abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175539640
De dertiende reeks, momenteel te zien op de BBC.


quote:
The Apprentice is back with a new batch of ambitious entrepreneurs seeking to demonstrate their commercial insight and business sense to stay out of the firing line. There’s a £250,000 investment at stake and the chance to go into a business partnership with Lord Sugar.

Over the course of 12 tough tasks, the 18 candidates will be whittled down until just one victor remains. And plenty of sparks are set to fly in the boardroom along the way!

Each week the budding entrepreneurs will be divided into two teams - led by designated Project Managers - that lock horns under the watchful eyes of Lord Sugar's advisor Baroness Karren Brady and new aide Claude Littner.

After completing each task both teams return to the boardroom to discuss their inspirational or calamitous experiences and discover which side has triumphed.

The winners will be rewarded with a luscious treat while the losing team’s Project Manager must select two colleagues to accompany them back into the boardroom. Lord Sugar will then hear their arguments and fire at least one of them from the competition.

The eventual winner of The Apprentice Series 13 will be given the opportunity to be Lord Sugar's business partner and receive an investment to the value of £250,000 founded on the basis of their idea.
http://www.bbc.co.uk/apprentice/

Game on! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op 06-12-2017 23:10:41 ]
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175539665
Dacht even dat er weer drie uitvlogen. :D
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175539693
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:00 schreef svann het volgende:
Dacht even dat er weer drie uitvlogen. :D
Sarah ook denk ik :D
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175539751
In de eerste regel van de OP en de laatste regel van de quote moet je nog even Series 13 zetten ipv 11.

En in de TT 2017, maar dat kun je waarschijnlijk niet zelf editten.
Of gewoon het jaartal eruit nu.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175540009
En dan hebben we nu de Final Five: Elizabeth, James, Joanna, Michaella en Sarah.

Op naar de roasts!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175543893
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:15 schreef svann het volgende:
En dan hebben we nu de Final Five: Elizabeth, James, Joanna, Michaella en Sarah.

Op naar de roasts!
Ik had even niet in de gaten dat we alweer aan de interview rondes toe zijn, dat is altijd 't beste deel van alles.
Ik vermoed dat we heel erg gaan genieten dit keer... de voorstukjes deden al weer veel onnozelheid vermoeden :D !!!
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175564328
Elizabeth bij de laatste 5, wie had dat ooit gedacht. Ik vind het wel tof voor haar. Moet nog steeds lachen om dat fragmentje van haar op de segways: to infinity and beyond!

Wie denken jullie dat de finalisten gaan worden? Ik gok Michaella en Sarah.

Zaterdagnacht is er trouwens een extra uitzending over de final five.
pi_175567175
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:04 schreef k_man het volgende:
Zaterdagnacht is er trouwens een extra uitzending over de final five.
Bedankt voor de waarschuwing, maar het is meer vrijdagnacht, van vrijdag op zaterdag.

Dus deze vrijdag laat om 00:25 uur op BBC1 de tussenaflevering met een nadere kennismaking met de kandidaten.
quote:
The Final Five

Episode 11 of 14

As Lord Sugar's search for his next business partner nears its finale and just two tasks remain, this in-depth look at the real people behind the final five candidates reveals where their drive and ambition has come from, as well as what makes their business brains tick. Featuring interviews from family, friends and loved ones, along with Lord Sugar's trusted aides Baroness Karren Brady and Claude Littner, this programme delves into the candidates' backgrounds and remembers their peaks and troughs throughout the process so far, as they attempt to get one step closer to Lord Sugar's cash.
Woensdag de Interviews.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175567207
Dat is ondertussen dus vanavond.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175568463
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 december 2017 02:15 schreef svann het volgende:

Bedankt voor de waarschuwing, maar het is meer vrijdagnacht, van vrijdag op zaterdag.
Nou ja, strikt genomen is het op dat moment al zaterdag. Toch...? O-)
pi_175591572
Oi! Vergeet ik nog bijna te kijken!

