abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 december 2017 @ 15:51:05 #1
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175530159



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 6 december 2017 @ 15:51:43 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175530174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:25 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk helemaal waar.

Overigens is gisteren nog gestemd over een motie van Theo Hiddema, maar die is afgewezen. Iets met opsporingspercentages bij de politie.
Dat is deze:

quote:
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterend dat al jarenlang uit onderzoek blijkt dat het met de opsporingspercentages slecht is gesteld en de burgers ontevreden lijken over de geringe mate waarin aan hun vervolgingswensen gevolg wordt gegeven en dat een onverklaarbaar aantal aangiftes niet belandt bij de strafrechter;
overwegende dat aan deze frustrerende «verdwijning» van zaken in het traject politie richting OM richting rechter wellicht de oorzaak ten grondslag ligt dat het OM van een verplichting tot vervolging is vrijgesteld ingevolge het hier te lande geldende opportuniteitsbeginsel;
overwegende dat vanwege deze onverplichtheid bij het OM wellicht een niet overijverige politiefunctionaris, met de verwerking van aangiftes belast, zich niet bezwaard voelt deze in een lade uit het zicht van zijn superieuren te onttrekken en verder ongemoeid te laten onder het motto «wat boven mij toch niemand deert, is voor mij alle moeite niet weert»;
overwegende dat tegen dit al jaren gesignaleerde probleem de introductie van het legaliteitsbeginsel hulp kan bieden; het OM is dan tot vervolging verplicht;
constaterende voorts dat de kritische burger/aangever steeds vaker in verzet komt tegen een OM-sepot en via de artikel 12 Sv. beklagprocedure alsnog vervolging wenst af te dwingen bij het gerechtshof;
constaterende ook dat de toename van deze procedures de hoven zwaar is gaan belasten en de van regeringswege bepleitte doorlooptijden aanzienlijk zijn gaan verlengen (de procedure aangifte naar een sepot naar een beklag 12 Sv., een eventuele vervolgingsbeschikking bij het hof, terugverwijzing naar de rechtbank, berechting in eerste aanleg; zomaar vier jaar);
overwegende dat door de introductie van het legaliteitsbeginsel de burger meer genoegdoening wordt geboden en zijn proces (zonder omwegen) bij de geëigende rechter wordt aangebracht;
verzoekt de regering, te doen onderzoeken, door bijvoorbeeld het WODC, in hoeverre de invoering van het legaliteitsbeginsel kan bijdragen aan een snellere rechtspleging, aan de aangiftebereidheid van de burger en aan de ontlasting van de gerechtshoven,
en gaat over tot de orde van de dag.
Hiddema
Lang verhaal: Hiddema wilde budget voor een onderzoekje naar het legaliteitsbeginsel. Weggestemd met 139 tegenstemmen na een hoofdelijke stemming.

https://www.facebook.com/(...)os/1395549233904117/

Wat het volgende Facebookframent door FVD opleverde met als hoogtepunt de falers van het Forum die weggelachen worden:



Roept een boel vragen op:

Waarom zo'n slecht geformuleerde motie (gebrek aan voorbereiding?) met een merkwaardig verzoek? Wat heeft dit onderzoek concreet te maken met de opsporingspercentages (wat Hiddema beweert in zijn "stemverklaring"?) en waarom een hoofdelijke stemming?

En tot slot:

Waarom die beteuterde gezichten op het einde? Als je dergelijk broddelwerk inlevert mag je blij zijn dat je nog een paar stemmen haalt.

Al met al heeft het er alle schijn van dat Hiddema met opzet een waardeloze motie indient, bewust om een hoofdelijke stemming vraagt en in zijn Facebookfilmpje de strekking van de motie - bewust - achterwege laat. Dat is een vorm van kiezersbedrog.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 6 december 2017 @ 15:52:04 #3
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_175530180
Vond ‘Baudet, stemmen op gympen’ wel een aardige TT
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  woensdag 6 december 2017 @ 15:52:47 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175530190
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:52 schreef Sodeknetters het volgende:
Vond ‘Baudet, stemmen op gympen’ wel een aardige TT
Ik moest mij inhouden om niet de aandacht op het topicnummer te richten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 6 december 2017 @ 16:00:10 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_175530333
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik moest mij inhouden om niet de aandacht op het topicnummer te richten.
HiHi.
  woensdag 6 december 2017 @ 16:12:00 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175530561
Apollo 13
Laffe huichelaar
pi_175531687
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik moest mij inhouden om niet de aandacht op het topicnummer te richten.
Heil Hiddema
pi_175532378
quote:
9s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik moest mij inhouden om niet de aandacht op het topicnummer te richten.
Te laat... misschien kan je trouwens het euforische
" *O* het referendum gaat er komen *O*" weghalen, aangezien dat er niet gaat komen?
pi_175535412
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Te laat... misschien kan je trouwens het euforische
" *O* het referendum gaat er komen *O*" weghalen, aangezien dat er niet gaat komen?
Het referendum over de WIV gaat gewoon door op 21 maart 2018.
pi_175538558
Onderwijsbegroting al bekeken en begrepen?
pi_175539272
quote:
5s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:51 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is deze:

[..]

Lang verhaal: Hiddema wilde budget voor een onderzoekje naar het legaliteitsbeginsel. Weggestemd met 139 tegenstemmen na een hoofdelijke stemming.

https://www.facebook.com/(...)os/1395549233904117/

Wat het volgende Facebookframent door FVD opleverde met als hoogtepunt de falers van het Forum die weggelachen worden:

[ afbeelding ]

Roept een boel vragen op:

Waarom zo'n slecht geformuleerde motie (gebrek aan voorbereiding?) met een merkwaardig verzoek? Wat heeft dit onderzoek concreet te maken met de opsporingspercentages (wat Hiddema beweert in zijn "stemverklaring"?) en waarom een hoofdelijke stemming?

En tot slot:

Waarom die beteuterde gezichten op het einde? Als je dergelijk broddelwerk inlevert mag je blij zijn dat je nog een paar stemmen haalt.

Al met al heeft het er alle schijn van dat Hiddema met opzet een waardeloze motie indient, bewust om een hoofdelijke stemming vraagt en in zijn Facebookfilmpje de strekking van de motie - bewust - achterwege laat. Dat is een vorm van kiezersbedrog.
Ik ga verder niet in op de inhoud van de motie. Beetje taaie stof voor me, maar je weet dat de 4 ingediende moties in een FB-post van FvD volledig zijn voorgelezen he? (zie https://www.facebook.com/(...)os/1390479004411140/)

Nu is het misschien wel handiger om die motie in de door jou genoemde filmpje nog even volledig te herhalen (knippen uit dat lange filmpje) om vervolgens de stemming te laten zien. Maar iemand die de FB-pagina volgt had redelijkerwijs kunnen weten wat de inhoud van de motie is.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 december 2017 @ 22:59:18 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175539638
quote:
5s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:19 schreef Kaas- het volgende:
Onderwijsbegroting al bekeken en begrepen?
Ik denk niet dat ik dit ooit ga begrijpen zonder mooi grafiekje.

Punt blijft dat de meeste investeringen in het basisonderwijs hoe dan ook al gekomen waren, daar kon je bijna niet meer om heen, dat lenen op eens daadwerkelijk geld gaat kosten en dat er wat wordt geschoven met de kosten van collegegeld. Over de hele linie lijkt het erop dat studenten die wat minder te besteden hebben het allerhardst geraakt gaan worden, alweer. En dat terwijl juist zij een heel groot percentage van de stemmers op D66 vormen.

Daarnaast vind ik het persoonlijk vooral symboolpolitiek. Vele maatregelen zijn voor de hele lange termijn, en heeft men nu nog helemaal niks aan. Ik kan het afschaffen van de dividendbelasting ook wel verpakken als een "Om ervoor te zorgen dat Nederland aantrekkelijker wordt voor grote bedrijvien, investeren we een extra 14 miljard. Deze investering zorgt ervoor dat de werkgelegenheid en koopkracht toeneemt". Die geplande staking van volgende week is er ook niet zomaar.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175539741
Goed stukje van Coen Teulings over de onterechte voorkeursbehandeling die de FvD krijgt in de media. De NOS doet daar net zo hard aan mee als het NRC, het blijft grappig dat Baudet blijft klagen over de media.
quote:
Een nieuw stadium in het rechtse populisme
Coen Teulings
6 december 2017

Het is lang geleden, van voor de tijd van het internet. Ik put dus uit mijn geheugen. Mij staat bij dat op de verkiezingsavond in 1982 een interviewer oud-minister De Gaay Fortman feliciteerde met de goede uitslag van zijn CDA. Zijn antwoord was in mijn herinnering ongeveer als volgt: „Ja, dat zal wel, maar er is wel een racist (Janmaat van de Centrum Partij, CT) gekozen in het parlement.”

De tijd van dit soort reacties is lang voorbij. Het proces van gewenning aan discriminerende of racistische uitspraken gaat sluipend door. Wat begon als het durven benoemen van onbetwistbare misstanden is geleidelijk overgegaan in openlijke discriminatie. Nederland heeft zich wit geschilderd, om te kunnen zeggen dat anderen zwart zijn. Nog maar tien jaar terug werd de term ‘weigerambtenaar’ in het Regeerakkoord geïntroduceerd voor gewetensbezwaarde overheidsdienaren die weigerden om homohuwelijken te voltrekken. Inmiddels vinden we dat homorechten altijd bij Nederland hebben gehoord en dat de islam dus een achterlijke godsdienst is. Rond man-vrouwverhoudingen is het niet anders. Openlijke discriminatie bleef echter tot nu toe taboe. Geert Wilders’ vraag: „Wat willen we, meer of minder Marokkanen?” was een brug te ver. Ook dat stadium is nu voorbij. Vijftien jaar Fortuyn en Wilders hebben ons blijkbaar uitgeput. Het nieuwe taboe is het taboe. Alles moet tegenwoordig kunnen, of misschien zijn we te murw geslagen om nog te reageren. Thierry Baudets uitspraken over de homeopathische verdunning van Nederland vinden hun gelijke alleen in redevoeringen in de jaren dertig.

De campagne voor Brexit was gebaseerd op leugens en bedrog. Dat weerhield Baudet en zijn co-auteur J. Kelder er niet van om, meteen na het referendum, zich te verheugen op een debat over Nexit.

Het Verenigd Koninkrijk verkeert nu in een existentiële crisis. Had Baudet Henk en Ingrid werkelijk met een soortgelijk debat in Nederland willen opzadelen. Of het Nederland van 150 jaar terug een utopia is, zoals Baudet stelt, laat ik graag aan uw beoordeling over. Wat mij verbaast zijn niet deze uitspraken van een politieke entrepreneur. Daar is markt voor, dat is inmiddels genoegzaam bekend. Was het Baudet niet gelukt, dan was het wel Jan Roos geweest. Wat mij verbaast, is de schier eindeloze fascinatie voor deze figuur en zijn partij, niet in de laatste plaats in deze krant. Ga maar na: een dubbele pagina voor nummer twee op de lijst, Theo Hiddema; een dubbele pagina voor Baudets promotor, de Leidse hoogleraar Paul Cliteur; en anderhalve week terug het grote interview met de lijsttrekker, met aankondiging op de voorpagina: „Den Haag is nog oppervlakkiger dan ik dacht.” Vindt de redactie echt dat deze man van ‘150 jaar terug was alles beter’, van homeopathische verdunning, en van Nexit, dat die man een groot intellectueel is die Den Haag de maat kan nemen? Afgaande op deze trend mogen we nog voor de gemeenteraadsverkiezingen een groot interview verwachten in NRC met de nieuwe lijsttrekker van Forum voor Democratie (FvD) in Amsterdam. Ook zonder dat interview staat FvD op de ranglijst van vierkante centimeters bedrukt krantenpapier per kamerzetel met achtentwintig stippen bovenaan.

De opkomst van FvD markeert een nieuw stadium in het Nederlandse populisme. De onzekerheid over de toekomst van Nederland, de angst voor de ondergang van het Avondland, voor de golf van islamitische immigranten, die is altijd diepgeworteld geweest onder de Nederlandse intelligentsia. Wilders was voor hen echter geen aanvaardbaar alternatief en dus bleef dit politiek onzichtbaar. Nu het populisme vertolkers heeft gekregen uit de Amsterdamse grachtengordel wordt dat anders. De aandacht in NRC maakt me niet gerust op de uitkomst.


[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 06-12-2017 23:13:10 ]
pi_175539759
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik dit ooit ga begrijpen zonder mooi grafiekje.

Punt blijft dat de meeste investeringen in het basisonderwijs hoe dan ook al gekomen waren, daar kon je bijna niet meer om heen, dat lenen op eens daadwerkelijk geld gaat kosten en dat er wat wordt geschoven met de kosten van collegegeld. Over de hele linie lijkt het erop dat studenten die wat minder te besteden hebben het allerhardst geraakt gaan worden, alweer. En dat terwijl juist zij een heel groot percentage van de stemmers op D66 vormen.

Daarnaast vind ik het persoonlijk vooral symboolpolitiek. Vele maatregelen zijn voor de hele lange termijn, en heeft men nu nog helemaal niks aan. Ik kan het afschaffen van de dividendbelasting ook wel verpakken als een "Om ervoor te zorgen dat Nederland aantrekkelijker wordt voor grote bedrijvien, investeren we een extra 14 miljard. Deze investering zorgt ervoor dat de werkgelegenheid en koopkracht toeneemt". Die geplande staking van volgende week is er ook niet zomaar.
Als het gaat om overheidsgeld effectief en transparant inzetten is daar dus een wereld te winnen. Typisch iets waar je ook als kleine partij mooie punten over kan maken bij de begrotingsbehandeling dus. Normaal gesproken dan...
pi_175540702
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Goed stukje van Coen Teulings over de onterechte voorkeursbehandeling die de FvD krijgt in de media. De NOS doet daar net zo hard aan mee als het NRC, het blijft grappig dat Baudet blijft klagen over de media.

[..]

Wat vind je er precies goed aan?

[ Bericht 68% gewijzigd door Mr.Major op 07-12-2017 02:59:42 ]
pi_175540957
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat vind je er precies goed aan?
Nee, dat vraag ik me idd ook af, zitten zoveel platitudes in. Zoveel zaken die ook gewoon anders liggen althans in mijn ogen.
Wat die fascinatie met Baudet betreft wrs is dat te herleiden tot het feit dat-ie nogal stijgt in de polls, maar dit gaat dan weer voornamelijk ten koste van de PVV.
Denk dat je als de PVV helemaal of tot een paar zeteltjes opgelost is door Baudet je toch weer met ongeveer tussen de 25 tot 30 zetels overblijft voor populisten. Dus zeker niet 80 à 90% van het electoraat. Moet er wel enorm om lachen ook dat-ie dat wellicht echt denkt. Gaat niet gebeuren. Daarvoor zijn ze ook te amateuristisch, zie post van Ryon hierboven, want dat is gewoon amateurisme.
Verder is het wel een aardige gozer, af en toe maakt hij puntjes, weliswaar niet meer in de TK dan. Parlement is out! :P.
I´m back.
pi_175541318
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat vind je er precies goed aan?
Hij legt mooi uit hoe hypocriet van populistische partijen dat gezweem met tolerantie is. Ook laat hij zien dat de reactie op dit soort partijen in de tweede kamer erg flauw is geworden. In Duitsland spreken politici zich veel harder uit tegen een partij als AfD, wat hier dus ook voorheen gebeurde. Hij laat ook goed zien dat het idee van Baudet als intellectueel een illusie is. Ik vind dat hij ook een goed punt heeft als hij zegt dat de kiezers die nu voor FvD gaan net zo goed bij een andere partij hadden kunnen belanden. Zoals dus al genoemd is in het NRC het ter sprake stellen van de onevenredige aandacht die het NRC geeft een goede zaak.

Plus zijn slotstuk lijkt me gewoon een goede neutrale analyse.
quote:
De opkomst van FvD markeert een nieuw stadium in het Nederlandse populisme. De onzekerheid over de toekomst van Nederland, de angst voor de ondergang van het Avondland, voor de golf van islamitische immigranten, die is altijd diepgeworteld geweest onder de Nederlandse intelligentsia. Wilders was voor hen echter geen aanvaardbaar alternatief en dus bleef dit politiek onzichtbaar. Nu het populisme vertolkers heeft gekregen uit de Amsterdamse grachtengordel wordt dat anders.
Daar ben jij het toch ook mee eens?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat vraag ik me idd ook af, zitten zoveel platitudes in. Zoveel zaken die ook gewoon anders liggen althans in mijn ogen.
Wat die fascinatie met Baudet betreft wrs is dat te herleiden tot het feit dat-ie nogal stijgt in de polls, maar dit gaat dan weer voornamelijk ten koste van de PVV.

Stijging in de polls vind ik een slechte verklaring. 60+ heeft ook zo hoog gestaan en die kregen lang niet dezelfde aandacht hetzelfde gold voor de partij van Verdonk.
pi_175541431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hij legt mooi uit hoe hypocriet van populistische partijen dat gezweem met tolerantie is. Ook laat hij zien dat de reactie op dit soort partijen in de tweede kamer erg flauw is geworden. In Duitsland spreken politici zich veel harder uit tegen een partij als AfD, wat hier dus ook voorheen gebeurde.
Ik vind dat hij ook een goed punt heeft als hij zegt dat de kiezers die nu voor FvD gaan net zo goed bij een andere partij hadden kunnen belanden. Zoals dus al genoemd is in het NRC het ter sprake stellen van de onevenredige aandacht die het NRC geeft een goede zaak.

Plus zijn slotstuk lijkt me gewoon een goede neutrale analyse.

[..]

Daar ben jij het toch ook mee eens?

[..]

Stijging in de polls vind ik een slechte verklaring. 60+ heeft ook zo hoog gestaan en die kregen lang niet dezelfde aandacht hetzelfde gold voor de partij van Verdonk.
Hoe dan ook zitten gewoon dingen in die platitudes zijn en die ook onwaar zijn.
Verder is ook de pre-occupatie met Baudet idd eigenaardig, maar niet op grond van wat die gast hier zegt.

Dit is gewoon onzin bijvoorbeeld:

quote:
De onzekerheid over de toekomst van Nederland, de angst voor de ondergang van het Avondland, voor de golf van islamitische immigranten, die is altijd diepgeworteld geweest onder de Nederlandse intelligentsia.
Het woord 'intelligentsia' is sws omstreden eigenlijk en verder zijn er niet veel intelligente mensen in NL in de media, alleen opiniemakers, of dat nu is van het slag Anne-Fleur tot Annabel. Intelligente mensen laten zich niet verleiden tot het soort episteltjes dat die dames schrijven. En nu het populisme een stem heeft gekregen uit de grachtengordel is het ineens serieus??? Really?
Dit episteltje is weer nonsens en ja, Baudet ook.
I´m back.
pi_175541545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe dan ook zitten gewoon dingen in die platitudes zijn en die ook onwaar zijn.
Verder is ook de pre-occupatie met Baudet idd eigenaardig, maar niet op grond van wat die gast hier zegt.

Dit is gewoon onzin bijvoorbeeld:

[..]

Het woord 'intelligentsia' is sws omstreden eigenlijk en verder zijn er niet veel intelligente mensen in NL in de media, alleen opiniemakers, of dat nu is van het slag Anne-Fleur tot Annabel. Intelligente mensen laten zich niet verleiden tot het soort episteltjes dat die dames schrijven. En nu het populisme een stem heeft gekregen uit de grachtengordel is het ineens serieus??? Really?
Dit episteltje is weer nonsens en ja, Baudet ook.
Waarom is dat onzin? Volgens mij hebben we het al minimaal 20 jaar over integratie van moslims. Angst voor ondergang van het avondland kan je hier dagelijks bij 90% van de berichten op de frontpage zelf zien. Dat Annabel en Anne-Fleur geen intelligentsia zijn lijkt me ook buiten kijf staan, dat wordt toch ook niet beweerd? Mij lijkt dat het inderdaad problematisch is als leeg populisme ook onder intelligentere mensen populair wordt. Aanhangers van de FvD beweren in ieder geval dat er genoeg van dat soort mensen deze partij volgen. Ja dat is wel :') maar toch lijkt het waarheid als je artikelen over de FvD bijeenkomsten leest.

