abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 december 2017 @ 12:28:17 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_175642195
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:25 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Beginnersfout bij de 1e een keer ja :')
Even boven de hoofd oetsiekoetsie doen.
Jamjam 2ehandborstvoeding in mijn mond :X
nee, dit was vorige week zondag, gewoon op mijn arm. Ik had die echt niet aan kunnen zien komen :')
disclaimer
pi_175642215
_O- Noud
pi_175642216
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:25 schreef Flav het volgende:
Soms doe ik ook wel de wisseltruc, nieuwe luier eronder dan kijken of de kust veilig is en de oude luier onder hem vandaan trekken ^O^ Dan even een snelle check of den plasser goed ligt en even vegen met een doekje. Mocht er ooit een meisje komen zal ik ook moeten wennen, ik veeg nu van alle kanten. Heb begrepen dat dat bij meisjes niet kan haha (8>
zo doen wij t ook :D meteen de droge eronder, snel die ander wegtrekken, wipedywipe, en dicht die handel. Helemaal wanneer je ziet dat het eraan zit te komen, n soort disturbing babybonertje krijgt ie dan :D _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 11 december 2017 @ 12:28:59 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_175642218
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:23 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik afgelopen week met de kapitein naar mn vriend toe die nog in bed lag en uit zou slapen"even papa kusje geven" dus ik zwiep baby boven mn vriend zn gezicht...baaaaaaaaarf :X. Dat eehm werd geen uitslapen :') :@
whehehe :')
disclaimer
pi_175643373
Jullie bemoedigende woorden en lachwekkende verhalen helpen. Dat, met een slapende baby en kat op schoot en het uitzicht op een witte wereld die steeds witter wordt O+, maken me weer wat rustiger.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175644015
Nanuke :*

Deze lurker moest even melden dat ze vijf minuten lang hardop moest lachen om plassen in eigen mond van de baby van ldg en barf met brokjes van Noud _O- _O- _O-

(Ik voel een inwendige “ wachtmaar”) :') ;( :'( _O-
Dit, dat, alles.
pi_175644360
Ik kan hier ivm fokwet dus niet over meepraten. *)

In handdoek plassen is wel elke keer raak. En poep 2 dagen opsparen en dan poepen in de newborn-inzet waardoor het dus rechtstreeks zijn luier uitsplasht ;(

Ik ben zo benieuwd hoe M. het doet, de hele dag bij oma. Ik wil hem kussen en knuffelen...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 11 december 2017 @ 13:56:58 #158
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175644627
Ben ik de enige die z'n jongen niet schoonpoetst na het plassen? Ik zie het nut daar nooit zo van in eerlijk gezegd..

Verder erg geglimlacht om jullie verhalen. De wasbare luier-variant is dat J al-tijd poept als de was net in de machine zit. Best jammer.

Ik moet trouwens bekennen dat ik in een zeer moeie bui ook wel eens heb gedacht dat Jacob mij niet leuk vond. Dat ik het niet goed deed, dat ik niet gezellig was, zoiets. Dat is wel over gegaan. Hij lacht nu minstens zo vaak naar vreemden als naar mij op het eerste gezicht, maar dat verontrust me helemaal niet. Ik vind het mooi hoe hij contact zoekt en ik weet heel zeker dat hij nergens zo tot rust komt als bij mij. Dat lijkt me nu mijn belangrijkste taak: vertrouwdheid.
Ik realiseer me trouwens dat hij dus een heel arsenaal aan lachjes heeft inmiddels. De openingslach met een soort verlegen wegtrekken van zijn hoofd, de geluidloze grijns die ik 's ochtends krijg, het schateren als je wild genoeg doet, slapende stuiplachjes, steeds-een-beetje-harder bij spelletjes.

