abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 december 2017 @ 23:12:45 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175539924
Hallo,

Ik heb schizofrenie. Ben je altijd benieuwd geweest naar hoe iemand met zo’n aandoening het leven ervaart? Wil je weten hoe hij denkt over allerlei onderwerpen? Is er iets anders waar je nieuwsgierig naar bent?

Vraag het maar, en ik zal zo eerlijk mogelijk antwoorden. Andere schizofrenen mogen ook participeren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175540190
Kijk je weleens naar Dr. Phil?
pi_175540223
Waaraan merk je precies dat psychoses je hersenen beschadigen en je functioneren aantasten?
  woensdag 6 december 2017 @ 23:27:36 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175540319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:24 schreef Biekuh het volgende:
Waaraan merk je precies dat psychoses je hersenen beschadigen en je functioneren aantasten?
Het lukt me niet meer om initiatief te nemen. Als mijn moeder of iemand anders mij niet commandeert, doe ik niks. Niet eens mezelf voeden. Ik voel niks meer, vind niks meer leuk. Vroeger hield ik van feesten en sporten en gezelligheid, nu kan ik niet meer van dat soort dingen genieten.

Mijn concentratie is bagger, ik kan niet langer dan 15 minuten iets volhouden. Dan moet ik even een pauze nemen. Sociale contacten boeien mij niet meer, soms dwing ik mezelf op bezoek te gaan bij mensen maar dan val ik in slaap bij hen.

En veel meer dingen. Mijn geheugen is heel slecht geworden en ik vergeet alles.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175540358
Is het wel mogelijk om close relaties aan te gaan en te behouden, zoals met je directe familie (wellicht partner), of maken de psychoses e.d. dat significant moeilijker?
pi_175540427
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het lukt me niet meer om initiatief te nemen. Als mijn moeder of iemand anders mij niet commandeert, doe ik niks. Niet eens mezelf voeden. Ik voel niks meer, vind niks meer leuk. Vroeger hield ik van feesten en sporten en gezelligheid, nu kan ik niet meer van dat soort dingen genieten.

Mijn concentratie is bagger, ik kan niet langer dan 15 minuten iets volhouden. Dan moet ik even een pauze nemen. Sociale contacten boeien mij niet meer, soms dwing ik mezelf op bezoek te gaan bij mensen maar dan val ik in slaap bij hen.

En veel meer dingen. Mijn geheugen is heel slecht geworden en ik vergeet alles.
Echt zuur om te lezen man. Komt er een eind aan die aftakeling of wordt dat na elke episode steeds erger? De oude term voor schizofrenie is als ik me niet vergis dementia praecox. Hoe is de prognose als je lijdt aan schizofrenie? Word je op veel jongere leeftijd dement, of hoe moet ik dat zien?
  woensdag 6 december 2017 @ 23:34:48 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175540509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
Is het wel mogelijk om close relaties aan te gaan en te behouden, zoals met je directe familie (wellicht partner), of maken de psychoses e.d. dat significant moeilijker?
Helaas is het significant moeilijker geworden. Dit komt vooral door de negatieve symptomen. Ik heb geen energie en motivatie meer, dus ben ook geen leuk gezelschap meer.

Tot voor kort lukte het nog enigszins wel. Dan kon ik ondanks mijn psychoses een hele goede partner zijn of leuk gezelschap zijn. Helaas zijn de laatste paar jaar mijn klachten erger geworden en mijn medicatie verhoogd.

Ik heb nu nog contact met mijn ex, ze wilt nog graag proberen. Maar ik denk niet dat ik op lange termijn een adequate partner kan zijn.

