abonnement Unibet Coolblue
pi_175540360
De liefde. Eigenlijk heb ik er geen tijd voor of zin in, maar.... Toen ontmoette ik "haar" en ik moet zeggen, als iemand de hele tijd door je gedachten danst dan is het lastig om te concentreren.

Heel korte samenvatting, want ik ben niet echt geïnteresseerd om te weten te komen of zij mij leuk vindt of niet, want daarvoor open ik dit topic niet. Ik open dit topic vooral om tips te krijgen hoe ik verliefdheid kan voorkomen.. Als dat al gaat?

We kennen elkaar nu een krappe 3 weken ofzo. Daarvoor elkaar wel eens gezien, maar 3 weken geleden voor het eerst echt gesproken. Daarna elkaar wel een paar keer gesproken tot afgelopen week donderdag. Toen was er iets waarvoor we moesten oefenen met een groep en het ging van gewoon gezellig met de groep naar heel erg gezellig met zijn tweeën. Niks gebeurd, maar gewoon gelachen, knipogen, seintjes, etc. Zo is dat wat doorgegaan en omdat we serieus moesten blijven probeerde ik haar enigszins te ontlopen, wat zij niet echt toestond. Nahja tot zover die korte samenvatting.

In ieder geval: ik merk nu dat ik haar zeker leuk vind, ze is mijn type 100% en ze heeft geen vriend (alhoewel ik wel weet dat ze iemand leuk vind op t moment) maar ik wil gewoon niet verliefd worden. Ik heb doelen voor mezelf die ik wil halen en dingen die ik wil bereiken en in mijn "bekrompen" schema past (onbeantwoorde) verliefdheid zeker niet. We gaan elkaar nog gegarandeerd tientallen keren tegen het lijf lopen, omdat we bij dezelfde studentenvereniging zitten. Dat voorkom ik niet en ik vind het ook leuk om met haar gewoon te kunnen lachen, maar hoe voorkom ik dat ik verliefd word?

Helemaal vermijden gaat sowieso niet lukken. Zij start daarnaast vaak het gesprek, dus haar ontwijken / het gesprek niet aangaan is vrij lullig te noemen.

Iets wat ik zelf wel weet is dat ik minder (actief) moet flirten, dus dat staat al opgeschreven ;)
Elk advies wordt op prijs gesteld.

ps. Ik ben zo rond de 20.
pi_175540477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:29 schreef mattie010 het volgende:
Ik heb doelen voor mezelf die ik wil halen en dingen die ik wil bereiken
Je had een relatie niet op je lijstje kunnen zetten?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175540512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:33 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je had een relatie niet op je lijstje kunnen zetten?
Had gekund, maar dat is niet mijn punt/vraag he? ;)
Ik heb daar gewoon geen zin in / tijd voor.
  woensdag 6 december 2017 @ 23:36:12 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175540546
Ik vind het uitermate gemakkelijk niet verliefd te worden, maar dat ben ik :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_175540585
Dit is een moeilijke. _O-
Niet te veel forceren of te veel aan haar denken. Als je aan haar denkt gewoon iets doen waardoor je het vergeet. Zoals met vrienden afspreken, studie of de stad ingaan.


Veder verliefdheid kan je niet zo snel voorkomen.
pi_175540587
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:35 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Had gekund, maar dat is niet mijn punt/vraag he? ;)
Ik heb daar gewoon geen zin in / tijd voor.
Nou ja, je bent kansloos.

Je kan niet niet verliefd worden als de kriebel eenmaal daar is. En het is niet onverstandig om die ervaring gewoon aan te grijpen.

Zoals ome Freddie al zong: "Just one year of love is better than a lifetime alone"
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_175540707
Thanks voor jullie reacties. Ik weet dat het lastig gaat worden, maar het is wel belangrijk ergens voor mij. Als het gebeurd of aan het gebeuren is, dan doe ik er uiteindelijk niks aan, maar liever niet zeg maar.

Ik heb die ervaring trouwens wel al gehad, maar mede daarom heb ik er geen behoefte aan.