Ik houd zo absurd veel van dit kind.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175645041
Heerlijk die poep en plasverhalen _O- Onze dame heeft me gelijk ondergepoept toen ik na de KS terugkwam op de kamer en haar lekker op mijn blote borst kreeg :') Ik dacht wat een mooie introductie in het moederschap O+

We hadden vannacht een aardig goede nacht; het is wel lekker dat mijn man nu lekker 2 weken thuis is, dat geeft ook wel rust om aan alles te wennen maar als ik zie wat ik al geleerd heb in de week dat we thuis zijn ben ik trots op mezelf O+ Vandaag was al de laatste dag kraamzorg :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175647895
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175648250
Die plasongelukjes waren hier dus ondanks die tip van een doekje erop leggen hè? :') Want dat schopt meneer er gewoon vanaf :{w
Maar fijn om te horen dat dat snel minder wordt ;)

Rena jullie hadden langer kraamzorg vanwege de keizersnede dan? Hier was ze vrijdag al voor het laatst. Vond het stiekem ook wel een beetje fijn; dan kom je toch weer wat meer in je eigen ritme :)
Fijn dat je er zo'n vertrouwen in hebt ^O^

Hier is man ook nog de hele week thuis, terwijl de Minion ook alweer naar m'n zus en oma gaat; die stond te trappelen en heeft vandaag heerlijk in de sneeuw kunnen spelen O+
Nu dus maar even extra genieten van de rust, want volgende week alleen met baby (3 dagen) en baby+peuter (2 dagen) zie ik nog even niet voor me :@

Nu op de bank met baby, kerstversiering, kerstmuziek en een dik pak sneeuw terwijl je nergens naartoe hoeft: heerlijk! *) O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 11 december 2017 @ 16:41:45 #162
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175648523
Haha, die plasverhalen :D
Het lijkt me ook zo gek om ineens een jongetje te hebben na een meisje (of visa versa) :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 11 december 2017 @ 16:47:53 #163
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_175648652
Hier hielp het doekje op de piemel ook meestal niet :') Soms gebruikte we een sokje en dat is hier dan ingeburgerd als piemelsokje :@
Ik merk inderdaad dat het plassen-als-de-luier-uit een stuk minder is, hij is nu ruim 7 weken.

Ik heb net een puckababy newborn gekocht. Wat moeten ze daar nou nog in aan? Alleen een dun pyamaatje? Of alleen een romper met lange mouwen en een pyamabroekje?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_175650532
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:47 schreef LadyS het volgende:
Hier hielp het doekje op de piemel ook meestal niet :') Soms gebruikte we een sokje en dat is hier dan ingeburgerd als piemelsokje :@
Ik merk inderdaad dat het plassen-als-de-luier-uit een stuk minder is, hij is nu ruim 7 weken.

Ik heb net een puckababy newborn gekocht. Wat moeten ze daar nou nog in aan? Alleen een dun pyamaatje? Of alleen een romper met lange mouwen en een pyamabroekje?
ligt een beetje aan hoe warm de slaapkamer is ook. Ons boefje slaapt nu in n dikke winterslaapzak met alleen n lange mouwen romper en onze kamer is rond de 18 graden denk ik? Staat er niet zon TOV waarde in het label?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175650925
Twist; klopt, ik had een herindicatie vanwege de dagen in het ziekenhuis, ben blij dat ik die wel gepakt heb.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175651292
Ja, dat plassen is heel herkenbaar. Snel de luier weer dichtdoen is ook geen garantie op droog blijven.

Ik had vanochtend onverwachts mijn vuurdoop alleen met twee kinderen. Man moest naar verplichte lessen op school en er zou een nieuwe kraamhulp komen om 8 uur. Maar er kwam maar niemand. Zal de sneeuw wel zijn, dacht ik nog. Om half 9 toch maar even gebeld. Ja, er was niemand beschikbaar maar ze gingen het nu uitzoeken. Uiteindelijk is m'n vorige kraamhulp op dr vrije dag nog gekomen. Toen was ik al drie huilbuien verder. Baby overstuur, peuter in drakenmodus, moeder wanhopig. En dat was na 2 uur alleen. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 11 december 2017 @ 18:29:38 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175651344
Ja maar dat was onverwachts ongepland alleen. Logisch dat dat niet soepel verloopt. Slecht verhaal trouwens dat er zomaar niemand kwam.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175651606
Ja, inderdaad. Ik kreeg vanmiddag een mailtje met een enquête van ze. Daar ga ik ook heel eerlijk in zijn.