Ik verwacht ook alleen te sterven, met weinig vrienden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 6 december 2017 @ 23:36:19 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175540551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:31 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Echt zuur om te lezen man. Komt er een eind aan die aftakeling of wordt dat na elke episode steeds erger? De oude term voor schizofrenie is als ik me niet vergis dementia praecox. Hoe is de prognose als je lijdt aan schizofrenie? Word je op veel jongere leeftijd dement, of hoe moet ik dat zien?
1/3 hersteld genoeg om een redelijk normaal leven te lijden, 1/3 kan enigszins functioneren maar heeft last van klachten, 1/3 takelt verder af.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 6 december 2017 @ 23:36:22 #9
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175540554
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Helaas is het significant moeilijker geworden. Dit komt vooral door de negatieve symptomen. Ik heb geen energie en motivatie meer, dus ben ook geen leuk gezelschap meer.

Tot voor kort lukte het nog enigszins wel. Dan kon ik ondanks mijn psychoses een hele goede partner zijn of leuk gezelschap zijn. Helaas zijn de laatste paar jaar mijn klachten erger geworden en mijn medicatie verhoogd.


Ik heb nu nog contact met mijn ex, ze wilt nog graag proberen. Maar ik denk niet dat ik op lange termijn een adequate partner kan zijn.

Ik verwacht ook alleen te sterven, met weinig vrienden.
Dat klinkt wel heftig. :{
pi_175540556
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Helaas is het significant moeilijker geworden. Dit komt vooral door de negatieve symptomen. Ik heb geen energie en motivatie meer, dus ben ook geen leuk gezelschap meer.

Tot voor kort lukte het nog enigszins wel. Dan kon ik ondanks mijn psychoses een hele goede partner zijn of leuk gezelschap zijn. Helaas zijn de laatste paar jaar mijn klachten erger geworden en mijn medicatie verhoogd.

Ik heb nu nog contact met mijn ex, ze wilt nog graag proberen. Maar ik denk niet dat ik op lange termijn een adequate partner kan zijn.

Ik verwacht ook alleen te sterven, met weinig vrienden.
Hmm, juist ja. Ik zal niet pretenderen hierover advies te hebben, aangezien je waarschijnlijk al jaren bij tientallen psychologen loopt, dus ik wens je sterkte ermee. Is er nog wel iets waar je plezier uithaalt in het leven algemeen?
  woensdag 6 december 2017 @ 23:39:13 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175540620
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Hallo,

Ik heb schizofrenie. Ben je altijd benieuwd geweest naar hoe iemand met zo’n aandoening het leven ervaart? Wil je weten hoe hij denkt over allerlei onderwerpen? Is er iets anders waar je nieuwsgierig naar bent?

Vraag het maar, en ik zal zo eerlijk mogelijk antwoorden. Andere schizofrenen mogen ook participeren.
Lieverd, zoek (opnieuw/extra) hulp :*
Ik maak me echt zorgen, overload aan topics..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 6 december 2017 @ 23:39:29 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175540626
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:36 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Hmm, juist ja. Ik zal niet pretenderen hierover advies te hebben, aangezien je waarschijnlijk al jaren bij tientallen psychologen loopt, dus ik wens je sterkte ermee. Is er nog wel iets waar je plezier uithaalt in het leven algemeen?
FOK!

...en ik probeer te genieten van wat ik nog heb. Koesteren zolang het nog kan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175540649
Zou je niet liever in een kolonie wonen met soortgenoten ?
  woensdag 6 december 2017 @ 23:41:01 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175540665
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lieverd, zoek (opnieuw/extra) hulp :*
Ik maak me echt zorgen, overload aan topics..
Ik ben ook ten einde raad. Hulp heb ik al vaak genoeg gezocht. Hulp is er niet meer. Alleen aftakelen en mijn lot accepteren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175540669
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

FOK!

