam verlaten zou ik zeggen *O*
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:02:57 #183
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175605962
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik wil niet de Isral ---> Nazi vergelijking maken, maar wel de vergelijking met de bezetting. Als je al berhaupt dit soort dingen had geroepen - laat staan van mening was - over de tweede wereldoorlog, dat verzet geen verschil gaat maken, maar alleen gaat leiden tot grootschalige bombardementen had je hoogstwaarschijnlijk de kwalificatie collaborateur gekregen.

Er is juist zoveel aandacht en verdeelde meningen over Jeruzalem omdat de Palestijnen hun ongenoegen en laten zien en horen, dat ze dat met primitieve middelen doen zou er niet ertoe moeten doen.
Het is en blijft een unieke situatie. Er is geen sprake van het overnemen van een land (zoals Duitsland Nederland 'overnam'), er is sprake van het stichten van een land op een gebied waar ook een ander volk woonde.

Just my 2 cents.
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:09:57 #184
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175606152
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voorlopers van de ridders lees ik, gepantserde cavalerie. Weer wat geleerd.
Inderdaad, vrijwel onverslaanbare ruiterij van o.a. de Parthen en later Byzantijnen. Superzwaar gepantserd, hoe ze het deden snap ik nog steeds niet, maar wauw. O+
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:10:34 #185
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175606171
quote:
Dit... is echt heel slecht. :D

En geen katafrakten,

Wel cool.
pi_175607150
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:55 schreef Rangono het volgende:

[..]

Uit recente studies blijkt dat veel joden ook hun voorouders hebben daar wat Israel grondgebied nu is.

Het is niet alsof het recht dat ze claimen op grondgebied helemaal op niets is gebaseerd.
Voor de joodse bevolking die daar al eeuwen woont heb ik het niet over, ik heb het over de bevolking die daar de afgelopen 70/80 jaar is gaan komen wonen ten koste van de andere Palestijnen. Als er iets is wat uit onderzoek is gebleken is dat de Palestijnen en Joden wel een gedeelde genetische oorsprong hebben.

Blood Brothers: Palestinians and Jews Share Genetic Roots

read more: https://www.haaretz.com/israel-news/science/1.681385
pi_175607202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:01 schreef Szikha2 het volgende:
Wat is er denkbeeldig aan israel? Waarom hebben de arabieren alleen recht? Zo gaat dat ook met irak en midden oosten. Joden zijn op 1 of ander manier buitenstaanders?

Waar lees jij iets ook maar over alleenrecht? Ik gun de joden/Joden een staat, de Palestijnen ook. Wat dat betreft ben ik een voorstander van een twee-staten oplossing. Ik gun Isral niet de annexatie en uitbreiding wat ze hebben gedaan tegen het internationaal recht en wetgeving in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 21:56:46 ]
pi_175607303
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:02 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Het is en blijft een unieke situatie. Er is geen sprake van het overnemen van een land (zoals Duitsland Nederland 'overnam'), er is sprake van het stichten van een land op een gebied waar ook een ander volk woonde.

Just my 2 cents.
Zo uniek vind ik dat niet echt, sowieso zijn er na de 1e en 2e wo tientallen landen erbij gekomen dan wel ontstaan. Dus een gebied of land is nogal abstract. Syri, Jordani,Libanon en Irak waren ook geen landen, maar gebieden die door de Fransen, Turken en Britten zijn geaccepteerd als nieuwe landen en nieuwe grenzen.
pi_175607356
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:10 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Dit... is echt heel slecht. :D

En geen katafrakten,

Wel cool.
Voor Turkse maatstaven valt het best mee. Een van de weinige projecten waarin ze het budget redelijk hadden verhoogd boven de norm, de serie heeft het internationaal toch goed gedaan. Goed voor een paar tientallen miljoenen kijkers en omzet wereldwijd, lang niet alleen onder Turken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 21:49:27 ]
pi_175607393
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar lees jij iets ook maar over alleenrecht? Ik gun een joden/Joden een staat, de Palestijnen ook. Wat dat betreft ben ik een voorstander van een twee-staten oplossing. Ik gun Isral niet de annexatie en uitbreiding wat ze hebben gedaan tegen het internationaal recht en wetgeving in.
Welke uitbreiding?
pi_175607437
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:50 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Welke uitbreiding?
Nog geen twee maanden geleden

Israeli authorities have approved a major expansion of a Jewish settlement in occupied East Jerusalem.

The Jerusalem municipality issued permits for 176 new housing units in Nof Zion, which is surrounded by the Palestinian district of Jabal Mukaber.

It will almost triple in size, making it the largest settlement inside a Palestinian area of East Jerusalem.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-41750916
pi_175607570
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nog geen twee maanden geleden

Israeli authorities have approved a major expansion of a Jewish settlement in occupied East Jerusalem.

The Jerusalem municipality issued permits for 176 new housing units in Nof Zion, which is surrounded by the Palestinian district of Jabal Mukaber.

It will almost triple in size, making it the largest settlement inside a Palestinian area of East Jerusalem.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-41750916
En de duizenden illegale huizen die arabieren bouwen? Niet illegaal immers zijn arabieren geen kolonisten.
pi_175607662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:57 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

En de duizenden illegale huizen die arabieren bouwen? Niet illegaal immers zijn arabieren geen kolonisten.
Welke duizenden illegale huizen die Arabieren bouwen? De Arabieren hebben noch de economische, militaire noch politieke middelen om duizenden illegale huizen te bouwen op volgens internationaal recht Isralisch grondgebied. Wel ff realistisch blijven en graag appels met appels vergelijken.
pi_175607712
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor de joodse bevolking die daar al eeuwen woont heb ik het niet over, ik heb het over de bevolking die daar de afgelopen 70/80 jaar is gaan komen wonen ten koste van de andere Palestijnen. Als er iets is wat uit onderzoek is gebleken is dat de Palestijnen en Joden wel een gedeelde genetische oorsprong hebben.

Blood Brothers: Palestinians and Jews Share Genetic Roots

read more: https://www.haaretz.com/israel-news/science/1.681385
Maar vind jij deze zionistische-mentaliteit echt vreemd? joden zijn altijd slachtoffer geweest van allerlei verschikkingen. Ik vind dan een 'eigen staat' willen niet vreemd.
  zaterdag 9 december 2017 @ 22:06:22 #195
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175607832
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 04:47 schreef Braindead2000 het volgende:
De jaren '60 en '70. O+ De jaren waarin Nederland vooruitliep in de wereld, de jaren waarin Nederland soeverein was en toch alles goed op zijn plaats viel. En toen kwamen daar de regressieven die zichzelf progressief noemen en opeens moest alles anders, Nooit meer die verschrikkelijke jaren '60 en '70. :( Wij Nederlanders zijn achterlijk en debiel en moeten ons laten leiden door de rest van de EU, een verzameling van landen die net van het communisme verlost zijn en net van dictators verlost zijn. Wij Nederlanders moeten ons laten leiden door de VN, een samenraapsel van corrupte achterlijke landen. JA DAN, PAS DAN WORDT ALLES BETER. |:(
Conclusie: wat ben jij oud zeg. :')

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175607907
Vooral druk maken om een paar huisjes die joden bouwen

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke duizenden illegale huizen die Arabieren bouwen? De Arabieren hebben noch de economische, militaire noch politieke middelen om duizenden illegale huizen te bouwen op volgens internationaal recht Isralisch grondgebied. Wel ff realistisch blijven en graag appels met appels vergelijken.
Oude post van mij:

"
quote:
Drive along the Maaleh Adumim-Jerusalem road towards French Hill and you'll pass the Arab neighborhood of Isawiyah, within the municipal boundaries of the city. There, you will find hundreds of buildings scattered haphazardly all over the place, with no apparent logic.

Hundreds of these buildings were erected illegally, without a permit, and come as the result of numerous crimes, from forged deeds and land theft to tax evasion and building with total disregard for safety codes. While stories regarding illegal Jewish building in the administered territories abound, little, if nothing, has been reported of another, far wider phenomenon ? illegal Arab construction.

The building in Isawiyah represents only the tip of the iceberg. Experts say that illegal building in eastern Jerusalem has reached a magnitude hitherto unknown and has all but become the norm in the region. "I estimate that between 800-1,000 dwellings are built illegally each year," says Micha Bin-Nun, Director of Jerusalem's Licensing and Inspections Department. "It started in earnest in 1995, a little after Oslo." Ten years later, he estimates, the total number of illegal structures now exceeds 10,000 buildings. Assuming an average of five living units per structure, the total could exceed 50,000 apartments.

The municipal figure is backed up by Palestinian sources. At a conference that took place four years ago, on January 7, 2000 at the Jerusalem Center for Women, Palestinian Legislative Council member for Jerusalem, Hatem Abd El-Khader Eid, boasted that Arabs had erected 6,000 illegal structures in East Jerusalem in the previous few years.

Illegal Arab construction is widespread all over the country, not just in east Jerusalem. Two years ago, the Interior Ministry estimated the amount at 20,000. Former Housing Minister and Current Minister of Jerusalem Affairs, Natan Sharansky, has estimated the figure at 40,000.

Last year, International Human Rights Lawyer Justice Reid Weiner, of the Jerusalem Center for Public Affairs, published a 172-page study on the phenomenon entitled Illegal Construction in Jerusalem - A Variation of an Alarming Global Phenomenon.

Weiner says the numerous problems caused by illegal building hurt both the municipality and local residents. Besides creating a slum-like atmosphere in whole sections of the city, it makes it physically impossible to provide even the most basic services. "One person building up to the zero line makes it impossible to build a sidewalk and reduces a four lane road to a single lane, so cars and buses must go into a ditch to let other cars pass," says Weiner. "Building illegally in a zone marked for a school makes it impossible to build the school."

And for those services that can still be provided, it becomes much more difficult to supply them, says Weiner. "It costs far more to bring electricity, water, roads, sidewalks and parking to the entrances of all these dispersed living units than to uniform, planned communities. And when the city finds it hard to provide these services, it is immediately accused of discriminating against the Arab population." Another problem is lack of funding. "When people build illegally, no taxes can be collected, so there is no money to provide services such as schools and community centers," says Bin Nun.

