abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 december 2017 @ 00:06:55 #76
408813 crew  trein2000
pi_175541212
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kinderen op een "verkeerde" school gaat mij ook wat te ver. Ik heb het meer over de militairen die in de nacht van de coup zijn gevlucht en in de EU asiel hebben gekregen.
Dan kom je op een ander punt. Namelijk een eerlijk proces. En ik kan me heel goed voorstellen dat een rechter in Nederland gaat zeggen dat er geen zicht is op een eerlijk proces in die zaken.

En dan is er ook nog het doodstraf verhaal...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175541258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kinderen op een "verkeerde" school gaat mij ook wat te ver. Ik heb het meer over de militairen die in de nacht van de coup zijn gevlucht en in de EU asiel hebben gekregen.
Ik kan mij wel heel goed voorstellen dat als Nederlandse militairen hier een coup gepleegd hadden en gevlucht waren naar een ander land, dat Rutte ook aan dat ander land zou eisen voor overdracht van deze militairen aan Nederland..
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175541263
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Trekt hij dan ook even formeel de aanvraag in?
Waarom zou je? Als de EU het afwijst verkoopt hij het makkelijker aan z'n volk, dan is de EU de boeman geworden.

Als je naar zijn uitspraken kijkt hoopt hij vooral dat de EU de knoop doorhakt, nog in Oktober zei hij daarover:

quote:
“If you’re honest, make your statement and we will finish the job. We don’t need you,” Erdoğan said during an address to provincial representatives from his ruling Justice and Development Party (AKP) in Ankara.

“They do not accept us. But have they put an end the process? No. They are still wasting our time. But we are being patient,” Erdoğan said.
http://www.hurriyetdailyn(...)-erdogan-says-120782
Duidelijke taal, maar slim genoeg om niet eigenhandig de knoop door te hakken.
pi_175541280
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als kandidaat-kandidaat ja, waarop Turkije al meerdere malen heeft aangegeven dat ze zich verder niet meer gaan conformeren naar de wispelturige houding van de EU. Dat de EU graag een Turkije naar haar smaak ziet is wel duidelijk, dat Turkije (Lees: Erdogan) niet meer naar de pijpen van de EU wil dansen net zo.
Kun je afgezien van het tegenhouden van vluchtelingen (waar ze voor betaald krijgen) ook maar één eis van de EU noemen die negatief is voor de Turkse bevolking? Want je doet hier alsof het de EU vs Turkije is terwijl het volgens mij de EU vs de corrupte elite van Turkije is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 7 december 2017 @ 00:11:16 #80
74056 crew  ToT
pi_175541285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Alsof hij die geloofwaardigheid nog had.
Als dit bericht op de Frontpage had gestaan, had er al meerdere keren "Erdogan heeft gelijk" onder gestaan door users met opvallend nette Nederlandse namen.
pi_175541300
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:09 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Ik kan mij wel heel goed voorstellen dat als Nederlandse militairen hier een coup gepleegd hadden en gevlucht waren naar een ander land, dat Rutte ook aan dat ander land zou eisen voor overdracht van deze militairen aan Nederland..
Lol _O-
Ja tuurlijk, droom lekker verder
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 december 2017 @ 00:12:23 #82
408813 crew  trein2000
pi_175541304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom zou je? Als de EU het afwijst verkoopt hij het makkelijker aan z'n volk, dan is de EU de boeman geworden.

Als je naar zijn uitspraken kijkt hoopt hij vooral dat de EU de knoop doorhakt, nog in Oktober zei hij daarover:

[..]

http://www.hurriyetdailyn(...)-erdogan-says-120782
Duidelijke taal, maar slim genoeg om niet eigenhandig de knoop door te hakken.
Prima natuurlijk, maar dan moet hij ook niet zeiken dat de EU zich op die grond mengt in “interne aangelegenheden”
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175541306
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan kom je op een ander punt. Namelijk een eerlijk proces. En ik kan me heel goed voorstellen dat een rechter in Nederland gaat zeggen dat er geen zicht is op een eerlijk proces in die zaken.

