abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 6 december 2017 @ 19:27:32 #1
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175533862
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

r78ks.jpg

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, some things are better left unsaid
You'll find a nice place to hide them
But days like this
There is just too much going on, yeah
  woensdag 6 december 2017 @ 19:57:17 #2
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175534569
vulkcqgjwp8dy.jpg
But days like this
  woensdag 6 december 2017 @ 19:57:27 #3
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175534576
Yesss *O*
But days like this
pi_175534643
Oeh Nanuke, dat is wel minder fijn ja. Maar misschien zien ze morgen bij het CB wel iets heel anders.

Twist, wat heerlijk van je wolk O+ En bizar dat zoiets dan een wereld van verschil kan maken h?

Mijn ouders en schoonouders passen ook op, maar die houden zich echt aan mijn opvoedwensen :)
Sterker nog, mijn moeder baalde vandaag dat S. vanmorgen Nijntje had zitten kijken, omdat hij bang was voor de ramenwasser ( :') ). Net alsof ik ‘m nooit tv laat kijken. Nijntje is mijn grote heldin *)
Ik vind het juist prettig dat de mensen die op mijn kinderen passen er net zo veel van houden als ik. Die voelen zich niet alleen beroepsmatig verplicht om er goed voor te zorgen, maar vooral persoonlijk.
Disclaimer: ik heb ze niet gevraagd, noch gedwongen. Ze wilden zelf heel graag en ik vraag regelmatig of ze het nog leuk vinden. Hadden ze dat niet gewild, dan was een KDV ook een prima optie geweest.
pi_175534656
Mnoh GvsE O+ O+ Hoe vrolijk :D
pi_175534939
GvsE, wat een snoetje! O+

Flav, als er verder geen 'geschillen' zijn zou ik het rustig bespreken en er niet zo'n punt van maken. Als er meer is dat niet met jullie wensen strookt zou ik voor een andere vorm van opvang kiezen. Overigens zou ik een slapende baby ook niet wakker maken voor een fles, maar ik heb dan ook nooit op schema gevoed.

L. kan klappen. O+ En het ziet er zo enorm knullig uit. O+ Nu nog even 'Hoera!' oefenen, maar daar hebben we nog 7 weken ( :o ) voor. :+
pi_175535253
GvsE O+

LeSage, wat fijn dat dat zo kan!

Selv, wat knap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:32:36 #8
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175535509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:00 schreef LeSage het volgende:
Mnoh GvsE O+ O+ Hoe vrolijk :D
Bijna altijd.. *O*
Maar is wel iets waar ik gelijk vrolijk van werd.. O+
But days like this
pi_175535555
SPOILER
Mijn moeder past zo af en toe op de meisjes, maar die doet alles wat wij zeggen. Soms zie ik wel eens iets in haar ogen, maar dat drukt ze niet uit. Ook mijn schoonouders zie ik wel eens een blik met elkaar wisselen, maar ook zij houden zich aan onze wensen, erg fijn.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:35:15 #10
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175535586
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:22 schreef Cygne het volgende:
GvsE O+

LeSage, wat fijn dat dat zo kan!

Selv, wat knap!

SPOILER
@spoiler: ik werd vandaag een beetje kwaad op m'n zus omdat zij mijn moederrol overnam... :@
Als ik nee zeg is het nee. En dan niet ja maar ach, ik doe het wel. En dan toch doen. }:|
But days like this
pi_175535815
SPOILER
pi_175535843
Over dat late flesje: het is misschien ook echt even wennen, de hele dag zorgen het kleinkind dat wil slapen en eten en spelen en schone luier en even naar buiten ook nog. Wij doen het elke dag en plannen dat allemaal redelijk moeiteloos in (meestal...). Maar mijn moeder ging ook al eens lekker wandelen en toen was het opeens drinktijd geworden en waren ze niet thuis. Normaal kan ze prima plannen maar ja dit is anders, en misschien een beetje spannend? En mijn moeder vindt bijvoorbeeld naar buiten een essentieel onderdeel van de dag. Misschien wilde deze oma heel graag dat kleinkind lekker sliep want dat was vroeger zo belangrijk of hij slaapt normaal slecht en dat leek dus fijn voor jou of insert andere willekeurige reden.

Nou ja kortom, ik zou het gewoon rustig noemen en volgende week weer kijken en als het structureel is eens onderzoeken of het onwil is of onmacht.

Cygne: dat klinkt stom. ;(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 6 december 2017 @ 21:01:31 #13
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175536356
Ik snap dat ze het lief bedoelt en nu is het ook nog niet zo’n superissue, maar uiteindelijk wanneer G. dingen beter gaat begrijpen, moet ze toch weten dat mama het laatste woord heeft en niet haar tante..
But days like this
pi_175536366
Cygne, dat is niet leuk zeg. Dan is het inderdaad prettiger dat er wat afstand is.

Misschien zit ik er heel anders in omdat ik bv geef, maar ik begrijp geloof ik niet helemaal waarom het zo heel erg is als een baby niet volgens het schema en bepaalde vaste tijden een fles krijgt. Als ik op een baby zou passen die lekker lag te slapen, zou ik precies hetzelfde hebben gedaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175536382
Wat naar al die verhalen over (schoon)ouders die niet luisteren naar jullie wensen. Mijn moeder is juist heel steunend en er heel open over dat hoewel zij het vroeger heel anders 'geleerd' heeft, ze onze manier van doen heel fijn vindt. Mijn schoonouders zijn allang blij dat ze hun kleinkind berhaupt vast mogen houden en ermee mogen wandelen. Hoe dat verder met oppassen zal gaan heb ik nog geen idee van. Daar komen we in de komende weken achter. Maar ik voorzie weinig moeilijkheden. :)

Franny, omdat niet elk kind z'n voedingen zo netjes aangeeft. Sommige baby's worden dan niet wakker van honger. Ook met borstvoeding niet altijd. ;)
One could tolerate a world of demons, for the sake of an angel.
pi_175536388
Wat een mooie foto Good.vs.Evil! Lief hoor!

Flav vervelend is dat h!

SPOILER
pi_175536617
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:02 schreef Nanuke het volgende:

Franny, omdat niet elk kind z'n voedingen zo netjes aangeeft. Sommige baby's worden dan niet wakker van honger. Ook met borstvoeding niet altijd. ;)
Ik wil hier niet een hele discussie over opstarten hoor, maar ik denk dan: als hij om half 2 wakker is geworden en toen dus honger had dan heeft hij toch 'op tijd' een voeding gekregen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175536630
Wat stom Cygne }:|

Ze passen niet structureel op, zo nu en dan een middag als vriendlief en ik beide werken zijn. Het gaat niet alleen om het flesje en laten slapen maar ook over het laten huilen. Als V begint te huilen ga ik kijken en troost hem dan, maar volgens schoonmoeder is huilen goed voor de stembanden. Ja hallo hij huilt niet voor niks en je kan hem nu nog niet ‘verwennen’.
Dus ja ik loop misschien veel met hem op de arm en slaapt hij smiddags amper maar hij is super vrolijk en slaapt snachts wel zijn uren. Maar ik moet het maar van me af zetten want zo vaak hoeven ze komend jaar niet op te passen :')

Wil geen discussie starten maar hij wordt niet wakker voor zijn flessen en als ik niet een beetje volgens ‘schema’ voed drinkt hij wel heel weinig want de flessen gaan nooit leeg.

[ Bericht 10% gewijzigd door Flav op 06-12-2017 21:13:49 ]
pi_175536816
Wat een guit, GvE O+

Tsja, over grootouders en zich wel of niet exact aan elk regeltje houden wil ik vanuit mijn persoonlijke situatie maar 1 ding zeggen; wees vooral blij met wat je hebt. Ooit moet je het misschien missen en dan zijn al dit soort dingen bijzonder futiel. Het heeft mijn kijk op zaken echt 180 graden gewijzigd. :*
disclaimer
pi_175537085
Wat zeg je dat mooi, SQ :*
pi_175537308
Dat vind ik ook heel mooi gezegd SQ! :*
pi_175537762
Tja grootouders.... ik snap wat je bedoeld SQ maar als ouders continu over je grenzen gaan dan werkt dat toch anders helaas. Al kan ik dat voor Flav natuurlijk niet invullen :)

Cygne, stom :*

M'n baby had gisteren iets verkeerds gegeten denk ik :? Uit het niets kwam er een projectiel braak over mij heen ;( en dat herhaalde zich nog 3x. Daarbij ook nog een peuter die 6x wakker werd dus echt een topnacht :+ Hopelijk straks beter :s)
pi_175537892
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:08 schreef Flav het volgende:

Wil geen discussie starten maar hij wordt niet wakker voor zijn flessen en als ik niet een beetje volgens ‘schema’ voed drinkt hij wel heel weinig want de flessen gaan nooit leeg.
Aha. Ik snap het en ik snap ook dat als je zoiets duidelijk zegt je ook wil dat iemand zich daaraan houdt. Maar ik begrijp dus ook heel goed dat je denkt: goh, ik laat dat kind maar even lekker slapen.

Ik heb verder geen ervaring met opa&oma's die oppassen. Beetje in de lijn van wat SQ schrijft, al ben ik in de gelukkige omstandigheid dat mijn twee bejaarde ouders allebei nog leven: mijn ouders zijn echt te oud en gebrekkig om nog op te kunnen passen of zelfs maar bij ons langs te komen (wij hebben veel trappen in huis). Als ik soms in mijn omgeving zie hoe dat bij anderen gaat, dan vind ik dat soms ook best jammer. Nu probeer ik gewoon regelmatig bij ze langs te gaan en dan is het heel mooi om de interactie te zien tussen hen en de kinderen. Dat hebben we dan toch maar wl.

Edit: deze foto maakte mijn vriend afgelopen weekend.Y die vernoemd is naar zijn opa, bij zijn opa, en ze hadden zoveel lol samen. En dat terwijl mijn vader tijdens de zwangerschap kantje boord op de intensive care lag en we zo in spanning zaten of hij het wel zou halen.

SPOILER
O+ .

[ Bericht 10% gewijzigd door Franny_G op 06-12-2017 22:08:04 ]
pi_175537985
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Tja grootouders.... ik snap wat je bedoeld SQ maar als ouders continu over je grenzen gaan dan werkt dat toch anders helaas. Al kan ik dat voor Flav natuurlijk niet invullen :)

Cygne, stom :*

M'n baby had gisteren iets verkeerds gegeten denk ik :? Uit het niets kwam er een projectiel braak over mij heen ;( en dat herhaalde zich nog 3x. Daarbij ook nog een peuter die 6x wakker werd dus echt een topnacht :+ Hopelijk straks beter :s)
ik heb het natuurlijk niet over excessieve situaties als de jouwe he, dat begrijp je ;) :* en ik poog ook geen persoonlijke situaties te bagatelliseren, maar soms denk ik wel dat het goed is om eens stil te staan bij waarom men dingen eigenlijk als zo problematisch ervaart. Ik lees hier* altijd z onnoemelijk veel ergernissen over schoonouders, artsen, buurvrouwen, weet ik wie, dat ik daar wel eens droevig van word.

Oei, beterschap! Noud kotste zondag ook twee keer in mijn gezicht O+ maar dat was eenmalig, dus ik hoop bij jou ook!

* op FOK
disclaimer
pi_175538252
Oh en als aanvulling: natuurlijk is het vreselijk kut als mensen steeds over je grenzen gaan, echt, en daar mag je natuurlijk boos om zijn.
Maar voer die frustratie dan wel om dingen die er toe doen, en bijvoorbeeld niet omdat oma ze stoepstengels geeft in plaats van maisboogjes ;)
disclaimer
pi_175538369
Het lastige is dat zaken die je over een tijd heel goed kunt relativeren nu heel groot kunnen lijken. Heeft ook met hormonen te maken wel, vrees ik. En hopelijk snappen (schoon)ouders dat ook een beetje.
pi_175538422
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:10 schreef Franny_G het volgende:
Het lastige is dat zaken die je over een tijd heel goed kunt relativeren nu heel groot kunnen lijken. Heeft ook met hormonen te maken wel, vrees ik. En hopelijk snappen (schoon)ouders dat ook een beetje.
ja oh god ik weet nog hoe boos ik was toen mijn ouders mauw van 8 maanden een frietje hadden gegeven tijdens een logeerpartijtje. Ik was ziedend.

Ter illustratie, noud at zijn eerste frietje met 5 maanden :') die dingen vervagen inderdaad wel, en achteraf denk ik vaak: wtf SQ _O-
Maar op dt moment voelde het heel belangrijk. Ik ben zelf ook geneigd dat te vergeten.
disclaimer
pi_175538487
Haha, ik vroeg vandaag nog aan mijn vriend: eeh, mag Y een frietje denk je?
Mijn vriend gaf een duidelijke njet, maar ik had het ook gerust gedaan geloof ik. _O- . Ja, met zo'n tweede sta je er echt al heel anders in, merk ik.
pi_175538637
Haha SQ. Ik ben met dat soort dingen wel makkelijk, geloof ik. Denk dat het hier ook is dat mijn moeder moet wennen aan het feit dat ik nu een moeder ben ipv haar kleine meisje. En voor mijn zus ben ik nog steeds dat kleine, puberale zusje. Rollen verschuiven en dat gaat niet heel soepel soms.
pi_175538674
Ja, ik hoor regelmatig geluiden als "hihihi! Lekker he guusje!!" uit de woonkamer, om dan mijn peuter aan te treffen die haar broertje ranja zit te voeren. Of pepernoten. Of een likje lollie :')
"Kijk mama, vindt ie heel lekker!"
Dus wat eten betreft heb ik al mijn principes maar vast bij voorbaat overboord gegooid :')
disclaimer
pi_175538695
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:22 schreef Cygne het volgende:
Haha SQ. Ik ben met dat soort dingen wel makkelijk, geloof ik. Denk dat het hier ook is dat mijn moeder moet wennen aan het feit dat ik nu een moeder ben ipv haar kleine meisje. En voor mijn zus ben ik nog steeds dat kleine, puberale zusje. Rollen verschuiven en dat gaat niet heel soepel soms.
nee, dat heeft soms wat tijd nodig inderdaad. Gewoon lekker je ding blijven doen, ze wennen er vanzelf maar aan ;)

Want dat is ook wel een ding wat men niet moet uitvlakken: voor je omgeving is het ook flink schakelen om nieuwbakken ouders in hun nieuwe rol te zien :D
disclaimer
pi_175538949
Eviltje, je meisje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175538962
Ah die foto franny O+ wat leuk! En wat een mooi ventje is Y toch O+

Jouw vader heeft wel echt zo'n bejaardenuniform aan :D leven jouw schoonouders eigenlijk nog?

Oh en verkleinen jullie Y's naam eigenlijk wel eens? Ik vroeg me dat dus laatst af, omdat ik altijd Guusje of Guuske zeg. Wordt het dan ijsje? Of doen jullie daar niet aan? :')
disclaimer
pi_175539087
Oh franny ik herinner me jullie spanning om je pa nog uit het zwangertopic, wat fijn dat hij het nu toch helemaal zo mee kan maken O+ waardevol
pi_175539135
Wij verkleinen de naam van onze kleine brak eigenlijk nooit, bekt ook niet zo lekker :D. Hij heeft wel oneindig veel bijnamen/koosnaampjes :@
pi_175539138
SQ: ja, bejaard and proud of it. Ze hebben nu ook allebei een scootmobiel. Gaan ze drie keer per week mee naar de Intratuin voor een kopje koffie. _O- .

Mijn schoonouders leven ook allebei nog, net wat jonger dan mijn ouders.
pi_175539180
Intratuinbejaarden :'( :') _O-
disclaimer
pi_175539238
Ooh Franny, die foto. O+
pi_175541762
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:01 schreef Franny_G het volgende:
Cygne, dat is niet leuk zeg. Dan is het inderdaad prettiger dat er wat afstand is.

Misschien zit ik er heel anders in omdat ik bv geef, maar ik begrijp geloof ik niet helemaal waarom het zo heel erg is als een baby niet volgens het schema en bepaalde vaste tijden een fles krijgt. Als ik op een baby zou passen die lekker lag te slapen, zou ik precies hetzelfde hebben gedaan.
Ik wel ;) mijn kinderen kunnen beiden heel goed zonder nachtvoeding, maar dan moet ik wel sturen overdag. Anders laat hij er lekker 6 uur tussen en moet er een nachtvoeding bij.
En als dat niet nodig is, dan liever niet :+
pi_175541827
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:14 schreef Stormqueen het volgende:
Wat een guit, GvE O+

Tsja, over grootouders en zich wel of niet exact aan elk regeltje houden wil ik vanuit mijn persoonlijke situatie maar 1 ding zeggen; wees vooral blij met wat je hebt. Ooit moet je het misschien missen en dan zijn al dit soort dingen bijzonder futiel. Het heeft mijn kijk op zaken echt 180 graden gewijzigd. :*
Jeetje, dat komt binnen ja.

Daarnaast, over een jaar huppelt je dreumes naar de deur om naar opa en oma te gaan, ik vind dat 1 van de meest ontroerende dingen die ik zie bij mijn dreumes. Die liefde zit heel diep O+
pi_175541884
Franny, wat een prachtige foto O+

Nog even verder gelezen en wat ik ook vaak zie is dat ouders vergeten hoe dolgelukkig opa’s en oma’s zijn met hun aanwinsten. En ja, die willen ze dan verwennen. Misschien niet altijd nodig, maar ik vind dat ook wel wat hebben.