En ik probeer inderdaad mijn focus ergens volledig anders op te leggen, alleen 't lukt niet echt geweldig goed merk ik. Anders had ik dit topic denk ik niet eens aangemaakt.
  Spellchecker woensdag 6 december 2017 @ 23:45:41 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175540800
Jeetje 99 van de 100 keer gaan zulke topics de andere kant op ... succes ;)
pi_175540948
Ga leven i.p.v jezelf allerlei regeltjes op te leggen. Geen tijd voor iemand die je leuk vindt 8)7 moet allemaal niet gekker worden.
pi_175541090
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:52 schreef RicardoGallego het volgende:
Ga leven i.p.v jezelf allerlei regeltjes op te leggen. Geen tijd voor iemand die je leuk vindt 8)7 moet allemaal niet gekker worden.
ik leef het leven op het moment precies zoals ik het wil, dat jij jezelf geen "regeltjes" op wil leggen is dat ok, ik heb wel doelen die ik wil bereiken en heb daarvoor wel "regels"
Plus het is een onbeantwoord iets, dus daarom heb ik er gewoon geen zin in? Vrij simpel toch? Haha
pi_175541099
Als je het wel voorkomen/wilt stoppen is het heel snel gedaan... Imagine that person having a massive shit... instant cure voor verliefdheid/voorkomen
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_175541120
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:52 schreef RicardoGallego het volgende:
Ga leven i.p.v jezelf allerlei regeltjes op te leggen. Geen tijd voor iemand die je leuk vindt 8)7 moet allemaal niet gekker worden.
Dit ook terzijde, mooiste dingen zijn dingen die overkomen en niet die je plant. Maar dat even buiten de kwestie om.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_175541206
Verliefdheid is geen logische keuze, maar een emotie. Je kan een gevoel niet onderdrukken of uit zetten. Ik vind je logica over waarom je dit niet wil, niet helemaal duidelijk. Ofwel wordt het beantwoord en word je gelukkig, ofwel wordt het niet beantwoord en kun je verder met je leven.

Wat je nu hebt is zwemmen in onduidelijkheid, da's nog de slechtste van de 3 opties.

Trouwens "ik wil dit niet.." Als ze straks haar tong in jouw keelholte steekt ben ik er van overtuigd dat je het WEL wil.

Klinkt voor mij als faalangst
pi_175541247
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:06 schreef StevieW0nder het volgende:
Verliefdheid is geen logische keuze, maar een emotie. Je kan een gevoel niet onderdrukken of uit zetten. Ik vind je logica over waarom je dit niet wil, niet helemaal duidelijk. Ofwel wordt het beantwoord en word je gelukkig, ofwel wordt het niet beantwoord en kun je verder met je leven.

Wat je nu hebt is zwemmen in onduidelijkheid, da's nog de slechtste van de 3 opties.

Trouwens "ik wil dit niet.." Als ze straks haar tong in jouw keelholte steekt ben ik er van overtuigd dat je het WEL wil.

Klinkt voor mij als faalangst
Ruikt een beetje naar willen indekken ja.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_175541266
Samen doelen halen is veel leuker.
pi_175541368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:06 schreef StevieW0nder het volgende:
Verliefdheid is geen logische keuze, maar een emotie. Je kan een gevoel niet onderdrukken of uit zetten. Ik vind je logica over waarom je dit niet wil, niet helemaal duidelijk. Ofwel wordt het beantwoord en word je gelukkig, ofwel wordt het niet beantwoord en kun je verder met je leven.

Wat je nu hebt is zwemmen in onduidelijkheid, da's nog de slechtste van de 3 opties.

Trouwens "ik wil dit niet.." Als ze straks haar tong in jouw keelholte steekt ben ik er van overtuigd dat je het WEL wil.

Klinkt voor mij als faalangst
Haha, eerlijke reactie en eentje waar ik denk ik ook wel iets mee kan.
De reden dat ik niks wil is vrij simpel: ik ben op het moment bezig met me te ontwikkelen in het sporten en zit op het randje van wel of niet professioneel zijn. Het komende jaar/de komende twee jaar gaan bepalen of ik het ga halen zeg maar. Ik ben daar gewoon druk mee bezig en vandaar dat ik dus geen zin/tijd heb.

En dat van die tong ga ik verder niet op reageren haha, want daar heb je wellicht wel een punt.
Verder is het voorlopig onbeantwoord voor 99% zeker, dus dat gaat mij niet motiveren om het toch te proberen.
pi_175541419
Ik begrijp je wel dat je niet zoveel energie wilt inzetten en jezelf niet wilt verliezen (in de verliefdheid) in iemand die jou niet op die manier ziet zitten (ze vindt iemand anders leuk zeg je).. maar verliefdheid houd je niet tegen, het waait wellicht over na een tijdje.
pi_175544592
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:16 schreef mattie010 het volgende:

De reden dat ik niks wil is vrij simpel: ik ben op het moment bezig met me te ontwikkelen in het sporten en zit op het randje van wel of niet professioneel zijn. Het komende jaar/de komende twee jaar gaan bepalen of ik het ga halen zeg maar. Ik ben daar gewoon druk mee bezig en vandaar dat ik dus geen zin/tijd heb.
Ik denk dat je jezelf hier wat wijs maakt. Ik geloof best dat sport voor jou professioneel kan zijn, maar dat betekent helemaal niet dat je geen zin of tijd zou hebben voor een relatie. Een uurtje per dag is al heel wat, en daar kan iedereen wel tijd voor maken.

