abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175544091
Hallo cryptogenoten. Ik post dit onder een kloonaccount. Ik ben ook actief op fok onder een andere naam maar dit onderwerp wil ik liever anoniem bespreken.

In 2014 ben ik begonnen met crypto. Bitcoin vond ik toen te duur (hahahah) en Litecoin leek een redelijk alternatief. Te lang gehold en ik zag 7500 euro verdampen. You win some you lose some. De investering was destijds nog geen 500 euro. Fast forward naar nu: Ik heb alles wat ik ooit in crypto's heb gestoken al lang er weer uitgehaald en blockfolio is naar duizelingwekkende hoogtes gestegen, althans dat vind ik. Ik weet fokkers die nog veel meer hebben en irl heb ik mensen ontmoet die echt onvoorstelbare rijkdom hebben verkregen door bitcoin.

Maar goed, nu mijn dilemma, oftewel de liefdesgeschiedenis tussen Fomo en Ratio:

• Ik heb een vrijwel nietbestaand pensioen
• Ik ben op een leeftijd dat ik aan mijn pensioen moet gaan denken (nog een jaar of 20 om dat te regelen)
• Ik heb een gezin met meer dan 1 kind
• Ik heb een huis met een hypotheek die deels is afbetaald
• Ik heb een lieve vriendin die voor een vak gekozen heeft waar de salarissen niet zo hoog zijn
• Ik bezit een klein beetje aandelen

Mijn cryptoportfolio bestaat voornamelijk uit Bitcoin, Lisk, Stratis, Waves, Ethereum, Iota en dan nog wat rommeltjes die bij elkaar toch ook een flinke middenklasser waard zijn. In mijn ogen is Bitcoin de koning, maar er zijn wel degelijk innovatieve coins te vinden die ook echt waarde hebben. Ik hou bijvoorbeeld Aeternity in de gaten. De Chinese coins daar brand ik mijn vingers niet aan alhoewel ik Walton wel erg interessant vind. Die staat ook op de watchlist.

Tot dit jaar was de totale waarde van mijn crypto's uit te drukken in 5 eurocijfers voor de komma. Het werd langzaam meer en dan kan je wennen aan de hogere bedragen. In het voorjaar ging het opeens de hemel in en heb ik een beetje laten uitbetalen (vooral Ethereum). Exact en maand geleden was de stand 227.000 euro. Een beste smak geld, maar dat had ik in het voorjaar ook voor ik een deel in eurootjes omzette dus dat kon ik wel handelen. In de laatste maand echter is de waarde van mijn portfolio meer dan verdubbeld en nu tikt ie bijna het half miljoen aan. Ik verwacht dat die grens vandaag doorbroken gaat worden, als dat tijdens het schrijven van dit stukje niet al is gebeurd.

Nu het verhaal van Fomo en Ratio:
• Ratio: Ik zie hier een kans om mijn pensioen op te krikken. Daarvoor moet uitgecasht worden
• Ratio: Stop een kwart miljoen in BTC, Waves, Lisk, Ether en misschien Walton en Aeternity Cash de rest uit. Dan heb je de winst van afgelopen maand afgeroomd. Die pakt niemand je meer af.
• Ratio: Of laat alles uitbetalen en beleg met een lager maar minder risicovol rendement. Dan ben je miljonair als je met pensioen gaat.
• Fomo: ja maar de cryptos zijn zo raar, straks cash je uit en gaat alles nog 10 keer over de kop
• Fomo: Bitcoin gaat naar 100.000, dat is een zekerheidje. Als je niet uitbetaalt ben je veel rijker
• Fomo: Er is zoveel vraag, dat jaagt de prijs nog wel even op

Ik heb nu het punt bereikt dat ik minder goed slaap van mijn nieuw verworven rijkdom. Ik kijk 10 keer per nacht op Blockfolio om te zien of de crash al gaande is. Als ik mijn bed in stap ben ik bang dat er tegen de tijd dat ik wakker word 60% van de prijs af is. Kortom ik neig er naar de helft uit te laten betalen en de kleine coins er uit te flikkeren.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik ken de oneliners die mensen over deze situatie hanteren, maar het kan zijn dat je in dezelfde situatie zit. Probeer je anders even voor te stellen dat je in mijn schoenen staat.
Absence of proof is not proof of absence
pi_175544443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:07 schreef KlitoriSashimi het volgende:
• Ratio: Stop een kwart miljoen in BTC, Waves, Lisk, Ether en misschien Walton en Aeternity Cash de rest uit. Dan heb je de winst van afgelopen maand afgeroomd. Die pakt niemand je meer af.
Dit lijkt mij een hele goede.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:45:53 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175544727
Er zijn 2 mogelijkheden:
Of het crashed snel
Of het gaat eerst nog 5x over de kop.

Als je 300.000 cashed:
en het crashed: Heb je 300.000
en het mooned: Heb je 1.300.000

Allebei goed

Als je niks cashed:
en het crashed: Heb je <30.000
en het mooned: Heb je 2.500.000

Je weet niet wat er gaat gebeuren, maar als het crashed en je hebt niet gecashed, zul je je leven lang spijt hebben dat je deze eenmalige kans op levenslang lage hypotheek/minder werken etc. hebt laten schieten uit hebberigheid.

Als je alles-op-alles zet, dan loop je wel wat geld mis, maar daar zul je veel gemakkelijker mee kunnen leven dan dat in het geval van alles verliezen. Je hebt dan immers nog steeds prima gedaan.

Ik zou dus bij eenhalf miljoen minstens 300.000 cashen en dat gebruiken voor aflossing of aankoop huis. Ik denk zelfs dat ik 400.000 zou cashen.

Bedenk het ook andersom: Stel dat je een half miljoen geerd had. Zou je dan dat helemaal in cryptovaluta stoppen of slechts een -klein- deel?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175546801
Eens met LXIV
En ja: je moet nu alvast accepteren dat over een paar jaar kan blijken dat je miljoenen meer had kunnen hebben.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:33:32 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175546875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Eens met LXIV
En ja: je moet nu alvast accepteren dat over een paar jaar kan blijken dat je miljoenen meer had kunnen hebben.
Je bent gelukkiger met het verschil tussen 0 en 300. 000 dan dat je bent met het verschil tussen 3.000.000 en 4.000.000. Eigenlijk maakt dat laatste helemaal niks uit, terwijl het eerste heel veel verschil maakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175547018
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bent gelukkiger met het verschil tussen 0 en 300. 000 dan dat je bent met het verschil tussen 3.000.000 en 4.000.000. Eigenlijk maakt dat laatste helemaal niks uit, terwijl het eerste heel veel verschil maakt.
Eens met dit.

Ik zou kijken hoeveel je nodig hebt voor een normaal pensioen en dat er uit halen.
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_175555506
En? Kleine rolberoerte toen de 19.000 USD aangetikt werd? :D
pi_175560635
Ik heb het al een paar keer gezegd in het basistopic, maar stop dat geld in stenen. Ik zou persoonlijk 100k in crypto laten zitten en 400k uitcashen. Ik weet niet waar je woont, maar in het hoge noorden zijn normale tussenwoningen te kopen voor ~100k en te verhuren voor 700 per maand. Koop er 4 en je hebt er een basisinkomen van 2800 per maand bij, waar dan nog verzekering en belasting afgaat.

Hoe dan ook, lekker bedrag per maand erbij. Werk er nog wat bij en je hebt echt een goed inkomen maar niet zoveel dat andere mensen/vrienden jou anders gaan behandelen. Plus, je zult je stress verliezen.

