abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175544381
Al zo vaak beweerd, en al even vaak voor gek versleten als je het idee al durfde te opperen:

quote:
Toen Jake Owen Raats (22) tijdens de Amerikaanse verkiezingscampagne zei dat hij fan is van Donald Trump, kreeg hij van zijn docent organisatiekunde een verrassende reactie. „Dan moeten we eens een goed gesprek voeren”, zei de leraar, die zelf actief is voor D66. „Dat kan natuurlijk niet.”

Raats, uit Etten-Leur, studeert aan de Avans Hogeschool in Noord-Brabant. „Over het algemeen zijn mijn docenten links”, zegt hij. Dat hij naar de inauguratie van Trump ging, kwam hem op kritiek te staan. „Ineens was ik een racist en een seksist.” Hij is het inmiddels wel gewend: ook Geert Wilders en Thierry Baudet worden door zijn leraren weggezet als ’gevaarlijke clowns’. „Je moet wel een dikke huid hebben”, zegt Raats. Die heeft hij sinds bij hem thuis in 2015 stenen door de ruiten werden gegooid. Hij is politiek actief voor Leefbaar Etten-Leur en stond op de provinciale lijst voor de PVV. Maar liefst zeven keer in twee weken tijd gingen de ruiten aan diggelen. Een poster van Wilders had drie jonge vandalen tot hun daad aangezet, zo bleek later.

Jake Owen Raats is lang niet de enige student of scholier die moeite heeft met docenten die hun politieke opvattingen opdringen. Een oproep van deze krant leverde een groot aantal e-mails op (een aantal is in te zien op deze website).

Huilen
Het zijn opmerkelijke verhalen: variërend van een onderwijzeres die in huilen uitbarstte toen Trump had gewonnen, tot veel ernstiger zaken: scholieren die geen kritiek durven te uiten op de islam omdat zij dan door hun leraren worden gekapitteld en zelfs, zoals een ouder schrijft, door allochtone leerlingen worden bedreigd. „Onze dochter voelt zich niet langer veilig op school.”

Ook bekennen leraren dat zij hun rechtse politieke voorkeur juist verbergen om geen problemen te krijgen met de schoolleiding. Een lerares wiskunde werd wegens haar islamkritische berichten op sociale media door een Turkse leerling bij de schoolleiding aangegeven. Zij werd daarop gesommeerd om zich gematigder uit te drukken.

Fractievoorzitter Thierry Baudet van het Forum voor Democratie wil een debat openen over de vermeende politisering van het Nederlandse onderwijs. Baudet raakte onlangs in conflict met een politiek uitgesproken – linkse – docent uit Groenlo. Die beweerde in een schoolopdracht dat het FvD streeft naar een Nederland waarin ’enkel witte mannen’ het voor het zeggen hebben. Inmiddels ligt er een uitnodiging voor Baudet om de lucht te komen klaren op scholengemeenschap Marianum.

Dat leerlingen met ’linkse’ docenten te maken hebben, is niet verwonderlijk. Een grote meerderheid van het onderwijzend personeel stemde bij de laatste landelijke verkiezingen op centrumlinkse partijen.

Eigen mening
Baudet vindt die politieke voorkeur niet zozeer een probleem. „Ieder mag zijn eigen mening hebben”, zegt hij in zijn werkruimte in de Tweede Kamer, waar z’n veelbesproken vleugel een prominente plek inneemt. „Wat mij zorgen baart, is de intolerantie in het debat. Iedereen die enigszins afwijkt van de mainstream wordt meteen een racist en extreemrechts genoemd. Dat is decennialang door de media en allerlei actiegroepen zo geframed. Vind je het dan gek, dat ook in het onderwijs die denkbeelden prevaleren?”

De afgelopen dagen ontving hij ’minstens duizend’ berichten van scholieren, die incidenten als dat in Groenlo bij hem meldden. Hij laat een bericht zien van een vader, die bevestigt dat zijn 15-jarige zoon de klas werd uitgestuurd omdat de jongen beweerde dat hij het verstandiger vindt om vluchtelingen op te vangen in de regio dan in Nederland. ’Ik denk op dat punt iets anders dan mijn zoon’, schrijft de vader, ’maar ik vind zijn opvatting niet racistisch en ik vind het schandalig dat mijn zoon als racist is weggezet. Temeer daar dit gebeurde in onderwijs voor hoogbegaafden, waar men het debat niet uit de weg zou moeten gaan.’

Baudet wil schoolboeken gaan doorspitten op vooroordelen en hij wil op een ’schooltour’. „Ik wil de vraag opwerpen: wat is een open debat? Wij willen aan de kaak stellen dat überhaupt in het maatschappelijk debat veel te vaak vooroordelen overheersen. Luister nou gewoon eens nuchter naar wat mensen te vertellen hebben.”