Volgens mij heeft het meer te maken met het feit dat je denkt dat ze een oogje op een ander heeft, en je jezelf niet heel succesvol inschat.
pi_175547311
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:29 schreef mattie010 het volgende:
Ik heb doelen voor mezelf die ik wil halen en dingen die ik wil bereiken
wil je die doelen werkelijk bereiken, of heb je vooral het idee dat je jezelf met die doelen wil 'controleren' of in een richting opsturen (met oogkleppen op) waarover je misschien ook onzekerheden hebt of juist twijfels...

Op die manier schep je je eigen 'heimelijk vergnoegen' juist in het verbreken van je eigen beloftes..
creeer je je eigen afleiding en vaak ook een soort van kunstmatige 'romantiek'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175547589
Dat uurtje vrije tijd gaat vaak al op aan vrienden als ik dat uitje al over heb. En ik ben niet onzeker, maar zie ook gen reden om heel veel tijd/energie in haar te gaan steken.

En ja die doelen zijn erg belangrijk voor mij, want topsport is iets wat ik graag wil. Dus het voelt voor mij niet als een "heimelijk genoegen" om dat te verbreken, want het is iets wat ik wil bereiken. Iets waar ik ook al lang naar toe werk en wat juist in een vorige relatie de reden was dat het misliep, omdat ik te weinig tijd had voor sport en de liefde.

Ik bedoel: ik denk dat ik oprecht een kans maak als ik er zelf volledig voor ga, maar die drive heb ik niet. Ik zie dat ik daar hier ook raar op wordt aangekeken?
pi_175547684
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:09 schreef mattie010 het volgende:
Dat uurtje vrije tijd gaat vaak al op aan vrienden als ik dat uitje al over heb. En ik ben niet onzeker, maar zie ook gen reden om heel veel tijd/energie in haar te gaan steken.

En ja die doelen zijn erg belangrijk voor mij, want topsport is iets wat ik graag wil. Dus het voelt voor mij niet als een "heimelijk genoegen" om dat te verbreken, want het is iets wat ik wil bereiken. Iets waar ik ook al lang naar toe werk en wat juist in een vorige relatie de reden was dat het misliep, omdat ik te weinig tijd had voor sport en de liefde.

Ik bedoel: ik denk dat ik oprecht een kans maak als ik er zelf volledig voor ga, maar die drive heb ik niet. Ik zie dat ik daar hier ook raar op wordt aangekeken?
Het siert je dat je er zo oprecht in staat. Ikzelf kies liever voor de liefde, maar ja carriere en sport boeit mij ook niet zoveel.
pi_175548192
quote:
Ik bedoel: ik denk dat ik oprecht een kans maak als ik er zelf volledig voor ga, maar die drive heb ik niet. Ik zie dat ik daar hier ook raar op wordt aangekeken?
Je bent ook een beetje raar, geef maar toe.
pi_175548299
Ok ik ben raar. Leg me het wel even uit waarom.
  donderdag 7 december 2017 @ 13:22:12 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_175548862
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:09 schreef mattie010 het volgende:
Dat uurtje vrije tijd gaat vaak al op aan vrienden als ik dat uitje al over heb. En ik ben niet onzeker, maar zie ook gen reden om heel veel tijd/energie in haar te gaan steken.

En ja die doelen zijn erg belangrijk voor mij, want topsport is iets wat ik graag wil. Dus het voelt voor mij niet als een "heimelijk genoegen" om dat te verbreken, want het is iets wat ik wil bereiken. Iets waar ik ook al lang naar toe werk en wat juist in een vorige relatie de reden was dat het misliep, omdat ik te weinig tijd had voor sport en de liefde.

Ik bedoel: ik denk dat ik oprecht een kans maak als ik er zelf volledig voor ga, maar die drive heb ik niet. Ik zie dat ik daar hier ook raar op wordt aangekeken?
Dan ga je er niet voor. Probeer je te focussen op andere dingen en ga haar uit de weg. Overigens denk ik dat je al verliefd bent. Anders open je geen topics als deze.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_175549045
Tip: Omdat je weet dat ze verliefd is op iemand, is ze dat niet op jou. Dat is een afwijzing.
Beeld jezelf in hoe ze je afwijst en dat het pijn doet.
Als je aan haar denkt, zorg dat dat het pijnlijke afwijzigsfantasiën zijn, dat ze paradeert en kust met haar crush bijv.
Houd altijd in je achterhoofd dat ze je al afgewezen heeft.
And the druids turn to stone...
pi_175549293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:09 schreef mattie010 het volgende:
Dat uurtje vrije tijd gaat vaak al op aan vrienden als ik dat uitje al over heb. En ik ben niet onzeker, maar zie ook gen reden om heel veel tijd/energie in haar te gaan steken.
als je iets niet wilt doe je het ook niet...

