abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176425459
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2018 01:35 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van een no true Scotsman fallacy dit.

Blockchain faalt grandioos in Bitcoin en er is naar mijn weten nog geen enkele implementatie die qua omvang ook maar in de buurt komt.

Vertel: waarom is dit systeem dan toch zo geweldig?
haha wat
Noem eens een ander systeem dat al vanaf het begin dat het bestaat onafgebroken draait en precies doet wat het moet doen?
Waarin faalt het dan?
“When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.”
pi_176425488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 01:50 schreef ChickenMan het volgende:
Je zei in 1995 toch ook niet "het internet is zo traag, dit gaat nooit wat worden".
Slechte vergelijking. Die toegang tot internet is er al middels het huidige betaalverkeer.

Blockchain is als een provider die duizenden keren langzamer is en toch 'de toekomst' claimt te zijn.
quote:
Ontwikkelingen zijn nog in volle gang. Je hebt nu al blockchains die honderden zoniet duizenden transacties per seconde aankunnen.
Je hebt ook bestaande systemen die tienduizenden transacties per seconde aankunnen.
[b]Op zaterdag 16 december 2017 00:01 schreef ChevyCaprice het volgende:[/b]
En jij hebt het over verstandelijke vermogens van anderen? Je kan niet eens normaal discussiėren.
pi_176425498
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 01:54 schreef Typisch het volgende:
Noem eens een ander systeem dat al vanaf het begin dat het bestaat onafgebroken draait en precies doet wat het moet doen?
Noem eens een ander systeem dat 8.000 keer langzamer is dan haar concurrent en alsnog een 'succes' wordt genoemd.
quote:
Waarin faalt het dan?
Dat geef ik net aan; transactiesnelheden en energieverbruik.
En jij hebt het over verstandelijke vermogens van anderen? Je kan niet eens normaal discussiėren.
pi_176425509
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat geef ik net aan; transactiesnelheden en energieverbruik.

De bitcoin blockchain is ook helemaal niet bedoeld om energiezuinig of super snel te zijn. Het is bedoeld als peer to peer netwerk waardoor je zonder tussenkomst van een andere partij een waardetransactie kunt doen. Zeg maar handje contantje betalen aan elkaar, maar dan digitaal.

En welk systeem dat dient als een decentraal grootboek van transacties doet het beter dan? :o Ben wel erg benieuwd, stap ik gelijk over. Mag je geen andere blockchain noemen hé.
“When a well-packaged web of lies has been sold gradually to the masses over generations, the truth will seem utterly preposterous and its speaker a raving lunatic.”
pi_176425534
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:07 schreef Typisch het volgende:
De blockchain is ook helemaal niet bedoeld om energiezuinig of super snel te zijn. Het is bedoeld als peer to peer netwerk waardoor je zonder tussenkomst van een andere partij een waardetransactie kunt doen.
Dit topic gaat over Bitcoin als betaalmiddel.

Als je betaalmiddel niet snel genoeg is is het waardeloos voor massagebruik.

Leuk dat je de doelpalen verplaatst, maar als algemeen bruikbaar betaalsysteem heeft de blockchain vooralsnog dus gewoon gefaald.

Ander gebruik is in de context van het topic totaal niet relevant.
pi_176425542
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dit topic gaat over Bitcoin als betaalmiddel.

Als je betaalmiddel niet snel genoeg is is het waardeloos voor massagebruik.

Leuk dat je de doelpalen verplaatst, maar als algemeen bruikbaar betaalsysteem heeft de blockchain vooralsnog dus gewoon gefaald.

Ander gebruik is in de context van het topic totaal niet relevant.
Jij stelde dat de bitcoin blockchain grandioos faalde. Daar ging ik op in.

Wat je dan misschien wel interessant vindt is dit:
pi_176425551
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Die toegang tot internet is er al middels het huidige betaalverkeer.

Blockchain is als een provider die duizenden keren langzamer is en toch 'de toekomst' claimt te zijn.

[..]

Je hebt ook bestaande systemen die tienduizenden transacties per seconde aankunnen.
De toekomst zit 'm erin dat we niet meer hoeven te vertrouwen op personen of instanties. De technologie is te vertrouwen omdat deze 'incorruptable' is.

Deze technologie is te gebruiken in alle facetten van het leven waardoor de menselijke invloed op een systeem te beperken is (menselijke invloed leidt tot alle problemen in de wereld).

