abonnement Unibet Coolblue
pi_175578738
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:12 schreef grimlock2017 het volgende:
relatie
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:12 schreef grimlock2017 het volgende:
Koude uitsluiting
De romantiek vliegt je om de oren op Fok :)
pi_175578823
Hoi, als ik een vrouw zou trouwen die bijv een vermogen heeft van 7 ton en ik heb nix, maar we gaan samen wonen en ze wil nix zwart op wit zetten, zou ik er ook mee akkoord gaan, iemand die ook die instelling heeft ? Alleen als je aan kids begint zou ik er wellicht anders over denken als vrouw zijnde, ja door kids te krijgen gaat toch wel je gezondheid een klein beetje achteruit dus loop je meer risico..
pi_175637762
Het ziet er inderdaad naar uit dat feitelijk samenwonen totdat er duidelijkheid is voor ons de oplossing is. Nu nog even op zoek naar eenduidige informatie hierover, of misschien bij iemand met kennis van zaken een afspraak maken, heeft iemand een idee bij wie ik dit het beste zou kunnen doen?
pi_175663885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:37 schreef Edwin_Posse het volgende:

[..]

[..]

De romantiek vliegt je om de oren op Fok :)
Ik begrijp dat er nog mensen zijn die nog geen relatie op de klippen hebben zien lopen. Natuurlijk zal ik je helpen als je een topic opent met een dergelijk raakvlak. :Y

De romantiek gaat zover tegenwoordig dat vanaf 2018 elk huwelijk standaard op basis is van koude uitsluiting. Dus ik denk niet dat ik iets raars wil realiseren.
  dinsdag 12 december 2017 @ 08:41:18 #30
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175663967
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 17:37 schreef Edwin_Posse het volgende:
De romantiek vliegt je om de oren op Fok
Wat is er precies romantisch aan financiën, dat dat gedeeld moet worden met je partner? Is dat geil of sexy of zo, om een gezamenlijke rekening te openen?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175663976
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:41 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat is er precies romantisch aan financiën, dat dat gedeeld moet worden met je partner? Is dat geil of sexy of zo, om een gezamenlijke rekening te openen?
Nee maar kennelijk hoort het wel zo leerde ik pas in een ander topic
pi_175663991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:12 schreef grimlock2017 het volgende:
Even wat inleidende informatie:

Ik heb ruim 2 jaar een relatie met een vrouw die in België woont en daar bezig is met het verkrijgen van een verblijfstatus, we hebben een huurcontract getekend voor een appartement in België. We zijn voornemens om naar de toekomst toe officieel te gaan samenwonen of te gaan trouwen, dit ligt aan de resultaten in haar procedure. Het is heel onzeker wat de toekomst zal brengen. Maar naar mijn indruk komt de tijd dat ik wel iets moet ter bescherming van mijn eigendom.

Situatie van mijzelf :
• Koopwoning met overwaarde. Volledig op mijn naam.
• Vaste baan.
• Financiele verplichtingen, hypotheek, alimentatie
• Stukje eigen vermogen in liquide middelen.

Mijn vriendin:

• In procedure om verblijfsdocumenten te verkrijgen. Nog geen officiële verblijfsdocumenten, maar is niet illegaal omdat ze door haar procedures beschermt wordt.
• Heeft geen of amper materialistische zaken of vermogen.

Wat wij graag willen:

Koude uitsluiting. Alleen gedeelde zaken t.a.v. appartement. Borg op haar naam. En diverse verplichtingen voor gemeenschappelijk huishouden.

Zodra er een notarieel document vastligt zijn we fiscaal partner. Is dit wel wenselijk onder deze omstandigheden?

Wat is de status als we geen akte/document t.a.v. samenwonen laten opstellen? Ik moet een koude uitsluiting hebben t.a.v. mijn huis, vermogen en diverse verplichtingen.

Het is een lieve vrouw, en ik twijfel oprecht niet aan haar goede wil, maar we zijn ook allebei gescheiden, dus we zijn ook wel realistisch.

Kunnen we toe met een onderling getekend documentje, met een handtekening van b.v. een derde persoon. Moeten we echt een akte op laten stellen voordat we officieel gaan samenwonen (inschrijven door mij in dezelfde gemeente met adres van huurappartement), of moeten we niets doen?

Ik ben zoekende, en zal zodoende genoeg domme opmerkingen maken. Dus graag rekening daarmee houden ;)
Macedonisch? Thais? Braziliaans? Ben benieuwd
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_175664014
@hertogjan_lekkerman Nee, Armeens, maar niet zo'n dikke kont als die Kim Kardashyan (ook Armeens). :)
pi_175664273
Op dinsdag 12 december 2017 08:32 schreef grimlock2017 het volgende:[/b]
De romantiek gaat zover tegenwoordig dat vanaf 2018 elk huwelijk standaard op basis is van koude uitsluiting.
[/quote]
Is dat ook in België het geval?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175664320
Volgens mij is dit in België al standaard en wordt dit in Nederland per 1 januari effectief.
pi_175665605
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:10 schreef grimlock2017 het volgende:
Volgens mij is dit in België al standaard en wordt dit in Nederland per 1 januari effectief.
In Belgie zijn er drie stelsels. Het wettelijk stelsel (standaard tenzij er iets anders is afgesproken) is vergelijkbaar met de regels in Nederland vanaf 2018. De alternatieven zijn "algehele gemeenschap van goederen" (een beetje zoals in Nederland nu) en "scheiding van goederen" - echte koude uitsluiting. Standaard heb je het wettelijk stelsel, voor de andere moet je naar een notaris.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')