Maar jij lijkt te beweren dat er allemaal dingen buiten je om zouden gebeuren...
Alsof je opeens door 'boze toverkracht' gedwongen wordt tijd aan haar te _moeten_ besteden.

Punt is wel dat ook verliefdheidsgevoelens gewoon een lichamelijke uiting zijn en ik mag hopen dat je als sporter ook weet dat je naar signalen van je lichaam beter kunt luisteren en ook moet afwegen in welke mate je deze signalen moet ignoreren en wegdrukken of het soms ook beter is iig bewust ervan te zijn wat je lichaam je verteld...


Overigens, over die psychologie van sporters, ken je het verhaal van Gerard Kemkers en de 'zwabbervoet' ?

Kemkers was een technisch erg goede schaatser die zo streefde naar technische perfectie dat hij het ging overdrijven en uiteindelijk ging lijden aan de 'zwabbervoet'-kwaal die voortkwam uit een behoefte een redelijk natuurlijke voetbeweging (die qua technische krachtontwikkeling niet optimaal was maar een beweging was die balans opleverde) te willen 'corrigeren'.
De 'zwabbervoet' kwam voort uit het idee bepaalde natuurlijke lichamelijke handelingen als sporter te gaan willen controleren, rationaliseren en onderdrukken.. Dat is eigenlijk nooit erg slim.


Uit bv de problemen die Kemkers had ontstond in de sportpsychologie ook een tak die bv bij training heel bewust omgaat met hoe je kunt voorkomen verkeerde fixaties op het 'onderdrukken' van je lichaam te ontwikkelen
https://sport.infonu.nl/o(...)-de-zwabbervoet.html
Onderdeel ervan is juist ook bij bv fixatie op sport-training ook een externe focus te hebben, juist wel ook een afleiding buiten je sport aan te houden en bewust af te wegen tussen de fixatie op je sport en afleiding van buitenaf.

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 07-12-2017 13:56:01 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175549998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

als je iets niet wilt doe je het ook niet...

Maar jij lijkt te beweren dat er allemaal dingen buiten je om zouden gebeuren...
Alsof je opeens door 'boze toverkracht' gedwongen wordt tijd aan haar te _moeten_ besteden.

Haha thanks voor dat, dat besef had ik misschien wel even nodig. En ja ik vind het ook leuk om tijd met haar te spenderen en ben wellicht al verliefd, maar ik heb daar even tijd voor nodig denk ik om dat met mijn hersenen ook te beseffen. Het is verder zeker niet zo dat het om mij heen gebeurd, maar tsja... Ik denk dat ik er moeite mee heb om dan te luisteren naar wat ik zelf wil qua hart en wat ik wil qua hersenen(?)

Dankjewel in ieder geval voor het mij een beetje na doen denken, want dat had ik wel nodig. En heb, want ik ben er nog steeds niet over uit hoe ik dit aan ga pakken. Ze vind/vond iemand leuk maar heeft bewust geen relatie met diegene en dat is van een aantal maand geleden. Ik weet niet on hoeverre ze diegene nu nog echt leuk vindt, want toen kwam de vraag gelijk of ik iemand leuk vind. Hoe dan ook ik ga er nog eens diep over nadenken, maar ga er eerst maar eens een paar weekjes overheen laten gaan.
  † In Memoriam † donderdag 7 december 2017 @ 14:21:41 #28
460494 naoomx
pi_175550477
Ik zou zelf wel gewoon je gevoel volgen. Als het daten in de weg staat van het sporten, kun je later nog werken aan een balans vinden tussen je sport en sociale leven en/of besluiten om het toch af te kappen.

Ik heb ook weleens crushes gehad waar ik niks mee wilde doen voor rationeel gezien echt goede redenen. Daarover vanzelf heenkomen lukte bij mij iig nooit of pas heel laat (en vaak omdat mijn oog dan op een ander gevallen was..). Iets proberen is echt beter in de meeste gevallen....

[ Bericht 1% gewijzigd door naoomx op 07-12-2017 15:12:48 ]
pi_175552684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:29 schreef mattie010 het volgende:
De liefde. Eigenlijk heb ik er geen tijd voor of zin in, maar.... Toen ontmoette ik "haar" en ik moet zeggen, als iemand de hele tijd door je gedachten danst dan is het lastig om te concentreren.

Heel korte samenvatting, want ik ben niet echt geïnteresseerd om te weten te komen of zij mij leuk vindt of niet, want daarvoor open ik dit topic niet. Ik open dit topic vooral om tips te krijgen hoe ik verliefdheid kan voorkomen.. Als dat al gaat?