En dan is er ook nog het doodstraf verhaal...
Ik snap Nederland heel goed hoor, maar je moet daarmee als overheid wel begrijpen dat je daarmee rechtstreeks een houding aanneemt tegen Turkije en (in)direct zegt dat Turkije niet capabel genoeg is om eigen bevolking te berechten of vrij te pleiten.
pi_175541317
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Als dit bericht op de Frontpage had gestaan, had er al meerdere keren "Erdogan heeft gelijk" onder gestaan door users met opvallend nette Nederlandse namen.
De FP is nog grotere aids dan nws.
pi_175541324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap Nederland heel goed hoor, maar je moet daarmee als overheid wel begrijpen dat je daarmee rechtstreeks een houding aanneemt tegen Turkije en (in)direct zegt dat Turkije niet capabel genoeg is om eigen bevolking te berechten of vrij te pleiten.
Voor mijn part zouden ze dat mogen zeggen, maar iedereen weet dat NL daar de ballen niet voor heeft :') Tis altijd "ja maar we zijn met Turkije in overleg maar..."
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 december 2017 @ 00:15:00 #86
408813 crew  trein2000
pi_175541339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik snap Nederland heel goed hoor, maar je moet daarmee als overheid wel begrijpen dat je daarmee rechtstreeks een houding aanneemt tegen Turkije en (in)direct zegt dat Turkije niet capabel genoeg is om eigen bevolking te berechten of vrij te pleiten.
Het punt is dat de overheid waarschijnlijk best bereid is om een zaak hier voor te laten komen. Maar dan krijg je het verhaal dat die rechter gaat zeggen dat Turkije dat niet kan. Wil Erdo dat echt, dat is een gigantische vernedering.
Ik denk dat dit “strategisch niks doen” voor alle partijen beter is. Hoeft niemand te oordelen en blijft er altijd ruimte voor twijfel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175541357
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kun je afgezien van het tegenhouden van vluchtelingen (waar ze voor betaald krijgen) ook maar één eis van de EU noemen die negatief is voor de Turkse bevolking? Want je doet hier alsof het de EU vs Turkije is terwijl het volgens mij de EU vs de corrupte elite van Turkije is.
Lees je goed in de deal. Turkije krijgt niet betaald voor het tegenhouden van de vluchtelingen, het geld gaat naar internationale projecten en initiatieven waar de staat geen cent van beter wordt. Het door de EU beheerde geld gaat naar de opvang van de vluchtelingen, niet naar de schatkist van Erdogan. Dus als ik jou zo goed begrijp mag Erdogan van de EU eisen dat de EU de belastingstelsel hervormd omdat het niet negatief is, is dat wat je zegt?
pi_175541371
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Voor mijn part zouden ze dat mogen zeggen, maar iedereen weet dat NL daar de ballen niet voor heeft :') Tis altijd "ja maar we zijn met Turkije in overleg maar..."
En daar stoor ik mij dus gigantisch aan, Erdogan is bang om het zelf te doen en de EU lijkt nog laffer dan hij daarin.
pi_175541393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Lol _O-
Ja tuurlijk, droom lekker verder
'.. In Nederland zijn in de loop der geschiedenis verschillende staatsgrepen gepleegd of gepland.
De arrestatie van Oldenbarneveldt en zijn medestanders en de machtsovername door Prins Maurits en de gomaristen in 1619.

Nadat Willem II in 1647 zijn vader Frederik Hendrik was opgevolgd als stadhouder, pleegde hij in 1650 met Willem Frederik van Nassau-Dietz een staatsgreep. Een zestal Statenleden werd opgesloten op Slot Loevestein, onder wie Jacob de Witt (vader van de latere raadspensionaris van Holland Johan de Witt) en de burgemeesters van Haarlem, Delft, Hoorn en Medemblik.
Het afzetten van Johan de Witt in 1672. De gebroeders Johan en Cornelis de Witt werden vermoord en Willem III nam de macht over.

