abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 december 2017 @ 19:59:15 #101
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175534607
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:56 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jeruzalem wordt al jaren door iedereen behandeld als de hoofdstad. Het enige dat gaat veranderen is de reistijd voor diplomaten.
Lijkt mij dat de hele janboel gewoon meeverhuist toch?
  woensdag 6 december 2017 @ 20:04:20 #102
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_175534735
quote:
Hehehe. :D :')
  woensdag 6 december 2017 @ 20:04:35 #103
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175534740
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:56 schreef FYazz het volgende:

[..]

Als dat in de praktijk zo zou zijn, was er natuurlijk geen conflict geweest.

Maar, vooruit, ik wil dit best positief bekijken.
Laten we hopen dat Trump hiermee een start maakt met het beëindigen van het conflict.
Wat er daadwerkelijk plaatsvindt kan je natuurlijk zien als een kwestie van opvatting. Maar als straks een conflict uitbreekt en mensen gaan zeggen dat ze om het verhuizen van die ambassade zijn gaan rellen, dan is dat een drogreden.

De context, religieuze spanningen, waarin dat gebeurt is in dat perspectief naar mijn inziens belangrijker dan het feit an sich. Dat conflict had net zo goed om een andere reden af kunnen gaan, want het feit dat mensen nu ineens aangeven dat er conflict gaat komen weerspiegelt dat er op "gewacht" wordt.

Inadequate conflictbemiddeling is de oorzaak.

En Trump kan je makkelijk de schuld geven, maar in feite is Trump de enige president die niet de lijn volgt van zijn voorgangers, die tot aan hun nek in de clandestiene operaties zaten in dat gebied. Niet dat hij daar echt verandering in aan kan brengen, maar goed.
pi_175534757
CNNTURK_ENG twitterde op woensdag 06-12-2017 om 20:02:15 #BREAKING Turkish Presidential spox says U.S President Trump’a decision on Jerusalem is null and void for Turkey https://t.co/BQEZzzweOd reageer retweet
pi_175534760
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:55 schreef Stabiel het volgende:

[..]

:')
De oemma zal wel weer wekenlang viesmad zijn met allerlei aanslagen tot gevolg.
pi_175534816
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:32 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Nadat hij een paar dagen geleden nog fake video's van het extremistische haatclubje Britain First retweette.

Allemaal prietpraat om te maskeren dat hij onder invloed van zijn Joodse donors en evangelische base tot dit besluit is gekomen.
Dat is een mogelijkheid, maar dat kun je over veel mensen zeggen die hun ware idealen maskeren met een hoop prietpraat, het is alleen Trump die er voor wordt aangevallen.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:13:43 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_175534967
maar er zaten wel wat voorwaarden aan de 1995 Jeruzalem Bill
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 6 december 2017 @ 20:14:01 #108
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175534978
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:56 schreef FYazz het volgende:

[..]

Als dat in de praktijk zo zou zijn, was er natuurlijk geen conflict geweest.

Maar, vooruit, ik wil dit best positief bekijken.
Laten we hopen dat Trump hiermee een start maakt met het beëindigen van het conflict.
Ik lieg eigenlijk ook, want als de ambassade gaan verhuizen dan gaat het circus van medewerkers ook verhuizen. En die gaan dus poepen en plassen in Jeruzalem.

Maar iets fundamenteels gaat er niet veranderen, al is juist die opvatting waarschijnlijk anders onder bepaalde mensen. Er zou nu sprake zijn van een vorm van erkenning of eigenlijk een stap te ver, terwijl dat hele Israel natuurlijk al decennia onderdeel van de binnenlandse politiek van de VS is.

De oorzaak van dit conflict moet dan ook niet bij de verhuizing van de ambassade gezocht worden, maar bij wat er bij die ambassade van de lopende band rolt.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:18:35 #109
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175535114
quote:
3s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:13 schreef Re het volgende:
maar er zaten wel wat voorwaarden aan de 1995 Jeruzalem Bill
Kan je daar wat meer over vertellen? Ben daar niet bekend mee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175535128
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:30 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jeruzalem wordt volgens mij al 70 jaar als de hoofdstad gezien, maar niet voor niets is het nog steeds niet officieel benoemd.