SPOILER
Welterusten allemaal :*
pi_175542315
Och lesage, dat is ook niet niks. Is hij altijd blind geweest of pas op latere leeftijd geworden?

En mooi is het zeker, wat een kind voor iemand kan doen. Mijn moeder leefde altijd helemaal op als mauwtje kwam. Soms hoorde ik dan achteraf van mijn vader dat ze de hele dag als een dood vogeltje in bed had gelegen, maar als het kleinkind er was merkte je heel even niet hoe ziek ze was O+
disclaimer
pi_175543312
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:04 schreef Stormqueen het volgende:
Och lesage, dat is ook niet niks. Is hij altijd blind geweest of pas op latere leeftijd geworden?

En mooi is het zeker, wat een kind voor iemand kan doen. Mijn moeder leefde altijd helemaal op als mauwtje kwam. Soms hoorde ik dan achteraf van mijn vader dat ze de hele dag als een dood vogeltje in bed had gelegen, maar als het kleinkind er was merkte je heel even niet hoe ziek ze was O+
SPOILER
Wat fijn dat je moeder op het laatst nog zo heeft kunnen genieten van Mauw!
pi_175543734
Het zijn absoluut de hormonen en ik baal ontzettend dat ik daar zo’n last van heb. Normaal ben ik heel relaxt en vind ik alles wel best, maar nu schiet ik sneller uit m’n slof en kan ik overal wel over zeiken :')
Denk dat het komt omdat ik jaaaaren de pil heb geslikt en dus een beetje ‘mat’ was door de hormonen. Ben daarom ook niet meer van plan daar weer snel mee te beginnen. Misschien na de 2e (of 3e :X ).

Ik ben heel blij met wat ik nu heb, schoonouders en ouders die oppassen, maar ik wil het graag zelf goed doen. Alle adviezen zijn natuurlijk mooi meegenomen maar met ‘laat hem maar eens huilen’ / ‘slaapt hij al in zijn eigen bed?’ / ‘hij moet smiddags wel slapen he’ kan ik niks. Vooral niet als je dat elke keer hoort als je ze ziet. Ik wil hem niet laten huilen en wij vinden het heerlijk dat hij tussen ons in slaapt. Dus toen ik dat gister van dat slapen hoorde ontplofte ik binnenin van de hormonen :'). Maar ach, hij heeft dan maar wat minder gedronken maar wel een goede nacht gehad. Einde klaagzang haha.

Wat een super foto van Y met opa O+

Wat verdrietig Lesage ;( wel fijn dat de kleinkinderen hem zo kunnen opbeuren O+
pi_175543852
Dat is echt de kloof tussen de traditionele opvoeding/opvattingen en hoe wij daar tegenwoordig mee omgaan. Ik vertel mijn ouders ook maar niet dat Y nog tussen ons in slaapt. Daar zouden ze echt niks van begrijpen en ik kan het ze ook niet goed uitleggen denk ik. Het is ook wel hilarisch. Ik had daar heel duidelijke voornemens over. Maar nu met de tweede blijk ik eigenlijk een nog zachter gekookt ei te zijn hierin. :') .

Fijn dat de nacht wel goed ging. Wij hadden een onrustige nacht. Y wilde erg vaak aan de borst en lekte van al dat drinken ook nog een keertje door. Vanaf 6:00 was hij klaarwakker.
pi_175545853
Nanuke: Zolang hij tevreden is en voldoende drinkt/plast zou ik me niet druk maken ;)
Twist: Fijn dat het goed gaat! Hier posten is leuk maar geen verplichting :P
GvE: wat een mooie foto! Echt super schattig!!
Franny: Wat een mooie foto!!
LeSage: :'( :'( Wat verdrietig dat hij blind is geraakt. Gelukkig dat hij toch kan genieten van de kleinkinderen.

Over oppas. Wel super fijn dat ze het doen! Zo kun je ff iets voor jezelf doen. Laatst heb ik mijn hele huis schoongemaakt toen E. bij schoonouders was.
Mja mijn schoonmoeder heeft gisteravond opgepast. Als hij huilt dan propt ze altijd een fles in zn mond. Vervolgens spuugt ie de helft weer uit. Conclusie ik zat met een overprikkelde baby tot 1:00 die niet wilde slapen. Uit eindelijk heeft tie in zijn wieg geslapen i.p.v box of co-sleeper en dat beviel eigenlijk wel. Mja hij past denk over 1 maand niet meer in de wieg denk ik.

Vraagje: Ik ga morgen een autoritje maken met E van een uur. Alleen ik vind het lastig wat ik hem aan zou doen want buiten is koud. Ik wil hem niet te warm aankleden maar ook niet te koud
pi_175546353
Ik zou voor gewone kleding gaan en dan enkel een dekentje erover. Wij hebben van die voetenzakken in de maxi cosi en bij lange ritten gaan ze in hun gewone kleding daarin. Bij korte ritjes krijgen ze nog een vestje aan want dan is de auto nog niet opgewarmd als we er zijn.

Leuke foto met je vader Franny!

En ik maak me niet druk om wat mijn (schoon) ouders doen, alleen roken of met alcohol op in de auto met ze is een nogo. Verder gaan ze niet zo snel stuk. Maar daar was ik in eerste instantie ook veel strenger in, zeker toen O nog baby was en elke week ging, dat is anders dan incidentele oppas zoals nu.
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
  donderdag 7 december 2017 @ 11:19:02 #48
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175546584
Ik ben met de tweede ook veel makkelijker dan bij de eerste. Oudste kreeg tot ze een jaar of 2 was geen toegevoegde suikers, Ella at met sinterklaas 3 pepernoten :9
En ze krijgt vaak potjes, terwijl ik bij de oudste alles zelf maakte. Daarintegen heeft Ella wel 5 maanden langer borstvoeding gekregen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175549359
Ach LeSage :*

M gaat zaterdag voor het eerst logeren. Bij mn schoonouders. Schoonvader kan er maar niet over ophouden. _O- O+
pi_175549433
Tsja, da's altijd een lastige discussie, over oppas opa's en oma's...
Ik herken de ergernissen wel trouwens, van m'n schoonouders. Tuurlijk ben ik hartstikke blij dat ze er nog zijn en dat onze Minion zo dol is op ze O+ (en d'r broertje straks hopelijk ook ;) ).

Maar hoe flauw het ook klinkt, gedeeltelijk is het ook een principe kwestie en ligt het maar net aan de manier waarop het gaat. Nee, mijn kind houdt er waarschijnlijk niets aan over als ze bijv. iets krijgt wat ik eigenlijk nog niet wil / ze eigenlijk nog niet 'mag'. Maar als ik expliciet aangeef dat ik het niet wil hebben en iemand doet het toch, ja dan heb ik daar wel problemen mee. Niet vanwege dat ene dingetje, maar wel vanwege het niet nakomen van afspraken.

SPOILER
Minion!
Pitbull!
pi_175549997
Twist, Dirk was ook altijd s avonds heel onrustig in de kraamperiode, en dat heeft hij nu nog veel. Hij was dat in de buik ook altijd, dus ik denk dat het een beetje bij hem hoort.
pi_175551330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:07 schreef Nanuke het volgende:
Twist, Dirk was ook altijd s avonds heel onrustig in de kraamperiode, en dat heeft hij nu nog veel. Hij was dat in de buik ook altijd, dus ik denk dat het een beetje bij hem hoort.
Ja, onrustig of huilerig is ook het punt niet zo. Eergisteren hadden we een perfecte dag/ avond/ nacht wat mij betreft een heeft-ie alsnog veel gehuild enzo.
Maar het verschil is dat-ie toen wel enigszins te troosten viel en af en toe ook even rustig was. De andere avonden/ nachten krijst-ie bijna van voeding tot voeding, wat we ook doen ;(

Oh en Kazy vroeg nog naar z'n nickname (ook voor hier): Pitbull O+
Omdat-ie soms zo heerlijk kan grommen en op m'n schouder vaak op z'n eigen mouw ligt te bijten alsof het een bot is O+ :')
Minion!
Pitbull!
pi_175552667
Bedankt voor de lieve reacties in het vorige topic, ik zat er op dat moment ook echt doorheen door die verdraaide kraamtranen. Inmiddels ben ik daar doorheen, hapt ons meisje goed aan de borst en hebben we vannacht goed geslapen naar omstandigheden, de wereld ziet er weer anders uit na wat meer slaap ;)

Meelezen doe ik wel, maar ik onthoud nog zo weinig, zag wel een hele hoop lieve babyfoto's langskomen O+

Voeg ik er ook nog een toe van onze dame, vannacht heerlijk ingewikkeld na de voeding O+
SPOILER
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 7 december 2017 @ 15:55:47 #54
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175552894
Rena wat fijn om te lezen! En die foto O+

@twist: Pitbull :D Heb je z'n echte naam ergens genoemd? Of zijn alleen de nicknames hier bekend? :)
pi_175555459
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:44 schreef rena het volgende:

Voeg ik er ook nog een toe van onze dame, vannacht heerlijk ingewikkeld na de voeding O+
SPOILER
Ooohhhhhhhhh O+ O+
Voor het eerst tijdens m’n zwangerschap dat ik rammel bij het zien van een baby O+ Kan ook niet bijna met zo’n lieve foto O+
Dit, dat, alles.
pi_175557585
Heerlijk die verse baby's! O+

Ik weet dat we geen sorry en egopost meer mogen zeggen (misschien moet dat er nog even bij in de OP bedenk ik me, naast die mededeling dat NIEUWE BABY'S IN DE WIKI MOETEN!). Dus maar gewoon even de mededeling dat ik wat druk ben met leuke en minder leuke dingen. Zo was ik vanmiddag ook weer een paar uur van huis en inmiddels weet ik een beetje hoe het daarna dan gaat. Dus ik heb links en rechts van mezelf een kussen getrokken en nu kan Jacob handsfree zoveel clusteren of slaapdrinken als hij wil en ik doe niks en kom een beetje bij. Vind ik best slim van mezelf.

SPOILER: Daar ligt mijn aapje
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175558371
Rena & Lemijn O+
pi_175559010
Rena wat een mooi kindje!
Lemijn; Rust lekker uit :)
pi_175560628
Rena, klinkt fijn! Wat een wereld van verschil kunnen een paar dagen maken he? Ik had me ook echt verkeken op wat het mentaal en emotioneel allemaal met je doet, zo'n bevalling.
En wat een prachtig meisje heb je daar zeg! O+

quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:55 schreef Sylver_ het volgende:
@twist: Pitbull :D Heb je z'n echte naam ergens genoemd? Of zijn alleen de nicknames hier bekend? :)
Hij heet hetzelfde als Sara82's mr. T (3 letterige naam ;) )
Minion!
Pitbull!
pi_175562396
te weinig tijd om allemaal apart te benoemen, maar wat heb ik weer een leuke baby's voorbij zien komen afgelopen week O+

Lemijn ziet er relax uit, heb je ook wat eten en drinken bij de hand? ik hoop alleen dat je niet hoeft te plassen!

Hier loopt het eigenlijk wel ok op dit moment. Alleen in bed krijgen in de avond vind ik nog wel een dingetje. Ben iig al trots op mezelf vandaag. Om 19:45 begonnen met voeden, luier ed. Om 20:45 lag ze in bed en na nog 2 keer bij haar te zijn geweest slaapt ze sinds 21:15.
Zou fijn zijn als dat naar bed brengen minder tijd kost dan 1,5 uur maar voor nu ben ik al heel blij dat ze slaapt en ik nu ook kan gaan slapen. Afgelopen week zijn we een keer tot 00:15 met haar bezig geweest en mijn wekker ging om 6:00 alweer...
  donderdag 7 december 2017 @ 23:27:52 #61
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175564999
Ziet er best knus uit, Lemijn :)

quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:04 schreef twist02 het volgende:
Rena, klinkt fijn! Wat een wereld van verschil kunnen een paar dagen maken he? Ik had me ook echt verkeken op wat het mentaal en emotioneel allemaal met je doet, zo'n bevalling.
En wat een prachtig meisje heb je daar zeg! O+

[..]

Hij heet hetzelfde als Sara82's mr. T (3 letterige naam ;) )
Ah, tof!

Herkenbaar hoor, Nolita. Hier duurde het eerst ook 2 uur, werd vanzelf steeds korter.

Ik duik snel mijn bed in. Heb de hele avond van onrustige baby naar koortsige kleuter en terug gelopen. Blij dat man weer thuis is, kan hij er ook 1 onder z'n hoede nemen :P
pi_175566043
Dat soort dingen gaat steeds makkelijker, Nolita!

Rena en Lemijn O+

Jongens, zo’n baby gaat wel in de papieren lopen zeg. Afgelopen jaar verhuisd omdat we een slaapkamer tekort kwamen en vandaag de ultieme burgerlijke familieauto gekocht. Een 7-persoons-monster :D
Wel heel fijn, want in onze auto nu passen we maar net en de kinderwagen eigenlijk net niet.
We rijden nogal eens een flink stuk (vakantie in Hongarije en schoonbroers in de buurt van Antwerpen), dus dat gaat wel genieten worden.
  vrijdag 8 december 2017 @ 07:27:57 #63
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175567850
Oeh, lekker LeSage!

Wij hebben een 3-deurs Seat Ibiza, ik zou wel blij zijn als ik de maxi cosi niet meer in en uit die koekblik hoef te tillen :')
pi_175569234
Lekker LeSage! Wij hebben sinds gisteren een nieuwe auto, een Ford Focus station. Nu zijn we eindelijk volwassen.

A lachte net voor het eerst cht! O+. We dachten het al een paar keer, maar nu weet ik het zeker. En ze deed het naar grote broer. O+. Vandaag is ze precies zes weken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175570017
Wij hebben ook n nieuwe auto nodig :') we passen er niet in met baby, wandelwagen en hond 8)7 altijd blijft een van die dingen thuis (en het is niet de baby :P)
pi_175570032
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 07:27 schreef Sylver_ het volgende:
Oeh, lekker LeSage!

Wij hebben een 3-deurs Seat Ibiza, ik zou wel blij zijn als ik de maxi cosi niet meer in en uit die koekblik hoef te tillen :')
heb je er dan wel n isofix in? Anders lijkt het me helemaal onmogelijk :%
pi_175570647
Arme drommel van ons had gister 39,8 graden koorts. Gelukkig geen diarree of overgeven. Ze drinkt nog wel redelijk wat water. Eetlust is iets minder, alhoewel het avondeten wel heel goed er in ging.

Zo zielig als je zo weinig voor ze kan.
Vici, Vidi, Veni!
  vrijdag 8 december 2017 @ 11:52:48 #68
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175571583
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

heb je er dan wel n isofix in? Anders lijkt het me helemaal onmogelijk :%
Nee, dat hadden auto's 15 jaar geleden nog niet :D

Maar ik ben inmiddels wel heel goed in snel die gordels er om krijgen :P

Ach sneu is dat, Scharrel. Beterschap!
Als je over een dag of 3 ineens vlekjes ziet dan heeft ze, net als mijn dochter had, 6e ziekte. Dat begon ook met 3 dagen hoge koorts, maar verder geen braken of diarree.
pi_175571791
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 11:52 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Nee, dat hadden auto's 15 jaar geleden nog niet :D

Maar ik ben inmiddels wel heel goed in snel die gordels er om krijgen :P

Ach sneu is dat, Scharrel. Beterschap!
Als je over een dag of 3 ineens vlekjes ziet dan heeft ze, net als mijn dochter had, 6e ziekte. Dat begon ook met 3 dagen hoge koorts, maar verder geen braken of diarree.
Je hebt ook een easybase die met gordels vast gaat :7

Hallo allemaal :W
We leven nog hoor :+ alleen vrij druk, en elke nacht nog om de 3 uur voeden maakt t soms lastig aanhaken :') :O

Verder eet de smurf vrijwel niks :D alleen borstvoeding, de rest wordt aan gelikt en heel soms een mini hapje en dan belandt t op de grond. Ze krijgt ook ontzettend kramp van elke kruimel dus ergens vind ik t niet erg dat ze niet zoveel eet, maar toch...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175572010
Wij willen binnenkort de kapitein, met ledikantje en al ;), naar zijn eigen slaapkamertje gaan verplaatsen. We twijfelen alleen n beetje over het moment. Hij is nu drie maanden en er komt nog zo'n sprong aan waarbij ie t niet tof vind wanneer je uit beeld gaat. Zou het handig zijn om hem daarvoor naar zn kamertje te verhuizen zodat hij eraan went dat hij daar slaapt?
of zouden we wachten tot daarna omdat we anders door die sprong weer meer werk gaan krijgen om hem daar in slaap te vallen ipv bij ons in de buurt en met n beetje pech zelfs dat ledikantje weer moeten verslepen :')?

Iemand die dit al eens heeft geprobeerd :D?
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:24:27 #71
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175574786
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:04 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Je hebt ook een easybase die met gordels vast gaat :7
Ik moest even Googlen wat dat is :) Ik weet eigenlijk niet of onze maxi cosi dat kan. En ach, die gordels vind ik niet zo'n punt, meer het er in en uit slepen van die maxi cosi. We wonen ook nog in de randstad, dus iedereen staat vaak strak aan elkaar geparkeerd, hetgeen niet handig is met zo'n grote deur waar ook nog eens een maxi cosi tussen moet passen.