Voor morgen is er gelukkig wel daadwerkelijk iemand geregeld.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175652197
Oh Kris dat is ook echt niet tof nee! :o
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175653893
Nou. Hier dan de aanleiding van mijn rant van gisteren. Wij hebben sinds een paar dagen een ventje wat ineens (met name s avonds) meer huilt. Waar eerder overdag moe wegleggen goed ging, is het nu zichzelf wakker houden tot in zoverre over de zeik dat het echt heel lang duurt tot hij kalmeert. Zelfs als hij niet 'zelf' hoeft te proberen en bij mij of man ligt is slapen moeilijk. Half slapend wegleggen is instant huilen. Slapend wegleggen is goed voor een kort dutje. Ik heb eigenlijk heel de tijd géen idee wat hij nu wil. Is hij moe? Zijn het krampjes? Is het honger? Heeft hij pijn? Ik. Weet. Het. Niet. Niets lijkt te helpen, ik ben sip en kapotmoe.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175654025
En verder wil ik de nieuwe aanwas welkom heten, want volgens mij had ik dat nog niet gedaan. Ik vind het leuk om te horen over jullie kraamtijd, lijkt hier alweer heel lang geleden!
Krisvc, ik weet nog heel goed dat ik als een berg opzag tegen de eerste dagen alleen, maar in de kraamtijd herstel je elke dag zoveel dat het eigenlijk uiteindelijk best meeviel. :) Echt heel stom dat ze je zomaar alleen achterlieten. Snap niet hoe ze dat kunnen...
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175654612
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 19:57 schreef Nanuke het volgende:
Nou. Hier dan de aanleiding van mijn rant van gisteren. Wij hebben sinds een paar dagen een ventje wat ineens (met name s avonds) meer huilt. Waar eerder overdag moe wegleggen goed ging, is het nu zichzelf wakker houden tot in zoverre over de zeik dat het echt heel lang duurt tot hij kalmeert. Zelfs als hij niet 'zelf' hoeft te proberen en bij mij of man ligt is slapen moeilijk. Half slapend wegleggen is instant huilen. Slapend wegleggen is goed voor een kort dutje. Ik heb eigenlijk heel de tijd géen idee wat hij nu wil. Is hij moe? Zijn het krampjes? Is het honger? Heeft hij pijn? Ik. Weet. Het. Niet. Niets lijkt te helpen, ik ben sip en kapotmoe.
klinkt als een sprongetje, zou dat kunnen?

Hier gaat t slapen overigens net zo hoor. Zelf in slaap vallen lukt hem alleen als wij zelf ook naar bed gaan. Verder slaapt ie in de wagen als we onderweg zijn of bovenop ons.

Soms is het gewoon even goed kut en dat mag ook gewoon. We doen ook maar ons best :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175655056
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

klinkt als een sprongetje, zou dat kunnen?

Hier gaat t slapen overigens net zo hoor. Zelf in slaap vallen lukt hem alleen als wij zelf ook naar bed gaan. Verder slaapt ie in de wagen als we onderweg zijn of bovenop ons.

Soms is het gewoon even goed kut en dat mag ook gewoon. We doen ook maar ons best :*
Ik heb echt geen idee. :+ In de sprongetjes die we gehad hebben, ging het wel niet lekker, maar niet zó. Dan was draagdoek=slapen, of wandelwagen=slapen, en zelfs auto=slapen. En nu is alles behalve slapen. Zelfs papa/mama is nog best goede plek om te vechten tegen de slaap. En hoe later op de dag, hoe groter het gevecht/hoe meer gehuil lijkt wel.