* vlug begin gemist doet
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 10 december 2017 @ 00:54:48 #12
2651 svann
night-hawk
pi_175612561
Ik vond het dit jaar wél leuk om de achtergrond van de kandidaten te zien.
Zijn ze vooraf geselecteerd op het ontbreken van een gouden paplepel?
Wonderlijk dat bijvoorbeeld James nooit gefired is.

Ik gok dat het Joanna of Michaella gaat worden.

Sarah created and leads a sweet gifting business that focuses on confectionery products for retailers and corporate clients.
Suikerreductie is toch hot?
Maar misschien is ze wel van plan die corporate clients aan het fruit te krijgen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175616385
Ik heb de achtergronden uitzending niet gezien, omdat de karakters me eigenlijk niet zo aanspreken/interesseren. Ze gedragen zich toch vooral opgeschoten tieners in een (mantel)pakkie.

Ik verheug met erg op de uitzending van woensdag :D...

En ohja.. #TeamSarah.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175701526
Vanavond om 22:00 uur op BBC1.

quote:
Interviews

Episode 12 of 14



The final five candidates are summoned to Lord Sugar's newly refurbished offices in the City, where they are joined by some of Lord Sugar's closest associates, who are ready to put the candidates through their paces in the toughest of interviews. Each candidate goes head to head with a business heavyweight and attempts to prove their worth in the fight of their lives.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175707418
Daar gaan we ze.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175707709
pff weer vergeten. eerste 15 mins nog wat interessants gebeurd?
pi_175707864
En toen ging de bel....
Straks verder kijken.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175708555
Genieten hoor ! :D

Zal nog een pittige keuze worden hier iets vruchtbaars uit te halen.

James viel wel heel erg diep door de mand zeg...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175708986
Wow, had niet verwacht dat hij Michaela er uit zou gooien. Die had echt potentie om te winnen :o
pi_175709008
lol Sarah wint !

No way dat James de investering krijgt.. begrijp er niets van dat hij nog in de finale zit... helemaal niets.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175709036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:58 schreef Timwonnacott het volgende:
Wow, had niet verwacht dat hij Michaela er uit zou gooien. Die had echt potentie om te winnen :o
Beetje teveel pijlen op haar boog om haar volle aandacht op de nieuwe onderneming te garanderen he..
Volgens mij hebben we dat wel eens eerder gezien...

Maar uiteindelijk kreeg ik wel 't meeste respect voor haar ondernemingsdrift... nu alleen nog wat focus.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175709047
Ik vind ze allemaal niks qua plannen maar bloemenwinkel mevrouw heeft wel haar woordje klaar altijd
pi_175709083
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 23:00 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik vind ze allemaal niks qua plannen maar bloemenwinkel mevrouw heeft wel haar woordje klaar altijd
Als ze nou niet zo totaal bonkers was geweest had ze misschien nog wel een kans gemaakt. :D
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175709686
Ben echt verbaasd dat James door mag gaan.
Zowel vanwege de afgelopen afleveringen als vanwege de interviews.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_175785430
Vanavond om 22:00 uur de finale.

Vertrouwd als altijd....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8)7
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175786237
Het boeit me eigenlijk weinig wie er wint.

We hebben dus iemand die snoepjes in het groot inkoopt en ze in kleinere verpakkingen stopt, versus iemand die een werving- en selectiebureau wil beginnen. Lekker origineel, dat was een paar jaar geleden ook al het winnende plan (winnaar Ricky Martin). Straks is-ie dus wellicht mede-eigenaar van twee, elkaar mogelijk beconcurrerende bureaus. Het zullen de snoepjes wel worden.

Voor de interviews was voor mij vooral de vraag wie er naast Michaela naar de finale zou gaan. Vind het nog steeds apart dat ze het met haar idee en haar bewezen succes heeft afgelegd tegen een snoepjesschuiver en een kopie van Ricky Martin.
pi_175786391
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:06 schreef k_man het volgende:
Het boeit me eigenlijk weinig wie er wint.

We hebben dus iemand die snoepjes in het groot inkoopt en ze in kleinere verpakkingen stopt,
vergeet het strikje niet :+
pi_175786468
Ik vond het trouwens wel sympathiek van Mike dat-ie Joanna ook oprecht complimenteerde met (een stukje van) haar plan. Ze zag het volgens mij ook niet aankomen.