Dat jij een andere mening deelt maakt het niet onwaar of onzin. Misschien kun je beter uitleggen waarom je het onwaar/onzin vindt?
pi_175541609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom is dat onzin? Volgens mij hebben we het al minimaal 20 jaar over integratie van moslims. Angst voor ondergang van het avondland kan je hier dagelijks bij 90% van de berichten op de frontpage zelf zien. Dat Annabel en Anne-Fleur geen intelligentsia zijn lijkt me ook buiten kijf staan, dat wordt toch ook niet beweerd? Mij lijkt dat het inderdaad problematisch is als leeg populisme ook onder intelligentere mensen populair wordt. Aanhangers van de FvD beweren in ieder geval dat er genoeg van dat soort mensen deze partij volgen. Ja dat is wel :') maar toch lijkt het waarheid als je artikelen over de FvD bijeenkomsten leest.

Dat jij een andere mening deelt maakt het niet onwaar of onzin. Misschien kun je beter uitleggen waarom je het onwaar/onzin vindt?
Intelligentere mensen? Zitten die bij FvD dan? Heb je Yernaz wel eens gehoord? Aardige jongen hoor.
Is toch alleen maar hoe ze zich in de markt willen zetten, maar is dat ergens op gebaseerd anders dan dat ze het zelf suggereren?
En wat heeft het met grachtengordel te maken?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 00:33:42 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175541613
Je kan, het is maar een idee, ook inhoudelijk ingaan op de standpunten van de partij als je het niets vind, in plaats van met termen als populisme smijten waar niemand wat aan heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175541646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:33 schreef Nattekat het volgende:
Je kan, het is maar een idee, ook inhoudelijk ingaan op de standpunten van de partij als je het niets vind, in plaats van met termen als populisme smijten waar niemand wat aan heeft.
Nou, hij noemt aanhangers van FvD intelligente populisten hè, dat is toch al wat dan? ;).

Bij de PVV zitten de domme populisten, maar nu is die auteur helemaal wappie, omdat er ook intelligente populisten zijn.
I´m back.
pi_175541671
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Intelligentere mensen? Zitten die bij FvD dan? Heb je Yernaz wel eens gehoord? Aardige jongen hoor.
Is toch alleen maar hoe ze zich in de markt willen zetten, maar is dat ergens op gebaseerd anders dan dat ze het zelf suggereren?
En wat heeft het met grachtengordel te maken?
Intelligent is voor jou vandaag iets in de buurt van ...? Wie is eigenlijk intelligent en politiek gelieerd in Nederland?
pi_175541691
Ah ja insert semantiek omtrent populisme. Hoe intelligent is de schrijver eig? En wat is leeg populisme? Of wat is vol populisme?
pi_175541729
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Intelligent is voor jou vandaag iets in de buurt van ...? Wie is eigenlijk intelligent en politiek gelieerd in Nederland?
Geen idee, maar Baudet en zijn club zou ik zo niet willen kenschetsen. Ik zeg al paar weken, dat hij gebruik maakt van echt een flinterdun filosofietje. Stel je zit voor een eindexamen Havo en je krijgt een s.o. literatuur en je hebt een naturalistisch romannetje gelezen en je zegt ongeveer wat Baudet zegt over moderne kunst, atonale muziek, moderne architectuur en schilderkunst om het tijdperk te beschrijven dan denkt de leraar hoogstens: uit welk samenvattingenboek heeft-ie dat nou weer gehaald, of wel teruggespeeld naar de huidige tijd: welke wikipediapagina heeft-ie nou weer uit zijn hoofd geleerd.
I´m back.
pi_175541746
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Intelligentere mensen? Zitten die bij FvD dan? Heb je Yernaz wel eens gehoord? Aardige jongen hoor.
Is toch alleen maar hoe ze zich in de markt willen zetten, maar is dat ergens op gebaseerd anders dan dat ze het zelf suggereren?
En wat heeft het met grachtengordel te maken?
Heb je een superioriteitscomplex ofzo? Daarbij nu geef je al toe dat het niet per se onzin is hoogstens ongefundeerd. Ik blijf benieuwd naar de onwaarheden, wil je me die nog tonen?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:33 schreef Nattekat het volgende:
Je kan, het is maar een idee, ook inhoudelijk ingaan op de standpunten van de partij als je het niets vind, in plaats van met termen als populisme smijten waar niemand wat aan heeft.
Welke standpunten? De standpunten die er zo weinig toe doen dat naar de kamer gaan geen zin heeft?
pi_175541774
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Heb je een superioriteitscomplex ofzo? Daarbij nu geef je al toe dat het niet per se onzin is hoogstens ongefundeerd. Ik blijf benieuwd naar de onwaarheden, wil je me die nog tonen?

Wil je nou beweren dat wat Baudet te berde is het summum van intelligentie is? En zijn partijgenoten? Yernazke o.a.? :D.

O.a. wat hij over J. Kelder beweert in onwaar hoor.
Open discriminatie is niet aan de orde, onwaar dus. NL heeft zich wit geschilderd om anderen als zwart weer te geven, totale nonsens. NL had eerder gewetensbezwaarden tegen homohuwelijken en nu vinden we dat homohuwelijken altijd bij NL heeft gehoord, overdrijving die gebaseerd is op onware voorstelling van zaken. Ik kan nog wel doorgaan kloosriedend.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 07-12-2017 00:52:32 ]
I´m back.
pi_175541819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:33 schreef Nattekat het volgende:
Je kan, het is maar een idee, ook inhoudelijk ingaan op de standpunten van de partij als je het niets vind, in plaats van met termen als populisme smijten waar niemand wat aan heeft.
Het standpunt dat je niet aanwezig hoeft te zijn in de TK?
Het standpunt dat het Okay is om individuele docenten aan te vallen op Twitter?
Of bedoel je het standpunt dat 80% van de zetels voor FvD mogelijk is?

Zeg het maar.

Want iets opschrijven kan iedereen. Maar tussen woorden en deze omzetten in politieke daden in de TK zit een wereld van verschil.
Thierry gaat liever joggen.
Make my day!
pi_175541854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Geen idee, maar Baudet en zijn club zou ik zo niet willen kenschetsen. Ik zeg al paar weken, dat hij gebruik maakt van echt een flinterdun filosofietje. Stel je zit voor een eindexamen Havo en je krijgt een s.o. literatuur en je hebt een naturalistisch romannetje gelezen en je zegt ongeveer wat Baudet zegt over moderne kunst, atonale muziek, moderne architectuur en schilderkunst om het tijdperk te beschrijven dan denkt de leraar hoogstens: uit welk samenvattingenboek heeft-ie dat nou weer gehaald, of wel teruggespeeld naar de huidige tijd: welke wikipediapagina heeft-ie nou weer uit zijn hoofd geleerd.
Ja gewoon leeg gelul dus. De klacht en verdediging. Weet je nog wie de Franse intelligentsia een paar dec terug toejuichde? Potdik filosofietje hadden ze. Aan wie wat meten we wie wat af. Wat is vol wat is leeg populisme. Wie is wel intelligent en welk politiek-filosofietje in Dhaag is het lezen waard?
pi_175541869
Wie heeft uberhaupt nog een filosofietje? Thieme, CU en SGP wrs. De rest is technocraat of bureaucraat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 01:01:21 ]
pi_175541889
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wil je nou beweren dat wat Baudet te berde is het summum van intelligentie is? En zijn partijgenoten? Yernazke o.a.? :D.
Baudet noemt hij niet intelligent en Yermaz noemt hij uberhaupt niet. Als je niet weet wat met intelligentia bedoelt wordt heb ik nog een definitie van wikipedia.

quote:
De Russische term intelligentsia (Russisch: интеллигенция) is afgeleid van het Latijnse intelligentia, en wordt met name gebruikt om de intellectuele elite van een land aan te duiden, een sociale klasse die zich bezighoudt met complexe geestelijke en creatieve arbeid gericht op de ontwikkeling, verspreiding en instandhouding van een cultuur, en in zijn periferie ook intellectuelen en andere sociale groepen – bijvoorbeeld kunstenaars en onderwijzers – omvat.
Er wordt in het stuk juist duidelijk gemaakt dat in ieder geval Baudet geen belangrijke intellectueel is.

quote:
O.a. wat hij over J. Kelder beweert in onwaar hoor.

Hoe kom je erbij? Dat is gewoon feitelijk. Waarom zou je dit ontkennen?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rom-2882163-a1506163
https://www.televizier.nl(...)egen-tv.832699.lynkx

quote:
Open discriminatie is niet aan de orde, onwaar dus.
Wat bedoel je met open discriminatie? Meer of minder Marokkanen lijkt mij wel degelijk open discriminatie. Hoe kun je dat onwaar noemen? Of het racisme was is wat anders.

Blijft over dat je kritiekpunten aantoonbaar onzin zijn.
pi_175541920
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja gewoon leeg gelul dus. De klacht en verdediging. Weet je nog wie de Franse intelligentsia een paar dec terug toejuichde? Potdik filosofietje hadden ze. Aan wie wat meten we wie wat af. Wat is vol wat is leeg populisme. Wie is wel intelligent en welk politiek-filosofietje in Dhaag is het lezen waard?
Ja in deze kritiek kan ik me meer vinden. Ik stoor me er ook aan dat er in Den Haag bijna niks van ideologie meer lijkt te zijn. Maar frissere ideeën dan gelul over teruggaan in de tijd zijn er zeker.
pi_175541996
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:53 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja gewoon leeg gelul dus. De klacht en verdediging. Weet je nog wie de Franse intelligentsia een paar dec terug toejuichde? Potdik filosofietje hadden ze. Aan wie wat meten we wie wat af. Wat is vol wat is leeg populisme. Wie is wel intelligent en welk politiek-filosofietje in Dhaag is het lezen waard?
Ja, luister eens boeit me niet zo wie de zogenaamde Franse intellectuelen wel of niet toe juichden hoor. Ik juichde niemand toe in ieder geval. Je hebt niet zoveel aan intellectuelen ook. En je hebt er al helemaal niet veel aan om ze intelligentsia te noemen, een Russisch gebruik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-12-2017 01:18:58 ]
I´m back.
pi_175542010
Ik ben inmiddels overtuigd dat de toekomst niet gevormd zal worden door ideologie maar door macht en (AI) technologie vs de verlichtingswil. De rest houd daarmee op. Het enige wat cruciaal blijft is een geinternaliseerd besef van het belang van bep rechten, verworvenheden, vrijheden. De voornaamste die ons daar nog op wijzen zijn de "populisten", al dan niet vanwege xenofobische motieven (is onzi btw).
pi_175542020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja in deze kritiek kan ik me meer vinden. Ik stoor me er ook aan dat er in Den Haag bijna niks van ideologie meer lijkt te zijn. Maar frissere ideeën dan gelul over teruggaan in de tijd zijn er zeker.
Ja ok maar waar en bij wie? Want we raken de middeleeuwen alweer aan he, op bep vlakken.
pi_175542047
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Baudet noemt hij niet intelligent en Yermaz noemt hij uberhaupt niet. Als je niet weet wat met intelligentia bedoelt wordt heb ik nog een definitie van wikipedia.

[..]

Er wordt in het stuk juist duidelijk gemaakt dat in ieder geval Baudet geen belangrijke intellectueel is.

[..]
Beetje Russisch gebruik overgenomen door de "intelligentsia" in NL o.a., nou je weet waar de Russische intelligentsia de Sovjet-Unie toe gedreven hebben inmiddels hè. Ik denk dat je dat woord maar beter niet gebruikt ook.
quote:
Hoe kom je erbij? Dat is gewoon feitelijk. Waarom zou je dit ontkennen?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rom-2882163-a1506163
https://www.televizier.nl(...)egen-tv.832699.lynkx

[..]
Ja, eerste artikel kan ik niet lezen, tweede: wat voor waarheid zit erin? Kelder heeft een goede argumentatie gehouden over waarom dat Oekraïne-verdrag nonsens was in ieder geval.
quote:
Wat bedoel je met open discriminatie? Meer of minder Marokkanen lijkt mij wel degelijk open discriminatie. Hoe kun je dat onwaar noemen? Of het racisme was is wat anders.

Blijft over dat je kritiekpunten aantoonbaar onzin zijn.
Nee, hoor mijn kritiekpunten zijn niet nonsens, het is hysterie, niemand met niet een gaatje in zijn hoofd staat achter Baudet, we worden niet overgenomen door nazi's en fascisten, er gaan geen treinen naar Oost-Europa vertrekken om moslims te vergassen en de grachtengordel stopt de moslims daar ook niet in. Hysterisch gelul is het.
Marokkanen zijn verder geen ras.
I´m back.
pi_175542064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:17 schreef Ryan3 het volgende:
niemand met niet een gaatje in zijn hoofd staat achter Baudet
:')
Sorry ik had niet door dat je al die tijd aan het trollen was.
pi_175542072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

:')
Sorry ik had niet door dat je al die tijd aan het trollen was.
Wrs ben je gewoon zo hysterisch dat je alleen in manicheïsme kan denken.
I´m back.
pi_175542080
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja ok maar waar en bij wie? Want we raken de middeleeuwen alweer aan he, op bep vlakken.
Joh, dat is ook echt iets dat je de hele dag rondom je ziet gebeuren in NL hè. :').
I´m back.
pi_175542113
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intelligentsia?wprov=sfla1

In pol/rus vooral joden ook weer. Wist je trouwens dat die of een groep daarin gem. 15 IQ punten hoger zitten dan de blanken (en 10 dan Aziaten) in blanke staten? Opvallend wel. Superras.

Deze Freemason had de term bedacht FYI

https://en.m.wikipedia.or(...)entowski?wprov=sfla1
pi_175542132
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wrs ben je gewoon zo hysterisch dat je alleen in manicheïsme kan denken.
Zit je nou te klagen over het overnemen van woorden uit andere culturen om een post later hetzelfde te doen :') Echt redelijk apart wat jij allemaal denkt waar te nemen. Je verzint maar genoeg.
pi_175542133
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Joh, dat is ook echt iets dat je de hele dag rondom je ziet gebeuren in NL hè. :').
W-Europa staat er met een been in iig.
pi_175542160
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:25 schreef LelijKnap het volgende:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Intelligentsia?wprov=sfla1

In pol/rus vooral joden ook weer. Wist je trouwens dat die of een groep daarin gem. 15 IQ punten hoger zitten dan de blanken (en 10 dan Aziaten) in blanke staten? Opvallend wel. Superras.

Deze Freemason had de term bedacht FYI

https://en.m.wikipedia.or(...)entowski?wprov=sfla1
Ja, en er zijn geen joodse winkeliers, bakkers, tuiniers, pottenbakkers, timmerlui, vuilnisophalers, verplegers, onderwijzers, politie-agenten? Ook nog nooit een jood heeft alleen maar mavo gedaan, allemaal vwo en daarna doctoraal op zijn minst, geen jood is na mavo gaan werken in een fabriek of zo of als winkelbediende bij een tapijtenzaak. Of er zijn geen joodse heftruckchauffeurs? Postbesteller, nee, geen joden, allemaal arabieren in Israël. Toch? Ze zijn allemaal 15 punten slimmer dan de rest namelijk en dat is nog maar gemiddeld. Het grootste probleem voor joden is niet allerlei wetenschappelijke doorbraken en lucratieve high finance deals in elkaar te zetten of een website in het leven te roepen die verdacht veel lijkt op Hyves: nee, dat is dat iemand nou eindelijk eens die klere zwarte kliko komt ophalen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ryan3 op 07-12-2017 01:40:49 ]
I´m back.
pi_175542170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Zit je nou te klagen over het overnemen van woorden uit andere culturen om een post later hetzelfde te doen :') Echt redelijk apart wat jij allemaal denkt waar te nemen. Je verzint maar genoeg.
Je bent weer uitgeluld hè, dan ga je mensen gewoon beledigen.
I´m back.
pi_175542203
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en er zijn geen joodse winkeliers, bakkers, tuiniers, pottenbakkers, timmerlui, vuilnisophalers, verplegers, onderwijzers, politie-agenten? Ook nog nooit een jood heeft alleen maar mavo gedaan, allemaal vwo en daarna doctoraal op zijn minst, geen jood is na mavo gaan werken in een fabriek of zo of als winkelbediende bij een tapijtenzaak. Of er zijn geen joodse heftruckchauffeurs? Postbesteller, nee, geen joden, allemaal arabieren in Israël. Toch? Ze zijn allemaal 15 punten slimmer dan de rest namelijk en dat is nog maar gemiddeld.
Ze zijn gemiddeld ... niet allemaal maar wel allemaal: dommer en slimmer: ze maken het gemiddelde gezamenlijk. Hoe de opbouw zit weet ik niet. Misschien relatief onwijs veel LK's of misschien is iedereen een tikje intelligenter. Vuilnisman en tuinier. Zijn vokg mij geen arabieren. Ook niet in Israel.
In de VS (en EU). Daarom is het verschil interessant

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 01:40:16 ]
pi_175542207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je bent weer uitgeluld hè, dan ga je mensen gewoon beledigen.
:') :') :') :')
Jij was uitgeluld, daarom begon je ook met het beledigen. Je noemt me hysterisch. Ik constateer alleen dat jij veel dingen ziet/leest die er niet staan. Je waarneming klopt gewoon totaal niet met de werkelijkheid. Dat is geen belediging maar gewoon wat ik opmaak uit je posts. Daarom hoef ik ook geen discussie meer met je. Omdat argumenten toch nutteloos zijn op die manier.
pi_175542216
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ze zijn gemiddeld ... niet allemaal maar wel allemaal: dommer en slimmer: ze maken het gemiddelde gezamenlijk. Hoe de opbouw zit weet ik niet. Misschien relatief onwijs veel LK's of misschien is iedereen een tikje intelligenter. Vuilnisman en tuinier. Zijn vokg mij geen arabieren. Ook niet in Israel.
In de VS (en EU). Daarom is het verschil interessant
Luister eens ik denk dat ze ongeveer dezelfde normaal verdeling hebben als elk volk.
I´m back.
pi_175542219
Ashkenaz Joden. Notair intelligent.
pi_175542224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

:') :') :') :')
Jij was uitgeluld, daarom begon je ook met het beledigen. Je noemt me hysterisch. Ik constateer alleen dat jij veel dingen ziet/leest die er niet staan. Je waarneming klopt gewoon totaal niet met de werkelijkheid. Dat is geen belediging maar gewoon wat ik opmaak uit je posts. Daarom hoef ik ook geen discussie meer met je. Omdat argumenten toch nutteloos zijn op die manier.
Ik was niet uitgeluld en ik ging ook geen mensen beledigen hoor.
Je hebt verder niets aangetoond, behalve dat je in dat hysterische verhaaltje van die knakker die je aanhaalt gelooft, en ik geloof er niets van.
Toekomst zal het leren, maar ook al wordt PVV ingewisseld door FvD door een substantieel aantal van het electoraat, er gaat niet zo gek veel veranderen.
I´m back.
pi_175542230
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Luister eens ik denk dat ze ongeveer dezelfde normaal verdeling hebben als elk volk.
Prima, maar het midden ligt dan op 115.
pi_175542232
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:42 schreef LelijKnap het volgende:
Ashkenaz Joden. Notair intelligent.
Meer de Sefardische joden dan, Asjkenazische joden zijn vooral armoedzaaiers.
I´m back.
pi_175542240
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Prima, maar het midden ligt dan op 115.
Dan heb je dus nog een vuilnisophaler in Israël die bij ons gewoon leraar wiskunde kan zijn op het vwo?
I´m back.
pi_175542249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Meer de Sefardische joden dan, Asjkenazische joden zijn vooral armoedzaaiers.
https://en.m.wikipedia.or(...)lligence?wprov=sfla1