Safety is also a concern. The illegal structures are frequently built without the input of a licensed architect or engineer and likely fail to meet standard safety codes. "Living in these building is less safe, especially in the case of an earthquake or shelling," says Weiner.

Illegal building frequently goes hand in hand with land theft. This can be private land owned by absentee owners ? often Christian Arabs living abroad, or land owned by the old and infirm. It is believed that gangs, some linked to the Palestinian Authority, have used forged land deeds to lay their hands on vast areas in fashionable Arab neighborhoods such as Beit Hanina and Shoafat. But it also takes place on municipal land designated for public services such as schools and community centers. The building also entails the destruction of green spaces, such as land set aside for public parks. Even land designated for streets and highways are built on. Completion of the Eastern Ring highway, important to both Jews and Arabs, is threatened by illegal construction.

The Palestinian Authority forbids eastern Jerusalem residents to deal with the municipality ? often by the threat of violence. But many Arabs who suffer directly from the illegal construction have put aside concern for their personal safety and complained directly to the city. According to Mayor Uri Lupolianski, half of the building violations in the Arab neighborhoods come to the city's attention when Arab neighbors who have been adversely affected by the changes lodge complaints.

The phenomenon has forced some to take radical action. "Many Arab landowners have built ugly cement walls a meter high around their properties to keep illegal builders off," says Weiner. The walls themselves, besides scarring the landscape, are themselves illegal."

The phenomenon has become so bad that Dr. Sari Nusseibeh, the PLO's representative in Jerusalem, took out an ad on the front page of the Al-Quds newspaper on November 14, 2002 condemning the phenomenon. Next to the ad there was an offer to buy Doberman guard dogs. An article in the same edition was entitled, "The Upper Political Committee of Jerusalem Forms a Committee to Protect the Lands and Property in Jerusalem (After Attempts of Seizure by Counterfeiting and Intimidation)".

Nusseibeh has gone on record warning of the consequences of the phenomenon. "We are facing a disaster a far as the environment and the city is concerned, unless people take another look and begin to seriously plan once again." He also says that gangs that build illegally on stolen land should be jailed. Azan Abu Saud, the Director General of the Office of Arab Commerce in Jerusalem, has said that ignoring the planning law encourages violence and impinges on the rights of others. At the risk of opposing the PA, he even recommended demolishing the illegal structures.
https://www.israelnationalnews.com/Articles/Article.aspx/4986

Mensen in het westen kunnen zich niet voorstellen dat arabieren ook illegaal bouwen omdat voor het westen de arabieren sws de legale inwoners zijn van het midden oosten. Ongeacht waar ze wonen. Ze hoeven zich niet aan de regels te houden
Alleen joden worden gezien als kolonisten

Dat arabieren illegaal huizen bouwen iriteert ook de palestijnse autoriteit want die vernietigen ook arabische huizen en je wordt de gevangenis ingegooid. Dat vind men niet zo erg he dat de huizen van (veelal) arme arabieren worden vernietigd door de palestijnse autoriteit

Er wordt ontzettend veel illegaal gebouwd door zowel arabieren als door joden. Komt o.a door de armoede
Ik denk dat arabieren in jeruzalem en in de westbank meer dan tien duizenden huizen illgaal hebben gebouwd (amper 1% van deze huizen heeft israel vernietigd)
Het is ook een manier van terreur overigens. Maar veel palestijnse leiders ergeren zich ook aan de illegale bouw omdat de arabieren bouwen op grond dat oorsprongkelijk van de joden waren (voordat jordanie binnenkwam) maar nu behoord tot de palestijnse autoriteit

quote:
Indeed, in Jerusalem, Arabs have actually built new housing units at a faster rate than have Jews. As the chief Palestinian demography expert, Khalil Tufakji, admitted in a CNN interview, "We can build inside Jerusalem, legal, illegal — rebuild a house, whatever, we can do. Maybe we lose ten houses, but in the end we build 40 more houses in East Jerusalem." (Sept. 19, 1998)
https://www.ngo-monitor.o(...)_israel_propaganda_/
pi_175607968
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:02 schreef Rangono het volgende:

[..]

Maar vind jij deze zionistische-mentaliteit echt vreemd? joden zijn altijd slachtoffer geweest van allerlei verschikkingen. Ik vind dan een 'eigen staat' willen niet vreemd.
Een veilig thuishaven willen als gevolg van de verschrikkingen die ze zijn ondergaan niet nee, maar daar blijft het ook niet bij. De 'founding fathers' hebben verschrikkelijke dingen gezegd over de Palestijnen en Arabieren, naast hun acties waarvan ik wel denk, gast je weet als geen ander hoe slecht onderdrukking, vervolging en deportatie is.
pi_175608087
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:08 schreef Szikha2 het volgende:
Vooral druk maken om een paar huisjes die joden bouwen

[..]

Oude post van mij:

"

[..]

https://www.israelnationalnews.com/Articles/Article.aspx/4986

Mensen in het westen kunnen zich niet voorstellen dat arabieren ook illegaal bouwen omdat voor het westen de arabieren sws de legale inwoners zijn van het midden oosten. Ongeacht waar ze wonen. Ze hoeven zich niet aan de regels te houden
Alleen joden worden gezien als kolonisten

Dat arabieren illegaal huizen bouwen iriteert ook de palestijnse autoriteit want die vernietigen ook arabische huizen en je wordt de gevangenis ingegooid. Dat vind men niet zo erg he dat de huizen van (veelal) arme arabieren worden vernietigd door de palestijnse autoriteit

Er wordt ontzettend veel illegaal gebouwd door zowel arabieren als door joden. Komt o.a door de armoede
Ik denk dat arabieren in jeruzalem en in de westbank meer dan tien duizenden huizen illgaal hebben gebouwd (amper 1% van deze huizen heeft israel vernietigd)
Het is ook een manier van terreur overigens. Maar veel palestijnse leiders ergeren zich ook aan de illegale bouw omdat de arabieren bouwen op grond dat oorsprongkelijk van de joden waren (voordat jordanie binnenkwam) maar nu behoord tot de palestijnse autoriteit

[..]

https://www.ngo-monitor.o(...)_israel_propaganda_/
Paar huisjes zeg je, heb je berhaupt wel gelezen wat er staat?

quote:
About 200,000 Jewish settlers and 370,000 Palestinians currently live in East Jerusalem. The settlements are considered illegal under international law, though Israel disputes this.
Krijg jij 200.000 man in een paar huisjes ja? Knap, dan kan je meteen miljardair worden want veel landen zoeken krampachtig naar een oplossing voor huisvesting. 200.000 kolonisten in alleen al Oost Jeruzalem, een gebied wat volgens internationaal recht niet voor Isral bestemd is. Begrip voor de staat Israel is prima, annexatie en gebieden opeisen waar het geen recht op heeft is een ander verhaal.

Wat heeft dat Palestijnen op eigen grondgebied illegale huizen bouwen te maken met Isral? Al worden er 394.000 illegale huizen per dag in Tel Aviv door joden gebouwd, wat heeft Palestina daarmee te maken of over te zeggen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 22:16:00 ]
pi_175611006
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Paar huisjes zeg je, heb je berhaupt wel gelezen wat er staat?

[..]

Krijg jij 200.000 man in een paar huisjes ja? Knap, dan kan je meteen miljardair worden want veel landen zoeken krampachtig naar een oplossing voor huisvesting. 200.000 kolonisten in alleen al Oost Jeruzalem, een gebied wat volgens internationaal recht niet voor Isral bestemd is. Begrip voor de staat Israel is prima, annexatie en gebieden opeisen waar het geen recht op heeft is een ander verhaal.

Wat heeft dat Palestijnen op eigen grondgebied illegale huizen bouwen te maken met Isral? Al worden er 394.000 illegale huizen per dag in Tel Aviv door joden gebouwd, wat heeft Palestina daarmee te maken of over te zeggen?
Oke dus omdat jordaanse leger dat joodse deel van jeruzalem de joden vermoord en verjaagd heeft en het daarna bezet is het nu palestijns geworden en hebben de arabieren nu (dankzij het westen) de chultzpah om de oude deel van jeruzalem te claimen

Oke

Eigenlijk is het niets anders dan de joodse geschiedenis met deze stad breken he. Want door het nu 'oost jeruzelem' te noemen vanwege politieke doeleinden is het nu dus verboten voor joden om (nadat ze er eerst eruit werden gegooid door jordaanse leger) er te wonen. Joden mogen dus niet terug naar de stad die zoveel betekent in joodse geschiedenis en joodse religie.

En prima dat jij dat zo ziet (ik snap het ook dat jij dat zo ziet) maar ga niet roepen dat je joden een eigen staat gunt dan :')
pi_175611317
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 23:54 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Oke dus omdat jordaanse leger dat joodse deel van jeruzalem de joden vermoord en verjaagd heeft en het daarna bezet is het nu palestijns geworden en hebben de arabieren nu (dankzij het westen) de chultzpah om de oude deel van jeruzalem te claimen

Oke

Eigenlijk is het niets anders dan de joodse geschiedenis met deze stad breken he. Want door het nu 'oost jeruzelem' te noemen vanwege politieke doeleinden is het nu dus verboten voor joden om (nadat ze er eerst eruit werden gegooid door jordaanse leger) er te wonen. Joden mogen dus niet terug naar de stad die zoveel betekent in joodse geschiedenis en joodse religie.