We kennen elkaar nu een krappe 3 weken ofzo. Daarvoor elkaar wel eens gezien, maar 3 weken geleden voor het eerst echt gesproken. Daarna elkaar wel een paar keer gesproken tot afgelopen week donderdag. Toen was er iets waarvoor we moesten oefenen met een groep en het ging van gewoon gezellig met de groep naar heel erg gezellig met zijn tweeën. Niks gebeurd, maar gewoon gelachen, knipogen, seintjes, etc. Zo is dat wat doorgegaan en omdat we serieus moesten blijven probeerde ik haar enigszins te ontlopen, wat zij niet echt toestond. Nahja tot zover die korte samenvatting.

In ieder geval: ik merk nu dat ik haar zeker leuk vind, ze is mijn type 100% en ze heeft geen vriend (alhoewel ik wel weet dat ze iemand leuk vind op t moment) maar ik wil gewoon niet verliefd worden. Ik heb doelen voor mezelf die ik wil halen en dingen die ik wil bereiken en in mijn "bekrompen" schema past (onbeantwoorde) verliefdheid zeker niet. We gaan elkaar nog gegarandeerd tientallen keren tegen het lijf lopen, omdat we bij dezelfde studentenvereniging zitten. Dat voorkom ik niet en ik vind het ook leuk om met haar gewoon te kunnen lachen, maar hoe voorkom ik dat ik verliefd word?

Helemaal vermijden gaat sowieso niet lukken. Zij start daarnaast vaak het gesprek, dus haar ontwijken / het gesprek niet aangaan is vrij lullig te noemen.

Iets wat ik zelf wel weet is dat ik minder (actief) moet flirten, dus dat staat al opgeschreven ;)
Elk advies wordt op prijs gesteld.

ps. Ik ben zo rond de 20.
Ik heb iets soorts gelijks meegemaakt, en voor mij is het heel duidelijk. Carrière, dus je eigen belang en toekomst staan altijd op nummer 1.

Er zijn 3,5 miljard vrouwen op aarde. Je kunt elke dag van de week met een ander (leuker) meisje daten als je dat wil. Probeer in dit soort gevallen juist rationeel te blijven.

Verliefdheid is wetenschappelijk te verklaren. Het was nodig zodat de man en vrouw bij elkaar bleven etc etc vroeger gingen je overlevingskansen dan omhoog.

Het zijn niets meer dan chemische stofjes (dopamine, serotonine en nog wat noradraline, adrenaline) die tijdelijk verhoogd worden in je hersenen.

Je denkt dat je nooit meer zo iemand zal tegenkomen, en dat dit echt de “ware” misschien wel is.

Dat is ze dus niet, ze is vervangbaar en jij bent ook vervangbaar. Nadat je dus in een relatie met haar zit krijg je elkaars irritaties en mankementen te zien. Ondertussen is jou kans voor topsport of carrière voorbij.

Je kunt verliefdheid heel snel de kop indrukken. Afstand creeërt dus minder gevoel. Richt je wat meer op je sport en toekomst. Maar als je zo labiel bent dat je dat niet kan, dan wens ik je veel succes.

Ze is ook maar gewoon een mens die iedere dag poept en scheten laat. Kom van de roze wolk af ze vind btw al iemand anders leuk, dus helaas.
pi_175555394
Ik begrijp de keuze voor alleen blijven vanwege doelen wel. Soms moet je alles opgeven voor een bepaald extreem doel, zonder concessies te doen.

Maar ik heb het tegenovergestelde probleem, ik wil wel verliefd worden maar ik word het niet, Wat ik daarmee wil aangeven is dat een verliefdheid niet elke week komt aanwaaien en dat dit meisje dus wel een leuke vriendin voor een lange tijd zou kunnen zijn. Is ook best wat waard, kijk zelf maar wat je belangrijker vind.
pi_175562414
Iedereen is vervangbaar, maar zo snel vind ik iemand niet leuk, laat staan dat ik ook echt verliefd op iemand wordt, dus dat is wel iets... Ik ga er gewoon een paar weekjes overheen laten gaan en ga hier dan wel weer huilen omdat ik er niet uit kom :Y
pi_175563474
Nuja, dat meisje weet toch ook waar jij mee bezig bent en kent je doelen?
Dan kan het toch gewoon EN EN zijn?
Toch fijn om de steun van een partner te hebben?
Zij weet al dat ze voorlopig aan de zijlijn staat, als dat genoeg voor haar is dan is er geen probleem.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175566909
hate to break it to ya, maar je bent al tot over je oren verliefd jongen. Sterkte ermee.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 9 december 2017 @ 15:32:00 #34
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_175599573
Stomp je hersenen af met heel veel porno (serieuze post).
  zondag 10 december 2017 @ 01:27:49 #35
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175613139
Stel jezelf voor dat ze een super besmettelijke geslachtsziekte heeft! Een waarbij binnnen 3 weken je ballen er van af vallen en je piek (om in de Kerstsfeer te blijven) er uit gaat zien als een kurketrekker.
Misschien helpt dat.