"Dus je baseert je business model deels op het steunen van een goed doel?"
- "Ehm, ja." :@
"Joanna, dat is echt heel... prijzenswaardig!"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2017 16:16:10 ]
pi_175787187
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:06 schreef k_man het volgende:
Het boeit me eigenlijk weinig wie er wint.

We hebben dus iemand die snoepjes in het groot inkoopt en ze in kleinere verpakkingen stopt, versus iemand die een werving- en selectiebureau wil beginnen. Lekker origineel, dat was een paar jaar geleden ook al het winnende plan (winnaar Ricky Martin). Straks is-ie dus wellicht mede-eigenaar van twee, elkaar mogelijk beconcurrerende bureaus. Het zullen de snoepjes wel worden.

Voor de interviews was voor mij vooral de vraag wie er naast Michaela naar de finale zou gaan. Vind het nog steeds apart dat ze het met haar idee en haar bewezen succes heeft afgelegd tegen een snoepjesschuiver en een kopie van Ricky Martin.
Michaela viel af omdat ze geen focus had binnen haar veelzijdige ondernemingsdrift... daarmee was ze een onvoorspelbare investeerpartner geworden... ze had teveel verschillende pijlen op een boog. Dat wisten we tijdens de spelrondes nog niet, maar ik vind 't zeer begrijpelijk dat ze daarom afviel. Zoveel wispelturigheid zoek je niet in een investeringsproject.

Mij interesseert 't ook niet zo wie er wint, ik hou meer van de chaos en het gestruikel en gestrompel gedurende het proces, want binnen deze serie zat geen echt talent. Het aantal complimenten in de boardroom deze serie kon je op één hand tellen... als er die al waren.
Ik verwacht dat mijn favoriet, Sarah, het wel wint omdat ze, zoals Lord Sugar het noemt, een steady Eddie is, niet echt spectaculair maar wel betrouwbaar en verbeterbaar. Binnen deze serie was dat volgens mij het hoogst haalbare.
James had al heel veel eerder ontslagen moeten zijn, geen idee waarom die in de finale zit.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175787908
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:43 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Michaela viel af omdat ze geen focus had binnen haar veelzijdige ondernemingsdrift... daarmee was ze een onvoorspelbare investeerpartner geworden... ze had teveel verschillende pijlen op een boog. Dat wisten we tijdens de spelrondes nog niet, maar ik vind 't zeer begrijpelijk dat ze daarom afviel. Zoveel wispelturigheid zoek je niet in een investeringsproject.

Mij interesseert 't ook niet zo wie er wint, ik hou meer van de chaos en het gestruikel en gestrompel gedurende het proces, want binnen deze serie zat geen echt talent. Het aantal complimenten in de boardroom deze serie kon je op één hand tellen... als er die al waren.
Ik verwacht dat mijn favoriet, Sarah, het wel wint omdat ze, zoals Lord Sugar het noemt, een steady Eddie is, niet echt spectaculair maar wel betrouwbaar en verbeterbaar. Binnen deze serie was dat volgens mij het hoogst haalbare.
James had al heel veel eerder ontslagen moeten zijn, geen idee waarom die in de finale zit.
Michaela haalt met haar aanpak een omzet van 3 mln pond per jaar. Sarah focust al jaren helemaal op haar snoepwinkeltje en haalt nog geen half miljoen omzet. Ik weet wel op wie ik mijn geld in zou zetten...

Ik had Michaela en Sarah voorspeld in de finale. Denk dus inderdaad ook dat Sarah het nu gaat worden, maar dat is vooral om dat ik denk dat James het niet gaat worden.
pi_175788641
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Michaela haalt met haar aanpak een omzet van 3 mln pond per jaar. Sarah focust al jaren helemaal op haar snoepwinkeltje en haalt nog geen half miljoen omzet. Ik weet wel op wie ik mijn geld in zou zetten...