...en ik probeer te genieten van wat ik nog heb. Koesteren zolang het nog kan.
Een bewonderenswaardige houding, als je geniet van de dingen die je hebt kan je ook niet teleurgesteld raken in verwachtingen die niet waargemaakt (kunnen) worden.
  woensdag 6 december 2017 @ 23:41:37 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175540687
quote:
19s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:40 schreef kiffer het volgende:
Zou je niet liever in een kolonie wonen met soortgenoten ?
Ja, met adequate hulpverlening, zorg en financiering.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 6 december 2017 @ 23:45:18 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175540785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:41 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Een bewonderenswaardige houding, als je geniet van de dingen die je hebt kan je ook niet teleurgesteld raken in verwachtingen die niet waargemaakt (kunnen) worden.
Dank je wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175540796
Je bent helaas wel ver achteruitgegaan in die jaren dat je hier post zeg :{
Beterschap. Ik spreek vrijwel dagelijks met psychotische mensen dus heb verder geen vraag.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 6 december 2017 @ 23:51:07 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175540921
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:45 schreef Seam het volgende:
Je bent helaas wel ver achteruitgegaan in die jaren dat je hier post zeg :{
Beterschap. Ik spreek vrijwel dagelijks met psychotische mensen dus heb verder geen vraag.
Ja, dat kunnen de regulieren hier wel merken, denk ik. Ik post nu heel anders dan toen ik eerst begon aan fok.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 6 december 2017 @ 23:57:55 #20
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175541059
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben ook ten einde raad. Hulp heb ik al vaak genoeg gezocht. Hulp is er niet meer. Alleen aftakelen en mijn lot accepteren.
Kom op, jong en net afgestudeerd. Dat was een topprestatie :Y :*
Je kunt het echt :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 7 december 2017 @ 00:01:09 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175541116
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom op, jong en net afgestudeerd. Dat was een topprestatie :Y :*
Je kunt het echt :Y
Ik waardeer je hoopvolle woorden, echt. Maar ze zijn gewoon niet gebaseerd op de realiteit. Ik ben wel afgestudeerd, maar meer dan dat gaat het niet worden. Ik ben gedoemd helaas.

Dat kan je toch ook wel begrijpen? Soms komt het gewoon niet goed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175541129
gezond leven wil nog wel eens helpen om deze ziekte iets te verminderen, alleen is er geen eenduidige defintie van wat gezond nu is.,,, iig niet 24/7 snacks uit diepvries frituren..
  donderdag 7 december 2017 @ 00:02:50 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_175541135
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik waardeer je hoopvolle woorden, echt. Maar ze zijn gewoon niet gebaseerd op de realiteit. Ik ben wel afgestudeerd, maar meer dan dat gaat het niet worden. Ik ben gedoemd helaas.

Dat kan je toch ook wel begrijpen? Soms komt het gewoon niet goed.
Nee, dat kan ik niet begrijpen. Het gevoel op zich wel, ook wel eens gehad (en had ook hulp nodig). Dalen pieken. Jouw pieken komen ook gewoon weer. Nu ff dat dal overleven. En dat vereist hulp.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_175541203
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik waardeer je hoopvolle woorden, echt. Maar ze zijn gewoon niet gebaseerd op de realiteit. Ik ben wel afgestudeerd, maar meer dan dat gaat het niet worden. Ik ben gedoemd helaas.

Dat kan je toch ook wel begrijpen? Soms komt het gewoon niet goed.
Snap het gevoel wel, maar soms kun je zelf door de bomen het bos niet meer zien dat anderen wel in je kunnen zien.
Had je voor je afstuderen niet ook tijden dat je dacht dat het je niet ging lukken enzo?
pi_175541223
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:01 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik waardeer je hoopvolle woorden, echt. Maar ze zijn gewoon niet gebaseerd op de realiteit. Ik ben wel afgestudeerd, maar meer dan dat gaat het niet worden. Ik ben gedoemd helaas.

Dat kan je toch ook wel begrijpen? Soms komt het gewoon niet goed.
Maar iemand opperde net al een situatie die voor mij een beetje als begeleid wonen klinkt. Dus misschien zijn er wel opties. Ze zijn alleen niet zo mooi als je gewild had.