Maargoed, ze is ook alweer 8 maanden, die paar maanden overleven we ook nog wel ;)

quote:
Hallo allemaal :W
We leven nog hoor :+ alleen vrij druk, en elke nacht nog om de 3 uur voeden maakt t soms lastig aanhaken :') :O

Verder eet de smurf vrijwel niks :D alleen borstvoeding, de rest wordt aan gelikt en heel soms een mini hapje en dan belandt t op de grond. Ze krijgt ook ontzettend kramp van elke kruimel dus ergens vind ik t niet erg dat ze niet zoveel eet, maar toch...
Wat rot dat ze last van kramp krijgt als ze iets anders eet. Misschien goed dat ze dan een tijdje nog rustig aan doet?

Ldg, geen ervaring met die verandering bij 3 maanden, maar persoonlijk zou ik me niet laten leiden door wat de literatuur schrijft aan sprongen enzo. In mijn ervaring gaat het toch altijd net anders dan je gedacht had. Dus als jullie graag willen dat hij nu naar z'n eigen kamertje gaat dan zou ik het gewoon doen. Zul je anders net zien dat hij net deze keer een maand achter loopt met die sprong en zit je alsnog in het verkeerde moment.
  vrijdag 8 december 2017 @ 15:08:42 #72
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175575685
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij willen binnenkort de kapitein, met ledikantje en al ;), naar zijn eigen slaapkamertje gaan verplaatsen. We twijfelen alleen n beetje over het moment. Hij is nu drie maanden en er komt nog zo'n sprong aan waarbij ie t niet tof vind wanneer je uit beeld gaat. Zou het handig zijn om hem daarvoor naar zn kamertje te verhuizen zodat hij eraan went dat hij daar slaapt?
of zouden we wachten tot daarna omdat we anders door die sprong weer meer werk gaan krijgen om hem daar in slaap te vallen ipv bij ons in de buurt en met n beetje pech zelfs dat ledikantje weer moeten verslepen :')?

Iemand die dit al eens heeft geprobeerd :D?
G. slaapt al sinds ze 1 week oud is in het ledikantje op haar eigen kamertje..

De dutjes overdag doet ie al wel op z'n eigen kamertje? Misschien anders eerst daarmee beginnen?
But days like this
pi_175576194
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:08 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

G. slaapt al sinds ze 1 week oud is in het ledikantje op haar eigen kamertje..

De dutjes overdag doet ie al wel op z'n eigen kamertje? Misschien anders eerst daarmee beginnen?
overdag slaapt ie nog een beetje overal en nergens, in de box, op schoot, in de auto, in de wagen ect.

S avonds slaapt ie moeiteloos in zodra ie zn bedje (wat in onze kamer slaapt) raakt. Maar steeds als we andere tijdstippen probeerden wilde hij t pertinent niet _O- geen idee waarom. We hebben wel maar een ledikantje dus overdag op de ene plek en s avonds ergens anders wordt wel n gesjouw :D. Misschien inderdaad eerst maar eens zoveel mogelijk dutjes in t bedje proberen te doen. Babysteps :P
pi_175576234
@sylver, ik denk dat je gelijk hebt wbt die sprongetjes :D ik heb me n beetje bang laten maken door drama verhalen geloof ik
pi_175577158
:W

Wij horen hier sinds gister ook weer.

Ik zag een heerlijk slapende C. van Rena en een Jacob-cluster-constructie. O+
En ik bereid me even voor op wat kraamtranen de komende dagen na de verhalen van Twist en Rena. Op het moment zijn die nog ver te zoeken en vind ik dat ze ook niet meer gaan komen. Naef. :')

LDG, ik denk dat er nooit een goed moment is om iets in het ritme van een baby aan te passen, dus ik zou er gewoon voor gaan. Je instellen op een paar dagen klote en er gewoon voor gaan.

Scharrel, beterschap voor je ukkie.

Hier gaat alles boven verwachting goed. J. slaapt de hele dag door en wordt af en toe wakker om te drinken. Zo anders dan bij L., waarbij de borstvoeding niet goed op gang kwam en ze de eerste dagen alleen maar gekrijst heeft. We hebben vannacht zowaar gewoon een paar keer een paar uur kunnen slapen tussendoor. Onverwachts heerlijk.
En ik heb een baby met echt rood haar, bijna oranje zelfs. Bolletje piekhaar. O+

Volop op mijn blauwe wolk. Ook al zo anders dan de vorige keer. Toen heeft dat liefdesgevoel echt moeten groeien en nu is het instant. O+

De kraamzorg heeft weinig te doen omdat alles zo goed gaat. Maar ze is dol op strijken (ja echt :')) en neemt alles in mijn huis onder handen. _O-
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175577324
Kris gefeliciteerd met de gboorte van J *O*
En een rooie bolletje piekhaar O+
Ik moest er eerst aan wennen maar vind het nu zo oprecht leuk een klein roodharig poppetje te hebben
pi_175578213
Roodharige baby-boks! :D

En ik maar lachen toen onze Minion een paar weken terug zei dat "broertje oranje haar had" _O-

Kris, je klinkt heerlijk verliefd! O+
En laat je vooral niet bang maken als er geen reden voor is hoor ;) hier viel het achteraf ook reuze mee eigenlijk en was het vooral de onmacht van een krijsende baby die het een paar dagen heel heftig maakte. "Echte" kraamtranen waren hier ook niet aan de orde (voor zover ik dat zelf kan beoordelen ;) )
Minion!
Pitbull!
pi_175580177
Oh Kris, wat heerlijk daar op je blauwe wolk. :W

LDG, het enige advies dat ik je kan geven is dat je gewoon moet proberen. En de eerste nacht zegt niets over de tweede en die ook weer niets over de derde.

Vandaag was mijn allerlaatste verlofdag :o :'( ik heb best veel zin om te werken, maar ik zou zo graag de kindjes meenemen :')
pi_175580688
Welkom Kris, dat klinkt heerlijk. O+

Ldg, ik zou het gewoon zonder al te hoge verwachtingen zodat je niet nodeloos gefrustreerd raakt proberen en als het niet gaat meeveren en het de volgende keer weer proberen. Ooit slaapt hij heus op zijn eigen kamertje, waarschijnlijk zelfs voor zijn zestiende verjaardag. :+ Ik heb het bij allebei ook maar losgelaten, peuter ging met 1,5 over naar haar eigen kamer ('s nachts, overdag al veel langer) en L. peinst er nog niet over. :')

Succes op je werk weer morgen LeSage! Na de geboorte van peuter wilde ik heel graag weer even uit dat babygeweld en mijn eigen ding doen, dit keer wilde ik wel graag nog langer thuis zijn. O+

Ik heb nog steeds geen idee welke kleur haar L. heeft. Ik hoop het over een half jaar of zo een keer te kunnen ontdekken. :P
  vrijdag 8 december 2017 @ 20:00:13 #80
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_175582068
Welkom Kris *O* gefeliciteerd met je zoon!

M. slaapt overdag ook overal en nergens. 'S avonds in zijn wiegje bij ons op de kamer. Althans, daar begint hij... als hij wakker wordt voor een voeding, val ik meestal tijdens het voeden in slaap :@ :') als ik dan weer wakker word, slaapt hij ook altijd en schuif ik wat meer naar het midden van het bed :@
Afgelopen nacht ging hij trouwens rond 0.00 slapen en werd hij rond 06.00 pas weer wakker *O*, toen kort gevoed en daarna heeft hij tot 09.00 ofzo geslapen.

Ik heb de afgelopen dagen een paar keer geprobeerd om hem 1x per dag boven in zijn bedje te laten slapen. Maar meneer vindt daar wel wat van :')
Remember: No man is worth your tears and the one who is, won't make you cry!!
pi_175582183
Ik legde M. van de week even snel in zijn wieg om S. voor een middagdutje weg te leggen. Sliep M. dus ook. Gewoon zomaar 2 slapende kinderen boven in bed :o

Verder slaapt hij dus alleen in zijn wieg als wij boven slapen *)
Overdag slaapt hij ook vaak in de hal. Dan valt hij in slaap tijdens het wandelen en de gang is lekker koud als hij ingepakt zit. Vanmiddag dus nog een uurtje doorgetukt daar :)
pi_175582417
Welkom, Kris! Wat fijn dat het zo goed gaat. O+.

A doet de meeste dutjes wel in haar eigen bed (alleen de laatste 's avonds niet, dan is ze bij ons beneden). Ik leg haar wakker weg en dan valt ze vanzelf in slaap. Ik geniet hier maar even van zolang het duurt - de peuter deed dit de eerste weken ook en werd na een maand of twee de slechtste slaper ooit. :+.
  vrijdag 8 december 2017 @ 21:25:44 #83
448209 Memoru
Chocolade<3
pi_175585272
Scharrel: Beterschap!
Tomblo: Fijn dat jullie nog leven *O* Zolang ze nog genoeg groeit is het niet erg toch? Het eten komt vanzelf wel.
Kris: Welkom en gefeliciteerd met de geboorte van J! Fijn dat het goed gaat!

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk als E. naast ons slaapt. Anders moet ik steeds de trap op en af als zijn speen weer eens eruit is :P
pi_175586897
Welkom Kris :W

Hier zit de eerste werkweek er weer op. Het is me reuze meegevallen en zit meteen weer op het oude ritme, beetje jammer wel :'). Het is wel super leuk om alle patinten (ik werk in een apotheek) weer te zien. Zodra ze me zien beginnen ze te glimlachen en kijken ze naar m’n buik, waar hij dus echt niet meer zit haha! Ze feliciteren me en komen zelfs cadeautjes voor kleine V brengen O+
En sinds een paar dagen gebruikt V zijn handjes! Wat kun je toch zoooo ontzettend verliefd zijn op zo’n klein ventje O+
pi_175587480
Geniet ervan Kris! En vooral alles maar laten strijken nu je er iemand blij mee maakt!

Fijn dat de eerste week goed ging Flav! Verbazingwekkend hoe snel dat weer went he.

Wij hadden vandaag na veel uitstel de eerste echte hapjes (na al een minihapje panna cotta pudding gisteren). Lekker makkelijk uit een potje pompoen met rijst, ik durfde verse sperziebonen nog niet aan :'). Lala at een paar happen goed, Em snapte er maar weinig van en spuugde het steeds weer een beetje uit met opeens kokhalzen en een hele golf melk ook eruit. Wisselend succes dus nog. En trage peuter zat nog aan zijn avondeten maar zat te klagen dat hij ook hapjes 'poen' wilde, dus die heeft het bakje verder leeggegeten, al was hij volgens mij wel een teleurgesteld dat het echt geen vla was.
¸¸.´`.¸¸.´`.¸&gt;&lt;(((&gt;
pi_175588678
Gefeliciteerd met J, Krisvc! *O*

Oh, wat lekker LeSage, alletwee tegelijk!

Fijn dat het werken weer meevalt Flav, zo te horen heb je ook een hartstikke leuke werkomgeving! Walgelijk verliefd kun je op zo'n baby zijn h?

Hier ook een beetje laks met het echt beginnen met oefenhapjes FF, het zit hier nog niet in het systeem :@ Komt vast ooit goed toch?

Tetter trekt gewoon zijn benen al onder zijn romp, om vooruit te komen. Hou op kind. Leer nou eerst maar eens slapen.Idiote volgorde die die blagen aanhouden voor bepaalde features he, niet te filmen.
pi_175589147
Flav, wat heerlijk dat je zo verliefd bent! En toffe werkomgeving heb je ja. Ik krijg ook van iedereen felicitaties als ik langs ga voor een kop koffie en morgen zal het nog veel meer zijn verwacht ik.

FF, Ik vond die eerste hapjes ook echt gedoe :@ die fles is zo makkelijk en je hoeft nergens over na te denken.

Sara, als ze nou gewoon zouden snappen dat slapen het allerbelangrijkste van de hele wereld is, zou het leven echt handiger maken!
pi_175590224
Hier werd er vandaag van buik naar rug gerold *O* de rest van de dag bestond uit boze pogingen om van rug naar buik te komen, maar die snapt ie nog niet _O- mooi om te zien hoe die bewegingen ontwikkelen
pi_175595571
Kris, wat klinkt je blauwe wolk goed O+

Twist, jouw ventje heeft dus ook rode haartjes? Wat leuk! Het lijkt er op dat ons meisje net zo donker wordt als haar vader, die heeft donker haar en bruine ogen.

Hier gaat het nu best fijn, we hebben een klein beetje ritme er in gekregen en de BV is goed op gang dus dat geeft me rust. Enige wat ik nog lastig vind is alle informatie die je krijgt in zo'n kraamweek en alles onthouden en in de praktijk brengen, maar dat gaat ook elke dag beter. Ons meisje is verder gewoon heerlijk en ik geniet van haar ook al doet ze nog niet zoveel:P , vooral als ze lekker in mijn armen ligt en je dan zo intens aan kan kijken is ze zo ontzettend lief O+ Heb me vanmorgen weer eens gewogen en ik ben nu 12 kilo kwijt 1 week post partum :o Ben nu 7 kilo lichter dan voor de zwangerschap, echt bizar.
And you know I might
pi_175600737
Het is zooo leuk nu V zijn handjes gebruikt! Als ik een speeltje voor hem houdt wilt hij het pakken :D het gaat nog niet heel soepel maar o zo leuk om naar te kijken. Zelfs als hij op schoot zit en ik heb m’n telefoon vast wilt hij die pakken. Owee als ik de telefoon omhoog houdt dan verdraaid hij zijn nek en steekt zijn armen uit haha! O+

Snel gaat dat he rena? Ik had dat met de borstvoeding ook. Ondertussen is er al het een en ander bijgekomen want ik ben helaas nog steeds verzot op chocola ;(
pi_175601320
Klinkt fijn Rena O+ kleine stapjes, je groeit er echt vanzelf in :Y
En top van de kilo's ;) was bij de eerste bij mij ook, toen had onze dochter mij gewoon gedeeltelijk opgegeten :D ideaal dieet, zo'n zwangerschap _O-

Hier ook een paar minimijlpalen op dat gebied: 8 vd 9 kilo kwijt, m'n eigen spijkerbroeken passen alweer (vooruit, de iets wijdere dan ;) ) en m'n trouwring gelukkig ook weer! O+

Hier lijkt er ook steeds een beetje meer regelmaat en routine in te komen, erg fijn! :)
Vooral omdat dat betekent dat onze Minion weer steeds meer de aandacht krijgt die ze verdient; dat vond ik bijna nog wel het lastigst de eerste dagen. Bizar hoe snel zulke dingen gaan trouwens, op 8 dagen tijd :o
Minion!
Pitbull!
  zaterdag 9 december 2017 @ 20:33:51 #92
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175605207
Aankleden en luiers verschonen zijn een ramp.. Mevrouw moet op d'r buik en probeert snel weg te kruipen.. Denk dat ik van de week dat aankleden maar op de vloer ga proberen :')
But days like this
pi_175605292
Leuk he dat verschonen GvE, hier zitten altijd alles onder de poep want hij spartelt altijd als een malle :')

Als super trotse mama wil ik even mijn baby spammen O+
SPOILER
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:02:41 #94
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175605951
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:37 schreef Flav het volgende:
Leuk he dat verschonen GvE, hier zitten altijd alles onder de poep want hij spartelt altijd als een malle :')

Als super trotse mama wil ik even mijn baby spammen O+
SPOILER
Daar heb ik gelukkig maar zelden last van (ik roep het niet te hard..) want ze begint nu meer drollen dan flatsjes te krijgen..

Wel probeerde ze om in bad te gaan staan vandaag, om iets van het doucherek af te pakken.. Klein heksje.. Volgens mij snapt ze niet dat ze pas bijna 7 maanden is :')

Wat een lekker kind heb je.. Om op te vreten.. O+
But days like this
pi_175606119
Hier wordt ook altijd gestaan in de tummytub, die sukkel kan helemaal nog niet staan 8)7 en toch doen h _O-
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:14:53 #96
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175606291
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:08 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier wordt ook altijd gestaan in de tummytub, die sukkel kan helemaal nog niet staan 8)7 en toch doen h _O-
Zo'n tummytub nooit gehad.. Groeien ze daar niet heel snel uit?
But days like this
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:19:37 #97
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175606453
Wel een badkussen voor d'r gekocht. Ze is zo gelukkig ermee O+
But days like this
pi_175607234
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:14 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Zo'n tummytub nooit gehad.. Groeien ze daar niet heel snel uit?
hij zit er vaak n soort van gekikkerd of op zn knien in (als ie niet staat 8)7) maar denk inderdaad dat hij er niet mega lang in gaat passen. Hij is nu 65cm ofzo, denk dat tot max 80 wel zou passen? Maar tegen die tijd koop ik wel zon badring en zuignap ik m in het gewone bad :P
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:49:07 #99
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175607348
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hij zit er vaak n soort van gekikkerd of op zn knien in (als ie niet staat 8)7) maar denk inderdaad dat hij er niet mega lang in gaat passen. Hij is nu 65cm ofzo, denk dat tot max 80 wel zou passen? Maar tegen die tijd koop ik wel zon badring en zuignap ik m in het gewone bad :P
Een gewoon bad.. Zo jaloers nu ;(
But days like this
pi_175608327
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Hij is nu 65cm ofzo, denk dat tot max 80 wel zou passen?
ZZ paste er al veel eerder niet meer in, rond de 70 cm of zo. Of eigenlijk: misschien paste het nog wel, maar ze vond het niet meer comfortabel en ging huilen als we haar erin deden. Toen hebben we haar een tijd gedoucht, en sinds ze goed kan zitten baddert ze heel graag in een Samla 65 liter bak van Ikea:
samla-bak-wit__0602641_PE680441_S4.JPG
Nu ze kan tijgeren gebruik ik die bak ook droog als een soort box in de badkamer, zodat ze niet overal gaat rondscharrelen terwijl ik op de wc zit. :Y)
pi_175608670
Goede tip vivi! :D die ga ik onthouden.
pi_175608676
Je zet je baby in een plastic krat als je zit te poepen? Maar dan zit je toch in dezelfde ruimte?
disclaimer
  zaterdag 9 december 2017 @ 22:40:36 #103
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175608923
Opzich wel handig, Ella doet altijd verwoede pogingen om de wc borstel te likken, misschien ook maar zo'n krat kopen :+
pi_175609360
Ieuw Sylver :')

M'n 8 maander doet nog geen poging tot kruipen dus ik hoef voorlopig niets te regelen :7
De ziektekiemen zijn eindelijk ons huis weer uit! Vandaag heeft de dame bijna alleen maar gelachen, heerlijk O+ Merk dat het mijn humeur ook goed doet :)
  zaterdag 9 december 2017 @ 23:12:45 #105
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175609931
Ah fijn, Fazz!