Ik had Michaela en Sarah voorspeld in de finale. Denk dus inderdaad ook dat Sarah het nu gaat worden, maar dat is vooral om dat ik denk dat James het niet gaat worden.
Lord Sugar's investering gaat alleen niet naar al die businesses van haar die die 3 mljn pond omzet per jaar maakten he, maar naar ééntje daarvan. En dan maar even zo [pedante eikel mode on] als er bij jou geen series rode zwaailichten aangaan als je hoort dat iemand 20+ bedrijven runt dan hoef ik volgens mij geen waarzegger te zijn om te zeggen dat er iets met die persoon aan de hand is... en niet op een goede manier...[pedante eikelmode off]


Het is niet alleen die omzet die ze met al die bedrijven maakt, maar ook de risico's die je met zoveel bedrijven opeenstapelt... samen met de tijd die elk van die bedrijven van je claimt en waarmee Lord Sugar dan moet concurreren in die één en dezelfde persoon van Michaela. Overigens ook al niet één van de makkelijkste karakters om mee te onderhandelen (en dan zeg ik 't tactisch... (want dat kan ik ook)).

[ Bericht 4% gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op 17-12-2017 17:42:57 ]
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175789064
Oh trouwens... hier had Michaela trouwens haar eerste 103.000 pounds in mogen 'investeren'...

In een achterstallige belastingschuld van één van haar oude businesses....

https://www.thesun.co.uk/(...)s-venture-collapsed/
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  zondag 17 december 2017 @ 19:03:37 #33
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_175791036
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:43 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Michaela viel af omdat ze geen focus had binnen haar veelzijdige ondernemingsdrift... daarmee was ze een onvoorspelbare investeerpartner geworden... ze had teveel verschillende pijlen op een boog. Dat wisten we tijdens de spelrondes nog niet, maar ik vind 't zeer begrijpelijk dat ze daarom afviel. Zoveel wispelturigheid zoek je niet in een investeringsproject.

Mij interesseert 't ook niet zo wie er wint, ik hou meer van de chaos en het gestruikel en gestrompel gedurende het proces, want binnen deze serie zat geen echt talent. Het aantal complimenten in de boardroom deze serie kon je op één hand tellen... als er die al waren.
Ik verwacht dat mijn favoriet, Sarah, het wel wint omdat ze, zoals Lord Sugar het noemt, een steady Eddie is, niet echt spectaculair maar wel betrouwbaar en verbeterbaar. Binnen deze serie was dat volgens mij het hoogst haalbare.
James had al heel veel eerder ontslagen moeten zijn, geen idee waarom die in de finale zit.
Zoals ze al vertelde was ze alleen aandeelhouder in die bedrijven, dus in principe zou ze haar aandelen (tijdelijk) kunnen verkopen (zeker als haar broer de andere aandeelhouder zou zijn).

Twitter was niet zo blij met de uitkomst en ik denk dan ook dat de kijkcijfers aardig gaan kelderen (tov woensdag en/of de finale vorig jaar). En als ik mag geloven wie er wint dan zal het vanavond nog helemaal onrustig blijven daar (dat is de persoon namelijk waarvan niemand begrijpt dat die de finale haalde).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_175792007
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Zoals ze al vertelde was ze alleen aandeelhouder in die bedrijven, dus in principe zou ze haar aandelen (tijdelijk) kunnen verkopen (zeker als haar broer de andere aandeelhouder zou zijn).
En wat moet ze daarmee dan ? Omzet is trouwens nog geen winst of bedrijfswaarde he... en volgens mij was professionele begeleiding voor haar belangrijker dan de financiële injectie.
Alhoewel sinds ik las dat ze ook nog een flinke belastingschuld heeft staan die hele financiële basis van haar ook niet zo stabiel lijkt te zijn... genoeg rode waarschuwingslichten en sirenes die afgaan als je het mij vraagt.
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Twitter was niet zo blij met de uitkomst en ik denk dan ook dat de kijkcijfers aardig gaan kelderen (tov woensdag en/of de finale vorig jaar). En als ik mag geloven wie er wint dan zal het vanavond nog helemaal onrustig blijven daar (dat is de persoon namelijk waarvan niemand begrijpt dat die de finale haalde).
Ik geloof er helemaal niets van dat James ook maar een schijn van kans maakt op die finale... helemaal nul, nil... nada... niente. Hij voerde logo's van andere belangenverenigingen op z'n website zonder daar lid van te zijn, is ontslagen bij z'n vorige werkgever omdat ie betrapt werd proberend klanten weg te snoepen daar en baseerde zijn hele groeiverwachting op de nogal infantiele veronderstelling dat hij net zo hard door kon groeien als dat hij dat bij z'n vorige bedrijf met een grote en wel gerespecteerde firmanaam kon doen... Die knappe jongen is gewoon nog nat achter z'n oren en heeft bewezen totaal geen integriteit te bezitten.
Sarah's product is saai, maar daar kun je nog iets van maken, dat is 't beste dat dit seizoen te bieden heeft.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175797592
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 17:52 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Oh trouwens... hier had Michaela trouwens haar eerste 103.000 pounds in mogen 'investeren'...