^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  † In Memoriam † zondag 10 december 2017 @ 01:39:50 #36
460494 naoomx
pi_175613309
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:37 schreef Lenny77 het volgende:
Nuja, dat meisje weet toch ook waar jij mee bezig bent en kent je doelen?
Dan kan het toch gewoon EN EN zijn?
Toch fijn om de steun van een partner te hebben?
Zij weet al dat ze voorlopig aan de zijlijn staat, als dat genoeg voor haar is dan is er geen probleem.
Precies dit ook inderdaad.

Passies zijn geweldig hoor, maar relaties máken de mens (inclusief zijn passies). Ik denk dat, zolang ze weet dat ze op de zijlijn staat en dus geen vriendje kan verwachten die veel beschikbaar is, een goede relatie erbij juist je prestaties in de topsport zou bevórderen op de lange termijn.
pi_175613775
Gewoon geen contact meer mee opnemen :)

Trouwens, topsport en studentenvereniging gaat wel samen??
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_175622724
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:03 schreef mattie010 het volgende:
Iedereen is vervangbaar, maar zo snel vind ik iemand niet leuk, laat staan dat ik ook echt verliefd op iemand wordt
Nou ja, iedereen is vervangbaar tot op zekere hoogte. Elk persoon is toch uniek en als je tijd doorbrengt met een vrouw en er een band mee krijgt dan wordt het toch iets bijzonders omdat het een deel van je leven is. Sommige gedeelde ervaringen heb je alleen met specifieke personen en dat is niet vervangbaar.

Maar verder, ja er zijn uiteraard genoeg leuke dames te vinden tussen de duizenden die er rondlopen (als je in de stad woont).

Ik denk dat je in de meeste gevallen doelen halen wel kan combineren met een relatie als je bijvoorbeeld tijd met vrienden verminderd. Je moet iig wel keuzes maken...
pi_175660609
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:37 schreef Lenny77 het volgende:
Nuja, dat meisje weet toch ook waar jij mee bezig bent en kent je doelen?
Dan kan het toch gewoon EN EN zijn?
Toch fijn om de steun van een partner te hebben?
Zij weet al dat ze voorlopig aan de zijlijn staat, als dat genoeg voor haar is dan is er geen probleem.
EN EN kan uiteraard ja. Alleen ik heb daar geen goede ervaringen mee. Ik heb een langere tijd een relatie gehad (met iemand anders) en heb daardoor uiteindelijk bijna mijn sport weggegooid. Is misschien ook wat onzekerheid daardoor vanuit mijn kant erin geslopen tegenover een toekomstige mogelijke relatie. En of het genoeg zou zijn voor haar, tsja, zover ben ik sowieso voorlopig nog niet. ;)

quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 02:21 schreef Godshand het volgende:
Gewoon geen contact meer mee opnemen :)

Trouwens, topsport en studentenvereniging gaat wel samen??
Topsport en studentenvereniging gaan samen, soms... Ik zit er samen met vrienden, dus als ik tijd heb (wat ik probeer te maken) dan is het vaak gelijk met vrienden.

En geen contact opnemen is wel het strakste plan, dat probeer ik op het moment vooral. Alleen neemt zij wel contact op :')
pi_175688344
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:01 schreef mattie010 het volgende:

[..]

EN EN kan uiteraard ja. Alleen ik heb daar geen goede ervaringen mee. Ik heb een langere tijd een relatie gehad (met iemand anders) en heb daardoor uiteindelijk bijna mijn sport weggegooid. Is misschien ook wat onzekerheid daardoor vanuit mijn kant erin geslopen tegenover een toekomstige mogelijke relatie. En of het genoeg zou zijn voor haar, tsja, zover ben ik sowieso voorlopig nog niet. ;)
Of het te combineren is, is geheel aan jou en je (toekomstige) partner. Er zijn zat topsporters met relaties. Maar zij moet zich daar wel heel bewust van zijn en jij moet je keuzes duidelijk maken.

Trouwens, je bent al verliefd, dus dat is alvast niet meer tegen te houden.
pi_177495109
Ruim twee - bijna drie - maanden verder en ik ga het topic toch een schopje geven. Heb haar twee maanden niet gezien, maar kwamen elkaar twee weken terug ergens weer tegen en bijna continu met elkaar gepraat sindsdien. Ik heb er nog geen tijd voor eigenlijk, maar wil er nu wel tijd voor maken. Denk dat ik mijn mindset even moest aanpassen - dus binnenkort maar eens kijken of zij dat ook leuk vindt om ergens wat te drinken oid. Zo niet dan is het alsnog hoe ik het wilde dus heb ik ook weer niks te klagen.