Ik ben vandaag weer voor het eerst sinds 1,5 jaar ongesteld. Ik heb het niet gemist :(
Met de Woller warmtekussen op m'n buik op de bank, toch wel een fijn ding :P
pi_175610039
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:32 schreef Stormqueen het volgende:
Je zet je baby in een plastic krat als je zit te poepen? Maar dan zit je toch in dezelfde ruimte?
Mijn dreumes (als baby bleef ze nog netjes op haar plek zitten :Y) ), maar ja, want anders zit ze meteen met haar handjes in de luieremmer of "aait" ze de kat (gezelligheid alom hier tijdens het poepen O+ ) te lomp waardoor die pissig wordt.
pi_175613538
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:31 schreef Flav het volgende:
Goede tip vivi! :D die ga ik onthouden.
Ik heb toevallig hetzelfde geprobeerd maar mijnes ging staan dus werkte niet. Misschien bij jou beter :D.
pi_175619744
O jongens, met je verse slapende baby tegen je aan geplakt naast het raam naar de sneeuw kijkend terwijl je peuter met pappa aan het schaterlachen is en de kerstmuziek op de achtergrond.

Dit is een heel ander soort kraantranen. O+
pi_175620355
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 01:56 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik heb toevallig hetzelfde geprobeerd maar mijnes ging staan dus werkte niet. Misschien bij jou beter :D.
V kan nog niet zitten, is pas 4 maandjes :P laat staan staan haha.
  zondag 10 december 2017 @ 14:56:50 #110
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175621560
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:43 schreef Krisvc het volgende:
O jongens, met je verse slapende baby tegen je aan geplakt naast het raam naar de sneeuw kijkend terwijl je peuter met pappa aan het schaterlachen is en de kerstmuziek op de achtergrond.

Dat klinkt heerlijk! O+

Ella vond de sneeuw erg leuk :D
pi_175622248
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:43 schreef Krisvc het volgende:

Heerlijk O+ O+
En herkenbaar, alleen zit peuter hier te knutselen met papa ;)

In de categorie stomme vragen: moet jij ook zo wennen aan het verschonen van een jongetje? :@ Meneer heeft hier al een keer de muur geraakt en 2x mij :')
Minion!
Pitbull!
pi_175622575
V raakte vanmorgen m’n bril :') moet altijd wel lachen als hij begint te plassen, wat een kracht heeft die straal al!
  zondag 10 december 2017 @ 16:03:39 #113
448209 Memoru
Chocolade<3
pi_175623273
Krisv: Prachtig O+ O+
Sylv: Sterkte met je rode zee :* Ik heb gehoord dat de eerste keer weer heftig is maar de keren erna t al wat minder wordt

E. pieste een keer toen ik de luier onder hem vandaan haalde bijna in zijn oog :@
pi_175623724
Haha ja heel herkenbaar. En die balzak geeft ook wat verstopplekjes voor poep die ik niet gewend ben. :')
pi_175623803
O en ik vind het ook flauw dat deze niet even z'n been strekt als ik 'duwen' zeg als ik z'n broek aantrek. :{w Dat ben ik inmiddels wel gewend. :P
pi_175624358
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 16:29 schreef Krisvc het volgende:
O en ik vind het ook flauw dat deze niet even z'n been strekt als ik 'duwen' zeg als ik z'n broek aantrek. :{w Dat ben ik inmiddels wel gewend. :P
Toch weer jammer dan h. :P

Wolfje ging logeren bij zijn opa en oma. Was toch even een ding. :@ Heb hem zowat plat geknuffeld bij het ophalen.
pi_175625543
Dank voor de herkenbaarheid, voel ik me toch weer minder onhandig! :D ^O^

Poepen is hier ongeveer 1x per 2 dagen, dus da's wel te overzien ;)
Maar dat aankleden met die ineen gevouwen armpjes en beentjes inderdaad :{w en dan 5 minuten later die grote peuterbillen van onze Minion :o

Cygne, kan het me voorstellen dat dat even een dingetje is ja :* Hoe had hij het gehad?
Minion!
Pitbull!
pi_175626172
Leuk! Goed gegeten, lekker geslapen. Vanochtend kwam zijn tante met haar grote kinderen langs. Nu is het ook wel op.
pi_175627801
SPOILER
pi_175629295
Nanuke. :*

SPOILER
pi_175630449
SPOILER
pi_175630588
- je bent geen faalmoeder, gebruik dat woord gewoon niet, voor jezelf niet, voor niemand;
- klagen mag altijd;
- maar jezelf vergelijken met anderen nooit;
- wees aardig voor jezelf.

Zo.
pi_175631112
Nou Nanuke, gisteren hadden mijn werkgever en ik het er nog over dat werken ooit zo lekker bijkomen is na een dag thuis met kinderen. En dat is echt niet omdat ik niet van ze houd. Ze zijn het allerbelangrijkste in mijn leven, maar ook het allermoeilijkste en allervermoeiendste.
En soms heb je van die dagen dat je zo gelukkig bent met alles. Maar daar staan ook dagen tegenover dat alles helemaal mis gaat en je baalt van jezelf. En soms zelfs weken.

En cht, die kleintjes zijn ook gewoon moeilijk. Het wordt zoveel makkelijker als ze wat ouder worden.

Maar een faalmoeder :N :{w we doen allemaal ons best, maar niemand doet het perfect.

Oh ja, klein voorbeeldje dan:
Na mijn eerste werkdag gisteren had ik lekkere hapjes gekocht en een fles port. Heerlijk samen op de bank was het plan O+
Eerst begon M. te huilen en toen die na een uur eindelijk stil werd, werd S. verdrietig wakker. Het laatste uur van de ‘gezellige’ avond zaten we dus met 2 kinderen op de bank... :{ nja, het was wel knus ofzo _O-
pi_175631247
Eigenlijk gek, dat we zo hard zijn voor onszelf. Terwijl ik tegen een vriendin exact hetzelfde zou zeggen als Franny nu zegt.

SPOILER
pi_175631759
Nanuke,

SPOILER
Make your own kind of music.
pi_175634895
Nanuke, ik zie mijn werk als mijn vrije tijd :@ en dat had ik bij mijn heel erg makkelijke zoon ook al, dat ik blij was dat de tien weken verlof om waren. En ik vind het nu ook nog steeds overleven, elke dag ben ik blij dat ze weer een dagje ouder zijn. Het eerste jaar is gewoon bikkelen en wennen, daarna wordt het pas echt leuk!

Grappig Twist en Kris, ik had dat net andersom. Opeens zo'n extra spleet en opletten dat je van boven naar beneden poetst enzo :D

Wij hebben een heel zielig meisje. Em is enorm schor en in plaats van het gebruikelijke keiharde gillen is het nu kermen als een puppy aka krolse kat. Ik denk dat ik daar wel een YouTube kanaal mee kan vullen, "Dier of een baby?". M'n oren vinden dit geluid wel een stuk fijner, maar het klinkt ook wel veel zieliger en pijnlijk soms zelfs.
  maandag 11 december 2017 @ 00:08:07 #127
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175635966
Oh Nanuke, de eerste tijd is ook echt gewoon zwaar, ook als je op papier niks te klagen zou hebben. Zeker bij de eerste vond ik het zo'n aardverschuiving, dat heeft echt wel een paar maanden geduurd voordat alles weer een beetje rustig werd.
Ik sluit me bij de rest aan, je bent echt geen faalmoeder :*

Awwh, FF. Ella was laatst ook schor, was wel lekker rustig :D :@
Maar ze had verder nergens last van, gaf geen pijn oid aan. Em wel?
pi_175636273
Overigens stem ik ervoor dat faalmoeder in hetzelfde lijstje komt als egopost. Stomme, negatieve woorden waarmee we onszelf onderuit schuiven.
Schrijf dan maar dat je onzeker bent over het moederschap, dan kunnen we samen gaan vertellen dat die onzekerheid erbij hoort en ook weer verdwijnt/verandert.
pi_175637175
Jullie zijn zo lief. O+ :'(

SPOILER
Ik vind het echt heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het ook gewoon heel zwaar vindt. Ik hoop dat het inderdaad wat beter wordt als ik weer wat meer tijd heb voor mezelf. Af en toe vraag ik wel iemand om een paar uur op te passen, en ik heb inmiddels ook een vast avondje dansen weer. Maar het is niet altijd al genoeg om weer op adem te komen. (En dat voelt echt heel erg om toe te geven trouwens.)
pi_175637342
Maar Nanuke, eerst had je toch ook een eigen leven. Daar komt ineens een hoop verantwoordelijkheid bij kijken en een altijd aanwezige baby. Het krijgen van kinderen wil niet per definitie zeggen dat je geen eigen behoeftes meer hebt.
Geniet gewoon van je activiteiten, net zoals je eerst ook deed. Je oude Nanuke is niet vervangen, alleen uitgebreid met het moederschap.

En dat leren kennen van je kindje is heel normaal. Ik hou net zo zielsveel van M. als van S., maar S. ken ik door en door en M. moet ik nog leren kennen.
Komt nog eens bij dat de communicatiemiddelen van baby’s ontzettend beperkt zijn, waardoor elkaar snappen zo lastig is. Maar dat komt, echt waar. :*
pi_175637835
Ik herken het ook van het eerste jaar met I. Heb toen een paar hysterische uitbarstingen gehad (wel altijd als zij lekker in haar bedje lag te slapen) waarbij ik tegen vriend tekeer ging hoe ik alleen nog maar met mijn baby bezig was, dat ik het niet meer trok, dat ik gek werd etc. Ben ook een keer in zo'n bui 's avonds de straat op gegaan. Een soort vluchtpoging. Na een half uurtje rondjes lopen in de wijk en denken: hoe moet dit nu, ik kan toch moeilijk echt weglopen, mijn meisje ligt nu lief in haar bedje te slapen en die kan er ook niets aan doen, ben ik natuurlijk weer teruggegaan en heb ik maar een borrel gedronken. :') .

Het kan echt benauwend zijn en ook verstikkend, dat gevoel dat je er ALTIJD voor je kind moet zijn, en als je dan af en toe even twijfelt of je je kind eigenlijk wel zo leuk vindt, begrijpt, en bij alles denkt: zou het niet beter zijn als ik meer zus of zo of dit en dat deed? Ja, dan kun je wel een beetje doordraaien.

Het belangrijkste is denk ik jezelf niet te veroordelen hierop. Je bent gewoon maar een mens, en die gevoelens mogen er ook zijn.
pi_175638825
Nanuke, ik denk dat heel veel mensen het wel herkennen hoor. Ik had het in elk geval ook toen ik nog maar net moeder was. Het is ook het meest life changing dingetje wat je maar kan overkomen. Dat heeft impact.

Wat de wijze vrouwen boven mij al zeggen: je faalt niet. Voor Dirk ben jij de allerliefste allerenigste mama en zijn wereld. :*
disclaimer
pi_175640039
Ik kan weinig toevoegen wat nog niet gezegd is qua onzekerheid; het is cht heel herkenbaar Nanuke :*

En ik kan me zomaar voorstellen dat jullie 'route' naar een baby hier nog eens extra bovenop komt, omdat je meermaals hebt moeten schakelen zeg maar.
Ik zou zeggen: spui hier vooral je gevoel en kijk daarnaast of er in je omgeving mensen zijn met wie je hier goed over kunt praten. Ik ben totaal geen prater, maar merk dat het mij altijd erg oplucht als ik zulke gedachten deel met m'n man :*

Twijfelachtige mijlpaal hier: het eerste kakjepakje is een feit :')
Het luchtte hem zichtbaar op :D
Minion!
Pitbull!
  maandag 11 december 2017 @ 11:03:07 #134
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_175640289
In zekere zin wel herkenbaar, Nanuke: Ik vind mijn kind heel leuk, ik twijfel soms of hij mij wel leuk vind :{ :@ of ik dingen wel goed doe. Gelukkig in therapie geleerd hoe met dat soort gedachten om te gaan ("hij krijgt eten, schone luier, liefde, geborgenheid, knuffels enz etc, dus wt precies zou ik niet goed doen?")

En ik moest ook wennen aan een jongen met verschonen. Een keer was wel heel erg :@. Ik was hem aan het verschonen en deed zijn billen omhoog om er zalf op te smeren en hij begon te plassen. Met een mooie boog in zijn gezicht en omdat hij aan het huilen was, kwam er zelfs een beetje in zijn mond :') :'(
pi_175640384
Hahaha ja zo'n babyscrotum :') ik moest er ook ontzettend aan wennen, maar dat is ook puur omdat ik anders gewend ben :D
Nu poets ik overal met het grootste gemak poep vanaf 8-) je moet maar een skill hebben, toch?
disclaimer
pi_175640533
Ik blijf erbij dat jongetjes poetsen makkelijker is dan al die plooien en vouwen van zo'n meisje :')
pi_175640727
Oh puur het poetsen zeker weten :Y
Maar het toegevoegde risico van dat plassen :( kind is 11 dagen oud en heeft me al 5x te pakken gehad :')
Minion!
Pitbull!
pi_175640781
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:17 schreef BlueEyes het volgende:
Ik blijf erbij dat jongetjes poetsen makkelijker is dan al die plooien en vouwen van zo'n meisje :')
Oneens, de mijne heeft alsnog zijn verstopplekjes :')
pi_175640827
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:24 schreef twist02 het volgende:
Maar het toegevoegde risico van dat plassen :( kind is 11 dagen oud en heeft me al 5x te pakken gehad :')
het wordt snel minder. Newborns pissen nog 6 keer per uur, dan is het risico veel groter :')
disclaimer
pi_175640946
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:24 schreef twist02 het volgende:
Dat was bij ons de eerste tijd ook zo, tot we leerden er een doekje overheen te leggen tijdens het verschonen. Elke keer als ik het weer vergat was ik weer de sjaak. Na een tijdje hield het op, totdat T een maand of 18 was. Toen ging hij het voor de grap doen, 's avonds voor het naar bed gaan. Hard lachen joh. }:| O+
pi_175641223
Jger :D

Ik had meer last van projectielpoepen dan het onderplassen bij F
J plast somehow standaard als ik de luier onder haar billen wegtrek. Of fijn net na het douchen als je haar in de handdoek meeneemt naar haar kamer :')
pi_175641455
Jongetjes zijn inderdaad veel gemakkelijker te verschonen. ^O^ . Plassen als de luier uitging heeft I nooit gedaan, dus het is even wennen dat A dat wel doet. Gelukkig dus geen boogjes. :+.

Zeg trouwens even dat ik niet de enige ben die de kraan boven het badje aan zet, baby uit gaat kleden en er dan bij terugkomst in de badkamer achterkomt dat de stop niet in het badje zat.
pi_175641469
Haha jagar! :D

Hier ook standaard een doekje erop, hoe de kraamhulp dat deed met de pink erop en dan ook nog de enkels vasthouden is hem niet geworden :{w
Maar het wordt inderdaad minder, gister was het weer sinds lange tijd raak, en wel tegen mijn bril.
pi_175641823
Dat onderplassen wordt snel minder gelukkig. Hier nu met n drie maanden ventje nog maar zelden. Eigenlijk alleen bij het uittrekken van een heel natte luier.

De eerste keer kon je me opvegen :D zo met n boog zn eigen gezicht/mondje in. Ik kwam niet meer bij en heb toen gierend de kraam geroepen om te vragen of ik er nog iets speciaals mee moest qua schoonmaken _O-

Gotta love boys O+ kleine smeerkezen O+
pi_175641826
DaD :o
Gelukkig nog in de badkamer!
Wij hadden bij het eerste badje van J dat F heel enthousiast erbij stond en alles uitprobeerde en de stop eruit trok.
De kraamvpk vloeken :') papa in paniek met J in zijn armen in het water en ik trok heel droog en rustig F weg en knikte de slang dubbel waar het water uitkwam.
pi_175641934
In z'n eigen gezicht plassen is nog schattig.
Er komt een dag dat ie in je mond kotst op het moment dat je hem een troostend kusje wil geven.
Ja, met brokjes.
;(
disclaimer
pi_175642058
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:11 schreef BlueEyes het volgende:
DaD :o
Gelukkig nog in de badkamer!
Wij hadden bij het eerste badje van J dat F heel enthousiast erbij stond en alles uitprobeerde en de stop eruit trok.
De kraamvpk vloeken :') papa in paniek met J in zijn armen in het water en ik trok heel droog en rustig F weg en knikte de slang dubbel waar het water uitkwam.
Ja ik sta echt elke keer dan weer met baby in de armen naar een leeg badje te kijken. :').