Ik lijk misschien wat zweverig en idealistisch en dit zal ik waarschijnlijk niet meer mee maken. Maar de technologie is nu aanwezig om de mensheid naar een next level te brengen :P
pi_176425560
Het is ook een misverstand dat bitcoin (of een andere decentrale currency) de dollar of euro moet gaan vervangen. Het is een alternatief, geen vervanger als je het mij vraagt.

Overigens worden er al maanden/jaren lang voor miljoenen en miljarden aan waardetransacties gedaan met bitcoin. Hoezo geen goed betaalmiddel? :D Ik kan met mijn briefjes van 10 euro ook niet snel en eenvoudig iets kopen, is dat dan ook geen goed betaalmiddel?

Ik moet helemaal naar de winkel lopen en het overhandigen enzo. Moet het eerst geteld worden door mij en daarna nog door een ander mens. :{ Onhandig zeg, dat geld. Of telt dat niet?

Vragen, vragen. Zoveel vragen. :{
pi_176425581
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:17 schreef ChickenMan het volgende:
De toekomst zit 'm erin dat we niet meer hoeven te vertrouwen op personen of instanties.
Geld zal in een ideale economie altijd gepaard gaan met een centrale bank; zie mijn link naar het opiniestuk uit de WaPo.
quote:
Deze technologie is te gebruiken in alle facetten van het leven waardoor de menselijke invloed op een systeem te beperken is (menselijke invloed leidt tot alle problemen in de wereld).

Ik lijk misschien wat zweverig en idealistisch en dit zal ik waarschijnlijk niet meer mee maken. Maar de technologie is nu aanwezig om de mensheid naar een next level te brengen :P
We zullen zien.

Zodra het op betalingsverkeer aankomt blijf ik iig skeptisch. Vooralsnog lijkt blockchain daar niet meer dan een oplossing voor een probleem dat er niet is.
pi_176425586
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:15 schreef Typisch het volgende:

[..]

Jij stelde dat de bitcoin blockchain grandioos faalde. Daar ging ik op in.

Wat je dan misschien wel interessant vindt is dit:
Zal het morgen eens bekijken, thx.
pi_176425587
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Geld zal in een ideale economie altijd gepaard gaan met een centrale bank; zie mijn link naar het opiniestuk uit de WaPo.

[..]

We zullen zien.

Zodra het op betalingsverkeer aankomt blijf ik iig skeptisch. Vooralsnog lijkt blockchain daar niet meer dan een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Dat probleem is er wel. Tenzij het systeem wat we nu hebben qua geld creatie in jouw optiek wel okay is.
pi_176425592
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:25 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zal het morgen eens bekijken, thx.
Dat is de eerste 'extra laag' op de bitcoin blockchain.

Klein voorbeeldje: wij zouden een kanaal kunnen openen naar elkaar met allebei 1 BTC erop. Dan kunnen wij ongelimiteerd aan elkaar geld overmaken totdat we dat kanaal sluiten. Dan gaat de blockchain, de onderlaag zeg maar, het pas verwerken.

Dus wij zouden, in theorie, voor de rest van ons leven elkaar kunnen betalen zonder het basis netwerk van bitcoin te belasten. :Y

Effe tussendoor: vind het juist fijn dat er mensen zoals jij hier ook gewoon hun bezwaren uiten en dat op een normale manier doen. Thanx daarvoor.

Mocht je vragen hebben, dm'en kan altijd als het niet in een topic past.
pi_176425597
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:26 schreef Typisch het volgende:

[..]

Dat probleem is er wel. Tenzij het systeem wat we nu hebben qua geld creatie in jouw optiek wel okay is.
En het kan niet natuurlijk niet anders dat we daar ooit de consequenties van gaan meemaken. Het wordt ooit heus wel een probleem.
pi_176425604
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:29 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

En het kan niet natuurlijk niet anders dat we daar ooit de consequenties van gaan meemaken. Het wordt ooit heus wel een probleem.
Het ķs al een probleem. Niemand weet hoe de federal reserve werkt. Als er iemand is die mij dat goed uit kan leggen dan ben ik echt enorm blij. :+

Bij blockchainprojecten weet je in ieder geval waar de munten vandaan komen en hoeveel er zijn en zullen komen. En je weet ook wat de regels zijn.
pi_176425657
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:30 schreef Typisch het volgende:

[..]