En prima dat jij dat zo ziet (ik snap het ook dat jij dat zo ziet) maar ga niet roepen dat je joden een eigen staat gunt dan :')
Gast, ipv met allemaal irrelevante dingen te komen, mijn standpunt over Isral in twijfel trekken, vinger te wijzen naar andere kut-Arabische landen te verwijzen die ook de Palestijnen in de steek hebben gelaten en geen vinger meer bewegen om hen te helpen en op te vangen kan je simpelweg ook gewoon zeggen dat het je geen reet boeit dat Isral internationale wetgeving schendt en doet wat haar pleziert. :')

Godsamme zeg, alsof je mij hoeft uit te leggen wat voor ratten Arabieren kunnen zijn en de Palestijnen hebben verraden en de rug hebben toegekeerd. Dat is duidelijk, mag daarom Isral ook maar haar gang gaan en internationale wetgeving aan haar laars lappen? Als je dat vindt, prima, goed je recht, maar kom niet schuilen achter "Partij A deed dit en Partij B deed dat ook." Daarmee diskwalificeer je je volledig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 00:04:24 ]
pi_175611396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:03 schreef Odaiba het volgende:
Sorry hoor, maar het zijn toch weer de Palestijnen en sympathisanten die nu weer met geweld dreigen.
Had je iets anders verwacht als je Jeruzalem tot hoofdstad van Isral bombardeert. Dit is bijna hetzelfde als de profeet Mohammed beledigen, hier komt geheid problemen van. Isral is in mijn ogen altijd al de agressor geweest. Het land Isral is gewoon geannexeerd na de 2e wereld oorlog onder toestaand oog van het westen. En in mijn ogen heerst daar een groot onrecht.
pi_175612720
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Had je iets anders verwacht als je Jeruzalem tot hoofdstad van Isral bombardeert. Dit is bijna hetzelfde als de profeet Mohammed beledigen, hier komt geheid problemen van. Isral is in mijn ogen altijd al de agressor geweest. Het land Isral is gewoon geannexeerd na de 2e wereld oorlog onder toestaand oog van het westen. En in mijn ogen heerst daar een groot onrecht.
Jerusalem was al de hoofdstad. Palestijnen zijn vooral zelf aanstichter van de huidige problemen, valt er een dode, dan gaan ze weer huilen en wijzen naar Israel...Klopt de regio is vele malen bezet geweest, ook door de arabieren zelf...Snap dat het vervelend is dat ze nu tegen een joodse democratische staat meoten aankijken die het vele malen beter doet dan de omliggende landen.

Onrecht ben ik met je eens, maar het is wat mij betreft actie-reactie. Schop je een keer, krijg je 2 schoppen terug en die van Israel komen vele malen harder aan dan die van Palestijnen.
pi_175613966
quote:
Isral voert luchtaanvallen uit op Hamas in Gazastrook

De Isralische luchtmacht heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag luchtaanvallen uitgevoerd op de Gazastrook. Daarbij zijn volgens de Palestijnse beweging Hamas twee doden gevallen, meldt persbureau AFP. Een Isralische legerwoordvoerder zegt dat meerdere locaties van Hamas het doelwit waren, schrijft Haaretz. De luchtaanvallen waren represailles voor drie raketten die op vrijdag vanuit de Gazastrook op Isral waren afgevuurd.

In de regio is het al dagen onrustig sinds de Amerikaanse president Donald Trump Jeruzalem officieel heeft erkend als hoofdstad van Isral. Isralische straaljagers zouden vier doelwitten hebben geraakt in het noorden van de Gazastrook - onder meer een wapenfabriek, een wapenopslag en een militaire basis van Hamas. Daarbij zouden ook vijftien mensen zijn gewond geraakt.

Een van de raketten die vanuit de Gazastrook werd afgevoerd kwam neer in de Zuidelijke Isralische stad Sderot. Auto’s werden beschadigd, maar niemand raakte gewond. Twee andere raketten bereikten Isral niet. Internationale veroordeling

Trump wil de Amerikaanse ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem verplaatsten, een erkenning van de plaats als hoofdstad van Isral. De beslissing is door de internationale gemeenschap veroordeeld. Hamas zei vrijdag dat een land dat de ambassade naar Jeruzalem verplaatst, gezien wordt als een “vijand van de Palestijnen”.

Wereldwijd zijn duizenden moslims de straat op gegaan vanwege het besluit van de VS. Onder meer in Jordani, Egypte, Turkije en Indonesi werd de afgelopen dagen gedemonstreerd.

Bron: NRC


[ Bericht 2% gewijzigd door Zeibo op 10-12-2017 03:24:42 ]
pi_175614005
quote:
Arabische landen overwegen sancties tegen VS om Jeruzalem-besluit



De Arabische Liga is in Caro bijeen gekomen vanwege het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om Jeruzalem te erkennen als hoofdstad van Isral. De Liga besprak onder meer de mogelijkheid om de VS met sancties onder druk te zetten.

De Libanese minister Gebran Bassil (Buitenlandse Zaken) riep zijn collega's op maatregelen te overwegen om te voorkomen dat de Amerikaanse ambassade wordt verplaatst naar Jeruzalem. "Te beginnen met diplomatieke en politieke maatregelen, gevolgd door economische en financile sancties.''

De Palestijnse minister Riyad al-Maliki zei kort voor de bijeenkomst dat de Palestijnen willen dat de VN-Veiligheidsraad zich in een resolutie uitspreekt over het besluit van Trump. Hij zei ook tegen verslaggevers dat zijn volk een ander land zal zoeken om te bemiddelen in het het vredesproces.

Na afloop van de bijeenkomst drongen de Arabische ministers van Buitenlandse Zaken er bij de Verenigde Staten op aan om het besluit om Jeruzalem als hoofdstad van Isral te zien te laten varen. Volgens de ministers vergroot het besluit van Trump het geweld in het Midden-Oosten.

Duizenden Palestijnen, moslims en arabieren gingen vrijdag de straat op vanwege de door Hamas uitgeroepen 'Dag der Woede', waarmee ze reageerden op het besluit van de VS om Jeruzalem officieel als hoofdstad van Isral te accepteren. Isralische militairen schoten bij de rellen twee Palestijnse betogers dood.

Vergeldingsactie
Volgens de krant Haaretz heeft de Isralische luchtafweer vrijdagavond een raket neergehaald die was afgevuurd vanuit de Gazastrook richting de steden Ashkelon en Sderot, waar de sirenes begonnen te loeien. Vlak daarna volgde nog een lancering, maar dit projectiel haalde het grondgebied van Isral niet.

Het Isralisch leger voerde een vergeldingsactie uit. Een woordvoerder vertelde dat gevechtsvliegtuigen een opleidingskamp van de radicaal-islamitische verzetsbeweging Hamas en wapenopslagplaats hebben bestookt. Volgens het Palestijns ministerie van Gezondheidszorg zijn zeker 25 mensen gewond geraakt, onder wie zes kinderen.

https://www.nu.nl/midden-(...)besluit.html#slide-5

[ Bericht 6% gewijzigd door Zeibo op 10-12-2017 03:15:45 ]
pi_175614104
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 01:02 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Jerusalem was al de hoofdstad. Palestijnen zijn vooral zelf aanstichter van de huidige problemen, valt er een dode, dan gaan ze weer huilen en wijzen naar Israel...Klopt de regio is vele malen bezet geweest, ook door de arabieren zelf...Snap dat het vervelend is dat ze nu tegen een joodse democratische staat meoten aankijken die het vele malen beter doet dan de omliggende landen.

Onrecht ben ik met je eens, maar het is wat mij betreft actie-reactie. Schop je een keer, krijg je 2 schoppen terug en die van Israel komen vele malen harder aan dan die van Palestijnen.
Dat Isral het zo beter doet heeft volgens mij ook te maken met de steun vanuit Amerika en Europa waar het kapitalisme al die jaren heerst. Dat het gebied vele malen bezet is geweest maakt het uiteraard niet rechtvaardig. Met de jaren ben ik anders naar Isral gaan kijken, niet dat de gewone Isralirs er wat aan konden doen, maar er is na de tweede wereld oorlog wel een vreemd smerig spelletje gespeeld door het westen. Gek genoeg zie je dan ook hoe het westen reageert als Rusland tracht een ander land te bezetten, dan is de wereld te klein. Krim is hier een goed voorbeeld van. En daarvoor had je de Sovjet Unie, daar sprak men ook geen goed woord over het communisme en de Oostbloklanden.

Na de tweede wereld oorlog had Amerika de joden veel strenger moeten toespreken ook al waren zij slachtoffer van de holocaust. In ons land of Europa ben je van harte welkom, maar een land gaan bezetten of annexeren, dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat de haat jegens joden er dan ook veel minder was geweest.
pi_175614106
Jerusalem is voor de Joden , bless Trump.
pi_175614171
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 03:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat Isral het zo beter doet heeft volgens mij ook te maken met de steun vanuit Amerika en Europa waar het kapitalisme al die jaren heerst. Dat het gebied vele malen bezet is geweest maakt het uiteraard niet rechtvaardig. Met de jaren ben ik anders naar Isral gaan kijken, niet dat de gewone Isralirs er wat aan konden doen, maar er is na de tweede wereld oorlog wel een vreemd smerig spelletje gespeeld door het westen. Gek genoeg zie je dan ook hoe het westen reageert als Rusland tracht een ander land te bezetten, dan is de wereld te klein. Krim is hier een goed voorbeeld van. En daarvoor had je de Sovjet Unie, daar sprak men ook geen goed woord over het communisme en de Oostbloklanden.

Na de tweede wereld oorlog had Amerika de joden veel strenger moeten toespreken ook al waren zij slachtoffer van de holocaust. In ons land of Europa ben je van harte welkom, maar een land gaan bezetten of annexeren, dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat de haat jegens joden er dan ook veel minder was geweest.
Ach de tijden waren totaal anders toen. Westerse politici waren nog niet zulke watjes als nu.

Zij hadden een idee opgepikt en hebben dat uitgevoerd, zoals al eeuwen gedaan werd met land.

De Britten hadden geld nodig, en de zionistische lobby had dat in ruil dat zij een stuk land zouden krijgen. de Britten beloofden de arabieren ook hetzelfde stuk land, dat zorgde voor problemen. Nadat de britten vertokken, stonden de israeliers er alleen voor, en begonnen de arabieren en Palestijnen aanvallen uit te voeren. Dit mislukte, en later deden de arabische landen wederom een poging die hard faalde. Het bezorgde Israel alleen maar meer land.