Het gelijk
Baudet wijst erop dat de ’vanzelfsprekendheid’ waarmee linkse docenten het gelijk aan hun kant denken te hebben, snel afbrokkelt. „Vooral onder 16- tot 21-jarigen broeit er iets. Die online-generatie accepteert dat linkse verhaal niet meer.”

Geschiedenisleraar Paul Pera uit Houten werd met die andere kant geconfronteerd toen hij over Baudet tweette: ’Gevaarlijke man, speelt de intellectueel en heeft eigen, vooralsnog digitale, knokploeg.’

Pera schrok van de toon van de reacties, zegt hij nu. Wat bewoog hem? „Er zit bij mij veel woede over extreme partijen. Ik heb een enorme hekel aan polarisatie. Dat gebeurt nu te veel, vooral door rechtse mensen.” Pera wil graag een middenweg bewandelen, zegt hij, en hij wil blijven praten. „Ik zou de komst van Baudet daarom zeer verwelkomen.”
Selecties uit emails van lezers:

Mail 1
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 2
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 3
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 4
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 5
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 6
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 8
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 10
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 11
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mail 12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

De zoveelste bevestiging van de ziekelijke gedachtegang in de linkse kringen waar andere meningen niet gerespecteerd en geaccepteerd worden. Deze linkse tactiek zou de PVV eens moeten durven hanteren als het om moslims ging. Er is maar één partij in Europa welke anderen uitsluit, welke voor een tweedeling zorgt en welke andersdenkende verketterd of achtervolgt, en dat is niet rechts.

Het lijkt wel een gehersenspoelde sekte.
pi_175544411
Links of gewoon geestelijk gezond?
pi_175544424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:26 schreef gelly het volgende:
Links of gewoon geestelijk gezond?
pi_175544432
Los daarvan denk ik dat het logisch is dat docenten vaker links zijn. Ze komen in aanraking met alle lagen van de bevolking.

Maar het is niet oké om dat op te dringen aan leerlingen of duidelijk uit te dragen. :N

Ik weet nog wel dat mijn leraren, ook die van maatschappijleer, nooit hun politieke oriëntatie wilden vertellen. Je merkte het door sommige opvattingen wel, maar het werd niet expliciet vermeld.
pi_175544456
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
De zoveelste bevestiging van de ziekelijke gedachtegang in de linkse kringen waar andere meningen niet gerespecteerd en geaccepteerd worden
Je bedoelt net als het niet willen accepteren van de islam of net als het niet willen accepteren dat Nederland etnisch gezuiverd moet worden?
pi_175544478
En als we dan toch generaliseren: rechtse mensen zijn sociaal gehandicapte geldwolven die zelfverrijking belangrijker vinden dan het dienen van het algemeen nut als bijvoorbeeld het onderwijs en kiezen daarom niet voor een vak als leraar. Eigen schuld dus.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 09:30:12 ]
pi_175544515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:26 schreef gelly het volgende:
Links of gewoon geestelijk gezond?
Sow
pi_175544536
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je bedoelt net als het niet willen accepteren van de islam of net als het niet willen accepteren dat Nederland etnisch gezuiverd moet worden?
En jij bent af, jij begint alweer over etnisch zuiveren terwijl niemand er iets over oppert. dat zijn de waanbeelden die mensen zoals jou zich in hun hoofd prenten om vooral voor jezelf te bevestigen dat je gedachtegang goed is, maar eigenlijk heb je gewoon echt hulp nodig. Daarbij roept de PVV van alles, maar in de praktijk is er nog geen enkele moslim uitgesloten, zullen we eens gaan kijken wie links in de praktijk al heeft uitgesloten?
pi_175544543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

De zoveelste bevestiging van de ziekelijke gedachtegang in de linkse kringen waar andere meningen niet gerespecteerd en geaccepteerd worden. Deze linkse tactiek zou de PVV eens moeten durven hanteren als het om moslims ging. Er is maar één partij in Europa welke anderen uitsluit, welke voor een tweedeling zorgt en welke andersdenkende verketterd of achtervolgt, en dat is niet rechts.