Mijn eigen doel is het half miljoen en dan cash ik 80% uit. Dan voer ik het plan uit wat hierboven staat.
pi_175561610
Alles in AE.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175562774
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:04 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Ik heb het al een paar keer gezegd in het basistopic, maar stop dat geld in stenen. Ik zou persoonlijk 100k in crypto laten zitten en 400k uitcashen. Ik weet niet waar je woont, maar in het hoge noorden zijn normale tussenwoningen te kopen voor ~100k en te verhuren voor 700 per maand. Koop er 4 en je hebt er een basisinkomen van 2800 per maand bij, waar dan nog verzekering en belasting afgaat.
En kosten. Onderhoud is niet gratis. En je loopt risico dat je huurder niet betaalt, en als het pand niet verhuurd is rendeert het ook niet. Ik begrijp wel waar je heen wil, maar 2800 minus verzekeringen en belasting is te optimistisch. Ik overweeg onroerend goed serieus, maar ook andere vormen van beleggen. De verhouding high risk crypto vs de rest is scheefgegroeid. Ik wil met een deel van mijn vermogen een minder groot risico nemen.

quote:
Hoe dan ook, lekker bedrag per maand erbij. Werk er nog wat bij en je hebt echt een goed inkomen maar niet zoveel dat andere mensen/vrienden jou anders gaan behandelen. Plus, je zult je stress verliezen.
Over mijn inkomen maak ik me geen zorgen. Daar kan ik goed van leven. Ik ben toch al niet iemand die het enorm breed laat hangen, dus dat zit wel goed. Dit gaat om mijn oude dag.

quote:
Mijn eigen doel is het half miljoen en dan cash ik 80% uit. Dan voer ik het plan uit wat hierboven staat.
Mijn doel was ooit een miljoen, maar het gaat me nu te hard en ik wil consolideren. Misschien over een paar jaar?
Absence of proof is not proof of absence
pi_175562798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Alles in AE.
Want? Ik vind het een interessant project hoor, maar feitelijk moeten ze nog alles bewijzen.
Absence of proof is not proof of absence
  donderdag 7 december 2017 @ 22:16:41 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_175562817
Ik zou 450k cashen.

Met 50k kan je heeeeeeeel leuk spelen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_175563012
@degene die me een PM/DM probeert te sturen: dit account is nog niet 'mature' genoeg om te kunnen antwoorden, maar het antwoord op de vraag is: geen idee wat je precies bedoelt.
Absence of proof is not proof of absence
pi_175563185
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:14 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

En kosten. Onderhoud is niet gratis. En je loopt risico dat je huurder niet betaalt, en als het pand niet verhuurd is rendeert het ook niet. Ik begrijp wel waar je heen wil, maar 2800 minus verzekeringen en belasting is te optimistisch. Ik overweeg onroerend goed serieus, maar ook andere vormen van beleggen. De verhouding high risk crypto vs de rest is scheefgegroeid. Ik wil met een deel van mijn vermogen een minder groot risico nemen.

[..]

Over mijn inkomen maak ik me geen zorgen. Daar kan ik goed van leven. Ik ben toch al niet iemand die het enorm breed laat hangen, dus dat zit wel goed. Dit gaat om mijn oude dag.

[..]

Mijn doel was ooit een miljoen, maar het gaat me nu te hard en ik wil consolideren. Misschien over een paar jaar?
Sowieso is de huizenmarkt in sommige delen van Nederland ook oververhit, dus dan zou je het simpelweg van de ene naar de andere bubbel overhevelen.
Ik zou zelf 50% cashen en 50% in een degelijk verspreidde portfolio laten staan.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_175563243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:15 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

Want? Ik vind het een interessant project hoor, maar feitelijk moeten ze nog alles bewijzen.
Je weet nu al dat er een keer een pump gaat komen van die coin, die gaat wel een keer of twee, drie over de kop. Easy money.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 7 december 2017 @ 22:31:51 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175563270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:29 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Sowieso is de huizenmarkt in sommige delen van Nederland ook oververhit, dus dan zou je het simpelweg van de ene naar de andere bubbel overhevelen.
Ik zou zelf simpelweg 50% cashen en 50% in een degelijk verspreidde portfolio laten staan.
Je hebt bubbels en je hebt bubbels. De huizenmarkt heeft onderliggende waarde en stijgt per jaar niet wat BTC per dag stijgt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175563326
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:31 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je weet nu al dat er een keer een pump gaat komen van die coin, die gaat wel een keer of twee, drie over de kop. Easy money.
Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Ik denk dat de tijd dat een beetje fatsoenlijk startende coin gegarandeerd een paar keer over de kop ging wel voorbij is. Althans: de cryptowereld is wat dat betreft wel veranderd.
Absence of proof is not proof of absence
pi_175563363
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:33 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Ik denk dat de tijd dat een beetje fatsoenlijk startende coin gegarandeerd een paar keer over de kop ging wel voorbij is. Althans: de cryptowereld is wat dat betreft wel veranderd.
Ach kom, IOTA vergeten? Elke coin gaat omhoog.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175563366
Als je zenuwachtig wordt van je investeringen zit je sowieso met te veel in.
Een zooi eruit halen en verder gaan.
pi_175563441
Ik heb vandaag voor ruim 50k in euro omgezet. Het is een begin. Nu gaan de kleinere coins in mijn portfolio naar de exchanges en als die verkocht zijn dan ga ik kijken wat ik van de grotere coins ga verkopen om een beetje een evenwichtig geheel over te houden. Eerste doel is 250k uitcashen.
Absence of proof is not proof of absence
pi_175564886
Hodlen
pi_175568660
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:14 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

En kosten. Onderhoud is niet gratis. En je loopt risico dat je huurder niet betaalt, en als het pand niet verhuurd is rendeert het ook niet. Ik begrijp wel waar je heen wil, maar 2800 minus verzekeringen en belasting is te optimistisch. Ik overweeg onroerend goed serieus, maar ook andere vormen van beleggen. De verhouding high risk crypto vs de rest is scheefgegroeid. Ik wil met een deel van mijn vermogen een minder groot risico nemen.

[..]

Over mijn inkomen maak ik me geen zorgen. Daar kan ik goed van leven. Ik ben toch al niet iemand die het enorm breed laat hangen, dus dat zit wel goed. Dit gaat om mijn oude dag.

[..]

Mijn doel was ooit een miljoen, maar het gaat me nu te hard en ik wil consolideren. Misschien over een paar jaar?
Tsja misschien heb ik in mijn voordeel dat ik er voor gestudeerd heb. Maar er is veel woningnood in steden. Voor leegstand vrees ik allerminst, mits je weet waar je koopt en de markt kent.

Belastingen/verzekeringen is niet meer dan ¤50 per pand per maand. Daarnaast kun je verhuur eenvoudig uitbesteden.

Voor onderhoud reserveer je over het algemeen 1% van de waarde van het pand per jaar.
pi_175568755
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:16 schreef Roces18 het volgende:
Ik zou 450k cashen.

Met 50k kan je heeeeeeeel leuk spelen.
Dit inderdaad. Dan 2 appartementen kopen voor de verhuur
pi_175568907
Vastgoed verhuren, hoef je nooit meer te werken en lekker alles in box 3 belasten _O_
Baby we can do it, take the time do it right. We can do it baby, do it tonight _O_
Nudes alleen via DM niet via PM
  vrijdag 8 december 2017 @ 10:24:07 #25
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175569831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:04 schreef fckdedeurkruk het volgende:
Ik heb het al een paar keer gezegd in het basistopic, maar stop dat geld in stenen. Ik zou persoonlijk 100k in crypto laten zitten en 400k uitcashen. Ik weet niet waar je woont, maar in het hoge noorden zijn normale tussenwoningen te kopen voor ~100k en te verhuren voor 700 per maand. Koop er 4 en je hebt er een basisinkomen van 2800 per maand bij, waar dan nog verzekering en belasting afgaat.