In een achterstallige belastingschuld van één van haar oude businesses....

https://www.thesun.co.uk/(...)s-venture-collapsed/
Stond dit ook in andere kranten, of alleen in The Sun? Want die krant heeft nou niet bepaald een reputatie van betrouwbaarheid. Vergeleken met The Sun is de Telegraaf een wonder van waarheidsgetrouwe berichtgeving.
  ESF Reporter zondag 17 december 2017 @ 22:26:13 #36
87554 Cee
Welluk?
pi_175798307
Sara's chic sweets, saying it with sweets.
:')
pi_175798728
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 22:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Stond dit ook in andere kranten, of alleen in The Sun? Want die krant heeft nou niet bepaald een reputatie van betrouwbaarheid. Vergeleken met The Sun is de Telegraaf een wonder van waarheidsgetrouwe berichtgeving.
Geen idee, the Sun verwees weer naar een andere bron. Niet verder uitgezocht.

Maar 't is een raar seizoen, straks slaat Lord Sugar nog helemaal door en neemt ie ze alle twee aan :D 8)7 8)7 8)7 :D Alles voor de kijkcijfers.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175799351
Oh James :N

Laat Sarah maar winnen.
pi_175799779
Dit is echt zo'n no brainer.... James heeft helemaal niets te bieden.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175799932
WTF !?!?!??
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175799945
waaaaaaat
  ESF Reporter zondag 17 december 2017 @ 23:11:58 #42
87554 Cee
Welluk?
pi_175799948
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:37 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]


Maar 't is een raar seizoen, straks slaat Lord Sugar nog helemaal door en neemt ie ze alle twee aan :D 8)7 8)7 8)7 :D Alles voor de kijkcijfers.
:o :D :D :D
pi_175799973
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 23:11 schreef Cee het volgende:

[..]

:o :D :D :D
Ja... maar... dat was maar wat gebazel... dit is niet waar !?!
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  ESF Reporter zondag 17 december 2017 @ 23:12:56 #44
87554 Cee
Welluk?
pi_175799976
SickPuppiesNeedLove2, wil je hier even de winnende lottonummers neerzetten? Thanks.
pi_175800000
Eerst licht RTL iedereen op want Gordon trouwt niet, en nu de BBC. :P Schande!
pi_175800032
Ik begrijp hier écht niets van...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_175802785
Ik heb niet gekeken, want totaal niet boeiend, maar moest adv commentaar hier toch even googelen wat er nu gebeurt was. Sugar heeft echt geld te veel dus, als hij twee matige kandidaten (waarvan een een fraudeur) wil ondersteunen
pi_175802848
Ik heb nu al medelijden met de finalisten van volgend seizoen.

"And that's why I've decided... to hire neither one of you!"

Als er twee winnaars kunnen zijn dan kan er ook géén winnaar zijn. Komt-ie onder de streep toch weer goed uit. :P
pi_175802951
Misschien wordt de show wel gecanceld.
pi_175808092
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 07:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Misschien wordt de show wel gecanceld.
Nee, tijdens You're fired werd nog wel steeds opgeroepen om je voor volgend jaar aan te melden als je interesse had. Dan zal het volgend seizoen er ook wel zijn denk ik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')