Hoe degelijk de speech ook (positief trouwens), ik vind het toch jammer dat Trump volledig voorbij gaat aan de mensen die het betreft en het conflict. Zowel de Joodse gemeenschap daar als de Joodse instellingen verspreid over de wereld zijn niet blij met deze actie en hebben anders geadviseerd.
Zo is het toch weer een Trump-show vanuit zijn veilige plek, terwijl anderen te maken krijgen met de gevolgen van zijn uitspraken.
Daar heb je gelijk in, hij zal de gevolgen niet ondervinden. Het is ook een moeilijk onderwerp, maar laten we eerlijk zijn, het huidige vredesoverleg had ook geen stand gehouden, in die regio zal het blijven sukkelen totdat de bom eens goed barst.

Ik vind het een moeilijk onderwerp, aan de ene kant begrijp ik Trump met deze keuze, alle presidenten bezochten Jeruzalem als "hoofdstad" van Israël, de meeste overheidsinstanties van Israël zijn er gevestigd, en de beslissing is al door het congres genomen in 1995, Trump voegt alleen de daad bij het woord. Aan de andere kant ben ik ook bang voor de gevolgen, maar we mogen ons ook niet laten intimideren door een aantal landen of bevolkingsgroepen die (wederom) beledigd zijn. Als we Trump de schuld geven voor het uitlokken van geweld, kunnen we voetbalspelers ook de schuld geven voor het provoceren van supporters en het uitlokken van geweld, maar in die gevallen is de agressor wel de schuldige.

Laten we hopen dat dit conflict aan de vergadertafel wordt opgelost en radicale groeperingen geen geweld gebruiken omdat een democratische beslissing niet uitpakt zoals zij het willen. (Klinkt bekend ;) )
  woensdag 6 december 2017 @ 20:20:10 #111
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175535168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:05 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De oemma zal wel weer wekenlang viesmad zijn met allerlei aanslagen tot gevolg.
Dat dus ja, rpeceis dat. De oemma wordt weer boos, viesmad zelfs.
En een markant figuur.
pi_175535271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:05 schreef Infection het volgende:
CNNTURK_ENG twitterde op woensdag 06-12-2017 om 20:02:15 #BREAKING Turkish Presidential spox says U.S President Trump’a decision on Jerusalem is null and void for Turkey https://t.co/BQEZzzweOd reageer retweet
Nou wat stoer van ze.
pi_175535317
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Er zal deze keer nog wel meer geld richting de democrats gaan dan de vorige keer vanuit de islamitische wereld om het weer ongedaan te maken.
Punt is dat het de vorige keer Clinton ook niet gelukt is te winnen van Trump ondanks haar enorme budget en zakken geld uit Saoedi en vrinden.
Als de bevolking ontevreden is kan de elite nog zoveel geld opstrijken als ze willen, in een democratie heeft dat op de lange termijn geen effect zolang de meerderheid van de bevolking iets anders wil. De dag dat politici dat doorhebben zullen ze beginnen met het het beperken van de invloed die het volk heeft op het beleid zoals het afschaffen van referenda.
pi_175535364
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:33 schreef Stabiel het volgende:
AFP twitterde op woensdag 06-12-2017 om 19:30:50 #BREAKING Hamas says Trump's decision opens "gates of hell" reageer retweet
Als Palestijnen weer aan het steken en ontploffen gaan wie zijn dan het meest schuldig? De plofstijnen of Trump?
pi_175535389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gaat er daadwerkelijk iets veranderen voor Achmed met de pet?
Nee. 0,0.

Waarom verwachten we dat ze gaan rellen?
De reden wat ze geven: Palestijnen
De werkelijke reden: Jodenhaat
pi_175535403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:04 schreef Het_Peenvarken het volgende:

[..]