In plaats van zo tegen Israel te zijn, kunnen ze beter hun energie steken in samenwerking.

Haat naar joden is er al zins zij Jezus hebben verraden.

Ik gun Palestijnen het beste, maar die opstand is echt zinloos, maar het zit in hun bloed om martelaren te willen worden zodat Israel wel hard moet terug slaan..
pi_175614301
Een steuntje in de rug voor de joden die het al zo zwaar hebben als klein beschaafd landje omringd door barbaarse buren. The Israelites. O+

pi_175614308
quote:
Twee Hamas-leden gedood door luchtaanvallen van Isral



Door Isralische luchtaanvallen op de Gazastrook zijn zaterdag twee strijders van Hamas om het leven gekomen, heeft een zegsman bij de militante Palestijnse meegedeeld. Volgens Isral werden twee werkplaatsen waar wapens werden gebouwd, een opslagplaats voor wapens en een militair gebouw bestookt. De aanvallen waren een antwoord op raketbeschietingen vanuit de Gazastrook op steden in Isral op vrijdag.

Palestijnse groepen hadden vrijdag een ''Dag der Woede'' uitgeroepen als reactie op het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om Jeruzalem als hoofdstad van Isral te erkennen. Sinds de erkenning woensdag is het zeer onrustig in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever.

Bij botsingen met Isralische militairen aan de grens met Gaza waren vrijdag ook al twee Palestijnen omgekomen. Op de bezette Westelijke Jordaanoever vielen tientallen gewonden.
https://www.nu.nl/midden-(...)llen-van-israel.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Zeibo op 10-12-2017 06:08:28 ]
  zondag 10 december 2017 @ 08:26:44 #211
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 10 december 2017 @ 08:44:03 #212
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 10 december 2017 @ 09:00:30 #213
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175615012
Hoe zit het met de poorten van de hel, de dag van de kwaadheid, de rivieren met bloed die het gevolg zouden zijn van deze beslissing? Komt het al een beetje los? Zijn er al legers samengetrokken aan de grens met Isral?

Kom op, die popcorn begint flauw te worden :{
pi_175615434
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 00:05 schreef MakkieR het volgende:Had je iets anders verwacht als je Jeruzalem tot hoofdstad van Isral bombardeert. Dit is bijna hetzelfde als de profeet Mohammed beledigen, hier komt geheid problemen van. Isral is in mijn ogen altijd al de agressor geweest. Het land Isral is gewoon geannexeerd na de 2e wereld oorlog onder toestaand oog van het westen. En in mijn ogen heerst daar een groot onrecht.
:')
Als je de geschiedenis in het achterhoofd houdt, dan hebben de Christenen en de Joden aardig meer aanspraak op Jeruzalem dan de moslims.
quote:
En dan mag ik hopen dat de VS en de EU zelf ook die Arabieren boycot.
Laat ze maar lekker zitten met die olie.
Kijken of ze dan nog zo hard schreeuwen :W
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 03:39 schreef MakkieR het volgende:
Na de tweede wereld oorlog had Amerika de joden veel strenger moeten toespreken ook al waren zij slachtoffer van de holocaust. In ons land of Europa ben je van harte welkom, maar een land gaan bezetten of annexeren, dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat de haat jegens joden er dan ook veel minder was geweest.
Ze hebben niks bezet, ze hebben hun historische grondgebied terugveroverd op de Arabieren :{w
pi_175615724
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:02 schreef Rangono het volgende:

Ik vind dan een 'eigen staat' willen niet vreemd.
Dadelijk komen de indianen in de vs ook maar in opstand om 90% van hun land terug te eisen van die vuige rood harige kolonisten.

:D
pi_175615874
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 09:39 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:')
Als je de geschiedenis in het achterhoofd houdt, dan hebben de Christenen en de Joden aardig meer aanspraak op Jeruzalem dan de moslims.

[..]

En dan mag ik hopen dat de VS en de EU zelf ook die Arabieren boycot.
Laat ze maar lekker zitten met die olie.
Kijken of ze dan nog zo hard schreeuwen :W

[..]

Ze hebben niks bezet, ze hebben hun historische grondgebied terugveroverd op de Arabieren :{w
Isral was voor 1948 een brits mandaatgebied. Daar heeft Groot Brittanni een deal gesloten met de joden die rijk waren en veel invloed hadden. Daaruit is Isral ontstaan en het westen keek weg, gezien in die tijd kolonialisme en bezettingen aan de orde van de dag was. Voor 1948 had je het Brits Mandaat dat was ontstaan tijdens de 1e wereld oorlog. Ik kan mij indenken dat de Arabieren het in die tijd ook al niet al te best hadden onder de Engelsen.

Jij noemt het dan terug veroveren, ik noem het opnieuw bezetten. Helaas hebben de Palestijnen niks anders dan ellende gekend onder het juk van het westen. Geen wonder dat de haat jegens Isral en het westen daar zo groot is. Gezien de geschiedenis waren wij West Europeanen nou niet bepaald de lieverdjes van de wereld.
pi_175615907
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dadelijk komen de indianen in de vs ook maar in opstand om 90% van hun land terug te eisen van die vuige rood harige kolonisten.

:D
indianen zijn inmiddels al helemaal monddood gemaakt door de Amerikanen.
  zondag 10 december 2017 @ 10:28:51 #218
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_175615935
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 10:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

indianen zijn inmiddels al helemaal monddood gemaakt door de Amerikanen.
Reservaten voor palestijnen oprichten? Kijken of ze aan de drank te krijgen zijn?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_175616168
Een synagoge in het centrum van de Zweedse stad Gotenburg is gisteravond aangevallen door gemaskerde mannen. Zij gooiden brandende voorwerpen over de schutting, zegt een ooggetuige tegen de Zweedse omroep SVT. Mogelijk ging het om molotovcocktails.

Volgens media in Zweden kwamen de voorwerpen terecht in de tuin voor het gebouw. Het vuur doofde snel, mede doordat het regende.

In de kelder van de synagoge was tijdens de aanval een feest van jongeren aan de gang. Niemand raakte gewond. De voorzitter van de joodse organisatie in Gotenburg zegt dat de jongeren zijn geschrokken, maar dat iedereen veilig het gebouw kon verlaten.

Arrestaties
Vanochtend vroeg heeft de politie drie verdachten gearresteerd. De politie wil geen details geven over hun identiteit. De drie worden verdacht van poging tot moord.

De aanleiding voor de aanval is nog onduidelijk, maar voor de zekerheid is de beveiliging bij de synagoge opgeschroefd. Een woordvoerder van de politie wil tegen Zweedse media niet zeggen wat voor maatregelen er zijn genomen.

Amerikaanse erkenning
De voorzitter van de joodse gemeenschap in Gotenburg denkt dat de aanval te maken kan hebben met de Amerikaanse erkenning van Jeruzalem als de hoofdstad van Isral. "Wanneer er dingen gebeuren in Isral, neemt de dreiging ook hier toe", zegt hij tegen de Zweedse krant Gteborgs-Tidningen.

Een dag voor de aanval was er in Malm een grote demonstratie tegen de Amerikaanse erkenning van Jeruzalem als Isralische hoofdstad. Daarbij werden antisemitische leuzen geroepen.

https://nos.nl/artikel/22(...)agoge-in-zweden.html
pi_175616716
Abbas roept Palestijnen op protest tegen Isral voort te zetten:

https://www.hln.be/nieuws(...)-te-zetten~a216a206/
pi_175616881
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 11:34 schreef gynaika het volgende:
Abbas roept Palestijnen op protest tegen Isral voort te zetten:
_O- Het zijn ook een stelletje masochisten he _O-
Hebben ze nog niet genoeg slaag gehad ?
  zondag 10 december 2017 @ 11:50:31 #222
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_175616989
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 11:44 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

_O- Het zijn ook een stelletje masochisten he _O-
Hebben ze nog niet genoeg slaag gehad ?
De hoge heren blijven buiten schot. Denk je dat het klootjesvolk hun iets boeit?
Niet meer dan een middel om hun Jodenhaat te uiten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_175617088
Maar serieus. Waar protesteren die mensen nou eigenlijk allemaal tegen? Die Palestijnse kinderen die met vuur en stenen gooien, zouden ze echt een idee hebben wat de specifieke aanleiding is, houd toch op. Een Amerikaanse erkenning, het is gewoon weer een excuus, laat ze maar rellen dan zie je ook gelijk hun ware aard in deze.
pi_175617096
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 11:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
De hoge heren blijven buiten schot. Denk je dat het klootjesvolk hun iets boeit?
Niet meer dan een middel om hun Jodenhaat te uiten.
Inderdaad, in al die decennia zijn er vele miljarden aan hulpgeld naar de Palestijnen gegaan, maar daar schiet de gemiddelde Palestijn niet veel mee op.
  zondag 10 december 2017 @ 12:27:22 #225
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175617658
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 11:34 schreef gynaika het volgende:
Abbas roept Palestijnen op protest tegen Isral voort te zetten:

https://www.hln.be/nieuws(...)-te-zetten~a216a206/
Abbas is volgens mij ontzettend teleurgesteld dat het protest zo matig is.
  zondag 10 december 2017 @ 12:28:52 #226
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175617690
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 10:22 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Isral was voor 1948 een brits mandaatgebied. Daar heeft Groot Brittanni een deal gesloten met de joden die rijk waren en veel invloed hadden. Daaruit is Isral ontstaan en het westen keek weg, gezien in die tijd kolonialisme en bezettingen aan de orde van de dag was. Voor 1948 had je het Brits Mandaat dat was ontstaan tijdens de 1e wereld oorlog. Ik kan mij indenken dat de Arabieren het in die tijd ook al niet al te best hadden onder de Engelsen.
"Alternative facts" :')
quote:
Jij noemt het dan terug veroveren, ik noem het opnieuw bezetten. Helaas hebben de Palestijnen niks anders dan ellende gekend onder het juk van het westen. Geen wonder dat de haat jegens Isral en het westen daar zo groot is. Gezien de geschiedenis waren wij West Europeanen nou niet bepaald de lieverdjes van de wereld.
Weg met ons ;(
  zondag 10 december 2017 @ 12:42:23 #227
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_175618078
Meesterzet van Trump. Overal rellende moslims die zijn punt weer bewijzen. Waarom zou hij dit anders doen? Die man doet alleen maar dingen voor zijn eigen macht en idealen. Blegh
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 10 december 2017 @ 14:37:48 #228
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175621061
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:42 schreef maniack28 het volgende:
Meesterzet van Trump. Overal rellende moslims die zijn punt weer bewijzen. Waarom zou hij dit anders doen? Die man doet alleen maar dingen voor zijn eigen macht en idealen. Blegh
Het komt niet in je op dat die rellende moslims degene zijn die fout zitten ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_175622949
Ostrov_A twitterde op zondag 10-12-2017 om 10:11:58 #Europe last 48 hours:* Berlin & London: Chants of "death to Jews"* Sweden: Synagogue firebombed in Gothenburg; in Malmo protestors chant “shoot the Jews.”* Amsterdam: Window of Kosher restaurant smashed.* Paris: Chants of 'From the River to the Sea’, Palestine will be free. https://t.co/wIEYrB6O9qhttps://t.co/osRQuS6tfp reageer retweet
pi_175623147
Vanmiddag is een beveiliger bij centraal station Jeruzalem neergestoken door een Palestijn.

