abonnement Unibet Coolblue
pi_175529543
Hi,

Zoals mijn usericon al suggereert heb ik veel ervaring met PHP en programmeer met name tegen Laravel aan. Ik irriteer mij echter nogal aan de zwakheden die de taal met zich meebrengt en bots, gezien het voornamelijk voor webtoepassingen gebruikt wordt, ook steeds tegen het beperkte toepassingsgebied aan.

Ik heb een klein beetje ervaring met het schrijven van consoleapplicaties want ik ben vroeger weleens creatief bezig geweest ermee. Gezien ik al over een hoop programmeerkennis beschik ben ik op zoek naar een cursus voor programmeurs die al ervaren zijn. Ik zou graag een complete applicatie willen bouwen vanaf het begin tot het eind. Vooral LINQ en omgaan met SQL binnen C# heb ik vrijwel geen kennis over.

Iemand die een leuke gratis tutorial of cursus voorbij heeft zien komen? :)
pi_175530084
Het is dan niet volledig gratis. Maar ik zou toch eens hier kijken:

https://www.udemy.com/courses/search/?q=c%23&src=ukw

Goede ervaring met verschillende courses op deze website. En voor ¤ 10,00 kan je het risico wel nemen. (ze hebben regelmatig aanbiedingen dat zo goed als alles een tientje is)

Ben er momenteel een Laravel en UX course aan het doen.
  woensdag 6 december 2017 @ 21:43:55 #4
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_175537718
quote:
2s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:19 schreef DevFreak het volgende:
Hi,

Zoals mijn usericon al suggereert heb ik veel ervaring met PHP en programmeer met name tegen Laravel aan. Ik irriteer mij echter nogal aan de zwakheden die de taal met zich meebrengt en bots, gezien het voornamelijk voor webtoepassingen gebruikt wordt, ook steeds tegen het beperkte toepassingsgebied aan.

Ik heb een klein beetje ervaring met het schrijven van consoleapplicaties want ik ben vroeger weleens creatief bezig geweest ermee. Gezien ik al over een hoop programmeerkennis beschik ben ik op zoek naar een cursus voor programmeurs die al ervaren zijn. Ik zou graag een complete applicatie willen bouwen vanaf het begin tot het eind. Vooral LINQ en omgaan met SQL binnen C# heb ik vrijwel geen kennis over.

Iemand die een leuke gratis tutorial of cursus voorbij heeft zien komen? :)
Wil je een webapplicatie bouwen?

Als je C# al kunt 'lezen', wellicht handig om een databaseje te bouwen in mssql - je kunt in Visual studio dmv entity framework je hele database scaffolden (https://docs.microsoft.co(...)ent/generating-views). Visual Studio bouwt eigenlijk je hele applicatie rondom je database, en dat is een goede start om met C#, MVC en Linq2sql te leren werken. Moet je natuurlijk wel al de basis voor C# hebben.

Echt tutorials voor c# heb ik zelf nooit gebruikt, de stap van object-oriented php naar C# is niet extreem lastig, alleen veel opzoekwerk.
pi_175559356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 15:47 schreef Molleman het volgende:
Het is dan niet volledig gratis. Maar ik zou toch eens hier kijken:

https://www.udemy.com/courses/search/?q=c%23&src=ukw

Goede ervaring met verschillende courses op deze website. En voor ¤ 10,00 kan je het risico wel nemen. (ze hebben regelmatig aanbiedingen dat zo goed als alles een tientje is)

Ben er momenteel een Laravel en UX course aan het doen.
Ik heb even rondgekeken, maar zag niet echt een cursus die mij aansprak :)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:43 schreef ralfie het volgende:

[..]

Wil je een webapplicatie bouwen?

Als je C# al kunt 'lezen', wellicht handig om een databaseje te bouwen in mssql - je kunt in Visual studio dmv entity framework je hele database scaffolden (https://docs.microsoft.co(...)ent/generating-views). Visual Studio bouwt eigenlijk je hele applicatie rondom je database, en dat is een goede start om met C#, MVC en Linq2sql te leren werken. Moet je natuurlijk wel al de basis voor C# hebben.

Echt tutorials voor c# heb ik zelf nooit gebruikt, de stap van object-oriented php naar C# is niet extreem lastig, alleen veel opzoekwerk.
Ik wil wel gaan werken met REST api's aan de server side icm SQL. :) ASP MVC zie ik zelf niet zo zitten. Ik wil meer richting het bouwen van native clients en weg blijven van webbrowsers.

Ik heb vandaag deze afspeellijst gevonden op YouTube: https://www.youtube.com/p(...)63w-8MMIjIyYS7MsFcCi

Heb het idee dat er een hoop in voor komt en zo een goede jumpstart krijg. Op Udemy staat verder nog een cursus waar je cross-platform leert ontwikkelen met Xamarin. :)
pi_175594277
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:43 schreef ralfie het volgende:

[..]

Wil je een webapplicatie bouwen?

Als je C# al kunt 'lezen', wellicht handig om een databaseje te bouwen in mssql - je kunt in Visual studio dmv entity framework je hele database scaffolden (https://docs.microsoft.co(...)ent/generating-views). Visual Studio bouwt eigenlijk je hele applicatie rondom je database, en dat is een goede start om met C#, MVC en Linq2sql te leren werken. Moet je natuurlijk wel al de basis voor C# hebben.

Echt tutorials voor c# heb ik zelf nooit gebruikt, de stap van object-oriented php naar C# is niet extreem lastig, alleen veel opzoekwerk.
Ik heb nog een vraag. Ik heb besloten om een native webscraper te maken zoals DownThemAll. Misschien ken je het.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen ik er mee begon had ik besloten het te baseren op .NET Core; het is dus een consoleapplicatie. Je kunt al een URL invullen en dan pushed hij alle hyperlinks naar een collection. Bij nader inzien zou ik echter toch graag een grafische schil er omheen willen hebben om het wat gebruiksvriendelijker te maken.

Ik weet niet beter of ik zou kiezen voor WInForms, maar dan is het niet cross-platform. Weet jij hier wat meer over?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2017 10:37:55 ]
pi_175598954
nevermind, heb alles wat ik nodig heb :)
pi_175606263
Aaahgggg.

Ik ben er alweer helemaal klaar met mijn uitstapje naar native GTK GUI's. Ik kan er echt niet tegen. Vreselijk spul.

Ik blijf wel lekker bij de CLI. :'(
pi_175717471
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:55 schreef DevFreak het volgende:
nevermind, heb alles wat ik nodig heb :)
Kan je ook delen wat je gevonden hebt? ;)
  donderdag 14 december 2017 @ 13:41:23 #10
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_175717585
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:13 schreef DevFreak het volgende:
Ik ben er alweer helemaal klaar met mijn uitstapje naar native GTK GUI's. Ik kan er echt niet tegen. Vreselijk spul.
Tja, GTK, daar noem je er ook een zeg.

Als je een moderne taal wilt leren met een moderen UI toolkit kijk dan eens naar Swift/UIKit op iOS. Of anders Kotlin op Android (alhoewel de Android UI toolkit lang niet zo mooi in elkaar steekt en wat over-engineered is).
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')