Maar dat doen ze dagelijks :')

quote:
Het lijkt wel een gehersenspoelde sekte.
Waar jij schijnbaar ook lid van bent.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_175544545
Het is ook allemaal wat zeg. Poe. Nou. Je lijkt wat geobsedeerd.
Ja doei.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:33:23 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175544546
Ze hebben dan ook geen rechts salaris, heel vreemd kun je het niet vinden, dat een beroepsgroep die vanwege de beroerde salariëring vooral nog mensen aantrekt die met hart en ziel leerkracht willen zijn, want degenen die rechts zijn kiezen een opleiding waarmee je wel een serieus salaris gaat binnenharken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175544554
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En jij bent af, jij begint alweer over etnisch zuiveren terwijl niemand er iets over oppert. dat zijn de waanbeelden die mensen zoals jou zich in hun hoofd prenten om vooral voor jezelf te bevestigen dat je gedachtegang goed is, maar eigenlijk heb je gewoon echt hulp nodig. Daarbij roept de PVV van alles, maar in de praktijk is er nog geen enkele moslim uitgesloten, zullen we eens gaan kijken wat links in de praktijk al heeft uitgesloten?
Nederland willen de-islamiseren is toch echt hetzelfde als etnisch zuiveren.
pi_175544571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:33 schreef Leandra het volgende:
Ze hebben dan ook geen rechts salaris, heel vreemd kun je het niet vinden, dat een beroepsgroep die vanwege de beroerde salariëring vooral nog mensen aantrekt die met hart en ziel leerkracht willen zijn, want degenen die rechts zijn kiezen een opleiding waarmee je wel een serieus salaris gaat binnenharken.
Huh, hoe kan het dan zijn dat er ook leraren zijn die rechts zijn en zich niet durven te uiten? Rechtse mensen kiezen toch voor een serieus salaris? (Tevens over één kam scheren maar dat mag natuurlijk :') )

Man man man, wat een onzin om deze linkse ziekelijke stuiptrekking goed te praten hier, om te kotsen.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 7 december 2017 @ 09:35:30 #14
213457 engine
pi_175544579
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En jij bent af, jij begint alweer over etnisch zuiveren terwijl niemand er iets over oppert. dat zijn de waanbeelden die mensen zoals jou zich in hun hoofd prenten om vooral voor jezelf te bevestigen dat je gedachtegang goed is, maar eigenlijk heb je gewoon echt hulp nodig. Daarbij roept de PVV van alles, maar in de praktijk is er nog geen enkele moslim uitgesloten, zullen we eens gaan kijken wat links in de praktijk al heeft uitgesloten?
Jij bent ook af. Jij wil weer heel graag gaan vergelijken wie nu eigenlijk beter is, links of rechts. Maar daar gaat het niet om. Leraren zouden hun politieke voorkeuren buiten het klaslokaal moeten laten. Maakt niet uit of die voorkeur nu links of rechts is. Omdat de meerderheid van leraren links stemt is het ook logisch dat daar meer problemen voorkomen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175544584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je bedoelt net als het niet willen accepteren van de islam
Daar is niets mis mee.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:37:21 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175544604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Huh, hoe kan het dan zijn dat er ook leraren zijn die rechts zijn en zich niet durven te uiten? Rechtse mensen kiezen toch voor een serieus salaris? (Tevens over één kam scheren maar dat mag natuurlijk :') )

Man man man, wat een onzin om deze linkse ziekelijke stuiptrekking goed te praten hier, om te kotsen.
Dat is dan een verdwaalde rechtse met het hart bij het onderwijs.
Maar jij beweert dat ze links zijn, niet ik, ik geef je alleen maar aan dat het salaris niet goed genoeg is om een rechtse jongere te doen bewegen voor het onderwijs te kiezen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 7 december 2017 @ 09:38:13 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175544612
Mij is de slinkse indoctrinatie in het -basis-onderwijs ook niet ontgaan. Vooral het blaadje 'samsam' is hier een typisch voorbeeld van. Hier werden bijvoorbeeld 8 Nederlandse gezinnen getoond die allemaal allochtoon waren. Er waren twee blanke homovaders die samen twee zwarte jongetjes uit Afrika gehaald waren. Dat was dan nog het meest normale gezin.
Ook krijgen ze sommetjes als "Als er 9 mensen in de moskee zitten, er komen 6 mensen bij en er gaan 3 mensen weg, hoeveel mensen zitten dan nog in de moskee?"
Geschiedenis: Adolf Hitler heeft ook meegedaan aan de Eerste Wereldoorlog. Alleen had hij geen gevaarlijk werk en sliep hij iedere avond in een warm bed! Rechtstreekse leugens!
Mijn oudste kwam ook thuis met het bericht dat nu Trump president was geworden, er wel snel oorlog zou komen! Waarom zadelen ze kinderen met dat soort angsten op, terwijl juist het tegendeel waar is!
Ze zouden kinderen op school juist kritisch moeten leren zijn tegen propaganda en misinformatie van overheden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175544728
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Daarbij roept de PVV van alles, maar in de praktijk is er nog geen enkele moslim uitgesloten, zullen we eens gaan kijken wie links in de praktijk al heeft uitgesloten?
Als mensen dingen roepen dan wordt daar op gereageerd dat lijkt mij vrij logisch, zeker op een school zal een leraar vaak reageren op wat mensen zeggen en schrijven., als ze dat niet doen lijkt het mij juist fout. Het is dus vrij logisch dat men kritisch staat tegenover uitlatingen van PVV aanhangers, je zult als werkstuk maar iets vergelijkbaar met dat verkiezings a4-tje ingeleverd krijgen, dan kun je alleen erg kritisch zijn en een 1 uitdelen.