Hier een nieuwsartikel: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5054722,00.html

Filmpje

Pas een week geleden overleed een soldaat nadat 2 arabieren zijn keel doorsneden: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5051739,00.html

En voor de hele week kondigen de Palestijnen rellen aan.
  zondag 10 december 2017 @ 16:29:14 #231
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_175623801
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:58 schreef jamesdeen het volgende:
Vanmiddag is een beveiliger bij centraal station Jeruzalem neergestoken door een Palestijn.

Hier een nieuwsartikel: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5054722,00.html

Filmpje

Pas een week geleden overleed een soldaat nadat 2 arabieren zijn keel doorsneden: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5051739,00.html

En voor de hele week kondigen de Palestijnen rellen aan.
Wat raar dat de nos dit soort nieuws nooit rapporteert.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_175624216
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een veilig thuishaven willen als gevolg van de verschrikkingen die ze zijn ondergaan niet nee, maar daar blijft het ook niet bij. De 'founding fathers' hebben verschrikkelijke dingen gezegd over de Palestijnen en Arabieren, naast hun acties waarvan ik wel denk, gast je weet als geen ander hoe slecht onderdrukking, vervolging en deportatie is.
Iedereen maakt wel eens vervelende opmerkingen. Pas bij daden kan het zorgwekkend worden. Welke daden van israel zijn zorgwekkend?
pi_175624351
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dadelijk komen de indianen in de vs ook maar in opstand om 90% van hun land terug te eisen van die vuige rood harige kolonisten.

:D
Isral is niet gebouwd op het 'terug eisen'. Isral is gebouwd als een veilige haven voor joden.
pi_175624362
quote:
10s.gif Op zondag 10 december 2017 16:29 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wat raar dat de nos dit soort nieuws nooit rapporteert.
quote:
A 9-year-old girl was lightly wounded Sunday morning when stones were thrown at a car she was traveling in with her mother and brother in Gush Etzion. Magen David Adom paramedics treated the girl, who was wounded by shards. An IDF forces dispersed the stone throwers using crowd control methods.

A month ago Eini narrowly avoided disaster when a Molotov cocktail was thrown at her car while she was driving on the same road, but just missed her.
https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5054646,00.html
quote:
Lynch attempt in the heart of Israel

Photographer describes narrowly avoiding lynch during riots last night in Wadi Ara. 'I fled, as masked men smashed my motorcycle

According to Israel Hayom, 3 were injured on Saturday night on Route 65 in northern Israel, when rioters threw rocks at a bus making its way to Tel Aviv.
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/239105
Dit allemaal in de laatste week
pi_175624450
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:58 schreef jamesdeen het volgende:
Vanmiddag is een beveiliger bij centraal station Jeruzalem neergestoken door een Palestijn.

Hier een nieuwsartikel: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5054722,00.html

Filmpje

Pas een week geleden overleed een soldaat nadat 2 arabieren zijn keel doorsneden: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5051739,00.html

En voor de hele week kondigen de Palestijnen rellen aan.
Vrede is in zicht
pi_175624498
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:46 schreef Rangono het volgende:

[..]

Iedereen maakt wel eens vervelende opmerkingen. Pas bij daden kan het zorgwekkend worden. Welke daden van israel zijn zorgwekkend?
Sure, ik bedreig wekelijks wel iemand met z'n botten te breken voor ik keihard wegren. Buiten proportioneel veel geweld en expansie zie ik toch wel als de belangrijkste voorbeelden.
pi_175624566
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sure, ik bedreig wekelijks wel iemand met z'n botten te breken voor ik keihard wegren. Buiten proportioneel veel geweld en expansie zie ik toch wel als de belangrijkste voorbeelden.
1: Nogmaals: woorden zijn slechts woorden.

2: Buiten proportioneel geweld? noem eens voorbeelden?

De expansie-dirft is logisch vanuit Isralisch opzicht. Anders kunnen ze immers nooit grondgebied claimen. Heel het idee dat Isral moet vertrekken uit de westbank is dan ook zo onrealistisch als maar kan. Dat kan enkel gebeuren als Isral militair grote verliezen gaat lijden.
  zondag 10 december 2017 @ 17:00:05 #238
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_175624596
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ostrov_A twitterde op zondag 10-12-2017 om 10:11:58 #Europe last 48 hours:* Berlin & London: Chants of "death to Jews"* Sweden: Synagogue firebombed in Gothenburg; in Malmo protestors chant “shoot the Jews.”* Amsterdam: Window of Kosher restaurant smashed.* Paris: Chants of 'From the River to the Sea’, Palestine will be free. https://t.co/wIEYrB6O9qhttps://t.co/osRQuS6tfp reageer retweet
Mad
pi_175624775
Tsja, de VS kunnen vanwege de schalie-olie revolutie en de sterke opkomst van elektromobiliteit het risico wel nemen. Een olieboycot zoals tijdens de jaren 70 lijkt bijna ondenkbaar. Andere sancties vanuit arabische landen kunnen nog volgen.

Arabische landen overwegen sancties tegen VS om Jeruzalem-besluit
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_175624831
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:59 schreef Rangono het volgende:

[..]

1: Nogmaals: woorden zijn slechts woorden.
Dat beaam ik dus, zolang ik daadwerkelijk niemand's botten breek blijven de gevolgen beperkt tot verwaarloosbaar.
quote:
2: Buiten proportioneel geweld? noem eens voorbeelden?
Hoeveel VN rapporten wil je hebben met een kwalificatie als zodanig?

quote:
A study published by the UN Association of the UK, reviewing the language of General Assembly resolutions about Israel between 1990 and 2003, found that:
resolutions adopted in the same period by the General Assembly were far more explicit in their condemnation of Israel. (...) Violence perpetrated against Israeli civilians, including the use of suicide bombers, is mentioned only a few times and then in only vague terms. Violence against Palestinian civilians, on the other hand, is described far more explicitly. Israeli occupying forces are condemned for the "breaking of bones" of Palestinians, the tear-gassing of girls' schools and the firing on hospitals in which a specific number of women were said to be giving birth. Another trend noted in General Assembly Resolutions is a progressively more anodyne tone towards Israel throughout the period examined. This is reflected in a decreasing tendency of resolutions to specify Israeli culpability in policies and practices reviewed by the General Assembly; compare, for example, General Assembly resolution 47/70 (1992) with 58/21 (2003)
Israel: White Phosphorus Use Evidence of War Crimes


quote:
The UN says the vast majority of Palestinian deaths are civilian. But figures from previous operations over the past six years in the densely populated Gaza Strip show it is not the first time civilians have paid a heavy price.
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28439404

quote:
De expansie-dirft is logisch vanuit Isralisch opzicht. Anders kunnen ze immers nooit grondgebied claimen. Heel het idee dat Isral moet vertrekken uit de westbank is dan ook zo onrealistisch als maar kan. Dat kan enkel gebeuren als Isral militair grote verliezen gaat lijden.
Dan zal het verzet vanuit Palestijns opzicht ook hopelijk logisch zijn?
pi_175624988
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat beaam ik dus, zolang ik daadwerkelijk niemand's botten breek blijven de gevolgen beperkt tot verwaarloosbaar.

[..]

Hoeveel VN rapporten wil je hebben met een kwalificatie als zodanig?

[..]

Israel: White Phosphorus Use Evidence of War Crimes


[..]

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28439404

[..]

Dan zal het verzet vanuit Palestijns opzicht ook hopelijk logisch zijn?
1: Je gaat de VN als een serieuze bron gebruiken, ja? Saudi Arabi voor mensenrechten, Mugabe als ambassadeur..... lmao

2: Daadwerkelijk verzet zou logisch zijn. Maar daarvan is geen sprake. Wel steunen teveel Palestijnen een terroristische organisatie: namelijk hamas.
pi_175625349
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:13 schreef Rangono het volgende:

[..]

1: Je gaat de VN als een serieuze bron gebruiken, ja? Saudi Arabi voor mensenrechten, Mugabe als ambassadeur..... lmao
Je lacht je kont er af, gezellig...lacht er tenminste nog iemand.Wat had je anders als bron gewild, je eigen ministerie en politici, joodse bronnen? Maar ik snap je punt, Mugabe en Saoedi Arabi hebben enorm veel invloed op de door verschillende commissies vrijgegeven cijfers.

quote:
2: Daadwerkelijk verzet zou logisch zijn. Maar daarvan is geen sprake. Wel steunen teveel Palestijnen een terroristische organisatie: namelijk hamas.
Hamas, Harakat Muqawama Islamiyah of wel Islamitisch verzetsbeweging. Je hoeft het niet eens te zijn met hun tactieken en middelen. For fuck sake, je kunt zelfs kritisch zijn, ze de grond in boren en ze vervolgen. De een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder, vergeet niet dat Hamas is groot geworden omdat Isral ze heeft gesponsord als alternatief voor Fatah en zowel de VS, EU als Isral hebben geist dat Hamas moest mee doen aan de verkiezingen. Hamas is niet populair omdat door hun toedoen de Palestijnen mogen genieten van een Isralische bommenregen, Hamas is populair omdat haar sociale tak meer heeft gedaan voor de Palestijnen in Gazza dan Fatah in de afgelopen 40 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 17:26:26 ]
  zondag 10 december 2017 @ 17:26:02 #243
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175625360
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:46 schreef Rangono het volgende:

[..]