Edit; Maar het is meer dan gewoon niet slapen. Ook gewoon echt heel veel meer huilen. En waar hij dan last van heeft weet ik echt niet. Soms is hij echt ontroostbaar, soms kalmeert hij wel maar is hij nog steeds onrustig en begint zomaar opnieuw. Ik weet gewoon echt niet waar hij last van heeft. :@
En in combinatie met al meer dan 2 weken geen ontlasting en het niet aankomen vorige week, heb ik alleen maar twijfels en onzekerheden en angst dat het iets is wat ik niet zie/goed doe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanuke op 11-12-2017 20:42:10 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175655286
Weet je wat het meest irritante van die kleintjes is?
Dan denk je het net door te hebben hoe ze lekker slapen of comfortabel zijn en dan gooien ze ineens weer alles in de war.
Dan slapen ze weer niet door, willen niet inslapen, gaan huilen zonder dat je een oorzaak hebt en ben je je hele gebruiksaanwijzing weer kwijt en moet je het wiel weer opnieuw uitvinden.
Om radeloos van te worden af en toe en om verdrietig van te worden.
En dan ineens doen ze het weer en zijn ze niet meer 'stuk'.
En dan repeat :')

Helaas kan ik je alleen een hart onder de riem steken Nanuke.
En zeggen wat velen ooit al gezegd hebben en wat een dooddoener is; het wordt echt beter :*

En blijf vertrouwen op jezelf als mama (en papa)
  maandag 11 december 2017 @ 20:40:24 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_175655508
Ja, baby's zijn onvoorspelbare eikels!
Maar: het komt goed!
disclaimer
pi_175655634
Als je het niet vertrouwt, en er iets mee wil doen, kan ik je een osteopaat aanraden. De onze keek naar de spanning in het lichaam van de jongens en gaf dan oefeningen mee. Daar werd het dan echt beter van.
Als je daar niet van houdt, vooral niet doen, maar ik vond het heel prettig.
En verder, je weet het gewoon echt nooit met die kleintjes :{

Kris, echt heel belachelijk! Daar zou ik heel boos van worden :(

Wij gaan mijn schoonmoeder een opfriscursus verschonen geven.
M. kwam terug in een schone luier en poepte net tijdens het eten. Een poepluier from hell, letterlijk tot zijn tenen onder de poep :'( ze was het randje vergeten :')
We zijn dus inmiddels een lekkere douchebeurt verder :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175655699
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee. :+ In de sprongetjes die we gehad hebben, ging het wel niet lekker, maar niet zó. Dan was draagdoek=slapen, of wandelwagen=slapen, en zelfs auto=slapen. En nu is alles behalve slapen. Zelfs papa/mama is nog best goede plek om te vechten tegen de slaap. En hoe later op de dag, hoe groter het gevecht/hoe meer gehuil lijkt wel.

Edit; Maar het is meer dan gewoon niet slapen. Ook gewoon echt heel veel meer huilen. En waar hij dan last van heeft weet ik echt niet. Soms is hij echt ontroostbaar, soms kalmeert hij wel maar is hij nog steeds onrustig en begint zomaar opnieuw. Ik weet gewoon echt niet waar hij last van heeft. :@
En in combinatie met al meer dan 2 weken geen ontlasting en het niet aankomen vorige week, heb ik alleen maar twijfels en onzekerheden en angst dat het iets is wat ik niet zie/goed doe.
Geef je borstvoeding? Heb je een lactatiekundige gebeld?
  maandag 11 december 2017 @ 20:49:27 #178
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175655863
Ook allemaal weer wennen voor de oma's, he LeSage :D

Hier kwam Ella terug met de luier achterstevoren. Best nog lastig om die plakkertjes goed op de rug te krijgen :P


Ook de zorgen en de angst dat je iets over het hoofd ziet is erg herkenbaar, Nanuke.
Het is ook gewoon lastig dat ze je niet kunnen vertellen wat er is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175656153
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:45 schreef WupWup het volgende:

[..]