Whehe, dat ging hier de eerste keer ook zo! :D. I trok ook de stop eruit. Alleen stond het badje toen wel in de slaapkamer (ik kon nog niet uit bed toen en zo kon ik er toch bij zijn). Sindsdien zegt I elke keer: 'Ik mag niet de stop eruit trekken h mama?' Nee dat klopt. :').
pi_175642098
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
Er komt een dag dat ie in je mond kotst op het moment dat je hem een troostend kusje wil geven.
Ja, met brokjes.
;(
ik afgelopen week met de kapitein naar mn vriend toe die nog in bed lag en uit zou slapen"even papa kusje geven" dus ik zwiep baby boven mn vriend zn gezicht...baaaaaaaaarf :X. Dat eehm werd geen uitslapen :') :@
pi_175642139
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, met brokjes.
;(
Beginnersfout bij de 1e een keer ja :')
Even boven de hoofd oetsiekoetsie doen.
Jamjam 2ehandborstvoeding in mijn mond :X
pi_175642144
Soms doe ik ook wel de wisseltruc, nieuwe luier eronder dan kijken of de kust veilig is en de oude luier onder hem vandaan trekken ^O^ Dan even een snelle check of den plasser goed ligt en even vegen met een doekje. Mocht er ooit een meisje komen zal ik ook moeten wennen, ik veeg nu van alle kanten. Heb begrepen dat dat bij meisjes niet kan haha (8>
pi_175642195
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:25 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Beginnersfout bij de 1e een keer ja :')
Even boven de hoofd oetsiekoetsie doen.
Jamjam 2ehandborstvoeding in mijn mond :X
nee, dit was vorige week zondag, gewoon op mijn arm. Ik had die echt niet aan kunnen zien komen :')
disclaimer
pi_175642215
_O- Noud
pi_175642216
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:25 schreef Flav het volgende:
Soms doe ik ook wel de wisseltruc, nieuwe luier eronder dan kijken of de kust veilig is en de oude luier onder hem vandaan trekken ^O^ Dan even een snelle check of den plasser goed ligt en even vegen met een doekje. Mocht er ooit een meisje komen zal ik ook moeten wennen, ik veeg nu van alle kanten. Heb begrepen dat dat bij meisjes niet kan haha (8>
zo doen wij t ook :D meteen de droge eronder, snel die ander wegtrekken, wipedywipe, en dicht die handel. Helemaal wanneer je ziet dat het eraan zit te komen, n soort disturbing babybonertje krijgt ie dan :D _O-
pi_175642218
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:23 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik afgelopen week met de kapitein naar mn vriend toe die nog in bed lag en uit zou slapen"even papa kusje geven" dus ik zwiep baby boven mn vriend zn gezicht...baaaaaaaaarf :X. Dat eehm werd geen uitslapen :') :@
whehehe :')
disclaimer
pi_175643373
Jullie bemoedigende woorden en lachwekkende verhalen helpen. Dat, met een slapende baby en kat op schoot en het uitzicht op een witte wereld die steeds witter wordt O+, maken me weer wat rustiger.
pi_175644015
Nanuke :*

Deze lurker moest even melden dat ze vijf minuten lang hardop moest lachen om plassen in eigen mond van de baby van ldg en barf met brokjes van Noud _O- _O- _O-

(Ik voel een inwendige “ wachtmaar”) :') ;( :'( _O-
Dit, dat, alles.
pi_175644360
Ik kan hier ivm fokwet dus niet over meepraten. *)

In handdoek plassen is wel elke keer raak. En poep 2 dagen opsparen en dan poepen in de newborn-inzet waardoor het dus rechtstreeks zijn luier uitsplasht ;(

Ik ben zo benieuwd hoe M. het doet, de hele dag bij oma. Ik wil hem kussen en knuffelen...
pi_175644627
Ben ik de enige die z'n jongen niet schoonpoetst na het plassen? Ik zie het nut daar nooit zo van in eerlijk gezegd..

Verder erg geglimlacht om jullie verhalen. De wasbare luier-variant is dat J al-tijd poept als de was net in de machine zit. Best jammer.

Ik moet trouwens bekennen dat ik in een zeer moeie bui ook wel eens heb gedacht dat Jacob mij niet leuk vond. Dat ik het niet goed deed, dat ik niet gezellig was, zoiets. Dat is wel over gegaan. Hij lacht nu minstens zo vaak naar vreemden als naar mij op het eerste gezicht, maar dat verontrust me helemaal niet. Ik vind het mooi hoe hij contact zoekt en ik weet heel zeker dat hij nergens zo tot rust komt als bij mij. Dat lijkt me nu mijn belangrijkste taak: vertrouwdheid.
Ik realiseer me trouwens dat hij dus een heel arsenaal aan lachjes heeft inmiddels. De openingslach met een soort verlegen wegtrekken van zijn hoofd, de geluidloze grijns die ik 's ochtends krijg, het schateren als je wild genoeg doet, slapende stuiplachjes, steeds-een-beetje-harder bij spelletjes.

Ik houd zo absurd veel van dit kind.
pi_175645041
Heerlijk die poep en plasverhalen _O- Onze dame heeft me gelijk ondergepoept toen ik na de KS terugkwam op de kamer en haar lekker op mijn blote borst kreeg :') Ik dacht wat een mooie introductie in het moederschap O+

We hadden vannacht een aardig goede nacht; het is wel lekker dat mijn man nu lekker 2 weken thuis is, dat geeft ook wel rust om aan alles te wennen maar als ik zie wat ik al geleerd heb in de week dat we thuis zijn ben ik trots op mezelf O+ Vandaag was al de laatste dag kraamzorg :o
And you know I might
pi_175647895
pi_175648250
Die plasongelukjes waren hier dus ondanks die tip van een doekje erop leggen h? :') Want dat schopt meneer er gewoon vanaf :{w
Maar fijn om te horen dat dat snel minder wordt ;)

Rena jullie hadden langer kraamzorg vanwege de keizersnede dan? Hier was ze vrijdag al voor het laatst. Vond het stiekem ook wel een beetje fijn; dan kom je toch weer wat meer in je eigen ritme :)
Fijn dat je er zo'n vertrouwen in hebt ^O^

Hier is man ook nog de hele week thuis, terwijl de Minion ook alweer naar m'n zus en oma gaat; die stond te trappelen en heeft vandaag heerlijk in de sneeuw kunnen spelen O+
Nu dus maar even extra genieten van de rust, want volgende week alleen met baby (3 dagen) en baby+peuter (2 dagen) zie ik nog even niet voor me :@

Nu op de bank met baby, kerstversiering, kerstmuziek en een dik pak sneeuw terwijl je nergens naartoe hoeft: heerlijk! *) O+
Minion!
Pitbull!
  maandag 11 december 2017 @ 16:41:45 #162
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175648523
Haha, die plasverhalen :D
Het lijkt me ook zo gek om ineens een jongetje te hebben na een meisje (of visa versa) :P
  maandag 11 december 2017 @ 16:47:53 #163
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_175648652
Hier hielp het doekje op de piemel ook meestal niet :') Soms gebruikte we een sokje en dat is hier dan ingeburgerd als piemelsokje :@
Ik merk inderdaad dat het plassen-als-de-luier-uit een stuk minder is, hij is nu ruim 7 weken.

Ik heb net een puckababy newborn gekocht. Wat moeten ze daar nou nog in aan? Alleen een dun pyamaatje? Of alleen een romper met lange mouwen en een pyamabroekje?
pi_175650532
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:47 schreef LadyS het volgende:
Hier hielp het doekje op de piemel ook meestal niet :') Soms gebruikte we een sokje en dat is hier dan ingeburgerd als piemelsokje :@
Ik merk inderdaad dat het plassen-als-de-luier-uit een stuk minder is, hij is nu ruim 7 weken.

Ik heb net een puckababy newborn gekocht. Wat moeten ze daar nou nog in aan? Alleen een dun pyamaatje? Of alleen een romper met lange mouwen en een pyamabroekje?
ligt een beetje aan hoe warm de slaapkamer is ook. Ons boefje slaapt nu in n dikke winterslaapzak met alleen n lange mouwen romper en onze kamer is rond de 18 graden denk ik? Staat er niet zon TOV waarde in het label?
pi_175650925
Twist; klopt, ik had een herindicatie vanwege de dagen in het ziekenhuis, ben blij dat ik die wel gepakt heb.
And you know I might
pi_175651292
Ja, dat plassen is heel herkenbaar. Snel de luier weer dichtdoen is ook geen garantie op droog blijven.

Ik had vanochtend onverwachts mijn vuurdoop alleen met twee kinderen. Man moest naar verplichte lessen op school en er zou een nieuwe kraamhulp komen om 8 uur. Maar er kwam maar niemand. Zal de sneeuw wel zijn, dacht ik nog. Om half 9 toch maar even gebeld. Ja, er was niemand beschikbaar maar ze gingen het nu uitzoeken. Uiteindelijk is m'n vorige kraamhulp op dr vrije dag nog gekomen. Toen was ik al drie huilbuien verder. Baby overstuur, peuter in drakenmodus, moeder wanhopig. En dat was na 2 uur alleen. :')
pi_175651344
Ja maar dat was onverwachts ongepland alleen. Logisch dat dat niet soepel verloopt. Slecht verhaal trouwens dat er zomaar niemand kwam.
pi_175651606
Ja, inderdaad. Ik kreeg vanmiddag een mailtje met een enqute van ze. Daar ga ik ook heel eerlijk in zijn.

Voor morgen is er gelukkig wel daadwerkelijk iemand geregeld.
pi_175652197
Oh Kris dat is ook echt niet tof nee! :o
Minion!
Pitbull!
pi_175653893
Nou. Hier dan de aanleiding van mijn rant van gisteren. Wij hebben sinds een paar dagen een ventje wat ineens (met name s avonds) meer huilt. Waar eerder overdag moe wegleggen goed ging, is het nu zichzelf wakker houden tot in zoverre over de zeik dat het echt heel lang duurt tot hij kalmeert. Zelfs als hij niet 'zelf' hoeft te proberen en bij mij of man ligt is slapen moeilijk. Half slapend wegleggen is instant huilen. Slapend wegleggen is goed voor een kort dutje. Ik heb eigenlijk heel de tijd gen idee wat hij nu wil. Is hij moe? Zijn het krampjes? Is het honger? Heeft hij pijn? Ik. Weet. Het. Niet. Niets lijkt te helpen, ik ben sip en kapotmoe.
pi_175654025
En verder wil ik de nieuwe aanwas welkom heten, want volgens mij had ik dat nog niet gedaan. Ik vind het leuk om te horen over jullie kraamtijd, lijkt hier alweer heel lang geleden!
Krisvc, ik weet nog heel goed dat ik als een berg opzag tegen de eerste dagen alleen, maar in de kraamtijd herstel je elke dag zoveel dat het eigenlijk uiteindelijk best meeviel. :) Echt heel stom dat ze je zomaar alleen achterlieten. Snap niet hoe ze dat kunnen...
pi_175654612
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 19:57 schreef Nanuke het volgende:
Nou. Hier dan de aanleiding van mijn rant van gisteren. Wij hebben sinds een paar dagen een ventje wat ineens (met name s avonds) meer huilt. Waar eerder overdag moe wegleggen goed ging, is het nu zichzelf wakker houden tot in zoverre over de zeik dat het echt heel lang duurt tot hij kalmeert. Zelfs als hij niet 'zelf' hoeft te proberen en bij mij of man ligt is slapen moeilijk. Half slapend wegleggen is instant huilen. Slapend wegleggen is goed voor een kort dutje. Ik heb eigenlijk heel de tijd gen idee wat hij nu wil. Is hij moe? Zijn het krampjes? Is het honger? Heeft hij pijn? Ik. Weet. Het. Niet. Niets lijkt te helpen, ik ben sip en kapotmoe.
klinkt als een sprongetje, zou dat kunnen?

Hier gaat t slapen overigens net zo hoor. Zelf in slaap vallen lukt hem alleen als wij zelf ook naar bed gaan. Verder slaapt ie in de wagen als we onderweg zijn of bovenop ons.

Soms is het gewoon even goed kut en dat mag ook gewoon. We doen ook maar ons best :*
pi_175655056
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:16 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

klinkt als een sprongetje, zou dat kunnen?

Hier gaat t slapen overigens net zo hoor. Zelf in slaap vallen lukt hem alleen als wij zelf ook naar bed gaan. Verder slaapt ie in de wagen als we onderweg zijn of bovenop ons.

Soms is het gewoon even goed kut en dat mag ook gewoon. We doen ook maar ons best :*
Ik heb echt geen idee. :+ In de sprongetjes die we gehad hebben, ging het wel niet lekker, maar niet z. Dan was draagdoek=slapen, of wandelwagen=slapen, en zelfs auto=slapen. En nu is alles behalve slapen. Zelfs papa/mama is nog best goede plek om te vechten tegen de slaap. En hoe later op de dag, hoe groter het gevecht/hoe meer gehuil lijkt wel.

Edit; Maar het is meer dan gewoon niet slapen. Ook gewoon echt heel veel meer huilen. En waar hij dan last van heeft weet ik echt niet. Soms is hij echt ontroostbaar, soms kalmeert hij wel maar is hij nog steeds onrustig en begint zomaar opnieuw. Ik weet gewoon echt niet waar hij last van heeft. :@
En in combinatie met al meer dan 2 weken geen ontlasting en het niet aankomen vorige week, heb ik alleen maar twijfels en onzekerheden en angst dat het iets is wat ik niet zie/goed doe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanuke op 11-12-2017 20:42:10 ]
pi_175655286
Weet je wat het meest irritante van die kleintjes is?
Dan denk je het net door te hebben hoe ze lekker slapen of comfortabel zijn en dan gooien ze ineens weer alles in de war.
Dan slapen ze weer niet door, willen niet inslapen, gaan huilen zonder dat je een oorzaak hebt en ben je je hele gebruiksaanwijzing weer kwijt en moet je het wiel weer opnieuw uitvinden.
Om radeloos van te worden af en toe en om verdrietig van te worden.
En dan ineens doen ze het weer en zijn ze niet meer 'stuk'.
En dan repeat :')

Helaas kan ik je alleen een hart onder de riem steken Nanuke.
En zeggen wat velen ooit al gezegd hebben en wat een dooddoener is; het wordt echt beter :*

En blijf vertrouwen op jezelf als mama (en papa)
pi_175655508
Ja, baby's zijn onvoorspelbare eikels!
Maar: het komt goed!
disclaimer
pi_175655634
Als je het niet vertrouwt, en er iets mee wil doen, kan ik je een osteopaat aanraden. De onze keek naar de spanning in het lichaam van de jongens en gaf dan oefeningen mee. Daar werd het dan echt beter van.
Als je daar niet van houdt, vooral niet doen, maar ik vond het heel prettig.
En verder, je weet het gewoon echt nooit met die kleintjes :{

Kris, echt heel belachelijk! Daar zou ik heel boos van worden :(

Wij gaan mijn schoonmoeder een opfriscursus verschonen geven.
M. kwam terug in een schone luier en poepte net tijdens het eten. Een poepluier from hell, letterlijk tot zijn tenen onder de poep :'( ze was het randje vergeten :')
We zijn dus inmiddels een lekkere douchebeurt verder :P
pi_175655699
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:29 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee. :+ In de sprongetjes die we gehad hebben, ging het wel niet lekker, maar niet z. Dan was draagdoek=slapen, of wandelwagen=slapen, en zelfs auto=slapen. En nu is alles behalve slapen. Zelfs papa/mama is nog best goede plek om te vechten tegen de slaap. En hoe later op de dag, hoe groter het gevecht/hoe meer gehuil lijkt wel.

Edit; Maar het is meer dan gewoon niet slapen. Ook gewoon echt heel veel meer huilen. En waar hij dan last van heeft weet ik echt niet. Soms is hij echt ontroostbaar, soms kalmeert hij wel maar is hij nog steeds onrustig en begint zomaar opnieuw. Ik weet gewoon echt niet waar hij last van heeft. :@
En in combinatie met al meer dan 2 weken geen ontlasting en het niet aankomen vorige week, heb ik alleen maar twijfels en onzekerheden en angst dat het iets is wat ik niet zie/goed doe.
Geef je borstvoeding? Heb je een lactatiekundige gebeld?
  maandag 11 december 2017 @ 20:49:27 #178
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175655863
Ook allemaal weer wennen voor de oma's, he LeSage :D

Hier kwam Ella terug met de luier achterstevoren. Best nog lastig om die plakkertjes goed op de rug te krijgen :P

Ook de zorgen en de angst dat je iets over het hoofd ziet is erg herkenbaar, Nanuke.
Het is ook gewoon lastig dat ze je niet kunnen vertellen wat er is.
pi_175656153
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:45 schreef WupWup het volgende:

[..]

Geef je borstvoeding? Heb je een lactatiekundige gebeld?
Ik geef borstvoeding ja. En nog geen lk gebeld omdat hij verder drinkt als normaal en na het drinken tevreden lijkt en plasluiers heeft en alert is. Maar ja. He. Ik weet het eigenlijk ook gewoon niet. :')
pi_175656473
_O- Hahaha, dan moet je inderdaad goed je best doen :D
  maandag 11 december 2017 @ 21:25:48 #181
448209 Memoru
Chocolade<3
pi_175657284
Nanuke: :* Ondanks dat je misschien een makkelijk kind hebt, is een baby toch iets wat je hele leven omgooit. Baby is de baas en dat is soms vermoeiend of frustrerend. Je bent echt geen faalmoeder. Je doet het echt super als ik de verhalen lees.
Mijn vriend was vorige week amper thuis en E. was flink aan het krijsen. Dat zijn zware momenten.. Vaak geef ik de sprongetjes ook de schuld

FF: Aww arme Em! Hopelijk gaat het nu beter!