Bedankt in ieder geval voor alle "adviezen" mensen en ik zal nog wel eens een update plaatsen of het op iets uit loopt :p
pi_177496646
Meestal zijn het hormonen die spreken, waardoor een jong mens een relatie wil en verliefd wordt. Plat gezegd: jouw lichaam schreeuwt om zich te verdiepen in het ontdekken van het lichaam van een vrouw en te n**ken. Veel jonge mannen lossen dit op door veel lossere relaties achter elkaar om te kunnen ontdekken. Als je slim bent, stort jij je op je sport. Eenmaal topsporter en je verdient goed geld heb je massa keuze aan de leukste vrouwen: win-win. Trouwens IEDEREEN, behalve je vader en moeder is vervangbaar. Natuurlijk bouw je herinneringen op met een partner, maar je bouwt nieuwe herinneringen met een nieuwe partner. Je ouders daarentegen vormen je ziel en die herinneringen zijn onuitwisbaar. Sterker nog: al zou je ze WILLEN uitwissen dan nog lukt het nog niet. Maar dat is off-topic. Succes met je ontdekkingstocht(en).
pi_177502895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 07:35 schreef Vida. het volgende:
Trouwens IEDEREEN, behalve je vader en moeder is vervangbaar. Natuurlijk bouw je herinneringen op met een partner, maar je bouwt nieuwe herinneringen met een nieuwe partner. Je ouders daarentegen vormen je ziel en die herinneringen zijn onuitwisbaar. Sterker nog: al zou je ze WILLEN uitwissen dan nog lukt het nog niet. Maar dat is off-topic. Succes met je ontdekkingstocht(en).
Wat een flauwekul, vertel dit eens tegen geadopteerde mensen :')

Verder eens met je post
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_177523718
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2018 13:45 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat een flauwekul, vertel dit eens tegen geadopteerde mensen :')

Verder eens met je post
Geadopteerde mensen zijn gevormd door adoptie ouders. Die adoptie ouders worden dan degenen die een onuitwisbare stempel drukken. MAAR de biologische ouders of degenen die na de geboorte bij het kind waren drukken bij adoptie kinderen OOK een onuitwisbare stempel, ook al weet het adoptie kind dat niet bewust.
  donderdag 1 maart 2018 @ 13:01:21 #45
241787 OuweBaas
Baas boven Baas
pi_177526129
Het enige doel wat je hebt is volgens mij maagd blijven tot je 50ste !
"My dream is to know why my nightmares never cease"
pi_177533552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 07:35 schreef Vida. het volgende:
Meestal zijn het hormonen die spreken, waardoor een jong mens een relatie wil en verliefd wordt. Plat gezegd: jouw lichaam schreeuwt om zich te verdiepen in het ontdekken van het lichaam van een vrouw en te n**ken. Veel jonge mannen lossen dit op door veel lossere relaties achter elkaar om te kunnen ontdekken. Als je slim bent, stort jij je op je sport. Eenmaal topsporter en je verdient goed geld heb je massa keuze aan de leukste vrouwen: win-win. Trouwens IEDEREEN, behalve je vader en moeder is vervangbaar. Natuurlijk bouw je herinneringen op met een partner, maar je bouwt nieuwe herinneringen met een nieuwe partner. Je ouders daarentegen vormen je ziel en die herinneringen zijn onuitwisbaar. Sterker nog: al zou je ze WILLEN uitwissen dan nog lukt het nog niet. Maar dat is off-topic. Succes met je ontdekkingstocht(en).
Hmm ik kan herinneringen met vrienden, ex-vriendin en veel anderen ook niet zomaar uitwissen hoor. Het is niet alsof die dingen niet gebeurd zijn.

In ieder geval: ik stort me al volledig op mijn sport. Heb afgelopen week mijn contract ondertekent - wat wel heel wat meer opgeven is dan alleen maar één mogelijke relatie - maar ik heb de keuze gemaakt om toch te proberen om eens te kijken of ik zoveel mogelijk kan doen. En als het me nu niet lukt om het allebei vol te houden, waarom zou dat dan later wel lukken?

En zoals ik eerder al zei: ik vind iemand niet zomaar leuk dus vandaar de extra twijfel. Dat ik het nu ga proberen is voor mij geen garantie dat 't ook echt wat wordt.

Plus veel van je aannames zijn al onzin wat betreft mijn situatie - dus tsja....
pi_177533569
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 13:01 schreef OuweBaas het volgende:
Het enige doel wat je hebt is volgens mij maagd blijven tot je 50ste !
Jouw enige doel is te trollen, beiden ons doel in het leven he :{
pi_177533730
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:42 schreef mattie010 het volgende:
Thanks voor jullie reacties. Ik weet dat het lastig gaat worden, maar het is wel belangrijk ergens voor mij. Als het gebeurd of aan het gebeuren is, dan doe ik er uiteindelijk niks aan, maar liever niet zeg maar.