Hoe dan ook, lekker bedrag per maand erbij. Werk er nog wat bij en je hebt echt een goed inkomen maar niet zoveel dat andere mensen/vrienden jou anders gaan behandelen. Plus, je zult je stress verliezen.

Mijn eigen doel is het half miljoen en dan cash ik 80% uit. Dan voer ik het plan uit wat hierboven staat.
Als ik even snel hoofdreken ga je dan na ongeveer 13 á 15 jaar geld verdienen op je investering. En dan zijn kosten voor het uibesteden van je verhuur, gezeik met huurders, wietkwekers etc nog niet meegenomen.

Nee dat gaat em niet worden voor mij. In 15 jaar kan er een hoop gebeuren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175570071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je hebt bubbels en je hebt bubbels. De huizenmarkt heeft onderliggende waarde en stijgt per jaar niet wat BTC per dag stijgt.
De huizenmarkt heeft als enige voordeel dat het gesponsort wordt door de overheid. Dus bij een crash zal de overheid ingrijpen. Maar de huizenmarkt bubbel is vele malen groter dan die van BTC. Als je daar naar kijkt dan kan BTC nog wel vele malen over de kop. Wereldwijd is er voldoende liquiditeit omdat voor elkaar te krijgen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:02:57 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175570571
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:39 schreef ITrade het volgende:

[..]

De huizenmarkt heeft als enige voordeel dat het gesponsort wordt door de overheid. Dus bij een crash zal de overheid ingrijpen. Maar de huizenmarkt bubbel is vele malen groter dan die van BTC. Als je daar naar kijkt dan kan BTC nog wel vele malen over de kop. Wereldwijd is er voldoende liquiditeit omdat voor elkaar te krijgen.
De twee zaken zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
De prijs van een huis valt redelijk te bepalen aan de hand van koopkracht, rentestanden, schaarste etc. Een 'gemiddeld' huis in Nederland in 2017 zal niet minder dan 50.000 kosten en niet meer dan 500.000. Eenvoudigweg omdat meer onbetaalbaar is en minder niet te realiseren (bouwen).
Maar of de redelijke waarde van een bitcoin nu 10 euro is, 1000 euro of 100.000 euro, daar valt niks zinnigs over te zeggen want het is nergens aan gerelateerd. Het is puur speculatief.

Wil je zekerheid, dan kun je een huis kopen. Want als je nu een rijtjeswoning voor 200.000 euro koopt voor de verhuur, dan weet je zeker dat dit huis geen 2.000 euro waard is over een tien jaar. Als je een bitcoin koopt weet je absoluut niet zeker of deze geen 150 euro waard is over 10 jaar.

Verder levert een huis rendement (cashflow) op. Omdat het een economische waarde heeft en mensen bereid zijn huur te betalen. Een bitcoin levert geen enkele cashflow op en kan alleen maar renderen door hem voor meer geld aan iemand anderrs (greater fool) te verkopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175570892
Cocaïne en hoeren neuken was plan 1

2e plan is ..idd lijfrente met koopsom..in elk geval Iers reguliers , deposito vorm

Zou de helft wel in crypto laten

Rest fiat
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_175571117
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

De twee zaken zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
De prijs van een huis valt redelijk te bepalen aan de hand van koopkracht, rentestanden, schaarste etc. Een 'gemiddeld' huis in Nederland in 2017 zal niet minder dan 50.000 kosten en niet meer dan 500.000. Eenvoudigweg omdat meer onbetaalbaar is en minder niet te realiseren (bouwen).
Maar of de redelijke waarde van een bitcoin nu 10 euro is, 1000 euro of 100.000 euro, daar valt niks zinnigs over te zeggen want het is nergens aan gerelateerd. Het is puur speculatief.

Wil je zekerheid, dan kun je een huis kopen. Want als je nu een rijtjeswoning voor 200.000 euro koopt voor de verhuur, dan weet je zeker dat dit huis geen 2.000 euro waard is over een tien jaar. Als je een bitcoin koopt weet je absoluut niet zeker of deze geen 150 euro waard is over 10 jaar.

Verder levert een huis rendement (cashflow) op. Omdat het een economische waarde heeft en mensen bereid zijn huur te betalen. Een bitcoin levert geen enkele cashflow op en kan alleen maar renderen door hem voor meer geld aan iemand anderrs (greater fool) te verkopen.
Maar het blijft een speculatie. Kijk alleen nog maar naar de Nederlandse huizenmarkt van de afgelopen 50 jaar. Door diverse invloeden van de overheid zijn de prijzen een veelvoud gestegen dan bijvoorbeeld de salarissen. Je kan deze voordelen niet verder doortrekken richting de toekomst omdat deze gebeurtenissen eenmalig zijn (HRA, 2 lonen, minder strenge eisen, huurtoeslag).

Dit maakt een huizenmarkt ook uiterst speculatief, alleen met de overheid aan je zeide (die overigens in de toekomst ook tegen je kan gaan werken).

Ik ben het met je eens dat bitcoin specuatief is en mogelijk een (grote) bubbel. Maar vergeet niet dat juist dat hele systeem is opgezet om juist niet door de overheid gecontroleerd te worden. Dat functioneerd nog steeds prima en is bewezen in diverse landen. Als je dan kijkt naar de BTC marketcap kijkt en vergelijkt met andere market caps dan is die van BTC nog steeds ondanks de vele verdubbelingen heel weinig.

Kijk naar goud, het is enkele biljoenen waard. Ook goud kost geld om te produceren en levert geen enkele cashflow op. Daarnaast kost het zelfs weer geld om het op te slaan of te verplaatsen. Toch hecht de samenleving daar waarde aan omdat het een stabiele factor is in de financiële wereld.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:30:44 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175571185
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:27 schreef ITrade het volgende:

[..]

Maar het blijft een speculatie. Kijk alleen nog maar naar de Nederlandse huizenmarkt van de afgelopen 50 jaar. Door diverse invloeden van de overheid zijn de prijzen een veelvoud gestegen dan bijvoorbeeld de salarissen. Je kan deze voordelen niet verder doortrekken richting de toekomst omdat deze gebeurtenissen eenmalig zijn (HRA, 2 lonen, minder strenge eisen, huurtoeslag).

Dit maakt een huizenmarkt ook uiterst speculatief, alleen met de overheid aan je zeide (die overigens in de toekomst ook tegen je kan gaan werken).

Ik ben het met je eens dat bitcoin specuatief is en mogelijk een (grote) bubbel. Maar vergeet niet dat juist dat hele systeem is opgezet om juist niet door de overheid gecontroleerd te worden. Dat functioneerd nog steeds prima en is bewezen in diverse landen. Als je dan kijkt naar de BTC marketcap kijkt en vergelijkt met andere market caps dan is die van BTC nog steeds ondanks de vele verdubbelingen heel weinig.

Kijk naar goud, het is enkele biljoenen waard. Ook goud kost geld om te produceren en levert geen enkele cashflow op. Daarnaast kost het zelfs weer geld om het op te slaan of te verplaatsen. Toch hecht de samenleving daar waarde aan omdat het een stabiele factor is in de financiële wereld.
Goud is ook speculatief, al kent het wat industriéle toepassingen.