Twist: Kakpak mijlpaal *O*
Jagar: :D
SQ: Kots met brokjes. Nou dat mag nog ff wachten :X
BE +DaD: Wat een ondeugende _O-
lDG: Ik vind het stiekem knap dat hij al goed kan richten :P
Kris: Pff vervelend en dat terwijl je net bevallen bent :{

Vannacht slaapt E. voor het eerst in zijn ledikant. Ben benieuwd :o
pi_175657915
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 20:55 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik geef borstvoeding ja. En nog geen lk gebeld omdat hij verder drinkt als normaal en na het drinken tevreden lijkt en plasluiers heeft en alert is. Maar ja. He. Ik weet het eigenlijk ook gewoon niet. :')
Nee, maar je heft het ook niet gewoon te weten. Want wij weten het ook gewoon niet als onze baby kuren heeft. En dan doen we ook maar wat. En soms werkt het en soms ook niet. De babytijd is gewoon ontiegelijk zwaar met heel veel verantwoordelijkheidsgevoel en heel veel emotie en zo weinig direct resultaat. Ik vind het knap van je dat je daar zo eerlijk in bent, want het is wat het is. Rauw moederschap. Boks.

De reden dat ik reageerde met lactatiekundige, is dat ik je zie schrijven over huilen, niet groeien en geen ontlasting. Dat zijn voor mij 3 signalen om de voeding even heel kritisch onder de loep te nemen.
pi_175658347
Ik ga het sowieso in gedachten houden. Ik wil deze week weer even naar het weeguurtje, kijken hoe het dan is. Als hij dan niet aangekomen is ga ik denk ik wel bellen. :) In de tussentijd probeer ik hem meer aan te leggen, ook om vaak uit te sluiten dat dat is waarom hij huilt. Maar ik heb (nog) niet het idee dat het verschil maakt.
pi_175658901
Als je het zo voelt dan is even langsgaan bij het cb geen gek idee, Nanuke. Het is fijn als iemand met je mee kan denken en kijken.
  maandag 11 december 2017 @ 22:15:56 #185
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_175659295
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 17:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ligt een beetje aan hoe warm de slaapkamer is ook. Ons boefje slaapt nu in n dikke winterslaapzak met alleen n lange mouwen romper en onze kamer is rond de 18 graden denk ik? Staat er niet zon TOV waarde in het label?
Ik zat ook aan alleen een romper te denken idd. Label heb ik nog niet gecheckt, zal ik morgen even bekijken. Tnx! :)
pi_175659337
Ik zeg maar iets hoor maar misschien koemelkallergie? :@
En ja als je eindelijk denkt je baby door te hebben lijkt hij een reset te krijgen. Het is een hele impact op je leven, maar zoals ze hier zeggen: het wordt beter! Laten we ons daar maar aan vasthouden :*
pi_175660697
Nou ja alles kan maar laten we niet diagnoses gaan roepen toch :o . Ik vind het lezen van zoveel herkenning fijn want daarmee kunnen we elkaar sterker maken en verder kan je volgens mij je gedetailleerdere adviezen en diagnoses beter IRL halen.

edit: vooral omdat je zegt 'ik zeg maar iets', dat vat ik op als 'ik heb ooit gehoord dat het bestaat'. misschien bedoel je dat je er heel veel van herkent, dat zou het ietsje anders kunnen maken. maar dan nog is volgens mij stap 1 niet twijfelen aan jezelf, en stap 2 bedenken waar je je verdere adviezen vandaan wil halen.
pi_175660742
Ik liep vanmorgen met Jacob in de wagen over de verse en aangekoekte sneeuw, het jongetje ging flink heen en weer maar sliep zo heerlijk! Ik bedacht me dat dit wel de ultieme white noise was zo :s)
Doekje op z'n hoofd want ondanks 2 mutsen toch blootgewoeld oor en dat vond ik sneu.

pi_175662306
Haha Lemijn, inderdaad precies white noise. En hoe heerlijk, zo kunnen liggen en slapen O+
Wat betreft diagnoses stellen, daar ben ik ook wel huiverig voor. Ik zou eerder iemand laten kijken naar mijn kindje als ik vermoedde dat er iets niet goed ging.
Mijn huisarts heeft echter een belabberde kennis van baby’s en is ook van het type: kijk het maar even aan.
Onze osteopaat is juist gespecialiseerd in kinderen en of het nu werkt of niet, ik vind het fijn om oefeningen mee te krijgen, al is het maar om het idee dat ik iets doe. Placebo zeg maar :D

M. ligt voor het eerst met zijn knuffeltje in bed. S. heeft een knuffie van mijn zus gekregen en M. nu ook. Ik hoop dat het net zo’n maatje voor hem wordt, S. en knuffie hebben een soort vriendschap (en soms krijgt knuffie gewoon keihard de schuld van iets dat S. zelf deed :+ :X ).
pi_175662390
Het is ook frustrerend als hij maar blijft huilen Nanuke. Ik zou ook een lactatiekundige vragen, baat het niet dan schaadt het niet. Check je verzekering even of het gedekt wordt, dat verlaagt de drempel misschien. Mijn consult was niet direct heel nuttig, maar gaf me wel de bevestiging dat dat in principe goed ging. Via het cb kreeg ik de tip om oa meer vette vis en avocado's te eten of visolie te slikken om de bv iets vetter te maken (mijn meiden groeien ook niet zo goed).

Ik herken jullie plasverhalen niet bij peuter. Hij heeft alleen de kraamhulp en papa een keer ondergeplast en mij nooit. Ik heb dus ook nooit extra doekjes gebruikt.

Ik begrijp dat hij lekker slaapt met sneeuwgeluiden op de achtergrond Lemijn. Sneeuw die samengeperst wordt staat hoog in mijn favoriete geluiden-lijstje! Ik vind het trouwens wel echt jammer dat ze nog te klein zijn om leuke sneeuwfoto's van ze te maken. De skipakken zijn nog veel te groot en ze in de sneeuw leggen is ook niet zo vriendelijk...

Em knapt gelukkig ook weer op, maar heeft het stokje ook alweer doorgegeven. Wel vermoeiend zo'n winter met drie kleine kinderen die een bijbaan als virusverzamelaar hebben...
pi_175663293
Oh zo bedoelde ik het helemaal niet! :@ Ik ben geen arts en stel natuurlijk geen diagnose. Het klinkt alleen zo herkenbaar, mijn huisarts weet ook vrij weinig van baby’s, bij mij werd het afgedaan als reflux terwijl het dus duidelijk wel aan de voeding lag.
Sorry als het verkeerd over kwam.
pi_175663600
Even voor de zekerheid; Kruidvat roept babyvoeding terug ivm salmonella :{

https://www.metronieuws.n(...)g-vanwege-salmonella
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_175664581
Gvd mijn baby kwam vannacht maar 1 keer, ik kreeg spontaan bekkenaids en een doorligplek :')
disclaimer
pi_175664790
Wauw, SQ. _O_ .

Ik begin nogal te balen van de avonden en nachten. Vooral de avonden. Y wordt steeds wakker en dan alleen maar weer stil als ik bij hem ga liggen en de borst geef. Maar ik ben echt erg gesteld op die paar uurtjes kindvrij zijn 's avonds dus ik word er knap chagrijnig van. Hij slaapt dan vanaf 23:00 ongeveer wel door tot 5:00, maar dan wil hij weer continu aan de borst.

Hij slaapt ook nog steeds bij ons. We gaan binnenkort maar eens proberen dit te doorbreken en slaaptraining doen.

Hij is wel lekker aan het eten gegaan. Gezellig kind is het. O+ .

SPOILER
Meer foto's!! *O* .
pi_175664872
Mijn baby kwam vannacht ook voor het eerst om 5 uur :o :o. Ik wist niet wat ik meemaakte. Maar verder een dikke +1 op Franny wat betreft de avonden en vroege ochtenden, al ben ik nog niet toe aan rigoreuze maatregelen.

Ok, plaatjes.
Ik maakte gisteren in een half uur een paar keer een foto. Tussendoor keek ik niet, want dan ging hij alleen maar terug liggen kijken. Ik weet dus nog steeds niet precies wat hij doet :')

H3VVx5G.png
RbLiWiO.png

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemijn op 12-12-2017 09:54:44 ]
pi_175664950
Jacob on the move *O* wat leuk! Nog even tot de gefrustreerde "maar ik wilde gvd VOORuit" kreten :D

Y, lekkere smulpaap O+

Ja, die nachten... Maar het is bij ons ineens heel erg verbeterd! Combinatie van eigen kamer + ineens weer flessen melk drinken? Dus houd moed, het wordt cht beter - al ken ik de vermoeide frustratie maar al te goed :')
disclaimer
pi_175665032
FF, lijkt me ook niet echt iets om naar uit te kijken, alle verkoudheden x3 of x5 bij jullie thuis. Op zich wel fijn als ze er ieder voor zich wel makkelijk doorheen komen. Heb je ook dubbel nachtelijk gesnurk? *;

Dat van die ski-pakjes vond ik vooral een beetje tragisch. Zo lief door iemand bedacht maar echt onbruikbaar. Je kan de komende jaren wel nog veel toffe foto's van ze maken natuurlijk. Zag je die 3 grote kleuters van Kyara? Zo wordt het vanzelf :Y

Y! Lekker! Zo'n uitgebreid knoeipak ga ik ook eens scoren.
pi_175665042
Haha, die foto's zijn heel herkenbaar Lemijn. Zo gaat Y ook door de kamer. Hij doet het met z'n benen. Af en toe even een rol tussendoor. Ik moet Y soms bevrijden want dan is hij onder de bank of een stoel terechtgekomen.
pi_175665081
De week van noud zat vol eerste keren. Sneeuw, pakjesavond, een BOOM in je huis, wtf man.

b8kGOEP.jpg

Oh en hij kruipt! Exact op 9 maanden, ik maak extreem gemiddelde kinderen :')

[ Bericht 47% gewijzigd door Stormqueen op 12-12-2017 10:05:48 ]
disclaimer
pi_175665140
Ik ben blij dat mijn boom nog wel veilig gaat zijn dit jaar _O- . Maar bij Noud zie ik een speen, dan gaan er misschien minder dennennaalden naar binnen?
pi_175665164
Ohja babyfotodinsdag O+ *O*

De foto's van de fotoshoot zijn er :D ze zijn gemaakt voor de 40 jarige bruiloft van mn ouders. sommige zijn met props, balonnen, confetti ect vandaar dus ook de bretels en het strikje O+ beetje fout maar ik vond het hem stiekem heerlijk staan :D :@

SPOILER
Ik heb meteen een voorraadje voor de komende babyfotodinsdagen
pi_175665191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:03 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben blij dat mijn boom nog wel veilig gaat zijn dit jaar _O- . Maar bij Noud zie ik een speen, dan gaan er misschien minder dennennaalden naar binnen?
och, het is heel biologisch, dennennaalden, toch?
disclaimer
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:09:31 #203
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175665243
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:46 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby kwam vannacht ook voor het eerst om 5 uur :o :o. Ik wist niet wat ik meemaakte. Maar verder een dikke +1 op Franny wat betreft de avonden en vroege ochtenden, al ben ik nog niet toe aan rigoreuze maatregelen.

Ok, plaatjes.
Ik maakte gisteren in een half uur een paar keer een foto. Tussendoor keek ik niet, want dan ging hij alleen maar terug liggen kijken. Ik weet dus nog steeds niet precies wat hij doet :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
It moves! :D Tof!

Muv de bekkenaids en de doorligplekken klinkt het wel goed, SQ 😁

Ella is net weer wat minder goed gaan slapen, ipv 1 ineens 3 nachtvoedingen. Maar ik vermoed een groeispurtje, want mijn alleenhethoognodigehoeveelheidmelk-drinkende baby wil ineens liters melk. En ze eet daarnaast ook nog goed.
Ik denk dat ik me voor de verandering eens geen zorgen hoef te maken over de gewichtscurve op her cb donderdag, want ze krijgt zowaar wat spekkies :)

Slaapritme klinkt herkenbaar Franny, alleen moet ik tot ik zelf naar bed ga 30x een speentje terug stoppen.
Maar het gaat hier in fases, bij Y is het gewoon constant?
pi_175665256
_O_ OMG LDG _O_
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:11:07 #205
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175665261
Oh Ik loop alweer achter. Niet zo snel mensen! :P
pi_175665270
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:04 schreef littledrummergirl het volgende:

De foto's van de fotoshoot zijn er :D ze zijn gemaakt voor de 40 jarige bruiloft van mn ouders. sommige zijn met props, balonnen, confetti ect vandaar dus ook de bretels en het strikje O+ beetje fout maar ik vond het hem stiekem heerlijk staan :D :@

SPOILER
ermahgerd wat een briljante foto O+!!
disclaimer
pi_175665273
Ik kijk Teletubbies met m'n krullebol O+

SPOILER
pi_175665283
LDG O+
pi_175665296
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:11 schreef Sylver_ het volgende:
Oh Ik loop alweer achter. Niet zo snel mensen! :P
Jawel joh, het kleutertopic gaat 15 delen doen voor kerst, dat moeten we voorblijven natuurlijk :P
GRAPJE HE

Blue, wat heeft ze een toepasselijk shirt aan O+
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:19:49 #210
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175665389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:13 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Jawel joh, het kleutertopic gaat 15 delen doen voor kerst, dat moeten we voorblijven natuurlijk :P
GRAPJE HE
Ja, wat een slecht idee zeg zo'n kleuter topic, zo kom ik toch nergens meer aan toe :(
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:20:53 #211
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175665413
Tof al die eerste keren, SQ! O+
Ella trekt de boom omver, dus die staat nu in de box :')
En wat goed dat hij kruipt! *O*

Wat een gave foto, Ldg! O+
Benieuwd naar de andere :)

Gezellig Blue! :D
Vindt ze het leuk?
pi_175665487
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:04 schreef littledrummergirl het volgende:

SPOILER
O+ O+ Te schattig!
And you know I might
pi_175665512
Ik vond het trouwens erg verwarrend dat de baby van cygne al langer uit de buik dan in de buik is, en dat bij Noud pas op 22 december is _O-
disclaimer
pi_175665531
Staat Ella in de box of de kerstboom?
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:34:16 #215
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175665607
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:29 schreef BlueEyes het volgende:
Staat Ella in de box of de kerstboom?
De kerstboom :D
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:36:49 #216
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175665654
Gut, 2 kinderen is toch wel extra opletten he. Dit is al de zoveelste keer dat ik op internet zoek of het opgegeten ding giftig is :@ Krijt, klei, viltstift..
Tot nu toe staat alles nog in het lijstje van niet giftig gelukkig :o

En we moeten echt een traphekje, ik vond Ella net met 1 knie op de eerste tree..
pi_175665684
Wij gaan morgen een boom halen.
Ik ben nog niet uit over de plek en grootte.
Dat mevrouw erin gaat hangen kunnen we nu al voorspellen.
Gelukkig kent ze het woordje nee heel goed want ze schud al heftig haar hoofdje als iets niet mag van me :')
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:39:48 #218
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175665706
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond het trouwens erg verwarrend dat de baby van cygne al langer uit de buik dan in de buik is, en dat bij Noud pas op 22 december is _O-
Mal is dat he :)
Hier is het a.s. donderdag
  dinsdag 12 december 2017 @ 10:40:18 #219
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175665718
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:38 schreef BlueEyes het volgende:
Wij gaan morgen een boom halen.
Ik ben nog niet uit over de plek en grootte.
Dat mevrouw erin gaat hangen kunnen we nu al voorspellen.
Gelukkig kent ze het woordje nee heel goed want ze schud al heftig haar hoofdje als iets niet mag van me :')
Schudt ze alleen nee of blijft ze er dan ook echt af? :)
pi_175665759
Nanuke, wat onzeker kun je worden van dat gehuil h? (En dat zetten ze niet in het boekje h, dat ze soms ondanks volle buik en schone luier gewoon doorgillen.) Maar het klinkt alsof je een goed plan hebt hoor!

SQ wat ontzettend klote van je bekkenaids :P

Wat een heerlijk snoetje Franny <3 Herkenbaar van de avonden...

Hier is het inslapen/wegleggen ook een drama. Overdag ook hetzelfde gemier, niets lukt. We hebben nu a.s. donderdag een afspraak bij een slaapconsulent. Ben nog te wazig om zelf een training te bedenken. Terwijl de timing nu perfect is, man is nog 3 weken thuis nu. Ik zal de tips&tricks wel doorgeven hier :)

Fijn, zo'n virusestafette, FF. Beterschap maar weer:{

Moest ook wel lachen hoor, op het kdv-verblijf hangen ze altijd een A4-tje op de deur als er iets heerst. Nu hangt de deur zowat vol. Waterpokken, buikgriep, zesde ziekte en krentenbaard. En dan vergeten ze eigenlijk het chronische wintersnothoestoorpijn-virus nog :D

Ooooh Ldg, gaaf ploatie!