Uiteraard, er is een debat.
pi_175542256
quote:
Je hebt de eerste zin gelezen?
I´m back.
pi_175542269
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan heb je dus nog een vuilnisophaler in Israël die bij ons gewoon leraar wiskunde kan zijn op het vwo?
Vuilnisman zit bij ons aan de linkerkant natuurlijk (90 oid). In hun geval zal die gem op de 100/105 zitten. Wat kan je daarmee worden? Statistiek betrof volgens mij VS.
pi_175542274
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt de eerste zin gelezen?
Ergo die zin van mij daaronder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2017 01:55:22 ]
pi_175542278
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik was niet uitgeluld en ik ging ook geen mensen beledigen hoor.
Je hebt verder niets aan getoond, behalve dat je in dat hysterische verhaaltje van die knakker die je aanhaalt gelooft, en ik geloof er niets van.
Toekomst zal het leren, maar ook al wordt PVV ingewisseld door FvD door een substantieel aantal van het electoraat, er gaat niet zo gek veel veranderen.
Dat er mensen hysterisch zijn is jouw waarneming. In ieder geval in mijn geval klopt het niet, voor Arno kan ik niet spreken.
Niemand zegt dat er gek veel gaat veranderen, nog zo'n waarneming van je die nergens op gebaseerd is. Er staat wel dat er een nieuw stadium in het populisme is. Dat betekent natuurlijk nog niet dat er veel verandering komt of is.
Dat ik geloof in een verhaal is jouw idee, ik geloof er niet in ik zeg dat ik het een goede analyse vind. Als ik zeg dat ik Breaking Bad een goede serie vind geloof ik ook niet in Meth koken voor cash.
Wat ik dus aan moet met jouw idee dat het een slecht stuk is omdat je het niet gelooft weet ik niet. Gezien je zoveel dingen gelooft die geen basis in de realiteit hebben.
pi_175542304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dat er mensen hysterisch zijn is jouw waarneming. In ieder geval in mijn geval klopt het niet, voor Arno kan ik niet spreken.
Niemand zegt dat er gek veel gaat veranderen, nog zo'n waarneming van je die nergens op gebaseerd is. Er staat wel dat er een nieuw stadium in het populisme is. Dat betekent natuurlijk nog niet dat er veel verandering komt of is.
Dat ik geloof in een verhaal is jouw idee, ik geloof er niet in ik zeg dat ik het een goede analyse vind. Als ik zeg dat ik Breaking Bad een goede serie vind geloof ik ook niet in Meth koken voor cash.
Wat ik dus aan moet met jouw idee dat het een slecht stuk is omdat je het niet gelooft weet ik niet. Gezien je zoveel dingen gelooft die geen basis in de realiteit hebben.
Staan tal van onwaarheden in, die je alleen voor waarneemt als je hem gelooft, maar die niet echt waar zijn. Precies datgene waar jij me van beschuldigt.
En ja daarna ging je dus persoonlijke beledigingen rondstrooien.
I´m back.
pi_175542308
Nou ja ik heb klaarblijkelijk een gaatje in mijn hoofd. Zal de sc-invloed wel zijn.
pi_175542312
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:50 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vuilnisman zit bij ons aan de linkerkant natuurlijk (90 oid). In hun geval zal die gem op de 100/105 zitten. Wat kan je daarmee worden? Statistiek betrof volgens mij VS.
Punt het is dat het eigenlijk nonsens is. Ja, of je wilt dat we dus gaan meten hoe slim alle vuilnisophalers zijn met verschillende etniciteiten of bakkers, tuiniers, winkelbedienden, fabrieksarbeiders?
Je begrijpt toch wel dat het nonsens is al dat gegoochel met IQs?
I´m back.
pi_175542313
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:01 schreef LelijKnap het volgende:
Nou ja ik heb klaarblijkelijk een gaatje in mijn hoofd. Zal de sc-invloed wel zijn.
Lol.
I´m back.
pi_175542327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Staan tal van onwaarheden in, die je alleen voor waarneemt als je hem gelooft, maar die niet echt waar zijn.
Nogmaals ik geloof hem niet. Daarbij waarom blijf je dit herhalen in plaats van te laten zien wat er dan onwaar is. De voorbeelden die je eerder had gepost heb ik simpel weerlegd omdat 2 van de 3 punten die je noemden gewoon juist waren en jij er dus naast zat. Over dat andere punt hadden we kunnen discussiëren maar dat wilde je duidelijk niet dus noemde je me maar hysterisch om eronder uit te komen.

quote:
Precies datgene waar jij me van beschuldigt.
En ja daarna ging je dus persoonlijke beledigingen rondstrooien.
Ik beschuldig en beledig je niet ik constateer alleen dat jij een aparte waarneming hebt. Je ontduikt in ieder geval inhoudelijke discussie totaal.

Sowieso grappig dat jij begint over treinen naar het oosten en zegt dat iedereen die FvD steunt een gaatje in het hoofd heeft en dan anderen continue hysterisch noemen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 07-12-2017 02:17:00 ]
pi_175542357
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nogmaals ik geloof hem niet. Daarbij waarom blijf je dit herhalen in plaats van te laten zien wat er dan onwaar is. De voorbeelden die je eerder had gepost heb ik simpel weerlegd omdat 2 van de 3 punten die je noemden gewoon juist waren en jij er dus naast zat. Over dat andere punt hadden we kunnen discussiëren maar dat wilde je duidelijk niet dus noemde je me maar hysterisch om eronder uit te komen.

[..]

Ik beschuldig en beledig je niet ik constateer alleen dat jij een aparte waarneming hebt. Je ontduikt in ieder geval inhoudelijke discussie totaal.

Sowieso grappig dat jij begint over treinen naar het oosten en zegt dat iedereen die FvD steunt een gaatje in het hoofd heeft en dan anderen continue hysterisch noemen.
Ik denk dat het soort artikeltje waarmee je komt aandraven, en die dus wel vaker in dezelfde trant verschijnen van deze of gene zogenaamde opiniemaker, idd getuigt van alleen maar hysterie. Hysterie die je o.a. verbeeld krijgt door een Anne-Fleur die zegt dat we verzet moeten plegen tegen het fascisme van Baudet.
Joh, zelfs de grachtengordel steunt nu Baudet? O, ja, echt waar joh?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 07-12-2017 02:34:49 ]
I´m back.
pi_175542361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt het is dat het eigenlijk nonsens is. Ja, of je wilt dat we dus gaan meten hoe slim alle vuilnisophalers zijn met verschillende etniciteiten of bakkers, tuiniers, winkelbedienden, fabrieksarbeiders?
Je begrijpt toch wel dat het nonsens is al dat gegoochel met IQs?
Punt is dat ze als groep 15 punten hoger scoren. De rest is gegoochel.
pi_175542369
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Punt is dat ze als groep 15 punten hoger scoren. De rest is gegoochel.
Lui die makkelijk leraar wiskunde op het vwo in NL kunnen zijn halen in Israël het vuilnis op?

Zelfs de debielen in Israël zijn slim genoeg om een gewone baan in NL aan te kunnen dan ook? Allemaal +15 punten, dus een debiel in Israël kan makkelijk een ambtenaar in NL zijn?
I´m back.
pi_175542387
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lui die makkelijk leraar wiskunde op het vwo in NL kunnen zijn halen in Israël het vuilnis op?

Zelfs de debielen in Israël zijn slim genoeg om een gewone baan in NL aan te kunnen dan ook? Allemaal +15 punten, dus een debiel in Israël kan makkelijk een ambtenaar in NL zijn?
Nee want ook daar een normaalverdeling he. Een vuilnisman bij hen zal ong gemiddelde IQ van blank (100) hebben. En met 100 ben je geen wiskundeleraar 5vwo.
Nogmaals (derde keer): betreft niet Israel maar de VS volgens mij. En die zitten daar idd niet vaak in de vuilniswagen. Wel onevenredig in hoogwaardige posities. Maar ook taz van de blanke groep in dat deel (115+). Die veel groter is. Dus daar klopt iets niet.
pi_175542392
Waar gaat dit allemaal over... mijn hemel
pi_175542393
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het soort artikeltje waarmee je komt aandraven, en die dus wel vaker in dezelfde trant verschijnen van deze of gene zogenaamde opiniemaker, idd getuigt van alleen maar hysterie. Hysterie die je o.a. verbeeld krijgt door een Anne-Fleur die zegt dat we verzet moeten plegen tegen het fascisme van Baudet.
Joh, zelfs de grachtengordel steunt nu Baudet? O, ja, echt waar joh?
Waarom vind je dat hysterisch dan?
Waarom kom je nu ook alweer met Anne-Fleur, hoe is ze relevant? Waarom wordt zij toch telkens gename-dropped door mensen die haar niks vinden? Ik heb nog nooit iemand die het met haar eens is haar zien name-droppen. Waarom lijk ik ook uit je post te halen dat je Anne-Fleur een afspiegeling vindt van de grachtengordel? Vind je het zelf ook niet een beetje raar om haar zo belangrijk te maken dat ze voor een hele groep mensen representatief is? Lijkt me wel dat mannetjes als Cliteur en Hiddema tot de grachtengordel behoren. Baudet zelf in ieder geval letterlijk. Hoe kun je dan steun uit de grachtengordel een onwaarheid noemen?
pi_175542406
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee want ook daar een normaalverdeling he. Een vuilnisman bij hen zal ong gemiddelde IQ van blank (100) hebben. En met 100 ben je geen wiskundeleraar 5vwo.
Nogmaals (derde keer): betreft niet Israel maar de VS volgens mij. En die zitten daar idd niet vaak in de vuilniswagen. Wel onevenredig in hoogwaardige posities. Maar ook taz van de blanke groep in dat deel (115+). Die veel groter is. Dus daar klopt iets niet.
Bedoeld in Hollywood?
I´m back.
pi_175542408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom vind je dat hysterisch dan?
Waarom kom je nu ook alweer met Anne-Fleur, hoe is ze relevant? Waarom wordt zij toch telkens gename-dropped door mensen die haar niks vinden? Ik heb nog nooit iemand die het met haar eens is haar zien name-droppen. Waarom lijk ik ook uit je post te halen dat je Anne-Fleur een afspiegeling vindt van de grachtengordel? Vind je het zelf ook niet een beetje raar om haar zo belangrijk te maken dat ze voor een hele groep mensen representatief is? Lijkt me wel dat mannetjes als Cliteur en Hiddema tot de grachtengordel behoren. Baudet zelf in ieder geval letterlijk. Hoe kun je dan steun uit de grachtengordel een onwaarheid noemen?

Ja, of Annebel hoor, maakt mij niet zoveel uit.
I´m back.
pi_175542422
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:41 schreef Mr.Major het volgende:
Waar gaat dit allemaal over... mijn hemel
De 1 is hysterisch omdat een zogenaamde opiniemaker zegt dat de grachtengordel achter Baudet staat en de ander denkt dat alle joden 15 punten slimmer zijn dan alle andere mensen, maar ja hoe zit het dan met vuilophaaldienst in Israël hè.

Ik kap er ook mee hoor. Ik ben doodziek, moest me vandaag ziek melden na 1 uur vanwege zware verkoudheid-achtige verschijnselen. Hotcoldrex genomen en paar ibu's, maar zal iig die ibu's weer moeten herhalen. Eerste ziekigheid in ongeveer 5 à 6 jaar.
I´m back.
pi_175542425
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat vind je er precies goed aan?

Ik zal eerst het artikel wel langsgaan om aan te geven wat ik er slecht aan vind, en dan op je reactie reageren.

Het taboe op het taboe. Pleiten om terug te gaan naar een taboesfeer lijkt me wat raar, maar de auteur lijkt dat te willen... Verder lijkt het me niet meer of minder dan wenselijk dat het debat gewoon op de inhoud gevoerd wordt, en niet op of je iets wel mag zeggen of niet. Massa-immigratie wordt niet enkel vanwege xenofobie tegengehouden, en dient dan ook niet zo weggezet te worden.

Het is dan ook zeer kwalijk dat goede ontwikkelingen zoals gelijkheid van man en vrouw en homo-acceptatie weer op de helling worden gezet, nota bene door de progressieven. Nu het volgende project is aanbeland schijnt het niet meer te boeien. Dat de conservatieven ermee aan de haal gaan zou als overwinning moeten worden gezien, maar liever zetten ze het weer bij het grof vuil omdat het ze niet goed uitkomt (waar hebben we dit nog meer gezien? D66, referenda?). Wat het met rechts te maken heeft zie ik niet in trouwens.

De brexitcampagne is in Nederland niet gevoerd, en ook het "enkel list en bedrog" is pure onzin. Wat wij in NL met de EU willen is een valide discussie, en ook hiervan dienen we geen taboe te maken. Vervolgens komt de auteur met "list en bedrog" want het VK verkeerd in een existentiële crisis. Dat is semantisch gelul. Natuurlijk is een brexit niet in een dag uitgevoerd, maar dat is iets heel anders. De auteur lijkt (wederom) terug te willen naar een taboesfeer waarin datgene wat hij niet vindt moet verworden tot een taboe. Dat komt door angst voor de tegenstander, waarvan je het idee hebt er niet tegenop te kunnen botsen. Dan wil je zo iemand het zwijgen opleggen. Op inhoudelijke argumenten zullen we hem dan ook niet betrappen

Dan komen we tot waarom jij het artikel hier postte... De auteur lijkt een pagina in de krant gelijk te stellen aan "iemand een groot intellectueel noemen" wat natuurlijk onzin is. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat een nieuwe lijsttrekker van een partij met 14 virtuele zetels aan het volk wordt voorgesteld, wat overigens ook zeker niet enkel op positieve manier is, dus ik zie het probleem niet. De auteur wel, blijkbaar omdat hij Baudet liever doodzwijgt, maar dat werkt zo niet.

Ook had ik met iemand anders een discussie (wie weet ik niet meer) dat Baudet wordt weggezet als "vroeger was alles beter" wat niet waar is. (Wie was dat ook alweer, zie hier wederom een voorbeeld)

Ook hoop ik dat de auteur inziet dat hij zelf meedoet aan datgene wat hij zo veracht.

Ah, er was nog geen nietszeggende dog whistle gebruikt. De auteur heeft dit keer gekozen voor populisme. Af. Onzekerheid over de toekomst van Nederland, is bedoeld om te zeggen dat wij angstig zijn. Het FvD ziet bepaalde ontwikkelingen als ongunstig, en wil deze voorkomen. Dat kan je angst noemen, maar het idee is dat deze irrationeel is. Daarmee gaat men voorbij aan de volledige motivatie, die wordt ondersteund door feiten. Daarmee is de gebruikte term populisme dus niet meer dan een signaalwoord om iemand weg te zetten, zoals ook, zoals altijd, te zien is aan het daaropvolgende schrijven. Het is een sluw en smerig semantisch stukje schrijven. aub waardering voor deze alliteratie :+

Vroeger waren alle domme mensen wildersstemmers die er niets van begrepen, nu opeens is dat iets dat altijd al bestond onder de intellectuelen, die hij ook nog eens intelligentsia noemt, om nog maar eens een neutraal woord zonder reden met een waardeoordeel te vervangen.

Niet dat het niet waar is hoor, er zijn inderdaad mensen van de intelligentere groep die op het FvD stemmen, ook veel studenten. Maar dat lijkt me geen probleem van de partij toch, een pluspunt juist.

Het gaat hem niet om de aandacht van het NRC, maar om de partij zelf. Die boezemt hem angst in, maar dat was natuurlijk al duidelijk. Ik zie het maar als compliment dat de partij wat gedaan zal krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 07-12-2017 03:51:41 ]
pi_175542429
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De 1 is hysterisch omdat een zogenaamde opiniemaker zegt dat de grachtengordel achter Baudet staat en de ander denkt dat alle joden 15 punten slimmer zijn dan alle andere mensen, maar ja hoe zit het dan met vuilophaaldienst in Israël hè.

Ik kap er ook mee hoor. Ik ben doodziek, moest me vandaag ziek melden na 1 uur vanwege zware verkoudheid-achtige verschijnselen. Hotcoldrex genomen en paar ibu's, maar zal iig die ibu's weer moeten herhalen. Eerste ziekigheid in ongeveer 5 à 6 jaar.
Beterschap ^O^
pi_175542452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hij legt mooi uit hoe hypocriet van populistische partijen dat gezweem met tolerantie is. Ook laat hij zien dat de reactie op dit soort partijen in de tweede kamer erg flauw is geworden. In Duitsland spreken politici zich veel harder uit tegen een partij als AfD, wat hier dus ook voorheen gebeurde. Hij laat ook goed zien dat het idee van Baudet als intellectueel een illusie is. Ik vind dat hij ook een goed punt heeft als hij zegt dat de kiezers die nu voor FvD gaan net zo goed bij een andere partij hadden kunnen belanden. Zoals dus al genoemd is in het NRC het ter sprake stellen van de onevenredige aandacht die het NRC geeft een goede zaak.

Plus zijn slotstuk lijkt me gewoon een goede neutrale analyse.

[..]

Daar ben jij het toch ook mee eens?

[..]

Stijging in de polls vind ik een slechte verklaring. 60+ heeft ook zo hoog gestaan en die kregen lang niet dezelfde aandacht hetzelfde gold voor de partij van Verdonk.
Ik vind het bizar dat die stelling wordt genomen. We hebben daar zo hard voor gevochten in dit land, en nu opeens, als we het dreigen te verliezen, mogen we van degenen die daarvoor gevochten hebben (de progressieven als groep) dat argument niet gebruiken.

Dat bepaalde onderwerpen geen taboe meer zijn, maar op inhoud kunnen worden besproken, kan eigenlijk ook niet anders dan een wenselijke ontwikkeling genoemd worden.

Dat FvD kiezers bij een andere partij hadden kunnen belanden is niet waar. Het CDA is te veel onderdeel van het systeem, terwijl systeemkritiek een essentieel deel van het FvD haar programma is, en de PVV krijgt onvoldoende voor elkaar vanwege haar houding, en is daarom een partij waar niemand op zou moeten stemmen vind ik. Het enige dat je ze moet nageven is dat ze, zoals de auteur erkent, het debat hebben opengebroken.

Of Baudet wel of geen intellectueel is interesseert mij geen ene meuk, en de FvD'er ook niet. Hij doet zijn werk goed, daar gaat het ons om. Dat hij zich intellectueel noemt, en de tegenstanders zeggen van niet boeit natuurlijk niemand (behalve Baudet en de tegenstanders die denken hem daarmee onderuit te kunnen halen)

Zoals ik hierboven ook zei lijkt het me niet meer dan logisch dat de media het Nederlandse volk informeert over de nieuwe partij en haar lijsttrekker.

Het slotstuk is een opsomming van partijstandpunten, dat klopt, maar er wordt wel een waardeoordeel aan gegeven. We zullen het er maar op houden dat het opinie is. Dat stuk over intelligentsia is pure nietszeggende quatsch. Nu opeens is een volgens de auteur met de PVV vergelijkbaar gedachtegoed alom aanwezig onder de "intelligentsia". Hoe krijg je het op papier.