De staatsgrepen in de Bataafse Republiek. De interne politieke instabiliteit in de nieuwe eenheidsstaat leidde tot enkele staatsgrepen in 1798, toen revolutionaire bevelhebbers onder wie Herman Willem Daendels geërgerd raakten door het trage tempo van de democratische hervormingen. Een staatsgreep in januari 1798 leidde tot de noodzakelijke een- en ondeelbaarheid. De federalisten moesten het daarbij afleggen tegen de door de Franse regering gesteunde unitariërs.

De staatsgreep van Troelstra in 1918 was eerder een aangekondigde omwenteling. Troelstra verwachtte dat de Nederlandse regering zou aftreden zodra duidelijk werd dat de arbeidersbeweging dat eiste. De regering gaf niet toe en Troelstra zag ervan af geweld te gebruiken.In Nederland zijn in de loop der geschiedenis verschillende staatsgrepen gepleegd of gepland.

De arrestatie van Oldenbarneveldt en zijn medestanders en de machtsovername door Prins Maurits en de gomaristen in 1619.

Nadat Willem II in 1647 zijn vader Frederik Hendrik was opgevolgd als stadhouder, pleegde hij in 1650 met Willem Frederik van Nassau-Dietz een staatsgreep. Een zestal Statenleden werd opgesloten op Slot Loevestein, onder wie Jacob de Witt (vader van de latere raadspensionaris van Holland Johan de Witt) en de burgemeesters van Haarlem, Delft, Hoorn en Medemblik.

Het afzetten van Johan de Witt in 1672. De gebroeders Johan en Cornelis de Witt werden vermoord en Willem III nam de macht over.

De staatsgrepen in de Bataafse Republiek. De interne politieke instabiliteit in de nieuwe eenheidsstaat leidde tot enkele staatsgrepen in 1798, toen revolutionaire bevelhebbers onder wie Herman Willem Daendels geërgerd raakten door het trage tempo van de democratische hervormingen.

Een staatsgreep in januari 1798 leidde tot de noodzakelijke een- en ondeelbaarheid. De federalisten moesten het daarbij afleggen tegen de door de Franse regering gesteunde unitariërs.

De staatsgreep van Troelstra in 1918 was eerder een aangekondigde omwenteling. Troelstra verwachtte dat de Nederlandse regering zou aftreden zodra duidelijk werd dat de arbeidersbeweging dat eiste. De regering gaf niet toe en Troelstra zag ervan af geweld te gebruiken ... . '
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175541402
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het punt is dat de overheid waarschijnlijk best bereid is om een zaak hier voor te laten komen. Maar dan krijg je het verhaal dat die rechter gaat zeggen dat Turkije dat niet kan. Wil Erdo dat echt, dat is een gigantische vernedering.
Ik denk dat dit “strategisch niks doen” voor alle partijen beter is. Hoeft niemand te oordelen en blijft er altijd ruimte voor twijfel.
Ja je kunt inderdaad moeilijk ontkennen dat zowel Rutte als Erdogan gigantisch van elkaar hebben geprofiteerd in de laatste verkiezingen/referendum met elkaar uit te lokken en de hardliner te zijn. Ik verwacht dat Erdogan niet bereid is tot concessies, of uitleveren of ik probeer je op een andere manier te etteren.
pi_175541410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees je goed in de deal. Turkije krijgt niet betaald voor het tegenhouden van de vluchtelingen, het geld gaat naar internationale projecten en initiatieven waar de staat geen cent van beter wordt. Het door de EU beheerde geld gaat naar de opvang van de vluchtelingen, niet naar de schatkist van Erdogan. Dus als ik jou zo goed begrijp mag Erdogan van de EU eisen dat de EU de belastingstelsel hervormd omdat het niet negatief is, is dat wat je zegt?
Ik begrijp jou niet hier dus een antwoord kan ik je niet geven. En je geeft ook geen antwoord op mijn best wel simpele vraag.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 7 december 2017 @ 00:21:38 #92
408813 crew  trein2000
pi_175541432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja je kunt inderdaad moeilijk ontkennen dat zowel Rutte als Erdogan gigantisch van elkaar hebben geprofiteerd in de laatste verkiezingen/referendum met elkaar uit te lokken en de hardliner te zijn. Ik verwacht dat Erdogan niet bereid is tot concessies, of uitleveren of ik probeer je op een andere manier te etteren.
In dat geval roep ik bij deze de minister van j &v op om een uitleveringsprocedure op gang te brengen. Die strandt dan bij een rechter. Einde incident.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175541443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik begrijp jou niet hier dus een antwoord kan ik je niet geven. En je geeft ook geen antwoord op mijn best wel simpele vraag.
Ik spring van de hak op de tak inderdaad, mae culpa.
Het was een poging om te reageren op je vraag of ik iets kon noemen van de EU eisen met een negatieve karakter voor de Turkse bevolking, waarop ik je een wedervraag stel met als Erdogan iets eist van de EU wat een positieve invloed zal hebben op de Europese bevolking, dat voldoende is om maar dingen te eisen, dat het een positief element is?
pi_175541479
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In dat geval roep ik bij deze de minister van j &v op om een uitleveringsprocedure op gang te brengen. Die strandt dan bij een rechter. Einde incident.
We hebben natuurlijk vooral ten tijde van Verdonk gezien wie de echte macht heeft als het gaat om uitzetting. :7
pi_175541492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:18 schreef Begripvol het volgende:

[..]

'.. In Nederland zijn in de loop der geschiedenis verschillende staatsgrepen gepleegd of gepland.
De arrestatie van Oldenbarneveldt en zijn medestanders en de machtsovername door Prins Maurits en de gomaristen in 1619.

Nadat Willem II in 1647 zijn vader Frederik Hendrik was opgevolgd als stadhouder, pleegde hij in 1650 met Willem Frederik van Nassau-Dietz een staatsgreep. Een zestal Statenleden werd opgesloten op Slot Loevestein, onder wie Jacob de Witt (vader van de latere raadspensionaris van Holland Johan de Witt) en de burgemeesters van Haarlem, Delft, Hoorn en Medemblik.
Het afzetten van Johan de Witt in 1672. De gebroeders Johan en Cornelis de Witt werden vermoord en Willem III nam de macht over.

De staatsgrepen in de Bataafse Republiek. De interne politieke instabiliteit in de nieuwe eenheidsstaat leidde tot enkele staatsgrepen in 1798, toen revolutionaire bevelhebbers onder wie Herman Willem Daendels geërgerd raakten door het trage tempo van de democratische hervormingen. Een staatsgreep in januari 1798 leidde tot de noodzakelijke een- en ondeelbaarheid. De federalisten moesten het daarbij afleggen tegen de door de Franse regering gesteunde unitariërs.

De staatsgreep van Troelstra in 1918 was eerder een aangekondigde omwenteling. Troelstra verwachtte dat de Nederlandse regering zou aftreden zodra duidelijk werd dat de arbeidersbeweging dat eiste. De regering gaf niet toe en Troelstra zag ervan af geweld te gebruiken.In Nederland zijn in de loop der geschiedenis verschillende staatsgrepen gepleegd of gepland.

De arrestatie van Oldenbarneveldt en zijn medestanders en de machtsovername door Prins Maurits en de gomaristen in 1619.

Nadat Willem II in 1647 zijn vader Frederik Hendrik was opgevolgd als stadhouder, pleegde hij in 1650 met Willem Frederik van Nassau-Dietz een staatsgreep. Een zestal Statenleden werd opgesloten op Slot Loevestein, onder wie Jacob de Witt (vader van de latere raadspensionaris van Holland Johan de Witt) en de burgemeesters van Haarlem, Delft, Hoorn en Medemblik.

Het afzetten van Johan de Witt in 1672. De gebroeders Johan en Cornelis de Witt werden vermoord en Willem III nam de macht over.

De staatsgrepen in de Bataafse Republiek. De interne politieke instabiliteit in de nieuwe eenheidsstaat leidde tot enkele staatsgrepen in 1798, toen revolutionaire bevelhebbers onder wie Herman Willem Daendels geërgerd raakten door het trage tempo van de democratische hervormingen.