SPOILER
pi_175665776
Ze blijft er uiteindelijk wel af tijdens het neeschudden.
En ze heeft een nieuwe feature, grommen als ik haar alsnog wegtrek ergens bij nee zeggen :o

Oh Sylver zo herkenbaar.
Ik ben elke keer zo hyperalert wat er nu weer in het waffeltje zit.
Of wat ze nu weer uitspookt.
Met F was wat makkelijker, die zat voornamelijk in de box en er slingerde geen speelgoed of spul rond wat evt 'kwaad' kon.
pi_175666063
Haha Lemijn, wat een leuke fotoserie zo. :D.
En Noud aan de kruip, wat goed. *O*. Richting de kerstlampjes, ik snap het!
Franny, wat een mooi gezichtje. O+. Lastig van de nachten, hopelijk werkt de slaaptraining!
Oooh ldg, wat een briljante foto! :D. Echt heel erg mooi.
Wat een heerlijke krullen, Blue! Mijn vader had in de jaren zeventig een norme bos met krullen tot op zijn schouders, maar mooi niet dat dat aan iemand van ons doorgegeven is. }:| .

De kerstboom in de box. :D. Wij hebben de boom al anderhalve week staan, de peuter kijkt er niet naar om (nooit gedaan ook) en A is sowieso nog te klein.

Mooie donkere ogen, Sara. O+.

En dan nog even over A: ze is nu ruim zes weken en ze doet het zo goed. O+. We hebben echt een fijn ritme. Ik kan haar voor alle slaapjes wakker wegleggen en dan valt ze zelf in slaap, de knapperd. 's Nachts komt ze in principe 1 keer (een paar nachten geleden wat vaker, maar ik denk dat ze het toen koud had. Nu met een slaapzakje aan gaat het weer goed). Afgelopen nacht pas voor het eerst om 5 uur (hadden de baby's een pact?) na een laatste voeding om 22:30. Dusseh, so far so good hier!
pi_175666408
Als er een pact was hebben ze mijn dametje vergeten mee te nemen in het overleg :')
pi_175666767
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:27 schreef BlueEyes het volgende:
Als er een pact was hebben ze mijn dametje vergeten mee te nemen in het overleg :')
Mijn baby zegt sorry.

DaD, wat heerlijk dat het zo goed gaat met A! Met jou ook steeds beter hoop ik?

Sara, wat heeft hij toch een sprekend gezicht. En ook heerlijk naast het speelkleed natuurlijk.

SQ ik dacht hoezo heeft iedereen het over kruipen, had ik die foto's zo slecht bekeken maar je deed een edit vlak voordat de pagina vol was, dom :N
Maar ik zag 'm alsnog! Recht op die lampjes af. Ik houd van gemiddelde kinderen, dus zal de kerstlampjes hier even uit de kast trekken over 5 maanden.
pi_175667031
Lemijn, met mij gaat het heel goed. Ik kan vrijwel alles weer, al vind ik sommige bewegingen nog wel heel spannend. Ik kan zelfs gewoon autorijden!
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:06:09 #226
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_175667146
Babyfotodinsdag *O*

SPOILER
pi_175667218
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
Haha ja echt he! Ik zei onder mn laatste buikfoto dat ik echt wel overtijd zou gaan. Twee dagen later.. :')

Bfd:

IMG_20171212_034042.jpg

Hij stal mijn dekentje. _O- O+
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:11:27 #228
19376 LadyS
Truus en Miep
pi_175667236
LDG, wat een heerlijk koppie zo O+
En Lemijn, leuke serie!
Voor mijn geval zijn jullie pas net bevallen en kijk nu eens wat een grote babies :o

M. slaapt wisselend 's nachts. De ene keer komt hij 1x en de andere keer 2x of 3x. Maar gelukkig altijd alleen om te eten, hij slaapt altijd makkelijk weer verder #afklopt
pi_175667584
Aahh ldg wat een mooie foto van mooie baby. O+

En de krullenbol van blue. O+
pi_175667998
Ooooh bfd! Ik doe ook weer eens mee. Dit is de nieuwe hobby op de momenten dat hij happy is:

SPOILER
Lemijn, hij beweegt! Wat goed!
Ldg, wat een heerlijke foto. O+
SQ, wat een heerlijke eerste keren.
Wolfje heeft helemaal gelijk, ziet er uit als een heerlijke deken!
Sara, wat lijkt hij al wijs!
BE, wat een gezelligheud met je krullebol. O+
pi_175668082
Ahh nanuke wat zoet. O+
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:05:13 #232
448209 Memoru
Chocolade<3
pi_175668200
SQ: Maar 1x wat goed!! Wat goed dat hij kruipt! Echt schattig O+
Lemijn: Geweldig die foto's! Wat een snelle
LDGL Awwwwwww - O+ O+ O+ O+ -
BE: Mooie haartjes en grappig shirtje!
Sara: Wat een mooie oogjes!
LadyS: Wat cool zo met die weerspiegeling in de kerstbal!
Cygne: Foto doet beetje vaag bij mij :?
Nanuke: Wat een sterke! Beentjes en hoofd in de lucht

Vannacht was een ramp met E. in de ledikant. Rond 1:00 begon ie met krijsen dus toch maar eruit gehaald. Mja hij had om 3:00 een enorme poepluier dus kan ook dat dat m dwars zat. Vannacht maar weer proberen.
Ik ga ff een leuke foto opzoeken
pi_175668251
Wat doet ie, memoru?
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:46:24 #234
448209 Memoru
Chocolade<3
pi_175669077
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:07 schreef Cygne het volgende:
Wat doet ie, memoru?
Ahh hij doet het nu weer! Foto was eerst denk ik te groot. Mooi kindje O+ Heb je het dekentje zelf gemaakt?
pi_175669832
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:46 schreef Memoru het volgende:

[..]

Ahh hij doet het nu weer! Foto was eerst denk ik te groot. Mooi kindje O+ Heb je het dekentje zelf gemaakt?
Nee, gekocht. Is zo'n zeemeermindeken. Beste dekentje ever haha.
pi_175670036
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 09:59 schreef Stormqueen het volgende:
De week van noud zat vol eerste keren. Sneeuw, pakjesavond, een BOOM in je huis, wtf man.

[ afbeelding ]

Oh en hij kruipt! Exact op 9 maanden, ik maak extreem gemiddelde kinderen :')

Toch maar overdwars voor de kerstboom dan >:) Knappe Noud *O*

Wat een leukerds weer allemaal op de fotos O+
pi_175673025
Even iets heel anders, wie weet herkent iemand t. Na mn eerste menstruatie na mn zwangerschap (vies lang en heftig) besloot ik meteen weer aan de pil te gaan. Alleen heb ik nu een doorbraakbloeding van jewelste :{ had ik eerder werkelijk nooit. Iemand die het herkent en weet of dat minder wordt? Ga sowieso ook even de huisarts bellen hoor 😉maar was vooral benieuwd. Oh the perks of pregnancy :')
pi_175673073
Ah bfd O+ wat een leuke kinders zijn hier toch. *;

Mijn baby had het 5 uur pact niet zo goed begrepen. Die ging namelijk pas om 5 uur slapen. :{w
pi_175674188
Al die baby’s maken mijn dag goed O+
Ik ontken nog even dat ik ziek begin te worden geloof ik. Na net 2 dagen werken na het verlof :(
pi_175675374
Jaaa BFD *O*
Ik ga zo uitgebreid reageren, eerst een foto!

SPOILER
pi_175676699
Wat een lekkere smoel Franny :Y)
Jacob is on the move, wat goed!
Jaaa Noud aan de kruip!
Ohh LDG die vreet je toch op O+
BE heerlijk zo samen tv kijken, dacht dat de Teletubbies al niet meer waren :@
Mooie donkere ogen Sara
Heerlijke wangetjes LadyS!
Dit is mijn dekentje mama! :D
Haha hij is aan het planken Nanuke!

Ohja over de nacht, V slaapt normaal goed maar vannacht was het om 2 uur het speentje en om 4 de fles. Hij zal wel geweten hebben dat hij voor het eerst naar de gastouder zou gaan :P
pi_175677719
Flav die muts O+

En knutselwerkjes, de eerste beer van F heb ik ook bewaard. Daarna ben ik gaan bewaren wat echt een beetje betekenis heeft anders zou ik er nu al in omkomen :')
pi_175677821
Flav hoe deed je kunstenaar het bij de gastouder? En hoe was het voor jou? Wij gaan binnenkort voor het eerst wennen op het KDV, kan niet zeggen dat ik ernaar uitkijk.

LDG, geen ervaring. Hoop dat het een eenmalig wen-grapje is van je lijf.

Nanuke, herkenbaar beeld! En is dat nou zo'n boxmatras?

Cygne prachtig plaatje! Grappig om hem eens niet met zo'n mega-grijs te zien :o

Oh die van LadyS nog zo lekker klein O+ . Die kerstbal-truc ga ik ook proberen!

DaD super dat je zo goed herstelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 13-12-2017 01:38:22 ]
pi_175679255
De eerste dag naar de opvang en meteen je baby met blauwe voeten terug ;(
disclaimer
pi_175679586
Flav, wat een snoet. O+
Lemijn, haha ja. Lukt me meestal niet. Vind deze wel echt heel zoet. Vangt ook wel een beetje hoe hij is.
Franny, Y is echt een jongetjes-I! O+

Wat is er gebeurd sq? :'(
pi_175679694
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:48 schreef Cygne het volgende:
Flav, wat een snoet. O+
Lemijn, haha ja. Lukt me meestal niet. Vind deze wel echt heel zoet. Vangt ook wel een beetje hoe hij is.
Franny, Y is echt een jongetjes-I! O+

Wat is er gebeurd sq? :'(
nee, niet de mijne, die van flav _O-
disclaimer
pi_175680925
Oh hahaha. |:(
Derp. :')

Ik dacht al, gemist dat noud naar een nieuw kdv ging.
pi_175681300

[ Bericht 100% gewijzigd door Cygne op 13-12-2017 11:51:26 ]
pi_175681483
Er was geen spatje verf te bekennen net tijdens het badderen :D
De kunstenaar heeft het heel goed gedaan! Hij kan bij vreemden wel eens gaan huilen maar de gastouder kreeg meteen een big smile van hem. Verder heeft hij veel aandacht gekregen van de andere kindjes en hij is heel vrolijk geweest O+
En ik, tsja ik kon nou niet zeggen dat ik het heel moeilijk vond om hem achter te laten :@ Heb een heel goed gevoel over de gastouder en V vond haar ook meteen leuk. Maar vond het natuurlijk wel erg fijn dat ze een fotootje stuurde waar hij een grijns van oor tot oor had :D
pi_175683135
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:01 schreef Lemijn het volgende:
Nanuke, herkenbaar beeld! En is dat nou zo'n bosmatras?
Ik heb geen idee, ik heb hem gekregen van mijn ouders. Vooral 'opa' is van mening dat het wel zacht/warm/mooi moet zijn. Ik vind het in elk geval een heerlijk ding en hij kan ook gewoon in de wasmachine&droger dus prima. :)
pi_175683361
Geen puf/tijd om uitgebreid te reageren na een lange dag vol lessen en oudergesprekken, maar hartjes all around voor jullie beebsters. O+ O+

Hoe wij L. aantroffen toen mijn moeder een avondje op had gepast:
SPOILER
Ze wilde niet in haar bedje, dus dan maar zo. O+ O+
pi_175684213
Dirk lijkt alweer wag beter te pas. Hij ligt nu al 2u te slapen in zijn eigen bed, en vanmiddag kreeg ik alweer wat echte hardop-lachjes. O+ Eens zien wat zo de nacht gaat brengen.

Wup was het volgens mij die de lactatiekundige voorstelde; ik heb even kort contact gehad. Ze stelde voor om zelf een aantal 'regeldagen' te doen. Dus zoveel mogelijk drinkmomenten pakken en als hij wel langer slaapt evt extra te kolven. Allereerst om de productie te stimuleren, maar ook vanwege t extra vocht wat de ontlasting zou kunnen helpen. En als die nog veel langer uitblijft toch even de HA bellen voor advies. Mocht hij donderdag met het weeguurtje nog niet aangekomen zijn, hebben we opnieuw contact en gaan we uitgebreider kijken.
pi_175686509
Alle ervaringsverhalen zijn zo fijn om te lezen en voor mijzelf om dus even te relativeren....
Reageren lukt mij niet enkel weer even spuien

Ik heb moeite met slapen na de voeding van ong 0300.... elke dag weer
Voel mij klaarwakker
Vandaag vanaf 0500 klaar ermee en telefoon gepakt

Vandaag 1e dag alleen met 2 kids
  woensdag 13 december 2017 @ 06:38:31 #254
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175686706
Babyfotodinsdag! O+ O+

Hoe ging de nacht, Nanuke? Goed dat je even overlegd hebt, ben benieuwd of het verschil gaat maken.

Ai zonnestraal, dat is wel heel vroeg :{
Zou een luisterboek helpen? Ik had tot een paar jaar terug moeite met in slaap komen 's avonds en ik ben toen begonnen met luisterboeken. Dat hielp bij mij heel goed. Niet een te spannend boek, natuurlijk. Ik had toen alle Harry Potter boeken op repeat en kon echt niet slapen zonder 😌
Succes vandaag! Hopelijk verloopt het allemaal soepel.

Ik vind het zo leuk om weer al die ontwikkelingen te zien! Ella is al een tijdje bezig met geluiden, hoe klinkt het als je 2 dingen tegen elkaar slaat (een blokje op de poes maakt een heel gek geluid :X) en dat blije snoetje als iets veel geluid maakt O+
Ik heb voor haar voor kerst een xylofoon gevraagd, ben benieuwd of ze dat ook leuk vindt :)
En ik ben verbaasd hoeveel ze al weten met 8 maanden.
Als ik vraag 'waar is <papa, zus of poes>' dan gaat ze echt zoeken en lachen als ze ze gevonden heeft.
ik weet niet meer of dat bij mijn oudste ook zo was :o
pi_175686949
Poeh Zonnestraal, pittig! Sterkte vandaag!
Flav, wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de gastouder, dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker! Maar ben ik de enige die knutselen met baby's dikke onzin vindt? :+. :D.
Selv, die foto. O+.
Succes Nanuke, hopelijk werkt het en is Dirk donderdag aangekomen!

En omg, A. deed een doorslaap! :o. Dat, of ik heb zo vaak gevoed dat ik nu totale verstandsverbijstering heb waardoor ik me niets herinner, maar allebei is prima!
pi_175687540
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 05:48 schreef Zonnestraal02 het volgende:
Ik heb moeite met slapen na de voeding van ong 0300.... elke dag weer
Voel mij klaarwakker
Vandaag vanaf 0500 klaar ermee en telefoon gepakt

Vandaag 1e dag alleen met 2 kids
Ik heb dit nu nog. Ik ga vaak even lezen en wacht tot ik weer echt moe ben voor ik het probeer. Ik herlees boeken op de telefoon met zo min mogelijk licht aan. Dat helpt en meestal slaap ik dan wel weer na een uurtje. Maar kut is het wel..
pi_175688080
Sylver, dat klinkt echt zo leuk! O+
DaD, wat lekker een doorslaapbaby! En wat fijn om te lezen dat het fysiek alweer zo goed gaat. ;)

De nacht was wel okee. Niet zoals eerder, maar alweer beter dan de afgelopen tijd. Ik voel me ook gelijk een heel stuk minder labiel. Echt, SQ, als ik denk aan hoe jij zo lang al leeft op zo weinig slaap weet ik niet hoe je het doet. Knap hoor. :*
pi_175688462
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 07:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Flav, wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij de gastouder, dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker! Maar ben ik de enige die knutselen met baby's dikke onzin vindt? :+. :D.
Boks :+ . Wel lief hoor, maar niet heel zinnig.

Wat leuk, Ella en de geluiden O+

Wat fijn dat je moeder haar lekker bij zich heeft gehouden Selvaria! Ze wou gewoon het maximale uit oma's bezoek halen denk ik.

Ik maak mezelf altijd wijs dat ik blijkbaar al een minimale dosis slaap heb gehad, als verder slapen niet lukt. En doe alsof alles dat er nog bij komt luxe is. Gaat niet altijd op natuurlijk maar helpt mij meestal wel om er rustig onder te blijven.
pi_175688695
Ik ben trouwens op AliExpress op zoek naar van die slofjes met wintervoering, maar kan ze niet vinden. Weet iemand een verkoper of welke zoektermen ik moet hebben?
  woensdag 13 december 2017 @ 10:30:55 #260
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175688869
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 10:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben trouwens op AliExpress op zoek naar van die slofjes met wintervoering, maar kan ze niet vinden. Weet iemand een verkoper of welke zoektermen ik moet hebben?
Zoiets?
https://nl.aliexpress.com(...)ow+boot+first+walker

Of zoiets als deze?

[ Bericht 27% gewijzigd door Sylver_ op 13-12-2017 10:51:41 ]
pi_175689257
Ella de poes en het blokje _O- _O_ dit vraagt om een filmpje!!
pi_175689340
quote:
Ja zoals die tweede, maar dan gevoerd en hoog. Aapies look-a-likes zeg maar.
pi_175690627
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 23:19 schreef Nanuke het volgende:
Dirk lijkt alweer wag beter te pas. Hij ligt nu al 2u te slapen in zijn eigen bed, en vanmiddag kreeg ik alweer wat echte hardop-lachjes. O+ Eens zien wat zo de nacht gaat brengen.