Ik heb die ervaring trouwens wel al gehad, maar mede daarom heb ik er geen behoefte aan.

En ik probeer inderdaad mijn focus ergens volledig anders op te leggen, alleen 't lukt niet echt geweldig goed merk ik. Anders had ik dit topic denk ik niet eens aangemaakt.
Waarom zou je niet kunnen doen wat je wilt én liefde?

Je kunt je relatie zo invullen als je samen wilt. Kortom: waarom zou je doel onverenigbaar zijn met een meiske? Je kunt er prima afspraken over maken.

Vriend van me was topsporter en vloog de wereld rond. Die had ook een relatie. Die vulden dat wat anders in dan de meeste stellen.
Whatever...
pi_177533845
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Waarom zou je niet kunnen doen wat je wilt én liefde?

Je kunt je relatie zo invullen als je samen wilt. Kortom: waarom zou je doel onverenigbaar zijn met een meiske? Je kunt er prima afspraken over maken.

Vriend van me was topsporter en vloog de wereld rond. Die had ook een relatie. Die vulden dat wat anders in dan de meeste stellen.
Dat weet ik deels wel, maar het is wel heel dubbel ergens(?) want het is zoveel gedoe en ik weet niet of ik daar al zo veel zin in heb.

Het kan, maar de twijfel knaagt harder aan me dan iets anders. Ik wil wel de stap zetten (en ik ga mijn best doen) maar zie het ergens niet zitten omdat ik weet dat het voor beiden uiteindelijk lastig zal worden.
pi_177534216
Succes. Het is een lastige situatie inderdaad. Gaat het knagen dat je misschien toch wat vaker weg bent dan ze verwachtte of is het precies goed. Ik hoop in ieder geval dat je er plezier aan gaat beleven.

Offtopic:Welke sport is het als ik vragen mag?
Ik zit NU op je toetsenbord
pi_177540881
Dankjewel.

Gaat hier om mountainbiken - ga er zeker niet rijk van worden dus :p
pi_177652367
Ik heb dit topic met veel plezier gelezen. Leuk om het verhaal en de reacties te zien. Zelf wilde ik ook niet verliefd worden. Ik wilde een bedrijf opzetten, emigreren en reizen en me vooral niet binden. En nu heb ik net een verlovingsring bij Baunat gekocht, dus ik kon het echt niet laten om hier even op te reageren.

Je kunt verliefdheid proberen te remmen, maar als de emoties eenmaal op de loop gaan... Dan houd je er weinig aan. En dat is slechts een mening ;)
The mind is the most beautiful weapon ever created by mankind.
pi_177656242
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 19:22 schreef mattie010 het volgende:

[..]

Dat weet ik deels wel, maar het is wel heel dubbel ergens(?) want het is zoveel gedoe en ik weet niet of ik daar al zo veel zin in heb.

Het kan, maar de twijfel knaagt harder aan me dan iets anders. Ik wil wel de stap zetten (en ik ga mijn best doen) maar zie het ergens niet zitten omdat ik weet dat het voor beiden uiteindelijk lastig zal worden.
Damned if you do, damned if you don't.

Beide gevallen geeft gedoe. Dat is het leven. Geniet er gewoon van en wees naar haar duidelijk dat voorlopig sport even op 1 staat. Als dat vanaf het begin duidelijk bus en ze dit accepteert, geen probleem.

Heeft ze daar moeite me, dan kan het ook maar duidelijk zijn.

Geen reden om het nu al af te houden.
Whatever...
pi_177664203
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 00:00 schreef mattie010 het volgende:
Dankjewel.

Gaat hier om mountainbiken - ga er zeker niet rijk van worden dus :p
Gave sport, weer eens wat anders.

Een relatie kan langer duren dan een topsportcarrière. Als je dus de relatie aangaat en het is blijvend, hou je nog altijd iets moois en duurzaams over voor na je topsportcarrière.

Ik bedoel zelfs mensen zoals Sven en Naomi hebben een relatie (met elkaar).
pi_177676955
Ga gewoon niet meer met haar om en wees duidelijk en direct van dat het flirterige gedoe moet stoppen. Maak je gehaat, vanzelf weg.
pi_177677627
Toffe reacties, dankjulliewel. Ook leuk om te horen dat ik niet de enige ben die ooit niet verliefd wilde worden vanwege ambities. Ik twijfel soms alsnog wel - maar vooral omdat ik bang ben voor wat er kan gebeuren.

Sport zal tot mijn 35e (als ik geluk heb qua lichaam misschien 38e) op de eerste plek staan, dus ik hoop dat zij dat gaat begrijpen en zo niet dan tsja.. verliefdheid gaat wel over denk ik dan maar. Dat is iets waar zij in ieder geval tot nog toe niks van begrijpt haha..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')