Het ķs al een probleem. Niemand weet hoe de federal reserve werkt. Als er iemand is die mij dat goed uit kan leggen dan ben ik echt enorm blij. :+
ze zeggen hiervoor te staan... : https://www.federalreserv(...)l-reserve-system.htm

terwijl dit het geval is:
https://www.bullionstar.c(...)-about-gold-storage/
als gevolg van:
- www.nytimes.com/1997/11/0(...)ssued-in-the-us.html
- https://www.cnbc.com/2017(...)-cold-war-fears.html
met als resultaat:
www.mining.com/germans-gi(...)ld-held-in-us-45305/
pi_176425700
Betalen met BTC is nu dramatisch voor kleine bedragen.

Zodra we LN hebben, bohbohboh _O_
pi_176425869
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:54 schreef µ het volgende:
Betalen met BTC is nu dramatisch voor kleine bedragen.

Zodra we LN hebben, bohbohboh _O_
:')

1939761
Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_176426773
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:18 schreef Typisch het volgende:

Overigens worden er al maanden/jaren lang voor miljoenen en miljarden aan waardetransacties gedaan met bitcoin. Hoezo geen goed betaalmiddel? :D
Er worden bitcoins gekocht en verkocht, er wordt Ethereum gekocht met bitcoin, en waves en ripple en nog honderd andere cryptocoins.

Als je die transacties bij elkaar optelt kom je vast wel op miljarden aan 'waardetransacties' ja. Maar dat zegt natuurlijk geen bal over de waarde als betaalmiddel.

Worden er nou voor miljarden per dag aan goederen of diensten betaald met Bitcoin, dan wordt het uiteraard een ander verhaal en zou Bitcoin zeker een succes zijn
pi_176428751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 00:34 schreef ChickenMan het volgende:
Er is nu een hele industrie aan het ontstaan die deze waarde verplaatsing aan het ontwikkelen is. Wil je dit ook gaan verbieden ga je eigenlijk miljarden aan investeringen verdampen.
Alsof dat een probleem is als deze uitkomst evident is. Hoe langer je wacht hoe groter die waarde die verdampt des te groter de negatieve impact op de werkelijke economie.

quote:

En het internet stopt niet bij de landsgrenzen, wil je deze opmars verbieden zal je in principe het internet stil moeten leggen. En dan gaan we in de toekomst waarschijnlijk ook nog internet krijgen waar de overheid (bijna) helemaal geen macht meer over zal hebben omdat het gedecentraliseerd is
Mwoah, je maakt het verboden en je handhaaft de extremen die opvallen, net als bij grote sommen zwart geld en grote witwas praktijken. Of de grote gevallen van belastingontduiking.

quote:
Je klinkt als iemand die niet goed begrijpt waartoe deze blockchain-technologie in staat gaat zijn. Je kan wel blijven roepen dat de overheid het zal gaan verbieden maar het gaat toch geen verschil maken.
Het bestaat al een tijdje maar echt een functie verzinnen voor de technologie... Neuh, die is er nog niet.

Wat maakt nou precies geen verschil? Wat ik zeg? Nee, dat maakt weinig verschil inderdaad, doet er niks aan af dat een bitcoin als valuta / wettig betaalmiddel geen bestaansrecht heeft of ooit zal krijgen in westerse landen.
pi_176428821
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:07 schreef Typisch het volgende:

[..]

De bitcoin blockchain is ook helemaal niet bedoeld om energiezuinig of super snel te zijn. Het is bedoeld als peer to peer netwerk waardoor je zonder tussenkomst van een andere partij een waardetransactie kunt doen. Zeg maar handje contantje betalen aan elkaar, maar dan digitaal.

En welk systeem dat dient als een decentraal grootboek van transacties doet het beter dan? :o Ben wel erg benieuwd, stap ik gelijk over. Mag je geen andere blockchain noemen hé.
Reguliere banken die het voor minder transactiekosten doen?
pi_176428890
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 02:18 schreef Typisch het volgende:
Het is ook een misverstand dat bitcoin (of een andere decentrale currency) de dollar of euro moet gaan vervangen. Het is een alternatief, geen vervanger als je het mij vraagt.

Overigens worden er al maanden/jaren lang voor miljoenen en miljarden aan waardetransacties gedaan met bitcoin. Hoezo geen goed betaalmiddel? :D Ik kan met mijn briefjes van 10 euro ook niet snel en eenvoudig iets kopen, is dat dan ook geen goed betaalmiddel?

Ik moet helemaal naar de winkel lopen en het overhandigen enzo. Moet het eerst geteld worden door mij en daarna nog door een ander mens. :{ Onhandig zeg, dat geld. Of telt dat niet?