Maar huizen worden vooral gekocht om in te wonen. Niet om mee te speculeren. 95% van alle verkopen van huizen dienen daarvoor. Daardoor zijn de prijzen van huizen ook realistisch. Waar dit niet het geval is (bijvoorbeeld in Londen en Amsterdam, waar buitenlandse speculanten huizen opkopen als belegging en niet om in te wonen, zie je dan ook een bubbel ontstaan). Maar voor een gewoon huis in een gewoon dorp in Nederland wordt de prijs bepaald door wat mensen kunnen en willen betalen om erin te wonen. En dat is dan zo'n 30% van hun inkomen aan maandlasten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175572605
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:36 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Ik heb vandaag voor ruim 50k in euro omgezet. Het is een begin. Nu gaan de kleinere coins in mijn portfolio naar de exchanges en als die verkocht zijn dan ga ik kijken wat ik van de grotere coins ga verkopen om een beetje een evenwichtig geheel over te houden. Eerste doel is 250k uitcashen.
OP, mag ik je vragen via welke route je de crypto omzet in euro's? Dat is via de exchanges lang niet altijd even makkelijk namelijk. Bovendien zit je al snel aan een limiet per week waardoor grotere bedragen zoals een half miljoen niet zomaar in één keer kunnen worden uitgecashed...
pi_175573804
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:24 schreef fathank het volgende:

[..]

Als ik even snel hoofdreken ga je dan na ongeveer 13 á 15 jaar geld verdienen op je investering. En dan zijn kosten voor het uibesteden van je verhuur, gezeik met huurders, wietkwekers etc nog niet meegenomen.

Nee dat gaat em niet worden voor mij. In 15 jaar kan er een hoop gebeuren.
Alleen als je er vanuit gaat dat je vastgoed na 14 tot 15 jaar niks meer waard is
  vrijdag 8 december 2017 @ 13:42:05 #33
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175573959
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 13:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Alleen als je er vanuit gaat dat je vastgoed na 14 tot 15 jaar niks meer waard is
Oeps denkfoutje :% .

Alhoewel 15 jaar huurders in je pand niet persé bevorderijk voor de staat is :X.

Maar goed, waarde in stenen kun je nog steeds niet uitgeven.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175575010
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 09:31 schreef Mr.Worldwide het volgende:
Vastgoed verhuren, hoef je nooit meer te werken en lekker alles in box 3 belasten _O_
Vastgoed verhuren valt niet altijd in box 3. Dus als je vastgoedmagnaat wordt er wel even op letten.
quote:
Exploitatie van vastgoed
Als een natuurlijk persoon zich bezig gaat houden met het kopen, verkopen en / of verhuren van vastgoed, kan sprake zijn van winst uit onderneming (of resultaat uit overige werkzaamheden). Een harde lijn is er niet en binnen het grijze gebied zijn de feiten uiteindelijk van groot belang. De kern is vaak: "wat doet u zelf?" Bij een box 1 belegging is de winst belast en zijn de (onderhouds)kosten aftrekbaar. De signalen die duiden op winst uit onderneming (box 1) zijn:

veel eigen werk / actief vermogensbeheer (artikel 3.90 en 3.91 wet IB 2001);
uitponden van panden (kopen, splitsen, verkopen);
ingrijpende verbouwingen;
snelle winst (aankoop / verkoop).
http://www.jongbloed-fisc(...)nden_box_1_of_box_3/
pi_175575287
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:02 schreef LXIV het volgende:

Maar of de redelijke waarde van een bitcoin nu 10 euro is, 1000 euro of 100.000 euro, daar valt niks zinnigs over te zeggen want het is nergens aan gerelateerd. Het is puur speculatief.
Dat blijf je maar stug herhalen maar dat zegt vooral dat je er gewoon niets van begrijpt of wilt begrijpen. De achterliggende "waarde" is minstens zo concreet en tastbaar als de waarde van stenen in het centrum van Amsterdam.
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:03:06 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175575541
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 14:53 schreef up7 het volgende:

[..]

Dat blijf je maar stug herhalen maar dat zegt vooral dat je er gewoon niets van begrijpt of wilt begrijpen. De achterliggende "waarde" is minstens zo concreet en tastbaar als de waarde van stenen in het centrum van Amsterdam.
Het heeft niet eens iets met tastbaar te maken. Maar van een ontastbaars iets als een obligatie kan ik de waarde berekenen als ik de looptijd, de nominale waarde, de rente en het defaultrisico van de verstrekker weet. Dan is zo'n obligatie bijvoorbeeld 115% van de nominale waarde waard.
Zoiets is onmogelijk te berekenen van een bitcoin. Als jij wel denkt dat de waarde van een bitcoin te berekenen is dan laat maar zien hier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175575892
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het heeft niet eens iets met tastbaar te maken. Maar van een ontastbaars iets als een obligatie kan ik de waarde berekenen als ik de looptijd, de nominale waarde, de rente en het defaultrisico van de verstrekker weet. Dan is zo'n obligatie bijvoorbeeld 115% van de nominale waarde waard.
Zoiets is onmogelijk te berekenen van een bitcoin. Als jij wel denkt dat de waarde van een bitcoin te berekenen is dan laat maar zien hier.
De nominale waarde uitgedrukt in euro's, dollars of ander fiatgeld kan je berekenen maar daarmee ontwijk je de discussie. Het is het fiatgeld dat zijn waarde op het spel zet met het monetaire experiment dat de centrale banken nu uitproberen. Leuk die schoolvoorbeelden van je maar bereken je obligatiewaarde maar even met een negatieve rente, een stijgende inflatie op essentiële middelen, valutaoorlogen en de invloed van de bitcoin internet. Ik ben benieuwd waar je dan op uitkomt. Bitcoin grijpt in op globale schaal en in de echte wereld en "ze" zullen er allemaal aan gaan geloven. Maar jij zou het nog niet tastbaar noemen al zou het je bij de hals grijpen.
pi_175615081
Hypotheek afbetalen en de rest in BTC houden. Eventueel nog 20k in ETFs beleggen. Vergeet niet dat je huis ook een soort van 'pensioen' is.

Goed gedaan iig! ^O^
Stom paard
  zondag 10 december 2017 @ 11:41:23 #39
473774 KlitoriSashimi
The one and only
pi_175616840
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:44 schreef Banktoestel het volgende:

[..]

OP, mag ik je vragen via welke route je de crypto omzet in euro's? Dat is via de exchanges lang niet altijd even makkelijk namelijk. Bovendien zit je al snel aan een limiet per week waardoor grotere bedragen zoals een half miljoen niet zomaar in één keer kunnen worden uitgecashed...
Ik heb wat altcoins omgezet in btc op exchanges. Daar heb ik overal de verificatie doorlopen waardoor ik genoeg kan withdrawen. De btc gaat naar bl3p en daar kan je 100k euro per dag laten uitbetalen. Wel gedurende werkdagen, want ze keuren dat met de hand goed. Dan heb je in een week een half miljoen er bij. Ik heb zo een aantal bitcoins kunnen verkopen op ongeveer 13,5k euro. Nu het volgende probleem: Het depositogarantiestelsel in Nederland verzekert rekeninghouders tot 100.000 euro per bank als die omvalt. Is het verstandig om nu bij meerdere banken een rekening aan te houden en die op max 100.000 euro te houden?
Absence of proof is not proof of absence
  zondag 10 december 2017 @ 11:50:53 #40
473774 KlitoriSashimi
The one and only
pi_175616998
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 09:07 schreef giepen het volgende:
Hypotheek afbetalen en de rest in BTC houden. Eventueel nog 20k in ETFs beleggen. Vergeet niet dat je huis ook een soort van 'pensioen' is.