Iedereen maakt wel eens vervelende opmerkingen. Pas bij daden kan het zorgwekkend worden. Welke daden van israel zijn zorgwekkend?
Illegale nederzettingen, collectieve straffen, water, voedsel en medicijnen tegenhouden. Zich aan allerlei kanten niet houden aan resoluties.
Moet ik nog verder gaan?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175626102
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Illegale nederzettingen, collectieve straffen, water, voedsel en medicijnen tegenhouden. Zich aan allerlei kanten niet houden aan resoluties.
Moet ik nog verder gaan?
Je moet ook niet naar de tamimi familie luisteren

Trap er niet in!
pi_175626168
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Illegale nederzettingen, collectieve straffen, water, voedsel en medicijnen tegenhouden. Zich aan allerlei kanten niet houden aan resoluties.
Moet ik nog verder gaan?
Die resoluties van de VN had ik ook mijn reet mee afgeveegd.
Vergeet niet dat er meer als 50 moslimlanden in de VN zitten, die hebben allemaal een teringhekel aan joden en Israel.
Veel andere landen willen die olieproducerende landen dan weer te vriend houden.
pi_175626460
Arabische landen die niks voorstellen die met sancties gaan dreigen :')
  zondag 10 december 2017 @ 18:07:13 #248
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175626490
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:50 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Je moet ook niet naar de tamimi familie luisteren

Trap er niet in!
Naar wie?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175626659
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat beaam ik dus, zolang ik daadwerkelijk niemand's botten breek blijven de gevolgen beperkt tot verwaarloosbaar.

[..]

Hoeveel VN rapporten wil je hebben met een kwalificatie als zodanig?

[..]

Israel: White Phosphorus Use Evidence of War Crimes


[..]

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-28439404

[..]

Dan zal het verzet vanuit Palestijns opzicht ook hopelijk logisch zijn?
In hetzelfde stukje staat ook dat de boel dus nogal eenzijdig wordt neergezet en 't palestijnse tuig dat zichzelf opblaast met als doel zoveel mogelijk burger doden nauwelijk wordt genoemd. Nogal wiedes dat Israel zich dus geen reet aantrekt van wat de VN te melden heeft
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_175626891
Toch wel echt intens triest hoe die aankondiging van Trump mensen aanzet tot grootschalige rellen, wegen blokkeren, gooien van stenen naar bussen en burgers, 2 terroristische aanslagen en een overvloed aan antisemitisme
pi_175627039
Wat dacht je hier van. Isral + Libanon worden een kruisvaarders staat. Dan kunnen de joden niet op de moslims zeuren en moslims niet over de joden. Ben je er niet mee eens dan rot je als arabier op of andersom.




Deus Vult _O_

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 18:29:35 ]
pi_175627066
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:15 schreef Harlon het volgende:

[..]

In hetzelfde stukje staat ook dat de boel dus nogal eenzijdig wordt neergezet en 't palestijnse tuig dat zichzelf opblaast met als doel zoveel mogelijk burger doden nauwelijk wordt genoemd. Nogal wiedes dat Israel zich dus geen reet aantrekt van wat de VN te melden heeft
Alsof de VN dergelijke zelfmoordaanslagen sponsort of door de vingers ziet. Hamas en co worden door de VN ook gewoon vervolgd, aangesproken en veroordeeld. Wanneer Isral de VN kan gebruiken voor eigen belang, doet ze dat maar al te graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 18:35:57 ]
pi_175627233
quote:
Israel's prime minister has said Palestinians must "get to grips with" the reality that Jerusalem is Israel's capital in order to move towards peace.
Benjamin Netanyahu said Jerusalem had been the capital of Israel for 3,000 years and had "never been the capital of any other people".
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175627256
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:26 schreef vigen98 het volgende:
Wat dacht je hier van. Isral + Libanon worden een kruisvaarders staat. Dan kunnen de joden niet op de moslims zeuren en moslims niet over de joden.

[ afbeelding ]

Deus Vult _O_
Ja, veel succes met Hezbollah en Iran dan. :')



Bismisah ALLAH ALLAH _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 18:33:16 ]
pi_175627365
Maar goed, halen we religie uit dit conflict, zou er dan nog een conflict zijn? Wat definieert anders dan religie het verschil in deze volken?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175627589
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:26 schreef vigen98 het volgende:
Wat dacht je hier van. Isral + Libanon worden een kruisvaarders staat. Dan kunnen de joden niet op de moslims zeuren en moslims niet over de joden.


[ afbeelding ]

Deus Vult _O_
De christenen hebben hun kans gehad in Libanon, helaas is Libanon nu compleet verneukt. Een krimpende populatie christenen, bijna 2 miljoen vluchtelingen die ze niet aankunnen, spanningen tussen bevolkingsgroepen (soennieten, sjieten, christenen, syriers, palestijnen), een paramilitaire beweging die oorlogen uitlokt met buurlanden en zich erin mengt en dan ook nog een falende regering. :') :{

Intussen is de joodse staat een van de florerende landen in de regio ondanks het conflict met de Palestijnen
pi_175627610
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:43 schreef jamesdeen het volgende:
De christenen hebben hun kans gehad in Libanon, helaas is Libanon nu compleet verneukt. Een krimpende populatie christenen
Nog sorry daarvoor he :@
pi_175627696
quote:
9s.gif Op zondag 10 december 2017 18:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, veel succes met Hezbollah en Iran dan. :')

[ afbeelding ]

Bismisah ALLAH ALLAH _O_
Iran mag de tering krijgen. Gewoon nukes.
pi_175627728
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:34 schreef truthortruth het volgende:
Maar goed, halen we religie uit dit conflict, zou er dan nog een conflict zijn? Wat definieert anders dan religie het verschil in deze volken?
Heel veel.
pi_175627743
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:43 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

De christenen hebben hun kans gehad in Libanon, helaas is Libanon nu compleet verneukt. Een krimpende populatie christenen, bijna 2 miljoen vluchtelingen die ze niet aankunnen, spanningen tussen bevolkingsgroepen (soennieten, sjieten, christenen, syriers, palestijnen), een paramilitaire beweging die oorlogen uitlokt met buurlanden en zich erin mengt en dan ook nog een falende regering. :') :{

Intussen is de joodse staat een van de florerende landen in de regio ondanks het conflict met de Palestijnen
Als Libanon een Franse protectoraat bleef, was er niks aan de hand :(
pi_175627781
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Iran mag de tering krijgen. Gewoon nukes.
Zolang Rusland en China Iran steunen mag je die nukes wel vergeten.
pi_175627782
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:48 schreef jamesdeen het volgende:
Heel veel.
Het kan nooit heel veel zijn, zo zit de natuur niet in elkaar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175627818
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zolang Rusland en China Iran steunen mag je die nukes wel vergeten.
China steunt Iran niet. China steunt alleen China en niks anders. Rusland enige reden om Iran te '' steunen '' is dat het een buffer is in het zuiden en het een blaffende hond is tegen Amerika.
pi_175627871
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:51 schreef vigen98 het volgende:

[..]

China steunt Iran niet. China steunt alleen China en niks anders. Rusland enige reden om Iran te '' steunen '' is dat het een buffer is in het zuiden en het een blaffende hond is tegen Amerika.
China steunt Iran op heel veel logistieke, militaire en economische manieren. Net zoals Rusland doen ze dat niet vanwege de mooie Perzische tapijten, maar inderdaad vanwege strategische redenen. Dus nogmaals, zolang dat het geval is mag je die nukes mooi vergeten.
pi_175627894
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

China steunt Iran op heel veel logistieke, militaire en economische manieren. Net zoals Rusland doen ze dat niet vanwege de mooie Perzische tapijten, maar inderdaad vanwege strategische redenen. Dus nogmaals, zolang dat het geval is mag je die nukes mooi vergeten.
Hoezo mag je die nukes vergeten dan? Wat is dat voor logica dan? _O- Waarom heeft Isral nukes dan :')
pi_175627926
quote:
9s.gif Op zondag 10 december 2017 18:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nog sorry daarvoor he :@
ik zit daar niet zo mee, maar vigen is daar best mad over.
pi_175627948
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoezo mag je die nukes vergeten dan? Wat is dat voor logica dan? _O- Waarom heeft Isral nukes dan :')
Niemand praat over nukes behalve de oorlogsgeile pubers achter hun computer, de VS noch Rusland of China dreigen bij militair conflict over het algemeen met nukes, worden eerder symbolisch ingezet als afschrikmiddel. Op het moment dat een partij nukes gaat inzetten gaat dat niet zonder gevolgen.
pi_175627949
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:55 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

ik zit daar niet zo mee, maar vigen is daar best mad over.
En terecht.
pi_175627976
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niemand praat over nukes behalve de oorlogsgeile pubers achter hun computer, de VS noch Rusland of China dreigen bij militair conflict over het algemeen met nukes, worden eerder symbolisch ingezet als afschrikmiddel. Op het moment dat een partij nukes gaat inzetten gaat dat niet zonder gevolgen.
Wie zegt nukes gebruiken? Nukes zorgen ervoor dat je niet aangevallen gaat worden :Y Daarom nukes voor Libanon ( christelijk Libanon btw )
pi_175627983
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:55 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

ik zit daar niet zo mee, maar vigen is daar best mad over.
Jullie beiden kunnen common ground vinden in het mad zijn over Sultan Abdulhamid II's optreden.
pi_175627999
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En terecht.
En dat is dus allemaal de schuld van Triggershot
pi_175628009
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wie zegt nukes gebruiken? Nukes zorgen ervoor dat je niet aangevallen gaat worden :Y Daarom nukes voor Libanon ( christelijk Libanon btw )
Christelijk Libanon wordt niet van buitenaf bestookt, maar van binnenuit veranderd. Succes.
pi_175628037
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:57 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