Probeer niet teveel aan later, en de grote doelen te denken. Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan maar.. Ik ben niet schizofreen, maar ik ben wel psychisch ziek. Ik kan je vertellen, wanneer ik me daar op ga focussen, dat ik dat op moet gaan lossen, hoe dat allemaal wel niet moet. Dan ben ik binnen een week op van de stress en de paniek.

Dus als het lukt. Probeer naar vandaag te kijken. Wat kan ik vandaag doen. Blijkbaar geeft het je een fijn gevoel om vragen over schizofrenie te beantwoorden. Zijn er meer kleine dingetjes die je fijn lijken om te doen maar waar je misschien niet aan durft te beginnen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 00:08:16 ]
pi_175541231
Sociale contacten en relaties opbouwen heb je niet echt meer geduld/interesse voor... Maar blijf je wel een drive hebben naar seks of is dat dan ook iets wat je niet echt meer interesseert?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 7 december 2017 @ 00:58:33 #27
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175541885
Ik heb geen schizofrenie, en vind het moeilijk om me daar precies in in te leven. Het is een ernstige ziekte natuurlijk. Maar zijn die denkbeelden die je nu allemaal hebt wel écht zo treurig als jij ze nu in hoofd hebt zitten?
Is dat écht de onontkoombare werkelijkheid? Want je schrijft nog steeds volkomen helder, en intelligent.
Ik ken ook iemand met schizofrenie, die ik vaak spreek. Die jongen is eigenlijk volkomen helder en normaal, alleen psychosegevoelig. Heeft er 2 gehad. Maar die houdt zich juist bezig met z'n spirituele ontwikkeling en alles, en is daar ook best ver in. Gewoon doodnormale gast verder. Hij heeft z'n ambities wat bijgesteld en vrede gevonden met een wat eenvoudiger (en rustiger) bestaan, maar is daar helemaal oké mee. Doet waar die gelukkig van wordt etc.

Nog een voorbeeld: Helene van Royen. Vet succesvol in maatschappelijke zin, bekendheid. Schrijft boeken en alles. Maar ook psychosegevoelig, ofwel schizofreen. Maar daar merk je verder niks van. Buiten de psychoses om is gewoon een helder iemand en volstrekt normaal.

Maak jij het allemaal ook niet erger dan het in werkelijkheid is? Ga je niet wellicht er ten onrechte van uit dat de periode waar je NU in zit, permanent van aard is? Dat is namelijk een veel gemaakt vergissing van mensen, dat ze denken dat, wanneer ze zich in een bepaalde fase bevinden, dat het altijd zo zou zijn, of nog erger: dat het alleen maar erger wordt zelfs.

Niet vergeten dat de tijd vol verrassingen zit, en je je nu slechts op een heel klein puntje van waarschijnlijk nog een hele lange voortgaande streep zit. Je hebt in je huidige positie niet het vermogen de toekomst correct te zien. Dat is allemaal inbeelding. Inbeeldingen die worden beïnvloed door allerlei factoren die eigenlijk je hele beeld tot een soort realistisch lijkende illusie maken. Hoe meer je daar in gelooft, hoe meer het een self-fulfilling prophecy wordt...