Geef je borstvoeding? Heb je een lactatiekundige gebeld?
Ik geef borstvoeding ja. En nog geen lk gebeld omdat hij verder drinkt als normaal en na het drinken tevreden lijkt en plasluiers heeft en alert is. Maar ja. He. Ik weet het eigenlijk ook gewoon niet. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175656473
_O- Hahaha, dan moet je inderdaad goed je best doen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175657284
Nanuke: :* Ondanks dat je misschien een makkelijk kind hebt, is een baby toch iets wat je hele leven omgooit. Baby is de baas en dat is soms vermoeiend of frustrerend. Je bent echt geen faalmoeder. Je doet het echt super als ik de verhalen lees.
Mijn vriend was vorige week amper thuis en E. was flink aan het krijsen. Dat zijn zware momenten.. Vaak geef ik de sprongetjes ook de schuld

FF: Aww arme Em! Hopelijk gaat het nu beter!

Twist: Kakpak mijlpaal *O*
Jagar: :D
SQ: Kots met brokjes. Nou dat mag nog ff wachten :X
BE +DaD: Wat een ondeugende _O-
lDG: Ik vind het stiekem knap dat hij al goed kan richten :P
Kris: Pff vervelend en dat terwijl je net bevallen bent :{

Vannacht slaapt E. voor het eerst in zijn ledikant. Ben benieuwd :o
pi_175657915
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:55 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik geef borstvoeding ja. En nog geen lk gebeld omdat hij verder drinkt als normaal en na het drinken tevreden lijkt en plasluiers heeft en alert is. Maar ja. He. Ik weet het eigenlijk ook gewoon niet. :')
Nee, maar je hóeft het ook niet gewoon te weten. Want wij weten het ook gewoon niet als onze baby kuren heeft. En dan doen we ook maar wat. En soms werkt het en soms ook niet. De babytijd is gewoon ontiegelijk zwaar met heel veel verantwoordelijkheidsgevoel en heel veel emotie en zo weinig direct resultaat. Ik vind het knap van je dat je daar zo eerlijk in bent, want het is wat het is. Rauw moederschap. Boks.

De reden dat ik reageerde met lactatiekundige, is dat ik je zie schrijven over huilen, niet groeien en geen ontlasting. Dat zijn voor mij 3 signalen om de voeding even heel kritisch onder de loep te nemen.
pi_175658347
Ik ga het sowieso in gedachten houden. Ik wil deze week weer even naar het weeguurtje, kijken hoe het dan is. Als hij dan niet aangekomen is ga ik denk ik wel bellen. :) In de tussentijd probeer ik hem meer aan te leggen, ook om vaak uit te sluiten dat dat is waarom hij huilt. Maar ik heb (nog) niet het idee dat het verschil maakt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175658901
Als je het zo voelt dan is even langsgaan bij het cb geen gek idee, Nanuke. Het is fijn als iemand met je mee kan denken en kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 11 december 2017 @ 22:15:56 #185
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_175659295
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 17:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ligt een beetje aan hoe warm de slaapkamer is ook. Ons boefje slaapt nu in n dikke winterslaapzak met alleen n lange mouwen romper en onze kamer is rond de 18 graden denk ik? Staat er niet zon TOV waarde in het label?
Ik zat ook aan alleen een romper te denken idd. Label heb ik nog niet gecheckt, zal ik morgen even bekijken. Tnx! :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_175659337
Ik zeg maar iets hoor maar misschien koemelkallergie? :@
En ja als je eindelijk denkt je baby door te hebben lijkt hij een reset te krijgen. Het is een hele impact op je leven, maar zoals ze hier zeggen: het wordt beter! Laten we ons daar maar aan vasthouden :*
  maandag 11 december 2017 @ 23:04:53 #187
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175660697
Nou ja alles kan maar laten we niet diagnoses gaan roepen toch :o . Ik vind het lezen van zoveel herkenning fijn want daarmee kunnen we elkaar sterker maken en verder kan je volgens mij je gedetailleerdere adviezen en diagnoses beter IRL halen.