Dat onder intelligente mensen het rechtsconservatieve gedachtegoed al bestond, dat was natuurlijk altijd al zo, hoewel god zij dank het percentage dat het inziet groeiende is. Bijzonder is dat progressief nederland dat nu pas toe wil geven. Eerder was het natuurlijk makkelijker het te ontkennen, wat ook lang heeft gewerkt. Nu er echter een alternatief is voor deze mensen, valt die barriere weg en kan men haar stem uitspreken. Dat is natuurlijk slechts een probleem als je het FvD als tegenstand ziet maar in werkelijkheid een welkome en wenselijke ontwikkeling.

Zo vind ik het een probleem dat veel intelligente mensen op D66 of de VVD stemmen. Bovenal vind ik het namelijk gewoon een probleem dat mensen op die partij stemmen. Maar iedereen zal zo zijn afweging maken, dus daar komen we nergens mee. Een fatsoenlijk artikel zal daar dus ook niet over schrijven. Wat is het punt?

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 07-12-2017 03:54:19 ]
pi_175542460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus zeker niet 80 à 90% van het electoraat. Moet er wel enorm om lachen ook dat-ie dat wellicht echt denkt.
Wellicht. Ik snap niet dat er iemand is die denkt dat Baudet denkt dat hij over een aantal jaar 120 zetels heeft. Hij denkt dat niet. Hij zegt dat zoveel % het met hem eens is wat betreft de kritiek op het systeem.

Dat wil niet zeggen dat men zijn oplossingen goed vindt, en dan komen er nog allerlei andere punten bij zoals immigratie en dergelijke, waardoor je niet op hem kan willen stemmen. Dit snapt Baudet natuurlijk ook.

Het zal de koorts wel zijn ;)
pi_175542466
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja in deze kritiek kan ik me meer vinden. Ik stoor me er ook aan dat er in Den Haag bijna niks van ideologie meer lijkt te zijn. Maar frissere ideeën dan gelul over teruggaan in de tijd zijn er zeker.
Baudet brengt de ideologie juist terug in Den Haag. (Met als kanttekening dat enkele kleinere partijen die nog wel hebben, zoals LelijKnap al aangaf).
Natuurlijk kan je het met die ideologie oneens zijn, maar Baudet heeft een doordachte en consistente visie. waarom iemand zou stellen dat dat niet zo is, is mij niet duidelijk.

Nu volgt natuurlijk hier een discussie over, maar dan hebben we morgen tenminste weer wat te doen hier :D

[ Bericht 9% gewijzigd door Mr.Major op 07-12-2017 03:30:42 ]
  donderdag 7 december 2017 @ 10:33:22 #77
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175545567
quote:
12s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:45 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ik ga verder niet in op de inhoud van de motie. Beetje taaie stof voor me, maar je weet dat de 4 ingediende moties in een FB-post van FvD volledig zijn voorgelezen he? (zie https://www.facebook.com/(...)os/1390479004411140/)

Nu is het misschien wel handiger om die motie in de door jou genoemde filmpje nog even volledig te herhalen (knippen uit dat lange filmpje) om vervolgens de stemming te laten zien. Maar iemand die de FB-pagina volgt had redelijkerwijs kunnen weten wat de inhoud van de motie is.
Daar lijkt het dus niet op? Hiddema vraagt een merkwaardig onderzoekje aan bij - het vandaag in opspraak geraakte - WODC. Dat is zijn goed recht als Kamerlid, maar de wijze hoe hij dit presenteert is uiterst opvallend. Zelfs als de motie zou zijn aangenomen, had het onderzoekje (naar het legaliteitsbeginsel? Hé?) weinig tot helemaal niets te maken met het "opsporingspercentage" van de politie.

Op internet - voor de eigen achterban - wordt ogenschijnlijk bewust de inhoud van de motie achterwege gelaten. Het enige wat ze laten zien is dat de hele Kamer Hiddema - terecht - weggestemd. Daar zullen ze vast een punt mee willen maken ("kijk het partijkartel?") maar eigenlijk is dit kiezersbedrog in optima forma. Kwalijke praktijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 7 december 2017 @ 10:33:47 #78
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175545572
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 03:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Baudet brengt de ideologie juist terug in Den Haag. (Met als kanttekening dat enkele kleinere partijen die nog wel hebben, zoals LelijKnap al aangaf).
Natuurlijk kan je het met die ideologie oneens zijn, maar Baudet heeft een doordachte en consistente visie. waarom iemand zou stellen dat dat niet zo is, is mij niet duidelijk.

Nu volgt natuurlijk hier een discussie over, maar dan hebben we morgen tenminste weer wat te doen hier :D
Interessant. Welke ideologie brengt Baudet concreet terug?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175545727
quote:
5s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Interessant. Welke ideologie brengt Baudet concreet terug?
Het is gezien zijn uitspraken wellicht beter daar geen eerlijk antwoord op te geven.
pi_175545746
quote:
5s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Interessant. Welke ideologie brengt Baudet concreet terug?
Hihi.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 10:59:05 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175546130
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 02:01 schreef LelijKnap het volgende:
Nou ja ik heb klaarblijkelijk een gaatje in mijn hoofd. Zal de sc-invloed wel zijn.
One of us!
One of us!
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 10:59:52 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175546153
NWS / ’Mijn docenten zijn links’

Kijk, inhoudelijk leesvoer. Baudet heeft wat op gang gebracht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175546158
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

One of us!
One of us!
LK zit de hele dag in bad, naar eigen zeggen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:01:23 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175546189
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 03:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Baudet brengt de ideologie juist terug in Den Haag. (Met als kanttekening dat enkele kleinere partijen die nog wel hebben, zoals LelijKnap al aangaf).
Natuurlijk kan je het met die ideologie oneens zijn, maar Baudet heeft een doordachte en consistente visie. waarom iemand zou stellen dat dat niet zo is, is mij niet duidelijk.

Nu volgt natuurlijk hier een discussie over, maar dan hebben we morgen tenminste weer wat te doen hier :D
Baudet spreekt zichzelf juist constant tegen, heb ik al meerdere posts aan gewijd. En natuurlijk geen reactie op gekregen
Laffe huichelaar
  donderdag 7 december 2017 @ 11:02:56 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175546222
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:00 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

LK zit de hele dag in bad, naar eigen zeggen.
Een man naar mijn hart
Laffe huichelaar
pi_175546347
Kunnen we eens kijken naar het stemgedrag van FvD? Ik vind dat wel interessant om te volgen.

Bedoel, dat zijn uiteindelijk de daden van de partij.

Onderzoek naar belastingontwijking, FvD stemt tegen:


Burgers moeten de omschakeling naar duurzame energie betalen en niet de grootverbruikers, volgens FvD:



Tot nu toe zie ik FvD voornamelijk met de PVV mee stemmen en vaak met de VVD.

Nog eentje:
Sport in de buurt. Ook voor arme wijken:


[ Bericht 24% gewijzigd door agter op 07-12-2017 11:13:37 ]
Make my day!
pi_175546376
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:59 schreef Nattekat het volgende:
NWS / ’Mijn docenten zijn links’

Kijk, inhoudelijk leesvoer. Baudet heeft wat op gang gebracht.
Welnee.

Oproep en daaropvolgende artikel zijn afkomstig van Wierd Duk. Die loopt al een paar jaar rond met dergelijke waanbeelden. Daar heeft Baudet geen aandeel in gehad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175546402
Yernaz is toch bekend geworden met dat hele gedoe over (s)linkse scholen? Lijkt mij meer zijn dingetje dat Baudet heeft overgenomen, eigenlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:12:37 #89
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175546428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:59 schreef Nattekat het volgende:
NWS / ’Mijn docenten zijn links’

Kijk, inhoudelijk leesvoer. Baudet heeft wat op gang gebracht.
Nou, lekker inhoudelijk ja. We zullen mail 1 er eens bijpakken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een leerkracht heeft zich negatief uitgelaten over Trump, want dat hebben ze niet van E.P. Maar het kan ook voor de NPO komen natuurlijk, want die dringt het ook op. En hij weet niet te vertellen wat dan precies zo schandelijk is wat die leerkracht heeft gezegd, dat weet hij niet te melden.

Klinkt als een boel vermoedens en bijverzonnen zaken die in het straatje van de mailer passen. Maar jij vindt dit inhoudelijk leesvoer om aan te tonen dat dat docenten linkse klootzakken zijn die leerlingen hersenspoelen? Absurd.

Als iemand dit op het forum had gepost, had ik het met een korreltje zout genomen omdat je nooit weet wie wat waarom zegt en hij absoluut niet concreet is maar met vaagheden en vermoedens strooit en je daar niks mee kan. Alleen omdat het nu naar de krant ingezonden wordt ipv hier, maakt dat het niet ineens anders.

Maar goed, jij leest iets wat je vermoedens bevestigt dus kijkt er verder niet kritisch naar. Lekker in je cirkeltje blijven denken
Laffe huichelaar
  donderdag 7 december 2017 @ 11:20:37 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175546621
Als hier iemand zou posten dat hij Baudet Op welke besloten bijeenkomsf dan ook of in welk ballerig cafe dan ook had horen zeggen dat negers allemaal dood moeten, had je het dan ook inoudelijk leesvoer gevonden?

Of is die oncontroleerbare ingezonden meuk dan ineens niet meer inhoudelijk omdat het niet in je straatje past? Ik weet het antwoord wel. En dan is die ingezonden BS nog minder ongeloofwaardig ook omdat ie wél concreet is.
Laffe huichelaar
pi_175546623
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:59 schreef Nattekat het volgende:
NWS / ’Mijn docenten zijn links’

Kijk, inhoudelijk leesvoer. Baudet heeft wat op gang gebracht.
Dit is niet zo, dit is overdreven, er is geen onderzoek naar. Dit is rechts fascisme, HET VRIJE ONDERWIJS GAAT ERAAN!!!
  donderdag 7 december 2017 @ 11:24:57 #92
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175546706
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is niet zo, dit is overdreven, er is geen onderzoek naar. Dit is rechts fascisme, HET VRIJE ONDERWIJS GAAT ERAAN!!!
Nou ja, 12 voorbeelden op alle rechtse Telegraaglezers lijkt me dan een slechte overdrijving. Dat is immers eerder under- dan overwhelming.

Maar goed, als je denkt met dit soort valse en domme voorstellingen van critici de werkelijke kritiek af te kunnen doen zodat je maar in je straatje kan blijven denken, wens ik je veel plezier
Laffe huichelaar
  donderdag 7 december 2017 @ 11:27:12 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175546751
Ah, gaan we hier verder over het Grote Linkse Onderwijscomplot :Y)

Geen idee wat er 'inhoudelijk' is aan het extrapoleren van wat lezersbrieven naar het gehele onderwijs, of zelfs maar het voor waarheid aannemen van de perceptie van de brievenschrijvers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175546828
quote:
5s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:10 schreef Ludachrist het volgende:
Yernaz is toch bekend geworden met dat hele gedoe over (s)linkse scholen? Lijkt mij meer zijn dingetje dat Baudet heeft overgenomen, eigenlijk.
Eén van zijn stokpaardjes idd, waaraan hij enige mate van bekendheid dankt en die hem uiteindelijk bij Ter in de kijker heeft geholpen en waardoor hij op de verkiezingslijst terecht kwam voor de TK-verkiezingen en nu bij de gemeenteraadsverkiezingen in Asd.
Andere stokpaardjes van hem zijn... alles wat te maken heeft met Ayn Rand.
En.... vrij vuurwapenbezit in NL
I´m back.
pi_175546835
Baudet zit deze ochtend bij Radio 1.
Maar hij loopt nu weg. Omdat het te lang duurt voordat ie wat mag zeggen. _O-

Onderwerp Jeruzalem en Trump.
Make my day!
pi_175546849
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik dit ooit ga begrijpen zonder mooi grafiekje.
Ik geef het op. Maar zou passend zijn om ook niet zo stellig te praten over zaken die je niet begrijpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaas- op 07-12-2017 11:39:02 ]
pi_175546922
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:07 schreef agter het volgende:

Nog eentje:
Sport in de buurt. Ook voor arme wijken:
[ afbeelding ]
Laagdrempelig beweegaanbod. Lolque. :')

Je hebt verdomme twee benen en iedereen heeft minstens 3 fietsen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175546930
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:27 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, gaan we hier verder over het Grote Linkse Onderwijscomplot :Y)

Geen idee wat er 'inhoudelijk' is aan het extrapoleren van wat lezersbrieven naar het gehele onderwijs, of zelfs maar het voor waarheid aannemen van de perceptie van de brievenschrijvers.
Wij hadden een leraar biologie die uit Zuid-Afrika kwam of daar lang gewoond had btw en die was zo rechts dat het weer grappig begon te worden. Het woord camp kende we toen nog niet, maar het was camp zeg maar. Was uiteraard ook een interessante combinatie rechts zijn en biologie geven.
En hij gaf zo slecht les, dat wrs bijna iedereen een onvoldoende scoorde voor het centraal schriftelijk eindexamen. Gecombineerd met de hoge cijfers voor de S.O.'s had je dan toch een voldoende.
Maar goed, verder was hij wel grappig ook. Ik moest altijd kopieën van hem maken en liep een keer de klas in terwijl hij les gaf aan VWO 3, geloof ik, en hij stond die jongelui uit te kafferen, ongehoord. Ik weet niet wat ze gedaan hadden, maar was wel grappig dus.
En die rector altijd zichzelf op de borst slaan vanwege het hoge percentage geslaagden trouwens (in ons jaar 61 van de 63), maar het onderwijs voor niveau 'voorbereidend wetenschappelijk onderwijs' was, achteraf bezien, bedroevend te noemen. Engels kreeg je van de schoonzoon van de vorige rector, die niet eens bevoegd was om les te geven aan het VWO en zo erbarmelijk slecht dat wrs niemand goed voorbereid was op de universiteit, wat voor veel mensen betekende dat ze alleen maar Engelse teksten onder hun neus kregen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 07-12-2017 11:49:55 ]
I´m back.
pi_175546937
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik geeft het op. Maar zou passend zijn om ook niet zo stellig te praten over zaken die je niet begrijpt.
Binnenkort zal hij weer stellen dat de debatten rond de begrotingen erg onbelangrijk zijn.
pi_175546938
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:31 schreef agter het volgende:
Baudet zit deze ochtend bij Radio 1.
Maar hij loopt nu weg. Omdat het te lang duurt voordat ie wat mag zeggen. _O-

Onderwerp Jeruzalem en Trump.
Hij snijdt zichzelf in de vingers. Dit was weer een moment in de publiciteit om rechtse stemmen te winnen. Nu maakt hij de indruk een pendant en verwend kind te zijn.. die direct zijn zin eist.
Overigens snap ik niet waarom men hem als commentator vraagt. Ja..... hij is pro-Trump, maar is niet deskundig in dit Midden-Oosten regio.
Vraag dan CIDI of Anja Meulenbelt en van Agt
pi_175546961
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij snijdt zichzelf in de vingers. Dit was weer een moment in de publiciteit om rechtse stemmen te winnen. Nu maakt hij de indruk een pendant en verwend kind te zijn.. die direct zijn zijn eist.
En het dan raar vinden als mensen daar om lachen. Tja.
pi_175546977
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En het dan raar vinden als mensen daar om lachen. Tja.
Wel grappig ja. Net als Klaver in z'n eikelpyjama, dat is nog steeds hilarisch.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175546989
foutje
pi_175546997
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:36 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Laagdrempelig beweegaanbod. Lolque. :')

Je hebt verdomme twee benen en iedereen heeft minstens 3 fietsen.
Gewoon zorgen dat de liften van hun flats constant buiten werking raken.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:43:09 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547015
Maar goed, voor de fans zal ik de tweede mail er ook nog bijpakken

Ik zie bij mijn eigen kinderen en bij mijzelf (MR lid) op welke manier docenten denken en hoe eenzijdig gekleurd dat is:

quote:
- toen Donald Trump gekozen werd als nieuwe president, waren mijn kinderen oprecht bang; hij zou immers WOIII inluiden of op zijn minst allemaal slechte dingen gaan doen. Dat hadden ze geleerd van de juf én van het jeugdjournaal;

- op het gebied van milieu en klimaatverandering wordt op school zuiver een eenzijdig verhaal verteld;

- de directeur van onze basisschool is getrouwd met de directie van de ’vluchtelingenschool’ in de stad. Angst hebben voor de vluchtelingeninstroom is volgens hem grote kolder; want wat kan er nou mis zijn met het helpen van die arme mensen.

Ik heb er geen bezwaar tegen dat er een kant van het verhaal verteld wordt, maar dan moet men ook de andere kant laten zien... en die even onbevooroordeeld aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Eerst jezelf als specialist neerzetten omdat medezeggenschapsraad, maar vervolgens met niks komen waarin dat relevant is. Ook hier wordt de juf weer als schuldige aangewezen, maar het kan ook de NPO zijn geweest. Het is zelfs áángeleerd. Zou er ook een toetsvraag aa gekoppeld zijn geweest?

Als Trump verkozen wordt breekt

A) de eerste wereldoorlog uit
B) de tweede wereldoorlog uit
C) de derde wereldoorlog uit
D) de pleures uit

In die tijd was het sowieso akelige verslaggeving, want volgens de ene kant zou Trump de derde wereldoorlog uit laten breken en volgens de andere kant zou Clinton hetzelfde doen als warmonger. En die beide kanten waren bijzonder extreem. Is het dan de schuld van die docent dat de kinderen angstig zijn? Als ze een eenzijdig verhaal heeft verteld en als ze beide kanten belicht heeft zijn die kinderen angstig. Ik vraag me ook af hoe je dat bij basisscholen moet doen. Moet je eerst gaan uitleggen waar Benghazi ligt voor je verder kan om uit te lichten waarom Clinton zo'n greppelheks is. Amerikaanse politiek lijkt me wat igewikkeld voor basisscholen, dan hou je je wat op de vlakte als daar toelichtig om gevraagd wordt. Dat neemt niks van de angst weg.

Zijn er overigend framenten uit het jeugdjournaal waar ze zeggen dat de derdewereldoorlog uitbreekt als Trump verkozen wordt. Zo is het de kinderen door die boevenbende immers geleerd.

Over het tweede punt. Het lijkt me een goede zaak dat leraren kinderen de wetenschappelijke concensus leren en niet het rare geroep van dat handjevol klimaatontkenners. Laat die maar op het partijcongres van altrightpartijen spreken, waar ze thuishoren. Het lijkt me ook een goede zaak kinderen evolutoeleer te leren en in plaats van Genesis.

Ik weet trouwens niet hoe vaak de directeur van jullie basisschool uitgebreid voor de klas welk onderwerp dan ook heeft toegelicht, bij mij is het dan wel 15 jaar geleden maar letterlijk nooit gebeurd. Ik vermoed zomaar dat de beste man niet over vluchtelingen praat voor de klas, en als dat wel zo zou zijn, zou deze inzender het vast benoemd hebben. Wat is het probleem dat deze directeur dat vindt?