Wat er daadwerkelijk plaatsvindt kan je natuurlijk zien als een kwestie van opvatting. Maar als straks een conflict uitbreekt en mensen gaan zeggen dat ze om het verhuizen van die ambassade zijn gaan rellen, dan is dat een drogreden.

De context, religieuze spanningen, waarin dat gebeurt is in dat perspectief naar mijn inziens belangrijker dan het feit an sich. Dat conflict had net zo goed om een andere reden af kunnen gaan, want het feit dat mensen nu ineens aangeven dat er conflict gaat komen weerspiegelt dat er op "gewacht" wordt.

Inadequate conflictbemiddeling is de oorzaak.

En Trump kan je makkelijk de schuld geven, maar in feite is Trump de enige president die niet de lijn volgt van zijn voorgangers, die tot aan hun nek in de clandestiene operaties zaten in dat gebied. Niet dat hij daar echt verandering in aan kan brengen, maar goed.
Ben het wel met je eens hoor. Het is natuurlijk een drogreden als er zo heftig op gereageerd wordt en ook andere zaken hadden aanleiding kunnen zijn voor een verergering van het conflict.

Aan de andere kant is het ook een opstapeling van acties en uitspraken van Trump. Adequate conflictbemiddeling is niet gebaat bij een wereldleider die een jaar lang een bepaalde groep gelovigen en landen wegzet om daarna ook nog eens openlijk de kant te kiezen van zogezegd de vijand (en dan laat ik even in het midden of het wel/niet terecht is). Dit is dan alleen maar olie op het vuur gooien. Iets waar beide partijen niets aan hebben.

Laten we hopen dat dit het conflict niet doet oplaaien. Bij alle betrokkenen is helaas de redelijkheid en nuance verdwenen.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:33:44 #117
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175535532
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:25 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als de bevolking ontevreden is kan de elite nog zoveel geld opstrijken als ze willen, in een democratie heeft dat op de lange termijn geen effect zolang de meerderheid van de bevolking iets anders wil. De dag dat politici dat doorhebben zullen ze beginnen met het het beperken van de invloed die het volk heeft op het beleid zoals het afschaffen van referenda.
Je hebt een veel te hoge pet op van de invloed van het volk via dat referendum.

Er is niks door enig referendum veranderd wat niet in eerste instantie al zo gepland was door het kabinet. Hoeft ook niet omdat het een raadgevend referendum betreft.

En dat referendum is gewoon lastig en daar heeft niemand zin in, althans zo komt het over vanuit de regering.

Als je beperking van invloed vanuit de burger wilt bewerkstelligen moet je de participatie aan de politiek dicht timmeren. Dus hogere toelatingseisen in de kamers, minimumgrootte van fracties/partijen instellen, tal van drempels.

En als je van alu-hoedje denken houdt;

Het nieuwe cyberbeveiligingsplatform bij de EU, de sleepwet, het verbod op bepaalde combinaties van kledingdracht, verbod op haatzaaien dat ineens mogelijk "breder" geinterpreteerd gaat worden, en dan nog die laatste kul van minister Ollongren over nepnieuws (propaganda) uit Rusland.

De ultieme combi hiervan is een Nederland waar het straks verboden is om kritische uittingen te plaatsen bij overheidsbeleid, omdat dat onder de classificatie propaganda. En dat alles wat ook maar een lettergreep overeenkomt met anarchie bij wet verboden is.
pi_175535551
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De reden wat ze geven: Palestijnen
De werkelijke reden: Jodenhaat
Ik vroeg gisteren aan -__- waarom hij vond dat Israël weggevaagd moest worden en al zijn redenen gingen ook op voor veel andere landen in het MO. Maar dat natuurlijk heel hard ontkennen. Vandaag weer aan paar mensen gevraagd waarom deze actie van Trump nou zo extreem is. Geen enkele reden kwam verder dan jodenhaat. Joop doet alsof we een enorm fascisme probleem hebben richting moslims, maar de onzin die de jodenhaters open en bloot durven uitkramen zegt mij dat we gewoon nog met onze oude duivels te maken hebben.
pi_175535559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als Palestijnen weer aan het steken en ontploffen gaan wie zijn dan het meest schuldig? De plofstijnen of Trump?
Als een rechts-extremist welke wraak neemt voor de ellende veroorzaakt door radicale moslims is de rechts-extremist de schuldige en de agressor.