Verder is mensen uitsluiten op zich helemaal geen probleem het gaat om de motivatie achter het uitsluiten. Als ik jou was zou ik eens terug naar school gaan dan kunnen die linkse leraren je vast wel uitleggen wat strafbare discriminatie is.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:51:12 #19
438758 zeer
Opritsjniki
pi_175544816
Blij dat ze op de basisschool al beginnen met het correct vormen van kinderen ze een gedegen opleiding bieden ^O^ .
pi_175544929
Dan moeten rechtse mensen besluiten het onderwijs in te gaan.

Opgelost. Slotje.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 07-12-2017 11:06:32 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175544937
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:35 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Jij bent ook af. Jij wil weer heel graag gaan vergelijken wie nu eigenlijk beter is, links of rechts. Maar daar gaat het niet om. Leraren zouden hun politieke voorkeuren buiten het klaslokaal moeten laten. Maakt niet uit of die voorkeur nu links of rechts is. Omdat de meerderheid van leraren links stemt is het ook logisch dat daar meer problemen voorkomen.
Ik hoef niet te vergelijken, het is de linkse kliek die scholen geijzeld (en ook de media) met hun linkse gedachtegang waar rechts onderdrukt wordt en zich vooral koest moet houden om niet verketterd te worden, wat valt er te vergelijken.

Wil je zeuren over rechts dan maak je je eigen topic maar aan. Ik bemerk dat ik al weer heel wat mensen hier op de teentjes heb getrapt, mooi.
pi_175544973
En hoeveel mensen die hier lopen te schuimbekken hebben de volledige OP en alle mails gelezen voordat ze de aanval openen naar mij.

Antwoord in de spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175544996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
Dan moeten rechtse mensen besluiten het onderwijs in te gaan.

Opgelost. Slotje.
Topic wederom niet gelezen door Koos:

quote:
Ook bekennen leraren dat zij hun rechtse politieke voorkeur juist verbergen om geen problemen te krijgen met de schoolleiding. Een lerares wiskunde werd wegens haar islamkritische berichten op sociale media door een Turkse leerling bij de schoolleiding aangegeven. Zij werd daarop gesommeerd om zich gematigder uit te drukken.
Wederom een topic vol geen toegevoegde waarde maar vooral de onderbuik van Koos V. opgelost, slotje op zijn comments voor de rest van deze discussie.
pi_175544998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan jij bent af? Nu weg uit dit topic of je mond houden, van mij krijg je geen reactie meer met die onzin die jij hier komt spuien. Je mag van geluk spreken dat ik niet je NAW gegevens hebt, had ik de aangifte formulieren met plezier ingevuld tegen haat zaaien en opruiing met je leugens. Je hebt een ziekelijk zwart/wit beeld en bevestigd redelijk wat verhalen in de OP, kritiek of opmerkingen staat gelijk aan etnisch zuiveren, ik vind het misselijkmakend.
Ach je bent het niet met me eens dat de-islamiseren van Nederland gelijk staat aan etnisch zuiveren. Ik zal je een stukje wikipedia geven:
quote:
Van etnische zuivering was in Europa altijd al sprake en dan vooral als religieuze zuivering, het verwijderen van groepen mensen met een religieuze overtuiging en cultuur die de gezagsdragers in een vorstendom niet welgevallig was.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Etnische_zuivering

Jij bent af, verder nodig ik je uit om aangifte te gaan doen, dat soort dingen juich ik altijd toe als je vindt at iemand iets strafbaars heeft gedaan. Ook als je net als Wilders blijkbaar geen idee hebt wat strafbare discriminatie is en wat strafbare uitingen zijn vind ik dat je best naar de politie mag gaan om aangifte te doen. De politie mag het opnemen van de aangifte natuurlijk in jouw geval wel weigeren omdat je alleen aangifte kunt doen van strafbare feiten.

Het is wel duidelijk dat je nog wat lesjes kun gebruiken.
pi_175545003
"Gijzelt", "het mag niet gezegd worden", "je wordt voor gek verklaard"... TS heeft de bullshitbingokaart alweer bijna vol zie ik. Wat TS niet echt vol heeft is zijn toewijding. Ga lekker zelf het onderwijs in om wat rechts tegengeluid te brengen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')