Ook hier vind ik het allemaal absoluut niet schokkend. Alleen als je zelf een klimaatontkenner bent, kan ik me voorstellen dat je moeite hebt met deze school. Misschien moeten daar, net als gekke refoscholen, apart onderwijs voor komen. Kan je je kinderen op een van die scholen doen als wetenschap niet je ding is
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 11:43:34 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175547025
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:27 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, gaan we hier verder over het Grote Linkse Onderwijscomplot :Y)

Geen idee wat er 'inhoudelijk' is aan het extrapoleren van wat lezersbrieven naar het gehele onderwijs, of zelfs maar het voor waarheid aannemen van de perceptie van de brievenschrijvers.
Waarom nou weer complot?
Het komt schijnbaar veel voor dat docenten hun intolerante denkbeelden opdringen aan de kinderen. Dan kan je het weglachen, of eens goed gaan uitzoeken hoe het nou precies zit. Dit is zeer zorgelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 december 2017 @ 11:44:16 #107
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547043
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:31 schreef agter het volgende:
Baudet zit deze ochtend bij Radio 1.
Maar hij loopt nu weg. Omdat het te lang duurt voordat ie wat mag zeggen. _O-

Onderwerp Jeruzalem en Trump.
Baudet is weer eens belangrijker dan de inhoud, typisch
Laffe huichelaar
  donderdag 7 december 2017 @ 11:45:46 #108
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175547081
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom nou weer complot?
Het komt schijnbaar veel voor dat docenten hun intolerante denkbeelden opdringen aan de kinderen. Dan kan je het weglachen, of eens goed gaan uitzoeken hoe het nou precies zit. Dit is zeer zorgelijk.
Prima. Laten we het eindelijk eens echt gaan onderzoeken. Ik zal graag meewerken, en ik weet zeker al mijn collega's ook. Kunnen we tegen de tijd dat er een uitslag is, gaan discussiëren op argumenten in plaats van jankbrieven en onderbuikgevoelens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 7 december 2017 @ 11:46:28 #109
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547098
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom nou weer complot?
Het komt schijnbaar veel voor dat docenten hun intolerante denkbeelden opdringen aan de kinderen. Dan kan je het weglachen, of eens goed gaan uitzoeken hoe het nou precies zit. Dit is zeer zorgelijk.
Doe me nou eens een lol en zet je Bonobril af en kijk eens kritisch naar die mails.

12 op het hele land waar het overgrote BS is en dan vind jij het zeer zorgelijk en komt het veel voor
Laffe huichelaar
pi_175547101
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Baudet is weer eens belangrijker dan de inhoud, typisch
Het is echt een kleuter. ‘Ikke ikke ikke’
Make my day!
pi_175547149
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:46 schreef agter het volgende:

[..]

Het is echt een kleuter. ‘Ikke ikke ikke’
Prima donna.
I´m back.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:50:55 #112
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547215
FvD zou zoveel beter zijn zonder Baudet. Kan je eens naar de inhoud gaan en daadwerkelijk iets doen.

Sommige standpunten zijn zo gek nog niet, maar het altrandje, het grote slinks complot en dat soort dingen die puur gericht zijn op de aandacht, komen allemaal van de hand van die clown. Met Baudet gaat er nooit iets veranderen omdat hij zichzelf net als Wilders volledig buitenspel zet
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 11:51:36 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175547236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Prima. Laten we het eindelijk eens echt gaan onderzoeken. Ik zal graag meewerken, en ik weet zeker al mijn collega's ook. Kunnen we tegen de tijd dat er een uitslag is, gaan discussiëren op argumenten in plaats van jankbrieven en onderbuikgevoelens.
Kijk, zijn we het toch eens geworden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175547250
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom nou weer complot?
Het komt schijnbaar veel voor dat docenten hun intolerante denkbeelden opdringen aan de kinderen. Dan kan je het weglachen, of eens goed gaan uitzoeken hoe het nou precies zit. Dit is zeer zorgelijk.
Een onderzoek is een goed idee.

Wat je dan kan doen is dat aanvragen bij het debat over Onderwijs. Als je er bent, dan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175547271
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom nou weer complot?
Het komt schijnbaar veel voor dat docenten hun intolerante denkbeelden opdringen aan de kinderen. Dan kan je het weglachen, of eens goed gaan uitzoeken hoe het nou precies zit. Dit is zeer zorgelijk.
Als bleek dat de docent vooral rechts had geweest had de wereld te klein geweest.
pi_175547291
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kijk, zijn we het toch eens geworden.
Nou, de schone taak vam FvD om een debat hierover in de kamer te starten. Vind je niet?
Make my day!
pi_175547298
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:50 schreef timmmmm het volgende:
FvD zou zoveel beter zijn zonder Baudet. Kan je eens naar de inhoud gaan en daadwerkelijk iets doen.

Sommige standpunten zijn zo gek nog niet, maar het altrandje, het grote slinks complot en dat soort dingen die puur gericht zijn op de aandacht, komen allemaal van de hand van die clown. Met Baudet gaat er nooit iets veranderen omdat hij zichzelf net als Wilders volledig buitenspel zet
Welke echt goede ideeën heeft-ie dan eigenlijk. Van hem alleen?
Kijk, wat hij kartelvorming noemt is het standpunt van Fortuyn over co-optatie en dan een beetje aangepast. Niet van hem zelf.
Noem nog eens wat.
I´m back.
  donderdag 7 december 2017 @ 11:55:34 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547315
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als bleek dat de docent vooral rechts had geweest had de wereld te klein geweest.
Linkse of rechtse docenten maken me weinig uit.

Als ze actief links of rechts gedachtengoed promoten maakt dat natuurlijk wel uit. Maar waar blijkt dan uit dat de docent vooral links is en links gedachtengoed promote?
Laffe huichelaar
pi_175547355
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als bleek dat de docent vooral rechts had geweest had de wereld te klein geweest.
Ligt er een beetje aan wat jij verstaat onder rechts? Ik heb geen enkele moeite met een docent die het VVD-gedachtegoed uitdraagt.

Eentje die de klas voorhoudt dat vluchtelingen parasieten zijn die een gevaar vormen voor het vrije westen, is toch een ander verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175547383
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Doe me nou eens een lol en zet je Bonobril af en kijk eens kritisch naar die mails.

12 op het hele land waar het overgrote BS is en dan vind jij het zeer zorgelijk en komt het veel voor
Hoeveel leerlingen gaan er nou een mail naar de telegraaf sturen... Daarnaast zijn veel leerlingen sowieso al progressief, en zij zullen ook niet klagen over een progressieve linkse leraar.

Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid. Er zijn echter wel genoeg symptomen die al gedurende langere tijd zichtbaar zijn, en ook het onderzoek dat er wel is -naar bijv. politieke kleur van leerkrachten is in overeenstemming met de hypothese.

Overigens gaat dit niet over basisscholen (ik kan me niet voorstellen dat daar al sprake is van dit probleem, dat zou zeer kwalijk zijn maar vast bestaat dit niet/nauwelijks), waar uberhaupt geen politieke discussies zouden moeten plaatsvinden.

Alhoewel... Ik kan mij de Bassie en Adriaans nog herinneren.
pi_175547410
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat jij verstaat onder rechts? Ik heb geen enkele moeite met een docent die het VVD-gedachtegoed uitdraagt.

Eentje die de klas voorhoudt dat vluchtelingen parasieten zijn die een gevaar vormen voor het vrije westen, is toch een ander verhaal.
Wat is VVD gedachtegoed. Shell is geweldig?

Dat lijkt me vanzelfsprekend. Het dogma dat we die arme mensen echt moeten helpen want zij zijn zielig en "wij hebben hier genoeg ruimte en geld" (met dank aan mijn Nederlandslerares evenzeer.
pi_175547413
Zo'n Wierd Duk zou een dergelijk artikel helemaal niet moeten schrijven. Dat verhaal sluit precies aan bij wat hij vindt. Het is niet alsof hij objectief dat onderwerp aan is gevlogen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 12:00:42 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175547421
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat jij verstaat onder rechts? Ik heb geen enkele moeite met een docent die het VVD-gedachtegoed uitdraagt.

Eentje die de klas voorhoudt dat vluchtelingen parasieten zijn die een gevaar vormen voor het vrije westen, is toch een ander verhaal.
Zeggen dat we zo veel mogelijk vluchtelingen op moeten vangen ongeacht de kosten is nou ook niet een beeld dat je over moet brengen. GL'ers in spe ;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175547425
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is VVD gedachtegoed. Shell is geweldig?
Meer eigen verantwoordelijkheid, kleine overheid, etc.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175547433
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:00 schreef KoosVogels het volgende:
Zo'n Wierd Duk zou een dergelijk artikel helemaal niet moeten schrijven. Dat verhaal sluit precies aan bij wat hij vindt. Het is niet alsof hij objectief dat onderwerp aan is gevlogen.
Lol, dan kan je heel de volkskrant en half het NRC ook wel stoppen. Wat een grap
pi_175547440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meer eigen verantwoordelijkheid, kleine overheid, etc.
Juist :')

Als dit al zo zou zijn, zijn dit natuurlijk niet de problemen die worden aangekaart.
pi_175547457
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Juist :')

Als dit al zo zou zijn, zijn dit natuurlijk niet de problemen die worden aangekaart.
Wat is volgens jou het VVD-gedachtegoed?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175547460
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeggen dat we zo veel mogelijk vluchtelingen op moeten vangen ongeacht de kosten is nou ook niet een beeld dat je over moet brengen. GL'ers in spe ;(
Ja maar dat is de waarheid dus dat mag wel.
Veel verder dan dit komt het inzicht op links doorgaans niet met betrekking tot dit onderwerp.
pi_175547479
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lol, dan kan je heel de volkskrant en half het NRC ook wel stoppen. Wat een grap
Het zal je wellicht verbazen, maar de meeste journalisten kunnen hun ideologie loslaten als ze een stuk schrijven. Wierd Duk blijkt daar niet toe in staat. Die mag nota bene op komen draven in praatprogramma's waar hij dan zijn vreemde gedachtegoed uit loopt te dragen. Vervolgens schrijft hij stukken wier conclusies aansluiten bij zijn denken.

Tsja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175547480
quote:
5s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat is volgens jou het VVD-gedachtegoed?
Dat vraag ik me ook af. Dat hebben ze eigenlijk niet. Aanmodderen, multinationals, eigen belang en cijfertjesdenken komt het meest in de buurt.

Van een kleinere overheid is in ieder geval zeer weinig danwel niks terecht gekomen, en die eigen verantwoordelijkheid, waar deze er al is (meestal voor de laagopgeleiden) heeft enkel averechts uitgepakt.
pi_175547508
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Dat hebben ze eigenlijk niet. Aanmodderen, multinationals, eigen belang en cijfertjesdenken komt het meest in de buurt
Eh. Oke.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:06:06 #132
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welke echt goede ideeën heeft-ie dan eigenlijk. Van hem alleen?
Kijk, wat hij kartelvorming noemt is het standpunt van Fortuyn over co-optatie en dan een beetje aangepast. Niet van hem zelf.
Noem nog eens wat.
Hoe men de belasting sterk wil vereenvoudigen, de plannen voor het MKB en de privacystandpunten kan ik me wel in vinden.

De punten puur voor de buhne en de aandacht, die je toch nooit kan uitvoeren, spreken me absoluut niet aan; het partijkartel, het zakenkabinet en het overdreven nationalisme.

Als je dat domme aandachtsgeile populisme nou eens achterwege laat en die verbeterpunten naar haalbare doelen haalt ipv dat geschreeuw waardoor niemand ooit nog met je samen wil werken, ben je al een heel end.

Maar het doel van Baudet is ook niet samenwerken, lijkt het. Dan schoo je niet tegen alles en iedereen aan en ben je wel aanwezig om constructief bij te dragen. Helaas is het simpeler volk hier ook aanwezig en die vinden de show die hij opvoert prachtig. Maakt het uit dat hij niet constructief bezig is met zijn werk maar alleen maar met zichzelf bezig is. Gisteren werd het pijnlijk duidelijk; verbeteringen zijn de moeite niet waard, het gaat om de aandacht die et genereert. Nou, dan wens ik ze veel plezier, over 10 jaar heeft Baudet dan nog niks bereikt en dooft hij als een nachtkaars uit omdat de volgende populist langskomt. Wat Wilders nu heeft.

Ik zou een normale rechtse partij wel mooi vinden, helaas moet dat tegenwoordig met dom populisme en showmanship samenhangen
Laffe huichelaar
pi_175547541
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zal je wellicht verbazen, maar de meeste journalisten kunnen hun ideologie loslaten als ze een stuk schrijven. Wierd Duk blijkt daar niet toe in staat. Die mag nota bene op komen draven in praatprogramma's waar hij dan zijn vreemde gedachtegoed uit loopt te dragen. Vervolgens schrijft hij stukken wier conclusies aansluiten bij zijn denken.

Tsja.
Zoals zo ongeveer elke auteur doet. Je bent selectief verontwaardigd. Nou is Wierd Duk misschien net wat fanatieker, dat wil ik je nageven, maar dat hij daardoor niet een samenvatting van een aantal mailtjes kan tikken lijkt me wat onzinnig om te bepleiten.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:08:55 #134
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547579
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 11:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoeveel leerlingen gaan er nou een mail naar de telegraaf sturen... Daarnaast zijn veel leerlingen sowieso al progressief, en zij zullen ook niet klagen over een progressieve linkse leraar.

Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid. Er zijn echter wel genoeg symptomen die al gedurende langere tijd zichtbaar zijn, en ook het onderzoek dat er wel is -naar bijv. politieke kleur van leerkrachten is in overeenstemming met de hypothese.

Overigens gaat dit niet over basisscholen (ik kan me niet voorstellen dat daar al sprake is van dit probleem, dat zou zeer kwalijk zijn maar vast bestaat dit niet/nauwelijks), waar uberhaupt geen politieke discussies zouden moeten plaatsvinden.

Alhoewel... Ik kan mij de Bassie en Adriaans nog herinneren.
Het gaat om ouders en de oproep werd gedaan onder Telegraaflezers. Daarbij zijn kinderen op basisscholrn helemaal niks, absoluut niet progressief of wat dan ook.

Als die nieuwe ideeen geleers krijgen, vertellen ze het paps en mams. En ik durf te zeggen dat de gemiddelde telegraaflezer rechts is, dus die zulken hier heus wel oren naar hebben.

12 inzendingen, waarvan het overgrote deel onzin is op alle Telegraaflezers is geen vetpot hoor
Laffe huichelaar
pi_175547581
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eh. Oke.
Oh en weglachen, met de wind meedraaien en opportunisme niet vergeten natuurlijk, maar dat wil ik nog wel op Rutte afschuiven en niet op de hele VVD.
pi_175547599
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zoals zo ongeveer elke auteur doet.
En dat is dus gewoon niet zo.

Ik weet dat het verleidelijk is om te zeggen 'maar hullie!'. Dat is echter grote onzin. Journalisten van kwaliteitsmedia schrijven niet naar een conclusie toe. Die verdiepen zich in een onderwerp en laten hun bevindingen leidend zijn.

Wierd roept lezers op om voorbeelden te geven van linkse indoctrinatie in het onderwijs. Ja, dan krijg je ook reacties die dat onderschrijven.

Dat is geen journalistiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175547614
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het gaat om ouders en de oproep werd gedaan onder Telegraaflezers. Daarbij zijn kinderen op basisscholrn helemaal niks, absoluut niet progressief of wat dan ook.

Als die nieuwe ideeen geleers krijgen, vertellen ze het paps en mams. En ik durf te zeggen dat de gemiddelde telegraaflezer rechts is, dus die zulken hier heus wel oren naar hebben.

12 inzendingen, waarvan het overgrote deel onzin is op alle Telegraaflezers is geen vetpot hoor
Ik zei al: dit gaat niet om basisschoolleerlingen. Natuurlijk zijn die dat niet, die zijn naief -in de beste zin van het woord, zoals een kind ook hoort te zijn.

Natuurlijk ligt het aan de ontbrekende objectiviteit van de rechtse kiezer... Wat een zwaktebod.
pi_175547624
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat is dus gewoon niet zo.

Ik weet dat het verleidelijk is om te zeggen 'maar hullie!'. Dat is echter grote onzin. Journalisten van kwaliteitsmedia schrijven niet naar een conclusie toe. Die verdiepen zich in een onderwerp en laten hun bevindingen leidend zijn.

Wierd roept lezers op om voorbeelden te geven van linkse indoctrinatie in het onderwijs. Ja, dan krijg je ook reacties die dat onderschrijven.

Dat is geen journalistiek.
Wat klopt er aantoonbaar niet aan het schrijven dan? Tuurlijk is dat journalistiek. Het is een eerste betreding van het onderwerp: strookt de hypothese met wat de lezer vindt. Het antwoord blijkt ja.

Als je op basis van dit artikel het onderwijs gaat hervormen, tsja dan ben je verkeerd bezig. Dit is gewoon een verkennend artikel.

Overigens over een onderwerp waarvan we over 10 jaar zullen zeggen: goh hadden ze toch gelijk. Iets dat zich wel vaker heeft voorgedaan in de recente geschiedenis overigens.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:11:18 #139
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547627
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeggen dat we zo veel mogelijk vluchtelingen op moeten vangen ongeacht de kosten is nou ook niet een beeld dat je over moet brengen. GL'ers in spe ;(
Wat zou jij kinderen willen leren; dat een mensenleven niet in geld is uit te drukken of dat je voor een bepaald bedrag toch echt de keuze moet maken iemand dood te laten gaan?
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 12:11:35 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175547633
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh en weglachen, met de wind meedraaien en opportunisme niet vergeten natuurlijk, maar dat wil ik nog wel op Rutte afschuiven en niet op de hele VVD.
Onze favoriete fractievoorzitter kan er ook wat van :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175547637
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh en weglachen, met de wind meedraaien en opportunisme niet vergeten natuurlijk, maar dat wil ik nog wel op Rutte afschuiven en niet op de hele VVD.
Ik kan je aanraden gewoon eens een algemeen boek over politiek te lezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:12:20 #142
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547648
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zei al: dit gaat niet om basisschoolleerlingen. Natuurlijk zijn die dat niet, die zijn naief -in de beste zin van het woord, zoals een kind ook hoort te zijn.

Natuurlijk ligt het aan de ontbrekende objectiviteit van de rechtse kiezer... Wat een zwaktebod.
Zeg ik dat het aan de ontbrekende objecviteit ligt van de rechtse kiezer? Waar dan?
Laffe huichelaar
pi_175547665
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:11 schreef Mr.Major het volgende:
Wierd roept lezers op om voorbeelden te geven van linkse indoctrinatie in het onderwijs. Ja, dan krijg je ook reacties die dat onderschrijven.
Ik herhaal:

Wierd roept lezers op om voorbeelden te geven van linkse indoctrinatie in het onderwijs. Ja, dan krijg je ook reacties die dat onderschrijven.

Dan weet je dus op voorhand al wat voor artikel je krijgt. Dat is simpelweg geen journalistiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 12:14:08 #144
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175547681
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat zou jij kinderen willen leren; dat een mensenleven niet in geld is uit te drukken of dat je voor een bepaald bedrag toch echt de keuze moet maken iemand dood te laten gaan?
Het eerste natuurlijk.

Het verband met iedereen hier maar naartoe moeten halen zie ik alleen niet. Ik had het namelijk niet over geld, ik had het over de stabiliteit waar onze welvaart vandaan komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175547694
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik kan je aanraden gewoon eens een algemeen boek over politiek te lezen.
En dan is Mark Rutte opeens anders? Wat een onzin dit. Kan je geen kritiek op je grote leider dulden? Wat een fanboy gedrag zeg. Kritiek gelijk afdoen als onwetendheid. Ik kan goed zien dat de indoctrinatiemachine van de VVD zijn werk heeft gedaan.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:15:13 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547702
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En dan is Mark Rutte opeens anders? Wat een onzin dit. Kan je geen kritiek op je grote leider dulden? Wat een fanboy gedrag zeg. Kritiek gelijk afdoen als onwetendheid. Ik kan goed zien dat de indoctrinatiemachine van de VVD zijn werk heeft gedaan.
Je doet vervelend.
Laffe huichelaar
pi_175547717
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat zou jij kinderen willen leren; dat een mensenleven niet in geld is uit te drukken of dat je voor een bepaald bedrag toch echt de keuze moet maken iemand dood te laten gaan?
Het is hard, maar je kan niet iedereen redden. Dat moeten kinderen ook wel leren in mijn optiek.
pi_175547738
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En dan is Mark Rutte opeens anders? Wat een onzin dit. Kan je geen kritiek op je grote leider dulden? Wat een fanboy gedrag zeg. Kritiek gelijk afdoen als onwetendheid. Ik kan goed zien dat de indoctrinatiemachine van de VVD zijn werk heeft gedaan.
Het gaat er meer om dat jij bij het woord gedachtegoed komt met rare, niet relevante zaken als 'weglachen' en 'met de wind meedraaien'.