edit: vooral omdat je zegt 'ik zeg maar iets', dat vat ik op als 'ik heb ooit gehoord dat het bestaat'. misschien bedoel je dat je er heel veel van herkent, dat zou het ietsje anders kunnen maken. maar dan nog is volgens mij stap 1 niet twijfelen aan jezelf, en stap 2 bedenken waar je je verdere adviezen vandaan wil halen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 11 december 2017 @ 23:07:11 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175660742
Ik liep vanmorgen met Jacob in de wagen over de verse en aangekoekte sneeuw, het jongetje ging flink heen en weer maar sliep zo heerlijk! Ik bedacht me dat dit wel de ultieme white noise was zo :s)
Doekje op z'n hoofd want ondanks 2 mutsen toch blootgewoeld oor en dat vond ik sneu.

Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175662306
Haha Lemijn, inderdaad precies white noise. En hoe heerlijk, zo kunnen liggen en slapen O+
Wat betreft diagnoses stellen, daar ben ik ook wel huiverig voor. Ik zou eerder iemand laten kijken naar mijn kindje als ik vermoedde dat er iets niet goed ging.
Mijn huisarts heeft echter een belabberde kennis van baby’s en is ook van het type: kijk het maar even aan.
Onze osteopaat is juist gespecialiseerd in kinderen en of het nu werkt of niet, ik vind het fijn om oefeningen mee te krijgen, al is het maar om het idee dat ik iets doe. Placebo zeg maar :D

M. ligt voor het eerst met zijn knuffeltje in bed. S. heeft een knuffie van mijn zus gekregen en M. nu ook. Ik hoop dat het net zo’n maatje voor hem wordt, S. en knuffie hebben een soort vriendschap (en soms krijgt knuffie gewoon keihard de schuld van iets dat S. zelf deed :+ :X ).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175662390
Het is ook frustrerend als hij maar blijft huilen Nanuke. Ik zou ook een lactatiekundige vragen, baat het niet dan schaadt het niet. Check je verzekering even of het gedekt wordt, dat verlaagt de drempel misschien. Mijn consult was niet direct heel nuttig, maar gaf me wel de bevestiging dat dat in principe goed ging. Via het cb kreeg ik de tip om oa meer vette vis en avocado's te eten of visolie te slikken om de bv iets vetter te maken (mijn meiden groeien ook niet zo goed).

Ik herken jullie plasverhalen niet bij peuter. Hij heeft alleen de kraamhulp en papa een keer ondergeplast en mij nooit. Ik heb dus ook nooit extra doekjes gebruikt.

Ik begrijp dat hij lekker slaapt met sneeuwgeluiden op de achtergrond Lemijn. Sneeuw die samengeperst wordt staat hoog in mijn favoriete geluiden-lijstje! Ik vind het trouwens wel echt jammer dat ze nog te klein zijn om leuke sneeuwfoto's van ze te maken. De skipakken zijn nog veel te groot en ze in de sneeuw leggen is ook niet zo vriendelijk...

