abonnement Unibet Coolblue
pi_175537249
Terecht, waar denk je dat dat voer van betaald wordt? Van onze belastingcente ja! Terwijl onze ouderen in de stront mogen rollen krijgt die vis een gratis huisje
  woensdag 6 december 2017 @ 21:27:44 #28
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175537298
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

De vis is iig weg...

[..]

Ja, maar niet omdat dit clubje de vis op hoge poten is komen bevrijden.
Gewoon een telefoongesprek waarin uitgelegd is wat voor behuizing zo'n dier nodig heeft. Gelukkig heeft die school geluisterd.

Goudvissen in kommen worden gemiddeld een jaar of 2 a 3, in goede omstandigheden kunnen ze ruim 20 jaar worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 7 december 2017 @ 06:32:56 #29
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175542849
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet...
Hij zegt dat wannneer dit kan gebeuren er geen noemenswaardige problemen bestaan. Dat is een onjuiste conclusie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 7 december 2017 @ 06:42:03 #30
285174 Evienne
never odd or even
pi_175542862
Toch een goede les voor de kinderen? Geen huisdier nemen als je niet de tijd hebt om je erin te verdiepen, of de financieen om het van goede huisvesting te voorzien. Niks zieligs aan. Zou willen dat mijn ouders me vroeger zulke dingen geleerd hadden want ik heb echt retrospectief medelijden met de dieren die ik als klein kind had. Doorgefokte red cap vis in kleine kom, hamster in kooi, och arme.

Ik vind mijn goudvissen met zijn zessen in 700 liter al een beetje klein behuisd. Terwijl ze zelf toch zo blij waren met hun nieuwe vijver (vorige eigenaar van mijn huis had het nogal verwaarloosd) dat ze me op 60 baby's getrakteerd hebben. Die baby's mogen ook alleen maar naar een groot aquarium of vijver verhuizen. Zeker rond Sint en kerst geef ik ze niet zomaar met iedereen mee, maar breng ik ze zelf weg.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_175542878
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:04 schreef ToT het volgende:
Tja ach, het zou wel netjes geweest zijn als ze de school geattendeerd hadden op het probleem en dan ff samen naar een oplossing gezocht hebben, zoals ergens een 2e handse aquarium op de kop tikken. Zuurstofpompje lijkt me erg overbodig. Of een bak van een meter nou zo hard nodig is, is ook de vraag.

Maar om echt de vis mee te nemen en die kinderen daar allemaal verdrietig maken? :')
donder op met je onzin, die vis zou gewoon door toilet gespoeld zijn als die lieve kindjes het zat zijn
pi_175542880
Kreeg je die voorheen niet altijd gewoon mee bij de dierenzaak in een boterhamzak met water :P

Waarschijnlijk omdat ze dat niet meer doen kan die vis nu ook niet meer tegen goudkommen.
pi_175542939
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:12 schreef PJR het volgende:
Gewoon lachend de telefoon neerleggen kon toch ook? :')
Dat kan opzich wel.
pi_175544049
Bouw zelf een aquarium als project.

Alle kinderen 50ct of 1 euro inleggen en je hebt de materialen.

Voorkomt op termijn dat de lokale Vissenbescherming een onzinbezoek komt brengen om aan de minimumvereisten voor de jaarlijkse subsidieverlening te voldoen.
pi_175544167
Ik ben 1 keer binnen geweest op die basisschool daar. Ik had werkelijk nog nooit zoveel kinderen in 1 klaslokaal gezien. Je kon als kind al amper tussen de tafeltjes door manoeuvreren, hoe de leerkracht dat doet is nog maar de vraag.

Wat dat betreft kunnen ze de kinderbescherming er ook op af sturen een kind heeft toch ook een bepaald aantal m2 nodig.
pi_175544192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:13 schreef naiipajiiau het volgende:
Ik ben 1 keer binnen geweest op die basisschool daar. Ik had werkelijk nog nooit zoveel kinderen in 1 klaslokaal gezien. Je kon als kind al amper tussen de tafeltjes door manoeuvreren, hoe de leerkracht dat doet is nog maar de vraag.