Goed gedaan iig! ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 09:07 schreef giepen het volgende:
Hypotheek afbetalen en de rest in BTC houden. Eventueel nog 20k in ETFs beleggen. Vergeet niet dat je huis ook een soort van 'pensioen' is.

Goed gedaan iig! ^O^
ETFs hou ik niet zo van. Dat is nog een laagje er tussen dat eet van mijn rendement. Ik heb bovendien voldoende tijd om zelf een mandje aandelen uit te zoeken. Mijn huis is inderdaad een vermognsbestanddeel en dus een soort pensioenreserve, maar ik los alleen af op het aflossingsvrije deel. Het andere deel is een spaarhypotheek met een vrij gunstige rente (lees: relatief hoog). Ik ben wel aan het uitzoeken of ik de looptijd daarvan niet kan verkorten tot het eind van de rentevaste periode. Dan zou ik binnen de 1:10 bandbreedte nog een keer een extra storting kunnen doen waarmee de maandlasten op dat deel ook omlaag kunnen.
Absence of proof is not proof of absence
pi_175621342
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 11:41 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

Ik heb wat altcoins omgezet in btc op exchanges. Daar heb ik overal de verificatie doorlopen waardoor ik genoeg kan withdrawen. De btc gaat naar bl3p en daar kan je 100k euro per dag laten uitbetalen. Wel gedurende werkdagen, want ze keuren dat met de hand goed. Dan heb je in een week een half miljoen er bij. Ik heb zo een aantal bitcoins kunnen verkopen op ongeveer 13,5k euro. Nu het volgende probleem: Het depositogarantiestelsel in Nederland verzekert rekeninghouders tot 100.000 euro per bank als die omvalt. Is het verstandig om nu bij meerdere banken een rekening aan te houden en die op max 100.000 euro te houden?
Ik snap niet waarom je een betere store value inruilt voor een bankrekening in euro's maar als je dan toch honderdduizenden euro's bij de banken wilt stallen dan moet je per bank maximaal 100.000 euro stallen om op papier aanspraak te kunnen maken. Maar dat is een beetje een wassen neus, als een grootbank daadwerkelijk omvalt, dan zal dat niet de enige Europese bank zijn die in de problemen raakt en de overheid en EU zullen zich dan geroepen voelen om in te grijpen. Wat dat betekent voor je euro's is dan nog maar de vraag. Of je krijgt minder dan 100% van je tegoeden terug of je krijgt een euro waarmee je veel minder mee kan.
pi_175707028
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:49 schreef up7 het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je een betere store value inruilt voor een bankrekening in euro's
Spreiding. Ik blijf heus wel in crypto met een flink kapitaal, maar ik wil wat evenwicht in mijn bezittingen hebben. Ik blijf overigens niet volledig in fiat met wat ik heb uit laten betalen. Ik wil eerst mijn hypotheek volledig aflossen en daarna wil ik gespreid gaan beleggen. Wellicht wat onroerend goed, aandelen en obligaties. Ter info: ik heb de afgelopen dagen 110.000 euro uit laten betalen. Toen ik daarmee begon had ik ongeveer een half miljoen euro aan crypto. Toen ik er mee klaar was had ik 110.000 euro extra in fiat en was mijn cryptostack aangegroeid tot 530.000 euro. Dan kun je zeggen dat die 110.000 euro dus ook 140.000 euro had kunnen zijn, maar toch overheerst bij mij de tevredenheid dat ik dat enorme rendement heb verzilverd.
Absence of proof is not proof of absence
pi_175707627
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:53 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

Spreiding. Ik blijf heus wel in crypto met een flink kapitaal, maar ik wil wat evenwicht in mijn bezittingen hebben. Ik blijf overigens niet volledig in fiat met wat ik heb uit laten betalen. Ik wil eerst mijn hypotheek volledig aflossen en daarna wil ik gespreid gaan beleggen. Wellicht wat onroerend goed, aandelen en obligaties. Ter info: ik heb de afgelopen dagen 110.000 euro uit laten betalen. Toen ik daarmee begon had ik ongeveer een half miljoen euro aan crypto. Toen ik er mee klaar was had ik 110.000 euro extra in fiat en was mijn cryptostack aangegroeid tot 530.000 euro. Dan kun je zeggen dat die 110.000 euro dus ook 140.000 euro had kunnen zijn, maar toch overheerst bij mij de tevredenheid dat ik dat enorme rendement heb verzilverd.
Duidelijk, ik kan mij naderhand wel voorstellen dat je met een gezin met kinderen bepaalde kansen benut. Een afbetaald huis en meer risicospreiding is dan geen slechte zet en aangezien je nog steeds een behoorlijk vermogen in de cryptomarkt aanhoudt zal je daar ook in de toekomst van kunnen profiteren.
  woensdag 13 december 2017 @ 22:19:46 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175707914
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:53 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

Spreiding. Ik blijf heus wel in crypto met een flink kapitaal, maar ik wil wat evenwicht in mijn bezittingen hebben. Ik blijf overigens niet volledig in fiat met wat ik heb uit laten betalen. Ik wil eerst mijn hypotheek volledig aflossen en daarna wil ik gespreid gaan beleggen. Wellicht wat onroerend goed, aandelen en obligaties. Ter info: ik heb de afgelopen dagen 110.000 euro uit laten betalen. Toen ik daarmee begon had ik ongeveer een half miljoen euro aan crypto. Toen ik er mee klaar was had ik 110.000 euro extra in fiat en was mijn cryptostack aangegroeid tot 530.000 euro. Dan kun je zeggen dat die 110.000 euro dus ook 140.000 euro had kunnen zijn, maar toch overheerst bij mij de tevredenheid dat ik dat enorme rendement heb verzilverd.
Er komt binnen nu en 12 maanden een dag dat je buitengewoon blij bent zo gehandeld te hebben. Quote deze post dan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175734450
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:53 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

Spreiding. Ik blijf heus wel in crypto met een flink kapitaal, maar ik wil wat evenwicht in mijn bezittingen hebben. Ik blijf overigens niet volledig in fiat met wat ik heb uit laten betalen. Ik wil eerst mijn hypotheek volledig aflossen en daarna wil ik gespreid gaan beleggen. Wellicht wat onroerend goed, aandelen en obligaties. Ter info: ik heb de afgelopen dagen 110.000 euro uit laten betalen. Toen ik daarmee begon had ik ongeveer een half miljoen euro aan crypto. Toen ik er mee klaar was had ik 110.000 euro extra in fiat en was mijn cryptostack aangegroeid tot 530.000 euro. Dan kun je zeggen dat die 110.000 euro dus ook 140.000 euro had kunnen zijn, maar toch overheerst bij mij de tevredenheid dat ik dat enorme rendement heb verzilverd.
Baas! Goede keuze.

Mooi ook dat je na het uitbetalen van 110k, je eigenlijk gewoon weer 500k hebt. Doet me denken aan onderstaand grapje:
Stom paard
pi_175759028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:07 schreef KlitoriSashimi het volgende:

Ik heb nu het punt bereikt dat ik minder goed slaap van mijn nieuw verworven rijkdom. Ik kijk 10 keer per nacht op Blockfolio om te zien of de crash al gaande is. Als ik mijn bed in stap ben ik bang dat er tegen de tijd dat ik wakker word 60% van de prijs af is. Kortom ik neig er naar de helft uit te laten betalen en de kleine coins er uit te flikkeren.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Ik ken de oneliners die mensen over deze situatie hanteren, maar het kan zijn dat je in dezelfde situatie zit. Probeer je anders even voor te stellen dat je in mijn schoenen staat.
Klinkt niet prettig, ik denk dat het je rust geeft om gewoon de helft oid te cashen.