Als een voetballer supporters provoceert waarna er rellen ontstaan zijn de supporters de schuldigen en de agressors.

Als een man op straat geprovoceerd wordt en zelf over gaat op geweld is hij de schuldige en de agressor.

Als Trump een democratische beslissing, genomen in 1995 door het toen zittende congres, bevestigd en uitvoert en daarmee islamitische landen en groeperingen beledigd die daarna overgaan op geweld is Trump de schuldig en de agressor, want Trump.

Je weet toch inmiddels wie de schuld gaat krijgen in de media, de praatprogramma's en van de vooral linkse politici. ;)
  woensdag 6 december 2017 @ 20:37:03 #120
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175535626
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als Palestijnen weer aan het steken en ontploffen gaan wie zijn dan het meest schuldig? De plofstijnen of Trump?
Dat geweld is idioot.

Maar dat ze boos zijn (politiek gezien dus) dat een belangrijk onderhandelingspunt zo even eenzijdig van tafel wordt geveegd kan ik me goed voorstellen. Een belangrijk onderhandelingspunt wat aangewezen is als onderdeel van de vredesbesprekingen.

Even afgezien van de randjes die dit gaan misbruiken om geweld te kunnen plegen. Hiermee worden de vredesbesprekingen gefrustreerd. Dat is een bewuste daad van de VS in deze. Ik weet niet goed genoeg of Israel hier ook van wist, het in samenspraak is gegaan of ze nu reageren op een beslissing buiten hun om.

De VS kiest hiermee fiks kant en dat is niet gunstig als zijnde een belangrijke bemiddelaar in het conflict.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175535646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als een rechts-extremist welke wraak neemt voor de ellende veroorzaakt door radicale moslims is de rechts-extremist de schuldige en de agressor.

Als een voetballer supporters provoceert waarna er rellen ontstaan zijn de supporters de schuldigen en de agressors.

Als een man op straat geprovoceerd wordt en zelf over gaat op geweld is hij de schuldige en de agressor.

Als Trump een democratische beslissing, genomen in 1995 door het toen zittende congres, bevestigd en uitvoert en daarmee islamitische landen en groeperingen beledigd die daarna overgaan op geweld is Trump de schuldig en de agressor, want Trump.

Je weet toch inmiddels wie de schuld gaat krijgen in de media, de praatprogramma's en de vooral linkse politici. ;)
Ik wil hem gewoon graag horen zeggen dat een blanke christen meer verantwoordelijkheid heeft over de acties van een moslim aan de andere kant van de wereld dan de moslim zelf. Zowel ''progressief'' links als een groot deel van de islamitische gemeenschap lijden aan een vorm van racisme van lage verwachtingen.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:40:01 #122
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175535694
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als een rechts-extremist welke wraak neemt voor de ellende veroorzaakt door radicale moslims is de rechts-extremist de schuldige en de agressor.

Als een voetballer supporters provoceert waarna er rellen ontstaan zijn de supporters de schuldigen en de agressors.

Als een man op straat geprovoceerd wordt en zelf over gaat op geweld is hij de schuldige en de agressor.

Als Trump een democratische beslissing, genomen in 1995 door het toen zittende congres, bevestigd en uitvoert en daarmee islamitische landen en groeperingen beledigd die daarna overgaan op geweld is Trump de schuldig en de agressor, want Trump.

Je weet toch inmiddels wie de schuld gaat krijgen in de media, de praatprogramma's en van de vooral linkse politici. ;)
Het leuke is ook dat het argument dat Trump rechts is geen effect meer heeft, omdat zo'n opvatting hem niet raakt.

Dat is voor sommige mensen zover buiten wat zij voor mogelijk houden, dat het helemaal een vorm van belediging is geworden.