Wat dat betreft kunnen ze de kinderbescherming er ook op af sturen een kind heeft toch ook een bepaald aantal m2 nodig.
Dat soort regels zijn er over het algemeen voor dieren die we houden om op te eten.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:25:23 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175544386
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 06:52 schreef Het_Peenvarken het volgende:
Kreeg je die voorheen niet altijd gewoon mee bij de dierenzaak in een boterhamzak met water :P

Waarschijnlijk omdat ze dat niet meer doen kan die vis nu ook niet meer tegen goudkommen.
Niet in een boterhamzak maar wel in zo'n plastic zak, klopt. Soms wel meerdere goudvissen in 1 zak.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:51:38 #38
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175544823
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als wij stichtingen hebben die signalen van derden ontvangen en vervolgens tot actie overgaan omdat 1 enkele goudvis in een ronde kom zwemt, dan hebben we nauwelijks noemenswaardige problemen in dit land.
Dat ben ik wel met je eens. Maar een school die kinderen bewust willen maken voor dierenzorg door vervolgens een goudvis te martelen in een ronde kom zonder verwarming en ws kraanwater is ook gewoon te droevig voor woorden.
Dieren zijn leuk, plop hier een goudvis zonder er ook maar 5 minuten in te verdiepen wat zo'n vis nodig heeft.
  donderdag 7 december 2017 @ 09:59:50 #39
285174 Evienne
never odd or even
pi_175544955
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:51 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Maar een school die kinderen bewust willen maken voor dierenzorg door vervolgens een goudvis te martelen in een ronde kom zonder verwarming en ws kraanwater is ook gewoon te droevig voor woorden.
Dieren zijn leuk, plop hier een goudvis zonder er ook maar 5 minuten in te verdiepen wat zo'n vis nodig heeft.
Je weet er zelf anders ook niet veel van, kraanwater is na behandeling prima en verwarming hoeft niet voor een goudvis. Wel een zuurstof- en filterpomp, geen noodzaak, wel prettig.

Huisdieren in de klas zijn leuk, en goed want veel kinderen komen helaas nooit in aanraking met dieren, maar maak er dan ook een project van. Laat kinderen uitzoeken en discussiëren over wat een passend klassedier is, de beste huisvesting, voeding, gezelschap etc daarvoor, bij handenarbeid een mooi terra- aqua- of herbarium bouwen en roulerend voor het dier zorgen, ook in de vakantie. ^O^
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  donderdag 7 december 2017 @ 10:00:29 #40
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_175544965
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:59 schreef Evienne het volgende:

[..]

Je weet er zelf anders ook niet veel van, kraanwater is na behandeling prima en verwarming hoeft niet voor een goudvis. Wel een zuurstof- en filterpomp.
Ik heb geen goudvis. Dus hoef ik er ook niet veel van te weten.
  donderdag 7 december 2017 @ 10:05:58 #41
285174 Evienne
never odd or even
pi_175545055
quote:
6s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:00 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik heb geen goudvis. Dus hoef ik er ook niet veel van te weten.
Gelukkig maar :P Ik wist er tot vorig jaar ook niks van maar weet inmiddels hoeveel erover te leren valt eer je ze blij en gezond kunt houden.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_175545328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:14 schreef Het_Peenvarken het volgende:

[..]

Dat soort regels zijn er over het algemeen voor dieren die we houden om op te eten.
Lijkt me niet heel relaxt als Pleun zowat op schoot moet zitten bij Tim, het vervelende joch van drie huizen verderop. Persoonlijke ruimte etc. is ook wel fijn. Als die kids hun laatje onder het tafelblad wilde opentrekken konden ze de stoel nog niet eens naar achteren schuiven zonder tegen de tafel achter zich te beuken..
pi_175554065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:05 schreef Het_Peenvarken het volgende:
Bouw zelf een aquarium als project.