Em knapt gelukkig ook weer op, maar heeft het stokje ook alweer doorgegeven. Wel vermoeiend zo'n winter met drie kleine kinderen die een bijbaan als virusverzamelaar hebben...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_175663293
Oh zo bedoelde ik het helemaal niet! :@ Ik ben geen arts en stel natuurlijk geen diagnose. Het klinkt alleen zo herkenbaar, mijn huisarts weet ook vrij weinig van baby’s, bij mij werd het afgedaan als reflux terwijl het dus duidelijk wel aan de voeding lag.
Sorry als het verkeerd over kwam.
pi_175663600
Even voor de zekerheid; Kruidvat roept babyvoeding terug ivm salmonella :{

https://www.metronieuws.n(...)g-vanwege-salmonella
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:31:06 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_175664581
Gvd mijn baby kwam vannacht maar 1 keer, ik kreeg spontaan bekkenaids en een doorligplek :')
disclaimer
pi_175664790
Wauw, SQ. _O_ .

Ik begin nogal te balen van de avonden en nachten. Vooral de avonden. Y wordt steeds wakker en dan alleen maar weer stil als ik bij hem ga liggen en de borst geef. Maar ik ben echt erg gesteld op die paar uurtjes kindvrij zijn 's avonds dus ik word er knap chagrijnig van. Hij slaapt dan vanaf 23:00 ongeveer wel door tot 5:00, maar dan wil hij weer continu aan de borst.

Hij slaapt ook nog steeds bij ons. We gaan binnenkort maar eens proberen dit te doorbreken en slaaptraining doen.

Hij is wel lekker aan het eten gegaan. Gezellig kind is het. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meer foto's!! *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:46:48 #195
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175664872
Mijn baby kwam vannacht ook voor het eerst om 5 uur :o :o. Ik wist niet wat ik meemaakte. Maar verder een dikke +1 op Franny wat betreft de avonden en vroege ochtenden, al ben ik nog niet toe aan rigoreuze maatregelen.

Oké, plaatjes.
Ik maakte gisteren in een half uur een paar keer een foto. Tussendoor keek ik niet, want dan ging hij alleen maar terug liggen kijken. Ik weet dus nog steeds niet precies wat hij doet :')




[ Bericht 2% gewijzigd door Lemijn op 12-12-2017 09:54:44 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:51:02 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_175664950
Jacob on the move *O* wat leuk! Nog even tot de gefrustreerde "maar ik wilde gvd VOORuit" kreten :D

Y, lekkere smulpaap O+

Ja, die nachten... Maar het is bij ons ineens heel erg verbeterd! Combinatie van eigen kamer + ineens weer flessen melk drinken? Dus houd moed, het wordt écht beter - al ken ik de vermoeide frustratie maar al te goed :')
disclaimer
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:57:07 #197
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175665032
FF, lijkt me ook niet echt iets om naar uit te kijken, alle verkoudheden x3 of x5 bij jullie thuis. Op zich wel fijn als ze er ieder voor zich wel makkelijk doorheen komen. Heb je ook dubbel nachtelijk gesnurk? *;

Dat van die ski-pakjes vond ik vooral een beetje tragisch. Zo lief door iemand bedacht maar echt onbruikbaar. Je kan de komende jaren wel nog veel toffe foto's van ze maken natuurlijk. Zag je die 3 grote kleuters van Kyara? Zo wordt het vanzelf :Y

Y! Lekker! Zo'n uitgebreid knoeipak ga ik ook eens scoren.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175665042
Haha, die foto's zijn heel herkenbaar Lemijn. Zo gaat Y ook door de kamer. Hij doet het met z'n benen. Af en toe even een rol tussendoor. Ik moet Y soms bevrijden want dan is hij onder de bank of een stoel terechtgekomen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 12 december 2017 @ 09:59:53 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_175665081
De week van noud zat vol eerste keren. Sneeuw, pakjesavond, een BOOM in je huis, wtf man.




Oh en hij kruipt! Exact op 9 maanden, ik maak extreem gemiddelde kinderen :')



[ Bericht 47% gewijzigd door SQ op 12-12-2017 10:05:48 ]
disclaimer
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:03:49 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175665140
Ik ben blij dat mijn boom nog wel veilig gaat zijn dit jaar _O- . Maar bij Noud zie ik een speen, dan gaan er misschien minder dennennaalden naar binnen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')