Daarom, lees gewoon eens boek zodat je in ieder geval weet wat voor gedachtegoed er echt in een partij zit, in plaats van dat je de discussiestijl en het pragmatisme van een partijleider verwart met de ideologie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:17:24 #149
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547748
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:16 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het is hard, maar je kan niet iedereen redden. Dat moeten kinderen ook wel leren in mijn optiek.
Laat ze daar lekker zelf achter komen en ga ze dan niet op de basisschool al vertellen dat hun leven een prijskaartje heeft
Laffe huichelaar
pi_175547769
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe men de belasting sterk wil vereenvoudigen, de plannen voor het MKB en de privacystandpunten kan ik me wel in vinden.

De punten puur voor de buhne en de aandacht, die je toch nooit kan uitvoeren, spreken me absoluut niet aan; het partijkartel, het zakenkabinet en het overdreven nationalisme.

Als je dat domme aandachtsgeile populisme nou eens achterwege laat en die verbeterpunten naar haalbare doelen haalt ipv dat geschreeuw waardoor niemand ooit nog met je samen wil werken, ben je al een heel end.

Maar het doel van Baudet is ook niet samenwerken, lijkt het. Dan schoo je niet tegen alles en iedereen aan en ben je wel aanwezig om constructief bij te dragen. Helaas is het simpeler volk hier ook aanwezig en die vinden de show die hij opvoert prachtig. Maakt het uit dat hij niet constructief bezig is met zijn werk maar alleen maar met zichzelf bezig is. Gisteren werd het pijnlijk duidelijk; verbeteringen zijn de moeite niet waard, het gaat om de aandacht die et genereert. Nou, dan wens ik ze veel plezier, over 10 jaar heeft Baudet dan nog niks bereikt en dooft hij als een nachtkaars uit omdat de volgende populist langskomt. Wat Wilders nu heeft.

Ik zou een normale rechtse partij wel mooi vinden, helaas moet dat tegenwoordig met dom populisme en showmanship samenhangen
Moest even zoeken, maar hier het verkiezingsprogramma: https://mens-en-samenlevi(...)meer-democratie.html
Staan weinig opzienbarende dingen in an sich. Hij houdt zich alleen vaak bezig met allerlei stokpaardjes en dat leidt af. Waar hij met zijn programma tussen de andere partijen staat in de TK, kom je nu ook niet te weten, want hij vertoont al escapisme. Dus ja. Ik weet het niet hoor. Begint steeds chaotischer te worden allemaal wmb. En idd verwacht ik dat op gegeven moment het renaissance schip de wal keert.
I´m back.
pi_175547770
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Laat ze daar lekker zelf achter komen en ga ze dan niet op de basisschool al vertellen dat hun leven een prijskaartje heeft
We verschillen van mening wat betreft onderwijs.
pi_175547781
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:11 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat zou jij kinderen willen leren; dat een mensenleven niet in geld is uit te drukken of dat je voor een bepaald bedrag toch echt de keuze moet maken iemand dood te laten gaan?
Mijn excuses voor de felheid ik dacht dat ik een ander voor me had die mij net het een en ander verweet en dus de bal terugkreeg. Gaarne een korreltje zout erbij pakken.

Gast. Dit is zo'n ontiegelijk dom zinloos geneuzel. Je zal die keuze moeten maken, want als je zegt een mensenleven is niet in geld uit te drukken, kan je net zo goed iedere syrier een miljoen gaan geven.
Zelf in de zorg in Nederland worden mensenlevens in geld uitgedrukt. Dat is nou politiek, misschien moet jij dasr eens een boek over lezen.

We moeten die kinderen niks "leren". We moeten die kinderen informeren zodat zij, gecombineerd met wat zij weten en vinden een eigen mening kunnen vormen. Dat jij ze wil leren "dat een mensenleven niet in geld is uit te drukken" waarvoor voor deze dogmatische BULLSHIT een dikke :r geeft al gewoon aan dat jij in deze discussie niet objectief kan danwel wil zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 07-12-2017 12:20:49 (Sorry. ;)) ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 12:18:54 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175547787
quote:
9s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:17 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Laat ze daar lekker zelf achter komen en ga ze dan niet op de basisschool al vertellen dat hun leven een prijskaartje heeft
Ga ze dan ook niet het tegenovergestelde wijsmaken, zodat ze daar zelf achter kunnen komen. In sommige kringen ligt dat feit ver in de verdomhoek verstopt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175547828
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga ze dan ook niet het tegenovergestelde wijsmaken, zodat ze daar zelf achter kunnen komen. In sommige kringen ligt dat feit ver in de verdomhoek verstopt.
Precies. Daar gaat het om.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:21:35 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547838
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga ze dan ook niet het tegenovergestelde wijsmaken, zodat ze daar zelf achter kunnen komen. In sommige kringen ligt dat feit ver in de verdomhoek verstopt.
Nergens blijkt ook uit dat het tegenovergestelde ze geleerd wordt.

Ja uit een paar brieven die hierboven al ontleed en afgeschreven zijn
Laffe huichelaar
pi_175547852
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:15 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je doet vervelend.
Dit is volledig terecht. Het is inderdaad vervelend, daarom doe ik het ook. Ik ben er niet mee begonnen, misschien dat er wordt gesnapt waar hij mee bezig was en hij het in het vervolg achterwege laat.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:23:31 #157
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547873
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:12 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Zeg ik dat het aan de ontbrekende objecviteit ligt van de rechtse kiezer? Waar dan?
Hier graag nog een antwoord op. Je kan niet zomaar zeggen dat ik iets beweer en dan mijn posts afdoen als een zwaktebod terwijl ik dat helemaal niet zeg
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 12:24:12 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175547885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nergens blijkt ook uit dat het tegenovergestelde ze geleerd wordt.

Ja uit een paar brieven die hierboven al ontleed en afgeschreven zijn
Dan kan je twee dingen doen: het weglachen of bekijken hoe het echt zit.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 december 2017 @ 12:24:45 #159
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547893
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is volledig terecht. Het is inderdaad vervelend, daarom doe ik het ook. Ik ben er niet mee begonnen, misschien dat er wordt gesnapt waar hij mee bezig was en het in het vervolg achterwege laat.
Wat vervelend is, is dat je absoluut niet op zijn post ingaat en in plaats daarvan een misplaatst soort spiegelen toepast.

Iets zeggen wat je helemaal niet meent om reacties uit te lokken noemt men ook wel trollen en daar wordt in de online gemeenschap doorgaans op gefronst
Laffe huichelaar
pi_175547902
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is volledig terecht. Het is inderdaad vervelend, daarom doe ik het ook.
Zeldzaam hoog niveau haal je hier weer. Chapeau.

Zodra iemand een paar dingen die daadwerkelijk liberaal gedachtegoed zijn opnoemt roep je ' juist :') ', en als ik dan vraag wat wél VVD-gedachtegoed is zeg je 'aanmodderen, multinationals en weglachen', want dat doet Rutte.

Te gênant voor woorden, op zo'n manier een discussie proberen te voeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:25:32 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547916
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan kan je twee dingen doen: het weglachen of bekijken hoe het echt zit.
Graag. Gaat jouw partij daarvoor zorgen of is die te druk met alles behalve in de kamer het werk doen, namelijk dat onderzoek aanvragen
Laffe huichelaar
pi_175547919
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik herhaal:

Wierd roept lezers op om voorbeelden te geven van linkse indoctrinatie in het onderwijs. Ja, dan krijg je ook reacties die dat onderschrijven.

Dan weet je dus op voorhand al wat voor artikel je krijgt. Dat is simpelweg geen journalistiek.
Hangt er puur vanaf wat je met het artikel poogt te bereiken. Er is niks onjuist aan het artikel.
pi_175547921
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan kan je twee dingen doen: het weglachen of bekijken hoe het echt zit.
Hadden we maar een partij die in een bepaald debat dat daarover momenteel in de Kamer gevoerd wordt dit aan zou kunnen kaarten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175547937
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zeggen dat we zo veel mogelijk vluchtelingen op moeten vangen ongeacht de kosten is nou ook niet een beeld dat je over moet brengen. GL'ers in spe ;(
Waarom komen jullie toch elke keer met dit soort belachelijke stellingen? Of vindt ook hierover elke keer die harde reset plaats waardoor feiten niet blijven hangen?
pi_175547950
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hier graag nog een antwoord op. Je kan niet zomaar zeggen dat ik iets beweer en dan mijn posts afdoen als een zwaktebod terwijl ik dat helemaal niet zeg
Daar waar je de telegraafkiezer rechts noemt, en aangeeft dat zij hier wel oren naar hebben.
pi_175547959
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom komen jullie toch elke keer met dit soort belachelijke stellingen? Of vindt ook hierover elke keer die harde reset plaats waardoor feiten niet blijven hangen?
Jij hebt de afgelopen 10 jaar niet aan het immigratiedebat meegedaan?
pi_175547981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij hebt de afgelopen 10 jaar niet aan het immigratiedebat meegedaan?
Noem eens een aantal politici die dat hebben beweerd. Dat we zoveel mogelijk mensen moeten opvangen.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:30:15 #168
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175547994
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hangt er puur vanaf wat je met het artikel poogt te bereiken. Er is niks onjuist aan het artikel.
Als het antwoord op je onderzoeksvraag al vast staat, is het niet bepaald goede onderzoeksjournalistiek he

De vraag is nu niet 'hoe is het gesteld met de objectiviteit van onderwijs' maar 'hoe bont hebben de linkse teringlijers het gemaakt in het onderwijs', chargerend. Het lijkt me dat dat niet helemaal de juiste insteek is.

Als men dat met Baudet zou doen, zou je het dan goede journalistiek vinden of zou het onder demoniseren vallen?
Laffe huichelaar
pi_175548006
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat vervelend is, is dat je absoluut niet op zijn post ingaat en in plaats daarvan een misplaatst soort spiegelen toepast.

Iets zeggen wat je helemaal niet meent om reacties uit te lokken noemt men ook wel trollen en daar wordt in de online gemeenschap doorgaans op gefronst
Het is totaal niet misplaatst. Deze reacties behoren tot het standaard repettoir. Ik vind het wel overigens

Ik kan me oprecht niet voorstellen wat het gedachtegoed van de VVD is. Serieus. Dat wat Ludachrist aangeeft klopt echter zeker niet.
pi_175548022
Ik moet weer bezig
pi_175548024
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:30 schreef Mr.Major het volgende:
Ik kan me oprecht niet voorstellen wat het gedachtegoed van de VVD is. Serieus. Dat wat Ludachrist aangeeft klopt echter zeker niet.
Je weet niet wat het is, maar in ieder geval wel dat het niet dat is. Nee, oké.
pi_175548030
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:30 schreef Mr.Major het volgende:

Ik kan me oprecht niet voorstellen wat het gedachtegoed van de VVD is. Serieus.
Daarom, lees eens een boek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:33:10 #173
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175548052
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar waar je de telegraafkiezer rechts noemt, en aangeeft dat zij hier wel oren naar hebben.
Wil je beweren dat de gemiddelde telegraaflezer niet aan de rechterkant van het spectrum zit?

Dat ze dan wel oren hebben naar iets wat tegen hun principes indruist lijkt me ook niet gek.

Nergens in die stellig beweer ik dat rechts niet objectief is. Wou je nu werkekijk beweren dat bij een vraag over linkse indoctrinatie je op joop evenveel kans hebt als hier of in de volkskrant even veel kans als in de Telegraaf?

Alsjeblieft zeg
Laffe huichelaar
pi_175548064
Het gebrek aan politieke kennis van de FvD-aanhang in deze reeks is bijna lachwekkend. Sorry dat ik het zeg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175548081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het gebrek aan politieke kennis van de FvD-aanhang in deze reeks is bijna lachwekkend. Sorry dat ik het zeg.
Dat gebrek an sich is niet zo erg, maar als je dat combineert met zoveel stelligheid en getroll en het consistent weigeren om eens een constructief gesprek te voeren, tja.
pi_175548131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het gebrek aan politieke kennis van de FvD-aanhang in deze reeks is bijna lachwekkend. Sorry dat ik het zeg.
De populariteit van FvD heeft wrs weinig met politiek te maken.
I´m back.
  donderdag 7 december 2017 @ 12:41:00 #177
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175548183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het gebrek aan politieke kennis van de FvD-aanhang in deze reeks is bijna lachwekkend. Sorry dat ik het zeg.
Dat is wel opvallend ja, de groep die het hardst roept dat het systeem niet deugt (partijkartel!1!!) blijkt de ballen verstand te hebben van hoe het systeem precies werkt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175548201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De populariteit van FvD heeft wrs weinig met politiek te maken.
Dat vermoeden heb ik ook. Partij trekt een hoop jongelui aan die nooit de moeite hebben genomen zich te verdiepen in de politiek.

Op zich is dat ook niet erg. Maar zoals Xap1t al opmerkt: wees dan aub minder stellig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175548279
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat vermoeden heb ik ook. Partij trekt een hoop jongelui aan die nooit de moeite hebben genomen zich te verdiepen in de politiek.

Op zich is dat ook niet erg. Maar zoals Xap1t al opmerkt: wees dan aub minder stellig.
Nee, maar daarom is het ook zinloos zoals sommigen deden gisteren (waaronder ikzelf ook) om aanhangers erop te wijzen dat-ie zich niet meer vertoont in de TK. Ook om hen erop te wijzen dat-ie niet vaardig is in het debat, dat hij zich bedient van flinterdunne filosofietjes of dat sommige standpunten of meningen quatsch zijn.
Uiteindelijk gaat het om Het Onbehagen in de Cultuur. https://www.groene.nl/artikel/eeuwig-onbehagen
I´m back.
pi_175548311
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De populariteit van FvD heeft wrs weinig met politiek te maken.
Het heeft wel met politiek te maken, maar het is de tegenpolitiek. De gemene deler is dat het tegen de gevestigde orde en alle bestaande systemen is. Dat ze niet helemaal snappen hoe die orde en systemen werken is wat koddig maar niet relevant voor de beweging. Baudet kwam met ideeen en voldoende mensen ondersteunen dat, dus in die zin is het wel een echte vertegenwoordiger.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175548408
thierrybaudet twitterde op woensdag 06-12-2017 om 21:13:25 #FVD wil breed maatschappelijk debat over vooringenomenheid bij docenten op scholen, hogescholen en universiteiten.… https://t.co/FwaPuxBd1W reageer retweet
Baudet wil een debat nav het artikel in de Telegraaf. Benieuwd of hij dan wel een keertje op komt dagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175548415
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
thierrybaudet twitterde op woensdag 06-12-2017 om 21:13:25 #FVD wil breed maatschappelijk debat over vooringenomenheid bij docenten op scholen, hogescholen en universiteiten.… https://t.co/FwaPuxBd1W reageer retweet
Baudet wil een debat nav het artikel in de Telegraaf. Benieuwd of hij dan wel een keertje op komt dagen.
Nee, hij wil een breed maatschappelijk debat, geen debat in de Kamer. Daarom gaat hij met Yernaz lekker de scholen langs om dat te bespreken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175548436
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, hij wil een breed maatschappelijk debat, geen debat in de Kamer.
Oh, excuus. Even verkeerd gelezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175548437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:48 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Het heeft wel met politiek te maken, maar het is de tegenpolitiek. De gemene deler is dat het tegen de gevestigde orde en alle bestaande systemen is. Dat ze niet helemaal snappen hoe die orde en systemen werken is wat koddig maar niet relevant voor de beweging. Baudet kwam met ideeen en voldoende mensen ondersteunen dat, dus in die zin is het wel een echte vertegenwoordiger.
Ja, nou ja Baudet is wel gepusht natuurlijk, ik kan me nog een interview herinneren bij café Weltschmerz waarin hij aan De Vlieger mededeelt dat hij beslist niet de politiek in wil, omdat-ie op een andere manier de opinie in NL wil beïnvloeden en Vlieger pusht hem wel bijvoorbeeld, zal ook achter de schermen gebeurd zijn wrs. Verder haakt hij in op het reservaat aan onbehagen dat bij mensen leeft sedert Pim Fortuyn dit blootlegde, vrij constant is dit ongeveer 25 à 30 Kamerzetels groot. Op zich zijn er weer verschillende theorieën over dat onbehagen, denk ik.
I´m back.
pi_175548443
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:48 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Het heeft wel met politiek te maken, maar het is de tegenpolitiek. De gemene deler is dat het tegen de gevestigde orde en alle bestaande systemen is. Dat ze niet helemaal snappen hoe die orde en systemen werken is wat koddig maar niet relevant voor de beweging. Baudet kwam met ideeen en voldoende mensen ondersteunen dat, dus in die zin is het wel een echte vertegenwoordiger.
Met welke ideeën kwam hij dan? Dat blijft totaal onduidelijk. Het lijkt er meer op dat ze een leeg canvas zijn waardoor het voor elke aanhanger vrij staat daarop te projecteren wat ze willen.
pi_175548455
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zoals zo ongeveer elke auteur doet. Je bent selectief verontwaardigd. Nou is Wierd Duk misschien net wat fanatieker, dat wil ik je nageven, maar dat hij daardoor niet een samenvatting van een aantal mailtjes kan tikken lijkt me wat onzinnig om te bepleiten.
Het is een prediker, geen journalist.
pi_175548478
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is een prediker, geen journalist.
Exact.

Maar als je dat aangeeft, wordt tegengeworpen dat alle journalisten zo zijn. Terwijl dat gewoon gigantische onzin is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175548500
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij hebt de afgelopen 10 jaar niet aan het immigratiedebat meegedaan?
Juist wel. Daarom geef ik ook aan dat hij onzin bepleit. Door dat soort nonsens en verzinsels te blijven herhalen last hij wederom zien niet open te staan voor enige inhoudelijke discussie.
pi_175548528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het gebrek aan politieke kennis van de FvD-aanhang in deze reeks is bijna lachwekkend. Sorry dat ik het zeg.
Het is meestal voetbalfan/hooligangedrag. Met echte politieke belangstelling heeft het meestal weinig te maken.
pi_175548569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Exact.

Maar als je dat aangeeft, wordt tegengeworpen dat alle journalisten zo zijn. Terwijl dat gewoon gigantische onzin is.
De bubbel beweert ongetwijfeld anders.
pi_175548598
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, excuus. Even verkeerd gelezen.
Ja, je wilde te graag weer even een 'scherp' puntje maken, hè. Zo gaat dat in POL. Voortbordurend op verkeerd gelezen of niet begrepen dingetjes.
pi_175548644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, je wilde te graag weer even een 'scherp' puntje maken, hè. Zo gaat dat in POL. Voortbordurend op verkeerd gelezen of niet begrepen dingetjes.
Als ik een fout maak, dan wil ik die best erkennen.

Daar kunnen bepaalde andere users in deze reeks nog een voorbeeld aan nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175548661
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ik een fout maak, dan wil ik die best erkennen.