Als ik mijn huisgenoot (groenlinkse pik) voor rechts uitmaakt komt ie een week niet meer achter z'n pc vandaan omdat ie zijn linksheid aan het bevestigen is in online discussies.

edit: Ofc was hij ook bij de anti-Trump demonstratie; een soort van verzameling van radeloos volk ontheemd van de eigen religieuze omgeving. Dat vindt natuurlijk niet alleen aan de Trump-kant plaats.
pi_175535781
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat geweld is idioot.

Maar dat ze boos zijn (politiek gezien dus) dat een belangrijk onderhandelingspunt zo even eenzijdig van tafel wordt geveegd kan ik me goed voorstellen. Een belangrijk onderhandelingspunt wat aangewezen is als onderdeel van de vredesbesprekingen.

Even afgezien van de randjes die dit gaan misbruiken om geweld te kunnen plegen. Hiermee worden de vredesbesprekingen gefrustreerd. Dat is een bewuste daad van de VS in deze. Ik weet niet goed genoeg of Israel hier ook van wist, het in samenspraak is gegaan of ze nu reageren op een beslissing buiten hun om.

De VS kiest hiermee fiks kant en dat is niet gunstig als zijnde een belangrijke bemiddelaar in het conflict.
Met alle respect, maar het feit dat een land niet zelf de hoofdstad mag kiezen is te idioot voor woorden. De gevoelens van wat gekke Arabische nazi's kunnen wat dat betreft niet ver genoeg gekrengd worden. Ook veranderd deze symbolische erkenning van de realiteit in Jeruzalem niks aan het lot van de Palestijnen, dus als ze hier het grote ophef ding van maken ipv alle grieven wat betreft bijvoorbeeld de bewegingsvrijheid en het jatten van water en vruchtbaar land zijn ze echt te dom voor woorden.
  woensdag 6 december 2017 @ 20:45:29 #124
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175535836
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Met alle respect, maar het feit dat een land niet zelf de hoofdstad mag kiezen is te idioot voor woorden. De gevoelens van wat gekke Arabische nazi's kunnen wat dat betreft niet ver genoeg gekrengd worden. Ook veranderd deze symbolische erkenning van de realiteit in Jeruzalem niks aan het lot van de Palestijnen, dus als ze hier het grote ophef ding van maken ipv alle grieven wat betreft bijvoorbeeld de bewegingsvrijheid en het jatten van water en vruchtbaar land zijn ze echt te dom voor woorden.
De oorzaak van deze conflicten is sterk aan elkaar gerelateerd en kan niet los van elkaar gezien worden.

Het is per definitie een zaak van beide partijen, waarbij de vinger wijzen naar de ander alleen maar een afstand tot de oplossing creeert.
pi_175535894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:40 schreef Het_Peenvarken het volgende:

[..]

Het leuke is ook dat het argument dat Trump rechts is geen effect meer heeft, omdat zo'n opvatting hem niet raakt.

Dat is voor sommige mensen zover buiten wat zij voor mogelijk houden, dat het helemaal een vorm van belediging is geworden.

Als ik mijn huisgenoot (groenlinkse pik) voor rechts uitmaakt komt ie een week niet meer achter z'n pc vandaan omdat ie zijn linksheid aan het bevestigen is in online discussies.

edit: Ofc was hij ook bij de anti-Trump demonstratie; een soort van verzameling van radeloos volk ontheemd van de eigen religieuze omgeving. Dat vindt natuurlijk niet alleen aan de Trump-kant plaats.
Ik heb de verkiezingsavond gevolgd met wat D66 en GL vrienden van mijn vriendin en gewoon de hele avond gewisseld van partij waar ik op gestemd zou hebben. Van Geertje tot aan Klaver en alle standpunten verdedigd. Werden ze helemaal gek van. Alleen al het idee dat iemand ''rechts'' kan zijn met een argumentatie verder dan moslims en armen zijn stom was de meesten geheel onbekend. Ondertussen op Thieme gestemd, maar ik deug voor een aantal van hen nooit meer volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')