En dat is dus allemaal de schuld van Triggershot
Ik heb niets tegen joden, een van mijn beste vrienden kent iemand die wel eens een ring heeft verkocht aan een jood via een tussenhandelaar, op internet via een VPN :@

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 18:59:18 ]
pi_175628063
quote:
16s.gif Op zondag 10 december 2017 18:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jullie beiden kunnen common ground vinden in het mad zijn over Sultan Abdulhamid II's optreden.
Eh hoezo? Jamesdeen is een ?????????
pi_175628081
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Eh hoezo? Jamesdeen is een ?????????
Fucking smerige zionist op dienstplicht.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 18:59:43 ]
pi_175628136
quote:
16s.gif Op zondag 10 december 2017 18:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jullie beiden kunnen common ground vinden in het mad zijn over Sultan Abdulhamid II's optreden.
triggered :(
pi_175628152
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:01 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

triggered :(
Ik breng mensen graag samen :7
pi_175628169
quote:
11s.gif Op zondag 10 december 2017 18:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen joden, een van mijn beste vrienden kent iemand die wel eens een ring heeft verkocht aan een jood via een tussenhandelaar, op internet via een VPN :@
hopelijk heeft hij zn internet daarna wel 7 keer ritueel gewassen
  zondag 10 december 2017 @ 19:04:01 #279
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175628181
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:34 schreef truthortruth het volgende:
Maar goed, halen we religie uit dit conflict, zou er dan nog een conflict zijn? Wat definieert anders dan religie het verschil in deze volken?
Niets. Dit hele gedoe om Jeruzalem is ook geloofsgezeur.
Daarom snap ik niet zo goed dat er zo om de houding van Isral hierin gejuicht wordt, ook dat is religieus gedreven. En lost niets op, maakt enkel erger.

Ik blijf denken dat de stad Jeruzalem onder wereldbeheer zetten ipv toebehorend aan 1 religie (want daar gaat al dat gezeik over) een mogelijke oplossing is. Gewoon van niemand meer en van iedereen. De reden voor het religieuze conflict wegnemen en dan verder werken aan 2 landen naast elkaar. Wat dan ook gewoon over landen zal gaan en daardoor makkelijker is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175628186
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:03 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

hopelijk heeft hij zn internet daarna wel 7 keer ritueel gewassen
De VPN was kosher.
pi_175628468
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Niets. Dit hele gedoe om Jeruzalem is ook geloofsgezeur.
Daarom snap ik niet zo goed dat er zo om de houding van Isral hierin gejuicht wordt, ook dat is religieus gedreven. En lost niets op, maakt enkel erger.

Ik blijf denken dat de stad Jeruzalem onder wereldbeheer zetten ipv toebehorend aan 1 religie (want daar gaat al dat gezeik over) een mogelijke oplossing is. Gewoon van niemand meer en van iedereen. De reden voor het religieuze conflict wegnemen en dan verder werken aan 2 landen naast elkaar. Wat dan ook gewoon over landen zal gaan en daardoor makkelijker is.
Maar goed, dan ga je dus weer joden verdrijven zoals al 2000 jaar overal gebeurd, ik zou me er niet aan wagen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175628666
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:58 schreef jamesdeen het volgende:
Vanmiddag is een beveiliger bij centraal station Jeruzalem neergestoken door een Palestijn.

Hier een nieuwsartikel: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5054722,00.html

Filmpje

Pas een week geleden overleed een soldaat nadat 2 arabieren zijn keel doorsneden: https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5051739,00.html

En voor de hele week kondigen de Palestijnen rellen aan.
Dit geeft maar weer aan waarom ze die Palestijnen geen ruimte moeten geven.
  zondag 10 december 2017 @ 19:34:15 #283
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175628993
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar goed, dan ga je dus weer joden verdrijven zoals al 2000 jaar overal gebeurd, ik zou me er niet aan wagen.
Nee, je hoeft niemand te verdrijven. De stad blijft zoals hij is, hij behoort alleen niet meer toe aan een religie, maar wordt een wereldstad.

Isral blijft gewoon bestaan, neemt van mij part het beheer van de stad op zich, maar niet meer in bezit. Geen claim meer op Jeruzalem, werelderfgoed. Maak van de stad maar een monument en behoud het.

Isral blijft dan ook gewoon bestaan, daarin hoeft niets te veranderen.
Wel moet er nog hard gewerkt worden aan het buurschap van beide landen, maar dat zal een stuk simpeler zijn als zaken daarin niet worden misbruikt om die religieuze claims erdoor te drukken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175629184
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, je hoeft niemand te verdrijven. De stad blijft zoals hij is, hij behoort alleen niet meer toe aan een religie, maar wordt een wereldstad.

Isral blijft gewoon bestaan, neemt van mij part het beheer van de stad op zich, maar niet meer in bezit. Geen claim meer op Jeruzalem, werelderfgoed. Maak van de stad maar een monument en behoud het.

Isral blijft dan ook gewoon bestaan, daarin hoeft niets te veranderen.
Wel moet er nog hard gewerkt worden aan het buurschap van beide landen, maar dat zal een stuk simpeler zijn als zaken daarin niet worden misbruikt om die religieuze claims erdoor te drukken.
Eigenlijk zou de VN daar op toezien, maar die is de laatste jaren niet zo effectief meer.

Waarom zouden Israeliers de stad opgeven als de Palestijnen die zelf ook claimen als toekomstige hoofdstad. Mooi houden dus, dan is de stad ook beter af.
pi_175629385
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nee, je hoeft niemand te verdrijven. De stad blijft zoals hij is, hij behoort alleen niet meer toe aan een religie, maar wordt een wereldstad.
Volgens mij moet je gewoon de '67 grens aanhouden. De joden die verder de westbank ingetrokken zijn hadden beter moeten weten. De arabieren die in het Isralische gedeelte van Jeruzalem wonen kunnen daar prima blijven wonen zoals ze nu ook doen. Erken Israel volgens de grenzen van '67 en klaar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 10 december 2017 @ 20:02:12 #286
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175629749
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Volgens mij moet je gewoon de '67 grens aanhouden. De joden die verder de westbank ingetrokken zijn hadden beter moeten weten. De arabieren die in het Isralische gedeelte van Jeruzalem wonen kunnen daar prima blijven wonen zoals ze nu ook doen. Erken Israel volgens de grenzen van '67 en klaar.
Zolang Jeruzalem in handen is van een religie blijft er gezeik. Zo simpel liggen de zaken.
Wil je de religieuze claim van tafel hebben dan moet je Jeruzalem uit de vergelijking halen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175629842
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 20:02 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zolang Jeruzalem in handen is van een religie blijft er gezeik. Zo simpel liggen de zaken.
Wil je de religieuze claim van tafel hebben dan moet je Jeruzalem uit de vergelijking halen.
Maar hoezo moet religie hier een factor in zijn dan....dat is toch raar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 10 december 2017 @ 20:09:05 #288
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175629898
Het trieste is dat die religieuze claims nooit gaan verdwijnen. Zodra de verstandige, praktisch denkende mensen weer iets werkbaars afspreken dan ontploft er weer iets of wordt er een staatshoofd neergestoken waarna de ene helft juicht en de andere partij nog nijdiger wordt.

Het zit gewoon te verweven met de regio. Zolang er nog mensen geloven in heilige boeken en derhalve heilige aanspraak op hetzelfde stuk grond, wordt dit niet opgelost. En daarna ook nog anderhalve eeuw niet, want iedereen herinnert zich nog precies wat er toen en toen onder die en die olijfboom gebeurde en dat dat de schuld van de andere kant was.
pi_175630502
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Illegale nederzettingen, collectieve straffen, water, voedsel en medicijnen tegenhouden. Zich aan allerlei kanten niet houden aan resoluties.
Moet ik nog verder gaan?
Wat een onzin. Palestijnse propaganda.
pi_175630539
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je lacht je kont er af, gezellig...lacht er tenminste nog iemand.Wat had je anders als bron gewild, je eigen ministerie en politici, joodse bronnen? Maar ik snap je punt, Mugabe en Saoedi Arabi hebben enorm veel invloed op de door verschillende commissies vrijgegeven cijfers.

[..]

Hamas, Harakat Muqawama Islamiyah of wel Islamitisch verzetsbeweging. Je hoeft het niet eens te zijn met hun tactieken en middelen. For fuck sake, je kunt zelfs kritisch zijn, ze de grond in boren en ze vervolgen. De een z'n terrorist is de ander z'n vrijheidsstrijder, vergeet niet dat Hamas is groot geworden omdat Isral ze heeft gesponsord als alternatief voor Fatah en zowel de VS, EU als Isral hebben geist dat Hamas moest mee doen aan de verkiezingen. Hamas is niet populair omdat door hun toedoen de Palestijnen mogen genieten van een Isralische bommenregen, Hamas is populair omdat haar sociale tak meer heeft gedaan voor de Palestijnen in Gazza dan Fatah in de afgelopen 40 jaar.
Je hebt het over dezelfde Hamas die 'zogenaamde' verraders achter scooters vastbindt?

Als dat het beste is wat Palestijnen te bieden hebben, kan ik weinig compassie voelen met dat volk.
pi_175630622
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:43 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

De christenen hebben hun kans gehad in Libanon, helaas is Libanon nu compleet verneukt. Een krimpende populatie christenen, bijna 2 miljoen vluchtelingen die ze niet aankunnen, spanningen tussen bevolkingsgroepen (soennieten, sjieten, christenen, syriers, palestijnen), een paramilitaire beweging die oorlogen uitlokt met buurlanden en zich erin mengt en dan ook nog een falende regering. :') :{

Intussen is de joodse staat een van de florerende landen in de regio ondanks het conflict met de Palestijnen
Dat laatste is een steeds mindere realiteit. Zeker met figuren als Lieberman die nu Arabische winkels, producten wil boycotten.
pi_175630848
Gaza strook en de westbank innemen als Israel zijnde.