Alle kinderen 50ct of 1 euro inleggen en je hebt de materialen.

Voorkomt op termijn dat de lokale Vissenbescherming een onzinbezoek komt brengen om aan de minimumvereisten voor de jaarlijkse subsidieverlening te voldoen.
Een aquarium is moeilijker te onderhouden dan een kom. En als je lekkage hebt ben je de sjaak.
  donderdag 7 december 2017 @ 16:53:16 #44
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175554109
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een aquarium is moeilijker te onderhouden dan een kom. En als je lekkage hebt ben je de sjaak.
Hoezo is een aquarium lastiger te onderhouden dan een kom? Een rechthoek VS een rond ding, dat is het grote verschil in deze.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175554209
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:53 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo is een aquarium lastiger te onderhouden dan een kom? Een rechthoek VS een rond ding, dat is het grote verschil in deze.
Het is in kosten niet alleen een aquarium, wat water erin.. en je bent er. Er komt ook nog zo'n filterinstallatie bij.

Als je het goed wil doen moeten zulke vissen eerst acclimatiseren en moet alles in een bepaalde volgorde gedaan worden. 1 vis in een groot aquarium is wat karig dus zullen er wel meer bij komen (want er is ruimte) en dan wordt er eentje ziek en sterft de rest mogelijk ook uit. Ik kende iemand die er serieus mee bezig was en die had er flinke onkosten van.

Zo'n kom en zonder al te veel verdieping is gewoon ff vullen, verversen en wat voeren.
pi_175554265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:13 schreef naiipajiiau het volgende:
Ik ben 1 keer binnen geweest op die basisschool daar. Ik had werkelijk nog nooit zoveel kinderen in 1 klaslokaal gezien. Je kon als kind al amper tussen de tafeltjes door manoeuvreren, hoe de leerkracht dat doet is nog maar de vraag.

Wat dat betreft kunnen ze de kinderbescherming er ook op af sturen een kind heeft toch ook een bepaald aantal m2 nodig.
CO2 concentratie zal hoog liggen in de winter (dacht dat in Japanse scholen tot 4000 ppm gemeten werd).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 7 december 2017 @ 17:08:00 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175554380
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is in kosten niet alleen een aquarium, wat water erin.. en je bent er. Er komt ook nog zo'n filterinstallatie bij.

Als je het goed wil doen moeten zulke vissen eerst acclimatiseren en moet alles in een bepaalde volgorde gedaan worden. 1 vis in een groot aquarium is wat karig dus zullen er wel meer bij komen (want er is ruimte) en dan wordt er eentje ziek en sterft de rest mogelijk ook uit. Ik kende iemand die er serieus mee bezig was en die had er flinke onkosten van.

Zo'n kom en zonder al te veel verdieping is gewoon ff vullen, verversen en wat voeren.
We hebben het over goudvissen en een aquarium van een metertje. Kortom, vrij klein en simpel.
Acclimatiseren moeten ze ook in een kom. Eigenlijk moet daar juist extra zuurstof in (oppervlak is namelijk kleiner), een rechthoekige bak heeft meer oppervlakte water en minder toegevoegde zuurstof nodig.
Filterinstallatie is wat overdreven, we hebben het over een spotgoedkoop en simpel apparaatje dat je enkel regelmatig even schoon moet spoelen. Iets wat een kleuter zelfs nog kan.

Ga je aan de exotische vissen dan kan het lastiger worden ja, die hebben specifieke behoeften. Maar 2 goudvissen hebben niet veel nodig. Wat zuurstofplantjes om aan te knabbelen, evt een filtertje die je gewoon in de bak plaatst (hoeft niet eens, maar dan moet je wel veel vaker schoonmaken).

Een kom maakt niet dat de behoefte van de vis ineens veranderd. Wat ze in die rechthoekige bak nodig hebben hebben ze ook nodig in een kom. Je kan veel makkelijker en goedkoper in hun behoeften voorzien in een rechthoekige bak dan in een kom.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')