Wup was het volgens mij die de lactatiekundige voorstelde; ik heb even kort contact gehad. Ze stelde voor om zelf een aantal 'regeldagen' te doen. Dus zoveel mogelijk drinkmomenten pakken en als hij wel langer slaapt evt extra te kolven. Allereerst om de productie te stimuleren, maar ook vanwege t extra vocht wat de ontlasting zou kunnen helpen. En als die nog veel langer uitblijft toch even de HA bellen voor advies. Mocht hij donderdag met het weeguurtje nog niet aangekomen zijn, hebben we opnieuw contact en gaan we uitgebreider kijken.
Ik hoop voor jullie dat het werkt.
pi_175690828
Ik lees wel alles, maar zodra ik ga reageren ben ik veel weer vergeten :@ Zag wel hele lieve babyfoto's langskomen O+ Vind het ook fijn om verhalen te lezen over de oudere babietjes, weet ik al een beetje wat me te wachten staat.

Hier een goede nacht gehad, lekker kunnen slapen tussen de voedingen door, echt zo fijn O+ Vanochtend mezelf al gedouched, kind al gebadderd en opgeruimd in huis. Ik begin langzamerhand het gewone leven weer op te pakken en geniet er van :) Wanneer gingen jullie eigenlijk voor het eerst naar buiten met je baby? Het is nu telkens zulk vies weer dat ik de behoefte ook nog niet voel.
And you know I might
pi_175692570
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 17:29 schreef LeSage het volgende:
Al die baby’s maken mijn dag goed O+
Ik ontken nog even dat ik ziek begin te worden geloof ik. Na net 2 dagen werken na het verlof :(
Ik ben twee keer een aantal dagen na mijn verlof ziek geworden...

BFD O+
pi_175692674
Ik ging vanmorgen twee kinderen afleveren bij het KDV. De peuter ging al direct spelen met de auto's en mijn baby was ook binnen een paar tellen druk aan het knagen op een speeltje terwijl hij uitgebreid geaaid werd door een van de juffen... "Ok, ik ben maar weg dan... veel plezier vandaag"
Dat KDV O+
  woensdag 13 december 2017 @ 15:37:28 #267
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_175695753
Die kleine van ons vond de sneeuw toch maar een vreemde gewaarwording, al die nattigheid en vreemde vlokken op z'n gezicht. :D
tznbpIi.jpg

Vandaag alweer 6 maanden, tijd vliegt. O+
pi_175695795
Vraagje: ik merk al geruime tijd dat noud soms "knakt" met zijn gewrichten, maar nu voelde ik het ook. In zijn kniegewricht, terwijl hij lag te drinken. Meerdere keren achter elkaar. Herkent iemand dit??
disclaimer
  woensdag 13 december 2017 @ 15:42:15 #269
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_175695867
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
Vraagje: ik merk al geruime tijd dat noud soms "knakt" met zijn gewrichten, maar nu voelde ik het ook. In zijn kniegewricht, terwijl hij lag te drinken. Meerdere keren achter elkaar. Herkent iemand dit??
Ik lees dit heel toevallig maar: ja :Y. Suus heeft dit ook een tijdje gedaan met haar knie toen ze een maand of 9 was. Voelde en klonk heel naar :X, echt een hele harde ‘knak’, en was na een week of 2 weer over. Geen idee verder hoe of wat :?
pi_175696234
Wat een leuke foto Lastpost! Ik heb het niet aangedurfd naar buiten te gaan met mijn bijna 6-maanders.

Wij zijn vandaag bij het cb geweest, bij de arts gelukkig, erg fijne vrouw is dat! We hebben een bv-afbouwschema besproken, daar gaan we volgende week mee beginnen met de hoop op wat betere nachten. Man en ik hadden gisteren vrij, we hebben de kinderen weggebracht, zijn weer naar bed gegaan en toen we wakker werden was het 13:30 uur... En ik had me prima nog een keer om kunnen draaien (afgezien van de honger). De meiden zijn goedgekeurd, maar moeten wel rond de 8 maanden extra terug en goed op benauwdheid letten. Ze blijven erg klein (5 en 5.2 kilo) maar goed in verhouding. We kunnen bijna over naar maat 62 *O* En hopelijk doet het eten ze straks wat meer groeien, dat was bij O iig wel zo.

En omdat ik fotodinsdag gemist had:
SPOILER
pi_175697226
FlyingFish, wat een schatjes O+ O+
And you know I might
pi_175698089
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb het bij J gehad na het drinken dat ik haar optilde om in bed te liggen. Dat je die knak zo duidelijk voelt in een schoudertje dat je bang bent dat er ineens een arm losbungelt en kind gaat gillen.
Polleke sliep gewoon door :')
pi_175698234
Iemand nog gouden tips om een baby te laten boeren? :{
Het lukt de helft van de tijd echt niet om er een boer uit te krijgen, maar we merken dat-ie daar een half uur / uur later toch last van krijgt als we 'm wegleggen (vaak volgt er dan alsnog een boer).
Minion!
Pitbull!
pi_175700002
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:27 schreef twist02 het volgende:
Het lukt de helft van de tijd echt niet om er een boer uit te krijgen, maar we merken dat-ie daar een half uur / uur later toch last van krijgt als we 'm wegleggen (vaak volgt er dan alsnog een boer).
Oh, die tip wil ik ook :Y
pi_175700723
FF, wat een leuk duo heb je toch.
Lastpost, wat een mooie foto in de sneeuw!

Ik ben vandaag blijven hangen in niet ziek, maar ook niet fit :')
Wel kei trots op mijn jongens die het zo goed doen bij de oma’s deze eerste week samen O+

En ik kreeg zo’n leuke foto van oma doorgestuurd dat ik even mee doe met BFW!
SPOILER
pi_175700855
Ohh FF wat een lachebekjes O+

Over het boeren, ik zet hem meestal op mijn been en houdt mijn andere hand op zijn borst en buig hem ietsjes naar voren. Klop dan zachtjes op zijn rug afwisseld met wrijven. Komt er geen boer dan buig ik hem iets verder naar voren en dan weer naar achteren, werkt 9 van de 10 keer. Soms boert hij inderdaad ook niet direct maar pas een uur later.
pi_175702356
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:27 schreef twist02 het volgende:
toen de kapitein heel klein was hielp het goed om hem heel ver over je schouder te leggen, zodat hij met zijn buikje tegen je schouder rust en verder n beetje naar beneden hangt. En dan op t ruggetje kloppen.

Wat soms ook helpt is op zn buik leggen, wanneer hij zijn hoofdje probeert op te tillen boert ie vrijwel automatisch. Maar daar is de jouwe misschien nog wat te klein voor.
pi_175704437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 19:06 schreef Flav het volgende:
Ohh FF wat een lachebekjes O+

Over het boeren, ik zet hem meestal op mijn been en houdt mijn andere hand op zijn borst en buig hem ietsjes naar voren. Klop dan zachtjes op zijn rug afwisseld met wrijven. Komt er geen boer dan buig ik hem iets verder naar voren en dan weer naar achteren, werkt 9 van de 10 keer. Soms boert hij inderdaad ook niet direct maar pas een uur later.
Mijn vriend stelde voor dat ik dan maar minder over zijn rug moet wrijven _O-
Hoera voor 3 mannen, boeren en scheten blijven leuk :')

Overigens vindt M. het wel fijn O+ Thanks! :*
pi_175704755
Mijn M. boerde ook erg slecht en kreeg er erg last van als het niet lukte. Wat hier werkte was veel geduld, rechtop houden en lopen (soms wel een kwartier) en op andere momenten over onze schouder leggen met haar buikje op de plek van haar maag tegen het bot van mijn schouder, zodat er een beetje druk op het maagje kwam.
Snap je wat ik bedoel? :')
pi_175707476
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:39 schreef LeSage het volgende:

[..]

Mijn vriend stelde voor dat ik dan maar minder over zijn rug moet wrijven _O-
Hoera voor 3 mannen, boeren en scheten blijven leuk :')

Overigens vindt M. het wel fijn O+ Thanks! :*
Ik ben ook in de minderheid, vriendlief, V en de hond :') Ze kunnen er alledrie wat van :X
pi_175710366
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:06 schreef Flav het volgende:

[..]

Ik ben ook in de minderheid, vriendlief, V en de hond :') Ze kunnen er alledrie wat van :X
Ik vergat de hond :o 4 tegen 1, het is niet eerlijk :'(

(Stiekem hou ik wel ontzettend veel van mijn mannengezin, inclusief boeren en scheten O+ )
pi_175713434
Dank voor de tips! ^O^ Meesten klinken al wel bekend, maar we gaan ze gewoon allemaal proberen ;)

Qua krampjes is het nog steeds erg wisselend hier ;( gisteren was overdag wegleggen direct krijsen, en zodra we 'm op de arm namen werd-ie rustig. Gelukkig wel een goede nacht gehad, dus beter zo dan andersom, maar vind het zo sneu dat-ie zo'n pijn heeft ;(
En dan lees je voor de 100e keer dat het tot 6 weken alleen maar erger wordt... :'( :X
Minion!
Pitbull!
  donderdag 14 december 2017 @ 09:53:34 #283
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175713535
Jeeeej, goedgekeurd op het cb. 7,6kg :) gewicht eindelijk weer netjes volgens haar eigen lijntje op de -1 *O*

En ze is vandaag even lang uit de buik als in de buik, 39 weken en 5 dagen!

7WFbRIH.jpg
Wat moet je nou met al dat speelgoed hier als iemand daar regenlaarsjes heeft neergezet
:+
pi_175714104
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:46 schreef twist02 het volgende:

En dan lees je voor de 100e keer dat het tot 6 weken alleen maar erger wordt... :'( :X
Maar daarna wordt het ook echt beter. :* Sterkte, krampjes zijn maar hels.
  donderdag 14 december 2017 @ 10:32:21 #285
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175714150
Hoeft niet he Twist, het kan ook wel gelijk blijven tot 6 weken.

Het voelt altijd zo lang als je er middenin zit he :*
  donderdag 14 december 2017 @ 10:45:03 #286
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_175714406
Ik las de tip om je baby rechtop op je been te zetten en dan op en neer hobbelen (niet te fanatiek, dan komt er waarschijnlijk meer uit dan alleen lucht :+) als 'paardje rijden'.
:* voor alle krampjes. Zo sneu!

*O* voor Ella! En ik snap dat wel, hoe tof zijn die laarzen! En wat staat ze al stevig!
pi_175715419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:46 schreef twist02 het volgende:
Neee, dat wilde ik niet lezen ;(

Wij hadden vannacht weer een rotnacht, ik was extreem moe en had bijna de energie niet om te voeden, ze leek ook ineens extra lang te willen drinken of het leek lang te duren omdat ik zo moe was :+ Vanmorgen wil ze ook niet in haar bedje slapen dus ligt ze nu in haar wikkeldoek in de box te slapen. Hopelijk wil ze na de volgende voeding gewoon haar bedje weer in.
And you know I might
pi_175715422
Hier ook weer goedgekeurd op het cb.
6160gr en 63,5cm ^O^
V lag lekker met een balletje te spelen toen het prikje kwam, instant huilen maar ook direct weer stil. Bij het tweede prikje idem dito, nu ligt hij heerlijk te slapen O+
pi_175715444
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:53 schreef Sylver_ het volgende:
Jeeeej, goedgekeurd op het cb. 7,6kg :) gewicht eindelijk weer netjes volgens haar eigen lijntje op de -1 *O*

En ze is vandaag even lang uit de buik als in de buik, 39 weken en 5 dagen!

[ afbeelding ]
Wat moet je nou met al dat speelgoed hier als iemand daar regenlaarsjes heeft neergezet
:+
O+
And you know I might
pi_175718555
Sterkte met de krampjes en dwarszittende boertjes. Waar zijn grote zus ook soms een half uur deed over het laten van een boer komt het bij Y er allemaal zeer makkelijk uit. Het is sowieso een echt makkelijke en zonnige baby. Ik begrijp ook niet van wie hij het heeft.

Ondertussen heb ik een (winter)dip geloof ik. Heb helemaal nergens zin in. Voel me ook slecht over mezelf. Maar dat moet ik niet doen natuurlijk. Maar ik doe het toch. Etc. 8)7 . :') .
Ben blij dat peuter lekker op het kdv zit, tussen vrolijke vriendjes en kdv-leidsters met leuke knutselactiviteiten.
pi_175719663
Oh boy krampjes,het voelt als een eeuwigheid geleden dat we die hier hadden, terwijl het pas anderhalve maand n stuk minder is 8)7. Ik heb zo'n boekje waarin ik elke week wat schrijf, bij alle weken na week zes staat er "nou het werd dus mooi niet minder na week zes, het is een hoax". Maar als het dan eenmaal minder wordt merk je het verschil meteen. Dat radeloze gevoel en tutende oren vergeet je echter niet snel. Als je er middenin zit voelt het eindeloos :{ :'(.

Maar, het gaat over *O* en je beeb krijgt darmen van staal :7 *O*
pi_175722200
Wat een mooie foto's heb ik weer gezien O+

DaD, goed om te horen dat je fysiek al zo bent opgeknapt!!

Sterkte met alle krampjes :*

Ik ben benieuwd of O ook de '9 maanden = kruipen'- update gaat krijgen net als Noud :+
Vanochtend deed ze uit het niets weer een projectiel braak over zichzelf, de kinderstoel, de grond en mij ( :'( ) maar volgens het kdv is ze gewoon vrolijk als altijd vandaag :?
pi_175722225
Baby’s kunnen echt van doodziek naar kerngezond he Fazz 8)7

Ik dacht dat M. ook ziek werd, maar hij deed weer eens een ultieme kakjepakje.. die zat dus dwars.
pi_175722349
weer veel te lang geleden dat ik gereageerd heb! :@

Ben wel bijgelezen...BFD O+

Na het weekend nog meer respect voor alleenstaande moeders. Het eten viel me verkeerd en na me uren beroerd voelen, had mijn vriend N. net in bed liggen, maakte ik haar wakker met mijn overgeven. Midden in de nacht mocht ik nog eens naar de pot rennen...pff.
Zondag waren we beiden ziek maar moesten toch even met N de eerste sneeuw in!
Nu gaat het wel weer gelukkig.

en oja ik las iets over knutselwerkjes. Na 6 dagen kdv staat de teller al op 2 :D Ik ben begonnen er steeds een foto van te maken en alleen de bijzondere uiteindelijk te bewaren (de 1ste bijv. dus).

Over prpjectielbraak gesproken. Vorige week het debuut, het bleef uit haar komen als een waterval, dikke stralen uit haar neus. Even in paniek, ik moest er ook van huilen toen, zo sneu vond ik het :')
Daarna was ze ook weer haar vrolijke zelf gelukkig!
pi_175723518
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:34 schreef rena het volgende:

[..]

Neee, dat wilde ik niet lezen ;(
Sorry :@

Aan de andere kant lees ik ook overal dat krampjes pas bij 2-3 weken beginnen, en dat was hier bij 2-3 dagen :'(
Dus ik hou stiekem een sprankje hoop dat-ie er dan ook eerder vanaf is ofzo...

Dank voor de geruststellende woorden allemaal :* het lukt me nu gelukkig al een stuk beter dan bij de Minion om niet te ver vooruit te willen kijken en het vooral per dag te bekijken. En dit keer wt ik ook dat het uiteindelijk vanzelf beter wordt, dat scheelt ;)

Beterschap voor alle spugers :*
Minion!
Pitbull!
pi_175723895
Krampjes waren hier ook vanaf dag 2 Twist. Mijn eerste gedachte was 'omg, dit zes weken lang minstens, dat trek ik niet'. Ik zeg verder niks over de krampjes ivm fok wet, maar ik hoop dat het bij jullie snel minder wordt.

J. is alweer een week oud en de kraam was vandaag voor het laatst. De borstvoeding is dit keer zonder problemen op gang gekomen, m'n kleine speklap is sinds gister gewoon 80 gram aangekomen en ik wacht nog steeds op de kraamtranen.

En die lachstuipjes O+
pi_175724518
Krampjes zijn ook echt een bitch :(

Nog een _O_ voor degene die met white noise kwam. M. wordt daar zo rustig van en nu viel hij er zelfs binnen een minuut van in slaap O+
  donderdag 14 december 2017 @ 19:55:49 #298
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_175725338
Ik zoek tips voor warme dekens, wie biedt? O ligt in een dikke slaapzak onder 4 zomer/herfstdekentjes, maar heb niets dikkers in huis. Online staat er vaak geen TOGwaarde bij, dus kan moeilijk inschatten wat ik dan bestel..
pi_175725449
Sylv + Flav: Fijn die goede stats!
DaD: fijn dat het herstel goed gaat!
Succes met de krampjes! Arme beebs ;(

Whitenoise het helpt echt _O_
Vandaag naar de stad geweest. Ik heb denk ik voor 60/70 euro kleertjes gekocht heb voor E. Iedere keer de smoes: "Jaa dat is voor kerst!" :@
pi_175726815
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:01 schreef Memoru het volgende:
Sylv + Flav: Fijn die goede stats!
DaD: fijn dat het herstel goed gaat!
Succes met de krampjes! Arme beebs ;(

Whitenoise het helpt echt _O_
Vandaag naar de stad geweest. Ik heb denk ik voor 60/70 euro kleertjes gekocht heb voor E. Iedere keer de smoes: "Jaa dat is voor kerst!" :@
Ach, kerst duurt ook bijna 2 weken, toch?
pi_175726820
Dicht!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')