Ff door de zure appel heen bijten ze janken toch wel.
pi_175633330
Isral wil die gebieden helemaal niet hebben want dan krijgen ze miljoenen Arabieren erbij en zijn ze dadelijk een minderheid in hun eigen land. Die kant gaat de gematigde Isralir sowieso al op ;(
pi_175633613
Jeruzalem is het hart van joodse volk. Belangrijkste stad in joodse geloof. En elke moslim weet dit gewoon. En dan kan de communitische comrads in het westen dat wel weggeven aan een nep volk genaamd palestijnen maar het blijft joods.

Tientallen jaren van jordaanse bezetting. En aleen maar door de britten hoor want het was onder leiding van de britten deze bezetting (zie john bagot glubb die commadant was van het arabisch legio)
De britten zorgden er dus mede voor dat jordanie jeruzalem en judea en samaria werd bezet. En deze bezetting heeft ervoor gezorgd dat de joden verboden werd om hun heilige plekken te bezoeken
De jordaniers hebben de joodse graven vernederd door er voetpaden van gemaakt. Naast de westmuur stonden toilet potten
Tientallen synagoges werden vernietigd. Joden werden verdreven en diegene die niet wilde werden vermoord

En denk maar niet dat het voor jordanie jeruzalem belangrijk werd. Jeruzalem werd in iedergeval geen hoofdstad

Jeruzalem onder islamtische macht was niets meer dan een normale stad. Jordanie noch de rest van de arabische wereld had intresse. Sterker nog: het bezette deel van jeruzalem stonden er, naast toiletten, nieuwe wegen en werd er over ancient oude joodse graven gelopen
Geen enkel arabische leider (behalve abdulla 1e en hoessein) heeft deze stad bezocht tijdens de tientallen jaren van bezetting

Beiroet had veel meer waarde en aandacht van arabieren

En de plo noch de fatah hadden tijdens de jordaanse bezetting geen enkel woord gerept over jeruzalem. En ook niet over een eventuele jeruzalem als hoofdstad van een komende palestijnse staat

En nu noemen de westerse landen dat deel van jeruzalem palestijns maw: israel is de bezetter :')
Israel is niet een bezetter in jeruzalem omdat jeruzalem het hart van de joodse natie is voor eeuwen
Israel heeft de oude stad jeruzalem bevrijdt van de jordaanse bezetters

En de arabische politici zijn hier doodsbang voor. Niet omdat het voor hen zo heilig is, nee omdat ze bang zijn voor archeologische bewijzen. Want die bewijzen de joodse aanwezigheid voor meer dan 3000 jaar. Jeruzalem was de hoofstad van koning david. Net zoals het de hoofstad was van salomon. Net zoals het de hoofstad was van de koningen van judea

Jeruzalem wordt zo n 700x in de tanakh (oud testament). Niet alleein de bijbel komt jeruzalem voor maar in alle aspecten van het joodse religie. In de gebeden maar ook in de joodse rituelen zoals de seider en jom kippur die eindigd met " volgend jaar in jeruzalem"

Dus waar het voor joden jerzualem het hart van joodse religie en geschienis is, wordt jeruzalem nergens in de koran, de heilige boek van de moslims, genoemd.
De koran en de hadith beschrijven alleen de 'verste moskee'
En moslims denken dat de koran de al aqsa bedoeld maar het betekent niet jeruzalem en noch was jeruzalem de hoofstad van een arabische staat of rijk. Nooit
Moslims bidden niet richting jeruzalem, ze keren zelfs hun rug weg van de tempelberg als ze bidden. Ze richten zich tijdens gebed naar mekka

En trump kan dan wel zeggen: jeruzalem is de hoofdstad van israel en we verplaatsen onze ambasade. Maar hij en zijn volgers doen dat alleen maar om druk te zetten op de islamtische wereld. Maar voor joden betekent jeruzalem niet om de moslims onder druk te zetten of te pesten maar voor hen is jeruzalem de hoofdstad van hun thuis: een verlangen dat nooit weggaat
Voor hen is het is de hoofstad van het bijbelse joodse koningrijk. De heiligste van de 4 joodse steden

Jeruzalem is de enige stad in de wereld waar joden een meerderheid hebben gevormd sinds begin 19e eeuw

Moslims zeggen toch dat ze neven zijn van de joden? Ze gedragen zich niet meer als neven

pi_175633662
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:33 schreef Rangono het volgende:

[..]

Je hebt het over dezelfde Hamas die 'zogenaamde' verraders achter scooters vastbindt?

Als dat het beste is wat Palestijnen te bieden hebben, kan ik weinig compassie voelen met dat volk.
Ja, diezelfde Hamas bouwt scholen en ziekenhuizen, basale dingen waarin de overheid al decennia lang laks is geweest.

Ja, daarom. Als Fatah het beste is wat de Palestijnen te bieden heeft is weinig compassie. Dan maar Hamas steunen, bevalt Hamas ook niet.. Dan maar terug naar Arafat, bevalt Arafat niet, dan gewoon vergiftigen en Abbas 15 jaar aan het lijntje houden. Gevalletje bewust divide and conquer en totaal tegen elkaar uitspelen waarbij ondertussen de annexatie vrolijk verder gaat zal totaal geen sprake van zijn.
pi_175633802
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, diezelfde Hamas bouwt scholen en ziekenhuizen, basale dingen waarin de overheid al decennia lang laks is geweest.

Je moet toch ergens je munitie en wapens opslaan?
  zondag 10 december 2017 @ 22:50:51 #297
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175634246
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, diezelfde Hamas bouwt scholen en ziekenhuizen, basale dingen waarin de overheid al decennia lang laks is geweest.
Klopt. Maar die liefdadigheid en ontwikkeling vlakt de andere kant van de activiteiten niet uit, het indoctrineren van de jeugd, het steeds meer onderdrukken van andersdenkenden. Dat ze in een niche sprongen die er was is een bekende en ook noodzakelijke tactiek van een hoop van dit soort organisaties.
quote:
Ja, daarom. Als Fatah het beste is wat de Palestijnen te bieden heeft is weinig compassie. Dan maar Hamas steunen, bevalt Hamas ook niet.. Dan maar terug naar Arafat, bevalt Arafat niet, dan gewoon vergiftigen en Abbas 15 jaar aan het lijntje houden. Gevalletje bewust divide and conquer en totaal tegen elkaar uitspelen waarbij ondertussen de annexatie vrolijk verder gaat zal totaal geen sprake van zijn.
Het is een gemeenschap in constante nood, maar de oorzaak is een kip of het ei-verhaal aan het worden, want zitten ze zo in de stress door de acties of reacties van Isral, is het zich verstoppen onder en vervolgen van eigen volk van Hamas noodzaak, oorzaak of gevolg van een door henzelf gecreerde situatie door hun credo "alle joden de zee in", of is het het gevolg van het bespelen van de Palestijnse politiek door Isral, of van alles een beetje?

Het is een enorm complex conflict juist door al die verschillende gezichten van alle (niet 2) partijen.
pi_175634373
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je moet toch ergens je munitie en wapens opslaan?
Het indirect klassiek goedpraten van het bombarderen van ziekenhuizen en scholen heeft maar 6 minuten op zich laten wachten, nieuw record denk ik zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 23:01:53 ]
pi_175634479
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klopt. Maar die liefdadigheid en ontwikkeling vlakt de andere kant van de activiteiten niet uit, het indoctrineren van de jeugd, het steeds meer onderdrukken van andersdenkenden. Dat ze in een niche sprongen die er was is een bekende en ook noodzakelijke tactiek van een hoop van dit soort organisaties.

Hamas is een militante verzetsorganisatie onder de Palestijnen en als terroristisch beschouwd door Isral, daarom kan ik Isral de eis dat Hamas het geweld moet afzweren en de tunnels bombardeert niet kwalijk nemen. Wat ik ze wel kwalijk neem is dat Gazza aan Hamas en Hamas aan Gazza hebben veroordeeld. Dan heb ik het niet alleen over de status quo sinds 2006, maar ook dat uitgerekend Hamas de liefdadigheidsorganisatie - met ballen - moest zijn voor de Palestijnen.
quote:
Het is een gemeenschap in constante nood, maar de oorzaak is een kip of het ei-verhaal aan het worden, want zitten ze zo in de stress door de acties of reacties van Isral, is het zich verstoppen onder en vervolgen van eigen volk van Hamas noodzaak, oorzaak of gevolg van een door henzelf gecreerde situatie door hun credo "alle joden de zee in", of is het het gevolg van het bespelen van de Palestijnse politiek door Isral, of van alles een beetje?

Het is een enorm complex conflict juist door al die verschillende gezichten van alle (niet 2) partijen.
Vrij weinig aan toe te voegen eigenlijk.
  zondag 10 december 2017 @ 23:09:40 #300
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175634720
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 22:50 schreef Qarrad het volgende:
Het is een gemeenschap in constante nood, maar de oorzaak is een kip of het ei-verhaal aan het worden, want zitten ze zo in de stress door de acties of reacties van Isral, is het zich verstoppen onder en vervolgen van eigen volk van Hamas noodzaak, oorzaak of gevolg van een door henzelf gecreerde situatie door hun credo "alle joden de zee in", of is het het gevolg van het bespelen van de Palestijnse politiek door Isral, of van alles een beetje?

Het is een enorm complex conflict juist door al die verschillende gezichten van alle (niet 2) partijen.
Die nood is goed te herleiden naar de totale afsluiting van de Gaza-strook met de rest van de wereld. Geen resources.

Of is er een andere oorzaak dat het niet zo goed gaat met de mensen daar?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')