Vragen, vragen. Zoveel vragen. :{
Het alternatief kan niet bestaan als wettig betaalmiddel omdat het monetair beleid onbruikbaar maakt.

Internationaal en bij transacties met hoge kosten zie ik nog best wel wat bruikbaars voor de bitcoin... Op nationaal niveau / betalingsverkeer met retail etc, nope.

Maar de volatiliteit van het beestje en het type gebruik van de bitcoin maken het weer een probleem voor zichzelf... Niet bepaalt goede kwaliteiten voor iets van waardetransacties, teveel koersrisico.
pi_176428922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Reguliere banken die het voor minder transactiekosten doen?
Die zijn niet decentraal.

Je moet het decentrale, vertrouwensloze aspect niet vergeten hierin, dat is namelijk waarom dingen als bitcoin zijn uitgevonden. Het punt is niet dat je met bitcoin betalingen kan doen --- dat kan met paypal, ideal, enz ook, en veel sneller want het draait allemaal op een sql database in een of ander datacenter. Het punt is dat je waarde kan overdragen zonder dat een partij kan zeggen dat het niet mag of het kan terugdraaien. De rol die banken of paypal hebben is overgenomen door wiskundige bewijzen te genereren. Deze bewijzen worden overal op de wereld overgenomen en gecontroleerd.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_176428962
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:17 schreef Zith het volgende:

[..]

Die zijn niet decentraal.

Je moet het decentrale, vertrouwensloze aspect niet vergeten hierin, dat is namelijk waarom dingen als bitcoin zijn uitgevonden. Het punt is niet dat je met bitcoin betalingen kan doen --- dat kan met paypal, ideal, enz ook, en veel sneller want het draait allemaal op een sql database in een of ander datacenter. Het punt is dat je waarde kan overdragen zonder dat een partij kan zeggen dat het niet mag of het kan terugdraaien. De rol die banken of paypal hebben is overgenomen door wiskundige bewijzen te genereren.
Ik begrijp dat je het ledger stukje dan automatiseert, maar neemt niet weg dat de transactiekosten bij bitcoin desondanks hogere transactiekosten heeft en dus simpelweg failliet is.

Ik geloof wel dat er een crypto verzonnen is op de markt die minder stroom verbruikt en meer capabilities heeft etc.

Decentraal, maakt eigenlijk dat er minder controle uitgevoerd kan worden ik weet niet zozeer of dat iets positiefs is.... Maakt het wel makkelijk voor criminelen maar goed.
pi_176429156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je het ledger stukje dan automatiseert, maar neemt niet weg dat de transactiekosten bij bitcoin desondanks hogere transactiekosten heeft en dus simpelweg failliet is.

Ik geloof wel dat er een crypto verzonnen is op de markt die minder stroom verbruikt en meer capabilities heeft etc.

Transactiekosten betalen de miners, miners beveiligen het systeem tegen aanvallen. Hoe meer miners, hoe beter beveiligd de blockchain is. Alleen zit er op dit moment een harde maximum aan transacties die er per seconde doorheen kunnen.

Er zijn inderdaad al andere cryptos die dat sneller / goedkoper doen, bitcoin zou dat ook kunnen met 1 verandering in code (max block size = x MB). Er is een stroming die beargumenteert dat de bitcoin ledger veiliger is voor aanvallen omdat er zo veel miners op zitten (omdat de transactiekosten op dit moment door populariteit zo hoog zijn). Dat argument klopt, maar aan de andere argumenteren mensen die voorstander zijn van snellere coins dat ook met minder veiligheid/controle er nog nooit een blockchain successvol aangevallen is.

Nog een stroming zegt dat met (veel) meer transacties per seconde de last zo hoog zal worden dat alleen datacenters (zoals nu paywal en visa dat doen) blocks op tijd kunnen downloaden en controleren. Diezelfde stroming heeft liever dat bitcoin zo gedecentralizeerd mogelijk blijft, dus dat iedereen met een zelf de meest shitty computer makkelijk een block kan downloaden en dat op tijd kan verifieren voordat de volgende block is doorgevoerd.

quote:
Decentraal, maakt eigenlijk dat er minder controle uitgevoerd kan worden ik weet niet zozeer of dat iets positiefs is.... Maakt het wel makkelijk voor criminelen maar goed.
Er worden miljoenen controles per dag uitgevoerd op de transacties. Maar alleen of de transactie correct is, dus niet controle als in 'mag persoon B wel geld versturen van de overheid?', dat klopt. Dat is namelijk ook waar bitcoin voor bedoelt is (peer-to-peer).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')