Daar kunnen bepaalde andere users in deze reeks nog een voorbeeld aan nemen.
Zolang je er op gewezen wordt is het geen probleem.
pi_175548810
Het arme ventje toch, de grote boze NPO heeft zijn opgeblazen ego'tje weer gekrenkt:
thierrybaudet twitterde op donderdag 07-12-2017 om 11:35:23 Redactie @standpuntnl erkent op de sms dat “dit is niet goed gegaan”. Krokodillentranen. Wat stelt de #NPO toch elk… https://t.co/GX3sy407jw reageer retweet


[ Bericht 31% gewijzigd door xpompompomx op 07-12-2017 13:24:51 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175548974
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:19 schreef xpompompomx het volgende:
Het arme ventje toch, de grote boze NPO heeft zijn opgeblazen ego'tje weer gekrenkt:
thierrybaudet twitterde op donderdag 07-12-2017 om 11:35:23 Redactie @standpuntnl erkent op de sms dat “dit is niet goed gegaan”. Krokodillentranen. Wat stelt de #NPO toch elk… https://t.co/GX3sy407jw reageer retweet
Ik heb niet geluisterd maar ik meen ergens gelezen te hebben dat men eerst een half uur een Trump hetze voerde en dat Baudet niet aan het woord mocht komen. Nogmaals, niet geluisterd, dus weet niet wat er precies is gebeurd.
pi_175548995
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:19 schreef xpompompomx het volgende:
Het arme ventje toch, de grote boze NPO heeft zijn opgeblazen ego'tje weer gekrenkt:
thierrybaudet twitterde op donderdag 07-12-2017 om 11:35:23 Redactie @standpuntnl erkent op de sms dat “dit is niet goed gegaan”. Krokodillentranen. Wat stelt de #NPO toch elk… https://t.co/GX3sy407jw reageer retweet
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175549022
quote:
voetbalfan/hooligangedrag
pi_175549049
Iemand die wel heeft geluisterd?
pi_175549122
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:27 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb niet geluisterd maar ik meen ergens gelezen te hebben dat men eerst een half uur een Trump hetze voerde en dat Baudet niet aan het woord mocht komen. Nogmaals, niet geluisterd, dus weet niet wat er precies is gebeurd.
Klinkt wel weer heel erg als het van hem bekende opzoeken en omarmen van de slachtofferrol.
pi_175549136
quote:
The West Backed the Wrong Man in Ukraine

President Petro Poroshenko is sacrificing Westernization to a personal political agenda.


It's become increasingly clear that Obama-era U.S. politicians backed the wrong people in Ukraine. President Petro Poroshenko's moves to consolidate his power now include sidelining the anti-corruption institutions he was forced to set up by Ukraine's Western allies.

It's become increasingly clear that Obama-era U.S. politicians backed the wrong people in Ukraine. President Petro Poroshenko's moves to consolidate his power now include sidelining the anti-corruption institutions he was forced to set up by Ukraine's Western allies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
  donderdag 7 december 2017 @ 13:33:34 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175549141
Opmerkelijk. Toen Baudet nog niet bekend was liep hij ook regelmatig weg bij debatten om allerlei redenen. Kon toen gewoon want hij was toch vrij marginaal. Maar nu als Kamerlid zou hij toch beter moeten weten? Zoals ook op Geestijl staat: debatteren is toch een beetje je werk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175549156
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klinkt wel weer heel erg als het van hem bekende opzoeken en omarmen van de slachtofferrol.
Het mag voor jou klinken zoals jij het wilt, daar heb ik geen moeite mee hoor.
Ik heb niet geluisterd en een verhaal heeft altijd twee kanten, dus ik hoop dat mensen die hebben geluisterd wat meer kunnen vertellen dan "hij liep weg".
pi_175549164
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:27 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik heb niet geluisterd maar ik meen ergens gelezen te hebben dat men eerst een half uur een Trump hetze voerde en dat Baudet niet aan het woord mocht komen. Nogmaals, niet geluisterd, dus weet niet wat er precies is gebeurd.
Had 'ie eindelijk eens een mooi positief verhaal over Drumpf kunnen ophangen, loopt 'ie weg :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175549172
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:33 schreef Vesz het volgende:

[..]

_O_
Wat doet dat hier?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175549192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat doet dat hier?
Waarschijnlijk volgt zo een lofzang op Sjerries stanpunten mbt de Oekraïne.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175549228
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het mag voor jou klinken zoals jij het wilt, daar heb ik geen moeite mee hoor.
Ik heb niet geluisterd en een verhaal heeft altijd twee kanten, dus ik hoop dat mensen die hebben geluisterd wat meer kunnen vertellen dan "hij liep weg".
Het debat ontwijken en daarna de slachtofferrol opzoeken is onderhand een bekende methode van Baudet. Het kan hier natuurlijk plots totaal anders liggen maar erg voor de hand ligt dat niet.
pi_175549241
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk volgt zo een lofzang op Sjerries stanpunten mbt de Oekraïne.
Tijd dat Poetin gerehabiliteerd wordt.
pi_175549261
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het debat ontwijken en daarna de slachtofferrol opzoeken is onderhand een bekende methode van Baudet. Het kan hier natuurlijk plots totaal anders liggen maar erg voor de hand ligt dat niet.
We zullen zien. Ik zal vanmiddag eens kijken of het interview in z'n geheel te downloaden/terug te luisteren is.
pi_175549382
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Waarschijnlijk volgt zo een lofzang op Sjerries stanpunten mbt de Oekraïne.
Zoiets verwacht ik ook.

Punt is alleen dat het feit dat Porosjenko een schurk is, niet betekent dat Janoekovitsj een geschikte peer was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175549388
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:39 schreef Monopoly het volgende:

[..]

We zullen zien. Ik zal vanmiddag eens kijken of het interview in z'n geheel te downloaden/terug te luisteren is.
Volgens mij liep hij weg voordat hij iets gezegd had, dus Baudet ga je waarschijnlijk niet horen daar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175549404
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens mij liep hij weg voordat hij iets gezegd had, dus Baudet ga je waarschijnlijk niet horen daar.
Ik zag dat er op Geenstijl een link was naar het gehele interview. Die ga ik vanavond luisteren.
pi_175549494
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik zag dat er op Geenstijl een link was naar het gehele interview. Die ga ik vanavond luisteren.
Het was geen interview toch, maar een discussie waar Baudet aan mee zou doen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175549514
Wat een vreemd kereltje is die Baudet eigenlijk ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175549520
quote:
5s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het was geen interview toch, maar een discussie waar Baudet aan mee zou doen?
Ja. Dat klopt. Verkeerd verwoord van mij.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 13:57:57 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175549634
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik zag dat er op Geenstijl een link was naar het gehele interview. Die ga ik vanavond luisteren.
Link?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175549766
quote:
Het duurde te lang voordat-ie aan het woord werd gelaten dus, althans dat is de conclusie.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 14:01:50 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175549769
quote:
Ja, volgens mij mag ik een half uur naar onzin luisteren voordat er actie is, waarna het weer gewoon door gaat... Dat ga ik mezelf niet aan doen _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175549879
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, volgens mij mag ik een half uur naar onzin luisteren voordat er actie is, waarna het weer gewoon door gaat... Dat ga ik mezelf niet aan doen _O-
Is een minuutje.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 14:06:00 #220
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175549918
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 14:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is een minuutje.
Ah, het is al geknipt :9

Ik zat naar die onderste te luisteren :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175551850
Is inmiddels al duidelijk of dit een rare actie of verstandige keuze was?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175552148
Als je dus niet doet wat thierry wil, moet je gesaneerd, geschorst of ontslagen worden.
:+

Kennelijk erg moeilijk om iemand met een andere mening te respecteren. Weglopen, niet op komen dagen. Thierry klinkt toch niet als een echte democraat.
Make my day!
pi_175552717
Tja als je denkt dat 80-90% je steunt en ideeën hebt dat je als dictator meer kan bereiken snap ik wel dat een discussie je te min is.
pi_175552764
NPO :’)
pi_175552806
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tja als je denkt dat 80-90% je steunt en ideeën hebt dat je als dictator meer kan bereiken snap ik wel dat een discussie je te min is.
Dat klopt niet helemaal. Ruim de helft van de bevolking steunt hem, en daarmee kan hij 80 tot 90 procent van de zetels halen.

Teleurstellend resultaat dus als Baudet over vier jaar geen 127 zetels heeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 15:53:11 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175552833
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tja als je denkt dat 80-90% je steunt en ideeën hebt dat je als dictator meer kan bereiken snap ik wel dat een discussie je te min is.
Het is een gegeven dat een partij met absolute meerderheid meer kan bereiken... geen water bij de wijn enzo.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175552866
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:27 schreef agter het volgende:
Als je dus niet doet wat thierry wil, moet je gesaneerd, geschorst of ontslagen worden.
:+

Kennelijk erg moeilijk om iemand met een andere mening te respecteren. Weglopen, niet op komen dagen. Thierry klinkt toch niet als een echte democraat.
Je zegt dit alleen maar omdat je de hele dag op zoek bent naar iets negatiefs over hem.
pi_175554626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een gegeven dat een partij met absolute meerderheid meer kan bereiken... geen water bij de wijn enzo.
en hoe vaak is dat voorgekomen in ons systeem?
En denk je dat onze grootste filosoof zich daar ook bewust van is?
Make my day!
pi_175554704
quote:
8s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt dit alleen maar omdat je de hele dag op zoek bent naar iets negatiefs over hem.
'Ik vind dit geen manier van debatteren.'
'Als dit het niveau is, laat dan maar'
Make my day!
pi_175554822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een gegeven dat een partij met absolute meerderheid meer kan bereiken... geen water bij de wijn enzo.
Over het algemeen is het niet een best teken dat in een land met een parlementair stelsel een absolute meerderheid wordt behaald. Versplintering is ook geen goed teken natuurlijk, maar het tegenovergestelde ook niet.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 17:31:54 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175554842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Over het algemeen is het niet een best teken dat in een land met een parlementair stelsel een absolute meerderheid wordt behaald. Versplintering is ook geen goed teken natuurlijk, maar het tegenovergestelde ook niet.
Ik zie Baudet ook liever niet de absolute macht hebben :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175554856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie Baudet ook liever niet de absolute macht hebben :P
Dan zijn we het met elkaar eens. ;).
I´m back.
  donderdag 7 december 2017 @ 17:37:28 #233
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175554958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie Baudet ook liever niet de absolute macht hebben :P
Maar ben jij het wel met mijn eens dat Baudet io deze manier nooit vriendjes maakt om mee te regeren, maar op de PVV-richting afstevent
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 17:39:14 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175554981
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar ben jij het wel met mijn eens dat Baudet io deze manier nooit vriendjes maakt om mee te regeren, maar op de PVV-richting afstevent
Veel te vroeg om dat soort voorspellingen te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175554994
Ter info: kijk GL doet wel aan het politieke handwerk in de kamer en wordt beloond doordat het wensen krijgt vervuld door de regering.



Zo kan het ook dus.

Overigens kunnen de tegenstanders van Ter niet meer op de voorstanders schelden met de uitdrukking "laagopgeleiden" dus, dit wordt praktisch opgeleiden. Gelieve dit door te geven aan een paar usuals in POL-SC ook. Dank u.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 17:41:50 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175555028
Punt 4 :')
Weer typisch GL.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 december 2017 @ 17:42:23 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175555041
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:39 schreef Ryan3 het volgende:
Ter info: kijk GL doet wel aan het politieke handwerk in de kamer en wordt beloond doordat het wensen krijgt vervuld door de regering.

[ afbeelding ]

Zo kan het ook dus.

Overigens kunnen de tegenstanders van Ter niet meer op de voorstanders schelden met de uitdrukking "laagopgeleiden" dus, dit wordt praktisch opgeleiden. Gelieve dit door te geven aan een paar usuals in POL-SC ook. Dank u.
Punt 4 is vrij kansloos, maar 1 en 2 is mooie winst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175555061
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Punt 4 is vrij kansloos, maar 1 en 2 is mooie winst.
Ja, akkoord, maar het feit blijft bestaan dat als je er niet bent, dan krijg je dus helemaal niets voor mekaar, dat was even mijn punt.
I´m back.
  donderdag 7 december 2017 @ 17:44:38 #239
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175555074
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, akkoord, maar het feit blijft bestaan dat als je er niet bent, dan krijg je dus helemaal niets voor mekaar, dat was even mijn punt.
Ja, ik begreep je punt. Ik wilde je onderschrijven door op te merken dat 1 en 2 mooie opbrengsten zijn in zo'n debat.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 7 december 2017 @ 17:46:06 #240
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175555091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Veel te vroeg om dat soort voorspellingen te doen.
Laat ik het anders stellen: jij bent toch wel met mijn eens dat Baudet het zich elke keer dat hij weer tegen de gevestigde orde aantrapt om media-aandacht te genereren weer moeilijker maakt om mee te regeren?
Laffe huichelaar
pi_175555110
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen: jij bent toch wel met mijn eens dat Baudet het zich elke keer dat hij weer tegen de gevestigde orde aantrapt om media-aandacht te genereren weer moeilijker maakt om mee te regeren?
Het zal hem echt niet elke keer om de media aandacht te doen zijn. Hij is er van overtuigd dat hij tegen het partijkartel aan moet schoppen. Dat is dan ook zijn missie volgens mij. Natuurlijk is de media aandacht vaak mooi mee genomen.
  donderdag 7 december 2017 @ 17:49:16 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175555151
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen: jij bent toch wel met mijn eens dat Baudet het zich elke keer dat hij weer tegen de gevestigde orde aantrapt om media-aandacht te genereren weer moeilijker maakt om mee te regeren?
Als hij ook maar een klein beetje consequent is dan neem ik aan dat hij sowieso niet wil meeregeren met het partijkartel. Toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 17:52:23 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175555208
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Laat ik het anders stellen: jij bent toch wel met mijn eens dat Baudet het zich elke keer dat hij weer tegen de gevestigde orde aantrapt om media-aandacht te genereren weer moeilijker maakt om mee te regeren?
Als hij zich bij onderhandelingen gewoon redelijk opstelt, zie ik echt niet in waarom niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 december 2017 @ 17:54:22 #244
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175555241
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als hij zich bij onderhandelingen gewoon redelijk opstelt, zie ik echt niet in waarom niet.
Ben je dan wel met mijn eens dat Wilders het zich al voor de onderhandelingen onmogelijk heeft gemaakt?
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 17:56:17 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175555284
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:54 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ben je dan wel met mijn eens dat Wilders het zich al voor de onderhandelingen onmogelijk heeft gemaakt?
Partijen maken elkaar het leven zuur, dat hoort bij politiek. De onderhandelingstafel kan echter de grootste vijanden bij elkaar brengen.
Wilders heeft het in 2012 weggegooid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 december 2017 @ 18:01:38 #246
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175555400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Partijen maken elkaar het leven zuur, dat hoort bij politiek. De onderhandelingstafel kan echter de grootste vijanden bij elkaar brengen.
Wilders heeft het in 2012 weggegooid.
Dan zijn we het hier absoluut over oneens. Je kan niet iemand aan de lopende band helemaal de grond instampen en dan gezellig samen regeren. Je kan het inhoudelijk met elkaar oneenw zijn en dat aangeven en elkaar op dat vlak fel bestrijden, maar wanneer je een aprtij aan de lopende band allerlei nare dingen verwijt is dat wat anders en dat gaat je tegenwerken in de onderhandelingen. Niemand wil je dan meer. Zoals met Wilders is gebeurd.

Baudet mort zijn geroep over de corrupte politiek en hun partijkartel echt even gaan minderen, minder overal tegenaan schoppen en wat constructiever zijn, want als hij zo doorgaat, wil niemand meer.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 18:04:51 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175555470
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan zijn we het hier absoluut over oneens. Je kan niet iemand aan de lopende band helemaal de grond instampen en dan gezellig samen regeren. Je kan het inhoudelijk met elkaar oneenw zijn en dat aangeven en elkaar op dat vlak fel bestrijden, maar wanneer je een aprtij aan de lopende band allerlei nare dingen verwijt is dat wat anders en dat gaat je tegenwerken in de onderhandelingen. Niemand wil je dan meer. Zoals met Wilders is gebeurd.

Baudet mort zijn geroep over de corrupte politiek en hun partijkartel echt even gaan minderen, minder overal tegenaan schoppen en wat constructiever zijn, want als hij zo doorgaat, wil niemand meer.
Wilders heeft dat al gedaan sinds de oprichting van de PVV. Het heeft hem toch mooi een plekje aan de onderhandelingstafel opgeleverd. Het enige waar hij nu op moet passen is dat hij zichzelf nu niet buitenspel zet, want dan worden het lange jaren/jaar tot de volgende verkiezingen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175555548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het enige waar hij nu op moet passen is dat hij zichzelf nu niet buitenspel zet
Dat doet hij tegenwoordig al in de campagne, door zowel links als rechts uit te sluiten.
pi_175555553
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wilders heeft dat al gedaan sinds de oprichting van de PVV. Het heeft hem toch mooi een plekje aan de onderhandelingstafel opgeleverd. Het enige waar hij nu op moet passen is dat hij zichzelf nu niet buitenspel zet, want dan worden het lange jaren/jaar tot de volgende verkiezingen.
Ja, met hoeveel resultaat precies?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 18:09:19 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175555568
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, met hoeveel resultaat precies?
Hij heeft een kabinet doen klappen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 7 december 2017 @ 18:10:09 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175555584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij heeft een kabinet doen klappen.
_O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175555677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij heeft een kabinet doen klappen.
Schijnt wel zo te zijn dat Geertje de kabinetsleden totaal horendol gemaakt heeft hè, wisten van achter niet meer dat ze van voren nog leefden die lui. Rutte werd 15 x per dag (en 3 x 's nachts) gebeld door Geert, ook op de wc en in de badkuip, en die mede-Limburger op immigratie, integratie en asiel Gerdje Leers wilde de hand aan zichzelf slaan na paar maanden. :D.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 07-12-2017 18:41:57 ]
I´m back.
pi_175556118
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij heeft een kabinet doen klappen.
Dat vind je een goed resultaat zeg maar?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 december 2017 @ 18:32:45 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175556140
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat vind je een goed resultaat zeg maar?
Best knap voor een partij die altijd tegen schenen aan heeft geschopt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175556247
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Best knap voor een partij die altijd tegen schenen aan heeft geschopt.
Dat een partij die al sinds de oprichting als enige streven het laten vallen van het kabinet heeft daar uitsluitend in slaagt wanneer ze zelf deel uitmaken van de (gedoog)coalitie vind ik niet echt een prestatie.
pi_175556334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een gegeven dat een partij met absolute meerderheid meer kan bereiken... geen water bij de wijn enzo.
Zozo, ontpopt Nattekat zich hier even als een ware politicoloog.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175556373
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zozo, ontpopt Nattekat zich hier even als een ware politicoloog.
Lol, moest hardop lachen.
pi_175556412
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Best knap voor een partij die altijd tegen schenen aan heeft geschopt.
Hoe is dat knap? PVV zorgde voor de benodigde meerderheid. Toen Wilders de steun introk was er geen meerderheid meer en viel het kabinet.