Ik ben toen ik overspannen thuis kwam te zitten mijn belang in allerlei currencies vergroot en het kwam mijn herstel en nachtrust niet ten goede. Virtueel geld kan een blok aan je been zijn.



Pas als je wat casht wordt het 'echt' geld en heb je wat rust aan je kop.
pi_175760482
Een substantieel deel cashen en genoeg overhouden om een eventuele superstijging ook mee te maken, verliezen kan je dan niet meer, maar meer winnen wel.
Ik had het zelfde probleem, geen half miljoen, maar 250.000, heb nu een ton gecasht en zien wel wat het met de resterende 150.000 wordt, rust in mijn hoofd is sinds de uitbetaling weer helemaal terug.
pi_175802298
wat zou ik doen met een half miljoen

250k in bitcoin
250k in bitcoin miners / cloud miners
Arrr!
  vrijdag 29 december 2017 @ 12:35:04 #49
132191 -jos-
Money=Power
pi_176105959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:07 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Ik heb nu het punt bereikt dat ik minder goed slaap van mijn nieuw verworven rijkdom. Ik kijk 10 keer per nacht op Blockfolio om te zien of de crash al gaande is. Als ik mijn bed in stap ben ik bang dat er tegen de tijd dat ik wakker word 60% van de prijs af is.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Uitbetalen.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  maandag 1 januari 2018 @ 17:32:24 #50
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_176218468
Ik zou alles innen en minder risicovol beleggen. Bv de boel op een indexfonds voor 20 jaar. Misschien een x duizend om mee te spelen, maar zoveel geld met zo veel risico...
:')
  maandag 1 januari 2018 @ 18:19:00 #51
286575 Roces18
Chef de party
pi_176219389
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:32 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik zou alles innen en minder risicovol beleggen. Bv de boel op een indexfonds voor 20 jaar. Misschien een x duizend om mee te spelen, maar zoveel geld met zo veel risico...
Probleem is denk ik meer dat je psychologisch kapot gaat aan zoveel geld in crypto hebben wanneer je niet eens 10x zo groot bedrag al op de bank hebt staan.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176219636
50.000 innen, 450.000 terug investeren.
  maandag 1 januari 2018 @ 18:39:55 #53
286575 Roces18
Chef de party
pi_176219724
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:35 schreef vigen98 het volgende:
50.000 innen, 450.000 terug investeren.
ajajajajajaja jij wel
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176219866
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:39 schreef Roces18 het volgende:

[..]

ajajajajajaja jij wel
Ja serieus, ben toch niet gek dat ik 400.000 ga innen terwijl over 1 jaar die 400.000 4 miljoen waard is _O-
pi_176223117
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja serieus, ben toch niet gek dat ik 400.000 ga innen terwijl over 1 jaar die 400.000 4 miljoen waard is _O-
Kan je mij dat garanderen? Dan gaan we deze week naar de notaris en dan leggen we vast dat ik aan jou ¤400k overmaak, en dat jij over een jaar aan mij ¤3.000.000 overmaakt. Dat extra miljoen dat je er van gemaakt hebt mag je dan houden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_176223169
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:06 schreef recursief het volgende:

[..]

Kan je mij dat garanderen? Dan gaan we deze week naar de notaris en dan leggen we vast dat ik aan jou ¤400k overmaak, en dat jij over een jaar aan mij ¤3.000.000 overmaakt. Dat extra miljoen dat je er van gemaakt hebt mag je dan houden.
Oké deal.
pi_176223444
Investeren in vastgoed. En goud kopen want anders moet je er belasting overbetalen.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 08:45:52 #58
473774 KlitoriSashimi
The one and only
pi_176231019
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 18:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja serieus, ben toch niet gek dat ik 400.000 ga innen terwijl over 1 jaar die 400.000 4 miljoen waard is _O-
Dat soort dingen roepen ze bij Bitconnect ook. Als het zo simpel was had iedereen nu alles wat ie heeft verkocht en woonde op de camping. Ja het kan, maar bedenk dat je nu gewend bent aan een enorme bull market en dat als het sentiment omslaat het net zo hard naar beneden kan jakkeren, en misschien nog wel harder. Flash crashes komen nu eenmaal af en toe voor. En dan kan het wel eens heel lang gaan duren voor je je centjes hebt terugverdiend.

Ik ben blij met mijn rendement. Intussen heb ik 300.000 laten uitbetalen. Wat ik nog over heb is gek genoeg alweer 500.000 waard. Nou kan ik je vertellen dat ik op die 3 ton erg zuinig ben. Daar ga ik geen Lambo of Tesla voor kopen. En terugsteken in crypto? Geen haar op mijn hoofd denkt daar aan. Ik heb genoeg crypto en het is tijd voor meer evenwicht tussen risico en rendement. Of als je het anders wil zeggen: meer zekerheid en een betere nachtrust.
Absence of proof is not proof of absence
  dinsdag 2 januari 2018 @ 08:47:01 #59
473774 KlitoriSashimi
The one and only
pi_176231023
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:16 schreef 6star6lord6 het volgende:
Investeren in vastgoed. En goud kopen want anders moet je er belasting overbetalen.
En hoe moet je over goud geen belasting betalen? Dat telt gewoon mee voor de VRH.
Absence of proof is not proof of absence
pi_176231935
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:45 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

Dat soort dingen roepen ze bij Bitconnect ook. Als het zo simpel was had iedereen nu alles wat ie heeft verkocht en woonde op de camping. Ja het kan, maar bedenk dat je nu gewend bent aan een enorme bull market en dat als het sentiment omslaat het net zo hard naar beneden kan jakkeren, en misschien nog wel harder. Flash crashes komen nu eenmaal af en toe voor. En dan kan het wel eens heel lang gaan duren voor je je centjes hebt terugverdiend.

Ik ben blij met mijn rendement. Intussen heb ik 300.000 laten uitbetalen. Wat ik nog over heb is gek genoeg alweer 500.000 waard. Nou kan ik je vertellen dat ik op die 3 ton erg zuinig ben. Daar ga ik geen Lambo of Tesla voor kopen. En terugsteken in crypto? Geen haar op mijn hoofd denkt daar aan. Ik heb genoeg crypto en het is tijd voor meer evenwicht tussen risico en rendement. Of als je het anders wil zeggen: meer zekerheid en een betere nachtrust.
Verstandige keuze gemaakt imo.
pi_176248400
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:45 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Daar ga ik geen Lambo of Tesla voor kopen.
Je scheert nu een Lamborghini en een Tesla over dezelfde kam? -O-
pindazakje
pi_176250153
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:47 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

En hoe moet je over goud geen belasting betalen? Dat telt gewoon mee voor de VRH.
Op een Zwitserse bank zetten.
pi_176252938
Hello, ik kaap dit topic even een beetje.

Wat zouden jullie doen als je een behoorlijk bedrag (hebt) verdient met crypto, laat ik zeggen ~150k, maar nog een student bent.
Een deel blijft in crypto, maar de rest? Ik heb nog zo goed als geen vaste lasten.
pi_176253179
Als ik het geld had zou ik rond deze dagen geld in Ripple steken, minstens 50k en daarmee de komende 3 maanden wachten. Zie het recentw Ripple nieuws. https://www.reddit.com/r/ripple
Er zit inderdaad hype omheen, maar van hype zal het groeien. Lees gerust alles even door. Mijn bevinden zijn minstens 5 euro dit jaar.