Een staatsgreep in januari 1798 leidde tot de noodzakelijke een- en ondeelbaarheid. De federalisten moesten het daarbij afleggen tegen de door de Franse regering gesteunde unitariërs.

De staatsgreep van Troelstra in 1918 was eerder een aangekondigde omwenteling. Troelstra verwachtte dat de Nederlandse regering zou aftreden zodra duidelijk werd dat de arbeidersbeweging dat eiste. De regering gaf niet toe en Troelstra zag ervan af geweld te gebruiken ... . '
Wel ziek, ik wist niet dat Rutte al zo oud was!
pi_175541509
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:26 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Wel ziek, ik wist niet dat Rutte al zo oud was!
Coup plegen is van alle tijden.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_175541525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik spring van de hak op de tak inderdaad, mae culpa.
Het was een poging om te reageren op je vraag of ik iets kon noemen van de EU eisen met een negatieve karakter voor de Turkse bevolking, waarop ik je een wedervraag stel met als Erdogan iets eist van de EU wat een positieve invloed zal hebben op de Europese bevolking, dat voldoende is om maar dingen te eisen, dat het een positief element is?
Als Erdolf een random staatshoofd in Zuid Amerika was ofzo niet. Tuurlijk hij mag het best voorstellen, maar eisen is wat onbeleefd. De context van Turkije en de EU is natuurlijk totaal anders. Want ondanks zijn grote waffel heeft hij de toetredingskeutel tot de EU nog niet ingetrokken. Tot hij dat doet mag de EU eisen wat ze willen in het kader van die toetreding. En als Turkije wat gedaan wil krijgen met betrekking tot bijvoorbeeld uitlevering van coupplegers zijn EU landen (en volgens mij Turkije ook via de raad van Europa en das niet de EU) wettelijk verplicht minimum eisen te stellen aan het rechtsorde in het ontvangende land.
pi_175541561
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:27 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Coup plegen is van alle tijden.
Daar ben ik me van bewust, jij had het specifiek over Rutte in je stelling. We weten allemaal hoe Rutte en de huidige regering omgaat met 'de onderste steen' en kritieke meningen over andere landen... Maar goed, ik ben blij dat iemand nog denkt dat bepaalde acties van meer dan 200 jaar geleden nog relevant zijn.
pi_175541594
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:18 schreef Begripvol het volgende:

[..]

'.. In Nederland zijn in de loop der geschiedenis verschillende staatsgrepen gepleegd of gepland.....
Dankjewel voor het aantonen dat Turkije nog al wat generaties achterloopt en nog een flinke weg van ontwikkeling te gaan heeft.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_175541602
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als Erdolf een random staatshoofd in Zuid Amerika was ofzo niet. Tuurlijk hij mag het best voorstellen, maar eisen is wat onbeleefd. De context van Turkije en de EU is natuurlijk totaal anders. Want ondanks zijn grote waffel heeft hij de toetredingskeutel tot de EU nog niet ingetrokken. Tot hij dat doet mag de EU eisen wat ze willen in het kader van die toetreding. En als Turkije wat gedaan wil krijgen met betrekking tot bijvoorbeeld uitlevering van coupplegers zijn EU landen (en volgens mij Turkije ook via de raad van Europa en das niet de EU) wettelijk verplicht minimum eisen te stellen aan het rechtsorde in het ontvangende land.
Erdogan heeft met enige regelmaat, soms zelfs in letterlijke bewoordingen dingen geroepen als 'tot hier en niet verder', dan mag Erdogan nog steeds wel niet de aanvraag ingetrokken hebben, maar evenmin heeft de EU daarop als reactie officieel Turkije afgewezen. De grote waffel wat Erdogan heeft over zijn eigen potentiële lidmaatschap durven de grote EU staten niet eens na te bootsen. In de huidige gang van zaken mag je dan nog steeds je eisen op tafel leggen, maar dat Erdogan ze van tafel veegt is net zo evident. Volgens mij kan Erdogan niet wachten tot de EU juist ook zegt 'tot hier en niet verder'.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')