Moraal van het verhaal: ga niet te veel van je doemdenkbeelden uit en geef niet te snel op. Hoe dacht je bijvoorbeeld 2 jaar geleden nog? Waarschijnlijk heel anders. Waarom er dan zomaar vanuit gaan dat jij nu in je huidige positie kan voorspellen hoe de toekomst eruit gaat zien?
En een markant figuur.
  donderdag 7 december 2017 @ 01:30:52 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175542141
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Sociale contacten en relaties opbouwen heb je niet echt meer geduld/interesse voor... Maar blijf je wel een drive hebben naar seks of is dat dan ook iets wat je niet echt meer interesseert?
Mijn interesse in seks is veel minder geworden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175542199
Volgens mij ben je een hele knappe, leuke en slimme jongeman! Afgestudeerd nota bene, hoe knap is dat!!!!
  donderdag 7 december 2017 @ 01:43:31 #30
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175542222
Wat is je lievelingskleur?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 7 december 2017 @ 01:45:21 #31
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175542237
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:43 schreef Quotidien het volgende:
Wat is je lievelingskleur?
Blauw.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 december 2017 @ 01:46:36 #32
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175542246
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Blauw.
Hoe ervaar jij de kleur blauw? Wat roept dat op?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  donderdag 7 december 2017 @ 02:09:08 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175542323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Hoe ervaar jij de kleur blauw? Wat roept dat op?
Doet me denken aan the sky.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175542347
Ik ben wel oprecht benieuwd naar waarom je het prettig vind om vragen over je schizofrenie te beantwoorden.
pi_175542500

Tijdens psychoses heb ik dit ook ervaren. Nu ik er over nadenk is het lang niet meer zo erg gesteld met mij als in deze video.
pi_175542503
quote:
10s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

FOK!

...en ik probeer te genieten van wat ik nog heb. Koesteren zolang het nog kan.
Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar is het niet beter om minder op dit forum te zitten en vaker naar buiten te gaan? Ik merk dat ik helemaal gek wordt als ik de hele dag op dit forum zit.
pi_175542511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:18 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben wel oprecht benieuwd naar waarom je het prettig vind om vragen over je schizofrenie te beantwoorden.
hoi is ook een vorm van sociaal gedrag toch ? vraag en antwoord spelletjes ?
pi_175542587
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Het lukt me niet meer om initiatief te nemen. Als mijn moeder of iemand anders mij niet commandeert, doe ik niks. Niet eens mezelf voeden. Ik voel niks meer, vind niks meer leuk. Vroeger hield ik van feesten en sporten en gezelligheid, nu kan ik niet meer van dat soort dingen genieten.

Mijn concentratie is bagger, ik kan niet langer dan 15 minuten iets volhouden. Dan moet ik even een pauze nemen. Sociale contacten boeien mij niet meer, soms dwing ik mezelf op bezoek te gaan bij mensen maar dan val ik in slaap bij hen.

En veel meer dingen. Mijn geheugen is heel slecht geworden en ik vergeet alles.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:34 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Helaas is het significant moeilijker geworden. Dit komt vooral door de negatieve symptomen. Ik heb geen energie en motivatie meer, dus ben ook geen leuk gezelschap meer.

Tot voor kort lukte het nog enigszins wel. Dan kon ik ondanks mijn psychoses een hele goede partner zijn of leuk gezelschap zijn. Helaas zijn de laatste paar jaar mijn klachten erger geworden en mijn medicatie verhoogd.

Ik heb nu nog contact met mijn ex, ze wilt nog graag proberen. Maar ik denk niet dat ik op lange termijn een adequate partner kan zijn.

Ik verwacht ook alleen te sterven, met weinig vrienden.
Ik herken het wel. Het punt is dat je je toekomstbeeld moet bijstellen en dingen die je in de toekomst voor ogen had soms beter kan laten varen. Ik weet niet op welk punt van de rouwverwerking je staat maar hoop dat je vroeg of laat rust kan vinden.

Heb je trouwens psycho-educatie gehad? Dat heb ik in 2006 gedaan en heeft me veel inzichten gegeven over schizofrenie. Wat je beter wel en niet kan doen, triggers voor psychoses en dat soort dingen.
pi_175543691
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lieverd, zoek (opnieuw/extra) hulp :*
Ik maak me echt zorgen, overload aan topics..
Dit. Er moet toch iets mogelijk zijn. Een medicijn met zoveel bijwerkingen dat het al je levenslust opslokt moet toch niet de enige optie zijn.
pi_175543699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:18 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben wel oprecht benieuwd naar waarom je het prettig vind om vragen over je schizofrenie te beantwoorden.
Aanspraak, begrip, misschien om dingen voor zichzelf op een rijtje te zetten.
pi_175543865
Wat houdt een psychose in? En schizofrenie?