Er zijn twee game gerelateerde coins waar ik wel een toekomst in zie.
Enjin
Gimli

Hoewel beide nog in de begin fase zijn, vind ik ze belovend er uit zien. Puur op supply en huidige marktcap is er veel ruimte voor groei. Alleen moet het team dat uiteraard wel kunnen realiseren.

Verder vind Reddcoin, ondanks alles een leuke munt om te investeren. Ze hebben goede plannen, regelmatige updates en is nog vrij goedkoop met een redelijk grote groei potentie.

Verder heb ik nog een aantal in gedachte maar meer dan speculatie is het niet.

2018 zal een jaar worden van veel groei in crypto/alts. Helaas is m'n huidige portfolio maar 4 cijfers, dus veel kan ik niet investeren, en door enkele shoulda woulda coulda heb ik m'n portfolio ongeveer verdrievoudigd sinds mei '17.

Succes verder en als jij nog ideeën hebt voor investeren hoor ik ze ook graag ;)

Ben blij voor je succes!!
pi_176253333
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:08 schreef Schaapje1987 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor je antwoord, maar dit was niet bepaald waar ik naar opzoek was. Ik houd een deel in crypto, maar ik heb advies nodig over wat te doen met geld dat ik uit crypto haal; keiharde euro's.
pi_176253952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:22 schreef kakakaas het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, maar dit was niet bepaald waar ik naar opzoek was. Ik houd een deel in crypto, maar ik heb advies nodig over wat te doen met geld dat ik uit crypto haal; keiharde euro's.
Koop een leuk appartementje voor de verhuur. Levert je een steady maandelijkse cashflow op. Niet te vergelijken met crypto, maar ook minder volatiel.
pi_176254457
quote:
2s.gif Op woensdag 3 januari 2018 11:06 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Koop een leuk appartementje voor de verhuur. Levert je een steady maandelijkse cashflow op. Niet te vergelijken met crypto, maar ook minder volatiel.
Maar is dit niet nog enorm risicovol?
Het duurt lang voordat je het hebt terug verdient. Huizenmarkt kan drama worden. Huurders zijn kut.

Of zie ik dit verkeerd?
  woensdag 3 januari 2018 @ 11:33:02 #68
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_176254471
Je kan ervoor kiezen het te beleggen in bijv. Rabo certificaten.
pi_176254555
Ik zou mn hypotheek ook grotendeels aflossen, lekker lage maandlasten.

Deel laten staan in cryptos, deel op een spaarrekening voor onvoorziene uitgaven en een deel in een beleggingsfonds voor de lange termijn voor je kinderen?
pi_176254605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:48 schreef kakakaas het volgende:
Hello, ik kaap dit topic even een beetje.

Wat zouden jullie doen als je een behoorlijk bedrag (hebt) verdient met crypto, laat ik zeggen ~150k, maar nog een student bent.
Een deel blijft in crypto, maar de rest? Ik heb nog zo goed als geen vaste lasten.
Waarom cashen als je het geld nog niet nodig hebt ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176254724
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 11:32 schreef kakakaas het volgende:

[..]

Maar is dit niet nog enorm risicovol?
Het duurt lang voordat je het hebt terug verdient. Huizenmarkt kan drama worden. Huurders zijn kut.

Of zie ik dit verkeerd?
Tuurlijk zijn er ook ups en downs in de huizenmarkt. Echter stenen blijven stenen, en die blijven geld waard. Wat betreft huurders: er zijn partijen die het verhuren helemaal voor je uit handen nemen, uiteraard tegen een bepaalde fee. Maar dan ben jij van het eventuele gezeik af.
pi_176255301
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 11:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Waarom cashen als je het geld nog niet nodig hebt ?
Om het risico te spreiden.
quote:
2s.gif Op woensdag 3 januari 2018 11:43 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er ook ups en downs in de huizenmarkt. Echter stenen blijven stenen, en die blijven geld waard. Wat betreft huurders: er zijn partijen die het verhuren helemaal voor je uit handen nemen, uiteraard tegen een bepaalde fee. Maar dan ben jij van het eventuele gezeik af.
Ik ga eens zoeken..
pi_176255967
Zoals al eerder genoemd, ik zou het persoonlijk investeren in de huizenmarkt of goud.

Een huisje ergens in de regio van een grote uni en onderverhuren aan studenten voor een leuk, vast inkomen per maand.
pi_176256955
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:22 schreef kakakaas het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, maar dit was niet bepaald waar ik naar opzoek was. Ik houd een deel in crypto, maar ik heb advies nodig over wat te doen met geld dat ik uit crypto haal; keiharde euro's.
Heb je zelf al wel eens gedacht wat je wil? Verder gaan met beleggen in aandelen/crypto of wat vaster zetten in bakstenen?
Zelf zou ik gaan voor het geld in mijn hypotheek steken en gaan voor zo laag mogelijke maandlasten.
Als student, of jongere, klinkt dat mogelijk wat minder aantrekkelijk.
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:40:44 #75
286575 Roces18
Chef de party
pi_176257531
3 poolse bruiden (elke tien jaar inwisselen) _O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:05:05 #76
473774 KlitoriSashimi
The one and only
pi_177002515
Ola hier ben ik weer. Ik heb op 5 januari bijna alles verkocht. Daar had ik toen best moeite mee, maar nu ben ik wel blij met die beslissing. Vanochtend heb ik 100.000 euro teruggestoken in Btc, Eth en Lisk. Ik zit er over te denken om nog een ton weer in crypto's te stoppen. De rest staat opzij. Ik ben actief op zoek naar een mooi huis en dat wil ik out of pocket kunnen betalen.
Absence of proof is not proof of absence
  dinsdag 6 februari 2018 @ 23:16:54 #77
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_177004343
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 12:04 schreef kakakaas het volgende:

[..]

Om het risico te spreiden.

[..]

Ik ga eens zoeken..
Bladiebla

[ Bericht 13% gewijzigd door VarkensHart op 07-02-2018 21:46:04 ]
  dinsdag 6 februari 2018 @ 23:34:47 #78
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_177004656
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:05 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Ola hier ben ik weer. Ik heb op 5 januari bijna alles verkocht. Daar had ik toen best moeite mee, maar nu ben ik wel blij met die beslissing. Vanochtend heb ik 100.000 euro teruggestoken in Btc, Eth en Lisk. Ik zit er over te denken om nog een ton weer in crypto's te stoppen. De rest staat opzij. Ik ben actief op zoek naar een mooi huis en dat wil ik out of pocket kunnen betalen.
jij durft!