Zozo, wat een prestatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 7 december 2017 @ 21:19:41 #259
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175561100
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Schijnt wel zo te zijn dat Geertje de kabinetsleden totaal horendol gemaakt heeft hè, wisten van achter niet meer dat ze van voren nog leefden die lui. Rutte werd 15 x per dag (en 3 x 's nachts) gebeld door Geert, ook op de wc en in de badkuip, en die mede-Limburger op immigratie, integratie en asiel Gerdje Leers wilde de hand aan zichzelf slaan na paar maanden. :D.
Ik sla welhaast dagelijks de hand aan mezelf...

maar eerlijk is eerlijk, als ik daarbij aan Geert Wilders zou moeten denken, zou het wel beduidend minder plezant zijn
Laffe huichelaar
pi_175561163
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 21:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik sla welhaast dagelijks de hand aan mezelf...

maar eerlijk is eerlijk, als ik daarbij aan Geert Wilders zou moeten denken, zou het wel beduidend minder plezant zijn
Lol, maar ze werden helemaal plat gebeld, dag en nacht, door Geertje iig. :D.
I´m back.
pi_175563080
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
Het gebrek aan politieke kennis van de FvD-aanhang in deze reeks is bijna lachwekkend. Sorry dat ik het zeg.
Ik laat me graag vertellen wat het gedachtegoed van de VVD is. Ik heb er nog geen een kunnen ontdekken, behalve dat wat ze niet waarmaken.
pi_175563100
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat gebrek an sich is niet zo erg, maar als je dat combineert met zoveel stelligheid en getroll en het consistent weigeren om eens een constructief gesprek te voeren, tja.
Ik ben altijd constructief zolang mijn gesprekspartners dat toelaten.
pi_175563192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als hij ook maar een klein beetje consequent is dan neem ik aan dat hij sowieso niet wil meeregeren met het partijkartel. Toch?
Meeregeren =kartelvorming.
Je kunt wel ageren tegen de meerderheid van de regering en kamerleden, maar als je de term 'kartel' gebruikt dan suggereer je dat het systeem van samenwerking op zich niet deugt.
In weze is dat anti-democratisch. ??
Het alternatief wat Baudet noemt is een referendumsysteem.... en dat is een nepoplossing
pi_175563248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar daarom is het ook zinloos zoals sommigen deden gisteren (waaronder ikzelf ook) om aanhangers erop te wijzen dat-ie zich niet meer vertoont in de TK. Ook om hen erop te wijzen dat-ie niet vaardig is in het debat, dat hij zich bedient van flinterdunne filosofietjes of dat sommige standpunten of meningen quatsch zijn.
Uiteindelijk gaat het om Het Onbehagen in de Cultuur. https://www.groene.nl/artikel/eeuwig-onbehagen
Vaardig in het debat, dat is geen objectieve constatering. Jij vind dat misschien. Ik vind van wel. Dat is niet per se een fanboy dingetje, want ook bij joop zagen ze dat het debat dat deze discussie oplaaide een hoop onzin is. Hij kan wel wat dingetjes verbeteren misschien, maar men is veel te gretig om hem te bekritiseren.
Wat zijn die flinterdunne filosofietjes dan, en die onzinnige standpunten en meningen (huh?). Is die mening niet gewoon afhankelijk van je eigen politieke kleur, en niet van feitelijkheden? Waarover men dan dus van mening kan verschillen. Waar doel je dus precies op?
  donderdag 7 december 2017 @ 22:32:27 #265
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175563299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Meeregeren =kartelvorming.
Je kunt wel ageren tegen de meerderheid van de regering en kamerleden, maar als je de term 'kartel' gebruikt dan suggereer je dat het systeem van samenwerking op zich niet deugt.
En in weze is dat anti-democratisch. ??
Het alternatief wat Baudet noemt is een referendumsysteem.... en dat is een nepoplossing
Baudet maakt rr toch geen geheim van de macht van de parlementaire democratie in te perken ten faveure van de directe democratie?

Kan je van vinden wat je wil, maar dat is niet antidemocratisch. Alleen tegen de vorm die wij kennen
Laffe huichelaar
pi_175563377
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, hij wil een breed maatschappelijk debat, geen debat in de Kamer. Daarom gaat hij met Yernaz lekker de scholen langs om dat te bespreken.
Een bottom up cultuur is beter dan een top down cultuur. Naast dat maatschappelijk debat zal uiteindelijk ook onderzoek en een parlementair debat moeten komen (indien de onderzoeken dat nodig maken) natuurlijk.
  donderdag 7 december 2017 @ 22:35:37 #267
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175563405
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vaardig in het debat, dat is geen objectieve constatering. Jij vind dat misschien. Ik vind van wel. Dat is niet per se een fanboy dingetje, want ook bij joop zagen ze dat het debat dat deze discussie oplaaide een hoop onzin is. Hij kan wel wat dingetjes verbeteren misschien, maar men is veel te gretig om hem te bekritiseren.
Wat zijn die flinterdunne filosofietjes dan, en die onzinnige standpunten en meningen (huh?). Is die mening niet gewoon afhankelijk van je eigen politieke kleur, en niet van feitelijkheden? Waarover men dan dus van mening kan verschillen. Waar doel je dus precies op?
Het voorbeeld wat ik hier al eerder heb gegeven, dat hij een kabinet wil met mensen uit de praktijk die weten wat er speelt maar wel de VVD aanvalto p een woordvoerder die uut de zorg komt omdat die andere belangen kan hebben, is een mooi voorbeeld. Dat is gewoon heel slecht, jezelf zo tegenspreken
Laffe huichelaar
pi_175563435
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is een prediker, geen journalist.
Knap dat er op rechts één prediker gevonden is, en die daar ook gelijk op wordt aangekeken. Progressief links heeft een hele militie klaarstaan die hun linkse opinie in de volkskrant, de vrije amsterdammer, de groene, joop etc. spuien
pi_175563507
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:31 schreef Mr.Major het volgende:

Wat zijn die flinterdunne filosofietjes dan, en die onzinnige standpunten en meningen (huh?).
De alleenheerschappij van Theo en Tjerry, wat hij presenteerde als standpunt is onzinnig.
En dat het referendumsysteem second best is daarna
Flinterdun filosofietje....
pi_175563525
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vaardig in het debat, dat is geen objectieve constatering. Jij vind dat misschien. Ik vind van wel. Dat is niet per se een fanboy dingetje, want ook bij joop zagen ze dat het debat dat deze discussie oplaaide een hoop onzin is. Hij kan wel wat dingetjes verbeteren misschien, maar men is veel te gretig om hem te bekritiseren.
Wat zijn die flinterdunne filosofietjes dan, en die onzinnige standpunten en meningen (huh?). Is die mening niet gewoon afhankelijk van je eigen politieke kleur, en niet van feitelijkheden? Waarover men dan dus van mening kan verschillen. Waar doel je dus precies op?
Flinterdunne filosofietjes heb ik gehoord op de parteitag, paar weken geleden. Het is net eens een Havo-scholier waardig wmb.
I´m back.
pi_175563534
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is meestal voetbalfan/hooligangedrag. Met echte politieke belangstelling heeft het meestal weinig te maken.
Waarom is dit allemaal wel oke en inhoudelijk en constructief? Waarom spreekt men zich hier niet over uit? En over de vergelijkbare reacties van andere. Vanwaar die selectieve verontwaardiging.
Waarom verwijt de pot hier continu de ketel?
pi_175563567
quote:
17s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klinkt wel weer heel erg als het van hem bekende opzoeken en omarmen van de slachtofferrol.
Of het is gewoon waar en Baudet kreeg continu niet het woord. Wie het niet gezien heeft mag niet oordelen.
pi_175563633
Dubbel
pi_175563659
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:33 schreef Vesz het volgende:

[..]

_O_
quote:
''the west supported the wrong man in Ukraine"
Louter laster en bedrog van het tegenkamp.
pi_175563675
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:32 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Baudet maakt rr toch geen geheim van de macht van de parlementaire democratie in te perken ten faveure van de directe democratie?

Kan je van vinden wat je wil, maar dat is niet antidemocratisch. Alleen tegen de vorm die wij kennen
samenwerking (kartelvorming) is het fundament van een democratisch bestuurssysteem
Dat ontkennen is een niet-werkend democratie voorstaan.
En dat doet hij door een referendumsysteem als alternatief voor de huidige parlementaire praktijk te beschouwen. ( second best-uitspraak van hem)
Zegt hij nou een referendumsysteem kan een aanvulling zijn op het parlementaire systeem..... dan is ie weer serieus te nemen.
pi_175563686
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Knap dat er op rechts één prediker gevonden is, en die daar ook gelijk op wordt aangekeken. Progressief links heeft een hele militie klaarstaan die hun linkse opinie in de volkskrant, de vrije amsterdammer, de groene, joop etc. spuien
Oh, als linkse opiniemakers zich zo voordoen als journalist, dan mogen die daar van mij ook op worden aangesproken. Ben niet zo van het politieke hooligan- of fangedrag.
En mensen die Wierd Duk nog serieus nemen zijn over het algemeen ook een flink stuk van het padje van het gezonde verstand af....
pi_175563724
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een vreemd kereltje is die Baudet eigenlijk ook.
Oh daar kom je nu pas achter? Of loop je weer te trollen.
pi_175563758
quote:
6s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat klopt niet helemaal. Ruim de helft van de bevolking steunt hem, en daarmee kan hij 80 tot 90 procent van de zetels halen.

Teleurstellend resultaat dus als Baudet over vier jaar geen 127 zetels heeft.
Word je niet moe van jezelf? Zeg anders nog ff dat Baudet alleenheerser wil worden en die 127 zetels helemaal niet nodig heeft.
pi_175563905
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 18:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan zijn we het hier absoluut over oneens. Je kan niet iemand aan de lopende band helemaal de grond instampen en dan gezellig samen regeren. Je kan het inhoudelijk met elkaar oneenw zijn en dat aangeven en elkaar op dat vlak fel bestrijden, maar wanneer je een aprtij aan de lopende band allerlei nare dingen verwijt is dat wat anders en dat gaat je tegenwerken in de onderhandelingen. Niemand wil je dan meer. Zoals met Wilders is gebeurd.

Baudet mort zijn geroep over de corrupte politiek en hun partijkartel echt even gaan minderen, minder overal tegenaan schoppen en wat constructiever zijn, want als hij zo doorgaat, wil niemand meer.
Dan houdt je het systeem dus in stand. Zoveel heeft hij niet gezegd hoor. Of zie ik wat over het hoofd?
pi_175563946
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een bottom up cultuur is beter dan een top down cultuur. Naast dat maatschappelijk debat zal uiteindelijk ook onderzoek en een parlementair debat moeten komen (indien de onderzoeken dat nodig maken) natuurlijk.
Vreemd, er moet dus eerst een maatschappelijk debat over een vermeende situatie komen voordat we gaan onderzoeken of die situatie wel aan de orde is? Ik zou liever zien dat Baudet zich liet leiden door feiten dan door gebakken lucht.
pi_175563966
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Knap dat er op rechts één prediker gevonden is, en die daar ook gelijk op wordt aangekeken. Progressief links heeft een hele militie klaarstaan die hun linkse opinie in de volkskrant, de vrije amsterdammer, de groene, joop etc. spuien
Ja, maar hullie doen het ook!
Probeer het voor de verandering eens met inhoudelijke argumenten, Mr.Major.
pi_175564031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Meeregeren =kartelvorming.
Je kunt wel ageren tegen de meerderheid van de regering en kamerleden, maar als je de term 'kartel' gebruikt dan suggereer je dat het systeem van samenwerking op zich niet deugt.

Het alternatief wat Baudet noemt is een referendumsysteem.... en dat is een nepoplossing
Meeregeren is niet per definitie kartelvorming, dat is gewoon onzin. Het kartel, betekent dat de uitvoering nu niet functioneert, niet dat het in theorie niet kán functioneren.

Het referendumsysteem is geen nepoplossing. Je kan een tegenstander zijn, maar een nepoplossing is het gewoon niet.

Daarnaast, als de versplintering zo blijft zie ik haast geen andere mogelijkheid dan een minderheidskabinet. Dan moet dus al naar wisselende meerderheden worden gekeken, waardoor het systeem al meer gaat lijken op het door Baudet beoogde ideaal.
pi_175564223
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan houdt je het systeem dus in stand.
Hoe ga je het systeem dan precies veranderen?
pi_175564285
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het voorbeeld wat ik hier al eerder heb gegeven, dat hij een kabinet wil met mensen uit de praktijk die weten wat er speelt maar wel de VVD aanvalto p een woordvoerder die uut de zorg komt omdat die andere belangen kan hebben, is een mooi voorbeeld. Dat is gewoon heel slecht, jezelf zo tegenspreken
Dat tegenspreken, dat kan wel zo zijn, maar dat hoeft niet. Het gaat namelijk niet om het feit dat er af en toe iemand een baantje krijgt, maar om de nauwe wisselwerking.

Het idee van Baudet is: dat iemand uit de praktijk een periode als minister werkzaam is en omdat hij weet wat de praktijk inhoudt daarbij een voordeel heeft. Hij wordt gecontroleerd door de kamer en kan daarop afgerekend worden. Hij krijgt een opdracht mee en het is dus niet de bedoeling dat hij maar wat kan gaan doen.

Het is niet per definitie hetzelfde, dat zal aan de uitvoering liggen.

Maar wat is er nog meer aan flinterdunne filosofietjes, en quatsche meningen en standpunten? D
pi_175564356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De alleenheerschappij van Theo en Tjerry, wat hij presenteerde als standpunt is onzinnig.
En dat het referendumsysteem second best is daarna
Flinterdun filosofietje....
Dat jij over en grapje een serieuze discussie wil beginnen en de gehele partijfilosofie daarmee weg denkt te kunnn zetten, dat is onzinnig.

Dat het referendumsysteem second best is, is diezelfde grap. Dat het een goed systeem is, is gewoon een politiek standpunt dat in de praktijk wordt bewezen.

Per referendum heeft Australië het homohuwelijk gelegaliseerd trouwens (zij het dat het parlement dat daarna goedkeurde. Dat is hier nog niet voorbijgekomen maar wel het benoemen waard.
pi_175564372
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Flinterdunne filosofietjes heb ik gehoord op de parteitag, paar weken geleden. Het is net eens een Havo-scholier waardig wmb.
Die zinssnede heb ik nou al 80 keer gehoord, maar argumentatie of voorbeelden ontbreken
pi_175564415
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

samenwerking (kartelvorming) is het fundament van een democratisch bestuurssysteem
Dat ontkennen is een niet-werkend democratie voorstaan.
En dat doet hij door een referendumsysteem als alternatief voor de huidige parlementaire praktijk te beschouwen. ( second best-uitspraak van hem)
Zegt hij nou een referendumsysteem kan een aanvulling zijn op het parlementaire systeem..... dan is ie weer serieus te nemen.
Samenwerking =/= kartelvorming.
Dat bedoelt hij ook. Nooit ooit heeft hij gepleit voor een volledige vervanging van het parlementaire systeem.

Mooi dat je hem dus weer serieus kan nemen :)
pi_175564449
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh, als linkse opiniemakers zich zo voordoen als journalist, dan mogen die daar van mij ook op worden aangesproken. Ben niet zo van het politieke hooligan- of fangedrag.
En mensen die Wierd Duk nog serieus nemen zijn over het algemeen ook een flink stuk van het padje van het gezonde verstand af....
Aldus de objectiviteit zelve. Ik zal de jijbak maar achterwege laten, om het niveau nog enigszins te behouden.
pi_175564504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vreemd, er moet dus eerst een maatschappelijk debat over een vermeende situatie komen voordat we gaan onderzoeken of die situatie wel aan de orde is? Ik zou liever zien dat Baudet zich liet leiden door feiten dan door gebakken lucht.
Oh het mag er ook voor, graag zelfs. Maar het gebeurt niet. De VVD wil het laten onderzoeken, en wordt dan fascisme verweten.
Het is intriest.
pi_175564515
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]
Per referendum heeft Australië het homohuwelijk gelegaliseerd trouwens (zij het dat het parlement dat daarna goedkeurde. Dat is hier nog niet voorbijgekomen maar wel het benoemen waard.
Omdat de conservatieve regering te laf was om zich uit te spreken voor het homohuwelijk hebben ze inderdaad voor een volksraadpleging gekozen, zodat ze de verantwoordelijkheid konden afschuiven. Of dat nou zo'n sterk argument voor een referendum is, valt te betwisten.
pi_175564548
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ja, maar hullie doen het ook!
Probeer het voor de verandering eens met inhoudelijke argumenten, Mr.Major.
De hypocrisie ligt toch echt aan de linkerzijde. Ik heb ook gezegd dat Duk vast niet altijd even objectief is. De verontwaardiging is gewoon gelul en met het artikel was niks mis.
pi_175564576
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De hypocrisie ligt toch echt aan de linkerzijde. Ik heb ook gezegd dat Duk vast niet altijd even objectief is. De verontwaardiging is gewoon gelul en met het artikel was niks mis.
Aldus iemand die anderen verwijt niet objectief te zijn, het trieste is dat je je eigen onzin nog lijkt te geloven ook.
pi_175564578
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:08 schreef Mr.Major het volgende:

Dat bedoelt hij ook. Nooit ooit heeft hij gepleit voor een volledige vervanging van het parlementaire systeem.

Hij vind het referendumsysteem second best systeem
En first best is als hij en Theo dictators zijn.
Hier impliceert hij toch al dat een referendumsysteem het huidige parlementaire systeem kan vervangen.
pi_175564580
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die zinssnede heb ik nou al 80 keer gehoord, maar argumentatie of voorbeelden ontbreken
Leuk toch, ik kwam erop toen ik Hiddema hoorde praten over naturalistische romannetjes, waarbij het met de hoofdpersoon altijd slecht afliep, en daar hield hij niet van. Dus toen zag ik ineens de leraar Nederlands die een S.O. boekoverhoring hield bij een Havo-leerling en hoorde bijna letterlijk de cultuurkritiek die Ter gaf op die bijeenkomst. Flinterdun dus. Het kan niet waar zijn, dacht ik nog. Maar nee hoor, het is waar. _O- .
I´m back.
pi_175564586
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe ga je het systeem dan precies veranderen?
Door dat te bekritiseren en als gevolg daarvan voldoende mandaat van de kiezer krijgen. En niet om het te verzwijgen "want je moet nog samen regeren". Laf gedrag is dat en dan behoor je dus wel tot het systeem.
pi_175564648
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:13 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aldus iemand die anderen verwijt niet objectief te zijn, het trieste is dat je je eigen onzin nog lijkt te geloven ook.
Ik zie tenminste in dat ik een recht standpunt inneem. Ik pretendeer hier nooit de objectieve waarheid te verkondigen. Iets waar de oppositie hier zich niet aan kan onttrekken.

Zelden zo'n groep dogmatische blerders bij elkaar gezien. Je zou er moedeloos van worden.
pi_175564668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij vind het referendumsysteem second best systeem
En first best is als hij en Theo dictators zijn.
Hier impliceert hij toch al dat een referendumsysteem het huidige parlementaire systeem kan vervangen.
Dat kan je toch niet serieus geloven. Ik geloof niet eens dat jij dat gelooft. Als je dat echt doet ben je te dom om te poepen.

Hij heeft duizend maal zijn standpunt m.b.t. referenda toegelicht, en jij gaat hier een grap+oneliner als letterlijk beoogt beleid zien, terwijl die duizend toelichtingen het tegenspreken.

Ik heb er echt moeite mee jullie nog serieus te nemen. Beschamend is het.
pi_175564672
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik pretendeer hier nooit de objectieve waarheid te verkondigen.
Dan zou ik de quatsch die je hier de afgelopen delen hebt geplaatst toch nog eens kritisch teruglezen als ik jou was.
pi_175564721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:16 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan zou ik de quatsch die je hier de afgelopen delen hebt geplaatst toch nog eens kritisch teruglezen als ik jou was.
Dat kan ik ook over jou zeggen. Ik zal het maar niet doen.
pi_175564745
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat kan ik ook over jou zeggen. Ik zal het maar niet doen.
Dat zou ik inderdaad niet doen als ik jou was, ik kan me namelijk niet herinneren ooit beweerd te hebben de objectieve waarheid te verkondigen. In jouw geval ligt dat, helaas voor jou, echter beduidend anders.
pi_175564761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat zou ik inderdaad niet doen als ik jou was, ik kan me namelijk niet herinneren ooit beweerd te hebben de objectieve waarheid te verkondigen. In jouw geval ligt dat, helaas voor jou, echter beduidend anders.
Het zal wel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')