Ik bedoel, ik weet wel wat het in het algemeen inhoudt, maar wat houdt het in jouw geval in?
Hoor je iets en zo ja wat wordt er dan gezegd?
Wat zie je? Wat denk je?
pi_175543890
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Hallo,

Ik heb schizofrenie. Ben je altijd benieuwd geweest naar hoe iemand met zo’n aandoening het leven ervaart? Wil je weten hoe hij denkt over allerlei onderwerpen? Is er iets anders waar je nieuwsgierig naar bent?

Vraag het maar, en ik zal zo eerlijk mogelijk antwoorden. Andere schizofrenen mogen ook participeren.
Waarom open je dit topic?
pi_175543902
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:41 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben ook ten einde raad. Hulp heb ik al vaak genoeg gezocht. Hulp is er niet meer. Alleen aftakelen en mijn lot accepteren.
Ja man.

Excuus - ik las 'alleen aftrekken en mijn lot accepteren'. Iets wat vele fokkers! doen.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:55:25 #44
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175547308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:18 schreef Fripsel het volgende:
Ik ben wel oprecht benieuwd naar waarom je het prettig vind om vragen over je schizofrenie te beantwoorden.
Ik ben onderdeel van een movement die psychiatrische patiënten wil helpen in de maatschappij. Ik ben al jaren bezig met projecten om deze doelgroep te helpen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 december 2017 @ 11:56:01 #45
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175547327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 03:45 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar is het niet beter om minder op dit forum te zitten en vaker naar buiten te gaan? Ik merk dat ik helemaal gek wordt als ik de hele dag op dit forum zit.
Ik ga ook veel naar buiten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 december 2017 @ 11:56:57 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175547347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 04:23 schreef Somberling het volgende:

[..]


[..]

Ik herken het wel. Het punt is dat je je toekomstbeeld moet bijstellen en dingen die je in de toekomst voor ogen had soms beter kan laten varen. Ik weet niet op welk punt van de rouwverwerking je staat maar hoop dat je vroeg of laat rust kan vinden.

Heb je trouwens psycho-educatie gehad? Dat heb ik in 2006 gedaan en heeft me veel inzichten gegeven over schizofrenie. Wat je beter wel en niet kan doen, triggers voor psychoses en dat soort dingen.
Ik zit nu in dat proces van rouwverwerking.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 december 2017 @ 11:58:06 #47
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175547373
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:51 schreef CaVaBien het volgende:
Wat houdt een psychose in? En schizofrenie?

Ik bedoel, ik weet wel wat het in het algemeen inhoudt, maar wat houdt het in jouw geval in?
Hoor je iets en zo ja wat wordt er dan gezegd?
Wat zie je? Wat denk je?
Wanen, soms hallucinaties, desorganisaties. Er is altijd de thema van hel en de hemel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 december 2017 @ 11:58:40 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175547388
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit. Er moet toch iets mogelijk zijn. Een medicijn met zoveel bijwerkingen dat het al je levenslust opslokt moet toch niet de enige optie zijn.
Maar dat is het helaas wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 7 december 2017 @ 11:59:06 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_175547394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:53 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Waarom open je dit topic?
Om iets nuttigs te doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_175558280
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wanen, soms hallucinaties, desorganisaties. Er is altijd de thema van hel en de hemel.
Heftig..

En de medicijnen voorkomen dat?

Zijn er personen/ gebeurtenissen die een positief effect erop hebben?

Ooit heb ik een paar dates gehad met een jongen die depressief/ suïcidaal was/is. Ik kwam er achteraf pas achter.
Hij vertelde mij dat ik een heel positief effect op hem had.
Het was ook totaal niet te merken aan hem als we samen waren, behalve toen ik aangaf ermee te willen stoppen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')