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 7 februari 2018 @ 00:19:05 #79
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_177005209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:05 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Ola hier ben ik weer. Ik heb op 5 januari bijna alles verkocht. Daar had ik toen best moeite mee, maar nu ben ik wel blij met die beslissing. Vanochtend heb ik 100.000 euro teruggestoken in Btc, Eth en Lisk. Ik zit er over te denken om nog een ton weer in crypto's te stoppen. De rest staat opzij. Ik ben actief op zoek naar een mooi huis en dat wil ik out of pocket kunnen betalen.
Over de juiste keuze op het juiste moment gesproken. Je nachtmerrie is uitgekomen en je was begin januari gewoon op tijd! En dan had je die 3 ton er dus ook al uit.
Vuile mazzelpik ^O^
Well done
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_177007548
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:05 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Ola hier ben ik weer. Ik heb op 5 januari bijna alles verkocht. Daar had ik toen best moeite mee, maar nu ben ik wel blij met die beslissing. Vanochtend heb ik 100.000 euro teruggestoken in Btc, Eth en Lisk. Ik zit er over te denken om nog een ton weer in crypto's te stoppen. De rest staat opzij. Ik ben actief op zoek naar een mooi huis en dat wil ik out of pocket kunnen betalen.
Good stuff, gratz!
జ్ఞ‌ా
  woensdag 7 februari 2018 @ 09:25:44 #81
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_177008169
HELD _O_ Godverdomme wat lekker kerel! *O*

Geniet er van! B:)B
  woensdag 7 februari 2018 @ 09:28:57 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177008209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:05 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Ola hier ben ik weer. Ik heb op 5 januari bijna alles verkocht. Daar had ik toen best moeite mee, maar nu ben ik wel blij met die beslissing. Vanochtend heb ik 100.000 euro teruggestoken in Btc, Eth en Lisk. Ik zit er over te denken om nog een ton weer in crypto's te stoppen. De rest staat opzij. Ik ben actief op zoek naar een mooi huis en dat wil ik out of pocket kunnen betalen.
1) Crypto zit nog steeds in een ongewijzigde downtrend
2) Zou je als je die 200K met werken verdiend hebben, ze ook in crypto gestopt hebben?
3) Beperk je aandeel in crypto tot max 10% van je vermogen. Max. Als je vermogen 2M is dan is 200K prima. Anders is het waanzin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177010086
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:05 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Ola hier ben ik weer. Ik heb op 5 januari bijna alles verkocht. Daar had ik toen best moeite mee, maar nu ben ik wel blij met die beslissing. Vanochtend heb ik 100.000 euro teruggestoken in Btc, Eth en Lisk. Ik zit er over te denken om nog een ton weer in crypto's te stoppen. De rest staat opzij. Ik ben actief op zoek naar een mooi huis en dat wil ik out of pocket kunnen betalen.
Allereerst, well done. :D

Een vraag, hoe heb jij het zo snel kunnen schuiven naar euro's en weer terug?
Ging het via je normale bankrekening of stond het nog op een exchange?
Deden de banken niet lastig voor dat soort bedragen?

Ik werd al een keer geblokt door een simpele transactie naar Bitonic.
pi_177013217
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:19 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Allereerst, well done. :D

Een vraag, hoe heb jij het zo snel kunnen schuiven naar euro's en weer terug?
Ging het via je normale bankrekening of stond het nog op een exchange?
Deden de banken niet lastig voor dat soort bedragen?

Ik werd al een keer geblokt door een simpele transactie naar Bitonic.
Alles naar exchanges, daar verkocht voor bitcoin. Bitcoin naar Bl3p. Daar Bitcoin verkopen voor euro's. Die euro's kan je dan withdrawen naar een bankrekening. Daar zit een limiet aan van 100.000 euro per dag, maar je mag er natuurlijk gerust een week over doen om alles over te laten boeken. Mijn bank wilde wel weten hoe ik aan dat geld kom, maar dat heb ik aannemelijk kunnen maken.
Absence of proof is not proof of absence
pi_177028665
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:28 schreef LXIV het volgende:
1) Crypto zit nog steeds in een ongewijzigde downtrend
Hangt er maar net van af over welke periode je kijkt. Ik zie het als uptrend.
జ్ఞ‌ా
pi_177033449
Ik zou zeker niet alles in een box1 huis steken. Je schiet er verder financieel gezien weinig mee op door de lage rente. Knal alles in vastgoed, 70 procent financiering erop en je hebt zo 1.5 miljoen vastgoed.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177064486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:05 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Ola hier ben ik weer. Ik heb op 5 januari bijna alles verkocht. Daar had ik toen best moeite mee, maar nu ben ik wel blij met die beslissing. Vanochtend heb ik 100.000 euro teruggestoken in Btc, Eth en Lisk. Ik zit er over te denken om nog een ton weer in crypto's te stoppen. De rest staat opzij. Ik ben actief op zoek naar een mooi huis en dat wil ik out of pocket kunnen betalen.
Goeie timing _O_ Ook met Lisk dat het nu weer goed doet.
Feli!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2018 20:28:44 ]
  vrijdag 9 februari 2018 @ 20:29:39 #88
469868 vrieslollie
Ik vind vrieslollies top.
pi_177064527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:21 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

Alles naar exchanges, daar verkocht voor bitcoin. Bitcoin naar Bl3p. Daar Bitcoin verkopen voor euro's. Die euro's kan je dan withdrawen naar een bankrekening. Daar zit een limiet aan van 100.000 euro per dag, maar je mag er natuurlijk gerust een week over doen om alles over te laten boeken. Mijn bank wilde wel weten hoe ik aan dat geld kom, maar dat heb ik aannemelijk kunnen maken.
Congratz :)
pi_177066551
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 08:47 schreef KlitoriSashimi het volgende:

[..]

En hoe moet je over goud geen belasting betalen? Dat telt gewoon mee voor de VRH.
Zo moeilijk is het niet om dat te verbergen hè?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_177066598
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:21 schreef KlitoriSashimi het volgende:
Mijn bank wilde wel weten hoe ik aan dat geld kom, maar dat heb ik aannemelijk kunnen maken.
Je bank wil dat niet, de belastingdienst wil dat. Zodat ze een deel van je geld kunnen stelen.

Ik steek persoonlijk mijn geld liever in de fik dan dat ik het aan de belastingdienst afgeef, maar ja, dat kan helaas niet met cryptocurrency. _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_177068030
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je bank wil dat niet, de belastingdienst wil dat. Zodat ze een deel van je geld kunnen stelen.

Ik steek persoonlijk mijn geld liever in de fik dan dat ik het aan de belastingdienst afgeef, maar ja, dat kan helaas niet met cryptocurrency. _O-
Ik denk dat de banken verplicht zijn dit na te gaan ihkv de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme.
pi_177069998
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 22:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik denk dat de banken verplicht zijn dit na te gaan ihkv de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme.
Precies.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_177070858
quote:
Wat zou jij doen met een half miljoen?
Huis op een haar na aftikken en minimaal 1 dag minder gaan werken. Dat moet ik best ff vol kunnen houden met 2 ton lijkt me. Misschien zelfs 2 dagen minder werken. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:12:54 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177152112
500.000....

50.000 in crypto laten.
Afhankelijk van de hoogte van de openstaande hypotheek deze gedeeltelijk of helemaal afbetalen.
75.000 op een spaarrekening.
Een gedeelte in een fonds voor de kids (niet uit te rekenen aangezien ik niet weet hoeveel kinderen je hebt)
Als je er zin in hebt nog iets in vastgoed stoppen. Hoeveel dat dan moet zijn, afhankelijk van wat je wilt en je nog over hebt.

Gelukkig gaat er een hele sloot aan belasting van af dus hou "wat" minder over.

Ik zou het vooral spreiden. Iemand had het over 10% van je vermogen in crypto. Dat vind ik wel een mooi punt. Het is geen bedrag wat je kunt missen (denk ik)
De kids een beetje in hun leven op weg helpen is niets mis mee.
Huis afbetalen zodat je met niet al te veel lasten kunt leven.
Zelf nog wat over houden als spaargeld zodat je altijd een buffertje hebt en je Tesla gaat kapot :P

Belangrijkste is om niet gelijk te groot of te makkelijk te gaan denken en driest te gaan investeren of iets dergelijks. Je hebt een mooi bedrag (om jaloers op te worden, eerlijk is eerlijk :P ) maar het is niet alsof je multimiljonair bent en kan doen en laten wat je wilt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')